b2py | maandag 28 januari 2013 @ 19:30 |
Welkom in alweer een nieuw deel van deze legendarische reeks. ![]() >> Algemeen In dit topic kun je terecht met al je vragen, opmerkingen, foto's en verslagen met betrekking tot het reizen met de trein. Voor algemene informatie over vervoersbedrijven, materieel, spoorlijnen, etc. verwijzen we je graag naar de betreffende categorie op Wikipedia. Een korte introductie van de vaste bezoekers, die je bij dezen alvast van harte welkom heten: ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Nietszeggende TVP's en zwaaihandjes worden niet op prijs gesteld (daar is de knop "volg topic" voor), een leuke anekdote of foto is daarentegen altijd welkom. Regelmatig terugkerende vragen zijn hieronder beantwoord, lees dit dus goed door voordat je jouw vraag alsnog in dit topic plaatst. Voor de treinnummerfetishisten: gaarne bij het treinnummer ook vertrektijden en afgelegde route vermelden. Bij bezwaar: www.somda.nl. ![]() >> Vragen en opmerkingen over andersoortig railtransport In dit topic komt vooral het vervoer in reizigerstreinen aan bod, maar een goederentrein tussendoor is een leuke afwisseling. Over metro's en trammetjes doen we ook niet al te moeilijk, al zijn daar wel aparte topics voor aanwezig. >> Met de Studenten OV-Chipkaart in internationale (hogesnelheids-)treinen reizen Met je Studenten OV-Chipkaart mag je binnen Nederland gratis reizen in de IC Berlijn (Schiphol - Hengelo). Voor de hogesnelheidstreinen ICE (Amsterdam - Arnhem) en Fyra (Amsterdam - Breda via de HSL-Zuid) moet een toeslag worden betaald. De toeslag voor ICE bedraagt 2 euro, de toeslagen voor Fyra zijn hier te vinden. Beide toeslagen zijn in de kaartautomaat op elk station te koop. In de Thalys is je Studenten OV-Chipkaart niet geldig. Voor algemene informatie over het reizen met je Studenten OV-Chipkaart kun je het beste op de website terecht. >> Reizen over de HSL-Zuid NS Hispeed rijdt ieder halfuur een pendeldienst tussen Amsterdam en Breda via de HSL-Zuid. De reistijd tussen Schiphol en Rotterdam bedraagt hierdoor nog maar 26 minuten en tussen Schiphol en Breda slechts 53 minuten. NS Hispeed voert deze dienst uit onder de naam Fyra. Voor Fyra dient, naast een gewoon kaartje, een toeslag aangeschaft te worden. Deze is verkrijgbaar in de kaartautomaat of kan je voor 10,- in de trein zelf aanschaffen. De tarieven voor Fyra zijn op deze pagina te vinden. Ook de Thalys rijdt over de HSL-Zuid. Op de hele traject gaan alle remmen los en rijdt hij met 300km/h richting Rotterdam en daarna naar Antwerpen. Hierdoor duurt de reis van Amsterdam naar Parijs nog maar 3:18 uur. Een rit met Thalys is alleen mogelijk met een reservering, reserveren is drie maanden van tevoren mogelijk via o.a. NsHispeed of TGV-Europe. >> Fyra Amsterdam<->Brussel Met ingang van 18 januari is de Fyra-treindienst tussen Amsterdam en Brussel voor onbepaalde tijd opgeschort. Dit is besloten naar aanleiding van beschadiging aan het materieel door winterse omstandigheden. Internationaal reizen over de HSL kan hierdoor uitsluitend met Thalys. Het alternatief is omreizen via Roosendaal en daar overstappen op de stoptrein naar België. De politiek overlegt momenteel over een iets acceptabeler alternatief. >> Reizen met Kruidvatkaartjes en andere (actie-)dagkaarten Dagkaarten zijn geldig op elk traject in Nederland, ongeacht het vervoersbedrijf dat er rijdt. Net als met een Studenten OV-Chipkaart, moet ook met een dagkaart voor ICE en Fyra een toeslag aangeschaft worden en mag er niet met Thalys gereisd worden. >> Afkortingen en treinserienummers Er komen in dit topic regelmatig afkortingen en treinserienummers langs, die voor de nieuwe bezoeker erg verwarrend kunnen zijn. De betekenis van een afkorting vind je hier, voor een treinserie kun je hier terecht. Voor informatie over Wijzigingsbladen wat betreft materieelinzet, LM-ritten, splitsen en combineren en dergelijke kan je op deze website terecht. >> Geldigheid Studenten OV-chipkaart, Voordeelurenkaart, etc. op feestdagen De komende feestdagen in 2012 zijn als volgt: dinsdag 25 december (eerste kerstdag) en woensdag 26 december (tweede kerstdag). De feestdagen in 2013 zijn als volgt: Dinsdag 1 januari (nieuwjaarsdag), zondag 31 maart (eerste paasdag), maandag 1 april (tweede paasdag), dinsdag 30 april (Koninginnedag), zondag 5 mei (Bevrijdingsdag), donderdag 9 mei (Hemelvaartsdag), zondag 19 mei (eerste pinksterdag), maandag 20 mei (tweede pinksterdag), woensdag 25 december (eerste kerstdag), donderdag 26 december (tweede kerstdag). Bovenstaand rijtje is onder voorbehoud. Kijk bij twijfel altijd nog even op de website van DUO. Wanneer je hier komt klagen dat je een boete hebt gekregen op een dag die hierboven niet staat vermeld, lachen we je uit. >> Waarom rijdt die kuttrein zo langzaam? ![]() Misschien mag hij wel gewoon niet harder. Hier kun je precies zien hoe hard treinen waar mogen rijden ![]() >> Hoeveel kilometer heb ik met de trein gereden? Er zijn verschillende hulpmiddelen om te berekenen hoeveel kilometer je hebt afgelegd: • Blijbol. • De tariefeenhedenkaart van NS met bijbehorende detailkaarten voor grootstedelijke gebieden. • De planner van de NMBS voor België (gewoon doen alsof je een kaartje gaat kopen). • jizdenka internationaal (niet altijd even betrouwbaar). • Als joker ![]() ![]() >> Verhalen Er worden af en toe verhalen geschreven over oude stations, spoorlijnen of huidige werkzaamheden. De tot nu toe gemaakte verhalen staan hieronder; Hoek van Holland Haven - von_Preussen Kesteren - Dr_Flash Buitenpost - Peterselieman Newcastle Central Station - bork IJmondlijn - von_Preussen Harlingen (- Haven) - Greavy Werking van procesleiding van de treindienstleider (1) - ziggyziggyziggy Werking van procesleiding van de treindienstleider (2) - ziggyziggyziggy Station Hoek van Holland Haven, een stuk vergane glorie - Greavy Wat is een stop/door-schakeling en hoe werkt hij? - ziggyziggyziggy Hoe werkt VCVL? - ziggyziggyziggy Hoe werkt een alarmoproep? - ziggyziggyziggy De cabine van een Class 66 - Monopoly De cabine van een G-2000 - Monopoly De cabine van een DM'90 - Monopoly Fotoverslag over de NS1700 GlenSpey Fotoverslag over VIRM GlenSpey >> Tripreports Hieronder staan een aantal interessante (foto)reportages die door diverse topic-diehards gemaakt zijn; Reis door België, met name op station Binche - Dr_Flash 6834 kilometer InterRail - Igen Vakantie in Oostenrijk - Dr_Flash Polen - Zug-Chef Eerste Klas door Nederland - Ireyon Zwitserland - sander89 De spoorlijn door Liechtenstein - SvMp Monaco - KapiteinT Koninklijke wachtkamers - Bork NVBS Excursie naar de bruinkoolmijnen - Dr_Flash Met Interrail door midden- en zuid-Europa - Ireyon InterRail naar Midden-, Zuid- en Zuidoost-Europa - Irritatie100 Treinen rond Basel - Dr_Flash Station Visé - KapiteinT InnoTrans 2010 - James1988 Onthulling 10 jaar ICE - Ireyon Reisje voor het goede doel - Greavy Treinen in Japan deel 1 en deel 2 - Igen Berlijn, Praag, Wenen en Budapest - Zug-Chef Dreiländereck (Deutschland - Polen - Tschechien) - bork Europabahn/Rheintalbahn - bork Traffic Control Brussel: Open Bedrijvendag 2012 - Greavy | |
b2py | maandag 28 januari 2013 @ 19:30 |
GODVER, typo ![]() | |
Viezze | maandag 28 januari 2013 @ 19:30 |
Geweld tegen hulpverleners en NS-personeel | |
Peterselieman | maandag 28 januari 2013 @ 19:30 |
wehehehe ![]() | |
Litpho | maandag 28 januari 2013 @ 19:31 |
![]() | |
Viezze | maandag 28 januari 2013 @ 19:31 |
Haastige spoed... | |
#ANONIEM | maandag 28 januari 2013 @ 19:31 |
Dat kan, maar dan mag je als trein maar maximaal 40 kilometer per uur en moet je in ondoorbroken contact staan met de treinsteward om wel een noodremming in te kunnen zetten als hij dat constateert. Zelfde met voetbaltreinen, alleen mogen die wel harder, maar ook daar overal op elk balkon politie/steward. Maar inderdaad, de noodrem kan uitgeschakeld worden. | |
Peterselieman | maandag 28 januari 2013 @ 19:31 |
ook gelijk de reden waarom de vorige Benelux niet punctueel was. ![]() nadeel was toen dat er aan de andere zijde weer een loc aangekoppeld moest worden | |
b2py | maandag 28 januari 2013 @ 19:31 |
Dat geldt sowieso al, Qday of niet ![]() | |
WasMachinator | maandag 28 januari 2013 @ 19:31 |
maakt de bodem kaput | |
#ANONIEM | maandag 28 januari 2013 @ 19:32 |
U zei ? ![]() | |
b2py | maandag 28 januari 2013 @ 19:32 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() | |
#ANONIEM | maandag 28 januari 2013 @ 19:32 |
Niets tegen Anne of Sounddragon zeggen hoor ![]() | |
Peterselieman | maandag 28 januari 2013 @ 19:33 |
zweep erover ![]()
| |
Viezze | maandag 28 januari 2013 @ 19:33 |
Zero tolerance wil ik het beleid op dit moment niet noemen hoor ![]() Ja het heeft wel veel voeten in de aarde...maar het zou een hoop leed schelen hoewel dit in 2012 volgens mij niet zo erg was als in 2011? | |
b2py | maandag 28 januari 2013 @ 19:34 |
Maare Mono, waarom denk je dat ze Amsterdam Centraal op slot gooien? Dichterbij de Dam kan je de reiziger niet krijgen. | |
#ANONIEM | maandag 28 januari 2013 @ 19:35 |
Klopt. Maar ik denk dat het dan TE druk wordt om het in goede banen te leiden, gezien ook nog eens de veiligheidsmaatregelen overal. Lijkt me echt veel makkelijker om vanuit een "afstand" de mensenmassa in goede banen te leiden en her en der te kunnen "sturen". Zo kan je ook de boel op tijd van afstand afsluiten als het te druk wordt. | |
#ANONIEM | maandag 28 januari 2013 @ 19:36 |
Afgelopen jaar viel het wel mee. Erger dan die ene keer (was het 2008?) kan het ook niet worden natuurlijk. | |
b2py | maandag 28 januari 2013 @ 19:36 |
Hoe krijg jij snel mensen vanaf Zuid naar de Dam zonder trams en bussen? Zuid is nog veel kanslozer tegen deze hoeveelheden reizigers. | |
Mr_Klaasje | maandag 28 januari 2013 @ 19:36 |
Duivendrecht, station Duivendrecht! Hier kunt u een wandeling maken. | |
#ANONIEM | maandag 28 januari 2013 @ 19:37 |
Ik heb het gelopen met de huldiging van Ajax. Vreselijk dat ik daar was, dat terzijde. Op Koninginnedag is het sowieso al onmenselijk druk altijd. Toen woonde ik nog in Lelystad en was het vanaf Zuid WTC rustiger om in Lelystad te komen. Alsnog druk, maar in Amsterdam CS was het altijd een te grote chaos. | |
Litpho | maandag 28 januari 2013 @ 19:38 |
Bent u Mark Rutte? | |
Peterselieman | maandag 28 januari 2013 @ 19:38 |
De gemeente Amsterdam staat op 30 april veel minder feesten toe dan een paar jaar geleden, dus het zal ook minder druk worden in de stad | |
b2py | maandag 28 januari 2013 @ 19:39 |
"Ja we kunnen de organisatie van de inhuldiging niet aan, klopt u maar even in Rotterdam aan." | |
#ANONIEM | maandag 28 januari 2013 @ 19:42 |
Toevallig heb ik een kloon: PresidentRutte ![]() ![]() Dat klopt. Maar het is afwachten wat de gemeente Amsterdam gaat toelaten de komende Koninginnedag. Ik denk dat er een hoop mensen die kant op willen gaan. Dan heb je ze liever iets op afstand als iedereen toestroomt dan van zo dichtbij met de kans op congestie zo dichtbij. [ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 28-01-2013 19:42:24 ] | |
Peterselieman | maandag 28 januari 2013 @ 19:43 |
ik hoef er iig niet bij te zijn. Heb Willem-Alex en Maxima al gezien tijdens de kennismakingstoer door Nederland | |
b2py | maandag 28 januari 2013 @ 19:45 |
Vanaf 2014 is in ieder geval 27 april een dag om rekening mee te houden ![]() Wel de enige dag dat NS de maximale inzet van materieel zo lang mogelijk continueerd. | |
Peterselieman | maandag 28 januari 2013 @ 19:47 |
wel jammer dat Wim-Alex niet de laatste dag van april aanhoudt als datum | |
Viezze | maandag 28 januari 2013 @ 19:49 |
Daar gaat onze vrije dag in 2014 ![]() | |
greavy | maandag 28 januari 2013 @ 19:50 |
Whait. Whut?
| |
b2py | maandag 28 januari 2013 @ 19:51 |
Blijft een nationale feestdag ![]() | |
Viezze | maandag 28 januari 2013 @ 19:51 |
Ja maar in 2014 valt het op een zondag | |
greavy | maandag 28 januari 2013 @ 19:51 |
Maar in 2014 een zondag, voor degenen die vrij hoopten. ![]() | |
Peterselieman | maandag 28 januari 2013 @ 19:52 |
het begint al goed dus ... | |
b2py | maandag 28 januari 2013 @ 19:52 |
Ja jezus, kerst valt ook wel eens op zaterdag/zondag. Zielig hoor jezus.. Neem je die maandag toch vrij ofzo.. | |
#ANONIEM | maandag 28 januari 2013 @ 19:53 |
Als Koninginnedag op een zondag valt, dan wordt het toch een dag verschoven vanwege de Christelijke achtergrond? Kan me herinneren dat dit een x aantal jaar geleden ook is gebeurt. | |
greavy | maandag 28 januari 2013 @ 19:53 |
Ach, bespaart de maatschappij weer geld. Kost aardig wat geld hoor, het halve land plat leggen voor zo'n feessie. | |
Peterselieman | maandag 28 januari 2013 @ 19:54 |
in de christelijke gebieden misschien, maar de rest van het land houdt het gewoon op de dag zelf | |
Peterselieman | maandag 28 januari 2013 @ 19:55 |
Vertel je dat ook even aan de mensen die carnaval vieren. ligt verdorie ook het halve land een paar dagen plat voor ... | |
greavy | maandag 28 januari 2013 @ 19:55 |
Ook oprotten met carnaval ja. | |
b2py | maandag 28 januari 2013 @ 19:56 |
Maar goed, wat doen we. Alles naar Amsterdam C of zoals Monopoly laten keren op omliggende stations (wat vaak al niet kan door ontbrekende infrastructuur, maar dat daargelaten)? Treinseries knippen op Amsterdam C of doortrekken en elders knippen? Niet knippen? #yolo toekijken? | |
Viezze | maandag 28 januari 2013 @ 19:57 |
Maar daar moet je gewoon een vrije dag / dagen voor opnemen | |
greavy | maandag 28 januari 2013 @ 19:57 |
Alle treinen opheffen en die (in de toekomst wordende) dronken mensen laten fietsen. En anders maar wat Gbs'jes enzo inzetten. | |
Viezze | maandag 28 januari 2013 @ 19:57 |
Dat laatste dan maar? Spreekt me wel aan | |
b2py | maandag 28 januari 2013 @ 19:58 |
Zeg ongezelligerd, sommigen willen wel graag naar Amsterdam toe, zoals ik ![]() | |
greavy | maandag 28 januari 2013 @ 19:59 |
De fiets is daar uw goede vervoermiddel voor. PS, mijn post ff ge-edit | |
Peterselieman | maandag 28 januari 2013 @ 19:59 |
mja, een deel van het land ligt dan wel plat, terwijl de rest flink door moet werken. levert flinke economische schade op, maar goed het is niet meer treingerelateerd ![]() | |
Viezze | maandag 28 januari 2013 @ 20:00 |
Of V250? Ultieme test. Als het Koninginnedag overleeft dan kan het gerust de HSL weer op. | |
greavy | maandag 28 januari 2013 @ 20:01 |
Nah, een Gbs is beter. Zelfs die feestvierders gun je de Fyra niet, want als het tegen zit moet je de feestdag nog uitstellen ook "want er is wel zeer weinig publiek" en hebben we er nog langer last van ![]() | |
Viezze | maandag 28 januari 2013 @ 20:03 |
Wat is Gbs? | |
greavy | maandag 28 januari 2013 @ 20:04 |
![]() ![]() | |
Viezze | maandag 28 januari 2013 @ 20:05 |
Ziet er prima uit. Combineren met het plan van Mono en deze laten pendelen naar CS | |
Peterselieman | maandag 28 januari 2013 @ 20:06 |
is er zo wel genoeg capaciteit te leveren dan? Anders moet je weer van die zelflossers inzetten. Dat is ook maar zo zo ... | |
#ANONIEM | maandag 28 januari 2013 @ 20:08 |
Die wagons rijden toch nog wel, of ben ik in de war met andere soortgelijke wagons? | |
greavy | maandag 28 januari 2013 @ 20:09 |
EVMET-DRGL, past het wel hoor ![]() | |
b2py | maandag 28 januari 2013 @ 20:09 |
Kansloos.. ![]() ![]() | |
b2py | maandag 28 januari 2013 @ 20:10 |
Voor de zondaghaters:
| |
greavy | maandag 28 januari 2013 @ 20:10 |
Helaas, Gbs'en rijden niet meer. Ongetwijfeld ben je met Habbiins, Habiilns, Habbilns, Shimmms enz.enz.enz. | |
#ANONIEM | maandag 28 januari 2013 @ 20:12 |
Dat dacht ik ook al ja. In mijn goederenstages nog niet met zulke wagons gereden. Eigenlijk enkel ketelwagens en containers. En Huckepacks. Die zijn ook wel tof. | |
MPG | maandag 28 januari 2013 @ 20:31 |
Maar daar leveren we zelf snipperdagen voor in ![]() En op de zaterdag kun je met de NS in die beregezellige Zoepkoelexpres van Mestreech nao ut Jocusriék treinen om naar de Boétegewoeëne Boétezitting te komen ![]() | |
greavy | maandag 28 januari 2013 @ 20:39 |
Oké, ik heb soms het stel hersenen van een zeef ofzo. Ik berichtte over BBC2 en de Railway-programma's. Jullie raden al wat ik niet gekeken heb. En dat komt niet door Bea hoor. | |
Peterselieman | maandag 28 januari 2013 @ 20:44 |
genoeg reden om het op te heffen dus ![]() | |
dennistd | maandag 28 januari 2013 @ 21:14 |
daarom heb ik het ook opgenomen ![]() | |
Darkwing_Duck | maandag 28 januari 2013 @ 21:26 |
Waarom niet maximaal? | |
Darkwing_Duck | maandag 28 januari 2013 @ 21:27 |
Is het wat, je hebt inmiddels zelf hafas? | |
Guppy | maandag 28 januari 2013 @ 21:29 |
Stainzer Flascherlzug![]() | |
lezut | maandag 28 januari 2013 @ 21:32 |
Jep, denk dat het deze gaat worden: https://dl.dropbox.com/u/23250058/hgl-hbnhbf%208%20feb.pdf | |
Darkwing_Duck | maandag 28 januari 2013 @ 21:36 |
Tof. Ach, bevalt het niet, het zal iig een leuk verhaal worden voor Feestjes ![]() Edit: Welke Hafas versie is dit? | |
lezut | maandag 28 januari 2013 @ 21:38 |
Mijn record staat nu op 11 uur reizen met de trein binnen Nederland... dat waren wel grotedeels eerste klas IC-kilometers, maar toch ![]() | |
Mr_Klaasje | maandag 28 januari 2013 @ 21:51 |
2x 4200 Kw is meer dan 1500V*4000A. Dan zegt een schakelaar in een huisje: ![]() | |
Peterselieman | maandag 28 januari 2013 @ 21:53 |
cute ![]() | |
Guppy | maandag 28 januari 2013 @ 21:54 |
Uit Oosterijk ![]() | |
Duvel | maandag 28 januari 2013 @ 21:57 |
BOEM | |
James1988 | maandag 28 januari 2013 @ 21:59 |
Zo te zien de Internationale Reisplanner van www.nshispeed.nl. | |
WhiteJoker | maandag 28 januari 2013 @ 21:59 |
Wow zie die kabel... | |
Duvel | maandag 28 januari 2013 @ 22:00 |
Dit gebeurt er trouwens als je met een stroomafnemer op door een spanningssluis rijdt: Fasescheidingen schijnen trouwens alleen tractieloos bereden te hoeven worden in plaats van met gestreken stroomafnemer... | |
b2py | maandag 28 januari 2013 @ 22:03 |
Moet iedere Thalys en V160 iedere keer zijn stroomafnemer neerlaten bij een spanningssluis? Bijzonder. | |
Duvel | maandag 28 januari 2013 @ 22:04 |
Ja, dat moet. | |
Peterselieman | maandag 28 januari 2013 @ 22:06 |
hadden we de trainrace al vanuit dit standpunt voorbij zien komen? | |
James1988 | maandag 28 januari 2013 @ 22:10 |
Het is mogelijk dat de 'nieuwe Benelux' (Den Haag - Brussel) zal stoppen in Delft, maar niet in Dordrecht... En dan rijdt hij ook nog maar 1x per 2 uur... Hoezee enzo. | |
zoem | maandag 28 januari 2013 @ 22:11 |
Toevallig had ik vanavond weer een 'treinrace'. De IC Lelystad - Vlissingen vertrekt namelijk tegelijkertijd met de IC richting DH CS vanaf station Leiden. De hele tijd naast elkaar gereden tot aan DH LvNOI, waar eerstgenoemde moest stoppen en laatstgenoemde direct doorreed naar DH CS. Al de tweede keer in korte tijd dat ik daar twee VIRM's nek aan nek zie rijden. Best leuk ![]() | |
Ireyon | maandag 28 januari 2013 @ 22:14 |
Waar heb je dat vandaan? Zo dom kan men toch niet serieus zijn? | |
b2py | maandag 28 januari 2013 @ 22:15 |
Of deze. | |
James1988 | maandag 28 januari 2013 @ 22:16 |
Hierzo. En kennelijk wel. | |
Darkwing_Duck | maandag 28 januari 2013 @ 22:19 |
Weet iemand toevallig een beetje een samenvatting te vinden van de vergadering van de NS top en NMBS top, kon helaas niet meekijken en luisteren maar vind een indruk wel tof ![]() | |
b2py | maandag 28 januari 2013 @ 22:28 |
Ook erg gaaf filmpje, vooral het allerlaatste shot. | |
lezut | maandag 28 januari 2013 @ 22:31 |
Symbolisch ook ![]() | |
Peterselieman | maandag 28 januari 2013 @ 22:37 |
dat laatste shot is echt gaaf ja | |
b2py | maandag 28 januari 2013 @ 22:38 |
http://www.canvas.be/video_overzicht/209100 vanaf 16:00 | |
Darkwing_Duck | maandag 28 januari 2013 @ 22:39 |
Zie ik nou op 1 minuut een trein in Milka kleuren ![]() | |
Darkwing_Duck | maandag 28 januari 2013 @ 22:39 |
Superbedankt Niet-over-materieel-prater | |
Dr_Flash | maandag 28 januari 2013 @ 22:42 |
Wat stond er? ![]() | |
James1988 | maandag 28 januari 2013 @ 22:43 |
Prins Pis? ![]() | |
b2py | maandag 28 januari 2013 @ 22:45 |
Prils Pils ![]() | |
Peterselieman | maandag 28 januari 2013 @ 22:46 |
jup. dat was de olympische Benelux | |
James1988 | maandag 28 januari 2013 @ 22:47 |
Voor zover mij bekend is dat één van de stammen die is overgebracht naar de Binckhorst, dus die zouden we wel weer eens in dienst kunnen zien. | |
b2py | maandag 28 januari 2013 @ 22:56 |
![]() | |
Dr_Flash | maandag 28 januari 2013 @ 22:57 |
Dat dacht ik ook ![]() ![]() Whehehe ![]() | |
James1988 | maandag 28 januari 2013 @ 22:59 |
![]() ![]() | |
Peterselieman | maandag 28 januari 2013 @ 23:00 |
altijd leuk die Fyragrappen ![]() | |
b2py | maandag 28 januari 2013 @ 23:04 |
Beste man heeft nog meer leuke filmpjes. | |
Dr_Flash | maandag 28 januari 2013 @ 23:08 |
Is er nou al een model-fyra in HO te koop? | |
remcoP | maandag 28 januari 2013 @ 23:09 |
Nee, de levering is vertraagd. | |
Duvel | maandag 28 januari 2013 @ 23:10 |
De V160 kom er aan: Piko heeft de loc al, LS Models komt met een gelimiteerde set OS-rijtuigen, en als het goed is ook nog met zuurstok-ICRms. | |
Dr_Flash | maandag 28 januari 2013 @ 23:11 |
Nee ik bedoel een V250. Ik wil daar een mechanisme in gaan bouwen dat willekeurig bodemplaten en deurtjes afstoot ![]() | |
b2py | maandag 28 januari 2013 @ 23:11 |
![]() ![]() | |
Scarlet_Dragonfly | maandag 28 januari 2013 @ 23:21 |
Hoelang is station Hengelo Gezondheidspark nou al in gebruik? Syntus heeft 'm nog steeds niet in de automatische omroep geprogrammeerd... ![]() Prutsers | |
Dr_Flash | maandag 28 januari 2013 @ 23:22 |
Heb je dat al tegen Syntus zelf gezegd? | |
KnightSolaire | maandag 28 januari 2013 @ 23:22 |
Ach ja, op de NS-spoorkaart ontbreken ook nog wel wat stations ![]() bv. station Mook Molenhoek, waarvan het bestaan mij daardoor lange tijd onbekend is geweest. | |
Dr_Flash | maandag 28 januari 2013 @ 23:23 |
Zoals? | |
b2py | maandag 28 januari 2013 @ 23:24 |
Vindt het toch verbazingwekkend dat deze kopbak onderdeel is van een treinstel dat afgeleid is van de Desiro reeks..![]() Net alsof je een loopplank voorop je trein hebt zitten.. | |
KnightSolaire | maandag 28 januari 2013 @ 23:25 |
Zie update. Weet eigenlijk niet of er meer voorbeelden zijn. "Nieuwe" stations ontbreken volgens mij wel vaker enige tijd op die actuele spoorkaart, ook als ze op NS-trajecten liggen trouwens ![]() | |
Peterselieman | maandag 28 januari 2013 @ 23:26 |
mèn. dit moet je niet willen ... | |
Dr_Flash | maandag 28 januari 2013 @ 23:28 |
gast, je kletst totale onzin. | |
b2py | maandag 28 januari 2013 @ 23:29 |
Mook-Molenhoek ontbreekt wel op de 'actuele spoorkaart'. | |
KnightSolaire | maandag 28 januari 2013 @ 23:30 |
Jep, ander voorbeeld is station Maarheeze wat destijds ook een paar maandjes er niet op stond ook al was het station toch echt al geopend. (Die staat er inmiddels wel op daar tussen Eindhoven en Weert ![]() Ben ik de enige die de actuele spoorkaart regelmatig gebruikt ofzo? ![]() De Hanzelijn stond er trouwens wel meteen op met de nieuwe dienstregeling. ![]() | |
b2py | maandag 28 januari 2013 @ 23:31 |
Vrijwel altijd. | |
Peterselieman | maandag 28 januari 2013 @ 23:33 |
De situatie rond Maliebaan klopt ook niet echt ![]() [ Bericht 0% gewijzigd door Peterselieman op 28-01-2013 23:44:55 ] | |
Dr_Flash | maandag 28 januari 2013 @ 23:34 |
Oh die ![]() Wat wel vaker gebeurt, is dat op de tariefeenhedenkaart enigszins rooskleurige voorspellingen gegeven worden van openingsdata van nieuwe stations ![]() Volgens de kaart van 2012 zou Halfweg-Zwanenburg per 10 juni 2012 opengaan en Maastricht Noord per december 2012. Volgens de kaart van 2011 zou Maastricht Noord zelfs al per 26-6-2011 open gaan ![]() Ook Hengelo Gezondheidspark (17-9-2011) en Hoevelaken (1-10-2011) zijn meer dan een jaar later dan de voorspelling opgeleverd. Dat zijn dan voorspellingen van kort voor de betreffende datum. Die 3 tegels en een prullenbak bij Hengelo hebben meer dan een jaar langer geduurd dan gepland. Waar slaat zo'n planning dan op, vraag je je af. ![]() | |
KnightSolaire | maandag 28 januari 2013 @ 23:35 |
Klopt, maar ik was wel even in de war toen ik erachter kwam dat het stoppertje Nijmegen - Venlo (- Roermond) ook nog tussen Heijendaal en Cuijk ergens stopt _0-. | |
James1988 | maandag 28 januari 2013 @ 23:36 |
Damn ![]() Wie verzínt die dingen ![]() | |
b2py | maandag 28 januari 2013 @ 23:49 |
En Hoevelaken is nog steeds niet af overigens.. ![]() | |
b2py | maandag 28 januari 2013 @ 23:50 |
Die schotten hadden waarschijnlijk een zware nacht in de Pub achter de rug. | |
Peterselieman | maandag 28 januari 2013 @ 23:53 |
Eentje maar? | |
b2py | maandag 28 januari 2013 @ 23:57 |
Echte mannen kunnen dat ![]() Als je overigens alle railhummers naar Van Simmeren brengt, oud ijzer is 18 cent de kilo. Dan levert dat 1,466 miljoen euro op. Gelukkig zit er hoop koper en andere dure meuk in. Ik denk dat je er wel 5 miljoen voor kan krijgen bij de sloop. | |
Dr_Flash | maandag 28 januari 2013 @ 23:58 |
Zeg, CityNightLine is toch ook NS HiSpeed of wat? ![]() | |
Dr_Flash | maandag 28 januari 2013 @ 23:59 |
En een hoop plestik ![]() | |
b2py | dinsdag 29 januari 2013 @ 00:00 |
Zelfde als Thalys. Alleen trainpaden en boeking. Oh wacht, ik zou me niet bemoeien met treinen ![]() | |
Dr_Flash | dinsdag 29 januari 2013 @ 00:02 |
OK Laat maar ![]() ![]() | |
WhiteJoker | dinsdag 29 januari 2013 @ 00:03 |
Die heb ik al een keer gepost ![]() | |
#ANONIEM | dinsdag 29 januari 2013 @ 00:07 |
Het lijkt net alsof die trein een Dixie heeft aangereden. ![]() | |
WhiteJoker | dinsdag 29 januari 2013 @ 00:09 |
Dit is een iets beter aanzicht van de end gangway op de Class 380.![]() Een detailshot van de end gangway als deze open is. Dit is volgens mij dan niet een Desiro afgeleide, maar het principe is hetzelfde. ![]() | |
Koen66 | dinsdag 29 januari 2013 @ 00:13 |
hmmm en dan vinden we de V250 lelijk ![]() | |
Dr_Flash | dinsdag 29 januari 2013 @ 00:15 |
Je voelt je echt welkom in zo'n trein die zo ![]() ![]() | |
Bitlord | dinsdag 29 januari 2013 @ 07:33 |
Op weg via Venlo voor een dagje Wuppertal (Schwebebahn) en Solingen (trolleybus). Iemand nog tips voor iemand die daar eigenlijk nog nooit geweest is? | |
#ANONIEM | dinsdag 29 januari 2013 @ 08:00 |
![]() | |
bork | dinsdag 29 januari 2013 @ 08:17 |
De dierentuin is erg leuk en goedkoop, halte zoo station btw. Ik ga volgende week naar Krefeld en dan trammen naar Essen en misschien nog naar Witten, veel plezier! | |
Darkwing_Duck | dinsdag 29 januari 2013 @ 08:20 |
De H Banen van Duisburg en Dusseldorf wellicht? | |
Darkwing_Duck | dinsdag 29 januari 2013 @ 08:20 |
Ik ga volgende week met de lijnbus van Parijs naar Keulen proberen te geraken... | |
James1988 | dinsdag 29 januari 2013 @ 08:21 |
Er is weer met treinen geschoven in Breda: de sprinter Breda - Utrecht vertrekt van spoor 2 (was spoor 4), de sprinter Breda - Den Haag is verplaatst naar spoor 4. De Fyra komt binnen en vertrekt vanaf spoor 5 (maar loc omlopen gebeurt buiten het station). Sporen 3 en 6 zijn voor de intercities van/naar Venlo en Zwolle. En dankzij de seinstoring bij Schiedam zijn er wat leuke wijzigingen: treinen komende van Delft rijden linkerspoor tussen Schiedam en Rotterdam. Treinen van Rotterdam náár Delft gaan via de sporen voor Vlaardingen. | |
Bitlord | dinsdag 29 januari 2013 @ 08:25 |
En weet iemand nog Schwebebahnstations waar het.mooi fotos maken is? | |
Darkwing_Duck | dinsdag 29 januari 2013 @ 08:31 |
Vanaf het centraal station heb jec een moi punt dat je over de rivier kan fotos trekken. Ik heb er toen dit gemaakt 1e shot | |
Darkwing_Duck | dinsdag 29 januari 2013 @ 08:32 |
foutje | |
bork | dinsdag 29 januari 2013 @ 08:45 |
De halte vlakbij het ibis hotel, zit daar een bocht en veel ruimte om de baan heen, is wel een tijdje geleden dat ik er was. Landgericht heet deze, oud station/halte Kluse zit er vlakbij heel modern, hbf is niks eindhalte Oberbarmen is ook ok. | |
bork | dinsdag 29 januari 2013 @ 08:51 |
Dinsdag? Ik ga daar weer terug naar Utrecht om een uur of 7. [ Bericht 1% gewijzigd door bork op 29-01-2013 09:34:53 ] | |
Darkwing_Duck | dinsdag 29 januari 2013 @ 08:54 |
Nee, helaas ![]() | |
b2py | dinsdag 29 januari 2013 @ 09:01 |
Is dat ook de reden dat treinverkeer naar Vlaardingen plat ligt? | |
Darkwing_Duck | dinsdag 29 januari 2013 @ 09:03 |
Mooi, word die wisselstraat daar ook nog eens gebruikt... | |
#ANONIEM | dinsdag 29 januari 2013 @ 09:07 |
Gisteren lag het treinverkeer naar Vlaardingen ook even plat. Er kwam een Mat64 aan richting Hoek van Holland Haven, en die bleef vervolgens stil staan ivm een overweg storing riepen ze om. | |
b2py | dinsdag 29 januari 2013 @ 09:09 |
Maat van me zat erin. Ding was gestrand bij Maassluis onder de spanningsloze brug. Binnen 10 min was er een SLT die hem onder de draad zou duwen. Dat heeft vervolgens nog 40 minuten geduurd doordat ze niet eerder naar de plan-v's (die waren gestrand) mochten rijden voor een zetje. | |
Darkwing_Duck | dinsdag 29 januari 2013 @ 09:18 |
Gisteren kwam er trouwens een Italiaanse Collega naar mij toe (die de melk had horen klotsen maar niet wist waar de tepel hing) en die vroeg aan mij waarom "mijn" land zo boos op de Italianen was. ![]() | |
Darkwing_Duck | dinsdag 29 januari 2013 @ 09:24 |
![]() | |
bork | dinsdag 29 januari 2013 @ 09:39 |
Dat is 8 uur in de bus ![]() | |
b2py | dinsdag 29 januari 2013 @ 09:39 |
Net de radio, vrijdag en zaterdag weer sneeuw ![]() | |
gebrokenglas | dinsdag 29 januari 2013 @ 09:40 |
Dan wordt nu alvast weer de winterdienstregeling ingesteld... Minder treinen, kortere treinen. | |
Darkwing_Duck | dinsdag 29 januari 2013 @ 09:40 |
22 uur vertrek 5 uur smorgens knettergaar aankomen op Keulen, en dan nog 3 uur doorboemelen naar sauerland ![]() | |
James1988 | dinsdag 29 januari 2013 @ 09:41 |
Waarom zo'n eind met de bus en niet lekker ontspannen in een Thalys? | |
gebrokenglas | dinsdag 29 januari 2013 @ 09:42 |
We zijn niet zozeer boos op die Italianen, maar meer op het hoofdpijndossier in zn geheel. NS, management, de overheid en de zwartepietenschuiverij. En vooral de manier waarop die Fyra iedereen wordt opgedrongen en iedereen extra kosten moet maken. Dat die Italiaanse treinen niet helemaal top zijn verbaast niemand. Auto's van Italiaanse makelij, daar is ook altijd wat mee. 't is nooit perfect. Maar dat weet je als je zo'n ding koopt. Ze zien er wel goed uit altijd. | |
b2py | dinsdag 29 januari 2013 @ 09:44 |
Kwam vanochtend ook al onderstaande afbeelding tegen op de officiële NS Facebook. ![]() | |
bork | dinsdag 29 januari 2013 @ 09:44 |
En dan een ![]() en dan kan de dag beginnen ![]() | |
gebrokenglas | dinsdag 29 januari 2013 @ 09:46 |
Of een salade en een kop koffie in de BK op het station. ![]() | |
Darkwing_Duck | dinsdag 29 januari 2013 @ 09:47 |
Snachts reizen was de enige optie. Ik kom 20 uur uit mn werk en heb met vrienden afgesproken om de volgende dag 9 uur op de piste te staan, voor een lang weekend. Geloof me daar wil je geen minuut van missen. Vrienden die complete duitse gezinnen omver jakkerd ( zie filmpje op 45 seconden, ik te herkennen aan unox muts) Dan maar even geen Alstom ![]() | |
gebrokenglas | dinsdag 29 januari 2013 @ 09:49 |
Je kunt beter met de trein naar wintersport gaan dan in zo'n touringcar... Daar kom je pas gebroken uit. | |
Darkwing_Duck | dinsdag 29 januari 2013 @ 09:52 |
True, maar het was laatste moment planning, en ik heb het er met veel denkwerk in wat vrije dagen kunnen persen. Thalys was fantastisch geweest, eerlijk. Ik hou van de Thalys, primapersoneel en de Fabrikant vind ik fantastisch, maar qua dienstregeling was rijden met Fuck You travels de enige oplossing. Voor een lang weekend wintersport wil ik gewoon niks missen ![]() | |
bork | dinsdag 29 januari 2013 @ 09:53 |
![]() ehm Duckie wij mogen je filmpje niet zien. ![]() | |
b2py | dinsdag 29 januari 2013 @ 09:54 |
Gewoon een weekend een vent zijn en daarna vragen of minnie mouse mag zijn. Mooi in zo'n pakje je kater verbergen ![]() | |
Duvel | dinsdag 29 januari 2013 @ 09:55 |
Windig & De Jong? | |
Darkwing_Duck | dinsdag 29 januari 2013 @ 09:55 |
Je moet ff linkje klikken, embed staat ie niet toe.... 1 trein in te zien: een skilifttreintje op 1.30 minuten | |
bork | dinsdag 29 januari 2013 @ 09:57 |
![]() | |
b2py | dinsdag 29 januari 2013 @ 09:58 |
Over de nepfyrabenelux, de olympische prio stam staat nu nog gewoon op de dijksgracht. Hekken stonden wel open dus misschien gaat er nog gesleept worden vandaag. | |
bork | dinsdag 29 januari 2013 @ 09:58 |
ok, check | |
Peterselieman | dinsdag 29 januari 2013 @ 10:00 |
net of je voor het instappen een knal kunt gaan krijgen ![]() | |
Peterselieman | dinsdag 29 januari 2013 @ 10:01 |
mooi ![]() | |
gebrokenglas | dinsdag 29 januari 2013 @ 10:03 |
't is gewoon praktisch. Geen apart koprijtuig meer. Net als autostoelen (bestuurders- en passgierskant) die precies gelijk zijn qua bediening (leuningverstelling rechts). Goedkoper om te maken. Zulke stoelen zitten bijvoorbeeld in de Tata Nano. | |
Peterselieman | dinsdag 29 januari 2013 @ 10:05 |
zou ik toch eerder voor het concept van de Deense Neus gegaan zijn | |
Viezze | dinsdag 29 januari 2013 @ 10:11 |
Ik dacht dat je een geintje maakte maar nee, het is serieus ![]() | |
b2py | dinsdag 29 januari 2013 @ 10:17 |
Ik maak nooit geintjes. ( ![]() | |
Dr_Flash | dinsdag 29 januari 2013 @ 10:18 |
Ik vind het wel veelzeggend dat ze meteen bij de eerste gelegenheid lacherig gaan lopen doen over hun nogal teleurstellende prestaties van de afgelopen weken. Alsof ze zich totaal niet schamen, niet beseffen dat er iets aan de hand is. | |
Viezze | dinsdag 29 januari 2013 @ 10:21 |
Maar zelfs dan kan je zo'n afbeelding niet serieus nemen ![]() Hoe langer ik er over na denk hoe treuriger ik het vind. Je gaat er ook aan twijfelen of ze dit nou serieus menen. Ik snap echt niet wat voor 2e rangs marketing gespuis ze daar hebben lopen, want het lijkt nergens op. | |
#ANONIEM | dinsdag 29 januari 2013 @ 10:27 |
Ik vind 'm wel geinig. Het is zelfspot hè, de ondertoon is dat NS zelf ook wel doorheeft dat ze voor het minste of geringste de winterdienstregeling erbij pakken. (En dat wisten we ook al. Hier in het topic is toch niet zo lang geleden een memo o.i.d. gepost met dat men bezig is alle cruciale wissels op "Zwitsers niveau" wisselverwarming te brengen, dat dat nog tot 2015 gaat duren en dat men tot die tijd bij elke sneeuwvlok en elke matige/strenge vorst de winterdienstregeling doet?) | |
Dr_Flash | dinsdag 29 januari 2013 @ 10:38 |
Ja, maar niet hoe kansloos dat is. | |
#ANONIEM | dinsdag 29 januari 2013 @ 10:50 |
Natuurlijk wel. Anders maak je zo'n grap ook niet (want dan zou het niet grappig zijn). | |
Darkwing_Duck | dinsdag 29 januari 2013 @ 10:59 |
Ach, hier in de buurt zijn ook nog lijntje die niet rijdden boven de 25 graden. Dus waar hebben we het nog over ![]() | |
Dr_Flash | dinsdag 29 januari 2013 @ 11:00 |
Dat vind ik altijd zo'n drogreden he ![]() ![]() | |
Litpho | dinsdag 29 januari 2013 @ 11:49 |
Alle marketingtalenten waren naar NSHispeed en staan nu op non-actief met de rest? | |
Fiorano | dinsdag 29 januari 2013 @ 11:53 |
Ze willen mee liften en hip zijn. Beetje jammer dat Bavaria ( ![]() | |
gebrokenglas | dinsdag 29 januari 2013 @ 11:53 |
Het scheelt misschien ook personeelskosten, zo'n winterdienst? Minder treinen - minder machinisten en conducteurs? En het scheelt in onderhoudskosten want er zijn minder treinen aan het rijden. Ik dacht trouwens ook dat het een grap was, maar het is echt. En het commentaar naast die afbeelding: ''nog steeds een zooitje dus'' ![]() | |
James1988 | dinsdag 29 januari 2013 @ 11:55 |
Pas nu je het zegt dringt het tot me door dat het over de troonwisseling gaat en niet over de winterdienstregeling. ![]() | |
Peterselieman | dinsdag 29 januari 2013 @ 11:55 |
minder onderhoudskosten is niet waar. Het zijn er waarschijnlijk zelfs meer, omdat er meer defecten optreden, zeker met al die sneeuw die vastklontert. | |
b2py | dinsdag 29 januari 2013 @ 11:55 |
![]() ![]() | |
Viezze | dinsdag 29 januari 2013 @ 11:56 |
Reken maar dat je hogere onderhoudskosten hebt - laatst werd hier een filmpje gepost hoe ze de treinen ijsvrij proberen te houden. Laat staan wat je aan extra onderhoud kwijt bent. Daarnaast hebben ze extra personeel rondlopen voor informatie en invallen bij gestrande treinen (denk ik), dus dat is waarschijnlijk geen reden voor de NS om een aangepaste dienstregeling te rijden. | |
gebrokenglas | dinsdag 29 januari 2013 @ 11:56 |
zit wat in... | |
Viezze | dinsdag 29 januari 2013 @ 11:57 |
Godzijdank ben ik niet de enige ![]() Maar dat maakt hem alleen nog maar slechter want de woordgrap klopt niet en het blijf ongepast na de ellende. | |
gebrokenglas | dinsdag 29 januari 2013 @ 12:01 |
Sowieso vind ik dat niet zo geslaagd: de Nederlandse Spoorwegen op Facebook. Op twitter vind ik practischer ivm het melden van storingen. | |
Fiorano | dinsdag 29 januari 2013 @ 12:05 |
Haha, lekker railnurttzz ![]() | |
Darkwing_Duck | dinsdag 29 januari 2013 @ 12:45 |
Ik zeg toch niet dat het slechter is? Het is 2 uurtjes per dag als de zon schijnt in de maanden julie en augustus. Dus nee, slechter is het niet | |
GlenSpey | dinsdag 29 januari 2013 @ 12:49 |
Humor is gezond ![]() | |
ZwartmetSuiker | dinsdag 29 januari 2013 @ 12:54 |
Op Texel hebben ze helemaal geen treinen, moet je je voorstellen! | |
Dr_Flash | dinsdag 29 januari 2013 @ 12:55 |
Maar 0 uitval en 100 % punctualiteit ![]() | |
ZwartmetSuiker | dinsdag 29 januari 2013 @ 13:00 |
Welke vervoerder rijdt daar? Snel kapen die handel, is goed voor de gemiddelde statistieken. | |
Peterselieman | dinsdag 29 januari 2013 @ 13:01 |
dat hebben ze in IJsland ondanks alle sneeuw ook ![]() | |
b2py | dinsdag 29 januari 2013 @ 13:45 |
Tentamenvraag zojuist: Op de Dijksgracht is genoeg ruimte om een halte te creëeren voor sprinters. Hier liggen zes parallele sporen en kan de intercity makkelijk de sprinter inhalen. Wat moet de treinverkeersleider hiervoor doen? Heb me maar van de domme gehouden en niet gedaan alsof het technisch en dienstregelingtechnisch onmogelijk is om dat te doen ![]() | |
Scarlet_Dragonfly | dinsdag 29 januari 2013 @ 13:48 |
Ik had gewoon uitgelegd dat dat niet kan omdat je zonder spoor verleggen alleen perrons op de buitenste sporen kunt gebruiken, en de noordelijke twee sporen alleen van/naar de Watergraafsmeer gebruikt kunnen worden vanwege de inrichting van de wisselstraat ![]() | |
b2py | dinsdag 29 januari 2013 @ 13:49 |
Alle zes de sporen kreeg een halte ![]() Ik moest zo erg huilen van de vraag. Maat van me heeft meegenomen dus zal even vragen om een knappe foto. | |
Viezze | dinsdag 29 januari 2013 @ 13:49 |
Je had vast extra punten als het hele verhaal inclusief een nieuw sporenplan had opgeschreven ![]() | |
Dr_Flash | dinsdag 29 januari 2013 @ 13:51 |
EN een nieuwe brug over die oosterdokskadegrachtsingelplomp of weetikveel ![]() | |
Peterselieman | dinsdag 29 januari 2013 @ 13:56 |
en de IC's denderen over het dak van het deels verdiept aangelegde station heen zeker ![]() | |
Dr_Flash | dinsdag 29 januari 2013 @ 14:16 |
3x GTW 2/6 Arriva voor de deur nu ![]() | |
Peterselieman | dinsdag 29 januari 2013 @ 14:28 |
blauw of rood? ![]() | |
Dr_Flash | dinsdag 29 januari 2013 @ 14:31 |
rood. Maar ze zijn alweer weg. Zullen wel van Zutphen - Apeldoorn komen. Geen idee wat ze hier dan moeten maar okee. | |
Peterselieman | dinsdag 29 januari 2013 @ 14:35 |
driehoeken? | |
Peterselieman | dinsdag 29 januari 2013 @ 14:39 |
en nu is er een sein- en wisselstoring rond Deventer, waardoor het treinverkeer rond jouw huis platligt ![]() | |
Scarlet_Dragonfly | dinsdag 29 januari 2013 @ 14:43 |
Rood... dat is wel interessant. Blauw komt er waarschijnlijk best vaak langs: van de Vechtdallijn naar Zutphen en terug. Of doet Arriva nu ook al vanuit het Noorden onderhoud in Zutphen? | |
GlenSpey | dinsdag 29 januari 2013 @ 15:01 |
Welke opleiding doe jij dat je zo'n vraag als tentamenvraag krijgt? ![]() | |
b2py | dinsdag 29 januari 2013 @ 15:03 |
Civiel, en dit was het tentamen Verkeerstechniek. Tentamen foto's zijn bijna binnen dus zal ze straks even uploaden. | |
James1988 | dinsdag 29 januari 2013 @ 15:47 |
Zijn deze foto's van de Vectron en de Kanaaltunnel al opgedoken? | |
Mr_Klaasje | dinsdag 29 januari 2013 @ 15:57 |
Mooi spul dus. Zal ik straks een antwoord op de vraag geven? | |
b2py | dinsdag 29 januari 2013 @ 16:02 |
Tentamen over station IJoevers Voor wie het wat interesseert, in de spoiler ![]()
| |
b2py | dinsdag 29 januari 2013 @ 16:17 |
![]() Enige bekende foto. | |
greavy | dinsdag 29 januari 2013 @ 16:19 |
Wat van vercrapte foto is dat? Bovenin links kloppen er wat dingen niet of ben ik scheel? | |
Dr_Flash | dinsdag 29 januari 2013 @ 16:19 |
Ah dat zal wel verklaren waarom de pimpel en de IC naar Zwolle net een half uur in een soort patstelling stil stonden ![]() | |
Viezze | dinsdag 29 januari 2013 @ 16:20 |
In Almelo stond de pimpel met +120, maar is ondertussen weg ![]() | |
greavy | dinsdag 29 januari 2013 @ 16:20 |
![]() | |
b2py | dinsdag 29 januari 2013 @ 16:23 |
IC naar Zwolle stond meter of 20 van perron, is teruggekeerd naar Zutphen uit veiligheidsoverwegingen. De A-zijde van de perrons waren nog wel bedienbaar, de B-zijde was onbedienbaar geworden. | |
greavy | dinsdag 29 januari 2013 @ 16:24 |
Gottegot. Wat een zeikerds daar langs de spoorlijn Zutphen-Hengelo ![]() SINDS KORT? Onder welke steen woont die aap? Sinds september 2012 rijden er 4 nachten per week goederentreinen (1 per richting) per nacht tussen Zutphen en Hengelo. | |
Dr_Flash | dinsdag 29 januari 2013 @ 16:25 |
Oh, whatever, ik zag wat ICRm, een 1700 en een pimpel stil staan, lang. | |
KnightSolaire | dinsdag 29 januari 2013 @ 16:28 |
Binnenkort weer eens een Dagkaartje gebruiken, alleen is de vertrektijd iets voor negen uur 's-ochtends... Los kaartje kopen voor het begin van het traject dus ![]() | |
b2py | dinsdag 29 januari 2013 @ 16:30 |
Definieer iets voor negen? Vijf voor 9 mag al hoor ![]() | |
KnightSolaire | dinsdag 29 januari 2013 @ 16:30 |
Kwart voor negen. ![]() | |
Peterselieman | dinsdag 29 januari 2013 @ 16:31 |
met een chipkaart wel, maar met een papieren (dag)kaartje niet | |
greavy | dinsdag 29 januari 2013 @ 16:32 |
Vijf voor negen inchecken mag (chipkaart rekent tarief zelf), maar met een papieren kaartje nog steeds niet hoor. | |
b2py | dinsdag 29 januari 2013 @ 16:32 |
Alweer.. | |
greavy | dinsdag 29 januari 2013 @ 16:40 |
De problemen met de afbrekende pantografen van SLT hebben "mogelijk" te maken met kapotte litzen waardoor het scharnierpunt te heet wordt en kan knappen. | |
b2py | dinsdag 29 januari 2013 @ 16:41 |
Allemaal aan de kant morgen neem ik aan? Of liever nog, per direct. | |
greavy | dinsdag 29 januari 2013 @ 16:43 |
Helaas, zover is het nog niet. Volgens Bombardier en Siemens komt het op "zeer kleine schaal" voor, en wordt er gezocht naar oplossingen. NedTrain gaat wel extra controles hierop uitvoeren de komende periode. | |
b2py | dinsdag 29 januari 2013 @ 16:44 |
jammer. | |
Viezze | dinsdag 29 januari 2013 @ 16:45 |
Alle SLT aan de kant levert logistiek gezien wel een groot probleem op... | |
b2py | dinsdag 29 januari 2013 @ 16:46 |
You see what I see? ![]() | |
Viezze | dinsdag 29 januari 2013 @ 16:46 |
Massal Plan V's terug in dienst? ![]() | |
b2py | dinsdag 29 januari 2013 @ 16:48 |
Een grote tyfuszooi in dit land, ik ben wel benieuwd hoe NSR dat oplost als ineens blijkt dat SLT niet meer gebruikt mag worden. | |
greavy | dinsdag 29 januari 2013 @ 16:49 |
Niet. Kwartiersdiensten met Sprinters opheffen, verkorte treinen rijden met materieel overal en nergens weg. Overal capaciteitsgebrek. | |
Viezze | dinsdag 29 januari 2013 @ 16:49 |
Winterdienstregeling invoeren ![]() | |
Peterselieman | dinsdag 29 januari 2013 @ 16:50 |
gaat niet gebeuren. Wel zal het zo zijn dat er veel nachtelijke reparaties aan het SLeT uitgevoerd zullen gaan worden | |
Scarlet_Dragonfly | dinsdag 29 januari 2013 @ 16:51 |
Nachtelijke avontuurtjes met een SLeT... ![]() ![]() | |
Peterselieman | dinsdag 29 januari 2013 @ 16:52 |
ja ![]() maar dan moeten ze het materieel maar niet zo noemen ![]() | |
greavy | dinsdag 29 januari 2013 @ 16:52 |
Ja, het is onverantwoord om het per direct uit dienst te nemen. Er komt wel extra toezicht op. | |
dennistd | dinsdag 29 januari 2013 @ 16:53 |
DDAR kan volgens mij zo weer de dienst in, staan een stuk of vijftien stammen aan de kant dacht ik. Daarnaast natuurlijk nog het nodige Plan V, en natuurlijk het opheffen van treinen. | |
b2py | dinsdag 29 januari 2013 @ 16:54 |
Al het VIRM aan de kant, wat voor puinbak krijg je dan. ![]() ![]() | |
greavy | dinsdag 29 januari 2013 @ 16:55 |
Zoveel Plan V kan je niet vanavond al rijdend hebben. De reservevloot in Maastricht heeft de afgelopen periode al gereden, en de overige stellen mogen niet meer zonder een aantal Onderhoudsbeurten de baan op. | |
dennistd | dinsdag 29 januari 2013 @ 16:55 |
ICK weer in dienst? | |
greavy | dinsdag 29 januari 2013 @ 16:55 |
Ik trakteer dan ![]() | |
Peterselieman | dinsdag 29 januari 2013 @ 16:57 |
dan moeten we nog 25 jaar op jouw traktatie wachten ![]() | |
dennistd | dinsdag 29 januari 2013 @ 16:57 |
Daar houden we je aan over een X aantal jaren ![]() | |
Guppy | dinsdag 29 januari 2013 @ 16:58 |
![]() @NS_online: Utrecht - Driebergen-Zeist:Geen treinen door aanrijding m/e persoon. Advies: Utrecht-Arnhem via 's-Hertogenbosch http://t.co/z23egl7C #UtAh | |
greavy | dinsdag 29 januari 2013 @ 16:58 |
Ik ga niet trakteren als het uit dienst gaat omdat het aan vervanging toe is. Maar omdat het per direct uit dienst moet om één of andere reden. | |
b2py | dinsdag 29 januari 2013 @ 17:00 |
Niet omdat het te oud is, maar vanwege een mankement ofzo. Als blijkt dat in alle VIRM's zomaar de snelschakelaar in brand kan vliegen ofzo. ![]() | |
KnightSolaire | dinsdag 29 januari 2013 @ 17:15 |
Even op Wikipedia aan het lezen:Dat heb ik ook wel eens gehoord, maar tegenwoordig hoor ik het eigenlijk zelden. Alleen bij de oudste serie ofzo? (Net als het doedelzakgeluid) | |
Straatcommando. | dinsdag 29 januari 2013 @ 17:21 |
Er zijn nog een aantal rijvaardige plan v's maar lang niet genoeg. Ach joh, doe eens gek en zet een VIRM in als sprinter. Heb het al een paar keer gezien hier. | |
greavy | dinsdag 29 januari 2013 @ 17:22 |
VIRM als Sprinter gebeurd inderdaad, maar dan haal je ergens capaciteit weg die ze daar nodig hebben. Dus schuif je de problemen steeds verder door. En wordt het steeds lastiger om een normale treinreis te maken (dus zonder IRM). | |
b2py | dinsdag 29 januari 2013 @ 17:25 |
Voor gladiolen als jij die niet in VIRM willen zitten moeten ze express aansluitingen van 25 minuten creëren. | |
Dr_Flash | dinsdag 29 januari 2013 @ 17:26 |
De AH to Go in Deventer is effectively verleden tijd. Er was net een lint voor de deur gespannen en ze waren bezig de schappen leeg te halen. Zal ook wel voor de verbouwing zijn. Geen idee of er een tijdelijk alternatief komt en zo ja waar. | |
Dr_Flash | dinsdag 29 januari 2013 @ 17:27 |
Dat rukt hem niks, hij laat rustig 2-3 uur lang treinen lopen om niet in Virm te hoeven zitten. | |
Peterselieman | dinsdag 29 januari 2013 @ 17:27 |
nee, van 28 minuten, zodat je nog net de sluitseinen van de wegrijdende trein ziet ![]() | |
b2py | dinsdag 29 januari 2013 @ 17:28 |
Maar dan heb je met vertraging alsnog de kans op een overstap, ik vond 25 minuten wel veilige marge ;P | |
Dr_Flash | dinsdag 29 januari 2013 @ 17:28 |
Sluitseinen ![]() | |
Straatcommando. | dinsdag 29 januari 2013 @ 17:30 |
Wat is er zo erg aan een VIRM dan ![]() ![]() | |
b2py | dinsdag 29 januari 2013 @ 17:30 |
Schlemiel! | |
Dr_Flash | dinsdag 29 januari 2013 @ 17:31 |
Niks. Greavy is gewoon niet helemaal lekker. Maar goed dat weetie zelf ook wel ![]() | |
Straatcommando. | dinsdag 29 januari 2013 @ 17:33 |
Ach so.. persoonlijke voorkeur. Doe je niets aan natuurlijk. Ik verkies nog altijd een VIRM boven een stompende bonkende lawaaierige SGM hoor. ![]() | |
b2py | dinsdag 29 januari 2013 @ 17:33 |
Man Bijt Hond heeft Somda gecontacteerd mocht er nog Fyra nieuws komen dat er enkele vrijwilligers commentaar willen voorzien op dit debacle. Ik voorzie hele hilarische gebeurtenissen. http://somda.nl/forum/129(...)em+in+Man+Bijt+Hond/ | |
b2py | dinsdag 29 januari 2013 @ 17:34 |
SGM en Plan-V verdienen helemaal een enkeltje Van Simmeren. | |
Straatcommando. | dinsdag 29 januari 2013 @ 17:35 |
![]() | |
Peterselieman | dinsdag 29 januari 2013 @ 17:36 |
daarvoor heb je TRDL's. die kunnen reizigers nog wat meer klieren ![]() | |
DriekOplopers | dinsdag 29 januari 2013 @ 17:36 |
Forumgenoten, ik heb effe een handje hulp nodig. Kan iemand zien, wanneer in deze maand Deventer en omstreken al is getroffen door sein-, wissel- en andere storingen? Volgens mij is dit meermalen aan de hand geweest. Dank dank dank, Driek | |
b2py | dinsdag 29 januari 2013 @ 17:37 |
http://www.rijdendetreine(...)86&periode=&oorzaak= en http://www.rijdendetreine(...)94&periode=&oorzaak= Wel even de dubbelingen eruit halen ![]() | |
Peterselieman | dinsdag 29 januari 2013 @ 17:37 |
precies. Gewoon vervangen door de FLIRT. Heet de SLeT ook eens een verzetje ![]() | |
Straatcommando. | dinsdag 29 januari 2013 @ 17:38 |
Doe nou niet, ik kan niet zo goed tegen verandering. Ik heb maar een beperkt aantal noteblokjes liggen. | |
Dr_Flash | dinsdag 29 januari 2013 @ 17:39 |
Awesome ![]() | |
Straatcommando. | dinsdag 29 januari 2013 @ 17:39 |
FLIRT = spurt? zo staan ze hier te boek in ieder geval, die dingen waar Arriva en breng mee rijden richting Winterswijk. | |
Peterselieman | dinsdag 29 januari 2013 @ 17:39 |
die heb je ook niet nodig | |
Straatcommando. | dinsdag 29 januari 2013 @ 17:40 |
Ik was laatst helemaal over de rooie hoor. Sta ik op de sprintert richting Nijmegen te wachten, komt er zo'n gillende keukenmeid plan V aan. Mijn dag kon niet meer stuk!!!1!!eentweedrie | |
Dr_Flash | dinsdag 29 januari 2013 @ 17:41 |
Nein ![]() Al zien ze er wel redelijk hetzelfde uit ![]() | |
Dr_Flash | dinsdag 29 januari 2013 @ 17:41 |
Doe je ff normaal? Keedan ![]() | |
Peterselieman | dinsdag 29 januari 2013 @ 17:41 |
het is van dezelfde fabrikant, maar een FLIRT is het grote broertje van de GTW waar Arriva hier mee rijdt. Grootste verschil is dat bij de elektrische versie de FLIRT de motoren onder de bakken heeft zitten en een GTW een powerpack heeft. Er wordt ook een dieselversie van de FLIRT ontwikkeld en die heeft wel een powerpack. | |
LtnGeorge | dinsdag 29 januari 2013 @ 17:41 |
De grote broer van de spurt. Rijdt nog niet in nederland maar zou mooi sprinter materieel zijn. | |
Straatcommando. | dinsdag 29 januari 2013 @ 17:41 |
Ja ik heb ff snel gegoogled en die plaatjes kwam inderdaad naar boven. Ik herken ze vanwege die godsgruwelijk irritante piep die ze maken bij het openen en sluiten van de deuren. | |
b2py | dinsdag 29 januari 2013 @ 17:42 |
Nee, in Nederland rijden GTW treinstellen, in Duitsland en Zwitserland heb je veel Flirt. | |
Peterselieman | dinsdag 29 januari 2013 @ 17:42 |
mja, ze rijden tot Venlo en keren dan om ![]() | |
Straatcommando. | dinsdag 29 januari 2013 @ 17:42 |
't is een grapje, mên. | |
Peterselieman | dinsdag 29 januari 2013 @ 17:43 |
heb je meer aan een zakdoek. Dit om je tranen af te kunnen voeren ![]() | |
Dr_Flash | dinsdag 29 januari 2013 @ 17:43 |
Da's knap ![]() | |
Straatcommando. | dinsdag 29 januari 2013 @ 17:44 |
Mijn dank is groot ![]() ![]() Die Arriva stellen zijn allemaal diesel(electrisch?)volgens mij. Idd met powerpacks. | |
Dr_Flash | dinsdag 29 januari 2013 @ 17:45 |
Op de Merwede-Lingelijn (Dordrecht - Geldermalsen) rijden ze met electrische powerpacks. Op de Heuvellandlijn (Maastricht - Valkenburg - Heerlen) ook, maar dan van Veolia. | |
Straatcommando. | dinsdag 29 januari 2013 @ 17:45 |
Die plaatjes kwamen naar boven op google, ik zag het verschil niet tussen een GTW en een FLIRT, en al die GTW's hier hebben zo'n irritante piep. Zoiets ![]() | |
Straatcommando. | dinsdag 29 januari 2013 @ 17:47 |
Ah so! Daar is het spoor natuurlijk wel volledig geëlektrificeerd. Hier maar tot aan zevenaar ofzo. | |
dennistd | dinsdag 29 januari 2013 @ 17:49 |
Volgens mij zag ik zaterdag staan dat ze vanaf zondag tijdelijk gesloten zouden zijn wegens verbouwing. Er stond een einddatum bij, maar die kan ik zo niet herinneren. Stond op een blaadje links naast de ingang. | |
dennistd | dinsdag 29 januari 2013 @ 17:49 |
Vergeet Zwolle-Emmen niet, dat rijdt ook met elektrische GTW's (en nog comfortabel ook!) | |
Dr_Flash | dinsdag 29 januari 2013 @ 17:50 |
Oh tegenwoordig ook daar ja. MET fucking irritante piep ![]() | |
Fiorano | dinsdag 29 januari 2013 @ 17:52 |
Waarom zou je op deze manier een mail adres neer zetten? Ben blij dat ik niet om Somda zit, wat ik daar af en toe (vanuit hier) voorbij zie komen... | |
b2py | dinsdag 29 januari 2013 @ 17:53 |
Ik weet niet welk magisch spul ze hebben gebruikt bij Bunnik, maar de aanrijding met persoon vond plaats om 16:33 en om 16:37 is het baanvak alweer vrijgegeven. Bijzonder! | |
b2py | dinsdag 29 januari 2013 @ 17:53 |
vol. |