En dan?quote:Op dinsdag 22 januari 2013 21:52 schreef James1988 het volgende:
RTL Nieuws: NS denkt alsnog na over stoppen met Fyra
quote:‘Het beeld is onrechtvaardig. De V250 treinen zijn namelijk gewoon goed. Vergelijk ze maar eens met die van de concurrentie, ze komen als een van de beste naar voren. De eerste weken dat de nieuwe treinen in Nederland en België reden, kregen we ook alleen maar positieve feedback over het comfort en de prestaties. Geloof me, als deze problemen voorbij zijn is iedereen weer dik tevreden met onze trein.’
Ik heb hetzelfde en meer hier, zullen we ons opgeven als vrijwilligers voor de eerste rit met passagiers? Als die komt? Geven we er toch een positieve draai aan!quote:Op dinsdag 22 januari 2013 21:12 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Nou ik zal je vertellen, ik had er best graag een ritje mee willen maken. Maar ik had al na de eerste week iets van "oowkeeee.... Weet je? Maak eerst alles maar eens fatsoenlijk in orde en als het een normaal voorspelbare dienst kan uitvoeren, dan kom ik nog weleens een keer kijken."
Maar some day... never comes.
Ik ben in een kutbui vanwege dat gezeur met NSH..quote:
quote:Meerstadt houdt de optie open om de treinen helemaal terug te geven aan de fabrikant. "We kunnen contractueel gezien, net als de Belgen, over drie maanden de treinen teruggeven aan de Italiaanse fabrikant. Maar het is maar de vraag of dat goed is voor de reiziger. Want dan hebben we nog steeds geen hogesnelheidstrein. Dit soort treinen zijn namelijk geen broodjes die je zomaar kunt kopen. Die moeten gemaakt worden."
Ik heb gehoord dat ze gehoord hebben dat de poffertjesbusiness lucratief isquote:Op dinsdag 22 januari 2013 21:56 schreef b2py het volgende:
[..]
Ik ben in een kutbui vanwege dat gezeur met NSH..
Maare, wat gaat NS doen dan als ze stoppen met de Fyra?
Ik geloof er geen kut van, al dat geld dat er in gestopt is, (wat gok ik heel veel is), is dan wegquote:Op dinsdag 22 januari 2013 21:54 schreef b2py het volgende:
[..]
En dan?
Velaro's hierheen?!
Railjet?!
Zoals Meerstadt al schrijft is stoppen met de V250 eigenlijk niet in het belang van de reiziger, omdat het jaren duurt om een fatsoenlijk alternatief op de rails te krijgen.quote:Op dinsdag 22 januari 2013 21:56 schreef b2py het volgende:
[..]
Ik ben in een kutbui vanwege dat gezeur met NSH..
Maare, wat gaat NS doen dan als ze stoppen met de Fyra?
Kom nou eerst maar met een bron dan.quote:Op dinsdag 22 januari 2013 21:56 schreef Kentekenplaat het volgende:
[..]![]()
![]()
![]()
![]()
Positieve feedback... Nou, men is zo tevree over de Fyra![]()
Dat was uit het vorige topic.quote:Op dinsdag 22 januari 2013 21:58 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Kom nou eerst maar met een bron dan.
Financieel Dagblad, helaas wel met hotlinkbeveiliging ofzo.quote:Op dinsdag 22 januari 2013 21:58 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Kom nou eerst maar met een bron dan.
Niet dat Alstom perfect is.quote:Op dinsdag 22 januari 2013 21:59 schreef Kentekenplaat het volgende:
Mag ik gewoon een weekje directeur zijn bij NSH? Dan ga ik die lelijke kuthokken slijten bij de oud-ijzerboer en ga ik proberen een Alsthom te regelen. Die hebben zich tenminste bewezen in Frankrijk.
Not good enough.quote:Op dinsdag 22 januari 2013 21:59 schreef Kentekenplaat het volgende:
[..]
Dat was uit het vorige topic.
In ieder geval een stuk beter dan die Italiaanse prutsersquote:Op dinsdag 22 januari 2013 21:59 schreef James1988 het volgende:
[..]
Financieel Dagblad, helaas wel met hotlinkbeveiliging ofzo.
[..]
Niet dat Alstom perfect is.
Rijden met de V250 is ook niet in het belang van de reiziger want het ding is absoluut niet betrouwbaar.quote:Op dinsdag 22 januari 2013 21:58 schreef James1988 het volgende:
[..]
Zoals Meerstadt al schrijft is stoppen met de V250 eigenlijk niet in het belang van de reiziger, omdat het jaren duurt om een fatsoenlijk alternatief op de rails te krijgen.
Er zullen ongetwijfeld slimme mensen bij NS bezig zijn met het uitwerken van alternatieve scenario's. Het is nu niet meer het werk van NS Hispeed (Jan-Willem Siebers, Marjon Kaper, Martien Janse) maar nu is de NS-top er rechtstreeks mee bezig.
Sterker nog ik lees net op twitter dan Nederlandse fabrikanten van poffertjeskramen kunnen voldoen aan de bizarre eisen van de NS en dat er geen Europese aanbesteding hoeft te komen i.v.m. de status van een regionaal cultureel beschermd product!quote:Op dinsdag 22 januari 2013 21:58 schreef bork het volgende:
[..]
Ik heb gehoord dat ze gehoord hebben dat de poffertjesbusiness lucratief is.
Vergeleken met V250 is alles betrouwbaar.quote:Op dinsdag 22 januari 2013 21:59 schreef James1988 het volgende:
[..]
Financieel Dagblad, helaas wel met hotlinkbeveiliging ofzo.
[..]
Niet dat Alstom perfect is.
Daarom dat NS nu een second opinion laat uitvoeren op de trein, om te kijken waar ze aan toe zijn.quote:Op dinsdag 22 januari 2013 22:01 schreef Kentekenplaat het volgende:
[..]
Rijden met de V250 is ook niet in het belang van de reiziger want het ding is absoluut niet betrouwbaar.
quote:
Fijn. Daar hoort ze niet.quote:
Waar komt dit stuk vandaan? Ik heb nog niemand horen zeggen dat Fyra comfort biedt. De stoelen zijn te hard en hij maakt de hele rit een teringherrie. Een opgevoerde sprinter, meer is het echt niet.quote:Op dinsdag 22 januari 2013 21:56 schreef Kentekenplaat het volgende:
[..]![]()
![]()
![]()
![]()
Positieve feedback... Nou, men is zo tevree over de Fyra![]()
NSHispeed marketing. Dat is het enige wat ze wél kunnen. Soort van.quote:
Defect Materieel kan. Om een stel in de goede omloop te krijgen waardoor het op een bepaalde plek uitloopt 's nachts waar onderhoud gepleegd kan worden. Toiletten defect. Vaak ligt het wel aan het materieelquote:Op dinsdag 22 januari 2013 22:23 schreef Graspool het volgende:
Ik ben benieuwd. Op 20 december zat ik in de IC tussen Lelystad -> Vlissingen, rond een uur of 13:30. In Roosendaal kwamen we zonder vertraging aan op 4a. Ineens werd duidelijk dat de trein niet verder zou rijden en iedereen dus moest uit/overstappen op eenzelfde soort IC die (leeg) al klaar stond op 4b. Een reden hiervoor werd echter niet gegeven.
Als ik me het goed herinner waren beide treinen 6 wagons lang. Wat zou de reden kunnen zijn voor deze ongeplande overstap?
Ik dacht zelf aan materieeltekort op een ander traject, maar waarom is er dan niet gekozen om het andere treinstel daarvoor in te zetten?
Een vergelijkbare situatie op donderdag 10 januari, toen andersom, wel weer op Roosendaal, om 7:50. Weer een treinstel dat niet verder zou rijden.
In beide gevallen leek het er niet op dat er iets defect was aanhet materieel, maar dat is natuurlijk een aanname. Wat zijn gangbare oorzaken voor dit soort dingen?
Nee, twee.quote:Op dinsdag 22 januari 2013 22:25 schreef GlenSpey het volgende:
Hebben jullie in 1 dag nou serieus 3 topics vol lopen spammen?
Foei. Heb jij nou van de week de aangepaste treindienst hier neergezet?quote:Op dinsdag 22 januari 2013 22:25 schreef b2py het volgende:
[..]
Defect Materieel kan. Om een stel in de goede omloop te krijgen waardoor het op een bepaalde plek uitloopt 's nachts waar onderhoud gepleegd kan worden. Toiletten defect. Vaak ligt het wel aan het materieel
10 januari was er nog geen aangepaste dienstregeling. En zoals de beste poster meldde, zijn trein was al niet langer dan zes bakken. Dit heeft niks van doen met de aangepaste dienstregeling.quote:Op dinsdag 22 januari 2013 22:30 schreef _JdM_ het volgende:
[..]
Foei. Heb jij nou van de week de aangepaste treindienst hier neergezet?
Tijdens de winterdienstregeling is de IC Vlissingen-Lelystad (via Schiphol/Amsterdam Centraal) geknipt in Roosendaal. Er wordt Vlissingen-Roosendaal en Roosendaal-Lelystad ( en door naar Zwolle-Leeuwarden/Groningen) gependeld.
Meer dan 10 bakken kunnen de perrons in Zeeland niet aan, terwijl - volgens planning [start lachband] wel treinen van meer dan 10 bakken op de rest van het traject rijden.
vooral het omloopverhaal klinkt logisch. Zeker als het stel bijna toe is aan onderhoud of er juist uit komt wil bijsturing dit soort zaken nog wel eens regelen. Het meeste VIRM is in onderhoud in Onnen, dus dan wil je bepaalde stellen graag in Groningen of Zwolle uit laten lopenquote:Op dinsdag 22 januari 2013 22:25 schreef b2py het volgende:
[..]
Defect Materieel kan. Om een stel in de goede omloop te krijgen waardoor het op een bepaalde plek uitloopt 's nachts waar onderhoud gepleegd kan worden. Toiletten defect. Vaak ligt het wel aan het materieel
Voor inzet in Nederland en België heb je tricourante TGV's nodig. Dan ben je beperkt tot TGV-Réseau of TGV-TMST (Eurostar). Die hebben geen van beide ATB en ERTMS, en ook geen typetoelating voor Nederland. Het zou nog kunnen met de Euroduplex-uitvoering van TGV Duplex, maar die hebben helemaal geen typetoelating voor NL. Ook geen Nederlandse of Belgische beveiligingssystemen.quote:Op dinsdag 22 januari 2013 22:39 schreef Darkwing_Duck het volgende:
Staat er nou echt nergens een paar alstom TGV's stof te happen? Heeft de SNCF niks te leen ofzo? Kan toch niet zo zijn dat alles in gebruik is? Ik weet wel; het zijn geen wadlopers, maar toch...
Aha, vandaar. Op de dagen waarop dit gebeurde was er geen aangepaste dienstregeling / andere bizarre weersomstandigheden. Maar dat de perrons te kort zijn verklaart een hoop. Alleen, meestal koppelen ze het achterste deel af (Lelystad > Vlissingen) (en stap ik daarom altijd in et voorste deel in), maar kennelijk was dat die dag geen optie.quote:Op dinsdag 22 januari 2013 22:30 schreef _JdM_ het volgende:
[..]
Foei. Heb jij nou van de week de aangepaste treindienst hier neergezet?
Tijdens de winterdienstregeling is de IC Vlissingen-Lelystad (via Schiphol/Amsterdam Centraal) geknipt in Roosendaal. Er wordt Vlissingen-Roosendaal en Roosendaal-Lelystad ( en door naar Zwolle-Leeuwarden/Groningen) gependeld.
Meer dan 10 bakken kunnen de perrons in Zeeland niet aan, terwijl - volgens planning [start lachband] wel treinen van meer dan 10 bakken op de rest van het traject rijden.
Zo jammer dat de ICE-3M geen toelating heeft voor onze HSL..quote:Op dinsdag 22 januari 2013 22:41 schreef James1988 het volgende:
[..]
Voor inzet in Nederland en België heb je tricourante TGV's nodig. Dan ben je beperkt tot TGV-Réseau of TGV-TMST (Eurostar). Die hebben geen van beide ATB en ERTMS, en ook geen typetoelating voor Nederland. Het zou nog kunnen met de Euroduplex-uitvoering van TGV Duplex, maar die hebben helemaal geen typetoelating voor NL. Ook geen Nederlandse of Belgische beveiligingssystemen.
Ofwel: geen optie
toch is er licht aan het einde van de tunnel van de IC4-gate, want de aanpassingen die DSB aan de IC4 uit hebben gevoerd lijken te werken. Per december vorig jaar rijden namelijk 19 van de 83 bestelde treinen rond.quote:Op dinsdag 22 januari 2013 22:28 schreef James1988 het volgende:
Gaat hard hier.
De Deense Wikipedia heeft trouwens een compleet artikel over 'IC4-gate'
Al 25%, zozo.quote:Op dinsdag 22 januari 2013 22:48 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
toch is er licht aan het einde van de tunnel van de IC4-gate, want de aanpassingen die DSB aan de IC4 uit hebben gevoerd lijken te werken. Per december vorig jaar rijden namelijk 19 van de 83 bestelde treinen rond.
Waar een wil is is een weg. In '89 kon het ook:quote:Op dinsdag 22 januari 2013 22:41 schreef James1988 het volgende:
[..]
Voor inzet in Nederland en België heb je tricourante TGV's nodig. Dan ben je beperkt tot TGV-Réseau of TGV-TMST (Eurostar). Die hebben geen van beide ATB en ERTMS, en ook geen typetoelating voor Nederland. Het zou nog kunnen met de Euroduplex-uitvoering van TGV Duplex, maar die hebben helemaal geen typetoelating voor NL. Ook geen Nederlandse of Belgische beveiligingssystemen.
Ofwel: geen optie
Met als verschil dat die niet rondrijdenquote:Op dinsdag 22 januari 2013 22:49 schreef b2py het volgende:
[..]
Al 25%, zozo.
Wij hadden er al 7 van de 16!
Dat bestaat al Fles:quote:Op dinsdag 22 januari 2013 22:46 schreef Dr_Flash het volgende:
Hoe kan het toch. We willen met z'n allen ZO veel. En er kan ZO helemaal niks.
dan is het weer de verschillende bovenleidingsspanning
dan is het weer de verschillende spoorbreedte
dan is het weer de verkeerde softwareversie van het beveiligingssysteem ()
dan is het weer de personeelsomloop
dan is het weer of een stel wel kan overnachten op een plek waar de plee geleegd kan worden
ER IS GODVERDOMME ALTIJD WEL WAT TE ZEIKEN WAARDOOR IETS NIET KAN![]()
laten we DAAR nou eens wat aan gaan doen, zonder aanzien des persoons. Kan me niet schelen of het nou aan Gout of Kaper of Mansveld of Meerstadt ligt of aan Prorail of aan NS of aan Voith of aan Nedtrain of aan wie dan ook. Maar laten we nou eens alle neuzen dezelfde kant op draaien en er iets van PROBEREN te maken. Christus te paard nog
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Voor een volledige omloop op Amsterdam - Brussel heb je 5 HST's nodig. Zoveel kun je niet onttrekken aan de ICE-dienst zonder heel ICE International in zowel Nederland als België overhoop te halen.quote:Op dinsdag 22 januari 2013 22:47 schreef b2py het volgende:
[..]
Zo jammer dat de ICE-3M geen toelating heeft voor onze HSL..
Stel dat die dat wel had.
Hoeveel stellen kan je winnen door tussen Emmerich en Amsterdam C vervangend vervoer (ICM danwel Plan-V) in te zetten zoals ze paar jaar terug hebben gedaan?
Zo gaaf, die grote borden met het spoornetwerk uitgetekend en lampjes die treinen weergeven. Heb dat heel vroeger nog een keer werkend gezien in Zwolle.quote:Op dinsdag 22 januari 2013 22:49 schreef Fixers het volgende:
[..]
Waar een wil is is een weg. In '89 kon het ook:
1quote:Op dinsdag 22 januari 2013 22:47 schreef b2py het volgende:
[..]
Zo jammer dat de ICE-3M geen toelating heeft voor onze HSL..
Stel dat die dat wel had.
Hoeveel stellen kan je winnen door tussen Emmerich en Amsterdam C vervangend vervoer (ICM danwel Plan-V) in te zetten zoals ze paar jaar terug hebben gedaan?
Er rijden ICE-diensten Brussel - Frankfurt over HSL3 en daar ligt ETCS. Volgens mij heb je daar meer ICEs voor nodig dan 1 stuk.quote:
Ze kunnen wel overweg met Eurobalises volgens Wiki.quote:
Dan wou ik me uit alles moeten houden wat Nederland betreft, want iedereen was dus blijkbaar op de hoogte van de gammele aircoplaten op de SLT, behalve Duckie.... Lekker meediscuzeuren Bietopie!quote:Op dinsdag 22 januari 2013 22:55 schreef b2py het volgende:
[..]
Maar goed, ik zou me uit materieeldiscussies houden.
quote:Fyra (pronounced [fiːraː]) was an international high-speed train service ...
quote:Op dinsdag 22 januari 2013 23:02 schreef James1988 het volgende:
Iemand heeft Wikipedia al bijgewerkt...
[..]
minder slapenquote:Op dinsdag 22 januari 2013 22:30 schreef GlenSpey het volgende:
Ik kan het niet meer bijhouden met nalezen op deze manier
Reiziger niet onder de indruk van spierballenpraat Mansveld.quote:Op dinsdag 22 januari 2013 23:10 schreef Peterselieman het volgende:
Mansveld niet onder indruk van belofte AnsaldoBreda
waarschijnlijk nietsquote:Op dinsdag 22 januari 2013 23:12 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Reiziger niet onder de indruk van spierballenpraat Mansveld.
En nu?
Heb je pdf materiaal ofzo daarover?quote:Op dinsdag 22 januari 2013 23:16 schreef bork het volgende:
Nou volgens mij is er wel een oplossing ik word al dagen gespamd door een grote Deense spoorbouwer die sinds kort een hsl-waardig product heeft, helaas een halve trein, je moet er gelijk twee kopen zo slim zijn ze wel, maar het is uit ontwikkeld en het rijdt.
quote:Op dinsdag 22 januari 2013 23:17 schreef Darkwing_Duck het volgende:
[..]
Heb je pdf materiaal ofzo daarover?
Ik krijg net een SMSje, ze gaan morgen een proefrithouden met V250 met NMBS en NS directiequote:Op dinsdag 22 januari 2013 23:19 schreef Dr_Flash het volgende:
ja we zeggen nu NIKS meer zonder bron
http://shop.lego.com/en-NL/Horizon-Express-10233quote:Op dinsdag 22 januari 2013 23:19 schreef Dr_Flash het volgende:
ja we zeggen nu NIKS meer zonder bron
De productie heeft vertraging opgelopen.quote:Op dinsdag 22 januari 2013 23:22 schreef Darkwing_Duck het volgende:
Zou er al een Fyra modeltrein zijn? Of uberhaubt nog komen?
Er moeten nog van die kaartjes met een touwtje om de grote teen.quote:Op dinsdag 22 januari 2013 23:20 schreef b2py het volgende:
[ afbeelding ]
AnsaldoBreda heeft per direct al zijn treinen meer winterklaar gemaakt.
De hamvraag is:quote:Op dinsdag 22 januari 2013 23:22 schreef b2py het volgende:
Ze hebben er bij HiSpeed nog eentje over:
[ afbeelding ]
Bron
Ik hoor net dat het spoorwegmuseum een ballengooitent krijgt...quote:Op dinsdag 22 januari 2013 23:22 schreef b2py het volgende:
Ze hebben er bij HiSpeed nog eentje over:
Bron
bronvermelding aubquote:Op dinsdag 22 januari 2013 23:25 schreef Darkwing_Duck het volgende:
[..]
Ik hoor net dat het spoorwegmuseum een ballengooitent krijgt...
Ik vraag me echt af of je mensen hebt die zon pakketje bestellen, bouwen en dan er achter komen dat ze nog een setje moeten...quote:Op dinsdag 22 januari 2013 23:21 schreef bork het volgende:
[..]
http://shop.lego.com/en-NL/Horizon-Express-10233
Ik zal hem anders maken, ik vin,d dat het SWM een Fyra Ballengooitent moet krijgen...en dan dat model als mikpunt...quote:Op dinsdag 22 januari 2013 23:27 schreef bork het volgende:
[..]
bronvermelding aubWij zijn een serieus topic voor grappen en grollen verwijzen wij u/jullie naar somda.nl een bijdrage aldaar wordt altijd op prijs gesteld (en afkortingen ook)
/
Ik stond verdomme altijd voor een gesloten deurquote:Op dinsdag 22 januari 2013 23:29 schreef Bitlord het volgende:
Railz Miniworld! Daar wil ik nog wel eens een keertje gaan kijken. Is het recent nog uitgebreid of is Rotterdam het laatste deel wat gebouwd is?
Ik zal je iets verklappen ze zijn daarbij lego slimmer dan bij:quote:Op dinsdag 22 januari 2013 23:27 schreef Darkwing_Duck het volgende:
[..]
Ik vraag me echt af of je mensen hebt die zon pakketje bestellen, bouwen en dan er achter komen dat ze nog een setje moeten...
Ik moest lachenquote:Op dinsdag 22 januari 2013 23:30 schreef Darkwing_Duck het volgende:
[..]
Ik stond verdomme altijd voor een gesloten deur![]()
Bron
Ik zoek nog steeds de suite waar je je eigen poppetje bij elkaar kan klikken zoals legofles dat gedaan heeft.quote:Op dinsdag 22 januari 2013 23:30 schreef bork het volgende:
[..]
Ik zal je iets verklappen ze zijn daarbij lego slimmer dan bij:
-Ansalsobreda
-NS Hispeed
-Staatssecretaris van wat? Mansveld bedoel ik dus.
bij elkaar.
Ja kunstquote:Op dinsdag 22 januari 2013 23:30 schreef bork het volgende:
[..]
Ik zal je iets verklappen ze zijn daarbij lego slimmer
Ja, ik ookquote:Op dinsdag 22 januari 2013 23:31 schreef Darkwing_Duck het volgende:
[..]
Ik zoek nog steeds de suite waar je je eigen poppetje bij elkaar kan klikken zoals legofles dat gedaan heeft.
Bron
Ik ken iemand die NS de schuld gaf van vertragingen in België...quote:Op dinsdag 22 januari 2013 19:57 schreef Litpho het volgende:
[..]
Iedereen weet toch dat tegenwoordig Prorail als enige wissels mag ontdooien?
Die vriendschap is verbroken ondertussen?quote:Op dinsdag 22 januari 2013 23:35 schreef KnightSolaire het volgende:
[..]
Ik ken iemand die NS de schuld gaf van vertragingen in België...
quote:Wat ik vanavond heb meegemaakt aan de internationale loketten van Brussel-Zuid, is hallucinant.
Eerst trok ik naar de balie "toekomstig vertrek" waar ik, tot mijn vreugde, dezelfde vriendelijke bediende toegewezen kreeg als gisteren. Ik leg hem de productfiche van Thalys Next Departure voor, een uittreksel uit de mail van vanochtend van rvdborgt in deze draad, en artikel 16 van de Europese verordening. En de bediende geeft mij gelijk! Hij begint onmiddellijk met het omboeken van mijn Fyra-tickets voor 26/01 naar de eerstvolgende Thalys na 08.18 uur op die dag (met name de 9309, waar trouwens nog minstens 99 plaatsen beschikbaar zijn en geen kortingen meer worden gegeven). Helaas blokkeert "het systeem" op het feit dat de omboeking niet gebeurt op de dag zelf van de treinreis. De bediende laat mij met lege handen achter. Ik vraag of hij mij de garantie kan geven dat ik op zaterdag 26/01 een even integere en behulpzame bediende als hem zal treffen, maar dat blijkt onmogelijk: hij informeert achter de schermen bij enkele dienstchefs, en die weigeren allemaal Thalys Next Departure te geven. (Eigenlijk ben ik wel opgelucht voor die bediende: als het gelukt was om de Thalystickets te regelen kreeg hij waarschijnlijk serieus op zijn donder.)
Om zuiver technische redenen zie ik dus een onmiddellijke regeling met de formule Thalys Next Departure door mijn neus geboord. De bediende is oprecht verveeld met de zaak en raadt mij aan om klachtenbrieven te schrijven naar de NMBS, de Ombudsman en de media. Hij is het openlijk niet eens met het beleid van de NMBS om de klanten hun rechten te misgunnen omdat de NMBS anders een nog groter financieel debacle zou meemaken, maar kan er uiteraard in zijn eentje niets aan veranderen. Ik dank hem, en ga vervolgens mijn geluk beproeven bij de balie "onmiddellijk vertrek".
Aan de balie "onmiddellijk vertrek" begin ik mijn verhaal op exact dezelfde rustige manier als bij de andere balie, maar word ik door de tuttebel van dienst direct onderbroken met de mantra dat enkel lokale treinen genomen kunnen worden met een Fyra-ticket of dat ik terugbetaling kan regelen via het initiële verkooppunt. Voor een discussie mag ik twee meter verder bij een dienstchef gaan aankloppen. Deze heeft mij letterlijk verbaal slaag gegeven, op een manier die totaal niet door de beugel kan.
Ik: "Ik wil informeren of ik zaterdag 26/01 nog het product van de NMBS "Thalys Next Departure" kan aanschaffen aangezien ik tickets voor Fyra heb voor die dag."
Bullebak: "Dat product geldt enkel voor AirRail-tickets".
Ik: "Meneer, er staat duidelijk op dat dit voor de Fyra geldt."
Bullebak: "De Fyra rijdt nooit meer, dat is gedaan."
Ik: "Nochtans heb ik hier een actueel geldende productfiche die is gebaseerd op een Europese verordening..."
Bullebak: "Ik volg het reglement en dat zegt dat ge geen tickets voor de Thalys kunt krijgen via omwisseling. Thalys is een privé-vervoerder, met andere tarieven."
Ik: "Op de tickets van Fyra en Thalys staan nochtans dezelfde vervoerderscodes."
Bullebak: "Stap naar de rechtbank als ge uw gelijk wilt halen."
Ik: "Alles staat hier zwart op wit."
Bullebak: "Ga naast Descheemaecker zitten, daar is nog een plaats vrij."
En hij verdwijnt in de coulissen.
Hier wil ik het niet bij laten. Bij de NS is omwisseling naar Thalys-tickets wel mogelijk. Dat is dus een directe discriminatie tussen Belgische en Nederlandse Fyra-klanten. De media berichten vooral over de reistijdverlengingen ten gevolge van het wegvallen van de Fyra, maar ik heb nog niets gelezen over de botte manier waarop de NMBS Europese regelgeving en haar eigen productfiches naast zich neerlegt. Ik voel duidelijk aan dat het personeel van de balie "onmiddellijk vertrek" niet goed in haar vel zit en waarschijnlijk meerdere keren per dag ruzie maakt met klanten, maar dat neemt niet weg dat de klant afdwingbare rechten heeft.
Plannen TreinTramBus of forumleden een media-offensief om de botte en brutale houding van NMBS ten opzichte van onaantastbare reizigersrechten, nota bene geput uit dwingende Europese regelgeving en NMBS-productfiches, aan te klagen ?
Tsjaquote:
Wat leuk, die vlinders. Plak die dingen erop en iedereen wordt vrolijk als ze ergens een V250 zien stilstaan.quote:Op dinsdag 22 januari 2013 23:22 schreef b2py het volgende:
Ze hebben er bij HiSpeed nog eentje over:
[ afbeelding ]
Dikke grill heeft deze ook trouwens.
Bron
Een bedrijf wat morgen een werknemer minder heeft, namelijk deze parkie nogwatishan.quote:Op dinsdag 22 januari 2013 23:49 schreef bork het volgende:
Een willekeurige Hispeed medewerker manager op Facebook, nergens kun je kezen dat er problemen zijn, wat is dat voor een bedrijf?
https://www.facebook.com/parkash.jiawan
Vindt leuk:quote:Op dinsdag 22 januari 2013 23:49 schreef bork het volgende:
Een willekeurige Hispeed medewerker manager op Facebook, nergens kun je lezen dat er problemen zijn, wat is dat voor een bedrijf?
https://www.facebook.com/parkash.jiawan
Nou op 14 januari post hij het volgendequote:Op dinsdag 22 januari 2013 23:50 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Een bedrijf wat morgen een werknemer minder heeft, namelijk deze parkie nogwatishan.
ik kan trouwens niks zien want ik moet inloggen en ik schijt een dikke drol op facebook dus ik doe dat niet
70% van de posts gaat over dat het vreselijk koud is buiten..quote:Op dinsdag 22 januari 2013 23:50 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Een bedrijf wat morgen een werknemer minder heeft, namelijk deze parkie nogwatishan.
ik kan trouwens niks zien want ik moet inloggen en ik schijt een dikke drol op facebook dus ik doe dat niet
Ja, dus?quote:Op dinsdag 22 januari 2013 23:52 schreef bork het volgende:
[..]
Nou op 14 januari post hij het volgende
Parkash Jiawan
January 14
hallo allemaal de week is weer begonnen en ik heb het gevoel dat het een leuke week gaat worden. Jullie ook? Nou veel plezier dan .
Nee.quote:Op dinsdag 22 januari 2013 23:55 schreef Dr_Flash het volgende:
heb je die tickets nou al omgeboekt J88?
Kan die toevallig de grens over?quote:Op dinsdag 22 januari 2013 23:56 schreef Darkwing_Duck het volgende:
Had ik al verteld dat ik verliefd ben op de Lint 21
Een nanoseconde hoopte ik dat het een vrouwelijke bezoeker van deze topicreeks was.quote:Op dinsdag 22 januari 2013 23:56 schreef Darkwing_Duck het volgende:
Had ik al verteld dat ik verliefd ben op de Lint 21
Ik had er mooi kut met peren schijt aan gehad, die trein rijd niet, dus mag je wat mij betreft in iedere andere gele beschuitbus richting het zuiden met die tickets...quote:
Sufferdquote:Op dinsdag 22 januari 2013 23:56 schreef Darkwing_Duck het volgende:
Had ik al verteld dat ik verliefd ben op de Lint 21
Het is trouwens lint 27quote:Op dinsdag 22 januari 2013 23:57 schreef KnightSolaire het volgende:
[..]
Een nanoseconde hoopte ik dat het een vrouwelijke bezoeker van deze topicreeks was.
Helaas.
Op anciënniteiten verlies je wel van hem trouwens hoorquote:Op dinsdag 22 januari 2013 23:57 schreef KnightSolaire het volgende:
[..]
Een nanoseconde hoopte ik dat het een vrouwelijke bezoeker van deze topicreeks was.
Helaas.
En jij helpt m nog even mee om zijn stempelkaart bij de UWV te gaan vullenquote:Op dinsdag 22 januari 2013 23:58 schreef bork het volgende:
Ik hoop niet dattie ontslagen wordt maar echt zijn best doettie niet imho.en ook niet echt slim om dit allemaal te posten
quote:Op dinsdag 22 januari 2013 23:59 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Op anciënniteiten verlies je wel van hem trouwens hoor
ex schoonvader hequote:Op dinsdag 22 januari 2013 23:58 schreef bork het volgende:
Nou we gaan verder (z'n opa is deze week overleden dus dat is niet zo leuk m.m.)
Favorite Quotes
doe wat je wilt gekletst wordt er toch. leef je leven zoals het je is gegeven. Blijf vooruit kijken daar ligt de toekomst.
Parkash Jiawan
January 14 via Facebook for Windows Phone
Even naar Amsterdam voor een super leuke dienst. Ik hoop maar dat ik het overleef die 5 uurtjes. Pffff
m.a.w. ze weten al dat het gevaarlijk is op de Fyra
Parkash Jiawan
January 15 via Facebook for Windows Phone
Denk je in de intercity te zitten, degraderen ze hem tot stoptrein pffff
Parkash Jiawan
Sunday via Facebook for Windows Phone
En dan is het weer zondag een mooie dag om weer te gaan werken. Het zal wel weer gezellig worden. Fijne koude dag allemaal
Tsja dat is ook niet aardig toch?
Ik hoop niet dattie ontslagen wordt maar echt zijn best doettie niet imho.en ook niet echt slim om dit allemaal te posten
Wat ben je nou aan het zwetsen borkie. Mijn oma ligt ook op sterven. Moet daarom iedereen maar harder naar mijn prietpraat luisteren? Ik dacht het niet.quote:Op dinsdag 22 januari 2013 23:58 schreef bork het volgende:
Nou we gaan verder (z'n opa is deze week overleden dus dat is niet zo leuk
bar weinig.quote:Op woensdag 23 januari 2013 00:01 schreef James1988 het volgende:
Niet om het een of ander, maar wat interesseren de dagelijkse beslommeringen van een train manager van NS Hispeed ons nou?
Zeker, maarre... Zijn er eigenlijk wel reguliere vrouwelijke bezoekers hier?quote:Op dinsdag 22 januari 2013 23:59 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Op anciënniteiten verlies je wel van hem trouwens hoor
Doe ik niet, ik zeg alleen memento mori, ik geef geen slack. Respect Fles daar is niks mis mee.quote:Op woensdag 23 januari 2013 00:02 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Wat ben je nou aan het zwetsen borkie. Mijn oma ligt ook op sterven. Moet daarom iedereen maar harder naar mijn prietpraat luisteren? Ik dacht het niet.
Toch een quote van mijn grootmoeder: "Zorg goed voor jezelf, iemand anders doet het niet"
Dat was trouwens mijn andere grootmoeder, die daags voor de opnames van Man Bijt Hond overleden is
Gupps, Crientjquote:Op woensdag 23 januari 2013 00:03 schreef KnightSolaire het volgende:
[..]
Zeker, maarre... Zijn er eigenlijk wel reguliere vrouwelijke bezoekers hier?
Okquote:Op woensdag 23 januari 2013 00:04 schreef bork het volgende:
[..]
Doe ik niet, ik zeg alleen memento mori, ik geef geen slack. Respect Fles daar is niks mis mee.
Nou, ik vind het wel interessant, levert best wat op. Beetje doorklikken op FB, ik heb wel het idee dat veel FB-gebruikers het niet allemaal doorhebben. Morgen zal het wel anders zijn misschienquote:
de beste man is gematigd hoopvol telkens.quote:Op woensdag 23 januari 2013 00:03 schreef bork het volgende:
Leuk dat FB, dit is wel een correcte kerel volgens mij
https://www.facebook.com/ed.vanhengel
Ietsje later thuis als gepland... Nog een stel opgehaald in Brussel wat naar de watergraafsmeer moest , zou klassiek terug komen via Roosendaal. Tot daar ging het goed tot ik voor de rode liep op spoor 2... En wat heb ik toen geleerd ?? Ze houden niet van een ijslaag op de rijdraad.... Maar al doende leert men en met wat heen en weer gebel
Op Rotterdam bezig met een full break test voor stel 4805. En die komt iedere keer &>*)"@¤ niet door de test van de noodknoppen heen :-(
[ afbeelding ]
de tekst die erbij staat gloeiende ,gloeiende ,gloeiende ..... 17 januari btw.
Dan hangt er vanaf welke Fyra, want ze hebben allemaal hun eigen karakterquote:Op woensdag 23 januari 2013 00:09 schreef bork het volgende:
Ze houden niet van een ijslaag op de rijdraad.
Kijk dat is iets wat we volgens mij nog niet eerder gehoord hadden, wel blokken ijs, bodemplaten etc. maar dit is een primeurtje, toch?
Die passeert vast nog wel een keer de revue binnenkort.
Schitterend, maar dat is wel voor 90% toe te schrijven aan de prachtige achtergrondmuziek, wie is/zijn het?quote:
quote:Op woensdag 23 januari 2013 00:12 schreef bork het volgende:
[..]
Schitterend, maar dat is wel voor 90% toe te schrijven aan de prachtige achtergrondmuziek, wie is/zijn het?
4 reservetreinen. Voor wat? Een reserve sprinter bij Gouda omdat de stopper Meppel - Groningen te kort is? donder eens op met dit soort gelul iedere keer maar weer, men wordt er kotsmisselijk van.quote:Op woensdag 23 januari 2013 00:16 schreef James1988 het volgende:
Opmerkelijke uitspraak: NS had tijdens dagelijkse operatie 4 reservetreinen. Deze treinen zijn iedere dag nodig geweest en zelfs dan lukte het nog niet altijd.
Voor het eerst echte eerlijkheid ipv de hallelujahverhalen van NS Hispeed.
v250 natuurlijk droppiequote:Op woensdag 23 januari 2013 00:18 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
4 reservetreinen. Voor wat? Een reserve sprinter bij Gouda omdat de stopper Meppel - Groningen te kort is? donder eens op met dit soort gelul iedere keer maar weer, men wordt er kotsmisselijk van.
Excuus, had ik erbij moeten zetten. Gaat over de V250.quote:Op woensdag 23 januari 2013 00:18 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
4 reservetreinen. Voor wat? Een reserve sprinter bij Gouda omdat de stopper Meppel - Groningen te kort is? donder eens op met dit soort gelul iedere keer maar weer, men wordt er kotsmisselijk van.
thx en nu de filmpjesquote:
Als ons dat zou boeien ja.quote:Op woensdag 23 januari 2013 00:23 schreef b2py het volgende:
We kunnen bijna een database aan nsh personeel aanleggen..
Wel leuke tietjes maar waarom moet die meneer steeds iets zeggen?quote:
Eh, is het account van Bork gehackt ofzo?quote:Op woensdag 23 januari 2013 00:25 schreef bork het volgende:
[..]
Wel leuke tietjes maar waarom moet die meneer steeds iets zeggen?
is naar Nijmegen afgevoerd toch?quote:Op woensdag 23 januari 2013 00:04 schreef b2py het volgende:
Het is trouwens beroerd afgelopen met die cnl die gisterochtend gestrand was te Arnhem. Ding heeft terug niet gereden. Ergens in Duitsland iets vervangends wat uiteindelijk de eindbestemming ook niet heeft bereikt.
Vergeleken met een loc is dat een heel verschil jaquote:Op woensdag 23 januari 2013 00:33 schreef Darkwing_Duck het volgende:
Bert: " Het unieke van deze trein is dat deze 2 motoren heeft, dus als er 1 stuk gat kan ie door blijven rijden"
Maar de Thalys heeft er toch ook 2 inhangen?quote:Op woensdag 23 januari 2013 00:34 schreef James1988 het volgende:
[..]
Vergeleken met een loc is dat een heel verschil ja
2 locs ja.quote:Op woensdag 23 januari 2013 00:34 schreef Darkwing_Duck het volgende:
[..]
Maar de Thalys heeft er toch ook 2 inhangen?
goh, dat hebben dieselstellen ook. En dan toch is het zo dat ze zo ongeveer kunnen stranden. Vandaag nog een Arrivatreintje naar Winterswijk bestaande uit 2 stellen, waarbij in totaal slechts één motor goed functioneerde, twee op halve kracht en de vierde niets deed ...quote:Op woensdag 23 januari 2013 00:33 schreef Darkwing_Duck het volgende:
Bert: " Het unieke van deze trein is dat deze 2 motoren heeft, dus als er 1 stuk gat kan ie door blijven rijden"
Dus dan is dat toch geen unique selline point? Want Bert doet alsof DAT de reden was om die pizzaroller binnen te halen...quote:
Dat was wel informatief maar geeft geen nieuwe info, het is billenknijpen geblazen daar, maar er lopen daar wel paar fraai geklede smooth/smart talkers rond, die het volgens mij lukt de Nederlandse kritiek knap af te wenden, wat dat betreft vind ik de Belgen directer.quote:Op woensdag 23 januari 2013 00:16 schreef Bitlord het volgende:
Best interessante uitzending van Nieuwsuur. Niet zozeer het gesprek met Wilma maar wel uitgebreide beelden van de AnsaldoBreda-fabriek in Pistoia vandaag, waar ze aan het bouwen zijn aan naar eigen zeggen de laatste Fyra V250
http://nieuwsuur.nl/uitzending/2013-01-22/
Beetje onze bandbreedte proberen te stelen, DACHT HET NIET MANNETJE!quote:Op woensdag 23 januari 2013 00:40 schreef Darkwing_Duck het volgende:
Zo RTL gehad, nu nieuwsuur...
Edit: Niet te bekijken in het buitenland![]()
Zie boven je, ik ben nu met RTL bezig.quote:Op woensdag 23 januari 2013 00:40 schreef Darkwing_Duck het volgende:
Zo RTL gehad, nu nieuwsuur...
Edit: Niet te bekijken in het buitenland![]()
doe maar bonne nuit, na 2 minuten hoor ik al wel dat de NS niet AnsalsoBreda met die 3 maanden om de oren gaat slaan. 4 0f 6 maanden mag ook van van Meerstadt.quote:Op woensdag 23 januari 2013 00:42 schreef Darkwing_Duck het volgende:
Dan misschien maar bedtijd en dan morgen eindelijk wellicht RIB RIO bekijken op lijn H
Interessant genoeg om even door de Google Translate te halen. Betwijfel of AnsaldoBreda onder de huidige naam nog lang zal bestaan.quote:Op woensdag 23 januari 2013 00:56 schreef remlof het volgende:
Opiniestuk uit La Repubblica van dinsdag over AnsaldoBreda: Il caso Breda, la maledizione dell'Albatros l'Olanda ferma il supertreno italiano
Samenvatting: AnsaldoBreda heeft door het Deense debacle al bakken met geld verloren en het Fyra-probleem lijkt dezelfde kant op te gaan, geen verrassing nadat de CEO al bekend had gemaakt dat er nog steeds problemen bestaan met de kwaliteitscontrole.
Dat is maar de vraag. Ik vermoed van niet.quote:Op woensdag 23 januari 2013 02:36 schreef Bitlord het volgende:
[..]
Interessant genoeg om even door de Google Translate te halen. Betwijfel of AnsaldoBreda onder de huidige naam nog lang zal bestaan.
Hoge brug over de Gouwequote:Op woensdag 23 januari 2013 07:09 schreef Pino112 het volgende:
Is een defecte spoorbrug al langsgekomen voor de bingokaart?
Arme reizigers op dat traject, vrijdag utrecht, gisteren fik in een wissel, nu een brug.quote:
bronquote:Net op de radio: de Ansaldo directeur zei dat de oplossing zo simpel kon zijn als het bevestigen van een metalen balk onder de trein om alles op z'n plek te houden...
"kinderziektes"quote:Op woensdag 23 januari 2013 07:54 schreef b2py het volgende:
Laatste tijd ook veel raak op de Hanzelijn trouwens. Weer een storing daar.
Veel wisselstoringen. Die wisselverwarming op aardwarmte doet het blijkbaar erg goed.quote:
"Wisten wij veel dat de bodem afkoelt in de winter..."quote:Op woensdag 23 januari 2013 08:10 schreef Q. het volgende:
[..]
Veel wisselstoringen. Die wisselverwarming op aardwarmte doet het blijkbaar erg goed.
De volgende trein van AnsaldoBreda gaat zonder meer Tiewrapio heten...quote:Op woensdag 23 januari 2013 09:11 schreef James1988 het volgende:
Dé oplossing voor Fyra? 'Doe er een houten balk onder'![]()
![]()
Hoe de NOS bij een houten balk komt is me niet geheel duidelijk. Het staat niet in het artikel en die Marino heeft het over lassen. Dat is toch lastig met hout...quote:Op woensdag 23 januari 2013 09:11 schreef James1988 het volgende:
Dé oplossing voor Fyra? 'Doe er een houten balk onder'![]()
![]()
Totdat NedTrain een keer onder die trein moet zijn voor onderhoud en dan zit die gelaste balk in de weg.quote:Op woensdag 23 januari 2013 09:30 schreef _serial_ het volgende:
Opzich is het lassen van een balk onder de trein niet eens z'n rare oplossing.
Hangt er natuurlijk wel af wat voor balk we over praten, het blijft gissenquote:Op woensdag 23 januari 2013 09:30 schreef James1988 het volgende:
Je zou stalen ophangbeugeltjes kunnen hebben en alsnog een houten balk.
Totdat NedTrain een keer onder die trein moet zijn voor onderhoud en dan zit die gelaste balk in de weg.
Omdat ze veel te veel hebben betaald voor die lijn, en iedere euro welkom is....quote:Op woensdag 23 januari 2013 09:28 schreef EddyAlbena het volgende:
Weet iemand eigenlijk wat de reden is voor het wel toeslag-vrij kunnen reizen met een NS product op IC en ICE treinen, maar bijvoorbeeld niet de Fyra?
Mijn kritiek op de NS heeft zich ook bijna nooit gericht tot vertragingen etc. maar louter tot de communicatie. Die is inderdaad echt van een schandalig laag niveau.quote:Op woensdag 23 januari 2013 08:58 schreef Duvel het volgende:
Vanmorgen weer mogen vernemen dat informatieverstrekking niet het sterkste punt is van onze nationale spoortrots "NS". Spoorbrug stuk, maar de trein van 7:54 zou rijden van spoor 3, aldus de actuele vertrektijden op mijn telefoon, dus vol goede moed naar het station! Daar stond op spoor 5 een immense sleep VIRM zonder bestemming, en op spoor 3 geen trein maar wel de Sprinter naar Uitgeest op de borden. En als volgende trein van spoor 3: 7:54 naar Leeuwarden. De omroep blaatte iets over een Sprinter naar Utrecht van spoor 8. Spoor 8 en 10 waren overigens bezet door binnengekomen Koplopers... Dus maar even aan een infomevrouw gevraagd wat er nou wel of niet reed, en of die sleep VIRM op spoor 5 niet misschien de trein naar Leeuwarden was. Ze kon alleen maar het omroepbericht herhalen, Sprinter spoor 8, verder wist ze ook niks. Op een vraag van een klant of die dan niet ingehaald zou worden door een intercity wist ze ook niet anders te antwoorden dan Sprinter spoor 8.Ik zei nog: je hebt een trein, er moet personeel zijn, ga rijden!
Tien seconden later roept een conducteur in de richting van de VIRM dat dat de IC naar Leeuwarden wordt en dat er net een machinist was opgestapt. Bord op spoor 5 veranderde van leeg naar Leeuwarden en met +2 vertrok de trein. NS kan echt bezuinigen op infoclowns op het perron, het voegt geen moer toe.
Dat kan ook niet op de Thalys, die op hetzelfde HSL spoor rijdt. Spoor zal inderdaad wel te duur zijnquote:Op woensdag 23 januari 2013 09:28 schreef EddyAlbena het volgende:
Weet iemand eigenlijk wat de reden is voor het wel toeslag-vrij kunnen reizen met een NS product op IC en ICE treinen, maar bijvoorbeeld niet de Fyra?
2004-2013quote:Op woensdag 23 januari 2013 09:55 schreef Straatcommando. het volgende:
Ik ga mijn poten in het vuur steken hier, maar dit is hoe ik er over denk.
Ja, die Fyra is een baggertrein. Ze doet niet wat de bedoeling is en dat is op tijd rijden, maar ik heb toch echt het gevoel dat het echt niet allemaal af te schrijven is op het treinstel zelf. Ik bedoel, dat ding moet een stuk of 6 keer overwisselen tussen spanningen, beveiligingssystemen en gaat zo door. Natuurlijk zijn er dan geen problemen naar voren gekomen bij de testritten van AnsaldoBreda, die gooien er gewoon 1 spanning en 1 systeem tegenenaan en kijken of dat ding wel door de weersomstandigheden kan rijden ; dat lukte.
Nu kun je ook niet alles testen, niet elk weertype is hetzelfde.. Aanloop problemen houd je toch ; het is alleen jammer dat diezelfde aanloopproblemen op dit soort momenten boven komen drijven. Ik kan me heugen dat met de SGMm'tjes ook veel gelul was toen ze begonnen te rijden(en nog steeds, maar daar hebben ze nou eenmaal meer kennis/grotere materiaal voorraad van)
Ik vind het makkelijk om alles maar af te schuiven op het treinstel.. bovendien, if you pay peanuts, you get monkeys.
Que?quote:
2004-2013quote:Op woensdag 23 januari 2013 09:59 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Que?
De Thalys en de ICE's reden toch ook niet feilloos vanaf dag 1? Dat zou wel ''moeten'' maar het is een utopie. De fyra is een compleet nieuwe trein, amper getest op de HSL. Ik vind dat eerder de fout van zowel NSH en NMBS dan puur en alleen van de Fyra.
Dat er trouwens stukken afvliegen is wel belachelijkmaar dat gebeurde met de SLT ook
Ja wat bedoel je nouquote:
quote:
quote:In mei 2004 sloten HSA en NMBS een contract met het bedrijf AnsaldoBreda. Het zou 19 Fyra-treinstellen leveren voor april 2007. Al in 2005 werd duidelijk dat deze planning niet kon worden gehaald.
Dat mag, graag zelfs.quote:Op woensdag 23 januari 2013 09:55 schreef Straatcommando. het volgende:
Ik ga mijn poten in het vuur steken hier, maar dit is hoe ik er over denk.
Op onze HSL doet de Thalys het, na wat aanloopproblemen die terug te waren voeren op de infrastructuur, anders toch goed?quote:Ja, die Fyra is een baggertrein. Ze doet niet wat de bedoeling is en dat is op tijd rijden, maar ik heb toch echt het gevoel dat het echt niet allemaal af te schrijven is op het treinstel zelf.
Dat doen honderden treinen iedere dag weer. En daar lukt het allemaal wel.quote:Ik bedoel, dat ding moet een stuk of 6 keer overwisselen tussen spanningen, beveiligingssystemen en gaat zo door.
De eerste V250 kwam in april 2009 het land in. In die drie jaar is het ding van Groningen tot Kortrijk gegaan over alle mogelijk denkbare routes. Dat is allemaal te uit en te na getest.quote:Natuurlijk zijn er dan geen problemen naar voren gekomen bij de testritten van AnsaldoBreda, die gooien er gewoon 1 spanning en 1 systeem tegenenaan en kijken of dat ding wel door de weersomstandigheden kan rijden ; dat lukte.
Aanloopproblemen, ja. Daar kan ik nog inkomen.quote:Nu kun je ook niet alles testen, niet elk weertype is hetzelfde.. Aanloop problemen houd je toch ; het is alleen jammer dat diezelfde aanloopproblemen op dit soort momenten boven komen drijven. Ik kan me heugen dat met de SGMm'tjes ook veel gelul was toen ze begonnen te rijden(en nog steeds, maar daar hebben ze nou eenmaal meer kennis/grotere materiaal voorraad van)
Dat sowieso.quote:Ik vind het makkelijk om alles maar af te schuiven op het treinstel.. bovendien, if you pay peanuts, you get monkeys.
Het is Alstom gelukt in Italië met de AGV.quote:Op woensdag 23 januari 2013 09:59 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Que?
De Thalys en de ICE's reden toch ook niet feilloos vanaf dag 1? Dat zou wel ''moeten'' maar het is een utopie. De fyra is een compleet nieuwe trein, amper getest op de HSL. Ik vind dat eerder de fout van zowel NSH en NMBS dan puur en alleen van de Fyra.
Kennelijk was het bij SLT voldoende opgelost met een paar spanbanden, maar dat is Nederland. Als de Belgische regelgeving anders voorschrijft heeft de leverancier zich daaraan te houden.quote:Dat er trouwens stukken afvliegen is wel belachelijkmaar dat gebeurde met de SLT ook
"Sorry meneer de bakker, uw brood mag dan wel bedorven zijn maar het is niet uw schuld hoor. Ik had namelijk niet moeten vertrouwen op uw kunde, als broodbakker."quote:Het is natuurlijk erg makkelijk voor de bedrijven in kwestie de schuld maar bij de trein te leggen ; ons treft geen blaam. Nu ben ik toch van een andere mening toebedeeld, al is het maar omdat die idioten daar 0,0 coulance en inlevingsvermogen hebben. Ja, hardstikke kut dat de Fyra niet goed rijdt, had dan meteen dat ding uit dienst genomen en in orde gemaakt, dan was het nooit zo ver gekomen.
Ik vind het merkwaardig dat na een jaar al duidelijk is dat die planning niet gehaald kan worden. Onrealistische planning of matige fabrikant?quote:
Beide.quote:Op woensdag 23 januari 2013 10:08 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Ik vind het merkwaardig dat na een jaar al duidelijk is dat die planning niet gehaald kan worden. Onrealistische planning of matige fabrikant?
Dan bevestigt dat wel een klein beetje wat ik eerder zei, het zijn allebei bedrijven met grootheidswaanzin en arrogantie van heb-ik-jou-daar.quote:
Dat 2007 niet realistisch was was te verwachten. De infrastructuur werd tenslotte ook later opgeleverd dan voorzien.quote:Op woensdag 23 januari 2013 10:09 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Dan bevestigt dat wel een klein beetje wat ik eerder zei, het zijn allebei bedrijven met grootheidswaanzin en arrogantie van heb-ik-jou-daar.
Toch blijf ik van mening toegedaan dat het érg makkelijk is om alles op de Fyra zelf af te schuiven..
http://www.voxius.nl/nl/vacancies/sr-legal-counsel-ns-hispeedquote:Op woensdag 23 januari 2013 10:09 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Dan bevestigt dat wel een klein beetje wat ik eerder zei, het zijn allebei bedrijven met grootheidswaanzin en arrogantie van heb-ik-jou-daar.
Toch blijf ik van mening toegedaan dat het érg makkelijk is om alles op de Fyra zelf af te schuiven..
Dat is zeker niet de bedoeling, nee. Al heb ik de aanbesteding een keertje doorgelezen, ik vind de eisen wel een beetje .. vreemdquote:Op woensdag 23 januari 2013 10:11 schreef James1988 het volgende:
[..]
Dat 2007 niet realistisch was was te verwachten. De infrastructuur werd tenslotte ook later opgeleverd dan voorzien.
Dat het vervolgens nog 5 jaar moest duren voordat die treinen eindelijk van dermate kwaliteit waren dat er reizigers in móchten is wel het andere uiterste.
Flikker op man, als ik een keertje een ander licht op de zaak schijn ben ik meteen een NSH fanboy?quote:Op woensdag 23 januari 2013 10:12 schreef bork het volgende:
[..]
http://www.voxius.nl/nl/vacancies/sr-legal-counsel-ns-hispeed
Ik ben ook fan geweest van de Fyra, maar heb mijn mening over de Fyra bijgesteld naar aanleiding van de vele argumenten van oa James met betrekking tot het proces hoe de Fyra hier is gekomen.quote:Op woensdag 23 januari 2013 10:13 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Flikker op man, als ik een keertje een ander licht op de zaak schijn ben ik meteen een NSH fanboy?
Zo makkelijk gaat dat helaas niet. Door het uitgeschreven bestek reageerden er maar weinig partijen op. Tijdens het proces haakten ze vrijwel allemaal af omdat het onbegonnen werk was. Alleen AnsaldoBreda bleef over.quote:Op woensdag 23 januari 2013 10:12 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
En wat ik zei, if you pay peanuts you get monkeys, tja.. dan kan je er donderop zeggen dat je langer moet gaan wachten voor je spul. Wil je snel en goed spul dan moet je in de buidel tasten en gaan voor een productiemodel en geen start from scratch trein nemen.
Ik ben geen fan van de Fyra, helemaal niet. De Fyra is een compleet nutteloos product op het Nederlandse spoor met die uilenstukjes die wij hier hebben. Leuk als opgevoerde sprinter op een binnenlandse sprinterdienst, wellicht.quote:Op woensdag 23 januari 2013 10:15 schreef b2py het volgende:
[..]
Ik ben ook fan geweest van de Fyra, maar heb mijn mening over de Fyra bijgesteld naar aanleiding van de vele argumenten van oa James met betrekking tot het proces hoe de Fyra hier is gekomen.
En dat ben ik helemaal met je eens hoor, vergis je nietquote:Op woensdag 23 januari 2013 10:17 schreef James1988 het volgende:
[..]
Zo makkelijk gaat dat helaas niet. Door het uitgeschreven bestek reageerden er maar weinig partijen op. Tijdens het proces haakten ze vrijwel allemaal af omdat het onbegonnen werk was. Alleen AnsaldoBreda bleef over.
Zit NS fout voor het uitschrijven van een té specifiek bestek? Ja, absoluut. Men had minder veeleisend moeten zijn.
Maar aan de andere kant: AnsaldoBreda heeft toegezegd het te kunnen. Gezien hun reputatie destijds (veel ervaring met het bouwen van rollend materieel, heeft meegebouwd aan ETR 500) zou je erop moeten kunnen vertrouwen dat je te maken hebt met een kundige partij en niet met Beun de Haas.
De v250 wordt inmiddels al vijf - zes jaar getest, je gaat me niet vertellen dat fouten die afgelopen weken tijdens de permanente indienststelling te voorschijn zijn gekomen niet eerder bekend waren. Het is niet dat ineens de infra is gewijzigd, of de aansturing op het seinwezen gedeelte. De Thalys gaat vrijwel feilloos over die baan, de V160 gaat inmiddels vrijwel storingsvrij te HSL over en de V250 die voldoet aan Europese normen en met de seintechnieken overweg kan, ineens dat niet kan. Het ligt gewoon aan de Fyra die uit elkaar valt zodra er sneeuw onder plakt.quote:Op woensdag 23 januari 2013 10:17 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Ik ben geen fan van de Fyra, helemaal niet. De Fyra is een compleet nutteloos product op het Nederlandse spoor met die uilenstukjes die wij hier hebben. Leuk als opgevoerde sprinter op een binnenlandse sprinterdienst, wellicht.
Ik vind het gewoon erg gemakzuchtig om alles maar op de trein af te schuiven terwijl je godgodverdomme al op je kleine tenen kon voelen aankomen dat zoiets ging gebeuren, zeker als je een gloednieuwe trein(die nog nergens rijdt) voor een lagere prijs als een vergelijkbaar productiemodel wil laten rondrijden. Gek hé, dat er dan problemen komen.
Vooral mooi hoe uniform die hele HSL is. Niet dus/.
Is dat ding 5 of 6 jaar getest op de HSL dan? Dat weet ik namelijk niet.quote:Op woensdag 23 januari 2013 10:22 schreef b2py het volgende:
[..]
De v250 wordt inmiddels al vijf - zes jaar getest, je gaat me niet vertellen dat fouten die afgelopen weken tijdens de permanente indienststelling te voorschijn zijn gekomen niet eerder bekend waren. Het is niet dat ineens de infra is gewijzigd, of de aansturing op het seinwezen gedeelte. De Thalys gaat vrijwel feilloos over die baan, de V160 gaat inmiddels vrijwel storingsvrij te HSL over en de V250 die voldoet aan Europese normen en met de seintechnieken overweg kan, ineens dat niet kan. Het ligt gewoon aan de Fyra die uit elkaar valt zodra er sneeuw onder plakt.
De eerste treinen zijn sinds 2007 bezig met testritten, niet alleen hier maar ook in het buitenland. Dat ding is getest in de klimaatkamer in Wenen, maar niet als dat ding rijdt.quote:Op woensdag 23 januari 2013 10:23 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Is dat ding 5 of 6 jaar getest op de HSL dan? Dat weet ik namelijk niet.
Ik zeg toch ook niet dat het een goede trein isdat is het namelijk in de verste verte niet.
Een belofte die ze iedere keer weer maken, en iedere keer trappen er weer mensen in.quote:Op woensdag 23 januari 2013 10:21 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
En dat ben ik helemaal met je eens hoor, vergis je niethet is en blijft een waardeloos ding, zeker op deze manier. AnsaldoBreda zit net zo fout door te zeggen dat ze voor dat geld een prima rijdende trein konden bouwen.
Beetje oogkleppen.. van 2 kanten, de NS wist dondersgoed dat ze voor een dubbeltje op de eerste rang wilden zitten, AB wist dondersgoed dat het niet kon voor dat geld(en zeker niet in het opgegeven tijdsbestek)
Volgens mij zijn die koppen al aan het rollen: sinds afgelopen vrijdag verloopt communicatie via Bert Meerstadt (NS Groep) en niet meer via NS Hispeed (Jan-Willem Siebers, Marjon Kaper). Ook was het persbericht van afgelopen vrijdag in NS-huisstijl en niet in NS Hispeed-huisstijl.quote:De reden dat ik zo ''fel'' reageer is omdat ik alleen maar gebitch op die trein hoor. Laat er maar eens koppen rollen bij NSH, niet eens zozeer omdat ze een falend product hebben, maar hun hele houding eromheen.
De eerste V250 is in april 2009 in het land gekomen. Sindsdien is er getest in Nederland en België op zowel de HSL als op 'conventioneel spoor'. De eerste betalende reizigers zaten er in juli 2012 in.quote:Op woensdag 23 januari 2013 10:23 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Is dat ding 5 of 6 jaar getest op de HSL dan? Dat weet ik namelijk niet.
Ik zeg toch ook niet dat het een goede trein isdat is het namelijk in de verste verte niet.
Ik ben het wel met je eens. Overigens gebruikt iedereen impliciet het argument dat we al te lang hebben gewacht en dat er dus in de productiefase het meteen goed moet werken. Dat is natuurlijk ondoenlijk omdat juist in de productiefase altijd nieuwe problemen aan het licht komen. Bovendien weten we te weinig van de ontwikkel- en toelatingsfase om daar echt iets over te zeggen.quote:Op woensdag 23 januari 2013 10:17 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Ik ben geen fan van de Fyra, helemaal niet. De Fyra is een compleet nutteloos product op het Nederlandse spoor met die uilenstukjes die wij hier hebben. Leuk als opgevoerde sprinter op een binnenlandse sprinterdienst, wellicht.
Ik vind het gewoon erg gemakzuchtig om alles maar op de trein af te schuiven terwijl je godgodverdomme al op je kleine tenen kon voelen aankomen dat zoiets ging gebeuren, zeker als je een gloednieuwe trein(die nog nergens rijdt) voor een lagere prijs als een vergelijkbaar productiemodel wil laten rondrijden. Gek hé, dat er dan problemen komen.
Vooral mooi hoe uniform die hele HSL is. Niet dus/.
Mooi om te lezenquote:Op woensdag 23 januari 2013 10:24 schreef James1988 het volgende:
[..]
Een belofte die ze iedere keer weer maken, en iedere keer trappen er weer mensen in.
In zowel Los Angeles als Miami heeft AnsaldoBreda zelfs beloofd om een lokale fabriek te bouwen voor de vervaardiging van rollend materieel.
[..]
Volgens mij zijn die koppen al aan het rollen: sinds afgelopen vrijdag verloopt communicatie via Bert Meerstadt (NS Groep) en niet meer via NS Hispeed (Jan-Willem Siebers, Marjon Kaper). Ook was het persbericht van afgelopen vrijdag in NS-huisstijl en niet in NS Hispeed-huisstijl.
[..]
De eerste V250 is in april 2009 in het land gekomen. Sindsdien is er getest. De eerste betalende reizigers zaten er in juli 2012 in. Voor die tijd is er uitvoerig getest in o.a. Velím, Tsjechië.
Dat ook, er was/is geen alternatief voor de Fyra(inmiddels wel maar dat is ook maar niks) precies wat ik zei, een gloednieuwe HST ontwikkelen kost tijd(en heel, heel veel geld!)dus natuurlijk kon dat niet meteen goed gaan..quote:Op woensdag 23 januari 2013 10:26 schreef Mr_Klaasje het volgende:
[..]
Ik ben het wel met je eens. Overigens gebruikt iedereen impliciet het argument dat we al te lang hebben gewacht en dat er dus in de productiefase het meteen goed moet werken. Dat is natuurlijk ondoenlijk omdat juist in de productiefase altijd nieuwe problemen aan het licht komen. Bovendien weten we te weinig van de ontwikkel- en toelatingsfase om daar echt iets over te zeggen.
De grote fout van het hele project is naast de verkeerde aanbesteding dat men de productiefase van de trein in heeft gezet op het moment dat dit ding het perfect had moeten doen. Dat is ronduit dom. De conclusie daaruit is dat de benelux te vroeg is opgeheven. Dat heeft echter weinig met de V250 te maken, bij de start met SLT was het ook wel handig dat er nog allemaal plan V zo opgetrommeld kon worden.
---quote:De NS overweegt om helemaal te stoppen met de Fyra-hogesnelheidstrein.
Dat zei NS-directeur Bert Meerstadt woensdagmorgen tegen RTL Z. ''Het vertrouwen in de Italiaanse fabrikant AnsaldoBreda is weg.''
Meerstadt vraagt zich aan de andere kant af of het annuleren van de order, wat België overweegt, de oplossing is.
''De vraag is of we daar de Nederlandse reiziger een plezier mee doen. Want als die trein betrouwbaar wordt opgeleverd, dan houden we hem natuurlijk liever wél. We hebben niet 1,2,3 hogesnelheidsmaterieel dat op die lijn met de snelheid die we willen kan rijden.''
Voordat hij besluit om te stoppen met de hogesnelheidstrein, wil Meerstadt een onafhankelijk onderzoek naar de problemen met de Fyra. Meerstadt denkt niet aan opstappen nu de problemen met de Fyra maar blijven aanhouden. Hij voelt zich verantwoordelijk voor de mislukking.
Beetje dubbel gevoel bij. Prima dat hij de problemen zelf op wilt gaan lossen, maar aan de andere kant moeten er wel consequencies aan verbonden zijn. Het kan niet zo zijn dat hij zijn portemonnee kan blijven spekken onafhankelijk van zijn (wan)prestaties.quote:Meerstadt denkt niet aan opstappen nu de problemen met de Fyra maar blijven aanhouden. Hij voelt zich verantwoordelijk voor de mislukking.
Daar heb je gelijk in. Wij weten als outsiders te weinig details om er echt iets zinnigs over te kunnen zeggen, we moeten afgaan op de (beperkte) informatie die we krijgen / die uitlekt.quote:Op woensdag 23 januari 2013 10:26 schreef Mr_Klaasje het volgende:
[..]
Ik ben het wel met je eens. Overigens gebruikt iedereen impliciet het argument dat we al te lang hebben gewacht en dat er dus in de productiefase het meteen goed moet werken. Dat is natuurlijk ondoenlijk omdat juist in de productiefase altijd nieuwe problemen aan het licht komen. Bovendien weten we te weinig van de ontwikkel- en toelatingsfase om daar echt iets over te zeggen.
Wederom mee eens. De Beneluxtrein is veel te vroeg opgeheven en de reiziger is hiervan de dupe geworden. Ik denk dat het geduld bij NS en NMBS op begon te raken: er werd al 3,5 jaar getest - die trein moest en zou gaan rijden.quote:De grote fout van het hele project is naast de verkeerde aanbesteding dat men de productiefase van de trein in heeft gezet op het moment dat dit ding het perfect had moeten doen. Dat is ronduit dom. De conclusie daaruit is dat de benelux te vroeg is opgeheven. Dat heeft echter weinig met de V250 te maken, bij de start met SLT was het ook wel handig dat er nog allemaal plan V zo opgetrommeld kon worden.
Sinds april 2009 is de V250 heel vaak op de HSL geweest. In het begin voornamelijk 's nachts (buiten het reguliere treinverkeer). Later ook overdag. Ook in de winter.quote:Op woensdag 23 januari 2013 10:26 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Mooi om te lezenmaar is de eerste V250 dan sinds 2009 op de HSL getest? Dan is het helemaal dramatisch, zeker omdat we in de tussengaande jaren ook veel sneeuw gehad hebben.
Hij maakt veel meer kilometers in Nederland dus dat zou je relatief moeten bekijken. En ik denk niet dat iemand weet hoeveel kilometers die dingen hebben gereden,quote:Op woensdag 23 januari 2013 10:34 schreef _serial_ het volgende:
Hoeveel keer is de Fyra eigenlijk stil gevallen op Nederlandse HSL tov Belgische HSL ? weet iemand dat?
T is heel vaak op de grens gebeurd als ik me niet vergis..quote:Op woensdag 23 januari 2013 10:34 schreef _serial_ het volgende:
Hoeveel keer is de Fyra eigenlijk stil gevallen op Nederlandse HSL tov Belgische HSL ? weet iemand dat?
Ik bied een bos wortelen een trosje bananen.quote:Op woensdag 23 januari 2013 10:33 schreef V2 het volgende:
Wat zou je krijgen voor dat spul als je het verkoopt? Nieuwe hogesnelheidstrein, nooit hard mee gereden, amper gebruikt!
Het ding is dus gewoon te snel(onder druk) op het spoor gezet.. tja, moet je vooral doen met een pasta-treinquote:Op woensdag 23 januari 2013 10:33 schreef James1988 het volgende:
[..]
Daar heb je gelijk in. Wij weten als outsiders te weinig details om er echt iets zinnigs over te kunnen zeggen, we moeten afgaan op de (beperkte) informatie die we krijgen / die uitlekt.
Wel is het op z'n zachtst gezegd ironisch te noemen dat gloednieuwe hogesnelheidstreinen in Italië (AGV) zonder een centje pijn in gebruik worden genomen, treinen die 4 jaar later besteld zijn dan de V250 en die eerder betalende reizigers vervoeren.
[..]
Wederom mee eens. De Beneluxtrein is veel te vroeg opgeheven en de reiziger is hiervan de dupe geworden. Ik denk dat het geduld bij NS en NMBS op begon te raken: er werd al 3,5 jaar getest - die trein moest en zou gaan rijden.
Vergeet ook de politieke druk niet: de HSL is een duur stukje spoor (7,2 miljard euro) en er was al zoveel geld verloren. De tijdelijke treindienst (Fyra V160) is nooit zo betrouwbaar geweest als de reguliere treinen en doen afbreuk aan het imago van de HSL.
[..]
Sinds april 2009 is de V250 heel vaak op de HSL geweest. In het begin voornamelijk 's nachts (buiten het reguliere treinverkeer). Later ook overdag. Ook in de winter.
Heeft zo een trein een kilometerteller of een urenteller?quote:Op woensdag 23 januari 2013 10:35 schreef b2py het volgende:
[..]
Hij maakt veel meer kilometers in Nederland dus dat zou je relatief moeten bekijken. En ik denk niet dat iemand weet hoeveel kilometers die dingen hebben gereden,
Nu hebben we dus een 'al dente' treinquote:Op woensdag 23 januari 2013 10:35 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Ik bied een bos wortelen een trosje bananen.
[..]
Het ding is dus gewoon te snel(onder druk) op het spoor gezet.. tja, moet je vooral doen met een pasta-treindie hebben gewoon wat meer... liefde, nodig!
Hij blijft wel flink plakken ja. Aan de sneeuw, aan de grens, aan het spoor.quote:Op woensdag 23 januari 2013 10:36 schreef Darkwing_Duck het volgende:
[..]
Nu hebben we dus een 'al dente' trein
Cijfers weet ik niet, maar voor zover mij bekend kan het ding overal zomaar stilvallen. De grens is een notoir probleemgeval omdat niet alle treinen goed omgaan met de overgang tussen de RBC's (Nederland / België)quote:Op woensdag 23 januari 2013 10:34 schreef _serial_ het volgende:
Hoeveel keer is de Fyra eigenlijk stil gevallen op Nederlandse HSL tov Belgische HSL ? weet iemand dat?
Na 3,5 jaar mag het wel een keer. Daarnaast is de trein sinds juli 2012 in de reizigersdienst ingezet.quote:Op woensdag 23 januari 2013 10:35 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Het ding is dus gewoon te snel(onder druk) op het spoor gezet.. tja, moet je vooral doen met een pasta-treindie hebben gewoon wat meer... liefde, nodig!
Er zitten ook al heel wat 'dents' in de treinquote:Op woensdag 23 januari 2013 10:36 schreef Darkwing_Duck het volgende:
[..]
Nu hebben we dus een 'al dente' trein
Volgens mij gewoon een kilometersteller.quote:Op woensdag 23 januari 2013 10:35 schreef Darkwing_Duck het volgende:
[..]
Heeft zo een trein een kilometerteller of een urenteller?
staan ze dat ergens in Parijs te vieren James? Ik ben nog 2 dagen vrij...quote:Op woensdag 23 januari 2013 10:38 schreef James1988 het volgende:
Even wat anders, een nieuw record voor TGV. Sinds de start van de TGV-dienst in de jaren tachtig zijn er maarliefst 2 miljard reizigers geweest. Da's 1/3e van de wereldbevolking.
Blijkbaar mag het dus niet na 3.5 jaar, om het vervolgens toch te doen vind ik beetje eigenwijs maar wie ben ik om dat te zeggenquote:Op woensdag 23 januari 2013 10:37 schreef James1988 het volgende:
[..]
Cijfers weet ik niet, maar voor zover mij bekend kan het ding overal zomaar stilvallen. De grens is een notoir probleemgeval omdat niet alle treinen goed omgaan met de overgang tussen de RBC's (Nederland / België)
[..]
Na 3,5 jaar mag het wel een keer. Daarnaast is de trein sinds juli 2012 in de reizigersdienst ingezet.
Achteraf gezien had die trein inderdaad niet ingezet moeten worden. Meerstadt gaf in het interview met Roelof Hemmen ook toe dat de trein van het begin af aan niet goed is.quote:Op woensdag 23 januari 2013 10:40 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Blijkbaar mag het dus niet na 3.5 jaar, om het vervolgens toch te doen vind ik beetje eigenwijs maar wie ben ik om dat te zeggennet wat je zegt, je gaat mij(en anderen)niet wijsmaken dat die problemen onopgemerkt waren, nu is het niet erg of vreemd om bij een nieuwe trein problemen te hebben, maar fix dat eerst voor je hem in de dienstregeling gooit. Ah ja, als reiziger ben je een nummertje.
Inderdaad.quote:Wat ik overigens ook erg tenenkrommend vind is dat er gewoon doorgereden werd, ook al werkte het voor geen ene moer. Echt andere opties hadden ze ook niet, want de beneluxtrein was al pleite.
NS Hispeed heeft een behoorlijk slechte beurt gemaakt met de Fyra, dat zeker. Veel van de reizigers zijn inmiddels ook weg en zul je waarschijnlijk niet meer terug zien.quote:Da's pas bedrijfsvoering mensen!
De trein kende weinig problemen in de pendelende dienst tussen Amsterdam en Breda. Vervolgens zijn er storingen ontstaan bij de grensovergang en nu zijn er complicaties ontstaan met betrekking tot het sneeuwproof zijn van de trein.quote:Op woensdag 23 januari 2013 10:40 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Blijkbaar mag het dus niet na 3.5 jaar, om het vervolgens toch te doen vind ik beetje eigenwijs maar wie ben ik om dat te zeggennet wat je zegt, je gaat mij(en anderen)niet wijsmaken dat die problemen onopgemerkt waren, nu is het niet erg of vreemd om bij een nieuwe trein problemen te hebben, maar fix dat eerst voor je hem in de dienstregeling gooit. Ah ja, als reiziger ben je een nummertje.
Wat ik overigens ook erg tenenkrommend vind is dat er gewoon doorgereden werd, ook al werkte het voor geen ene moer. Echt andere opties hadden ze ook niet, want de beneluxtrein was al pleite.
Da's pas bedrijfsvoering mensen!
Jawel, vanaf DH HS en DH LvNOIquote:Op woensdag 23 januari 2013 10:42 schreef Peunage het volgende:
Ik moet nog een sneeuwvlok op het spoor zien, maar er rijden al een week geen intercity's tussen den Haag en Lelystad.
Ik hoef niet naar Den Haag maar naar Almere. Maar jij hebt het over een andere lijn denk ik.quote:Op woensdag 23 januari 2013 10:44 schreef zoem het volgende:
[..]
Jawel, vanaf DH HS en DH LvNOILigt op steenworpafstand (lees 5min) van DH CS.
Inderdaad, hopen dat hij een goede bezem door die arrogante kliek gaat halen, want dit is ronduit belachelijk.quote:Op woensdag 23 januari 2013 10:44 schreef James1988 het volgende:
[..]
Achteraf gezien had die trein inderdaad niet ingezet moeten worden. Meerstadt gaf in het interview met Roelof Hemmen ook toe dat de trein van het begin af aan niet goed is.
De keuze om de trein toch in te zetten is gemaakt door het management van NS Hispeed, waarschijnlijk heeft dit te maken met de financiële situatie van het bedrijf. De HSL kost handen vol geld, de Beneluxtrein laten rijden kost eveneens veel geld.
[..]
Inderdaad.
[..]
NS Hispeed heeft een behoorlijk slechte beurt gemaakt met de Fyra, dat zeker. Veel van de reizigers zijn inmiddels ook weg en zul je waarschijnlijk niet meer terug zien.
Het is niet meer dan terecht dat er wordt ingegrepen door Meerstadt.
Amsterdam - Breda heeft de V250 hoogstens incidenteel gedaan. Ook op de route Amsterdam - Rotterdam is de trein vaak zat uitgevallen of onderweg stilgevallen.quote:Op woensdag 23 januari 2013 10:44 schreef b2py het volgende:
[..]
De trein kende weinig problemen in de pendelende dienst tussen Amsterdam en Breda. Vervolgens zijn er storingen ontstaan bij de grensovergang en nu zijn er complicaties ontstaan met betrekking tot het sneeuwproof zijn van de trein.
OVproquote:De NS heeft besloten om directielid Merel van Vroonhoven verantwoordelijk te maken voor de Fyra en de problemen rond deze internationale treinverbinding. Daar onder valt het betrouwbaar krijgen van de Fyra V250-treinen en het geven van de opdracht aan een onafhankelijke partij die hier een second opinion over gaat geven.
“Wij geven hieraan de hoogste prioriteit en maken alle benodigde capaciteit vrij om te zorgen dat onze reizigers weer kunnen rekenen op een betrouwbare verbinding naar België”, aldus Van Vroonhoven.
Kent het 15 kV-systeem geen fasescheidingen? Waarom het 25 kV-systeem dan wel?quote:Op woensdag 23 januari 2013 10:48 schreef Monopoly het volgende:
Die 189 loc rijdt in Duitsland gewoon constant op Duitse spanning en geen fasescheidingen of andere rare dingen.
25kV is wisselspanning. Op grotere afstanden kan dat gedoe geven.quote:Op woensdag 23 januari 2013 10:49 schreef James1988 het volgende:
[..]
Kent het 15 kV-systeem geen fasescheidingen? Waarom het 25 kV-systeem dan wel?
Ik bedoelde ook Amsterdam - Rotterdamquote:Op woensdag 23 januari 2013 10:47 schreef James1988 het volgende:
[..]
Amsterdam - Breda heeft de V250 hoogstens incidenteel gedaan. Ook op de route Amsterdam - Rotterdam is de trein vaak zat uitgevallen of onderweg stilgevallen.
Daarnaast: voor die dienst was één V250 nodig. Op de Watergraafsmeer stonden er toen een stuk of 5.
Overigens:
[..]
OVpro
Volgens mij kunnen we wel stellen dat het management van NS Hispeed niet zoveel meer te doen heeft.
Vind je het gek, met 400% reserve en een loods vol Italianen nabij.quote:Op woensdag 23 januari 2013 10:53 schreef b2py het volgende:
[..]
Ik bedoelde ook Amsterdam - Rotterdam
Volgens mij valt de hoeveelheid defecte treinen wel mee. Even kijken in storingen archief.
Dat heeft geloof ik te maken met de interval(hertz) waar je mee te maken hebt bij AC.. het is bij mij ook een beetje stoffig. In een auto gebruikt men geen AC (meerquote:Op woensdag 23 januari 2013 10:53 schreef Monopoly het volgende:
[..]
25kV is wisselspanning. Op grotere afstanden kan dat gedoe geven.
Ik ben niet zo handig met electra maar zoals het mij (in Jip&Janneketaal) is uitgelegd:
Bij wisselspanning heb je a en b die beide in een parabool lopen. Om te zorgen dat ze beide in parabool blijven lopen moet je om de zoveel tijd de a en b "opnieuw" laten starten. Schijnt anders dat de parabolen niet lekker meer lopen.
Lastig uit te leggen, we hebben op school ook nog niets over wisselspanning gehad, en ik vroeg het laatst ook al waarom al die fase scheidingen (ook nog eens op hele vervelende plekken).
Misschien iemand die dit beter kan uitleggen ?
Beetje aan de late kant, maar okee. Goed dat het eindelijk gebeurt. En NS HiSpeed heeft nog genoeg te doen aangezien ze ook over ICE, CNL en Pimpel gaan.quote:Op woensdag 23 januari 2013 10:47 schreef James1988 het volgende:
Overigens:
[..]
OVpro
Volgens mij kunnen we wel stellen dat het management van NS Hispeed niet zoveel meer te doen heeft.
En dan moet de informatie wel volledig zijn... niet alle defecte treinen verschijnen op de storingenpagina van NS.nl.quote:Op woensdag 23 januari 2013 10:55 schreef b2py het volgende:
In heel 20212, hebben er 18 'defecte treinen' gestaan op de HSL tussen Rotterdam en Schiphol.
http://www.rijdendetreine(...)orzaak=defecte+trein
Hoeveel dubbelingen en treinen op hoofdspoor daar tussen zitten heb ik niet uitgezocht.
Dat er minder treinen kan ik ergens snappen, omdat je dan minder last hebt van verstoringen bij kapot materieel. Waarom ze korter zijn kan ik je niet uitleggen, dat weet een van de guru's hier welquote:Op woensdag 23 januari 2013 10:57 schreef Peunage het volgende:
2 keer zo weinig treinen en half zo lang als normaal. Waarom is dit zo?
De materieelplanning sluit niet aan de planning van de dienstregeling.quote:Op woensdag 23 januari 2013 10:57 schreef Peunage het volgende:
2 keer zo weinig treinen en half zo lang als normaal. Waarom is dit zo?
Dat snap ik dus niet. Er rijden in het hele land minder treinen. Dan lijkt het me logischer dat er per keer meer capaciteit is. Minder frequent elke keer maar meer lading/personen.quote:Op woensdag 23 januari 2013 11:01 schreef b2py het volgende:
[..]
De materieelplanning sluit niet aan de planning van de dienstregeling.
Het opstelterreinquote:Op woensdag 23 januari 2013 11:04 schreef Peunage het volgende:
[..]
Waar gaan de treinen heen die uitvallen?
Dat is de theorie, de praktijk is anders. Treinen staan op opstelterreinen.quote:Op woensdag 23 januari 2013 11:04 schreef Peunage het volgende:
[..]
Dat snap ik dus niet. Er rijden in het hele land minder treinen. Dan lijkt het me logischer dat er per keer meer capaciteit is. Minder frequent elke keer maar meer lading/personen.
Waar gaan de treinen heen die uitvallen?
Moet ik voor de fyra een kaartje kopen of kan ik zo mee?quote:Op woensdag 23 januari 2013 02:53 schreef Bitlord het volgende:
Er rijdt momenteel maar 1 trein per uur. Knap waardeloos..
Fyra Breda is met toeslag bovenop je normale kaartje.quote:Op woensdag 23 januari 2013 11:10 schreef vault_tec het volgende:
[..]
Moet ik voor de fyra een kaartje kopen of kan ik zo mee?
JE MAAKT EEN GRAPJE?quote:Op woensdag 23 januari 2013 11:10 schreef James1988 het volgende:
Het wordt nog leuker.
De meest stipte trein in België in 2012 was... de Beneluxtrein![]()
Hoe snel rijd dat ding daar dan? Of is dat de v160quote:Op woensdag 23 januari 2013 11:11 schreef b2py het volgende:
[..]
Fyra Breda is met toeslag bovenop je normale kaartje.
Dat is de V160 inderdaad, loc met rijtuigenquote:Op woensdag 23 januari 2013 11:11 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Hoe snel rijd dat ding daar dan? Of is dat de v160
Da's geen HST idd. Dat je daar toeslag voor moet betalen, max 160 ofzo?quote:Op woensdag 23 januari 2013 11:12 schreef b2py het volgende:
[..]
Dat is de V160 inderdaad, loc met rijtuigen
Toeslag is 3 euro en op Schiphol - Breda win je dik 30 minuten aan tijdquote:Op woensdag 23 januari 2013 11:14 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Da's geen HST idd. Dat je daar toeslag voor moet betalen, max 160 ofzo?
Ik weet echt nog te weinig van 't spoor.quote:Op woensdag 23 januari 2013 11:16 schreef b2py het volgende:
[..]
Toeslag is 3 euro en op Schiphol - Breda win je dik 30 minuten aan tijd
¤ 2,30 enkele reis.quote:Op woensdag 23 januari 2013 11:16 schreef b2py het volgende:
[..]
Toeslag is 3 euro en op Schiphol - Breda win je dik 30 minuten aan tijd
Maar dan zit je wél in een ICE. Als je een plekje recht achter de machinist kunt krijgen (en het glas niet mat is) heb je een verdomd leuk uitzicht.quote:Op woensdag 23 januari 2013 11:17 schreef Straatcommando. het volgende:
Ik kan trouwens met de ICE naar Amsterdam, kost me ook een toeslag, tijdwinst? 3 minuten ofzohandig.
Ik wil wel een keertje mee met het ding, ja. Ik heb een studenten OV dus dat kost me in principe slechts de toeslag.quote:Op woensdag 23 januari 2013 11:18 schreef James1988 het volgende:
[..]
Maar dan zit je wél in een ICE. Als je een plekje rechtstreeks achter de machinist kunt krijgen (en het glas niet mat is) heb je een verdomd leuk uitzicht.
Nee. Waar wil je dat ding aanleggen?quote:Op woensdag 23 januari 2013 11:18 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Ik wil wel een keertje mee met het ding, ja. Ik heb een studenten OV dus dat kost me in principe slechts de toeslag.
Zou een HSL richting duitsland niet rendabel zijn?
De 25kV-onderstations worden gevoed uit het openbare 150 kV-net. Hoewel het gehele net in Nederland op 50 Hz wordt bedreven, geldt er geen fasegelijkheid. Dat betekent dat als je twee 150 kV-netten met elkaar verbindt, er een kortsluiting ontstaat. Als je geen fasescheiding zou inbouwen in de 25 kV-bovenleiding, zou je dus via de bovenleiding een 150 kV-kortsluiting veroorzaken.quote:Op woensdag 23 januari 2013 10:53 schreef Monopoly het volgende:
[..]
Misschien iemand die dit beter kan uitleggen ?
De Betuweroute heeft 120 km/h als maximumsnelheid en is gebouwd voor goederentreinen. De lijn is niet eens toegelaten voor reizigersvervoer omdat er te weinig vluchtroutes zijn in tunnels.quote:Op woensdag 23 januari 2013 11:18 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Zou een HSL richting duitsland niet rendabel zijn? lol betuweroute..
Nee dat bedoelde ik ook juist, want de betuweroute was ook zo'n denderend succes (not) ik weet niet hoe dat nu zit.quote:Op woensdag 23 januari 2013 11:21 schreef James1988 het volgende:
[..]
De Betuweroute heeft 120 km/h als maximumsnelheid en is gebouwd voor goederentreinen. De lijn is niet eens toegelaten voor reizigersvervoer omdat er te weinig vluchtroutes zijn in tunnels.
Een HSL naar Duitsland zal er niet komen, hoogstens wat verbeteringen (verhoging maximumsnelheid naar 160 km/h).
Dit is al een stuk duidelijker jaquote:Op woensdag 23 januari 2013 11:20 schreef Duvel het volgende:
[..]
De 25kV-onderstations worden gevoed uit het openbare 150 kV-net. Hoewel het gehele net in Nederland op 50 Hz wordt bedreven, geldt er geen fasegelijkheid. Dat betekent dat als je twee 150 kV-netten met elkaar verbindt, er een kortsluiting ontstaat. Als je geen fasescheiding zou inbouwen in de 25 kV-bovenleiding, zou je dus via de bovenleiding een 150 kV-kortsluiting veroorzaken.
De 15 kV in Duitsland is anders. Dit is een net dat op 16,7 Hz wordt bedreven. DB Netz heeft een eigen 16,7 Hz hoogspanningsnet (ik meen 220 kV), en dit net is geheel synchroon. Er is dan dus geen noodzaak meer voor fasescheidingen.
En nu snap je waarom ze Zevenaar helemaal naar 25 kV willen hebben.quote:Op woensdag 23 januari 2013 11:23 schreef Monopoly het volgende:
[..]
Dit is al een stuk duidelijker ja
Er zijn er dus 3 op de Betuweroute. Waarvan er één is bij de Zevenaartunnel al. En die is best pittig als je vanuit Zevenaar komt met een zware trein. Dan ga je nog deels omhoog op volle tractie, en moet je de bende uitschakelen.
Vlakbij Tiel zit er nog één en die andere zit ergens tussen in. Zal ff opzoeken waar precies.quote:Op woensdag 23 januari 2013 11:25 schreef Duvel het volgende:
[..]
En nu snap je waarom ze Zevenaar helemaal naar 25 kV willen hebben.Waar zitten de anderen?
De Betuweroute raakt steeds voller, maar is nog niet het succes dat gedroomd werd ten tijde van het zetten van de handtekening. Dat hangt samen met de economische omstandigheden... wanneer die weer aantrekken zal dat ongetwijfeld z'n uitwerking hebben op het goederentransport.quote:Op woensdag 23 januari 2013 11:23 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Nee dat bedoelde ik ook juist, want de betuweroute was ook zo'n denderend succes (not) ik weet niet hoe dat nu zit.
Onder ATB-EG is 140 km/h de maximumsnelheid. Er zijn manieren om dit te overschrijden: zo heeft Thalys 160 km/h gereden tussen Schiphol en Den Haag (ATBM-opschakelbakens).quote:Ik zie wel dat ze inderdaad de snelheid zouden willen verhogen naar 160 met een optie voor 200. Da's goed zat, ook.
In Nederland is 140 vaak de norm, right? 200 is wel nice, maar zie ik niet snel binnenlands gebeuren
Klopt. Ik ben er al een tijdje niet meer geweestquote:Op woensdag 23 januari 2013 11:29 schreef Duvel het volgende:
Zevenaar is trouwens geen fasescheiding maar een spanningssluis.
Ze zijn toch wel aangegeven met een bordje neem ik aan? En moet dan ook de pantograaf helemaal naar beneden? Waarom uberhaupt trouwens tractie eraf? Kunnen ze zo'n scheiding niet zo maken dat je gewoon door kunt rijden? Of geeft dat risico op vonken trekken?quote:Op woensdag 23 januari 2013 11:29 schreef Monopoly het volgende:
[..]
Vlakbij Tiel zit er nog één en die andere zit ergens tussen in. Zal ff opzoeken waar precies.
Ik onthoudt het altijd aan de hoge reclameborden. Daar in de buurt zitten ze en dan haal ik de tractie er al af.
Staat aangegeven met borden en de ECTS geeft een melding: Let op: Fasescheiding/Spanningssluis. Dus je wordt altijd op tijd gewaarschuwd ja.quote:Op woensdag 23 januari 2013 11:38 schreef V2 het volgende:
[..]
Ze zijn toch wel aangegeven met een bordje neem ik aan? En moet dan ook de pantograaf helemaal naar beneden? Waarom uberhaupt trouwens tractie eraf? Kunnen ze zo'n scheiding niet zo maken dat je gewoon door kunt rijden? Of geeft dat risico op vonken trekken?
als onderaannemer denk ik dat ze prima kunnen werken. Zolang er maar een andere partij de wind eronder houdtquote:Op woensdag 23 januari 2013 11:40 schreef James1988 het volgende:
AnsaldoBreda kan wel op tijd leveren... de eerste FLIRT-treinen voor Ferrovie Emilia Romagna zijn eergisteren overgedragen aan de vervoerder.
Nee, die kun je niet met stra op passeren, maakt kortsluiting.quote:Op woensdag 23 januari 2013 11:38 schreef V2 het volgende:
[..]
Ze zijn toch wel aangegeven met een bordje neem ik aan? En moet dan ook de pantograaf helemaal naar beneden? Waarom uberhaupt trouwens tractie eraf? Kunnen ze zo'n scheiding niet zo maken dat je gewoon door kunt rijden? Of geeft dat risico op vonken trekken?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |