En dan?quote:Op dinsdag 22 januari 2013 21:52 schreef James1988 het volgende:
RTL Nieuws: NS denkt alsnog na over stoppen met Fyra
quote:‘Het beeld is onrechtvaardig. De V250 treinen zijn namelijk gewoon goed. Vergelijk ze maar eens met die van de concurrentie, ze komen als een van de beste naar voren. De eerste weken dat de nieuwe treinen in Nederland en België reden, kregen we ook alleen maar positieve feedback over het comfort en de prestaties. Geloof me, als deze problemen voorbij zijn is iedereen weer dik tevreden met onze trein.’
Ik heb hetzelfde en meer hier, zullen we ons opgeven als vrijwilligers voor de eerste rit met passagiers? Als die komt? Geven we er toch een positieve draai aan!quote:Op dinsdag 22 januari 2013 21:12 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Nou ik zal je vertellen, ik had er best graag een ritje mee willen maken. Maar ik had al na de eerste week iets van "oowkeeee.... Weet je? Maak eerst alles maar eens fatsoenlijk in orde en als het een normaal voorspelbare dienst kan uitvoeren, dan kom ik nog weleens een keer kijken."
Maar some day... never comes.
Ik ben in een kutbui vanwege dat gezeur met NSH..quote:
quote:Meerstadt houdt de optie open om de treinen helemaal terug te geven aan de fabrikant. "We kunnen contractueel gezien, net als de Belgen, over drie maanden de treinen teruggeven aan de Italiaanse fabrikant. Maar het is maar de vraag of dat goed is voor de reiziger. Want dan hebben we nog steeds geen hogesnelheidstrein. Dit soort treinen zijn namelijk geen broodjes die je zomaar kunt kopen. Die moeten gemaakt worden."
Ik heb gehoord dat ze gehoord hebben dat de poffertjesbusiness lucratief isquote:Op dinsdag 22 januari 2013 21:56 schreef b2py het volgende:
[..]
Ik ben in een kutbui vanwege dat gezeur met NSH..
Maare, wat gaat NS doen dan als ze stoppen met de Fyra?
Ik geloof er geen kut van, al dat geld dat er in gestopt is, (wat gok ik heel veel is), is dan wegquote:Op dinsdag 22 januari 2013 21:54 schreef b2py het volgende:
[..]
En dan?
Velaro's hierheen?!
Railjet?!
Zoals Meerstadt al schrijft is stoppen met de V250 eigenlijk niet in het belang van de reiziger, omdat het jaren duurt om een fatsoenlijk alternatief op de rails te krijgen.quote:Op dinsdag 22 januari 2013 21:56 schreef b2py het volgende:
[..]
Ik ben in een kutbui vanwege dat gezeur met NSH..
Maare, wat gaat NS doen dan als ze stoppen met de Fyra?
Kom nou eerst maar met een bron dan.quote:Op dinsdag 22 januari 2013 21:56 schreef Kentekenplaat het volgende:
[..]![]()
![]()
![]()
![]()
Positieve feedback... Nou, men is zo tevree over de Fyra![]()
Dat was uit het vorige topic.quote:Op dinsdag 22 januari 2013 21:58 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Kom nou eerst maar met een bron dan.
Financieel Dagblad, helaas wel met hotlinkbeveiliging ofzo.quote:Op dinsdag 22 januari 2013 21:58 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Kom nou eerst maar met een bron dan.
Niet dat Alstom perfect is.quote:Op dinsdag 22 januari 2013 21:59 schreef Kentekenplaat het volgende:
Mag ik gewoon een weekje directeur zijn bij NSH? Dan ga ik die lelijke kuthokken slijten bij de oud-ijzerboer en ga ik proberen een Alsthom te regelen. Die hebben zich tenminste bewezen in Frankrijk.
Not good enough.quote:Op dinsdag 22 januari 2013 21:59 schreef Kentekenplaat het volgende:
[..]
Dat was uit het vorige topic.
In ieder geval een stuk beter dan die Italiaanse prutsersquote:Op dinsdag 22 januari 2013 21:59 schreef James1988 het volgende:
[..]
Financieel Dagblad, helaas wel met hotlinkbeveiliging ofzo.
[..]
Niet dat Alstom perfect is.
Rijden met de V250 is ook niet in het belang van de reiziger want het ding is absoluut niet betrouwbaar.quote:Op dinsdag 22 januari 2013 21:58 schreef James1988 het volgende:
[..]
Zoals Meerstadt al schrijft is stoppen met de V250 eigenlijk niet in het belang van de reiziger, omdat het jaren duurt om een fatsoenlijk alternatief op de rails te krijgen.
Er zullen ongetwijfeld slimme mensen bij NS bezig zijn met het uitwerken van alternatieve scenario's. Het is nu niet meer het werk van NS Hispeed (Jan-Willem Siebers, Marjon Kaper, Martien Janse) maar nu is de NS-top er rechtstreeks mee bezig.
Sterker nog ik lees net op twitter dan Nederlandse fabrikanten van poffertjeskramen kunnen voldoen aan de bizarre eisen van de NS en dat er geen Europese aanbesteding hoeft te komen i.v.m. de status van een regionaal cultureel beschermd product!quote:Op dinsdag 22 januari 2013 21:58 schreef bork het volgende:
[..]
Ik heb gehoord dat ze gehoord hebben dat de poffertjesbusiness lucratief is.
Vergeleken met V250 is alles betrouwbaar.quote:Op dinsdag 22 januari 2013 21:59 schreef James1988 het volgende:
[..]
Financieel Dagblad, helaas wel met hotlinkbeveiliging ofzo.
[..]
Niet dat Alstom perfect is.
Daarom dat NS nu een second opinion laat uitvoeren op de trein, om te kijken waar ze aan toe zijn.quote:Op dinsdag 22 januari 2013 22:01 schreef Kentekenplaat het volgende:
[..]
Rijden met de V250 is ook niet in het belang van de reiziger want het ding is absoluut niet betrouwbaar.
quote:
Fijn. Daar hoort ze niet.quote:
Waar komt dit stuk vandaan? Ik heb nog niemand horen zeggen dat Fyra comfort biedt. De stoelen zijn te hard en hij maakt de hele rit een teringherrie. Een opgevoerde sprinter, meer is het echt niet.quote:Op dinsdag 22 januari 2013 21:56 schreef Kentekenplaat het volgende:
[..]![]()
![]()
![]()
![]()
Positieve feedback... Nou, men is zo tevree over de Fyra![]()
NSHispeed marketing. Dat is het enige wat ze wél kunnen. Soort van.quote:
Defect Materieel kan. Om een stel in de goede omloop te krijgen waardoor het op een bepaalde plek uitloopt 's nachts waar onderhoud gepleegd kan worden. Toiletten defect. Vaak ligt het wel aan het materieelquote:Op dinsdag 22 januari 2013 22:23 schreef Graspool het volgende:
Ik ben benieuwd. Op 20 december zat ik in de IC tussen Lelystad -> Vlissingen, rond een uur of 13:30. In Roosendaal kwamen we zonder vertraging aan op 4a. Ineens werd duidelijk dat de trein niet verder zou rijden en iedereen dus moest uit/overstappen op eenzelfde soort IC die (leeg) al klaar stond op 4b. Een reden hiervoor werd echter niet gegeven.
Als ik me het goed herinner waren beide treinen 6 wagons lang. Wat zou de reden kunnen zijn voor deze ongeplande overstap?
Ik dacht zelf aan materieeltekort op een ander traject, maar waarom is er dan niet gekozen om het andere treinstel daarvoor in te zetten?
Een vergelijkbare situatie op donderdag 10 januari, toen andersom, wel weer op Roosendaal, om 7:50. Weer een treinstel dat niet verder zou rijden.
In beide gevallen leek het er niet op dat er iets defect was aanhet materieel, maar dat is natuurlijk een aanname. Wat zijn gangbare oorzaken voor dit soort dingen?
Nee, twee.quote:Op dinsdag 22 januari 2013 22:25 schreef GlenSpey het volgende:
Hebben jullie in 1 dag nou serieus 3 topics vol lopen spammen?
Foei. Heb jij nou van de week de aangepaste treindienst hier neergezet?quote:Op dinsdag 22 januari 2013 22:25 schreef b2py het volgende:
[..]
Defect Materieel kan. Om een stel in de goede omloop te krijgen waardoor het op een bepaalde plek uitloopt 's nachts waar onderhoud gepleegd kan worden. Toiletten defect. Vaak ligt het wel aan het materieel
10 januari was er nog geen aangepaste dienstregeling. En zoals de beste poster meldde, zijn trein was al niet langer dan zes bakken. Dit heeft niks van doen met de aangepaste dienstregeling.quote:Op dinsdag 22 januari 2013 22:30 schreef _JdM_ het volgende:
[..]
Foei. Heb jij nou van de week de aangepaste treindienst hier neergezet?
Tijdens de winterdienstregeling is de IC Vlissingen-Lelystad (via Schiphol/Amsterdam Centraal) geknipt in Roosendaal. Er wordt Vlissingen-Roosendaal en Roosendaal-Lelystad ( en door naar Zwolle-Leeuwarden/Groningen) gependeld.
Meer dan 10 bakken kunnen de perrons in Zeeland niet aan, terwijl - volgens planning [start lachband] wel treinen van meer dan 10 bakken op de rest van het traject rijden.
vooral het omloopverhaal klinkt logisch. Zeker als het stel bijna toe is aan onderhoud of er juist uit komt wil bijsturing dit soort zaken nog wel eens regelen. Het meeste VIRM is in onderhoud in Onnen, dus dan wil je bepaalde stellen graag in Groningen of Zwolle uit laten lopenquote:Op dinsdag 22 januari 2013 22:25 schreef b2py het volgende:
[..]
Defect Materieel kan. Om een stel in de goede omloop te krijgen waardoor het op een bepaalde plek uitloopt 's nachts waar onderhoud gepleegd kan worden. Toiletten defect. Vaak ligt het wel aan het materieel
Voor inzet in Nederland en België heb je tricourante TGV's nodig. Dan ben je beperkt tot TGV-Réseau of TGV-TMST (Eurostar). Die hebben geen van beide ATB en ERTMS, en ook geen typetoelating voor Nederland. Het zou nog kunnen met de Euroduplex-uitvoering van TGV Duplex, maar die hebben helemaal geen typetoelating voor NL. Ook geen Nederlandse of Belgische beveiligingssystemen.quote:Op dinsdag 22 januari 2013 22:39 schreef Darkwing_Duck het volgende:
Staat er nou echt nergens een paar alstom TGV's stof te happen? Heeft de SNCF niks te leen ofzo? Kan toch niet zo zijn dat alles in gebruik is? Ik weet wel; het zijn geen wadlopers, maar toch...
Aha, vandaar. Op de dagen waarop dit gebeurde was er geen aangepaste dienstregeling / andere bizarre weersomstandigheden. Maar dat de perrons te kort zijn verklaart een hoop. Alleen, meestal koppelen ze het achterste deel af (Lelystad > Vlissingen) (en stap ik daarom altijd in et voorste deel in), maar kennelijk was dat die dag geen optie.quote:Op dinsdag 22 januari 2013 22:30 schreef _JdM_ het volgende:
[..]
Foei. Heb jij nou van de week de aangepaste treindienst hier neergezet?
Tijdens de winterdienstregeling is de IC Vlissingen-Lelystad (via Schiphol/Amsterdam Centraal) geknipt in Roosendaal. Er wordt Vlissingen-Roosendaal en Roosendaal-Lelystad ( en door naar Zwolle-Leeuwarden/Groningen) gependeld.
Meer dan 10 bakken kunnen de perrons in Zeeland niet aan, terwijl - volgens planning [start lachband] wel treinen van meer dan 10 bakken op de rest van het traject rijden.
Zo jammer dat de ICE-3M geen toelating heeft voor onze HSL..quote:Op dinsdag 22 januari 2013 22:41 schreef James1988 het volgende:
[..]
Voor inzet in Nederland en België heb je tricourante TGV's nodig. Dan ben je beperkt tot TGV-Réseau of TGV-TMST (Eurostar). Die hebben geen van beide ATB en ERTMS, en ook geen typetoelating voor Nederland. Het zou nog kunnen met de Euroduplex-uitvoering van TGV Duplex, maar die hebben helemaal geen typetoelating voor NL. Ook geen Nederlandse of Belgische beveiligingssystemen.
Ofwel: geen optie
toch is er licht aan het einde van de tunnel van de IC4-gate, want de aanpassingen die DSB aan de IC4 uit hebben gevoerd lijken te werken. Per december vorig jaar rijden namelijk 19 van de 83 bestelde treinen rond.quote:Op dinsdag 22 januari 2013 22:28 schreef James1988 het volgende:
Gaat hard hier.
De Deense Wikipedia heeft trouwens een compleet artikel over 'IC4-gate'
Al 25%, zozo.quote:Op dinsdag 22 januari 2013 22:48 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
toch is er licht aan het einde van de tunnel van de IC4-gate, want de aanpassingen die DSB aan de IC4 uit hebben gevoerd lijken te werken. Per december vorig jaar rijden namelijk 19 van de 83 bestelde treinen rond.
Waar een wil is is een weg. In '89 kon het ook:quote:Op dinsdag 22 januari 2013 22:41 schreef James1988 het volgende:
[..]
Voor inzet in Nederland en België heb je tricourante TGV's nodig. Dan ben je beperkt tot TGV-Réseau of TGV-TMST (Eurostar). Die hebben geen van beide ATB en ERTMS, en ook geen typetoelating voor Nederland. Het zou nog kunnen met de Euroduplex-uitvoering van TGV Duplex, maar die hebben helemaal geen typetoelating voor NL. Ook geen Nederlandse of Belgische beveiligingssystemen.
Ofwel: geen optie
Met als verschil dat die niet rondrijdenquote:Op dinsdag 22 januari 2013 22:49 schreef b2py het volgende:
[..]
Al 25%, zozo.
Wij hadden er al 7 van de 16!
Dat bestaat al Fles:quote:Op dinsdag 22 januari 2013 22:46 schreef Dr_Flash het volgende:
Hoe kan het toch. We willen met z'n allen ZO veel. En er kan ZO helemaal niks.
dan is het weer de verschillende bovenleidingsspanning
dan is het weer de verschillende spoorbreedte
dan is het weer de verkeerde softwareversie van het beveiligingssysteem ()
dan is het weer de personeelsomloop
dan is het weer of een stel wel kan overnachten op een plek waar de plee geleegd kan worden
ER IS GODVERDOMME ALTIJD WEL WAT TE ZEIKEN WAARDOOR IETS NIET KAN![]()
laten we DAAR nou eens wat aan gaan doen, zonder aanzien des persoons. Kan me niet schelen of het nou aan Gout of Kaper of Mansveld of Meerstadt ligt of aan Prorail of aan NS of aan Voith of aan Nedtrain of aan wie dan ook. Maar laten we nou eens alle neuzen dezelfde kant op draaien en er iets van PROBEREN te maken. Christus te paard nog
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Voor een volledige omloop op Amsterdam - Brussel heb je 5 HST's nodig. Zoveel kun je niet onttrekken aan de ICE-dienst zonder heel ICE International in zowel Nederland als België overhoop te halen.quote:Op dinsdag 22 januari 2013 22:47 schreef b2py het volgende:
[..]
Zo jammer dat de ICE-3M geen toelating heeft voor onze HSL..
Stel dat die dat wel had.
Hoeveel stellen kan je winnen door tussen Emmerich en Amsterdam C vervangend vervoer (ICM danwel Plan-V) in te zetten zoals ze paar jaar terug hebben gedaan?
Zo gaaf, die grote borden met het spoornetwerk uitgetekend en lampjes die treinen weergeven. Heb dat heel vroeger nog een keer werkend gezien in Zwolle.quote:Op dinsdag 22 januari 2013 22:49 schreef Fixers het volgende:
[..]
Waar een wil is is een weg. In '89 kon het ook:
1quote:Op dinsdag 22 januari 2013 22:47 schreef b2py het volgende:
[..]
Zo jammer dat de ICE-3M geen toelating heeft voor onze HSL..
Stel dat die dat wel had.
Hoeveel stellen kan je winnen door tussen Emmerich en Amsterdam C vervangend vervoer (ICM danwel Plan-V) in te zetten zoals ze paar jaar terug hebben gedaan?
Er rijden ICE-diensten Brussel - Frankfurt over HSL3 en daar ligt ETCS. Volgens mij heb je daar meer ICEs voor nodig dan 1 stuk.quote:
Ze kunnen wel overweg met Eurobalises volgens Wiki.quote:
Dan wou ik me uit alles moeten houden wat Nederland betreft, want iedereen was dus blijkbaar op de hoogte van de gammele aircoplaten op de SLT, behalve Duckie.... Lekker meediscuzeuren Bietopie!quote:Op dinsdag 22 januari 2013 22:55 schreef b2py het volgende:
[..]
Maar goed, ik zou me uit materieeldiscussies houden.
quote:Fyra (pronounced [fiːraː]) was an international high-speed train service ...
quote:Op dinsdag 22 januari 2013 23:02 schreef James1988 het volgende:
Iemand heeft Wikipedia al bijgewerkt...
[..]
minder slapenquote:Op dinsdag 22 januari 2013 22:30 schreef GlenSpey het volgende:
Ik kan het niet meer bijhouden met nalezen op deze manier
Reiziger niet onder de indruk van spierballenpraat Mansveld.quote:Op dinsdag 22 januari 2013 23:10 schreef Peterselieman het volgende:
Mansveld niet onder indruk van belofte AnsaldoBreda
waarschijnlijk nietsquote:Op dinsdag 22 januari 2013 23:12 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Reiziger niet onder de indruk van spierballenpraat Mansveld.
En nu?
Heb je pdf materiaal ofzo daarover?quote:Op dinsdag 22 januari 2013 23:16 schreef bork het volgende:
Nou volgens mij is er wel een oplossing ik word al dagen gespamd door een grote Deense spoorbouwer die sinds kort een hsl-waardig product heeft, helaas een halve trein, je moet er gelijk twee kopen zo slim zijn ze wel, maar het is uit ontwikkeld en het rijdt.
quote:Op dinsdag 22 januari 2013 23:17 schreef Darkwing_Duck het volgende:
[..]
Heb je pdf materiaal ofzo daarover?
Ik krijg net een SMSje, ze gaan morgen een proefrithouden met V250 met NMBS en NS directiequote:Op dinsdag 22 januari 2013 23:19 schreef Dr_Flash het volgende:
ja we zeggen nu NIKS meer zonder bron
http://shop.lego.com/en-NL/Horizon-Express-10233quote:Op dinsdag 22 januari 2013 23:19 schreef Dr_Flash het volgende:
ja we zeggen nu NIKS meer zonder bron
De productie heeft vertraging opgelopen.quote:Op dinsdag 22 januari 2013 23:22 schreef Darkwing_Duck het volgende:
Zou er al een Fyra modeltrein zijn? Of uberhaubt nog komen?
Er moeten nog van die kaartjes met een touwtje om de grote teen.quote:Op dinsdag 22 januari 2013 23:20 schreef b2py het volgende:
[ afbeelding ]
AnsaldoBreda heeft per direct al zijn treinen meer winterklaar gemaakt.
De hamvraag is:quote:Op dinsdag 22 januari 2013 23:22 schreef b2py het volgende:
Ze hebben er bij HiSpeed nog eentje over:
[ afbeelding ]
Bron
Ik hoor net dat het spoorwegmuseum een ballengooitent krijgt...quote:Op dinsdag 22 januari 2013 23:22 schreef b2py het volgende:
Ze hebben er bij HiSpeed nog eentje over:
Bron
bronvermelding aubquote:Op dinsdag 22 januari 2013 23:25 schreef Darkwing_Duck het volgende:
[..]
Ik hoor net dat het spoorwegmuseum een ballengooitent krijgt...
Ik vraag me echt af of je mensen hebt die zon pakketje bestellen, bouwen en dan er achter komen dat ze nog een setje moeten...quote:Op dinsdag 22 januari 2013 23:21 schreef bork het volgende:
[..]
http://shop.lego.com/en-NL/Horizon-Express-10233
Ik zal hem anders maken, ik vin,d dat het SWM een Fyra Ballengooitent moet krijgen...en dan dat model als mikpunt...quote:Op dinsdag 22 januari 2013 23:27 schreef bork het volgende:
[..]
bronvermelding aubWij zijn een serieus topic voor grappen en grollen verwijzen wij u/jullie naar somda.nl een bijdrage aldaar wordt altijd op prijs gesteld (en afkortingen ook)
/
Ik stond verdomme altijd voor een gesloten deurquote:Op dinsdag 22 januari 2013 23:29 schreef Bitlord het volgende:
Railz Miniworld! Daar wil ik nog wel eens een keertje gaan kijken. Is het recent nog uitgebreid of is Rotterdam het laatste deel wat gebouwd is?
Ik zal je iets verklappen ze zijn daarbij lego slimmer dan bij:quote:Op dinsdag 22 januari 2013 23:27 schreef Darkwing_Duck het volgende:
[..]
Ik vraag me echt af of je mensen hebt die zon pakketje bestellen, bouwen en dan er achter komen dat ze nog een setje moeten...
Ik moest lachenquote:Op dinsdag 22 januari 2013 23:30 schreef Darkwing_Duck het volgende:
[..]
Ik stond verdomme altijd voor een gesloten deur![]()
Bron
Ik zoek nog steeds de suite waar je je eigen poppetje bij elkaar kan klikken zoals legofles dat gedaan heeft.quote:Op dinsdag 22 januari 2013 23:30 schreef bork het volgende:
[..]
Ik zal je iets verklappen ze zijn daarbij lego slimmer dan bij:
-Ansalsobreda
-NS Hispeed
-Staatssecretaris van wat? Mansveld bedoel ik dus.
bij elkaar.
Ja kunstquote:Op dinsdag 22 januari 2013 23:30 schreef bork het volgende:
[..]
Ik zal je iets verklappen ze zijn daarbij lego slimmer
Ja, ik ookquote:Op dinsdag 22 januari 2013 23:31 schreef Darkwing_Duck het volgende:
[..]
Ik zoek nog steeds de suite waar je je eigen poppetje bij elkaar kan klikken zoals legofles dat gedaan heeft.
Bron
Ik ken iemand die NS de schuld gaf van vertragingen in België...quote:Op dinsdag 22 januari 2013 19:57 schreef Litpho het volgende:
[..]
Iedereen weet toch dat tegenwoordig Prorail als enige wissels mag ontdooien?
Die vriendschap is verbroken ondertussen?quote:Op dinsdag 22 januari 2013 23:35 schreef KnightSolaire het volgende:
[..]
Ik ken iemand die NS de schuld gaf van vertragingen in België...
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |