abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 12 december 2012 @ 19:32:32 #1
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_120240051

Welkom in alweer een nieuw deel van deze legendarische reeks.



>> Algemeen
In dit topic kun je terecht met al je vragen, opmerkingen, foto's en verslagen met betrekking tot het reizen met de trein. Voor algemene informatie over vervoersbedrijven, materieel, spoorlijnen, etc. verwijzen we je graag naar de betreffende categorie op Wikipedia.

Een korte introductie van de vaste bezoekers, die je bij dezen alvast van harte welkom heten:

danica.jpg ziggyziggyziggy, mag je de schuld geven van vertraging in het Noorden.
fokavatar.jpg Dr_Flash, heeft niet zoveel met dit soort lijstjes.
dragonfly.jpg Scarlet_Dragonfly, random betweter die een hekel heeft aan OV-chipkaart-haters.
sncfblob.jpg James1988, geilt op treinenbouwer Alstom en hogesnelheidstreinen.
fokplaat.jpg DriekOplopers, doet goede dingen namens en voor de reiziger.
pilsklein.jpg Yreal, vindt de infrastructuur/logistiek interessant en wordt sowieso opgewonden van alles met meer dan 1000 pk.
CIMG0149(res).gif greavy, vindt de OV-chipkaart maar niks en ziet i.p.v. het huidige materieel liever overal stoomtreinen rijden.
sepiakameeltje2.jpg bork, voor alle mooie plaatjes, kloppende info en kindvriendelijke verhalen.
monopoly%20spin.gif Monopoly, Machinist (in opleiding). Voor al uw veiligheidsvestjes en foto's op emplacementen.
162.gif Crientj, Ginger, ex-servexmeisje en inspiratieloos. Eet graag 714's.
SNCF-Transilien.png Darkwing_Duck, Vraagt zich af hoe lang er nog dieseltractie bij ACTS is.
koplopert.jpg Flodder450, Is een keer komen aanlopen en is sindsdien van de partij in deze reeks!

Nietszeggende TVP's en zwaaihandjes worden niet op prijs gesteld (daar is de knop "volg topic" voor), een leuke anekdote of foto is daarentegen altijd welkom. Regelmatig terugkerende vragen zijn hieronder beantwoord, lees dit dus goed door voordat je jouw vraag alsnog in dit topic plaatst. Voor de treinnummerfetishisten: gaarne bij het treinnummer ook vertrektijden en afgelegde route vermelden. Bij bezwaar: www.somda.nl.



>> Vragen en opmerkingen over andersoortig railtransport
In dit topic komt vooral het vervoer in reizigerstreinen aan bod, maar een goederentrein tussendoor is een leuke afwisseling. Over metro's en trammetjes doen we ook niet al te moeilijk, al zijn daar wel aparte topics voor aanwezig.

>> Met de Studenten OV-Chipkaart in internationale (hogesnelheids-)treinen reizen
Met je Studenten OV-Chipkaart mag je binnen Nederland gratis reizen in de IC Berlijn (Schiphol - Hengelo). Voor de hogesnelheidstreinen ICE (Amsterdam - Arnhem) en Fyra (Amsterdam - Breda via de HSL-Zuid) moet een toeslag worden betaald. De toeslag voor ICE bedraagt 2 euro, de toeslagen voor Fyra zijn hier te vinden. Beide toeslagen zijn in de kaartautomaat op elk station te koop. In de Thalys is je Studenten OV-Chipkaart niet geldig.
Voor algemene informatie over het reizen met je Studenten OV-Chipkaart kun je het beste op de website terecht.

>> Reizen over de HSL-Zuid
NS Hispeed rijdt ieder halfuur een pendeldienst tussen Amsterdam en Breda via de HSL-Zuid. De reistijd tussen Schiphol en Rotterdam bedraagt hierdoor nog maar 26 minuten en tussen Schiphol en Breda slechts 53 minuten. NS Hispeed voert deze dienst uit onder de naam Fyra. Voor Fyra dient, naast een gewoon kaartje, een toeslag aangeschaft te worden. Deze is verkrijgbaar in de kaartautomaat of kan je voor 10,- in de trein zelf aanschaffen. De tarieven voor Fyra zijn op deze pagina te vinden.

Ook de Thalys rijdt over de HSL-Zuid. Op de hele traject gaan alle remmen los en rijdt hij met 300km/h richting Rotterdam en daarna naar Antwerpen. Hierdoor duurt de reis van Amsterdam naar Parijs nog maar 3:18 uur. Een rit met Thalys is alleen mogelijk met een reservering, reserveren is drie maanden van tevoren mogelijk via o.a. NsHispeed of TGV-Europe.

>> Fyra Amsterdam<->Brussel
Vanaf 9 December 2012 rijdt er een Fyra tussen Amsterdam en Brussel. Deze trein rijdt alleen wanneer de stofzuigerzakken leeg zijn. Het Stoptreinmaterieel '90 is nog betrouwbaarder.
Indien u met deze trein reist, en hij rijdt, meldt het dan even, want dat is een feestje waardig..

>> Reizen met Kruidvatkaartjes en andere (actie-)dagkaarten
Dagkaarten zijn geldig op elk traject in Nederland, ongeacht het vervoersbedrijf dat er rijdt. Net als met een Studenten OV-Chipkaart, moet ook met een dagkaart voor ICE en Fyra een toeslag aangeschaft worden en mag er niet met Thalys gereisd worden.

>> Afkortingen en treinserienummers
Er komen in dit topic regelmatig afkortingen en treinserienummers langs, die voor de nieuwe bezoeker erg verwarrend kunnen zijn. De betekenis van een afkorting vind je hier, voor een treinserie kun je hier terecht.
Voor informatie over Wijzigingsbladen wat betreft materieelinzet, LM-ritten, splitsen en combineren en dergelijke kan je op deze website terecht.

>> Geldigheid Studenten OV-chipkaart, Voordeelurenkaart, etc. op feestdagen
De komende feestdagen in 2012 zijn als volgt: dinsdag 25 december (eerste kerstdag) en woensdag 26 december (tweede kerstdag).
De feestdagen in 2013 zijn als volgt: Dinsdag 1 januari (nieuwjaarsdag), zondag 31 maart (eerste paasdag), maandag 1 april (tweede paasdag), dinsdag 30 april (Koninginnedag), zondag 5 mei (Bevrijdingsdag), donderdag 9 mei (Hemelvaartsdag), zondag 19 mei (eerste pinksterdag), maandag 20 mei (tweede pinksterdag), woensdag 25 december (eerste kerstdag), donderdag 26 december (tweede kerstdag).
Bovenstaand rijtje is onder voorbehoud. Kijk bij twijfel altijd nog even op de website van DUO. Wanneer je hier komt klagen dat je een boete hebt gekregen op een dag die hierboven niet staat vermeld, lachen we je uit.

>> Waarom rijdt die kuttrein zo langzaam? :(
Misschien mag hij wel gewoon niet harder. Hier kun je precies zien hoe hard treinen waar mogen rijden ^O^

>> Hoeveel kilometer heb ik met de trein gereden?
Er zijn verschillende hulpmiddelen om te berekenen hoeveel kilometer je hebt afgelegd:
Blijbol.
• De tariefeenhedenkaart van NS met bijbehorende detailkaarten voor grootstedelijke gebieden.
• De planner van de NMBS voor België (gewoon doen alsof je een kaartje gaat kopen).
jizdenka internationaal (niet altijd even betrouwbaar).
• Als joker _O_ : De tariefcalculator van DB Netz voor binnen Duitsland.



>> Verhalen
Er worden af en toe verhalen geschreven over oude stations, spoorlijnen of huidige werkzaamheden.
De tot nu toe gemaakte verhalen staan hieronder;
Hoek van Holland Haven - von_Preussen
Kesteren - Dr_Flash
Buitenpost - Peterselieman
Newcastle Central Station - bork
IJmondlijn - von_Preussen
Harlingen (- Haven) - Greavy
Werking van procesleiding van de treindienstleider (1) - ziggyziggyziggy
Werking van procesleiding van de treindienstleider (2) - ziggyziggyziggy
Station Hoek van Holland Haven, een stuk vergane glorie - Greavy
Wat is een stop/door-schakeling en hoe werkt hij? - ziggyziggyziggy
Hoe werkt VCVL? - ziggyziggyziggy
Hoe werkt een alarmoproep? - ziggyziggyziggy
De cabine van een Class 66 - Monopoly
De cabine van een G-2000 - Monopoly
De cabine van een DM'90 - Monopoly

>> Tripreports
Hieronder staan een aantal interessante (foto)reportages die door diverse topic-diehards gemaakt zijn;
Reis door België, met name op station Binche - Dr_Flash
6834 kilometer InterRail - Igen
Vakantie in Oostenrijk - Dr_Flash
Polen - Zug-Chef
Eerste Klas door Nederland - Ireyon
Zwitserland - sander89
De spoorlijn door Liechtenstein - SvMp
Monaco - KapiteinT
Koninklijke wachtkamers - Bork
NVBS Excursie naar de bruinkoolmijnen - Dr_Flash
Met Interrail door midden- en zuid-Europa - Ireyon
InterRail naar Midden-, Zuid- en Zuidoost-Europa - Irritatie100
Treinen rond Basel - Dr_Flash
Station Visé - KapiteinT
InnoTrans 2010 - James1988
Onthulling 10 jaar ICE - Ireyon
Reisje voor het goede doel - Greavy
Treinen in Japan deel 1 en deel 2 - Igen
Berlijn, Praag, Wenen en Budapest - Zug-Chef
Dreiländereck (Deutschland - Polen - Tschechien) - bork
Europabahn/Rheintalbahn - bork
Traffic Control Brussel: Open Bedrijvendag 2012 - Greavy
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_120240092
Ik neem aan dat de topic-titel alleen over dit topic gaat en niet over treintjes ofzo _O-
pi_120240109
of omdat er ondanks sneeuw weinig vertragingen waren?
Nobody expects the Spanish Inquisition!
pi_120240144
Mee eens, ik heb afgelopen weekend en de vrijdag daarvoor best veel in de trein gezeten, maar nul-komma-nul vertraging gehad.
pi_120240279
quote:
7 vind ik niet echt terecht. Zo beroerd doet Arriva het niet op dat traject. Sterker nog, de treinen op Zwolle - Emmen rijden volgens mij redelijk op tijd nu. Ik ken wel een traject waar het minder gaat
Behalve morgen wanneer ik voor het eerst zelfstandig het baanvak op ga! Haha. Maar volgens min gaat het momenteel wel redelijk inderdaad.
  woensdag 12 december 2012 @ 19:38:42 #6
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_120240298
Iemand heeft een tijd terug geWOBt en wat documenten over de V250 opgevraagd. Hier te vinden: http://www.rijksoverheid.(...)inmaterieel-v250.pdf

Misschien zit er wat leuks bij?
pi_120240358
Nog even toevoegen op dat vermetroën van de Hoekse Lijn. Dat wordt nog wel een mooie uitdaging daar met die goederen. Er zit best veel goederenemplacement vast aan de spoorlijn naar Hoek van Holland. Weet iemand het profiel van vrije ruimte van de Rotterdamse metro?
  woensdag 12 december 2012 @ 19:41:04 #8
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_120240416
Alleen Vlaardingen en Maassluis worden nog bediend met goederentreinen. Bij Maassluis pal naast/bij het station de aantakking, bij Vlaardingen moet je echt het hoofdspoor af en een stamlijn op ri. de industrie.
  woensdag 12 december 2012 @ 19:41:18 #9
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_120240425
quote:
0s.gif Op woensdag 12 december 2012 19:39 schreef b2py het volgende:
Nog even toevoegen op dat vermetroën van de Hoekse Lijn. Dat wordt nog wel een mooie uitdaging daar met die goederen. Er zit best veel goederenemplacement vast aan de spoorlijn naar Hoek van Holland. Weet iemand het profiel van vrije ruimte van de Rotterdamse metro?
Volgens mij 2,65m breed, standaard light-rail maat. Treinen zijn 3,00m (net als de Amsterdamse metro).
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_120240594
Mijn trein rijdt zojuist "door een fout van de treindienstleiding" leiden centraal voorbij :')

-edit- verkeerde wissel, we stonden niet langs een perron volgens de omroep.
pi_120240627
quote:
1s.gif Op woensdag 12 december 2012 19:38 schreef James1988 het volgende:
Iemand heeft een tijd terug geWOBt en wat documenten over de V250 opgevraagd. Hier te vinden: http://www.rijksoverheid.(...)inmaterieel-v250.pdf

Misschien zit er wat leuks bij?
Lijkt erop alsof die website faalt, wordt niks gedownload hier als ik hem 'download'.. :(
  woensdag 12 december 2012 @ 19:47:18 #12
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_120240656
Bij mij is ie gewoon binnen hoor :D
pi_120241230
quote:
1s.gif Op woensdag 12 december 2012 19:38 schreef James1988 het volgende:
Iemand heeft een tijd terug geWOBt en wat documenten over de V250 opgevraagd. Hier te vinden: http://www.rijksoverheid.(...)inmaterieel-v250.pdf

Misschien zit er wat leuks bij?
Ja er zit wel wat leuks in.
De maximale toegestane windsnelheid op de HSL-Zuid is:
Maximum crosswinds: The maximum crosswind is 35 m/s with bursts up to 50 m/s

Vandaar dat de brug over Hollandsch Diep wel eens eruit gaat, alhoewel ik betwijfel of die windvlagen van 50 m/s ooit gehaald worden.
pi_120241253
Bij mij zeurt 'ie dat die een of ander vage adobe-extensie op het pdf formaat gebruikt die mijn pdf reader blijkbaar niet snapt :(
Jammer dan. Ik lees het hier wel ;)
pi_120241864
En ik lees verschillende brieven over toestemming tot wijziging van het ontwerp voor de remmen. Dit om onder het maximaal gewicht te blijven. Deze toestemming is volgens mij vervolgens ook gegeven.
  woensdag 12 december 2012 @ 20:20:25 #16
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_120242133
quote:
8s.gif Op woensdag 12 december 2012 20:02 schreef Scarlet_Dragonfly het volgende:
Bij mij zeurt 'ie dat die een of ander vage adobe-extensie op het pdf formaat gebruikt die mijn pdf reader blijkbaar niet snapt :(
Jammer dan. Ik lees het hier wel ;)
Om de bijlages binnen te halen die in dat PDF-document staan heb je één of andere Flash-player nodig. Die heb ik ff geïnstalleerd en kan alles openen&lezen.
pi_120242290
Op m'n Mac zit 'ie te piepen dat ik Acrobat 8 moet installeren, dat was ik toch niet van plan. Welke idioot bedenkt nou weer dat dit speciaal verpakt moet worden? Ik dacht dat de overheid richting open software ging? Nou Adobe Acrobat is dat toch echt niet...
  woensdag 12 december 2012 @ 20:25:43 #18
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_120242373
Inmiddels wel aangenomen als open standaard.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_120242430
Echt, ik lach me de laatste dagen kapot om de falende Fyra. _O-

In dit topic wordt al jaren geroepen dat het niks gaat worden en inderdaad, het is ook niks. De NS doet ondertussen alsof het ding wereldse snelheden haalt, maar ondertussen hadden beter Wadlopers kunnen laten rijden op de HSL. Die komen tenminste aan.

Echt, wat een komedie. :D
Verkrijgbaar met diverse letter- en cijfercombinaties!
pi_120242551
quote:
3s.gif Op woensdag 12 december 2012 20:25 schreef Duvel het volgende:
Inmiddels wel aangenomen als open standaard.
Nee, PDF is de open standaard, Acrobat is de software die veel mensen ervoor gebruiken. En blijkbaar daarbij nog eens een of andere vage plugin...
  woensdag 12 december 2012 @ 20:29:04 #21
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_120242553
Helaas zijn vandaag de laatste 2 Wadlopers vertrokken naar Polen om daar dienst te gaan doen.
  woensdag 12 december 2012 @ 20:30:14 #22
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_120242610
quote:
0s.gif Op woensdag 12 december 2012 20:29 schreef WhiteJoker het volgende:

[..]

Nee, PDF is de open standaard, Acrobat is de software die veel mensen ervoor gebruiken. En blijkbaar daarbij nog eens een of andere vage plugin...
Eh ja, je hebt gelijk.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_120242645
quote:
0s.gif Op woensdag 12 december 2012 20:23 schreef WhiteJoker het volgende:
Op m'n Mac [..] open software
Dus: Kop dicht :P
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_120242826
Er zitten heleboel documenten in de PDF over de toelating tot het spoornet. Zo zit er een volledig keuringsdocument bijgevoegd van een v250 die gekeurd is door Lloyds voor in gebruik name! :D
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 12 december 2012 @ 20:39:14 #25
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_120243117
quote:
1s.gif Op woensdag 12 december 2012 19:38 schreef GekkeHaan het volgende:

[..]

Behalve morgen wanneer ik voor het eerst zelfstandig het baanvak op ga! Haha. Maar volgens min gaat het momenteel wel redelijk inderdaad.
haha. Succes of sterkte. Wat moet ik je wensen? :P
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_120243167
quote:
0s.gif Op woensdag 12 december 2012 20:34 schreef b2py het volgende:
Er zitten heleboel documenten in de PDF over de toelating tot het spoornet. Zo zit er een volledig keuringsdocument bijgevoegd van een v250 die gekeurd is door Lloyds voor in gebruik name! :D
Note: Op 7 november 2011 is de Fyra V250 EMU officieel toegelaten tot het nederlandse spoornet.
En op 20 December 2011 is de Fyra V250 EMU officieel toegelaten tot de grensbaanvakken met België.
pi_120243233
quote:
0s.gif Op woensdag 12 december 2012 20:40 schreef b2py het volgende:

[..]

Note: Op 7 november 2011 is de Fyra V250 EMU officieel toegelaten tot het nederlandse spoornet.
Emoe?

Vandaar het design :P
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 12 december 2012 @ 20:43:22 #28
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_120243338
quote:
0s.gif Op woensdag 12 december 2012 20:40 schreef b2py het volgende:

[..]

Note: Op 7 november 2011 is de Fyra V250 EMU officieel toegelaten tot het nederlandse spoornet.
En op 20 December 2011 is de Fyra V250 EMU officieel toegelaten tot de grensbaanvakken met België.
toelating tot reizigersdienst is nog niet heel erg lang geleden afgegeven. Dat was ergens dit jaar
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_120243426
Stukje uit de notulen van 1 juli 2010:
Risk analysis
This point has not been discussed due to the lack of time.
pi_120243474
quote:
14s.gif Op woensdag 12 december 2012 20:43 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

toelating tot reizigersdienst is nog niet heel erg lang geleden afgegeven. Dat was ergens dit jaar
Ging ook alleen over toelating tot het spoornet, niet met reizigers ;)
  woensdag 12 december 2012 @ 21:03:58 #31
200192 Darkwing_Duck
Straalbezopen Camembertvreter
pi_120244402
Wat mij trouwens opviel toen ik een treinreis aan het plannen was (Hier consulteerbaar planning voor wie interesse heeft ) Is dat de HAFAS aangeeft dat er geen Fietsen in de Fyra vervoerd kunnen worden. Ik dacht de HAFAS te kunnen betrappen op de eerste fout, maar nee

Even nakijken en inderdaad van alle TGV achtigen in Europa zijn we als fietsland de enigen waarbij het niet kan. écht wat een Faalzooi :')
http://www.nshispeed.nl/n(...)meenemen-in-de-trein 8)7

Overigens betrap ik ze op een fout, staat op de NSH site dat in de tgv de fiets alleen meekan in een hoes, een snelle blik op de SNCF site leert dat je hem ook normaal kan meenemen voor 10 euro extra...
  woensdag 12 december 2012 @ 21:12:51 #32
200192 Darkwing_Duck
Straalbezopen Camembertvreter
pi_120244833
quote:
0s.gif Op woensdag 12 december 2012 20:41 schreef Viezze het volgende:

[..]

Emoe?
[ afbeelding ]
Vandaar het design :P
De andere naam van de V250 is Albatros geloof ik...
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 12 december 2012 @ 21:14:18 #33
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_120244908
dan is kleffe spaghetti of spaghettimonster, dodo, eendenbek of stofzuiger toch een betere benaming :P
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_120244909
quote:
6s.gif Op woensdag 12 december 2012 21:03 schreef Darkwing_Duck het volgende:
Wat mij trouwens opviel toen ik een treinreis aan het plannen was (Hier consulteerbaar planning voor wie interesse heeft ) Is dat de HAFAS aangeeft dat er geen Fietsen in de Fyra vervoerd kunnen worden. Ik dacht de HAFAS te kunnen betrappen op de eerste fout, maar nee

Even nakijken en inderdaad van alle TGV achtigen in Europa zijn we als fietsland de enigen waarbij het niet kan. écht wat een Faalzooi :')
http://www.nshispeed.nl/n(...)meenemen-in-de-trein 8)7

Overigens betrap ik ze op een fout, staat op de NSH site dat in de tgv de fiets alleen meekan in een hoes, een snelle blik op de SNCF site leert dat je hem ook normaal kan meenemen voor 10 euro extra...
TGV is ander product dan Thalys.
  woensdag 12 december 2012 @ 21:15:53 #35
200192 Darkwing_Duck
Straalbezopen Camembertvreter
pi_120244993
quote:
0s.gif Op woensdag 12 december 2012 21:14 schreef b2py het volgende:

[..]

TGV is ander product dan Thalys.
Ik heb het toch niet over de Thalys? :?
pi_120245103
Je lijkt het te hebben over een snelle trein die in Frankrijk komt en in Nederland komt, dat kan alleen de Thalys zijn ;)
pi_120245142
quote:
10s.gif Op woensdag 12 december 2012 19:45 schreef KomtTijd... het volgende:
Mijn trein rijdt zojuist "door een fout van de treindienstleiding" leiden centraal voorbij :')

-edit- verkeerde wissel, we stonden niet langs een perron volgens de omroep.
Gisteren reed de IC Lelystad - Vlissingen het station Den Haag Laan van NOI voorbij. We stonden op het voorste balkon direct achter machinist en we reden op een zeker moment NOI voorbij. Een vrouw wilde eruit op NOI en deed navraag bij de conducteur. Hij wist het zelf ook niet en deed de deur naar de machinist open en vroeg of hij niet een station vergeten was. Hierop beweerde de machinist dat dit niet zo was en reed vrolijk verder naar HS :')
  woensdag 12 december 2012 @ 21:19:19 #38
200192 Darkwing_Duck
Straalbezopen Camembertvreter
pi_120245206
quote:
7s.gif Op woensdag 12 december 2012 21:17 schreef Scarlet_Dragonfly het volgende:
Je lijkt het te hebben over een snelle trein die in Frankrijk komt en in Nederland komt, dat kan alleen de Thalys zijn ;)
Ik heb het erover dat van alle Snelle treinen er fietsmogelijkheden zijn, behalve de Fyra. En dat in een Fietsland als Nederland
pi_120245937
quote:
14s.gif Op woensdag 12 december 2012 20:39 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

haha. Succes of sterkte. Wat moet ik je wensen? :P
Voor een combinatie van beiden doe ik het ook. Denk dat ik beide wel nodig ben.
pi_120246809
quote:
0s.gif Op woensdag 12 december 2012 21:18 schreef zoem het volgende:

[..]

Gisteren reed de IC Lelystad - Vlissingen het station Den Haag Laan van NOI voorbij. We stonden op het voorste balkon direct achter machinist en we reden op een zeker moment NOI voorbij. Een vrouw wilde eruit op NOI en deed navraag bij de conducteur. Hij wist het zelf ook niet en deed de deur naar de machinist open en vroeg of hij niet een station vergeten was. Hierop beweerde de machinist dat dit niet zo was en reed vrolijk verder naar HS :')
is inderdaad lastig. Had er laatst een die vond het niet nodig om op Amsterdam Bijlmer ArenA te stoppen.
Nobody expects the Spanish Inquisition!
pi_120247824
Fiets meenemen in de trein is sowieso onzin. Ik bezoell, kies je vervoermiddel en blijf bij je keuze. Wat komt hierna? Hele volksstammen die met auto en al de trem in willen? 8)7 Sommige mensen snappen er echt niks van gewoon :N :P
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_120247968
Zou altijd zo moeten zijn. Beide stations.
  woensdag 12 december 2012 @ 22:09:47 #43
200192 Darkwing_Duck
Straalbezopen Camembertvreter
pi_120248147
quote:
10s.gif Op woensdag 12 december 2012 22:04 schreef Dr_Flash het volgende:
Fiets meenemen in de trein is sowieso onzin. Ik bezoell, kies je vervoermiddel en blijf bij je keuze. Wat komt hierna? Hele volksstammen die met auto en al de trem in willen? 8)7 Sommige mensen snappen er echt niks van gewoon :N :P
:{w
pi_120248212
En vergeet niet, de Fyra is helemaal nieuw in Europa en laat zich met niets vergelijken. ;)

Dat een fiets wel mee mag in andere TGV-achtigen zegt dus helemaal niets.
pi_120248336
quote:
0s.gif Op woensdag 12 december 2012 22:10 schreef Anno1982 het volgende:
En vergeet niet, de Fyra is helemaal nieuw in Europa en laat zich met niets vergelijken. ;)

Dat een fiets wel mee mag in andere TGV-achtigen zegt dus helemaal niets.
En de plaatsen waar fyra stopt zijn niet bepaald fiets vriendelijke :')
pi_120249091
quote:
6s.gif Op woensdag 12 december 2012 22:09 schreef Darkwing_Duck het volgende:

[..]

[ afbeelding ] :{w
Hier. GEKKIGHEID 8)7 :P
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  woensdag 12 december 2012 @ 22:39:58 #47
200192 Darkwing_Duck
Straalbezopen Camembertvreter
pi_120249952
http://action.fyrafail.eu

Het Resultaat van Groenlinks en een Belgische Partij
pi_120251061
Vrienden, we zijn eruit. Het lek is boven ^O^

De Fyra

Is een goederentrein :Y



Sterker nog, men is compleet vergeten hoe het woord "Reiziger" ook weer ging. Of het woord "toegankelijk", trouwens.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  woensdag 12 december 2012 @ 23:03:03 #49
200192 Darkwing_Duck
Straalbezopen Camembertvreter
pi_120251138
quote:
14s.gif Op woensdag 12 december 2012 23:01 schreef Dr_Flash het volgende:
Vrienden, we zijn eruit. Het lek is boven ^O^

De Fyra

Is een goederentrein :Y

[ afbeelding ]

Sterker nog, men is compleet vergeten hoe het woord "Reiziger" ook weer ging. Of het woord "toegankelijk", trouwens.
Waar in Belgie is de foto genomen?
  woensdag 12 december 2012 @ 23:05:25 #50
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_120251262
Brussel Centraal.
  woensdag 12 december 2012 @ 23:06:26 #51
200192 Darkwing_Duck
Straalbezopen Camembertvreter
pi_120251307
quote:
0s.gif Op woensdag 12 december 2012 23:05 schreef James1988 het volgende:
Brussel Centraal.
Maar dan is het toch niet meer dan logisch, behalve de spelfout?
pi_120251468
quote:
6s.gif Op woensdag 12 december 2012 23:06 schreef Darkwing_Duck het volgende:

[..]

Maar dan is het toch niet meer dan logisch, behalve de spelfout?
spelfouten, drie :P

Los van dat het nogal ridicuul is om in Nederland reizigers de Fyra IN te jagen, en in België erUIT :P
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  woensdag 12 december 2012 @ 23:11:13 #53
200192 Darkwing_Duck
Straalbezopen Camembertvreter
pi_120251540
quote:
0s.gif Op woensdag 12 december 2012 23:09 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

spelfouten, drie :P

Los van dat het nogal ridicuul is om in Nederland reizigers de Fyra IN te jagen, en in België erUIT :P
trein is niet bedoeld om lokaal te nemen. Daarvoor pak je maar de fiets :{w

Tenmisnte, ik hoop dat je geen kaartjes brussel noord naar zuid kan reserveren
pi_120251559
quote:
6s.gif Op woensdag 12 december 2012 23:11 schreef Darkwing_Duck het volgende:

[..]

trein is niet bedoeld om lokaal te nemen. Daarvoor pak je maar de fiets :{w

Tenmisnte, ik hoop dat je geen kaartjes brussel noord naar zuid kan reserveren
Noord stoptie niet
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  woensdag 12 december 2012 @ 23:12:14 #55
200192 Darkwing_Duck
Straalbezopen Camembertvreter
pi_120251586
quote:
14s.gif Op woensdag 12 december 2012 23:11 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Noord stoptie niet
Correctie: Niet gepland :P
pi_120251761
quote:
6s.gif Op woensdag 12 december 2012 23:11 schreef Darkwing_Duck het volgende:
trein is niet bedoeld om lokaal te nemen. Daarvoor pak je maar de fiets :{w

Tenmisnte, ik hoop dat je geen kaartjes brussel noord naar zuid kan reserveren
Wat zou het verrekken, in D kan je ook de ICE van Oberhausen naar Duisburg pakken.

Kost je een godsvermogen en je wint er geen seconde mee, maar het KAN :Y

Nahverkehr is Verbundtarif zone A: ¤ 2,40 (6 minuten)
IC ¤ 6,50 (6 minuten)
ICE ¤ 9,00 (6 minuten)

Maar het KAN :Y

Waarom zou je dat verbieden? :?
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  woensdag 12 december 2012 @ 23:25:00 #57
200192 Darkwing_Duck
Straalbezopen Camembertvreter
pi_120252124
quote:
14s.gif Op woensdag 12 december 2012 23:16 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Wat zou het verrekken, in D kan je ook de ICE van Oberhausen naar Duisburg pakken.

Kost je een godsvermogen en je wint er geen seconde mee, maar het KAN :Y

Nahverkehr is Verbundtarif zone A: ¤ 2,40 (6 minuten)
IC ¤ 6,50 (6 minuten)
ICE ¤ 9,00 (6 minuten)

Maar het KAN :Y

Waarom zou je dat verbieden? :?
Ik zeg ook niet dat je het moet verbieden, maar ik zeg ook dat het me niet zal verbazen als het niet kan, met die draak van een trein :{

Ik zit trouwens nog met een Dillema, wat wouden jullie doen?
Ik moet van Chessy naar Massy, anderhalf uur boemelen in het weekend, zit in m'n Weekend vrij abbonement, dus gratis in het weekend, of 11.60 door de weeks :O

of

Of, 23 Minuten met de TGV kosten tussen de 17.00 en 26.00 euro
pi_120252180
Nou, bij de NS zijn ze weer lekker bezig.

Belgische media:
quote:
NMBS-baas wil uitleg over Fyra-problemen

Marc Descheemaecker, de gedelegeerd bestuurder van de NMBS, heeft de top van de Nederlandse Spoorwegen (NS) en NS Hispeed ontboden. Hij wil vrijdag meer uitleg krijgen over de technische problemen van de Fyra. (...)

http://www.standaard.be/a(...)DMF20121212_00399871
Reactie NS:
quote:
(..)
De NS laat weten ''regulier overleg'' te hebben met collega's van NMBS.

''Dergelijke woorden (op het matje roepen red.) zou ik niet gebruiken om de situatie uit te leggen'', zegt een woordvoerder van NS.

Volgens hem zullen beide spoorwegmaatschappijen gewoon als partners de eerste week van de hogesnelheidstrein tussen Amsterdam en Brussel evalueren. ''En dan zullen we gezamenlijk kijken wat er beter moet en beter kan.'' (...)

http://www.nu.nl/buitenla(...)n-hispeed-matje.html
Je kan toch intussen wel een aardige compilatie maken van onnozele uitspraken van NS-woordvoerders, of niet dan?
pi_120252195
ga je dan in het weekend of doordeweeks?
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_120252244
quote:
0s.gif Op woensdag 12 december 2012 23:27 schreef Igen het volgende:
Je kan toch intussen wel een aardige compilatie maken van onnozele uitspraken van NS-woordvoerders, of niet dan?
pak em beet 72 uur geleden was men nog "tevreden over de start van de Fyra".

Overigens denk ik in dit geval dat NS dichter bij de werkelijkheid zit dan de Belgen qua toonzetting.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  woensdag 12 december 2012 @ 23:29:59 #61
200192 Darkwing_Duck
Straalbezopen Camembertvreter
pi_120252275
quote:
0s.gif Op woensdag 12 december 2012 23:27 schreef Dr_Flash het volgende:
ga je dan in het weekend of doordeweeks?
Waarschijnlijk moet ik in het weekend opdraven ....
  woensdag 12 december 2012 @ 23:30:05 #62
132454 Koen66
Sweet Lake City
pi_120252280
quote:
0s.gif Op woensdag 12 december 2012 23:28 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

pak em beet 72 uur geleden was men nog "tevreden over de start van de Fyra".

Overigens denk ik in dit geval dat NS dichter bij de werkelijkheid zit dan de Belgen qua toonzetting.
de Belgen lijken de schuld bij de Ollanders te willen leggen
Same shit, different day
SC hopper present
pi_120252331
De NMBS heeft toch ook maar een zeer gering aandeel in het hele Fyra / NS Hispeed-gebeuren?
  woensdag 12 december 2012 @ 23:31:37 #64
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_120252334
quote:
0s.gif Op woensdag 12 december 2012 23:30 schreef Koen66 het volgende:

[..]

de Belgen lijken de schuld bij de Ollanders te willen leggen
Het is toch ook een project van de Nederlanders?
  woensdag 12 december 2012 @ 23:32:32 #65
132454 Koen66
Sweet Lake City
pi_120252365
quote:
0s.gif Op woensdag 12 december 2012 23:31 schreef James1988 het volgende:

[..]

Het is toch ook een project van de Nederlanders?
kan me herinneren dat zaken als materiaalkeuze gezamelijk genomen zijn toch?
Same shit, different day
SC hopper present
pi_120252377
quote:
0s.gif Op woensdag 12 december 2012 23:30 schreef Koen66 het volgende:

[..]

de Belgen lijken de schuld bij de Ollanders te willen leggen
Stelletje neukfouten. ZIJ wilden zo nodig onafhankelijk worden, ga dan ook maar eens eindelijk op eigen benen staan :(

En niet jarenlang zelf weigeren genoeg treinstellen te bestellen terwijl je dat wel contractueel verplicht bent, en dan nu gaan zeiken dat er te weinig treinen zijn 8)7 Untervolk :r
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  woensdag 12 december 2012 @ 23:32:47 #67
45532 ziggyziggyziggy
wisselwachter, vlaggenzwaaier
pi_120252382
quote:
10s.gif Op woensdag 12 december 2012 22:04 schreef Dr_Flash het volgende:
Fiets meenemen in de trein is sowieso onzin. Ik bezoell, kies je vervoermiddel en blijf bij je keuze. Wat komt hierna? Hele volksstammen die met auto en al de trem in willen? 8)7 Sommige mensen snappen er echt niks van gewoon :N :P
Als ik weer ergens een toertocht rijd, is het toch erg fijn om met de racefiets in de trein te stappen. En ik ga ook regelmatig met de racert in de trein om daarna terug naar huis te fietsen. Altijd wind mee. :s)
Mine is the last voice you'll ever hear. Don't be alarmed.
pi_120252408
quote:
1s.gif Op woensdag 12 december 2012 23:32 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
Als ik weer ergens een toertocht rijd, is het toch erg fijn om met de racefiets in de trein te stappen. En ik ga ook regelmatig met de racert in de trein om daarna terug naar huis te fietsen. Altijd wind mee. :s)
Smakelijk :Y)
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  woensdag 12 december 2012 @ 23:33:40 #69
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_120252418
quote:
0s.gif Op woensdag 12 december 2012 23:32 schreef Koen66 het volgende:

[..]

kan me herinneren dat zaken als materiaalkeuze gezamelijk genomen zijn toch?
Mwoach, ja, in zoverre... de Belgen hebben in het verleden al wel vaker laten blijken dat ze vooral meedoen omdat er contractuele verplichtingen zijn.
  woensdag 12 december 2012 @ 23:34:44 #70
132454 Koen66
Sweet Lake City
pi_120252458
quote:
0s.gif Op woensdag 12 december 2012 23:33 schreef James1988 het volgende:

[..]

Mwoach, ja, in zoverre... de Belgen hebben in het verleden al wel vaker laten blijken dat ze vooral meedoen omdat er contractuele verplichtingen zijn.
dan hadden ze de hele lijn 100% aan de NS moeten laten en niet achteraf gaan zeuren
Same shit, different day
SC hopper present
  woensdag 12 december 2012 @ 23:41:23 #71
45532 ziggyziggyziggy
wisselwachter, vlaggenzwaaier
pi_120252735
quote:
10s.gif Op woensdag 12 december 2012 23:33 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Smakelijk :Y)
Dank je. Wijntje?
Mine is the last voice you'll ever hear. Don't be alarmed.
pi_120253294
Heb ff wat zitten zoeken:

Het Belgische deel van de HSL Zuid valt onder de NMBS. Het Nederlandse deel is aanbesteed en de concessie daarvoor is gewonnen door HSA. Deze twee partijen hebben samen de treinen besteld, 16 stuks voor HSA en 3 voor NMBS. De keus voor de V250 is dan ook door beide partijen samen genomen. De tot nu toe geleverde treinen zijn echter allemaal eigendom van HSA.

Dat laatste is het argument dat de NMBS nu gebruikt als stok om mee te slaan: de Nederlandse treinstellen doen het niet goed dus NS Hispeed (en KLM, want die zitten ook voor 10% in HSA) doet het verkeerd. Zij hebben natuurlijk makkelijk praten zolang hun treinstellen nog niet geleverd zijn. Aan de andere kant zijn zij wel duidelijk de (veel) kleinere partner in het Fyra-project dus de verantwoordelijkheid van alle ellende is sowieso niet 50/50 verdeeld.

[ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 13-12-2012 00:05:03 ]
  donderdag 13 december 2012 @ 00:00:34 #73
200192 Darkwing_Duck
Straalbezopen Camembertvreter
pi_120253457
Waar is aandeelhouder KLM eigenlijk in dit hele verhaal?
pi_120253548
quote:
6s.gif Op donderdag 13 december 2012 00:00 schreef Darkwing_Duck het volgende:
Waar is aandeelhouder KLM eigenlijk in dit hele verhaal?
Op de beurs. Een joker aan het zoeken voor zijn junk paper.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_120253600
quote:
6s.gif Op donderdag 13 december 2012 00:00 schreef Darkwing_Duck het volgende:
Waar is aandeelhouder KLM eigenlijk in dit hele verhaal?
O ja, vergeten.
  Redactie Sport donderdag 13 december 2012 @ 00:08:13 #76
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_120253727
quote:
0s.gif Op woensdag 12 december 2012 18:45 schreef b2py het volgende:
1. Vervallen IC-stop Almere Buiten
Valt wel weer in te voeren voor de IC naar Amsterdam, maar die moet dan een minuut of vijf voor de IC naar Schiphol uit Lelystad vertrekken, om vervolgens in Almere zeker 5 minuten stil te staan om de IC naar Schiphol voorbij te laten. En in omgekeerde richting ook.
quote:
2. Apeldoorn en Deventer: minder rechtstreekse treinen naar Utrecht
Eens, maar er zijn treinen naar Amsterdam voor terug gekomen (weliswaar minder dan naar Rotterdam gingen, maar toch)
quote:
3. Vervallen snelle overstappen in Deventer
Weinig aan te doen, het enige dat je kunt doen is de IJssellijn ook een kwartier omgooien (o.a. schrappen stops tussen Arnhem en Nijmegen). Daarmee kom je alleen in Zwolle weer buiten de knoop te liggen, ook niet heel handig...
quote:
4. Langere reistijd Amsterdam - Den Haag door wegvallen Beneluxtrein
Dit is nu 48 minuten naar zowel HS als CS, met de Benelux ging het vorig jaar in 41 minuten. Nu wordt er extra gestopt op Sloterdijk, Lelylaan, Leiden en Laan v. NOI, voor die reizigers is het dus wel een verbetering
quote:
5. De treinen uit Haarlem richting het zuiden zijn te druk
Geen zicht op
quote:
6. Veluwestoptrein heeft slechte overstappen in Amersfoort
10 minuten na aankomst gaat er zowel een IC naar Amsterdam als een IC naar Rotterdam. Er is alleen geen overstap op de sprinter richting Baarn. Die was ook al 22 minuten, maar is nu 29 minuten geworden.
quote:
7. Emmen-Zwolle: Arriva maakt er een zooitje van
Niet zo gek met allemaal nieuwe machinisten op het krapste spoor van Nederland... Bekijk het over 2-3 weken nog eens zou ik zeggen
quote:
8. Overstap Veolia > NS in Heerlen is te kort
Zou best kunnen, ben niet zo thuis in die hoek
quote:
9. Alle stations in Zeeland worden nu door de IC aangedaan
Dat is een wens van de provincie, dus daarvoor zul je toch echt bij de provincie moeten klagen ipv bij NS.
quote:
10. De treinen tussen Amersfoort en Utrecht zijn te druk.
Dat verbaast me niet echt: waar er voorheen nog een trein op lengte van twee treinen (zowel Rotterdam als Den Haag) reed, heeft ie nu de lengte die voldoende is voor één van die plaatsen. Misschien tot de trein op lengte is ook maar de IC uit Rotterdam/Den Haag die tot Utrecht rijdt doortrekken naar Amersfoort als voor/natrein.
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
  donderdag 13 december 2012 @ 00:14:27 #77
371603 Mr_Klaasje
Brekebeen in actie!
pi_120253938
quote:
0s.gif Op donderdag 13 december 2012 00:08 schreef dennistd het volgende:

[IC stop Almere buiten]

Valt wel weer in te voeren voor de IC naar Amsterdam, maar die moet dan een minuut of vijf voor de IC naar Schiphol uit Lelystad vertrekken, om vervolgens in Almere zeker 5 minuten stil te staan om de IC naar Schiphol voorbij te laten. En in omgekeerde richting ook.
Je kan de IC naar Amsterdam CS wat sneller achter de NO aan sturen te Lelystad. (2 of 3 in plaats van 4 minuten) Als je dan bij Oostvaarders een sneller uitrijwissel plaatst en een extra sein tussen Oostvaarders en Buiten en eentje direct na station Buiten plaatst komt het goed en is het nog aardig robuust ook.
pi_120254422
Kun je niet gewoon een soort HSL bypass om Almere heen maken dan? Heeft niemand meer last van elkaar *O*
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  donderdag 13 december 2012 @ 00:54:23 #79
28225 twiFight
Pain cleanses the body
pi_120254961
quote:
0s.gif Op donderdag 13 december 2012 00:08 schreef dennistd het volgende:
Dat verbaast me niet echt: waar er voorheen nog een trein op lengte van twee treinen (zowel Rotterdam als Den Haag) reed, heeft ie nu de lengte die voldoende is voor één van die plaatsen.
Maar die trein zat al stampvol. Mij verbaast het dus wel dat ze het toch verkorten, maar wel verwachten dat het wel goed komt. Tot nu toe zijn alle ritten in de spits Utrecht - Amersfoort zo druk geweest dat niet iedereen mee kon. En er zaten al mensen op schoot bij anderen, er kon echt niemand meer bij. Gisteren een trein later gepakt in de hoop dat die beter zou zijn, maar die was net zo erg.

Je zou er nog wat aan kunnen doen als we een minister hadden die het wat kon schelen wat er met belastingbetalende mensen gebeurde, maar die ziet geen vuiltje aan de lucht.
He created a new world of rave in which he gave rebirth to elements of melody and positivity.
He named this world: Forbidden Paradise
pi_120256824
En de eerste V250s van vandaag zijn ook weer kapot. Mooi spul.

NSHispeed_info twitterde op donderdag 13-12-2012 om 06:51:50 #ICBrussel 9208: #Fyra naar Brussel [Amsterdam C v. 5.47uur] heeft door defect materieel bij Rotterdam een vertraging van ongeveer 20 (1/2) reageer retweet
Of zou het deze keer een echte trein zijn die voor de vertraging zorgt? :o
For great justice!
pi_120256930
quote:
0s.gif Op donderdag 13 december 2012 00:54 schreef twiFight het volgende:

[..]

Maar die trein zat al stampvol. Mij verbaast het dus wel dat ze het toch verkorten, maar wel verwachten dat het wel goed komt. Tot nu toe zijn alle ritten in de spits Utrecht - Amersfoort zo druk geweest dat niet iedereen mee kon. En er zaten al mensen op schoot bij anderen, er kon echt niemand meer bij. Gisteren een trein later gepakt in de hoop dat die beter zou zijn, maar die was net zo erg.

Je zou er nog wat aan kunnen doen als we een minister hadden die het wat kon schelen wat er met belastingbetalende mensen gebeurde, maar die ziet geen vuiltje aan de lucht.
lijkt wel een reis van amsterdam naar alkmaar hedendag :p
pi_120257047
Er zijn trouwens trein Amsterdam Amstel moeilijk veel poortjes defect om uit te checken. Al 2 keer checkout gemist en 1 keer check in..
  donderdag 13 december 2012 @ 08:07:56 #83
67518 bork
Schaffner ohne Zwangzug
pi_120257154
Concurrentie voor de NS? Misschien

Onervaren politici bepalen of reizigers gaan kiezen tussen een trein van de NS en van een concurrent. Betrokkenen zijn er niet gerust op. VK van vanmorgen.

Deze is ook online


http://action.fyrafail.eu(...)ea.campaign.id=17806
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly
Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
  donderdag 13 december 2012 @ 08:12:03 #84
73232 De_Hertog
Aut bibat, aut abeat
pi_120257197
quote:
4s.gif Op donderdag 13 december 2012 08:07 schreef bork het volgende:
Concurrentie voor de NS? Misschien

Onervaren politici bepalen of reizigers gaan kiezen tussen een trein van de NS en van een concurrent. Betrokkenen zijn er niet gerust op. VK van vanmorgen.

Deze is ook online


http://action.fyrafail.eu(...)ea.campaign.id=17806
Den Haag is ook al naar alternatieven aan het zoeken:

http://www.nu.nl/algemeen(...)inding-brussel-.html

'Verschillende binnen- en buitenlandse partijen'...
Mary had a little lamb
Then Mary had dessert
pi_120257274
Zou echt wel een stunt zijn als de gemeente den haag dat lukt. Ik betwijfel of ze er nog in kunnen voor drgl 2014. Die plannen zijn al in vergevorderd stadium. Ze mogen er iig vaart achter zetten. Ben benieuwd!
  donderdag 13 december 2012 @ 08:32:29 #86
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_120257381
Voor dienstregeling 2014 zal het niet lukken, want er zijn maar zeer weinig vervoerders die de benodigde papieren hebben om in België aan personenvervoer te mogen doen. Alleen de NMBS (en wellicht Eurostar) hebben dat.

Het verkrijgen van zulke papieren is een langdurig proces en de eerste deadline voor dienstregeling 2014 is al in april. Als men in januari begint met een onderzoek kan men nooit op tijd die papierne hebben.
pi_120257489
Vandaag werd Den Haag Laan van NOI wéér overgeslagen door de IC Vlissingen - Lelystad. Dat station staat toch echt in de reisplanner. De machinist vond het wel weer nodig om te stoppen te station Hoofddorp wat niet in de planner staat :')

Deze IC is gewoon veel te krap ingepland om zo veel stations aan te doen. Één keer eventjes stilstaan en je hebt al +5 aan je broek en er is op dat traject ook amper mogelijkheid om de vertraging eruit te rijden.

Het traject Winterswijk - Arnhem staat sinds afgelopen maandag bijna onafgebroken bij de storingen. Wat is daar eigenlijk aan de hand :? Er wordt alleen gemeld "door diverse oorzaken" of "door eerdere verstoring".
pi_120257561
Sinds deze TT heb ik alleen maar vertraging :')
Kwam bij Uitgeest achter de sprinter terecht, uiteindelijk +14 op Amsterdam Amstel.
  donderdag 13 december 2012 @ 08:49:19 #89
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_120257588
Whehe, mooie blunder weer:
MatthijsHgsmn twitterde op donderdag 13-12-2012 om 08:39:47 Haha, Hier is #NS blij mee! Ze plaatsen een dure #Fyra outsert. Staat er vervolgens een klote #artikel in de krant! http://t.co/jo6tZAe8 reageer retweet
  donderdag 13 december 2012 @ 09:00:11 #90
200192 Darkwing_Duck
Straalbezopen Camembertvreter
pi_120257723
quote:
0s.gif Op donderdag 13 december 2012 00:04 schreef Igen het volgende:

[..]

O ja, vergeten.
Ik bedoelde eigenlijk niet jouw verhaal specifiek :D , eerder dat er sinds een topic of 30 nooit over gesproken is das hun ook een vinger in de pap hebben :P
  donderdag 13 december 2012 @ 09:07:04 #91
200192 Darkwing_Duck
Straalbezopen Camembertvreter
pi_120257840
Vandaag gaat de 2e kamer discussieren over de Fyra, is dat ergens oline te zien/luisteren, ik moet toch heel de dag op een pakketje wachten thuis..

Edit: Heb al... als iemand het tijdstip weet, graag
pi_120257975
quote:
6s.gif Op donderdag 13 december 2012 09:07 schreef Darkwing_Duck het volgende:
Vandaag gaat de 2e kamer discussieren over de Fyra, is dat ergens oline te zien/luisteren, ik moet toch heel de dag op een pakketje wachten thuis..

Edit: Heb al... als iemand het tijdstip weet, graag
Agenda Wilma Mansveld
quote:
Donderdag 13 december

15.00-21.00 uur: Algemeen Overleg Vervoersconsessie hoofdrailnet, Tweede Kamer
  donderdag 13 december 2012 @ 09:18:37 #93
200192 Darkwing_Duck
Straalbezopen Camembertvreter
pi_120258051
quote:
Ow :') Nou in Ieder geval bedankt... weet niet of ik dan nog net zo enthousiast naar die blauwe stoeltjes zit te kijken :P
pi_120258275
quote:
0s.gif Op donderdag 13 december 2012 08:41 schreef zoem het volgende:

Het traject Winterswijk - Arnhem staat sinds afgelopen maandag bijna onafgebroken bij de storingen. Wat is daar eigenlijk aan de hand :? Er wordt alleen gemeld "door diverse oorzaken" of "door eerdere verstoring".
De infra moet nog even wennen aan de GTWs.
For great justice!
  donderdag 13 december 2012 @ 09:42:02 #95
360332 Fiorano
Drive tot the Maxx
pi_120258557
Intercity Amersfoort - duivendrecht gaat ook weer fantastisch. 1x 4 bakken Virm dus stamp vol en constant optrekken, stilstaan enz. Enz
Regel 1: De Scheidsrechter heeft altijd gelijk
Regel 2: Als de Scheidsrechter geen gelijk heeft, treedt onmiddellijk regel 1 in werking
pi_120259144
quote:
0s.gif Op donderdag 13 december 2012 08:47 schreef b2py het volgende:
Sinds deze TT heb ik alleen maar vertraging :')
Kwam bij Uitgeest achter de sprinter terecht, uiteindelijk +14 op Amsterdam Amstel.
Ik ben zojuist voor het eerst sinds de nieuwe dienstregeling ergens zonder vertraging aangekomen *O*
  donderdag 13 december 2012 @ 10:27:36 #97
67518 bork
Schaffner ohne Zwangzug
pi_120259726
Tussenstand om bijna 10.30

Thalys 9309:

13-12-2012 10:01
Thalys Amsterdam Centraal a 10:41 heeft een onbekende vertraging. Wij houden u op de hoogte.

Thalys 9303:

13-12-2012 09:57
Thalys Amsterdam Centraal a 09:41 heeft een vertraging van ongeveer 50 minuten.

ICE 226:

13-12-2012 09:35
ICE Amsterdam Centraal a 11:26 heeft een vertraging van 15 minuten.

Fyra 921:

13-12-2012 09:24
Fyra uit Breda [Breda v. 10.28 uur] rijdt door een eerdere verstoring niet tussen Breda en Rotterdam. Maak gebruik van binnenlandse treinen of volgende Fyra.

Fyra 922:

13-12-2012 09:22
Fyra naar Breda Amsterdam Centraal v 08:55 rijdt door een eerdere verstoring op de HSL via een andere route tussen Schiphol en Rotterdam Houd rekening met een extra reistijd van ongeveer 20 minuten en rijdt hierdoor niet verder dan Rotterdam.

IC Brussel 9208:

13-12-2012 06:51
Fyra naar Brussel [Amsterdam C v. 5.47uur] heeft door defect materieel bij Rotterdam een vertraging van ongeveer 20 minuten.
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly
Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
  Redactie Sport / Supervogel donderdag 13 december 2012 @ 10:27:38 #98
270182 crew  Pino112
Pino van Luna O+
pi_120259727
Hoe kan het zijn dat de trein uit Groningen richting Rotterdam op Groningen al +5 heeft? Kan dat door het andere treinverkeer komen dat ie moet wachten oid?
  Redactie Sport donderdag 13 december 2012 @ 10:29:45 #99
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_120259802
Je, of ziggy vergeet het een rijweg in te stellen :P

Het is ook vaak een defect stel, die moet er dan nog voor weg gehaald worden en dat duurt natuurlijk even
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 13 december 2012 @ 10:38:36 #100
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_120260065
quote:
14s.gif Op donderdag 13 december 2012 09:31 schreef Q. het volgende:

[..]

De infra moet nog even wennen aan de GTWs.
niet alleen de infra, maar ook de machinisten en de mensen in de achterhoek. Daarnaast zijn er veel storingen. Ook weer veel storingen op Zwolle - Emmen las ik. Met name deurstoringen zijn aan de orde van de dag
Altijd onderweg naar het avontuur
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')