abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_13542086
In vervolg op Het Tropisch Aquarium Topic Deel 2

Laast bericht:

quote:
Op dinsdag 30 september 2003 12:25 schreef jeroenglc het volgende:

[..]

we zijn wel vriendelijk zeg. kwou gewoon weten of die steentjes hetzelfde effect zouden hebben als die keramiek pijpjes
ik denk dat ek op een ander forum moet gaan vragen stellen

Trotse mamma :)
pi_13542150
quote:

[..]

we zijn wel vriendelijk zeg. kwou gewoon weten of die steentjes hetzelfde effect zouden hebben als die keramiek pijpjes

Ja, maar als mensen vervolgens advies geven neem je dat niet aan..

Die pijpjes zijn er voor gemaakt, bacteriën kunnen er goed in nestelen en zo duur zijn ze niet.
Ik raad je aan om gewoon die dingetjes te gebruiken. Dan ben je er ook zeker van dat je aquarium het overleeft.

Op andere fora zullen ze je precies hetzelfde vertellen.

Ga maar eens naar http://aquarium.prikpagina.nl of naar www.aquaforum.nl

pi_13542331
Wij hadden ooit een tropisch aquarium, 300 liter. Stond op de grond, houten ombouw, kastje voor pomp enzo ernaast. Mooi ding. Tot ik een skateboard kreeg..

Ik stond op een avond, alleen thuis, een beetje te oefenen tegen de tafel, heen en weer te rijden. Opeens schoot het skateboard onder m'n voeten vandaan en ramde zo dwars door de ruit van het aquarium. Een groot gapend gat, natuurlijk helemaal onderin. De vissen lagen tot achter het fornuis in de keuken te spartelen..

Geen aquarium meer voor ons sindsdien..

pi_13542425
quote:
Op dinsdag 30 september 2003 12:37 schreef TripleM het volgende:
Wij hadden ooit een tropisch aquarium, 300 liter. Stond op de grond, houten ombouw, kastje voor pomp enzo ernaast. Mooi ding. Tot ik een skateboard kreeg..

Ik stond op een avond, alleen thuis, een beetje te oefenen tegen de tafel, heen en weer te rijden. Opeens schoot het skateboard onder m'n voeten vandaan en ramde zo dwars door de ruit van het aquarium. Een groot gapend gat, natuurlijk helemaal onderin. De vissen lagen tot achter het fornuis in de keuken te spartelen..

Geen aquarium meer voor ons sindsdien..

Ik heb er 2 staan van 300 liter en als je mijn zoon was dan had je dat skateboard ergens gekregen waar de zon niet schijnt

En je had heel veeeel krantenwijkjes mogen lopen

pi_13542482
no hard feelings, kwou gewoon mijn standpunt tov die bolletjes effe laten weten
pi_13542667
quote:
Op dinsdag 30 september 2003 12:42 schreef Faithz het volgende:
Ik heb er 2 staan van 300 liter en als je mijn zoon was dan had je dat skateboard ergens gekregen waar de zon niet schijnt

En je had heel veeeel krantenwijkjes mogen lopen

Aquarium weg, vloerbedekking weg, behang weg.. Geloof maar niet dat mijn ouders blij waren.. Maar het was een ongeluk.. Ik had mezelf van angst opgesloten op de wc nadat ik mijn tante had gebeld (ouders waren niet thuis) en de voordeur op een kier had gezet

Ach ja, ik was een jaar of 10 of 11 ofzo..

† In Memoriam † dinsdag 30 september 2003 @ 12:56:36 #7
7074 moussy
kuttekop
pi_13542712
quote:
Op dinsdag 30 september 2003 12:45 schreef jeroenglc het volgende:
no hard feelings, kwou gewoon mijn standpunt tov die bolletjes effe laten weten
ga jij lekker met die bolletjes klooien joh, niet janken als het net lukt he.
Je zou er haast een boek over schrijven!
pi_13542741
quote:
Op dinsdag 30 september 2003 12:56 schreef moussy het volgende:

[..]

ga jij lekker met die bolletjes klooien joh, niet janken als het net lukt he.

zal ik dan toch maar niet doen zeker als jullie zeggen dat het toch zo slecht is?
pi_13543636
quote:

[..]

als je geduld hebt kun je het volgende doen: je neemt die steentjes, laat ze een tijdje (zo lang mogelijk) in water weken, en meet dan de KH en GH van dat water. dan weet je of ze kalk afgeven. maar het is het veiligste om gewoon in de winkel substraat te kopen.
pi_13543652
quote:
Op dinsdag 30 september 2003 12:42 schreef Faithz het volgende:
[..]
heb jij nog wat gehoord van die eheim? ik heb een mailtje gestuurd, maar geen reaktie.
  † In Memoriam † dinsdag 30 september 2003 @ 13:39:23 #11
7074 moussy
kuttekop
pi_13543674
quote:
Op dinsdag 30 september 2003 13:37 schreef Byte_Me het volgende:

[..]

als je geduld hebt kun je het volgende doen: je neemt die steentjes, laat ze een tijdje (zo lang mogelijk) in water weken, en meet dan de KH en GH van dat water. dan weet je of ze kalk afgeven. maar het is het veiligste om gewoon in de winkel substraat te kopen.

Het kan makkelijker, beetje zoutzuur er op druppelen, bruist het, dan kan je het niet gebruiken.
pi_13543715
quote:
Op dinsdag 30 september 2003 12:57 schreef jeroenglc het volgende:

[..]

als je een goedkoop biofilter wil, moet je hier eens kijken:

http://www.aquaforum.nl/ubb/ultimatebb.php?ubb=get_topic;f=5;t=000251

kosten: 10 euro
werkt perfekt.

pi_13543818
De prijzen van substraat en pijpjes: (natuurlijk onder voorbehoud )

EHFI Eheim Substrat : ¤ 17.10
Pijpjes van een ander merk (Sera Siporax) ?39.50 dus ongerveer ¤17.90

De prijzen vallen mee. En je weet zeker dat de spullen schoon zijn voor je aquarium

"No hay mal que por bien no venga" Geen ongeluk zo groot, of er is altijd nog wel een geluk bij
  † In Memoriam † dinsdag 30 september 2003 @ 13:47:01 #14
7074 moussy
kuttekop
pi_13543864
het kan nog goedkoper, maar kweenie of je dat in deze periode voor elkaar krijgt. Haal keramiekpijpjes bij een tuincentrum, zijn ze stukken goedkoper.

Oh ja, in het vorige topic melde ik nog dat we stoppen met aquaria... Nou... de reptielen die we heben gekocht zijn nog zo klein dat ze in een kleine bak moeten voor een flinke tijd (anders kunnen ze hun voedsel niet vinden) Nu heb ik 8 sluierstaartjes voor die grote bak besteld Gewoon voor de lol.

pi_13543934
Ik heb ze gewoon bij de aquariumwinkel gekocht. Dan weet ik ten minste zeker dat ik het goed kan gebruiken. Die mogelijkheid die jij gaf Moussy, daar weet ik niets van af, dus begin ik er niet aan. Ben ook een beetje een gemaksmens , kan ik het kant en klaar kopen, dan heb ik de duurdere prijs er best voorover.
"No hay mal que por bien no venga" Geen ongeluk zo groot, of er is altijd nog wel een geluk bij
pi_13546966
quote:
Op dinsdag 30 september 2003 13:38 schreef Byte_Me het volgende:

[..]

heb jij nog wat gehoord van die eheim? ik heb een mailtje gestuurd, maar geen reaktie.

Nee, ik ook niet maar mijn aanbod blijft staan
pi_13548113
quote:
Op dinsdag 30 september 2003 15:45 schreef Faithz het volgende:

[..]

Nee, ik ook niet maar mijn aanbod blijft staan

erg aardig van je. het is toch een filterpomp he?
misschien kan ik even langskomen?
wil je er iets voor terug hebben, in de vorm van plantjes (bergen vallisneria), lavasteen, ik heb nog twee gouden siamese algeneters in de aanbieding, een grote appelslak. als je ergens in geinteresseerd bent hoor ik het we.
pi_13554888
Ik heb net nieuwe visjes gekocht, misschien is mijn aquarium wel een beetje overbvolkt, Maar ik merk op dat mijn guppen de hele tijd achter mijn platy's aanzwemmen en er tegen aan beuken enzo heel zielig en die platys zonderen zich helemaal af maar dan komt er weer zo'n gup aan en die beukt hem dan weer en die mannetjesgup zit achter die platy's aan te zwemmen alsof hij wil paren! Ik weet niet wat voor geslacht de platy's hebben, hoe zie je dat ook alweer?? Maar het lijkt net of die wil paren met die platy! Hellup wat moet ik doen?? Ik heb medelijden met m'n platy's.
Oja ik heb 3 platy's, 4 guppen , 1 algeneter en 1 kuhli in een bak van 40x20x25
  † In Memoriam † dinsdag 30 september 2003 @ 20:59:31 #19
7074 moussy
kuttekop
pi_13555007
quote:
Op dinsdag 30 september 2003 20:56 schreef Salie het volgende:
Oja ik heb 3 platy's, 4 guppen , 1 algeneter en 1 kuhli in een bak van 40x20x25

Ze jagen omdat ze véél te weinig ruimte hebben.

Platy's hebben net zoals guppen een "piemel" gonopodium

pi_13555988
jouw bak is 40*20*25, dit is 20 liter. dan mag je er 20 cm vis in hebben. dat zijn bijvoorbeeld 5 guppen.

jij hebt erin zitten:
3 platy's, 4 guppen , 1 algeneter en 1 kuhli

teveel dus. ik weet ook niet wat voor algeneter, maar die zijn meestal nog wat groter dan een gup en hebben sowieso een grotere bak nodig.

kun je de platy's niet weggeven/verkopen/terugbrengen? ik denk dat je dan wat beter zit.

† In Memoriam † dinsdag 30 september 2003 @ 21:54:36 #21
7074 moussy
kuttekop
pi_13557255
Iemand toevallig nog een hoekbakje (van 400 liter) met toeters en bellen kopen?
pi_13563730
any pics & specs?
  woensdag 1 oktober 2003 @ 10:12:27 #23
56347 Faithz
ADHD Fokker
pi_13564954
quote:
Op dinsdag 30 september 2003 21:54 schreef moussy het volgende:
Iemand toevallig nog een hoekbakje (van 400 liter) met toeters en bellen kopen?
Wa kost da?

Heb zeer veel interesse

Foto's, filter, merk?

† In Memoriam † woensdag 1 oktober 2003 @ 10:18:47 #24
7074 moussy
kuttekop
pi_13565066
Mag dat hiero? Jawel he

Zoals er nu bij staat, 300 euro en jaaaaah tis een hoop geld.

De afmetingen zijn: de breedste breedte is 1m28 De hoogte is 75 cm (op frame-kastje 1.50) De diepte is 80 cm en de zijwanden zijn 90 cm.

*vijf vakken-bioloog met toeters en bellen
*opvoerpomp (1600 lpu)
*achterwanden
*verlichting
*thermostaat
*condensventilator
*stalen frame met grenen ombouw
*artemia kweekfles + artemia

woensdag 1 oktober 2003 @ 10:19:58 #25
56347 Faithz
ADHD Fokker
pi_13565093
quote:
Op woensdag 1 oktober 2003 10:18 schreef moussy het volgende:
Mag dat hiero? Jawel he

[afbeelding]

Zoals er nu bij staat, 300 euro en jaaaaah tis een hoop geld.

De afmetingen zijn: de breedste breedte is 1m28 De hoogte is 75 cm (op frame-kastje 1.50) De diepte is 80 cm en de zijwanden zijn 90 cm.

*vijf vakken-bioloog met toeters en bellen
*opvoerpomp (1600 lpu)
*achterwanden
*verlichting
*thermostaat
*condensventilator
*stalen frame met grenen ombouw
*artemia kweekfles + artemia

Den Helder is nog een eindje..
maar ik zal vanavond eens vragen aan de baas
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo