James1988 | vrijdag 18 januari 2013 @ 16:07 |
Welkom in alweer een nieuw deel van deze legendarische reeks. ![]() >> Algemeen In dit topic kun je terecht met al je vragen, opmerkingen, foto's en verslagen met betrekking tot het reizen met de trein. Voor algemene informatie over vervoersbedrijven, materieel, spoorlijnen, etc. verwijzen we je graag naar de betreffende categorie op Wikipedia. Een korte introductie van de vaste bezoekers, die je bij dezen alvast van harte welkom heten: ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Nietszeggende TVP's en zwaaihandjes worden niet op prijs gesteld (daar is de knop "volg topic" voor), een leuke anekdote of foto is daarentegen altijd welkom. Regelmatig terugkerende vragen zijn hieronder beantwoord, lees dit dus goed door voordat je jouw vraag alsnog in dit topic plaatst. Voor de treinnummerfetishisten: gaarne bij het treinnummer ook vertrektijden en afgelegde route vermelden. Bij bezwaar: www.somda.nl. ![]() >> Vragen en opmerkingen over andersoortig railtransport In dit topic komt vooral het vervoer in reizigerstreinen aan bod, maar een goederentrein tussendoor is een leuke afwisseling. Over metro's en trammetjes doen we ook niet al te moeilijk, al zijn daar wel aparte topics voor aanwezig. >> Met de Studenten OV-Chipkaart in internationale (hogesnelheids-)treinen reizen Met je Studenten OV-Chipkaart mag je binnen Nederland gratis reizen in de IC Berlijn (Schiphol - Hengelo). Voor de hogesnelheidstreinen ICE (Amsterdam - Arnhem) en Fyra (Amsterdam - Breda via de HSL-Zuid) moet een toeslag worden betaald. De toeslag voor ICE bedraagt 2 euro, de toeslagen voor Fyra zijn hier te vinden. Beide toeslagen zijn in de kaartautomaat op elk station te koop. In de Thalys is je Studenten OV-Chipkaart niet geldig. Voor algemene informatie over het reizen met je Studenten OV-Chipkaart kun je het beste op de website terecht. >> Reizen over de HSL-Zuid NS Hispeed rijdt ieder halfuur een pendeldienst tussen Amsterdam en Breda via de HSL-Zuid. De reistijd tussen Schiphol en Rotterdam bedraagt hierdoor nog maar 26 minuten en tussen Schiphol en Breda slechts 53 minuten. NS Hispeed voert deze dienst uit onder de naam Fyra. Voor Fyra dient, naast een gewoon kaartje, een toeslag aangeschaft te worden. Deze is verkrijgbaar in de kaartautomaat of kan je voor 10,- in de trein zelf aanschaffen. De tarieven voor Fyra zijn op deze pagina te vinden. Ook de Thalys rijdt over de HSL-Zuid. Op de hele traject gaan alle remmen los en rijdt hij met 300km/h richting Rotterdam en daarna naar Antwerpen. Hierdoor duurt de reis van Amsterdam naar Parijs nog maar 3:18 uur. Een rit met Thalys is alleen mogelijk met een reservering, reserveren is drie maanden van tevoren mogelijk via o.a. NsHispeed of TGV-Europe. >> Fyra Amsterdam<->Brussel Sinds 9 December 2012 rijdt er een Fyra tussen Amsterdam en Brussel. Deze trein rijdt alleen wanneer de stofzuigerzakken leeg zijn. Het Stoptreinmaterieel '90 is nog betrouwbaarder. Indien u met deze trein reist, en hij rijdt, meldt het dan even, want dat is een feestje waardig.. >> Reizen met Kruidvatkaartjes en andere (actie-)dagkaarten Dagkaarten zijn geldig op elk traject in Nederland, ongeacht het vervoersbedrijf dat er rijdt. Net als met een Studenten OV-Chipkaart, moet ook met een dagkaart voor ICE en Fyra een toeslag aangeschaft worden en mag er niet met Thalys gereisd worden. >> Afkortingen en treinserienummers Er komen in dit topic regelmatig afkortingen en treinserienummers langs, die voor de nieuwe bezoeker erg verwarrend kunnen zijn. De betekenis van een afkorting vind je hier, voor een treinserie kun je hier terecht. Voor informatie over Wijzigingsbladen wat betreft materieelinzet, LM-ritten, splitsen en combineren en dergelijke kan je op deze website terecht. >> Geldigheid Studenten OV-chipkaart, Voordeelurenkaart, etc. op feestdagen De komende feestdagen in 2012 zijn als volgt: dinsdag 25 december (eerste kerstdag) en woensdag 26 december (tweede kerstdag). De feestdagen in 2013 zijn als volgt: Dinsdag 1 januari (nieuwjaarsdag), zondag 31 maart (eerste paasdag), maandag 1 april (tweede paasdag), dinsdag 30 april (Koninginnedag), zondag 5 mei (Bevrijdingsdag), donderdag 9 mei (Hemelvaartsdag), zondag 19 mei (eerste pinksterdag), maandag 20 mei (tweede pinksterdag), woensdag 25 december (eerste kerstdag), donderdag 26 december (tweede kerstdag). Bovenstaand rijtje is onder voorbehoud. Kijk bij twijfel altijd nog even op de website van DUO. Wanneer je hier komt klagen dat je een boete hebt gekregen op een dag die hierboven niet staat vermeld, lachen we je uit. >> Waarom rijdt die kuttrein zo langzaam? ![]() Misschien mag hij wel gewoon niet harder. Hier kun je precies zien hoe hard treinen waar mogen rijden ![]() >> Hoeveel kilometer heb ik met de trein gereden? Er zijn verschillende hulpmiddelen om te berekenen hoeveel kilometer je hebt afgelegd: • Blijbol. • De tariefeenhedenkaart van NS met bijbehorende detailkaarten voor grootstedelijke gebieden. • De planner van de NMBS voor België (gewoon doen alsof je een kaartje gaat kopen). • jizdenka internationaal (niet altijd even betrouwbaar). • Als joker ![]() ![]() >> Verhalen Er worden af en toe verhalen geschreven over oude stations, spoorlijnen of huidige werkzaamheden. De tot nu toe gemaakte verhalen staan hieronder; Hoek van Holland Haven - von_Preussen Kesteren - Dr_Flash Buitenpost - Peterselieman Newcastle Central Station - bork IJmondlijn - von_Preussen Harlingen (- Haven) - Greavy Werking van procesleiding van de treindienstleider (1) - ziggyziggyziggy Werking van procesleiding van de treindienstleider (2) - ziggyziggyziggy Station Hoek van Holland Haven, een stuk vergane glorie - Greavy Wat is een stop/door-schakeling en hoe werkt hij? - ziggyziggyziggy Hoe werkt VCVL? - ziggyziggyziggy Hoe werkt een alarmoproep? - ziggyziggyziggy De cabine van een Class 66 - Monopoly De cabine van een G-2000 - Monopoly De cabine van een DM'90 - Monopoly >> Tripreports Hieronder staan een aantal interessante (foto)reportages die door diverse topic-diehards gemaakt zijn; Reis door België, met name op station Binche - Dr_Flash 6834 kilometer InterRail - Igen Vakantie in Oostenrijk - Dr_Flash Polen - Zug-Chef Eerste Klas door Nederland - Ireyon Zwitserland - sander89 De spoorlijn door Liechtenstein - SvMp Monaco - KapiteinT Koninklijke wachtkamers - Bork NVBS Excursie naar de bruinkoolmijnen - Dr_Flash Met Interrail door midden- en zuid-Europa - Ireyon InterRail naar Midden-, Zuid- en Zuidoost-Europa - Irritatie100 Treinen rond Basel - Dr_Flash Station Visé - KapiteinT InnoTrans 2010 - James1988 Onthulling 10 jaar ICE - Ireyon Reisje voor het goede doel - Greavy Treinen in Japan deel 1 en deel 2 - Igen Berlijn, Praag, Wenen en Budapest - Zug-Chef Dreiländereck (Deutschland - Polen - Tschechien) - bork Europabahn/Rheintalbahn - bork Traffic Control Brussel: Open Bedrijvendag 2012 - Greavy | |
WhiteJoker | vrijdag 18 januari 2013 @ 16:08 |
Uh, een stuk bumper? Valt dat ding uit elkaar ofzo? | |
Ireyon | vrijdag 18 januari 2013 @ 16:09 |
> Fyra verbannen![]() | |
bloodysunday | vrijdag 18 januari 2013 @ 16:09 |
FaalFyra ![]() | |
KnightSolaire | vrijdag 18 januari 2013 @ 16:09 |
Het lijkt erop alsof Utrecht CS helemaal niet zo plat ligt als wordt beweerd... Tenzij de informatie op de NS-site heel erg achterloopt. | |
James1988 | vrijdag 18 januari 2013 @ 16:09 |
Fyra zeker tot maandag aan de kant Let wel: minstens tot maandag. Het kan dus nog veel langer gaan duren. Iets om rekening mee te houden ivm het rondje. | |
Yreal | vrijdag 18 januari 2013 @ 16:10 |
Ja en nu moet al het volk met de boemel via roosendaal of maastricht. Dat is natuurlijk nog veel kutter | |
Dr_Flash | vrijdag 18 januari 2013 @ 16:11 |
Er rijdt nog wel iets naar Arnhem en ik zit erin! Sorry Duuf ![]() | |
b2py | vrijdag 18 januari 2013 @ 16:12 |
Omroep in de trein naar Adam c op Hilversum. Geen treinverkeer naar Utrecht vanuit elke richting. | |
spectrumanalyser | vrijdag 18 januari 2013 @ 16:12 |
en nu de Beneluxtrein nog even snel terug ![]() | |
KnightSolaire | vrijdag 18 januari 2013 @ 16:13 |
Komt mijn voorspelling van gisteravond toch nog uit ![]() | |
Peterselieman | vrijdag 18 januari 2013 @ 16:14 |
denk niet dat dat zo snel gaat gebeuren | |
Dr_Flash | vrijdag 18 januari 2013 @ 16:15 |
Kan iemand die spin ff printscreenen plz ![]() | |
KnightSolaire | vrijdag 18 januari 2013 @ 16:16 |
De spin is snel verdwenen, alleen rondom Gouda is 'ie er nog. | |
spectrumanalyser | vrijdag 18 januari 2013 @ 16:16 |
ik kan mij goed voorstellen dat het 'terug halen' van de Beneluxtrein een behoorlijke operatie is. Er zal vast geen rekening mee gehouden zijn dat het later nog ingezet zou worden. | |
Yreal | vrijdag 18 januari 2013 @ 16:17 |
Lijkt mij ook voornamelijk gouda + utrecht aan de west kant | |
Ireyon | vrijdag 18 januari 2013 @ 16:17 |
Dat is dan flink naïef geweest. Hoe dan ook, NS Hispeed verdient een serieuze trap onder hun reet en de aanloop is bij dezen alvast genomen. | |
James1988 | vrijdag 18 januari 2013 @ 16:18 |
Alle rijtuigen staan geparkeerd op de Dijksgracht, ze zijn niet meer aangeraakt. Die kun je vrij snel weer inzetten (ze moeten wel geïnspecteerd worden). Locomotieven zullen iets lastiger worden, maar niet onmogelijk. Het lastigste zal een goed rijpad zijn. | |
Yreal | vrijdag 18 januari 2013 @ 16:19 |
dat laatste toch vooral? Rijpaden zijn immers al vergeven | |
DriekOplopers | vrijdag 18 januari 2013 @ 16:20 |
De reisinfo is dus zoals gewoonlijk weer bagger. Wat had je dan verwacht??? | |
James1988 | vrijdag 18 januari 2013 @ 16:20 |
Er zijn omleidingsroutes voor wanneer de HSL niet gebruikt kan worden. Voor Amsterdam - Rotterdam is dit over Breukelen, voor Rotterdam - Antwerpen over Roosendaal. Deze zijn de afgelopen weken zo nu en dan al gebruikt. | |
Peterselieman | vrijdag 18 januari 2013 @ 16:21 |
IC die naar Essen rijdt doortrekken naar Rotterdam. Moeten ze ipv HLE18 een HLE13 ervoor hangen. Het zou kunnen ![]() moet je de locs wel ff tijdelijk gedogen in Nederland, want geen ATB | |
Dr_Flash | vrijdag 18 januari 2013 @ 16:21 |
En waar komt ALLES richting Amersfoort e.v. vandaan? Goed zo ![]() | |
Okuliarnik | vrijdag 18 januari 2013 @ 16:22 |
http://www.marktplaats.nl(...)3e3a&previousPage=lr Zo jammer. Dat interieur ook... | |
James1988 | vrijdag 18 januari 2013 @ 16:22 |
Kan niet, want de M6 is niet toegelaten in Nederland, is te hoog (10 cm hoger dan VIRM), en kan niet werken onder de Nederlandse bovenleidingspanning. Ik denk niet dat je graag in een koud, onverlicht rijtuig zit. ![]() Ander materieel op de verbinding Essen - Charleroi inzetten is geen optie i.v.m. de benodigde binnenlandse capaciteit in België en de hoeveelheid beschikbaar materieel. ![]() | |
Ireyon | vrijdag 18 januari 2013 @ 16:22 |
Die dubbeldeks M6 bakken passen hier toch niet langs de perrons of iets dergelijks? Ja wat James 3 sec eerder zei dus | |
Peterselieman | vrijdag 18 januari 2013 @ 16:23 |
ah ja, dan wordt het lastiger ... | |
_JdM_ | vrijdag 18 januari 2013 @ 16:23 |
IC Charlerio-Essen rijdt met M6 en M6 komt Nederland niet in (via Roosendaal). Past niet onder het viaduct daar. (M6 is buiten profiel). | |
b2py | vrijdag 18 januari 2013 @ 16:23 |
nouja binnen 10 min kan je niet alles geregeld hebben denk ik. Ik weet niet exact hoe laat de storing optrad, maar na 10 min reisinfo keurig op orde lijkt mij vrij onhaalbaar. | |
Viezze | vrijdag 18 januari 2013 @ 16:26 |
Dit is verdomme toch ongelofelijk ![]() | |
James1988 | vrijdag 18 januari 2013 @ 16:26 |
Wat wellicht zou kunnen is een vervangende treindienst Brussel - Breda via Roosendaal. Reizigers kunnen dan in Breda overstappen op de Fyra. Op Brussel - Breda kan deze trein rijden in het pad van de Fyra Brussel en de omleidingsroute, op Roosendaal - Breda is naar mijn weten nog capaciteit vrij. Hiervoor zou gereden kunnen worden met I6, I10 of ICRm (wat van de Dijksgracht komt) met Traxx-tractie. | |
WhiteJoker | vrijdag 18 januari 2013 @ 16:26 |
Zolang ze maar melden dat er iets aan de hand is en dat ze werken aan een oplossing vind ik het al best. Attentie damen en heren, op dit moment is er geen treinverkeer mogelijk van en naar Utrecht Centraal. Zodra er meer informatie beschikbaar is zullen wij dit mededelen. | |
b2py | vrijdag 18 januari 2013 @ 16:27 |
Deden ze in Amersfoort gelukkig ![]() | |
Yreal | vrijdag 18 januari 2013 @ 16:28 |
Nou. nu niet uit Gouda. Dat kan toch keren in utrecht? | |
RubenK | vrijdag 18 januari 2013 @ 16:29 |
Hoe gaat het met het nieuwjaarsrondje als fyra volgende week nog verboden is? | |
Dr_Flash | vrijdag 18 januari 2013 @ 16:29 |
Dat werd in Utrecht ook omgeroepen ![]() | |
b2py | vrijdag 18 januari 2013 @ 16:29 |
In Amersfoort keerde de trein uit Zwolle direct op de trein naar Zwolle. | |
James1988 | vrijdag 18 januari 2013 @ 16:29 |
Goede vraag, dat weet ik nog niet. | |
Litpho | vrijdag 18 januari 2013 @ 16:30 |
Als je het in de trein om kan roepen, dan kan het ook op de site. Die informatie is tenslotte niet verkregen doordat de machinist uitgestapt is en een paar stations verder poolshoogte is gaan nemen, dat wordt (als het goed is) centraal aangestuurd. | |
Zug-Chef | vrijdag 18 januari 2013 @ 16:32 |
What did you say ![]() http://www.telegraaf.nl/b(...)_Utrecht_plat__.html | |
b2py | vrijdag 18 januari 2013 @ 16:32 |
Degene die die informatie rondstuurt is volgens mij de TRDL en die beheert niet de website. | |
Litpho | vrijdag 18 januari 2013 @ 16:34 |
Correct. Maar dat het vervolgens niet op de site wordt bijgewerkt is een gebrek aan communicatie en dus onwil. Niet onmacht. | |
Viezze | vrijdag 18 januari 2013 @ 16:34 |
Informatievoorziening is in handen van de NS. Zitten op de post bij Prorail dus ze hebben wel directe informatie n | |
Sandrvich | vrijdag 18 januari 2013 @ 16:35 |
In Breda krijg je dan denk ik wel een capaciteitsprobleem voor het keren... | |
JDude | vrijdag 18 januari 2013 @ 16:35 |
True. ![]() | |
James1988 | vrijdag 18 januari 2013 @ 16:36 |
De Fyra keert in Breda op de keersporen ten oosten van het perron, dit zou de andere trein ook kunnen doen. Daarnaast zou je capaciteit vrij kunnen spelen door de sprinter Utrecht - Breda deels door te koppelen aan Breda - Den Haag. | |
Peterselieman | vrijdag 18 januari 2013 @ 16:37 |
![]() | |
Sandrvich | vrijdag 18 januari 2013 @ 16:37 |
Of spoor 2, aangezien die alleen incidenteel wordt ingezet. | |
James1988 | vrijdag 18 januari 2013 @ 16:38 |
Spoor 2 wordt sinds dienstregeling 2013 planmatig gebruikt om de sprinter Breda - Den Haag op te laten keren. | |
KnightSolaire | vrijdag 18 januari 2013 @ 16:40 |
Kennelijk rijdt Fyra Brussel sowieso niet t/m woensdag... | |
James1988 | vrijdag 18 januari 2013 @ 16:40 |
Bron? NOS houdt het op maandag | |
KnightSolaire | vrijdag 18 januari 2013 @ 16:41 |
NS Hispeed-twitteraccount, in een @tweet aan een vraagsteller.
| |
ArnosL | vrijdag 18 januari 2013 @ 16:43 |
En dan krijg je je geld ook terug of ben je dat dan kwijt? ![]() | |
Peterselieman | vrijdag 18 januari 2013 @ 16:44 |
ik denk dat je het wel terug kunt krijgen. Voor het nieuwjaarsrondje zou het voor iedereen die meegaat kunnen betekenen dat er iets eerder vertrokken moet worden en dan via het conventionele spoor naar België ![]() | |
Duvel | vrijdag 18 januari 2013 @ 16:44 |
Bus 107... | |
timp0e | vrijdag 18 januari 2013 @ 16:45 |
Ik heb voor volgende week een no-flex ticket voor de Fyra, maar deze rijdt niet (woensdag). Zou ik toch wel de ticket kunnen omboeken naar een Thalys ticket (met bijbetaling) | |
remlof | vrijdag 18 januari 2013 @ 16:45 |
Is het nu echt te ingewikkeld om een paar extra ICE of Thalys treinen te kopen en die ipv die Fyra tussen Amsterdam en Brussel te laten rijden? | |
KnightSolaire | vrijdag 18 januari 2013 @ 16:46 |
Ja, dat krijg je terug. Tevens kun je proberen om te boeken naar Thalys. | |
James1988 | vrijdag 18 januari 2013 @ 16:46 |
Ingewikkeld? Mwa, dat valt mee. Het is vooral heel erg duur - een ICE of TGV kost per stuk ¤ 10 miljoen meer dan een V250. | |
timp0e | vrijdag 18 januari 2013 @ 16:47 |
Maar voor die 10 miljoen extra heb je wel kwaliteit... denk dat NSHispeed nu wel meer dan 10 miljoen kwijt is aan deze onkosten.... | |
remlof | vrijdag 18 januari 2013 @ 16:47 |
Ja maar die rijden tenminste wel, een Fyra die niet rijdt kost alleen maar geld... | |
KnightSolaire | vrijdag 18 januari 2013 @ 16:47 |
En dan moet je ook nog even wachten tot ze geleverd worden en proberen geld terug te krijgen van AnsaldoBreda. Tenzij je de V250's voor de binnenlandse dienst en de IC+-diensten wil gaan gebruiken ofzo. | |
Litpho | vrijdag 18 januari 2013 @ 16:47 |
NSHispeed heeft dat geld harder nodig dan een willekeurige reiziger ![]() | |
ArnosL | vrijdag 18 januari 2013 @ 16:50 |
Dan gaat NS Hispeed failliet dus? | |
Q. | vrijdag 18 januari 2013 @ 16:50 |
Die maken de komende 100 jaar geen winst iig. ![]() | |
James1988 | vrijdag 18 januari 2013 @ 16:51 |
Dat zijn ze allang. Ze worden levend gehouden doordat de staat uitstel van betaling heeft verleend en omdat NS volledig garant staat ivm de geïntegreerde hoofdrailnetconcessie 2015-2025. Als Den Haag vandaag vertelt "Die onderhandse gunning kun je vergeten" dan trekt NS morgen nog de stekker uit HSA. | |
KnightSolaire | vrijdag 18 januari 2013 @ 16:51 |
Over twee jaar bestaat het bedrijf niet meer. | |
Litpho | vrijdag 18 januari 2013 @ 16:53 |
Dat is dan weer wat drastisch, maar het zou wel fijn zijn als Den Haag wat regie neemt zodat NS niet tussen commercieel en overheid kan switchen waar het hun uitkomt. | |
ArnosL | vrijdag 18 januari 2013 @ 16:54 |
Ik denk dat ze nooit winst gaan maken en als over een paar jaar de treinstellen afgeschreven zijn er geen opvolgers meer komen ![]() Zou ook nog kunnen ja. De politiek heeft het nu over gewone treinen die er moeten gaan rijden, maar daar zit toch helemaal geen ERTMS op? ![]() | |
Okuliarnik | vrijdag 18 januari 2013 @ 16:55 |
Misschien kunnen ze die V250-handel vervangen voor die Alstom Corodia nordic meuk, gaat ook 250 en is beter bestend tegen een beetje sneeuw. Overigens, de 4803 is al een plukstel omdat sommige onderdelenleveranciers al failliet gegaan zijn. Het probleem ligt niet alleen AB dus... | |
James1988 | vrijdag 18 januari 2013 @ 16:55 |
Het is echt zo. De hele HRN+HSL-deal is er gekomen omdat het 'startkapitaalpotje' dat HSA van NS had gekregen leeg begon te raken en er een faillisementsdreiging was. Schultz' oplossing was HRN en HSL integreren en onderhands gunnen aan NS, mits NS volledig garant zou staan voor HSA tot 2015. | |
Dr_Flash | vrijdag 18 januari 2013 @ 16:55 |
Arnhem - Nijmegen gaat ook nog steeds niet lekker. Maar daardoor Heb ik nu dus wel de trein die ik anders nooit kon halen ![]() | |
Fiorano | vrijdag 18 januari 2013 @ 16:55 |
Er rijden toch een paar Schommelboten rond met ERTMS? Wellicht die tijdelijk inzetten? | |
James1988 | vrijdag 18 januari 2013 @ 16:56 |
Die lusten geen 25 kV. | |
Litpho | vrijdag 18 januari 2013 @ 16:56 |
Is geweigerd worden door België niet iets waarvoor NSHispeed overmacht zou moeten claimen, trouwens? Het is tenslotte niet hun schuld als een overheid zich onredelijk opstelt ![]() | |
Viezze | vrijdag 18 januari 2013 @ 16:56 |
De politici weten er zoals wel vaker geen flikker van en roepen wat oneliners om het volk tevreden te houden. | |
Peterselieman | vrijdag 18 januari 2013 @ 16:56 |
én er zit nog geen ERTMS in | |
bork | vrijdag 18 januari 2013 @ 16:57 |
a, langs het pittoresque Oudewater, even zwaaien naar Johan! b.t.w. ik heb mijn camera tussen deze en mijn mijn voorlaatste post volgens mij gefixt, nog bedankt voor de tip! | |
Fiorano | vrijdag 18 januari 2013 @ 16:57 |
Waarmee gingen ze dan testrijden op A'dam-Utrecht? | |
KnightSolaire | vrijdag 18 januari 2013 @ 16:57 |
SLT. | |
Peterselieman | vrijdag 18 januari 2013 @ 16:57 |
SLeT | |
Fiorano | vrijdag 18 januari 2013 @ 16:58 |
En die lust ook geen 25 kV natuurlijk. Zou wel briljant zijn, SLeT als Hispeed trein ![]() | |
lezut | vrijdag 18 januari 2013 @ 16:58 |
Onder het motto "mein Fahrrad, dein Zug" een paar ICE's kapen uit Duitsland? ![]() | |
James1988 | vrijdag 18 januari 2013 @ 16:58 |
Hangt van de precieze invulling in het contract af. | |
ArnosL | vrijdag 18 januari 2013 @ 16:59 |
Tsja, je moet toch af en toe van je laten horen als politicus ![]() Medelijden met de reizigers als dat materieel wordt ingezet op de HSL ![]() | |
Litpho | vrijdag 18 januari 2013 @ 17:00 |
Hey, als er geen toilet in zit, dan is het ze geraden om een beetje door te rijden ![]() | |
Peterselieman | vrijdag 18 januari 2013 @ 17:00 |
SLeT is al wel de Betuweroute op gegaan. Bleek dat het spul niet echt ver kwam. De hoofdschakelaar klapte eruit | |
James1988 | vrijdag 18 januari 2013 @ 17:00 |
SLT kan de HSL niet op want het heeft geen 25 kV en voldoet waarschijnlijk ook niet aan de eisen voor hogesnelheidstreinen. | |
Litpho | vrijdag 18 januari 2013 @ 17:02 |
Uiteraard, maar weet iemand hier dat? Ik bedoel, met alle klokkeluiders is "imagoschade" toch al het enige gepasseerde station. | |
lezut | vrijdag 18 januari 2013 @ 17:02 |
25 kV onderstations afschakelen, bij Hoofddorp de 1500V even doorverbinden en jagen met die handel ![]() | |
James1988 | vrijdag 18 januari 2013 @ 17:04 |
Dit lijkt mij geen overmacht - de keuze voor een leverancier die onbetrouwbare meuk aflevert is een bedrijfsrisico. | |
Viezze | vrijdag 18 januari 2013 @ 17:05 |
Ja dat is waar, en daarom blijft het vaak bij roepen om het roepen, om vervolgens vermoedelijk naar de vrimibo te gaan ![]() | |
Dr_Flash | vrijdag 18 januari 2013 @ 17:07 |
Gekkenhuis ![]() | |
Peterselieman | vrijdag 18 januari 2013 @ 17:08 |
dan kom je halverwege stil te staan vanwege onderspanning | |
Scarlet_Dragonfly | vrijdag 18 januari 2013 @ 17:11 |
Daarom ook jagen ![]() | |
#ANONIEM | vrijdag 18 januari 2013 @ 17:14 |
Kan er geen HLE18 of HLE13 op? Die kunnen ook op Nederlandse net met halve kracht toch? | |
Q. | vrijdag 18 januari 2013 @ 17:15 |
Een trein verbieden als ie uit elkaar valt wordt door NSH vast als onredelijk gezien. ![]() | |
Dr_Flash | vrijdag 18 januari 2013 @ 17:18 |
En nu voor de rooie bij Zutphen, wegens kapotte trein. Nou nog een overwegstoring en ik Heb een Full House ![]() | |
KnightSolaire | vrijdag 18 januari 2013 @ 17:19 |
Ondertussen willen de beide regeringspartijen dat er voorlopig weer een gewone treinverbinding komt.Bron: Nu.nl | |
#ANONIEM | vrijdag 18 januari 2013 @ 17:21 |
HLE18 dus, 13 heeft geen ERTMS. Kunnen ze daar geen ICR aan hangen? Dat ding kan 200 op de HSL, het enige probleem is dat er geen ATB op zit (geloof ik). [ Bericht 14% gewijzigd door #ANONIEM op 18-01-2013 17:42:50 ] | |
Rostkreuz | vrijdag 18 januari 2013 @ 17:26 |
Weet niet of he t al gemeld was Komende zaterdag en zondag extra trein Roosendaal - Antwerpen zonder lange overstap in Essen Vertrek RSD -:04 Aankomst ANTW -:34 Vertrek ANTW -:27 Aankomst RSD -:56 | |
PowerLoungen | vrijdag 18 januari 2013 @ 17:27 |
Wilma Mansveld gaat hier niet aan toegeven ![]() | |
lezut | vrijdag 18 januari 2013 @ 17:28 |
Je weet het niet, misschien leest de telegraafredactie wel mee hier en hebben ze morgen weer wat leuks voor in de krant. | |
greavy | vrijdag 18 januari 2013 @ 17:28 |
De komende maand is de inzet van de V250 volledig onzeker: Er worden géén nieuwe treinstellen in België toegelaten, en de overige treinstellen dienen een herkeuring te doen. Er wordt gekeken door NSH en NMBS om met een Varkensneus een verbinding tussen Brussel en Roosendaal(1x/2u) op te zetten, en daar je dan een overstap hebt op de IC ri. Amsterdam. Het kan zijn dat deze treinen tot Brussel-Noord sporen, omdat er weinig ruimte is, zeker in de spits, op de NZV | |
greavy | vrijdag 18 januari 2013 @ 17:30 |
Dat is mogelijk omdat de IC Charleroi-Essen nu maar tot Antwerpen rijdt. Ter vervanging met Varkensneusen Antwerpen-Roosendaal vv om in Antwerpen de overstap op de IC ri. Brussel/Charleroi te bieden. | |
James1988 | vrijdag 18 januari 2013 @ 17:33 |
Verdomme zeg, wat falen die lui weer ontzettend hard ![]() | |
Ireyon | vrijdag 18 januari 2013 @ 17:36 |
Aan e rijtijden te zien heeft deze überhaupt geen tussenstops? | |
greavy | vrijdag 18 januari 2013 @ 17:39 |
Rechtstreeks want IC rijdt niet Antwerpen-Essen. Dit is ter vervanging van die IC, waardoor geen pendel Roosendaal<->Essen. | |
Q. | vrijdag 18 januari 2013 @ 17:39 |
Van de kop van dat mens alleen al zouden de V250s spontaan kapot gaan. | |
Peterselieman | vrijdag 18 januari 2013 @ 17:39 |
pff. het wordt steeds gekker hier. Straks koop je een kaartje en mag je voor dat geld een voetreis naar België maken ... | |
PowerLoungen | vrijdag 18 januari 2013 @ 17:40 |
Mensen van haar partij zijn sowieso al niet moeders mooiste | |
Duvel | vrijdag 18 januari 2013 @ 17:50 |
Johan...?Oh ja, die Johan! Ik ben thuis btw, de bus deed het, dat was wel prettig, en ik zat, ook fijn. Ha mooi, open geschroefd en gepoetst? [ Bericht 2% gewijzigd door Duvel op 18-01-2013 17:57:52 ] | |
Fiorano | vrijdag 18 januari 2013 @ 17:52 |
Hoorde het de directrice van NSH op Radio 2. Echt volledig kansloos, volgens haar kun je niet alles testen. De combinatie van nieuwe materiaal, nieuwe infrastructuur en een nieuwe dienstregeling was de oorzaak | |
ArnosL | vrijdag 18 januari 2013 @ 17:53 |
Een nieuwe dienstregeling? Het is de eerste dienstregeling waar dat stuk verdriet in rijdt... | |
Duvel | vrijdag 18 januari 2013 @ 17:54 |
Ja doeg. | |
James1988 | vrijdag 18 januari 2013 @ 17:55 |
Dat mens is niet goed wijs. | |
Peterselieman | vrijdag 18 januari 2013 @ 17:56 |
het zal mij benieuwen wanneer er koppen gaan rollen en vooral ook hoeveel, want van deze situatie krijg je spontaan het schaamrood op de kaken en zou je met de staart tussen de benen af moeten druipen als verantwoordelijke | |
Duvel | vrijdag 18 januari 2013 @ 17:57 |
XM vraagt zich af of de vrijmibo op de post in Utrecht misschien uit de hand is gelopen? | |
NikkelCobalt | vrijdag 18 januari 2013 @ 17:59 |
De Fyra rijdt weer, er is deze week hard gewerkt aan het overschilderen van een aantal ICE 3 stellen.![]() | |
Dr_Flash | vrijdag 18 januari 2013 @ 17:59 |
Zo, ik ben ook weer thuis. +39, leukleuk formuliertje schrijven. | |
bork | vrijdag 18 januari 2013 @ 18:00 |
Dat laatste precies, ik dacht eerst dat het moeilijker was dan bij een z10 maar het was zelfs iets gemakkelijker ![]() | |
Dr_Flash | vrijdag 18 januari 2013 @ 18:00 |
Bij welk van de talrijke voorgaande drama's is dat gebeurd dan? Ik noem een Winterellende Part 1 t/m 274 ![]() | |
Peterselieman | vrijdag 18 januari 2013 @ 18:01 |
proosten omdat de dodo een verbod heeft gekregen om met passagiers België in te gegaan? | |
Pino112 | vrijdag 18 januari 2013 @ 18:01 |
Haha ![]() Door een nieuwe dienstregeling gaat een trein kapot? | |
Duvel | vrijdag 18 januari 2013 @ 18:02 |
Biertje omgestoten over die ene belangrijke server....? | |
James1988 | vrijdag 18 januari 2013 @ 18:02 |
"Een nieuwe dienstregeling is altijd een beetje spannend" ![]() | |
Duvel | vrijdag 18 januari 2013 @ 18:02 |
Ja en nee, op tv zegt ze: we kunnen niet alle situaties. Dat is wel waar. | |
Peterselieman | vrijdag 18 januari 2013 @ 18:03 |
er is al eens een directie weggestuurd, dus het kan wel | |
James1988 | vrijdag 18 januari 2013 @ 18:03 |
Dat is waar, je kunt niet alle mogelijke situaties van tevoren incalculeren. Maar dat ze klanten niet helemaal goed begrijpt is al eerder gebleken. | |
Peterselieman | vrijdag 18 januari 2013 @ 18:04 |
kunnen of kennen? Voor je een keuze maakt moet je deze ff kijken ![]() | |
KnightSolaire | vrijdag 18 januari 2013 @ 18:05 |
Daarvoor heb je tegenwoordig mijn NS ![]() Ziet er prima uit ![]() | |
Fiorano | vrijdag 18 januari 2013 @ 18:05 |
Echt té bizar voor woorden. Ze wou zelf ook dat het anders gelopen was, maarja het was eigenlijk niet alleen de schuld van NSH. Het was een combinatie van factoren... Tuurlijk. | |
greavy | vrijdag 18 januari 2013 @ 18:05 |
Als je met de OVChip reist wel ja. | |
KnightSolaire | vrijdag 18 januari 2013 @ 18:06 |
Ik ga ervan uit dat de frequente reizigers hier dat wel doen. | |
Duvel | vrijdag 18 januari 2013 @ 18:06 |
kunnen testen | |
Dr_Flash | vrijdag 18 januari 2013 @ 18:07 |
Leuk. Wil net om 15:45 m'n jas aanschieten en naar het station lopen (Utrecht Centraal), ja hoor, bericht dat alles plat ligt -o- IC naar Amersfoort van 16:05 rijdt niet, naar Leeuwarden van 16:20 ook niet. Naar Arnhem van 16:08 wel. Laat ik dat maar proberen dan. Bij Wolfheze een heel stuk 40 gereden wegens "hulpverleners langs de baan", +5 aangekomen in Arnhem. Maar omdat de IC naar Zwolle van 16:40 +12 had, haalde ik hem nog ![]() | |
Duvel | vrijdag 18 januari 2013 @ 18:07 |
M'n bier, wat deed je? | |
Duvel | vrijdag 18 januari 2013 @ 18:08 |
![]() | |
Dr_Flash | vrijdag 18 januari 2013 @ 18:09 |
Anders hadden we nu nog in Utrecht Centraal gestaan, tussen veel meer mensen. Nu zitten we lekker thuis aan de koele pint te slobberen ![]() | |
Peterselieman | vrijdag 18 januari 2013 @ 18:09 |
is ook wel zo, maar NSH is wel verantwoordelijk voor het grootste deel van de problemen. Dat het weer voor problemen zorgt en dat je daarom langzamer gaat rijden kan ik inkomen, maar dat is helaas niet de enige oorzaak in deze. | |
Q. | vrijdag 18 januari 2013 @ 18:09 |
Reizigersvertraging? Wat maakt DAT nou weer uit? Het gaat er om hoeveel vertraging de treintjes hebben, niet wat de reizigers hebben. ![]() | |
Q. | vrijdag 18 januari 2013 @ 18:10 |
Dat is toch alleen maar gezellig? Lekker koukleumen. | |
greavy | vrijdag 18 januari 2013 @ 18:10 |
In België zijn de BR189'en niet meer toegelaten vanwege problemen met de remmen. Een oplossing was niet snel genoeg voor handen, dus zijn ze door DVIS (Dienst Veiligheid en Interoperabiliteit der Spoorwegen ) voorlopig verboden in België. | |
KnightSolaire | vrijdag 18 januari 2013 @ 18:12 |
Hat0rz! :p | |
Duvel | vrijdag 18 januari 2013 @ 18:15 |
Eerst ff een warme choco. | |
Dr_Flash | vrijdag 18 januari 2013 @ 18:15 |
De treinvertraging moet groter geweest zijn ![]() ![]() | |
James1988 | vrijdag 18 januari 2013 @ 18:17 |
![]() België legt Fyra aan de ketting | |
Pino112 | vrijdag 18 januari 2013 @ 18:17 |
Bij Zwolle loopt een suicidaal persoon op het spoor, hadden we die al gehad in het afvinklijstje van vandaag? | |
DriekOplopers | vrijdag 18 januari 2013 @ 18:32 |
Zij is niet de directrice. Zij is de rechterhand van de werkelijke baas: Jan-Willem Siebers. Die zit te sidderen onder zijn bureau, en laat haar het vuile werk opknappen. Jan-Willem Siebers is een vuile, smerige lafbek. Je rechterhand met een onmogelijke boodschap voor een camera zetten. Hoe smerig wil je het hebben? Wij zijn inmiddels begonnen aan het zagen aan de stoelpoten van Siebers, niet van Kaper. Respect voor haar; zij durft te proberen, waar die lafbek d eballen niet voor heeft. Bij zo'n crisis staat de topdirecteur op, in plaats van weg te duiken. | |
Duvel | vrijdag 18 januari 2013 @ 18:34 |
En hoe lang zit die vent er? Van na de concessieverlening? Degenen die bij die aanbesteding betrokken waren zijn allemaal al weg, die mensen zou je moeten aanpakken. Die hebben het bedrijf nu opgezadeld met deze teringzooi. | |
Q. | vrijdag 18 januari 2013 @ 18:35 |
Inderdaad, bizar dat we hem nog geen seconde aan het woord gezien hebben terwijl het enige bestaansrecht van zijn bedrijf momenteel voor 0% draait. | |
Fiorano | vrijdag 18 januari 2013 @ 18:35 |
Serieus dit Driek? Dat is echt triest. Ook wel matige research dan van de NOS. | |
b2py | vrijdag 18 januari 2013 @ 18:36 |
Vond het eerst wel prima, totdat door me strot gedouwd werd dat ik verplicht moest in en uitchecken van ns. Wel handig in het weekend in combinatie met automatisch opladen dat ik niet meer een kaartje hoefde te kopen. Maar dat is het ook wel ![]() Totale vertraging vandaag, -17 minuten. Trein die ik al zou missen had +13 kwam ik achter op station en gauw erin gerend ![]() | |
Mr_Klaasje | vrijdag 18 januari 2013 @ 18:37 |
Over die V250: Nu kunnen diverse mensen hier tenminste zeggen dat ze met een "levensgevaarlijke" trein zijn meegeweest. ![]() | |
b2py | vrijdag 18 januari 2013 @ 18:39 |
![]() Kut mobiel ![]() | |
Duvel | vrijdag 18 januari 2013 @ 18:40 |
| |
DriekOplopers | vrijdag 18 januari 2013 @ 18:42 |
Commercieel Directeur = rechterhand Algemeen Directeur. | |
DriekOplopers | vrijdag 18 januari 2013 @ 18:43 |
Sinds pakweg 2005. Hij kan zich dus niet verschuilen achter zijn voorgangers. En een deel van zijn daden heeft 'ie zelf gedaan, onafhankelijk van ee voorgeschiedenis. | |
Duvel | vrijdag 18 januari 2013 @ 18:49 |
OK, die heeft wat uit te leggen. http://www.reisburoactuee(...)orzitter-ns-hispeed/ en http://www.treinreiziger.(...)bers_benoemd_bij_hsa | |
Q. | vrijdag 18 januari 2013 @ 18:50 |
De NOS en Google zijn nooit een goede combinatie geweest. Hoe moeilijk kan het zijn? Ongeveer eerste hit: http://www.nshispeed.nl/nl/pers/beeldbank-2 Ik zou in dit geval als NOS zijnde echt geen genoegen nemen met een woordvoerder maar de echte baas willen spreken. | |
Q. | vrijdag 18 januari 2013 @ 18:51 |
Was hij 33 toen hij daar directeur werd? Wat een kleuter! | |
Rostkreuz | vrijdag 18 januari 2013 @ 18:51 |
Heeft KLM nog een rol van betekenis binnen de HSA. Ze hebben een aandeel van 10% . Zijn er financiele gevolgen voor hun, kunnen zij uit HSA stappen? | |
b2py | vrijdag 18 januari 2013 @ 18:53 |
Directeur komt er vandaan. | |
Duvel | vrijdag 18 januari 2013 @ 18:56 |
Ja ik schrok ook, moet toch eens wat gaan doen aan m'n carrière... | |
Sandrvich | vrijdag 18 januari 2013 @ 18:58 |
In het zesuurjournaal was het wel voor de eerste keer dat ik die Marjon Kaper NIET met een slecht geacteerde glimlach voor de camera zag staan. | |
Peterselieman | vrijdag 18 januari 2013 @ 18:59 |
die foto ![]() | |
Peterselieman | vrijdag 18 januari 2013 @ 19:00 |
hij weet zichzelf goed in de luwte te zetten. Hij is ook helemaal niet bekend ... | |
Koen66 | vrijdag 18 januari 2013 @ 19:07 |
WTF ![]() | |
Peterselieman | vrijdag 18 januari 2013 @ 19:08 |
testrijden mogen ze nog wel, met passagiers naar België gaan niet | |
b2py | vrijdag 18 januari 2013 @ 19:12 |
Zat er niet een loc voor? | |
Koen66 | vrijdag 18 januari 2013 @ 19:17 |
Ah, had verwacht dat ze die dingen eerst zouden nakijken ![]() | |
Peterselieman | vrijdag 18 januari 2013 @ 19:18 |
denk dat ze dat gisteren, vannacht en vandaag al gedaan hebben. Verder zijn er weer een aantal stellen gerepareerd | |
#ANONIEM | vrijdag 18 januari 2013 @ 19:39 |
In het RTL Nieuws ook weer die Marjon Kaper. Volgens haar is NS Hispeed "heel tevreden" over de V250. ![]() Maar idd wel interessant dat je nooit de echte directeur ziet. [ Bericht 15% gewijzigd door #ANONIEM op 18-01-2013 19:40:01 ] | |
b2py | vrijdag 18 januari 2013 @ 19:40 |
Heb spontaan een ziekte gekregen van die zin van haar. Heeft ze een bord voor haar kop ofzo. | |
Q. | vrijdag 18 januari 2013 @ 19:42 |
Altijd die neppe big-smile. "Hihi, de wereld vergaat, hihi, wat geweldig!" | |
Zug-Chef | vrijdag 18 januari 2013 @ 19:44 |
Waarom oefent de politiek niet gewoon extreme druk uit op NS. Per direct vervangend materieel inzetten op een IC-dienst Amsterdam - Brussel. Zo niet, dan gaan we het hoofdrailnet alsnog aanbesteden. Gewoon keihard aanpakken deze bende! | |
TwanTwan | vrijdag 18 januari 2013 @ 19:48 |
Stevent dit hele project niet rechtstreeks af op een parlementaire enquete? | |
Peterselieman | vrijdag 18 januari 2013 @ 19:49 |
moet het wel gebeuren ja | |
Dr_Flash | vrijdag 18 januari 2013 @ 19:53 |
Vast wel. En dan? ![]() Sta je op het perron, in je hemd gezet door NS(H). "Maak je niet druk hoor! Er komt een parlementaire enquete!" -"Oh okee bedankt!" ![]() | |
Koen66 | vrijdag 18 januari 2013 @ 19:53 |
Heeft de overheid idd niet een beslissende stem oid? Is toch nog semi-overheid? Of loop ik achter en zijn ze 100% particulier | |
DriekOplopers | vrijdag 18 januari 2013 @ 19:53 |
Ja. | |
Peterselieman | vrijdag 18 januari 2013 @ 19:59 |
semi-overheid. Overheid kan ingrijpen, maar slechts beperkt. Daarom moet met de macht die er is de NS de duimschroeven flink aangedraaid worden. Dat kan prima. | |
TwanTwan | vrijdag 18 januari 2013 @ 20:01 |
Dan komen we ergens in 2018 tenminste wel achter hoe het allemaal zo heeft kunnen gebeuren. Leuke TV. ![]() | |
b2py | vrijdag 18 januari 2013 @ 20:03 |
Omdat Flash vond dat ik meer zelf foto's van treinen moest maken heb ik dat maar gedaan. Sommigen zijn bijzonder wazig maar dat komt door mijn camera, genaamd de mobiele telefoon. Ook hevig geresized en gecropped vanwege objecten die er niet op horen. ![]() IJsvorming rondom het jacobsdraaistel van een SLT, te Duivendrecht. ![]() Een Protos stel arriveert vanuit de richting Hoevelaken op station Amersfoort. ![]() 8 bakken VIRM vertrekken richting Zwolle. ![]() De internationale trein met nog enige allure. Zal dit ook zo blijven als de ICx zal instromen bij DB? Hier vertrekt de Pimpel op weg naar Berlijn. | |
Dr_Flash | vrijdag 18 januari 2013 @ 20:11 |
Meeloper ![]() ![]() | |
ArnosL | vrijdag 18 januari 2013 @ 20:16 |
Item net op het NOS journaal. Mensen stonden al meer dan anderhalf uur te wachten en nog steeds geen bus. Weer zo'n faal ![]() | |
b2py | vrijdag 18 januari 2013 @ 20:18 |
In Schubbekutteveen of in Goor? Grijpskerk? Sassenheim? | |
Ireyon | vrijdag 18 januari 2013 @ 20:19 |
![]() ![]() ![]() ![]() Eindelijk weer de prestigieuze grensspoorstad die het altijd had moeten zijn. | |
Litpho | vrijdag 18 januari 2013 @ 20:21 |
Laten we eens beginnen met onderhandse gunningen niet meer vanzelfsprekend maken ![]() | |
ArnosL | vrijdag 18 januari 2013 @ 20:31 |
Net over de grens in belgië dacht ik. Ze waren gestrand met de fyra. | |
Fixers | vrijdag 18 januari 2013 @ 20:40 |
![]() | |
bork | vrijdag 18 januari 2013 @ 20:44 |
Swedish cleaner not to blame for train crash![]() bron: bbc | |
b2py | vrijdag 18 januari 2013 @ 20:50 |
De storing in Utrecht is al uren af en toch weigert de NS om treinserie 3100 (Schiphol - Nijmegen) nog op te starten. Wat is dat toch dat ze dat niet doen? Dat personeel die die treinen moet rijden is toch niet ineens van de aardbodem verdwenen ofzo? | |
Peterselieman | vrijdag 18 januari 2013 @ 20:51 |
zal ook te maken hebben gehad met een defect aan het spoor tussen Arnhem en Nijmegen. Dat is nu verholpen, maar ik ga er niet vanuit dat de 3100 meer opgestart wordt vandaag. | |
b2py | vrijdag 18 januari 2013 @ 20:54 |
Tussen Schiphol en Arnhem laten rijden moet ook wel kunnen toch? Daar is het ook echt nodig.. | |
Peterselieman | vrijdag 18 januari 2013 @ 20:59 |
dan zou je heel erg kort moeten keren in Arnhem. Het kan, maar je loopt sowieso iets vertraging op | |
b2py | vrijdag 18 januari 2013 @ 21:00 |
Keren op trein naar Den Helder en een pendeltje Arnhem - Nijmegen is zeker te ingewikkeld voor de bijsturing en zal de werkdrukmeter van de TRDL door het dak laten schieten. | |
Viezze | vrijdag 18 januari 2013 @ 21:01 |
Daar moet een TRDL toch tegen kunnen? Zouden ze bij de luchtverkeersleiding eens moeten doen ![]() | |
b2py | vrijdag 18 januari 2013 @ 21:02 |
https://www.parlementaire(...)pmj1ey0/vi3aofqwxazx Ding is er nog steeds.. | |
b2py | vrijdag 18 januari 2013 @ 21:04 |
Fyra-monteurs naar Nederland Toegevoegd: vrijdag 18 jan 2013, 20:03 Update: vrijdag 18 jan 2013, 20:54 De Italiaanse producent van de Fyra-treinstellen stuurt dertig monteurs naar Nederland om de problemen met de treinen op te lossen. In de fabriek in Italië zelf zijn tien man op de zaak gezet. Vandaag en morgen worden in Nederland testritten met de Fyra gemaakt. Er worden camera's onder de treinen opgehangen om beter te kunnen beoordelen wat er precies aan de hand is. Testritten De Fyra-fabrikant hoopt dat er maandag informatie beschikbaar is van die testritten. Door een reeks incidenten rijdt de hogesnelheidstrein in elk geval tot en met maandag niet tussen Amsterdam en Brussel. Bron | |
Viezze | vrijdag 18 januari 2013 @ 21:05 |
Sowieso belachelijk dat die pastapipo's er nog niet waren. Bij ons op de zaak lopen er constant monteurs van fabrikanten van machines rond, niet pas als het compleet uit de hand is gelopen... | |
b2py | vrijdag 18 januari 2013 @ 21:07 |
![]() | |
_serial_ | vrijdag 18 januari 2013 @ 21:07 |
Beter laat dan nooit, doet wederom me denken aan Bombardier/Siemens en SLT | |
Peterselieman | vrijdag 18 januari 2013 @ 21:07 |
idd. Voorkomen is beter dan genezen, maar goed, in dit geval is het kalf al verdronken en wordt nu de put gedempt | |
ArnosL | vrijdag 18 januari 2013 @ 21:08 |
![]() | |
Kevindinhinho | vrijdag 18 januari 2013 @ 21:10 |
Ik heb een aantal foto's voor mijn opleiding moeten maken, dit was de eerste keer dat ik met een redelijke camera foto's maak van mijn verplichte hobby: het treinreizen. Aangezien hier vaak foto's voorbij komen en er een aantal reacties per foto langskomen zou ik wel eens willen weten wat de "kenners" hier nu van vinden. ![]() ![]() | |
b2py | vrijdag 18 januari 2013 @ 21:10 |
Die laatste is tof, die bovenste is nog onscherper dan de mijne! ![]() | |
Viezze | vrijdag 18 januari 2013 @ 21:12 |
Ze hadden beter 30 machinisten kunnen sturen om de treinen terug te brengen ![]() | |
Kevindinhinho | vrijdag 18 januari 2013 @ 21:12 |
Die van jou vond ik sowieso niet zo onscherp! | |
Scarlet_Dragonfly | vrijdag 18 januari 2013 @ 21:14 |
Die laatste is inderdaad tof! Meppel? | |
Dr_Flash | vrijdag 18 januari 2013 @ 21:14 |
To do what? De assembly line is al afgebroken toch? En alle treinstellen zijn inmiddels overgebracht om de Watergraafsmeer warm te houden? Of? ![]() | |
Kevindinhinho | vrijdag 18 januari 2013 @ 21:15 |
Allemesjoggels, hoe kom je daar zo snel achter? | |
Dr_Flash | vrijdag 18 januari 2013 @ 21:16 |
Misschien kunnen we in Stockholm gaan kijken. Daar hebben ze een mankement gevonden waardoor treinen zichzelf into Oblivion lanceren. Dat willen wij ook ![]() | |
Guppy | vrijdag 18 januari 2013 @ 21:16 |
Die laatste is cool ![]() | |
Dr_Flash | vrijdag 18 januari 2013 @ 21:17 |
Het zal wel een "kenner" zijn he ![]() | |
Scarlet_Dragonfly | vrijdag 18 januari 2013 @ 21:17 |
Daar kwam ik vroeger wekelijks ![]() | |
Kevindinhinho | vrijdag 18 januari 2013 @ 21:18 |
Haha natuurlijk! Zo lang hier meelurken en nog dat niet door hebben ![]() | |
Viezze | vrijdag 18 januari 2013 @ 21:20 |
Ja gaaf, dat zo'n trein zich VOL met 250 kmh in.....o, wacht ![]() | |
Scarlet_Dragonfly | vrijdag 18 januari 2013 @ 21:20 |
Ik zie gelukkig ook vaak genoeg foto's langskomen van stations die ik niet ken hoor ![]() | |
Peterselieman | vrijdag 18 januari 2013 @ 21:20 |
volgens mij is nog niet alles in Nederland, maar ik kan het mis hebben | |
Kevindinhinho | vrijdag 18 januari 2013 @ 21:21 |
Over deze ben ik ook heel tevreden:![]() En deze, tsja.. Het is wat saai, maar toch aardig gelukt volgens mij.. Beetje jammer dat spooraanduiding '2' zo overbelicht is.. ![]() | |
b2py | vrijdag 18 januari 2013 @ 21:21 |
Toen ik vanmiddag langs de Meer reed stonden daar echt ontelbaar veel Fyra's, kwam geen eind aan.. Allemaal titanics, wat een geniale soep was dat gisteren! ![]() | |
Peterselieman | vrijdag 18 januari 2013 @ 21:23 |
het is jammer dat de sloopritten naar Groningen nog niet meer begonnen zijn. Zodra dat is moet je het spul bij de wasmachine zetten, dan wordt het vanzelf van bruikbare onderdelen ontdaan ![]() | |
WhiteJoker | vrijdag 18 januari 2013 @ 21:29 |
Hij mag dan lelijk zijn en voor geen meter werken, ik hoop echt dat hij weer snel de baan op kan en dat dan de dienstregeling gehaald wordt. Helaas zal dat wel een utopie blijven...Reserveonderdelen maken ofzo? Ik heb geen idee. | |
b2py | vrijdag 18 januari 2013 @ 21:29 |
26 januari lijkt me wel een ideale datum! ![]() | |
b2py | vrijdag 18 januari 2013 @ 21:31 |
Blote Rus rent 7 km achter trein aan Toegevoegd: vrijdag 18 jan 2013, 15:08 In het oosten van Rusland heeft een man 7 kilometer in de vrieskou over het spoor gerend, omdat hij uit de trein was gevallen. De man had alleen een joggingbroek, een T-shirt en slippers aan, terwijl het bijna -40 graden was, zo melden Russische media. De man van 42 verklaarde dat hij 's nachts was gaan roken op een van de balkons van de trein, die onderweg was van Moskou naar Neryungri. Toen hij terugging naar zijn coupé vergiste hij zich en liep naar de achterkant van de trein. Een deur daar was om onbekende reden niet afgesloten en de man viel op de rails. Geschrokken De man rende daarop achter de trein aan, maar kon die uiteraard niet meer achterhalen. Bij het eerstvolgende station, zo'n 7 kilometer verderop, werd hij geholpen door omstanders. Een dag later is hij met een andere trein alsnog verder gereisd. Volgens lokale media gaat het inmiddels goed met de Rus. Hij zou erg zijn geschrokken, maar voelt zich verder prima. Hij is ook weer aan het werk gegaan, zei zijn werkgever tegen een Russische lokale krant. De politie in het oosten van Rusland onderzoekt waarom de deur niet was afgesloten tijdens de treinrit. Bron In de categorie, opvallend spoor nieuws! | |
Kevindinhinho | vrijdag 18 januari 2013 @ 21:35 |
Je bedoelt spoort niet nieuws? | |
Okuliarnik | vrijdag 18 januari 2013 @ 21:37 |
Jij blijft liever wegnikkelen door niet door te rennen/lopen naar het volgende station? | |
lezut | vrijdag 18 januari 2013 @ 21:37 |
Sluitseinen ![]() | |
Okuliarnik | vrijdag 18 januari 2013 @ 21:40 |
Misschien was een langtijdbelichting zonder flits beter geweest. Wat voor opleiding doe je precies eigenlijk, dat je foto's moet maken? | |
Flodder450 | vrijdag 18 januari 2013 @ 21:41 |
The curse of the Albatross | |
Dr_Flash | vrijdag 18 januari 2013 @ 21:42 |
de Noordzee piloteert ![]() | |
Kevindinhinho | vrijdag 18 januari 2013 @ 21:43 |
Journalistiek, nu ben ik bezig met een module Fotojournalistiek waarbij ik beweging en mijn werk in beeld wilde brengen. Beweging is aardig gelukt, voor mijn werk als studentchauffeur reis ik vaak langer met het OV dan de tijd dat ik in de auto zit.. Bedankt voor je tips!! | |
#ANONIEM | vrijdag 18 januari 2013 @ 21:44 |
Ik vind die koplopers echt ontzettend mooie treinen, jammer dat ze nooit in Zuid-Limburg komen; datzelfde geldt inmiddels helaas ook voor ICR ![]() | |
Dr_Flash | vrijdag 18 januari 2013 @ 21:44 |
Het wordt nogal een kamikaze-actie op deze manier ![]() | |
dennistd | vrijdag 18 januari 2013 @ 21:53 |
Gewoon met z'n allen eisen dat we met de Thalys meekunnen. | |
_serial_ | vrijdag 18 januari 2013 @ 21:54 |
Als testdummy ? | |
Viezze | vrijdag 18 januari 2013 @ 21:55 |
Of het kantoor van NSH. Twee vliegen in één klap | |
b2py | vrijdag 18 januari 2013 @ 21:56 |
Thalys Treinmanagers willen dat niet en hebben afgelopen dagen mensen weggestuurd en verwezen naar de bussen in Breda. Omdat dat ook een prima alternatief is.. ofzo.. Nu gaan ze je verwijzen naar Roosendaal naar die extra stopper naar Essen. Overigens werd op Amsterdam C omgeroepen dat de Fyra naar Breda vandaag toeslagvrij was. Reden is niet helemaal blijven hangen, waarschijnlijk om de reizigers snel naar Roosendaal te krijgen. | |
James1988 | vrijdag 18 januari 2013 @ 21:58 |
Daar moet je doorheen beuken - conform Europese regelgeving heb je recht op vervangend vervoer als je vertraging een uur of meer is. Je mag daarvoor de snelste route nemen. De Thalys is beduidend sneller dan met Fyra naar Breda of binnenlandse treinen naar Roosendaal en aldaar overstappen op een bus. Je kunt dan nog altijd een uurtje aan de bar blijven hangen en wat croissantjes eten ofzo. Waarschijnlijk had dat wat te maken met het platgaan van Utrecht. | |
b2py | vrijdag 18 januari 2013 @ 22:01 |
Meenemen dat ding dan maar! | |
Mr_Klaasje | vrijdag 18 januari 2013 @ 22:17 |
Voor wie niets te doen heeft, Brussel-Parijs Noord: | |
DriekOplopers | vrijdag 18 januari 2013 @ 22:18 |
Want maakt NSH er een bende van zeg. Lieve help... | |
James1988 | vrijdag 18 januari 2013 @ 22:21 |
Thalys-treinpersoneel krijgt die opdracht waarschijnlijk vanuit hun hoofdkantoor in Brussel, dit omdat een Thalys-stoeltje naar Antwerpen/Brussel fors duurder is dan een Fyra-stoeltje. | |
b2py | vrijdag 18 januari 2013 @ 22:22 |
En enigzins snap ik het ook wel hoor, van Thalys. Je wilt je trein niet vol hebben met volk wat er niet in hoort. | |
Peterselieman | vrijdag 18 januari 2013 @ 22:25 |
klopt. NSH moet zelf zorgen voor een fatsoenlijk alternatief, maar er lijkt over elkaar heen gebuiteld te worden met ideeën, waardoor het nu vlees noch vis is ... | |
b2py | vrijdag 18 januari 2013 @ 22:27 |
Ja, en hoe is de relatie Thalys - NSH? Exploiteert NSH de trein in Nederland of doet Thalys dat zelf? Hoe liggen de verhoudingen op dat gebied? | |
James1988 | vrijdag 18 januari 2013 @ 22:28 |
Naar mijn weten worden de treinen gereden door Thalys-treinpersoneel onder de vergunning van HSA. HSA heeft verder geen aandelen in Thalys, maar is wel eigenaar van 2 Thalys-treinen. | |
Peterselieman | vrijdag 18 januari 2013 @ 22:33 |
dat. Thalys koopt gewoon de treinpaden in bij HSA en meer hebben ze niet met elkaar te maken, behalve dan dat ze elkaar niet in de weg moeten rijden | |
James1988 | vrijdag 18 januari 2013 @ 22:34 |
En NS Hispeed verkoopt de kaartjes. | |
greavy | vrijdag 18 januari 2013 @ 22:35 |
Enige verschil is dat de vervoerder alternatieven biedt. Dan is die regelgeving weer iets anders. | |
Peterselieman | vrijdag 18 januari 2013 @ 22:35 |
deels, want Thalys brengt ook zelf tickets aan de man | |
James1988 | vrijdag 18 januari 2013 @ 22:36 |
Volgens de regels heb je recht op een soortgelijk alternatief. Een bus is dat niet. Een reis waarbij je ineens 2x moet overstappen en je anderhalf uur langer onderweg bent is dat ook niet. | |
greavy | vrijdag 18 januari 2013 @ 22:36 |
Thalys is een stuk duurder, aparte zitplaatsen, én de trein is niet van Hispeed naar van Thalys/TGV/SNCF gedoe. Dat zijn 2 heul aparte treinen, met zelfs heel andere vervoerscondities. | |
greavy | vrijdag 18 januari 2013 @ 22:37 |
Maar die kaartjes komen ook weer bij de Fransen vandaan. Zelfs de acties die NSH aanbiedt komen bij de Fransen vandaan. Doordat de Thalys reserveringsplichtig is, én er vanwege de snelheid niet in mag staan (regelgeving) kan de Thalys niet zomaar reizigers toelaten. Zij moeten dan op basis van beschikbaarheid een reservering bij een loket halen. En die zal je echt niet zomaar krijgen, omdat er vervangend vervoer geregeld wordt voor de reizigers. | |
dennistd | vrijdag 18 januari 2013 @ 22:40 |
In een Thalys staan net zo goed mensen volgens mij als de vorige is uitgevallen.. | |
greavy | vrijdag 18 januari 2013 @ 22:42 |
Dat zijn calamiteiten. Maar bij normale dienstvoering mag dat niet. | |
dennistd | vrijdag 18 januari 2013 @ 22:43 |
Dit is ook een calamiteit | |
greavy | vrijdag 18 januari 2013 @ 22:49 |
Ja, maar de vervoerder van de trein biedt zelf alternatieven, dus waarom zou Thalys al die reizigers accepteren? Sowieso doen zij dat niet. Die Europese regelgeving zit heel krom in elkaar. Het is vertraging vanaf je beginpunt dat je mag kiezen. En als de vervoerder jou een vervangend reisplan aanbiedt, dien je die ook te accepteren. Hoe krom het ook moge zijn. Verder ga ik er niet op in, want dat heeft toch geen nut. | |
greavy | vrijdag 18 januari 2013 @ 22:52 |
![]() | |
James1988 | vrijdag 18 januari 2013 @ 22:53 |
Ik denk dat er heel veel van interpretatie af hangt. Zeker omdat NS/NMBS zelf al een Thalys als vervangend product bieden, wat dan weer beperkt lijkt te zijn tot de eerste 9 reizigers die zich aandienen... | |
Darkwing_Duck | vrijdag 18 januari 2013 @ 23:03 |
Het kan ook anders, doordat de sneeuw hier met bakken uit de lucht komt gaan er hier meer treinen rijden dan gepland..... ![]()
| |
greavy | vrijdag 18 januari 2013 @ 23:11 |
Zie, daar heb je het al. Moet je langs het loket om een nieuwe reservering te halen. Tegen bijbetaling of gratis??? | |
Darkwing_Duck | vrijdag 18 januari 2013 @ 23:20 |
Excuus ![]() | |
Dr_Flash | vrijdag 18 januari 2013 @ 23:25 |
Alternatieven ja? Zoals? | |
Kentekenplaat | vrijdag 18 januari 2013 @ 23:50 |
Ik kon vandaag mijn lachen niet inhouden toen ik hoorde dat de Belgen er eigenhandig voor gezorgd hebben dat dat stuk schroot van de baan is. En ik moest ook gelijk aan de jurist denken die Greavy had aangeschreven met z'n gelul over imagoschade. We hadden natuurlijk zo'n fijne Franse trein kunnen hebben, de Thalys in Fyra-kleuren. Maar nee, er moesten weer zonodig treinen komen met een eigen gezicht. Da's meer dan gelukt. In eerste instantie was het alleen een lelijk gezegd. Een te dikke vrouw met een te lelijk hoofd met daarin een buiten poprtionele mond. Het nadeel van dit eigen gezicht: het veranderd steeds door al die onderdelen die van die kuttrein afflikkeren. | |
bork | vrijdag 18 januari 2013 @ 23:52 |
We hadden ook een fijne Duitse trein kunnen hebben ![]() ![]() ![]() ![]() | |
Dr_Flash | vrijdag 18 januari 2013 @ 23:54 |
vgs mij is het idd Kronenbourg 1664 daar ![]() | |
remcoP | vrijdag 18 januari 2013 @ 23:57 |
Volgens menukaart thalys Heineken Jupiler Leffe Blonde/Brown Duvel | |
Fiorano | vrijdag 18 januari 2013 @ 23:58 |
Van jupiler ga ik stink scheten laten... Dus dan maar Duvel | |
Dr_Flash | vrijdag 18 januari 2013 @ 23:59 |
Om privacyredenen ![]() Krijg aids en tyfus en al het andere waar je aan doodgaat, ik schrijf wel een formuliertje ![]() | |
bork | vrijdag 18 januari 2013 @ 23:59 |
Merci, had ik toch 75% goed, Heineken is wel weer slim dat ze op zo'n traject hun product verkopen. | |
Dr_Flash | zaterdag 19 januari 2013 @ 00:00 |
I stand corrected ![]() zal zo nog even opduiken wat je in Noorwegen te drinken krijgt (en betaalt) | |
James1988 | zaterdag 19 januari 2013 @ 00:01 |
Die kaartservicecode is inderdaad gezeik in de ruimte. Online geld terug vragen is wel ideaal... met twee klikken en je rekeningnummer ben je al klaar, en binnen een dag of twee bevestiging. Binnen een week uitbetaald. ![]() | |
bork | zaterdag 19 januari 2013 @ 00:02 |
Ja maar het is best een eindje naar Parijs, als ik 4 Duvels op heb ga ik slapen, ik weet niet of die Thalys lang stil staat in Paris-Nord. ![]() | |
remcoP | zaterdag 19 januari 2013 @ 00:02 |
Ik heb een ander thalysmenu gevonden. Hier is er geen duvel meer, wel grimbergen en becks. Ik raak verward nu. ![]() | |
Dr_Flash | zaterdag 19 januari 2013 @ 00:04 |
![]()
hebben we het wel over halve liters natuurlijk he ![]() | |
James1988 | zaterdag 19 januari 2013 @ 00:04 |
Schofterig duur. ![]() | |
Dr_Flash | zaterdag 19 januari 2013 @ 00:05 |
Ik wacht wel, toch geld zat. En mijn systeem is ook vrij arbeids-extensief zeg maar ![]() | |
bork | zaterdag 19 januari 2013 @ 00:06 |
Anders ik wel, wil je dit niet meer doen aub ![]() | |
remcoP | zaterdag 19 januari 2013 @ 00:08 |
sorry ![]() | |
bork | zaterdag 19 januari 2013 @ 00:08 |
Kunnen we niet beter een tender uitschrijven op basis van de eisen voor restauratiewagon? | |
Dr_Flash | zaterdag 19 januari 2013 @ 00:08 |
En in Finland (Euro's, 2008)![]() Bier staat links, kun je nog zien aan de engelse termen. Ging me bij deze foto vooral om de rijke keuze aan sterke drank. Nota bene, we hebben het hier over een stoptrein van 4 bakken. | |
James1988 | zaterdag 19 januari 2013 @ 00:09 |
Enigszins aan de hoge kant, maar niet absurd.
![]() ![]() | |
bork | zaterdag 19 januari 2013 @ 00:10 |
Ik zie het, valt me mee, ondanks alles is zelf stoken toch wel aantrekkelijk in die contreien, houdt de muggen ook op afstand, ![]() Mooi assortiment btw, dat moet hier toch ook aanspreken? | |
Dr_Flash | zaterdag 19 januari 2013 @ 00:18 |
Oh, er is ook koffie, fris, sap, candybars, pringles, sandwiches, alles. ![]() En een dranghek voor de grote drukte ![]() | |
bork | zaterdag 19 januari 2013 @ 00:19 |
Ziet er goed uit ![]() | |
twaalf | zaterdag 19 januari 2013 @ 00:22 |
En nu nog de goede prijsstellingen: http://www.ostseelandverk(...)gflyer_100728_RZ.pdf Op een oersaaie stoptrein in Duitsland maakt de conducteur een rookworst met salade warm, nadat je zonder toeslag een kaartje bij hem hebt gekocht. | |
Koen66 | zaterdag 19 januari 2013 @ 00:23 |
en dat in een stoptrein? ![]() | |
Dr_Flash | zaterdag 19 januari 2013 @ 00:24 |
Ongelofelijk. Het KAN dus wel ![]() Drijft dat niet zwaar op subsidie van allerlei kanten? ![]() | |
Dr_Flash | zaterdag 19 januari 2013 @ 00:27 |
Ja. Het zijn trouwens 5 bakken nu ik de foto's terug zie. niet 4. Maar ja, 424 km met 11 stops, inclusief begin en eindstation. Da's normaal, in Finland ![]() | |
Peterselieman | zaterdag 19 januari 2013 @ 00:30 |
en dan hebben wij hier IC's die onderweg 31 stops hebben ![]() | |
Dr_Flash | zaterdag 19 januari 2013 @ 00:32 |
Ik heb destijds toen ik erheen ging, aan de hand van de site van de finse spoorwegen een kilometerkaart gemaakt van het netwerk ![]() ![]() | |
Dr_Flash | zaterdag 19 januari 2013 @ 00:34 |
![]() De foto's van het restauratierijtuig zijn van de stoptrein Kokkola - Rovaniemi. Waar dus gewoon een stuk van 106 km zonder één enkel tussenstation in zit. Dat is Zwolle - Groningen, maar dan zonder Mastwijk ![]() | |
Sandrvich | zaterdag 19 januari 2013 @ 00:42 |
Enthousiast bezig geweest Fles! ![]() | |
James1988 | zaterdag 19 januari 2013 @ 00:49 |
Een paar maanden terug was ik samen met een paar vrienden naar Zweden op vakantie. Toen we er een keer aan het rondrijden waren kruisten we een spoorlijn, we besloten om die te volgen tot we een station tegenkwamen. Onze verbazing was groot toen dit aan kwam rollen: | |
Dr_Flash | zaterdag 19 januari 2013 @ 00:53 |
Waarom stapte je niet in? ![]() Dat gebeurt nog vrij vaak in Zweden trouwens hoor, zulke dingetjes. Falköping - Jönköping - Nässjö rijdt er bijvoorbeeld nog mee. | |
Dr_Flash | zaterdag 19 januari 2013 @ 00:57 |
Leuke site voor treinen en zo in Zweden: http://www.jarnvag.net | |
James1988 | zaterdag 19 januari 2013 @ 00:57 |
Het was de laatste van de dag, we hadden geen idee waar die trein heen ging of hoe we aan een kaartje zouden moeten komen, en we wilden nog wel in ons bed slapen ![]() Het is een uitgestrekt land, het verbaast me dat er op dat soort lijntjes überhaupt nog treinen rijden. Dat kan toch in de verste verte niet rendabel zijn? | |
Dr_Flash | zaterdag 19 januari 2013 @ 01:08 |
Who cares, je biedt een voorziening en de staat betaalt ![]() Gezondheidszorg in Noorwegen is ook gratis. BTW is 25 % en bier in de trein is zoals je gezien hebt ![]() | |
Dr_Flash | zaterdag 19 januari 2013 @ 01:19 |
114 Teletekst za 19 jan *************************************** Treinverkeer Utrecht weer op gang *************************************** ` Rond Utrecht CS is het treinverkeer ernstig verstoord geweest.Uren reden er veel minder treinen,vanwege een storing aan het bediensysteem van wissels en seinen.Dat leidde in de avondspits tot chaotische taferelen in de stationshal. De storing deed zich rond 15.45 uur voor en legde aanvankelijk het hele treinverkeer rond Utrecht CS plat.Toen het technische probleem was verholpen, werd het treinverkeer in bepaalde richtingen hervat,maar vooral ten westen van Utrecht reden nog uren veel minder treinen dan normaal. Tegen 20.00 uur waren de grootste problemen voorbij. *************************************** volgende nieuws weer&verkeer sport |