Dierenspeciaalzaak Dierenplezierquote:Op maandag 19 december 2011 20:51 schreef So_Surreal_Baby het volgende:
Ik snap echt niet dat er in deze moderne tijd nog zoiets als oplichting bestaat.
Ik werk als systeembeheerder en kan zo (via mijn werk, mag eigenlijk niet) achter al die persoon zijn gegevens komen.
Maar aan de andere kant, daar krijg je je geld niet mee terug
Een centimeter of 8/9, dus ze konden nog stukken groeien.quote:Op maandag 19 december 2011 20:28 schreef 4EverBlackEyed het volgende:
[..]
Waren je clowns erg groot?
Ik schrok wel van dat plaatje met volwassen exemplaren !
Ja van de winkel, zoek wel op waar hij woont.quote:Op maandag 19 december 2011 20:57 schreef Messina het volgende:
[..]
Dierenspeciaalzaak Dierenplezier
Kreitenmolenstraat 56A
5071 BH, Udenhout
NP, dat kan ik ook, zonder systeembeheerder te zijn.
Deze meneer heeft meerdere sites. Ik zou toch aangifte doen...
Hij heet iig Peter. Achternaam mag ik hier op Fok! waarschijnlijk niet noemen.quote:Op maandag 19 december 2011 21:01 schreef So_Surreal_Baby het volgende:
[..]
Ja van de winkel, zoek wel op waar hij woont.
Ga geen aangifte voor 22-, doen.
Dan rijd ik nog liever langs zijn huis.
Heb zijn privé adres achterhaaldquote:Op maandag 19 december 2011 21:05 schreef Messina het volgende:
[..]
Hij heet iig Peter. Achternaam mag ik hier op Fok! waarschijnlijk niet noemen.
Op google maps is duidelijk te zien dat er ooit wel een dierenwinkel gezeten heeft, maar of dat nog zo is is natuurlijk de vraag...
Het is het in ieder geval niet waard om voor 22 euro in de bak te komen.quote:Op maandag 19 december 2011 21:12 schreef So_Surreal_Baby het volgende:
[..]
Heb zijn privé adres achterhaald
Maatje van me kijkt morgen op zijn werk of hij daar nog woont
Nu maar weer ontopic.
Nee dat is ook weer zo.quote:Op maandag 19 december 2011 21:15 schreef Messina het volgende:
[..]
Het is het in ieder geval niet waard om voor 22 euro in de bak te komen.
Whut? ik ben ook systeembeheerder maar hoe wil je achter iemands adres komen dan OMDAT je systeembeheerder bent? Ik snap die relatie niet echt.quote:Op maandag 19 december 2011 20:51 schreef So_Surreal_Baby het volgende:
Ik snap echt niet dat er in deze moderne tijd nog zoiets als oplichting bestaat.
Ik werk als systeembeheerder en kan zo (via mijn werk, mag eigenlijk niet) achter al die persoon zijn gegevens komen.
Maar aan de andere kant, daar krijg je je geld niet mee terug
Dit, maar daar mag ik niet meer over zeggen.quote:Op maandag 19 december 2011 22:10 schreef PerryVogelbekdier het volgende:
Wellicht beheerder bij een toko die complete persoons-/bedrijfsgegevens heeft in hun systemen?
Overheid dus. Andere 'toko's verzamelen echt niet zomaar gegevens van iedereen in Nederland.quote:Op maandag 19 december 2011 22:10 schreef PerryVogelbekdier het volgende:
Wellicht beheerder bij een toko die complete persoons-/bedrijfsgegevens heeft in hun systemen?
In dit geval was het adres gewoon online te vinden.quote:Op maandag 19 december 2011 22:21 schreef IemandNiemand het volgende:
[..]
Overheid dus. Andere 'toko's verzamelen echt niet zomaar gegevens van iedereen in Nederland.
En als dat zo is; ben ik blij dat ik zoveel bezwaar doe om mijn privacy te waarborgen als het gaat om overheids IT.![]()
Kent de overheid geen auditing ofzo?
Mensen die toegang hebben tot interne SIDN gegevens en complete KvK gegevens kunnen zich redelijk wat info verschaffen..quote:Op maandag 19 december 2011 22:21 schreef IemandNiemand het volgende:
[..]
Overheid dus. Andere 'toko's verzamelen echt niet zomaar gegevens van iedereen in Nederland.
En als dat zo is; ben ik blij dat ik zoveel bezwaar doe om mijn privacy te waarborgen als het gaat om overheids IT.![]()
Kent de overheid geen auditing ofzo?
Ik werk dagelijks met grote databases, ik weet wat bedrijven over het algemeen verzamelen en aan welke wetgeving ze moeten voldoen.quote:Op maandag 19 december 2011 22:28 schreef Messina het volgende:
[..]
In dit geval was het adres gewoon online te vinden.
Het zou ook prima kunnen zijn dat iemand bij (bijvoorbeeld) ziggo werkt. Dan weet je wel of dat gebied in 't jouwe ligt, en de kans is nu eenmaal groter dat iemand Ziggo TV heeft dan Digitenne.
Het zal je nog verbazen hoeveel grote bedrijven jouw gegevens in hun database'je hebben staan.
Op de juridische afdeling (dat weet ik, want ik heb er zelf gewerkt), kun je alles nakijken wat je wilt. In alle gebieden.quote:Op maandag 19 december 2011 22:33 schreef IemandNiemand het volgende:
[..]
Zo weet ik dat je bij ziggo (want heb er zelf gewerkt) voordat je gegevens mag opvragen van iemand een calllog moet hebben, anders laat het systeem je er niet in.
Ik denk dat je dat zelf het beste in kunt schatten. De ene goudvis is de ander niet, ook niet qua groei al zullen er best gemiddelden zijn -die ik niet weet-quote:Op maandag 19 december 2011 22:43 schreef So_Surreal_Baby het volgende:
Hoe lang kan ik mijn 10 sluierstaarten in mijn 110L bak gaan houden, tot ze te groot zijn ?
Als ik die dingen in het grind ga zetten van de week, moet ik dan ook een voedingsbodem maken, en zo ja hoe ?quote:Op dinsdag 20 december 2011 08:31 schreef PerryVogelbekdier het volgende:
Nee zeker niet. En als ze de bovenkant van je aquarium halen zonder volledig opgegeten te zijn (want sluiers en goudvissen vinden het een heerlijk plantje..), dan kun je het afknippen en in de grond erbij steken (stekken)
Het oorzaakt zeker geen alg omdat het enorme snelgroeiers zijn, en de voedingsstoffen voor de neus van algjes wegkapen
Als er wat uitkomt ga ik foto's plaatsen en jullie op de hoogte houdenquote:Op dinsdag 20 december 2011 06:56 schreef PerryVogelbekdier het volgende:
Panda/aeneus verschillen inderdaad niet veel.
Ik hoop voor je dat ze allemaal uitkomen en groot worden![]()
Wel super leuk in ieder geval!
Zoveel pech kan een mens toch niet hebben?quote:Op dinsdag 20 december 2011 12:41 schreef So_Surreal_Baby het volgende:
Als dat aquarium nu weer in 267 stukken aankomt ga ik geld terug eisen en koop ik hem deze week nog bij een tuincentrumvolgens mij verkopen ze die Juwel Rekord 800 overal.
Nja na een stukken bak en die oplichting zal ik er niet eens maar van op kijkenquote:Op dinsdag 20 december 2011 13:36 schreef Messina het volgende:
[..]
Als er wat uitkomt ga ik foto's plaatsen en jullie op de hoogte houden![]()
Op twee eitjes na ziet het er in ieder geval goed uit.
[..]
Zoveel pech kan een mens toch niet hebben?![]()
Het komt vast goed. En dan kun je ons verblijden met allemaal foto's!
Het is wel zo, dat als je alles negatief bekijkt, het alleen maar mee kan vallen.quote:Op dinsdag 20 december 2011 14:13 schreef So_Surreal_Baby het volgende:
[..]
Nja na een stukken bak en die oplichting zal ik er niet eens maar van op kijken
Belletjes?quote:Op dinsdag 20 december 2011 15:52 schreef So_Surreal_Baby het volgende:
Oja, ik zie trouwens in heel veel aquaria van die belletjes van de bodem komen.
Heb ik dat ook nodig in mijn Juwel Rekord 800 ?
Goede tip.quote:- Alg kun je makkelijk en veilig van je ruiten verwijderen met een oud bank/id pasje
- Heb je een lege bak vol kalk zitten, gebruik dan 'PH-Min' om de alg makkelijk en veilig te verwijderen.
- Tape de slangen van in met zwarte tape om alg in je slangen te voorkomen.
- Verduister de kamer als je foto's maakt van je aquarium.
Is dat alleen voor het bewegen van het water ?quote:Op dinsdag 20 december 2011 17:27 schreef Messina het volgende:
[..]
Belletjes?
Dit bedoel je?
[ afbeelding ]
Zo ja; Nee, die heb je niet nodig.
Als je er echte planten in hebt staat, heb je zoiets idd niet nodig. Stroomverbruik valt ook reuze mee. Ik heb een luchtpompje dat 0,01 ampère trekt. 2,3 watt dus.quote:Op dinsdag 20 december 2011 17:41 schreef So_Surreal_Baby het volgende:
[..]
Is dat alleen voor het bewegen van het water ?
En waarom heb ik dat niet nodig P ?
Vind het wel mooi staan, maar kost extra stroom.
Ik heb verhalen online gelezen dat het ook weer zuurstof UIT je water kan wegnemen. Maar ja, not everything on the net is true, maar je gaat er wel weer een beetje door uitkijken. Als ik dat ding aan zet zijn mijn garra rufa's in ieder geval helemaal blij. Die gaan met de bubbels spelen en zo. Maar ik laat hem niet dag en nacht aan.quote:Op dinsdag 20 december 2011 17:41 schreef So_Surreal_Baby het volgende:
[..]
Is dat alleen voor het bewegen van het water ?
En waarom heb ik dat niet nodig P ?
Vind het wel mooi staan, maar kost extra stroom.
Ja.quote:Op dinsdag 20 december 2011 17:50 schreef Messina het volgende:
Je aquarium ziet er wel geinig uit, tomaat52, maar ik zie meer bovenkant dan inhoud
Heb je nou je plantjes in potjes staan?
Ja, blauwalg. Erythromycin lijkt goed te werken. Vanavond 50% water vervangen omdat er veel dooie troep ronddrijft nu.quote:
Vissen zijn meestal bang voor de cameralens. Dat lijkt op het oog van een grote roofvis.quote:Op dinsdag 20 december 2011 18:25 schreef Messina het volgende:
Drie cory babies gespot!![]()
Op de mislukte foto's is niks te zien en lijkt het water gifgroen. Ze zijn echt ieniminiklein en blijven niet stil zitten, behalve in donkere hoekjes. Als ik er dus aankom met m'n camera gaan ze er vandoor.
Hihi, of Black Mollies. Never againquote:Op dinsdag 20 december 2011 18:36 schreef Staal het volgende:
[..]
Vissen zijn meestal bang voor de cameralens. Dat lijkt op het oog van een grote roofvis.
Maar gefeliciteerd! Altijd leuk nieuw leven in je bak. (D.w.z. als het geen guppies zijn.)
Dat is waar.quote:Op dinsdag 20 december 2011 21:35 schreef loecje het volgende:
wel een natuurlijke groentesoep.
maar planten hoeven niet, je hebt ook takkenbakken enz...
alleen nep spul erin gooien vind ik echt not done. gooi er dan ook nepvissen in.
quote:Op dinsdag 20 december 2011 20:49 schreef So_Surreal_Baby het volgende:
Na de goudvissen ga ik proberen zoiets te maken:
Met Afrikaanse Cichlids
Mooie kleurrijke vissen, die normaal voer én vlees eten
Plus dat ze erg actief zijnen je er wel 6 van kan houden in een 110L tank
Dat gevoel krijg ik bij al die kleurtjes.quote:
Zie editquote:Op dinsdag 20 december 2011 22:45 schreef Messina het volgende:
[..]
Dat gevoel krijg ik bij al die kleurtjes.![]()
Lijkt me echt mega-psychedelisch.
De vissen zijn wel mooi ja!
Ik heb een aquarium met Lamprologus Multifasciatus (slakkenhuiscichlide) en de Synodontis Lucipinnis (en een verdwaalde Ancistrus Dolichopterus).quote:Op dinsdag 20 december 2011 19:29 schreef So_Surreal_Baby het volgende:
Houdt hier iemand Afrikaanse Cichliden trouwens?
Uiteindelijk worden nepplanten lelijk. Niet zo zeer omdat ze nep zijn, maar omdat ze gewoon smerig worden. Echte planten vernieuwen zichzelf dus zien er (mits goed onderhouden) altijd wel kleurrijjk en vers uitquote:Op dinsdag 20 december 2011 21:23 schreef So_Surreal_Baby het volgende:
Ik ga denk ik ook voor nepplanten.
Vind het altijd zo'n bak groentesoep worden met echte planten
Jouw postbezorger gevonden!quote:Op dinsdag 20 december 2011 12:41 schreef So_Surreal_Baby het volgende:
Als dat aquarium nu weer in 267 stukken aankomt ga ik geld terug eisen en koop ik hem deze week nog bij een tuincentrumvolgens mij verkopen ze die Juwel Rekord 800 overal.
Op Track & trace staat nu dat de chauffeur onderweg is.quote:Op woensdag 21 december 2011 12:50 schreef Messina het volgende:
[..]
Jouw postbezorger gevonden!
http://news.sky.com/home/strange-news/article/16134495
Serieusquote:Op woensdag 21 december 2011 14:29 schreef Messina het volgende:
Zit het los of is het gewoon dikker?
*Edit*
Aha! Dit lijkt het begin & eindpunt van kit te zijn, waardoor het wat dikker is. Niks om je zorgen om te maken.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Nee, en het kan ook geen kwaad voor de 'sterkte' van je aquariumquote:Op woensdag 21 december 2011 14:39 schreef So_Surreal_Baby het volgende:
[..]
Serieus?
Is het niet dat het na een tijd los gaat laten ?
Gratis aquarium dusquote:Dear Mr. Lars,
Thank you very much for your email.
Please be informed that we received the pictures you sent us.
You are in no way requested to return the damaged aquarium back to us.
Please let us know your Iban and Swift codes so that we could proceed with the refund.
We apologise for all the inconveneince caused and look forward to your reply.
With kindest regards,
Your Service-Team
lolquote:Op woensdag 21 december 2011 14:42 schreef So_Surreal_Baby het volgende:
Had net al mailtje gestuurd met foto's en gezegd dat dat zwarte een barst is.
Kijk wat ik terug krijg
[..]
Gratis aquarium dus
Het geld storten ze terug
Nja ik dacht eerst echt dat er een scheur in zatquote:Op woensdag 21 december 2011 15:28 schreef PerryVogelbekdier het volgende:
Heel netjes vind ik het ook niet..
En het heel raar vinden als ze over een tijdje alles op de schop nemen, en echte defecten dus gewoon links laten liggen
Maargoed... iedereen werkt anders blijkbaar
IBAN: internationaal bankrekeningnummerquote:Op woensdag 21 december 2011 16:21 schreef So_Surreal_Baby het volgende:
Voor het terugstorten van het geld hebben ze IBAN en BIC nummer nodig.
Wat is dat?
Heb wit aquarium zand gehaald.quote:Op woensdag 21 december 2011 16:29 schreef Byte_Me het volgende:
[..]
IBAN: internationaal bankrekeningnummer
BIC: internationale code voor je bank
te vinden als je inlogt bij internetbankieren, bij ING iig.
wat voor zand heb je gekocht? niet elk zand is even geschikt als aquariumbodem.
Stomme vraag misschien... Maar die rietjes... wat doen die dan?quote:Op woensdag 21 december 2011 16:06 schreef loecje het volgende:
ff een snel overzichtje.
[ afbeelding ]
de rietjes die je ziet zijn voor de drijfplantjes. normaal zie ik deze niet maar met foto komen ze er toch altijd weer op.
Ah.. Das wel een degelijk verschil dan jaquote:Op woensdag 21 december 2011 16:11 schreef So_Surreal_Baby het volgende:
[..]
Nja ik dacht eerst echt dat er een scheur in zat
En wist dus niet dat die kit zo hoorde
Heb niet bewust de boel opgelicht.
Nee ik had al gemaild en het mailtje met de foto's al gestuurd.quote:Op woensdag 21 december 2011 17:38 schreef PerryVogelbekdier het volgende:
[..]
Ah.. Das wel een degelijk verschil dan ja
Ik maakte een beetje op dat je het bewust gedaan had.. Sorry
Er zit nog geen water in!quote:Op woensdag 21 december 2011 19:12 schreef tomaat52 het volgende:
SSB, laat die bak eerst ff een poosje rusten. Omdat waardes van het water enzo.
Heel mooi ding, trouwens.![]()
Ga hem morgen pas vullen met water.quote:Op woensdag 21 december 2011 19:12 schreef tomaat52 het volgende:
SSB, laat die bak eerst ff een poosje rusten. Omdat waardes van het water enzo.
Heel mooi ding, trouwens.![]()
Ik kan dat aquasafe toch gebruiken tegen dat nitriet ?quote:Op woensdag 21 december 2011 19:19 schreef loecje het volgende:
minimaal 2 weken. liefst zelfs 3 week. en daarna ff het water (laten) testen.
het kan goed gaan.. maar je krijgt hoe dan ook een nitriet piek die je vissen niet fijn vinden. er komen namelijk afvalstoffen(ammonium, nitriet) in het water, en in het begin zijn er nog onvoldoende bacterien om deze afvalstoffen om te zetten. die bacterrieen hebben gewoon ff tijd nodig om te groeien.
De vissen heb ik al.quote:Op woensdag 21 december 2011 20:41 schreef PerryVogelbekdier het volgende:
Het beste kun je inderdaad de bak een week of 2/3 laten staan gevuld met water en planten.
Je kan opstart bacterieen gebruiken om het opstart proces eenmaal wat te versnellen.
Het beste kun je er dan ook wat voer in gooien, zodat het gaat 'rotten', en de bacterie ontwikkeling z'n gang kan gaan.
Nitrietpiek krijg je altijd pas als er wat levende haven in komt.
Het beste kun je daarom je visbestand zachtjes opbouwen, in plaats van alles tegelijkertijd te kopen en te plaatsen.
Die hoeven alsnog niet allemaal in 1 keer HOP erin, toch?quote:Op woensdag 21 december 2011 20:47 schreef So_Surreal_Baby het volgende:
[..]
De vissen heb ik al.
Die zitten nu in een kom van 15L
Nee ga het langzaam opbouwen, per 2 vissen na 1.5 weekquote:Op woensdag 21 december 2011 21:41 schreef Messina het volgende:
[..]
Die hoeven alsnog niet allemaal in 1 keer HOP erin, toch?
Ik zou echt minimaal twee weken wachten. Je wilt gewoon niet wakker worden en je vissies zien drijven. Verder een goed planquote:Op woensdag 21 december 2011 22:09 schreef So_Surreal_Baby het volgende:
[..]
Nee ga het langzaam opbouwen, per 2 vissen na 1.5 week
als je de hele inhoud van de kom in je aquarium doet, kunnen ze er alleen maar op vooruitgaan. als je nieuwe vissen haalt kun je beter rustig aan doen, maar in dit geval zou ik er bakteriecultuur in doen en alle vissen over zetten, samen met het water uit de kom. eventueel nog wat van het grind in je filter gooien.quote:Op woensdag 21 december 2011 21:41 schreef Messina het volgende:
[..]
Die hoeven alsnog niet allemaal in 1 keer HOP erin, toch?
Volgens mij is d'r geen filter... Correct me if I'm wrong!quote:Op donderdag 22 december 2011 00:20 schreef Byte_Me het volgende:
[..]
als je de hele inhoud van de kom in je aquarium doet, kunnen ze er alleen maar op vooruitgaan. als je nieuwe vissen haalt kun je beter rustig aan doen, maar in dit geval zou ik er bakteriecultuur in doen en alle vissen over zetten, samen met het water uit de kom. eventueel nog wat van het grind in je filter gooien.
Als ik zo'n potje haal, kan je dan wel je vissen na een aantal dagen al overzetten ?quote:Op donderdag 22 december 2011 00:20 schreef Byte_Me het volgende:
[..]
als je de hele inhoud van de kom in je aquarium doet, kunnen ze er alleen maar op vooruitgaan. als je nieuwe vissen haalt kun je beter rustig aan doen, maar in dit geval zou ik er bakteriecultuur in doen en alle vissen over zetten, samen met het water uit de kom. eventueel nog wat van het grind in je filter gooien.
Er zit wel een filter in, een interne.quote:Op donderdag 22 december 2011 00:48 schreef Messina het volgende:
[..]
Volgens mij is d'r geen filter... Correct me if I'm wrong!
Nope. Het kán wel, maar als je pech hebt krijg je een nitrietpiek die te hoog is voor je vissen om in te leven.quote:Op donderdag 22 december 2011 07:45 schreef So_Surreal_Baby het volgende:
Als ik zo'n potje haal, kan je dan wel je vissen na een aantal dagen al overzetten ?
Mits ik de 15L die nu in de kom zit er bij gooi ?
Ja, dat had je sowieso beter kunnen doen. Maar zand waait altijd snel op, wacht gewoon even en het wordt wel weer helderder.quote:Op donderdag 22 december 2011 18:44 schreef So_Surreal_Baby het volgende:
Heb net 1 emmer water in het aquarium gedaan.
Maar het is een troebele teringzooi.
Had ik dat zand eerst af moeten spoelen of zo?!
Hmm heb het dus helemaal niet afgespoeldquote:Op donderdag 22 december 2011 18:46 schreef fluitbekzeenaald2.0 het volgende:
[..]
Ja, dat had je sowieso beter kunnen doen. Maar zand waait altijd snel op, wacht gewoon even en het wordt wel weer helderder.
Tuinslag op de bodem van de bak, zuigen aan het uiteinde, water met zand in een emmer laten stromen. Emmer meenemen en spoelen maar.quote:Op donderdag 22 december 2011 18:47 schreef So_Surreal_Baby het volgende:
Bleh hoe haal ik in godsnaam dat aquarium nu leeg dan?!
Er zit een laag troebel water in met een zooi zand
Moest het dus eerst uitspoelen
dat zou kunnenquote:Op donderdag 22 december 2011 18:48 schreef fluitbekzeenaald2.0 het volgende:
[..]
Tuinslag op de bodem van de bak, zuigen aan het uiteinde, water met zand in een emmer laten stromen. Emmer meenemen en spoelen maar.
Je maakt je veel te druk joh.quote:Op donderdag 22 december 2011 18:47 schreef So_Surreal_Baby het volgende:
[..]
Hmm heb het dus helemaal niet afgespoeld
Maar als ik het helemaal vul en dan het filter laat draaien moet het goedkomen?
Of kan ik beter alles leeghalen ?
Dat wordt echt een tering werk.
Ik denk eerlijk gezegd dat het beter is om het toch eerst af te spoelen. Anders blijft de zooi in het zand nog heel lang in het water drijven en je water troebel maken. Via een tuinslang wat ik net uitlegde, is het makkelijkst.quote:Op donderdag 22 december 2011 18:47 schreef So_Surreal_Baby het volgende:
[..]
Hmm heb het dus helemaal niet afgespoeld
Maar als ik het helemaal vul en dan het filter laat draaien moet het goedkomen?
Of kan ik beter alles leeghalen ?
Dat wordt echt een tering werk.
Harder zuigenquote:Op donderdag 22 december 2011 18:54 schreef So_Surreal_Baby het volgende:
Hoe de fuck doe je dat dan?
Ik zuig eerst als een malle (10 meter tuinslang)
Vervolgens proef ik water.
Dan komt er nog niet eens 1 slokje uit de slang druppelen.
En vervolgens stopt het en mag ik weer zuigen
Je hebt het uiteinde van de slang toch wel lager dan het waterpeil?quote:Op donderdag 22 december 2011 18:54 schreef So_Surreal_Baby het volgende:
Hoe de fuck doe je dat dan?
Ik zuig eerst als een malle (10 meter tuinslang)
Vervolgens proef ik water.
Dan komt er nog niet eens 1 slokje uit de slang druppelen.
En vervolgens stopt het en mag ik weer zuigen
Ja dat doe ik al, dan krijg ik het alleen in mijn mond.quote:
quote:Op donderdag 22 december 2011 18:57 schreef So_Surreal_Baby het volgende:
[..]
Ja dat doe ik al, dan krijg ik het alleen in mijn mond.
Als ik mijn mond er dan afhaal gebeurt er niks (ik blijf het andere uiteinde onder water houden)
Komt het misschien door de lengte van de slang en dat hij in bochten loopt en niet van boven naar beneden ?
Ja die staat op de grond in de emmer.quote:Op donderdag 22 december 2011 18:56 schreef AchJa het volgende:
[..]
Je hebt het uiteinde van de slang toch wel lager dan het waterpeil?
Het was een dubieuze tip misschien jaquote:
10 meter is veel te langquote:Op donderdag 22 december 2011 18:58 schreef So_Surreal_Baby het volgende:
[..]
Ja die staat op de grond in de emmer.
Maar de tuinslang is 10 meter, en hij moet eerst naar boven de bak uit.
quote:Op donderdag 22 december 2011 19:20 schreef So_Surreal_Baby het volgende:
Heb er met een korte slang al een zooitje uit, maar mijn hele waffel zit vol zand
En daarna elke keer weer omhoog gekomen als er een vis te dicht langs de bodem zwemt, wat allicht vaker dan een keer per 24 uur gebeurt.quote:Op donderdag 22 december 2011 19:41 schreef Messina het volgende:
Als je er gewoon 24 uur vanaf was gebleven was al die dwarrel ook wel weer gaan liggen.
Dat valt reuze mee. Ik spreek uit ervaring, veel bodembewoners ookquote:Op donderdag 22 december 2011 19:42 schreef fluitbekzeenaald2.0 het volgende:
[..]
En daarna elke keer weer omhoog gekomen als er een vis te dicht langs de bodem zwemt, wat allicht vaker dan een keer per 24 uur gebeurt.
Als je het goed uitspoelt heb je bijna geen stof in je bak. Ik heb filterzand gebruikt. Goed uitgespoeld en het water was meteen helder.quote:Op donderdag 22 december 2011 19:49 schreef Messina het volgende:
[..]
Dat valt reuze mee. Ik spreek uit ervaring, veel bodembewoners ook
Bij m'n latere bak heb ik speelzand gebruikt. Thuis nog extra gezeefd, 1 x gespoeld.quote:Op donderdag 22 december 2011 19:53 schreef AchJa het volgende:
[..]
Als je het goed uitspoelt heb je bijna geen stof in je bak. Ik heb filterzand gebruikt. Goed uitgespoeld en het water was meteen helder.
Hoe bedoel je? Heb je nu zand of grind?quote:Op donderdag 22 december 2011 19:55 schreef So_Surreal_Baby het volgende:
Ik ben het helemaal vergeten, heb het wel met het grind in de kom gedaan namelijk.
Was te enthousiast toen het binnen kwam denk ik.
Maar heb 90% van het zand net wel 8 keer gespoeld.
Ik heb het in een babybadje gedaan met de tuinslang. Kun je in in keer heel veel spoelen, en je kunt met de tuinslang lekker makkelijk tot de bodem gaan.quote:Op donderdag 22 december 2011 19:54 schreef Messina het volgende:
Als je het uitspoelt moet je het goed doen. Emmertje voor emmertje, minimaal 3 x spoelen (en tussendoor hevig woelen, onderste boven halen etc.
Misschien doe je er goed aan eens een guide te hand te pakken, Surreal... Je bent nu gewoon aan het knullen
Grind in de kom, zand in de bak.quote:Op donderdag 22 december 2011 19:57 schreef Messina het volgende:
[..]
Hoe bedoel je? Heb je nu zand of grind?![]()
Sorry, ik begrijp je niet helemaal
Ik heb geen babybadje.quote:Op donderdag 22 december 2011 19:58 schreef AchJa het volgende:
[..]
Ik heb het in een babybadje gedaan met de tuinslang. Kun je in in keer heel veel spoelen, en je kunt met de tuinslang lekker makkelijk tot de bodem gaan.
Ohhhh ik snapquote:Op donderdag 22 december 2011 19:58 schreef So_Surreal_Baby het volgende:
[..]
Grind in de kom, zand in de bak.
Meteen aanzetten.quote:Op donderdag 22 december 2011 20:15 schreef So_Surreal_Baby het volgende:
Maar moet ik wachten, of is het beter om direct het filter aan te zetten ?
Dit. En het filter op volle toeren laten draaien.quote:Op donderdag 22 december 2011 20:39 schreef loecje het volgende:
mooi
die mist trekt wel weg. en belletjes die op het raam zitten hoort er ook gewoon bij.
Morgen haal je al zuurstof plantjes. Vind je het pompje leuk dan kan dat prima hoor.quote:Op donderdag 22 december 2011 20:52 schreef So_Surreal_Baby het volgende:
Moet er écht geen zuurstof dingetje in?
Ik heb wel zo'n klein pompje namelijk, die zit nu nog in de vissentank
Nee, met echte planten hoeft dat niet echt, het verdrijft ook co2 uit het water en dat hebben de plantjes weer broodnodig.quote:Op donderdag 22 december 2011 20:52 schreef So_Surreal_Baby het volgende:
Moet er écht geen zuurstof dingetje in?
Ik heb wel zo'n klein pompje namelijk, die zit nu nog in de vissentank
Serieusquote:Op donderdag 22 december 2011 21:04 schreef AchJa het volgende:
[..]
Nee, met echte planten hoeft dat niet echt, het verdrijft ook co2 uit het water en dat hebben de plantjes weer broodnodig.
En verder wat Staal zegt, knikker die goudvissen erin, die beesten zijn taai genoeg om te overleven.
Dat zand boeit ze niet, goudvissen overleven ook gewoon in buitenwater (zomers en 's winters) en dat is nog een stuk goorder dan wat jij nu in je bak hebt zitten.quote:Op donderdag 22 december 2011 21:14 schreef So_Surreal_Baby het volgende:
[..]
Serieus?
Of zal ik anders ff 1 dag wachten...
Dan is iig het water weer helder.
Hmm nja het water is nu ook nog te warm vergeleken met dat in de kom.quote:Op donderdag 22 december 2011 21:16 schreef AchJa het volgende:
[..]
Dat zand boeit ze niet, goudvissen overleven ook gewoon in buitenwater (zomers en 's winters) en dat is nog een stuk goorder dan wat jij nu in je bak hebt zitten.
Ja, nu het te warm is is dat het verstandigste idd.quote:Op donderdag 22 december 2011 21:20 schreef So_Surreal_Baby het volgende:
Ik wacht wel even tot morgen, dan is én het water mooier.
Kan ik ook beter zien hoe ze reageren
En is het water dezelfde temperatuur
De emmer vullen met koud/ lauw water ging niet ofzo?quote:Op donderdag 22 december 2011 21:19 schreef So_Surreal_Baby het volgende:
[..]
Hmm nja het water is nu ook nog te warm vergeleken met dat in de kom.
Heb het deels met warm water gevuld, zodat de emmer vol zat
oeps, dat had ik niet gezien, dat is wel belangrijk!quote:Op donderdag 22 december 2011 21:20 schreef So_Surreal_Baby het volgende:
En is het water dezelfde temperatuur
Ik wilde sowieso eigenlijk al een aquarium.quote:Op vrijdag 23 december 2011 11:43 schreef Lolaatje het volgende:
So_Surreal_Baby, ik vind het echt tof hoe serieus je hiermee aan de slag bent gegaan.
quote:Op vrijdag 23 december 2011 12:05 schreef So_Surreal_Baby het volgende:
[..]
Ik wilde sowieso eigenlijk al een aquarium.
Als ik thuis kom van mijn werk kom ik gewoon echt tot rust als ik die visjes zo zorgeloos door het water zie zweven
Maar mijn vriendin wou dus geen aquarium.
Nu maar een compromis gesloten dat zij haar cavia's mee mag nemen wanneer ze bij me komt wonen
In een zeer dichtbeplante bak kan het nadelig zijn ja, maar surreal gaat volgens mij niet zijn hele bak vol planten.quote:Op vrijdag 23 december 2011 13:28 schreef loecje het volgende:
als het niet nodig is zou ik het zuurstofsteentje er niet ingooien.
de zuurstofbelletjes verdrijft CO2 uit je bak. dat gaan de planten niet leuk vinden terwijl je planten juist zorgen voor zuurstof.
en wanneer is het wel nodig? als je vissen aan de oppervlakte naar lucht happen. maar met het wateroppervlakte(gas uitwisseling) en de planten erin moet dat geen enkel probleem zijn.
quote:Op vrijdag 23 december 2011 11:43 schreef Lolaatje het volgende:
So_Surreal_Baby, ik vind het echt tof hoe serieus je hiermee aan de slag bent gegaan.
Ze zijn echt heerlijk actief, en vooral de flabberende sluiers vind ik mooi om te zienquote:Op vrijdag 23 december 2011 15:58 schreef Staal het volgende:
[..].
En het ziet er goed uit!
Eigenlijk vind ik goudvissen de lelijkste vissen die er maar zijn maar tegelijkertijd de goedmoedigste. Het zijn echte happy dudes. Als ik het filmpje zie zou ik er zo aan beginnen.
Mooi! Vinden ze vast een stuk leuker.quote:Op vrijdag 23 december 2011 15:46 schreef So_Surreal_Baby het volgende:
Filmpje
Ze vinden het huisje wat ik van stenen hebben gemaakt echt leuk
Op 1:11 mijn mislukte vis, met maar 1 oog
Edit: het water is nog steeds troebel daar, maar toen zat het water er nog geen 12 uur in.
Filmpje is vanmorgen vroeg geplaatst, toen ze er net in zaten
Als ik vanavond thuiskom zal het er al beter uitzien.
Ga morgen plantjes halen (vandaag geen tijd voor)
Vanavond wel even het pompje met bruissteentje plaatsen
wauw! het lijkt net de doorsnede van een echte rivier. Misschien wel omdat het een beetje troebel isquote:Op vrijdag 23 december 2011 18:52 schreef loecje het volgende:
zo hier een rigoureuze snoeibeurt (nog beetje mistig)
[ afbeelding ]
Laat die beestjes nou even met rust johquote:Op zaterdag 24 december 2011 17:13 schreef So_Surreal_Baby het volgende:
Ze zwemmen nu al de hele tijd met zijn allen in 1 hoekje, wat betekent dit?
Ze kijken de hele tijd naar hun oude kom
Ik vind jouw aquarium echt mooi, je zou zo ook niet zeggen dat hij 60cm is.quote:Op vrijdag 23 december 2011 18:52 schreef loecje het volgende:
zo hier een rigoureuze snoeibeurt (nog beetje mistig)
[ afbeelding ]
dankjequote:Op zaterdag 24 december 2011 18:32 schreef Lolaatje het volgende:
[..]
Ik vind jouw aquarium echt mooi, je zou zo ook niet zeggen dat hij 60cm is.
Slakken of met die 10 meter hevel van je.quote:Op zondag 25 december 2011 13:44 schreef So_Surreal_Baby het volgende:
Er liggen best veel goudvissen drollensliertjes op de bodem, op het zand.
Hoe kan ik dat het best weghalen?
Slakken eten poep van de bodemquote:Op zondag 25 december 2011 14:17 schreef AchJa het volgende:
[..]
Slakken of met die 10 meter hevel van je.
quote:Op zondag 25 december 2011 13:44 schreef So_Surreal_Baby het volgende:
Er liggen best veel goudvissen drollensliertjes op de bodem, op het zand.
Hoe kan ik dat het best weghalen?
ik heb nog wel een paar reuze posthoornslakken in de aanbieding. En de normale (kleine) posthoornslakken en puntslakjes mag je gratis hebben. Weet alleen niet of je in de buurt van eindhoven woont.quote:Op zondag 25 december 2011 14:23 schreef So_Surreal_Baby het volgende:
[..]
Slakken eten poep van de bodem?
Waar kan ik die kopen?
En hebben die speciale verzorging nodig ?
Zoals speciaal voer of speciale plantjes ?
En kunnen die in een koudwater aquarium met goudvissen ?
Als ik ga hevelen (heb nu een kortere) zuig ik ook al dat zand op
Dat wordt dan weer een rotklus.
Ik woon in Hoorn, maar bedankt voor het aanbodquote:Op zondag 25 december 2011 14:35 schreef Byte_Me het volgende:
[..]
ik heb nog wel een paar reuze posthoornslakken in de aanbieding. En de normale (kleine) posthoornslakken en puntslakjes mag je gratis hebben. Weet alleen niet of je in de buurt van eindhoven woont.
De grote eten planten, de kleine slakken eten algen en afval.
Aquariumstofzuiger.quote:Op zondag 25 december 2011 14:34 schreef So_Surreal_Baby het volgende:
[..]
Wat is dat voor een martelwerktuig dan?
Ik had ff weinig te doen en kreeg de vissen altijd moeilijk op de foto, tot ik een heldere ingeving kreeg dat mijn oude digi camera zo'n mooie kap om de lens had die ik tegen het glas kon drukken en verdomd het werkt aardig.quote:
Ik heb nog een Finepix S5000 liggen waar je een kap op kunt draaien.quote:Op maandag 26 december 2011 12:07 schreef loecje het volgende:
wat moet ik mij voorstellen bij een kap om de lens?
ik werk zelf sinds kort met een statief. zet de camera al tijdje voordat ik foto's wil maken voor het aquarium. en dan rustig met een kop thee erbij gaan zitten en af en toe ff foto maken.
alleen ik zit nog te prutsen met de instellingen. erger me vooral dood aan het automatisch scherpstellen.
SPOILER: instellingenOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op maandag 26 december 2011 13:58 schreef loecje het volgende:
dat ziet er goed uit.
ik werk met simpel compact camera. ben nu vooral met iso en sluitertijd aan het prutsen.Ben zelf ook niet zo'n die-hard fotograaf... gewoon alles op auto...SPOILER: instellingenOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
Waar heb jij hem gehaaldquote:Op dinsdag 27 december 2011 17:14 schreef LovelyLady het volgende:
Ik heb vandaag ook een aquarium stofzuiger gehaald en ik vind het ding ideaal... zelfs de oude slakkenhuisjes worden opgezogen
Mijn bak begint eindelijk weer ergens op te lijken zodra de 'mist'een beetje weggetrokken is maak ik wel even een foto
Wat is de temperatuur?quote:Op dinsdag 27 december 2011 17:00 schreef So_Surreal_Baby het volgende:
Ik heb vandaag gehaald:
* 5 guppieskunnen wel samen in het aquarium met de sluierstaartjes door de temperatuur.
* Een aquarium stofzuiger, [b]werkt alleen niet perfect aangezien het zand te dun is, iemand een
20 graden.quote:Op dinsdag 27 december 2011 17:34 schreef Messina het volgende:
[..]
Wat is de temperatuur?
En wat verder van het zand vandaan houden, vuil komt echt wel omhoog.
Ik ben ook bij de intratuin geweestquote:Op dinsdag 27 december 2011 17:28 schreef So_Surreal_Baby het volgende:
[..]
Waar heb jij hem gehaald?
Ik ben naar Intratuin in Ooster-Blokker geweest.
Maar het zand is dus te dun
Het lukt wel om hem er boven te houden, maar wanneer de viezigheid al tussen het zand ligt lukt het dus niet
het kan zijn dat je sluierstaarten je guppen opeten, en de guppen aan de slijmlaag van je sluierstaarten gaan knagen, sommige sluierstaarten willen ook nog wel eens in de sprieten van appelslakken happen.quote:Op dinsdag 27 december 2011 17:00 schreef So_Surreal_Baby het volgende:
Ik heb vandaag gehaald:
* 5 guppieskunnen wel samen in het aquarium met de sluierstaartjes door de temperatuur.
* Een aquarium stofzuiger, werkt alleen niet perfect aangezien het zand te dun is, iemand een oplossing?
* Een algenmagneet
* Een termometer, de zuignap laat alleen constant los, dus dus heb ik vast gepropt tussen de achterwand
* 2 appelslakjes, ze doen alleen geen moer, liggen al een aantal uur in hun huisje
* 2 potjes met plantjes, 2 zuurstof, 2 sier en 2 eetplantjes
In het begin gingen de sluierstaarten wel achter de guppies aan en leken ze te happen.quote:Op dinsdag 27 december 2011 17:54 schreef moussy het volgende:
[..]
het kan zijn dat je sluierstaarten je guppen opeten, en de guppen aan de slijmlaag van je sluierstaarten gaan knagen, sommige sluierstaarten willen ook nog wel eens in de sprieten van appelslakken happen.
hoe heb je ze er in gedaan? Zelf laten gaan dmv een drijvend dekseltje/bordje of er gewoon in geplonst?quote:Op dinsdag 27 december 2011 18:11 schreef So_Surreal_Baby het volgende:
[..]
In het begin gingen de sluierstaarten wel achter de guppies aan en leken ze te happen.
Maar nu ze een aantal uur bij elkaar zitten lijken ze elkaar prima met rust te laten![]()
De slakken komen alleen hun huisje niet uit
Uhm een half uur in het zakje laten liggen, toen zachtjes op de bodem gelegd.quote:Op dinsdag 27 december 2011 18:27 schreef moussy het volgende:
[..]
hoe heb je ze er in gedaan? Zelf laten gaan dmv een drijvend dekseltje/bordje of er gewoon in geplonst?
duurt ff voor ze bijtrekken. Volgende keer kan je ze van een drijvend iets zelf laten gaan.quote:Op dinsdag 27 december 2011 18:35 schreef So_Surreal_Baby het volgende:
[..]
Uhm een half uur in het zakje laten liggen, toen zachtjes op de bodem gelegd.
quote:Op dinsdag 27 december 2011 21:46 schreef Kreator het volgende:
Rami en Rezi hebben weer eitjes gelegd. Ik werd nog net niet gebeten toen ik net de ruit schoonmaakte..
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[ Bericht 21% gewijzigd door #ANONIEM op 28-12-2011 15:13:52 ]
Ik doe het in 1 van onze bakken (we hebben er 4quote:Op woensdag 28 december 2011 15:15 schreef LovelyLady het volgende:
Ik zat de OP eens te bekijken.. ben ik dan de enige die de plantjes in de potjes laat?
Kan toch geen kwaad hoop ik?
kan toch wel een beetje kwaad, zeker als er van dat geelgrijze spul inzit.. dat is gewoon niet gezond voor het water!quote:Op woensdag 28 december 2011 15:18 schreef moussy het volgende:
[..]
Ik doe het in 1 van onze bakken (we hebben er 4) ook wel eens, maar das de sluierstaartenbak, die vreten toch alles op
ze hebben af en toe alleen van die kleipotjes, zonder steenwol en die zijn in een dag leeg/op.quote:Op woensdag 28 december 2011 15:27 schreef Twinky het volgende:
[..]
kan toch wel een beetje kwaad, zeker als er van dat geelgrijze spul inzit.. dat is gewoon niet gezond voor het water!
Ik heb hele goede ervaringen met JBL 7 ballsquote:Op donderdag 29 december 2011 14:52 schreef loecje het volgende:
steen op de wortels leggen, dan blijft het wel zitten.
voedingsbodem is niet nodig.
ff kijken of je planten voeding uit het water halen, dan kan je wat vloeibare voeding geven(bijv. profito). bij planten die voeding uit de grond halen kan je een kleibolletje steken.
Iets met "niet te snel vis erin" en "rustig opbouwen".quote:Op vrijdag 30 december 2011 00:29 schreef So_Surreal_Baby het volgende:
Kom ik net thuis, ligt 1 van de guppies op de bodem en wordt hij aangevreten door de sluierstaartjes
Hij bleef sinds gisteren al de hele tijd in 1 hoekjes hangen en at hij niet.
Als je moet je hem met je vinger aanraakte bewoog hij ook nauwelijks
Nja deze deed al raar sinds de eerste seconde toen ik hem er in deed hoorquote:Op vrijdag 30 december 2011 00:32 schreef Messina het volgende:
[..]
Iets met "niet te snel vis erin" en "rustig opbouwen".
Ik gok ook op de goudvissen, die beesten happen naar alles wat beweegt.quote:Op vrijdag 30 december 2011 08:08 schreef moussy het volgende:
Nee, kan een nitrietpiek zijn (water verversen!) of toch de goudvissen die de guppen als puddinghapjes zien.
ja, hier slopen ze ook (grote) slakken.quote:Op vrijdag 30 december 2011 10:09 schreef AchJa het volgende:
[..]
Ik gok ook op de goudvissen, die beesten happen naar alles wat beweegt.
Die kun je ook zelf maken met een slang en een doorgesneden plastic frisdrankflesje. Gat in de dop waar de slang ingaat en zuigen maar. Door de slang hoger of lager te zetten kun je de zuigkracht nog wat aanpassen. Ik duw dat flesje in de bodem en de steentjes zakken dan weer terug naar beneden en het vuil wordt omhoog gezogen. Met zand wordt dit natuurlijk iets lastiger.quote:Op dinsdag 27 december 2011 17:34 schreef MesaJJB het volgende:
Ik heb ook heel fijn zand en zuig gewoon altijd een beetje mee. Als het te weinig wordt vul ik het wel aan. Liever schoon zand dan bang zijn niets op te zuigen. Ik heb overigens zo'n slang:
[ afbeelding ]
Door het speciale stuk wordt de zuigkracht minder en blijft je zand dus liggen. Ik vind het echter een onding gebruik alleen de slang (maar misschien werkt het voor jouw wel.
Waarom zou je geld uitgeven als je zoiets zelf gratis inelkaar kan knutselen?quote:Op vrijdag 30 december 2011 19:25 schreef IemandNiemand het volgende:
Die dingen kan je voor 7 euro kopen.. waarom moeilijk doen met flesjes e.d.
Mijne was 14 euro, maar toch geld genoeg.quote:Op vrijdag 30 december 2011 19:25 schreef IemandNiemand het volgende:
Die dingen kan je voor 7 euro kopen.. waarom moeilijk doen met flesjes e.d.
Jammerquote:Op vrijdag 30 december 2011 21:23 schreef So_Surreal_Baby het volgende:
En weer een dode gup
Nja vind ze toch niet zo leuk samengaan met de sluierstaartjes
Heb er nu nog 3, denk dat 1 van die 3 ook snel heengaat.
De 2 andere zijn nog redelijk actief, die houden het langer vol denk ik.
spijtig, maar je gaat ook veel te snel met vissen er in en er ook nog eens bij. Hoe doen je appelslakken het nu? Heb je al een keer water ververst?quote:Op vrijdag 30 december 2011 21:23 schreef So_Surreal_Baby het volgende:
En weer een dode gup
Nja vind ze toch niet zo leuk samengaan met de sluierstaartjes
Heb er nu nog 3, denk dat 1 van die 3 ook snel heengaat.
De 2 andere zijn nog redelijk actief, die houden het langer vol denk ik.
Ik wil je over een tijdje wel weer eens horen als die zoetwaterkonijnen aan de slag zijn geweest...quote:
2x een beetje nu, tijdens het stofzuigen van de bodem.quote:Op vrijdag 30 december 2011 22:26 schreef moussy het volgende:
[..]
spijtig, maar je gaat ook veel te snel met vissen er in en er ook nog eens bij. Hoe doen je appelslakken het nu? Heb je al een keer water ververst?
Planten die guppies zich zo snel voort danquote:Op vrijdag 30 december 2011 22:37 schreef AchJa het volgende:
[..]
Ik wil je over een tijdje wel weer eens horen als die zoetwaterkonijnen aan de slag zijn geweest...
Neuh, valt wel mee...quote:Op zaterdag 31 december 2011 00:10 schreef So_Surreal_Baby het volgende:
Planten die guppies zich zo snel voort dan?
Guppevoer he ?quote:Op zondag 1 januari 2012 17:57 schreef So_Surreal_Baby het volgende:
1 van mijn sluierstaartjes is echt groot geworden!
Wow, erg mooi! Ik hou van bakken die er zo natuurlijk uitzienquote:Op zaterdag 31 december 2011 18:04 schreef Hypocriet het volgende:
oh leuk dit. Een kwarium-topic.
Zal eens een mooi lijstje maken van wat er hier staat. Namelijk nu 4 bakjes... (waarvan één tijdelijk, maargoed).
edit: alvast een foto van de grootste bak, dubai 100. Ben benieuwd of iemand hem van een ander forum herkent.
[ afbeelding ]
ik ben er best een klein beetje trots op, wat vinden jullie ervan?![]()
Na wat gegoogle denk ik dat 't dit beestje is...quote:
weet je zeker dat ze aangevreten worden, misschien mist ie gewoon wat meststoffen. geen van je bewoners zou ik namelijk verdenken van aanvreten.quote:Op maandag 2 januari 2012 09:25 schreef Dance-Commander het volgende:
[..]
Na wat gegoogle denk ik dat 't dit beestje is...
http://www.loaches.com/species-index/beaufortia-kweichowensis
Erg mooie bakquote:Op zaterdag 31 december 2011 18:04 schreef Hypocriet het volgende:
oh leuk dit. Een kwarium-topic.
Zal eens een mooi lijstje maken van wat er hier staat. Namelijk nu 4 bakjes... (waarvan één tijdelijk, maargoed).
edit: alvast een foto van de grootste bak, dubai 100. Ben benieuwd of iemand hem van een ander forum herkent.
[ afbeelding ]
ik ben er best een klein beetje trots op, wat vinden jullie ervan?![]()
Gooi dr regelmatig wat profito spul bij, en de bladeren die los drijven zijn veelal felgroene, gezonde bladjes, soms zelfs complete toppen..quote:Op maandag 2 januari 2012 15:22 schreef Byte_Me het volgende:
[..]
weet je zeker dat ze aangevreten worden, misschien mist ie gewoon wat meststoffen. geen van je bewoners zou ik namelijk verdenken van aanvreten.
Mijn kersenbuikjes zijn ook begonnen met hun eerste nestje. Leuk om te zien hoe ze die kleintjes beschermenquote:Op dinsdag 27 december 2011 21:46 schreef Kreator het volgende:
Rami en Rezi hebben weer eitjes gelegd. Ik werd nog net niet gebeten toen ik net de ruit schoonmaakte..
Bedankt!quote:
jij ook bedanktquote:
Dankje, ik probeer het er zo natuurlijk mogelijk uit te laten zien. Filter over turf, veel hout, relatief weinig planten (hoewel dat nog niet helemaal luktquote:Op zondag 1 januari 2012 21:16 schreef Byte_Me het volgende:
[..]
Wow, erg mooi! Ik hou van bakken die er zo natuurlijk uitzien
Thanks.quote:Op maandag 2 januari 2012 15:34 schreef fluitbekzeenaald2.0 het volgende:
[..]
Erg mooie bak! Ik zie alleen geen vissen?
Gordijnen dicht!quote:Op dinsdag 3 januari 2012 10:48 schreef LovelyLady het volgende:
Hoera voor weerkaatsing
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Inhoud:
2 blauwe platy's
1 zwarte platy
5 neon tetra's
Beginnelingetje![]()
Het voorkomt glasbreukquote:Op dinsdag 3 januari 2012 14:42 schreef LovelyLady het volgende:
Kom ik weer met een n00bvraag: Waarom heb je piepschuim onder je bakken gedaan? Is dat vanwege krassen/berscherming van je kasten?
beschermt je aquarium. als je je aquarium met het glas op de kast zet, kan in principe een korreltje zand je bodem kapot maken, als het glas rechtstreeks op de kast staat. met piepschuim voorkom je dat.quote:Op dinsdag 3 januari 2012 14:42 schreef LovelyLady het volgende:
Jeetje wat een toffe bakken Mous
Kom ik weer met een n00bvraag: Waarom heb je piepschuim onder je bakken gedaan? Is dat vanwege krassen/berscherming van je kasten?
quote:
OWquote:Op dinsdag 3 januari 2012 14:46 schreef Byte_Me het volgende:
[..]
beschermt je aquarium. als je je aquarium met het glas op de kast zet, kan in principe een korreltje zand je bodem kapot maken, als het glas rechtstreeks op de kast staat. met piepschuim voorkom je dat.
Sommige bakken (zoals Jewels) hebben zelf een beveiligde bodem en daar is het dus ook niet nodig. De bodem ligt dan iets hoger dan de rand van het aquarium (zwarte plastic randje).quote:Op dinsdag 3 januari 2012 14:48 schreef LovelyLady het volgende:
[..]
[..]
OW
Ik heb het nietNooit gehad ook
Veel aquaria hebben een rand tussen het glas en de kast, en dan is het niet nodig.quote:Op dinsdag 3 januari 2012 14:48 schreef LovelyLady het volgende:
[..]
[..]
OW
Ik heb het nietNooit gehad ook
Lol, sorry! Ik ben nu even weg, dus volgende vragen mag jij beantwoorden!quote:Op dinsdag 3 januari 2012 14:50 schreef Byte_Me het volgende:
messina! je bent me de hele tijd net voor
Ik zal hem klaar zetten!quote:Op dinsdag 3 januari 2012 14:52 schreef Messina het volgende:
[..]
Lol, sorry! Ik ben nu even weg, dus volgende vragen mag jij beantwoorden!![]()
Wil de volgende TS de OP van hier gebruiken?
dat zal een bende zijn geweest! vissen kunnen redden?quote:Op dinsdag 3 januari 2012 14:52 schreef moussy het volgende:
dat, tis lelijk en ziet er snel goor uit maar ik hoef geen kasten vol water... 'men' zegt dat het niet hoeft als je van die strips om de bak hebt, máár.. 2x een waterval in de woonkamer is genoeg1x een 80cm bakje waarvan de onderplaat knapte toen de bus voorbij kwam, stond nog niet op piepschuim.. en dan 1x een 1.50 bak waar de vooruit uit kiepte
niet allemaal, ze moesten naar een speciekuip en dat hebben ze niet allemaal overleefd, was ook wel wat krap voor de vissen. Daarna mochten we een aquarium lenen van een tuincentrum hier in de buurt tot de voorruit er weer helemaal in zat.quote:Op dinsdag 3 januari 2012 14:57 schreef Byte_Me het volgende:
[..]
dat zal een bende zijn geweest! vissen kunnen redden?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |