Laast bericht:
quote:
Op dinsdag 30 september 2003 12:25 schreef jeroenglc het volgende:[..]
we zijn wel vriendelijk zeg. kwou gewoon weten of die steentjes hetzelfde effect zouden hebben als die keramiek pijpjes
ik denk dat ek op een ander forum moet gaan vragen stellen
quote:Ja, maar als mensen vervolgens advies geven neem je dat niet aan..
we zijn wel vriendelijk zeg. kwou gewoon weten of die steentjes hetzelfde effect zouden hebben als die keramiek pijpjes
Die pijpjes zijn er voor gemaakt, bacteriën kunnen er goed in nestelen en zo duur zijn ze niet.
Ik raad je aan om gewoon die dingetjes te gebruiken. Dan ben je er ook zeker van dat je aquarium het overleeft.
Op andere fora zullen ze je precies hetzelfde vertellen.
Ga maar eens naar http://aquarium.prikpagina.nl of naar www.aquaforum.nl
Ik stond op een avond, alleen thuis, een beetje te oefenen tegen de tafel, heen en weer te rijden. Opeens schoot het skateboard onder m'n voeten vandaan en ramde zo dwars door de ruit van het aquarium. Een groot gapend gat, natuurlijk helemaal onderin. De vissen lagen tot achter het fornuis in de keuken te spartelen..
Geen aquarium meer voor ons sindsdien..
quote:Ik heb er 2 staan van 300 liter en als je mijn zoon was dan had je dat skateboard ergens gekregen waar de zon niet schijnt
Op dinsdag 30 september 2003 12:37 schreef TripleM het volgende:
Wij hadden ooit een tropisch aquarium, 300 liter. Stond op de grond, houten ombouw, kastje voor pomp enzo ernaast. Mooi ding. Tot ik een skateboard kreeg..Ik stond op een avond, alleen thuis, een beetje te oefenen tegen de tafel, heen en weer te rijden. Opeens schoot het skateboard onder m'n voeten vandaan en ramde zo dwars door de ruit van het aquarium. Een groot gapend gat, natuurlijk helemaal onderin. De vissen lagen tot achter het fornuis in de keuken te spartelen..
Geen aquarium meer voor ons sindsdien..
En je had heel veeeel krantenwijkjes mogen lopen
quote:Aquarium weg, vloerbedekking weg, behang weg.. Geloof maar niet dat mijn ouders blij waren.. Maar het was een ongeluk.. Ik had mezelf van angst opgesloten op de wc nadat ik mijn tante had gebeld (ouders waren niet thuis) en de voordeur op een kier had gezet
Op dinsdag 30 september 2003 12:42 schreef Faithz het volgende:
Ik heb er 2 staan van 300 liter en als je mijn zoon was dan had je dat skateboard ergens gekregen waar de zon niet schijntEn je had heel veeeel krantenwijkjes mogen lopen
Ach ja, ik was een jaar of 10 of 11 ofzo..
quote:ga jij lekker met die bolletjes klooien joh, niet janken als het net lukt he.
Op dinsdag 30 september 2003 12:45 schreef jeroenglc het volgende:
no hard feelings, kwou gewoon mijn standpunt tov die bolletjes effe laten weten
quote:zal ik dan toch maar niet doen zeker als jullie zeggen dat het toch zo slecht is?
Op dinsdag 30 september 2003 12:56 schreef moussy het volgende:[..]
ga jij lekker met die bolletjes klooien joh, niet janken als het net lukt he.
quote:als je geduld hebt kun je het volgende doen: je neemt die steentjes, laat ze een tijdje (zo lang mogelijk) in water weken, en meet dan de KH en GH van dat water. dan weet je of ze kalk afgeven. maar het is het veiligste om gewoon in de winkel substraat te kopen.
quote:heb jij nog wat gehoord van die eheim? ik heb een mailtje gestuurd, maar geen reaktie.
Op dinsdag 30 september 2003 12:42 schreef Faithz het volgende:
[..]
quote:Het kan makkelijker, beetje zoutzuur er op druppelen, bruist het, dan kan je het niet gebruiken.
Op dinsdag 30 september 2003 13:37 schreef Byte_Me het volgende:[..]
als je geduld hebt kun je het volgende doen: je neemt die steentjes, laat ze een tijdje (zo lang mogelijk) in water weken, en meet dan de KH en GH van dat water. dan weet je of ze kalk afgeven. maar het is het veiligste om gewoon in de winkel substraat te kopen.
quote:als je een goedkoop biofilter wil, moet je hier eens kijken:
Op dinsdag 30 september 2003 12:57 schreef jeroenglc het volgende:[..]
http://www.aquaforum.nl/ubb/ultimatebb.php?ubb=get_topic;f=5;t=000251
kosten: 10 euro
werkt perfekt.
EHFI Eheim Substrat : ¤ 17.10
Pijpjes van een ander merk (Sera Siporax) ?39.50 dus ongerveer ¤17.90
De prijzen vallen mee. En je weet zeker dat de spullen schoon zijn voor je aquarium
Oh ja, in het vorige topic melde ik nog dat we stoppen met aquaria... Nou... de reptielen die we heben gekocht zijn nog zo klein dat ze in een kleine bak moeten voor een flinke tijd (anders kunnen ze hun voedsel niet vinden) Nu heb ik 8 sluierstaartjes voor die grote bak besteld Gewoon voor de lol.
quote:Nee, ik ook niet maar mijn aanbod blijft staan
Op dinsdag 30 september 2003 13:38 schreef Byte_Me het volgende:[..]
heb jij nog wat gehoord van die eheim? ik heb een mailtje gestuurd, maar geen reaktie.
quote:erg aardig van je. het is toch een filterpomp he?
Op dinsdag 30 september 2003 15:45 schreef Faithz het volgende:[..]
Nee, ik ook niet maar mijn aanbod blijft staan
quote:
Op dinsdag 30 september 2003 20:56 schreef Salie het volgende:
Oja ik heb 3 platy's, 4 guppen , 1 algeneter en 1 kuhli in een bak van 40x20x25
Ze jagen omdat ze véél te weinig ruimte hebben.
Platy's hebben net zoals guppen een "piemel" gonopodium
jij hebt erin zitten:
3 platy's, 4 guppen , 1 algeneter en 1 kuhli
teveel dus. ik weet ook niet wat voor algeneter, maar die zijn meestal nog wat groter dan een gup en hebben sowieso een grotere bak nodig.
kun je de platy's niet weggeven/verkopen/terugbrengen? ik denk dat je dan wat beter zit.
quote:Wa kost da?
Op dinsdag 30 september 2003 21:54 schreef moussy het volgende:
Iemand toevallig nog een hoekbakje (van 400 liter) met toeters en bellen kopen?
Heb zeer veel interesse
Foto's, filter, merk?
Zoals er nu bij staat, 300 euro en jaaaaah tis een hoop geld.
De afmetingen zijn: de breedste breedte is 1m28 De hoogte is 75 cm (op frame-kastje 1.50) De diepte is 80 cm en de zijwanden zijn 90 cm.
*vijf vakken-bioloog met toeters en bellen
*opvoerpomp (1600 lpu)
*achterwanden
*verlichting
*thermostaat
*condensventilator
*stalen frame met grenen ombouw
*artemia kweekfles + artemia
quote:Den Helder is nog een eindje..
Op woensdag 1 oktober 2003 10:18 schreef moussy het volgende:
Mag dat hiero? Jawel heZoals er nu bij staat, 300 euro en jaaaaah tis een hoop geld.
De afmetingen zijn: de breedste breedte is 1m28 De hoogte is 75 cm (op frame-kastje 1.50) De diepte is 80 cm en de zijwanden zijn 90 cm.
*vijf vakken-bioloog met toeters en bellen
*opvoerpomp (1600 lpu)
*achterwanden
*verlichting
*thermostaat
*condensventilator
*stalen frame met grenen ombouw
*artemia kweekfles + artemia
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |