abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_217890582
Het heeft een half jaar geduurd maar ik ben zonder enige moeite vrijwel geheel van m'n eendenkroos af in de grote bak.

Blijkbaar zijn de guppen er gek op. Ik weet niet of ze alleen de worteltjes aanvreten of het hele eendenkroos maar het is praktisch weg. Er zit nog wel veel gedroogd eendenkroos tegen het glas uiteraard :P

Van de Salvinia blijven ze gelukkig wel af ;)

De kleine bak is nog steeds bedekt met eendenkroos.
De garnalen doen het daar heel goed in.

quote:
0s.gif Op dinsdag 11 februari 2025 12:14 schreef TheFreshPrince het volgende:

[..]
Ik had ineens vissterfte in 2 aquaria, die niet overbevolkt zijn. In de grootste bak zijn ook alleen wat garnalen erbij geplaatst.

Sinds het vorige bericht (17 december) na de behandeling tegen parasieten ook geen dode vissen meer gehad.

Vooralsnog ga ik er vanuit dat dat het was ;)
En ook dat gaat nog steeds goed.

Heb nu standaard Fritz ParaCleanse op voorraad (levertijd is 2-4 weken uit buitenland) maar niet weer nodig gehad.

[ Bericht 17% gewijzigd door TheFreshPrince op 08-06-2025 23:58:29 ]
  Moderator zaterdag 8 augustus 2026 @ 00:37:16 #277
121347 crew  senesta
Risicovol
pi_221523039
Kick :P
JoOlz: "So much good shit in senesta's head, I call it Ideahhrea."
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie zaterdag 8 augustus 2026 @ 06:26:30 #278
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_221523157
Grote kick. Hopend dat jullie aanvullende informatie kunnen geven.

En toen hadden we een aquarium in huis. 60 liter tank. Het staat nu in te draaien. Soort zand/grind op de bodem. 4 soorten planten erin, hout en 3 stenen.
Netjes gister de eerste test van het water gedaan en dit de komende weken herhalen, wanneer de piek er is moeten we een water wissel doen.
Tot zo ver.

Er gaan guppen in komen en wat garnalen.
Nu krijgen we van veel kanten verschillende informatie over hoeveelheid vissen.
De een zegt max 5 guppen, de ander zegt max 15 guppen. En de ander zegt 12.

Hoe weet ik nu hoeveel het beste is?
De guppen die komen zijn alleen mannen want wil geen overbevolking.

En dan verder, water is nu een temperatuur van 22,5 graden. Dit zou verhoogd moeten worden tot 24, klopt dit? Verwarmingselement hangt erin. Maar ook hier, de een zegt met alleen planten nog niet verwarmen, de ander zegt wel al verwarmen. Waar doe ik goed aan?

Filter staat op laagste stand l, heeft aardig wat stroming. Hoe weet je nu op welke stand deze moet staan?

Oh en wanneer geef je nu wel of geen plantenvoeding?

[ Bericht 7% gewijzigd door Ynske op 08-08-2026 06:41:49 ]
Today is life -
the only life you are sure of. Make the most of today.

Dale Carnegie
pi_221535097
Ik zag jouw bericht ook op Facebook voorbij komen.

Ik zou zelf voor 8 mannen gaan, max 10. Ben geen fan van guppen, maar ik snap de aantrekkingskracht, ze zijn kleurrijk en bewegelijk.

Temperatuur alvast omhoog naar 24 graden. Kunnen de planten alvast eraan wennen. Ik weet niet wat je voor planten erin hebt, maar het is wel aardig om verschillende hoogtes te hebben. Plantenvoeding helpt zeker. Afhankelijk van de planten de voeding kiezen.

Ik koop zelf mijn plantjes bij aquaplantsonline. Mooie prijzen maar vooral goede adviezen wanneer nodig. Ze hebben een kopje informatie en daar kan je heel veel vinden. Doe er jouw voordeel mee.

Voor het filter, als je voldoende stroming hebt is het goed. Ik ga ervan uit dat het filter met het aquarium mee is gekomen. Je kan de inhoud van jouw filter aanpassen voor een beter resultaat voor behoud van waterkwaliteit.

Maar het belangrijkste is, probeer in te lezen. Zoek naar jouw wensen. Je kan het zo gek maken als je zelf wilt! Mocht je hulp willen, laat maar weten.

Zelf heb ik nu 13 jaar een aquarium en nog steeds aan het leren. Daarom is het ook een mooie hobby.
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie zondag 9 augustus 2026 @ 16:33:19 #280
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_221535851
quote:
0s.gif Op zondag 9 augustus 2026 15:22 schreef LoaLoa1 het volgende:
Ik zag jouw bericht ook op Facebook voorbij komen.

Ik zou zelf voor 8 mannen gaan, max 10. Ben geen fan van guppen, maar ik snap de aantrekkingskracht, ze zijn kleurrijk en bewegelijk.

Temperatuur alvast omhoog naar 24 graden. Kunnen de planten alvast eraan wennen. Ik weet niet wat je voor planten erin hebt, maar het is wel aardig om verschillende hoogtes te hebben. Plantenvoeding helpt zeker. Afhankelijk van de planten de voeding kiezen.

Ik koop zelf mijn plantjes bij aquaplantsonline. Mooie prijzen maar vooral goede adviezen wanneer nodig. Ze hebben een kopje informatie en daar kan je heel veel vinden. Doe er jouw voordeel mee.

Voor het filter, als je voldoende stroming hebt is het goed. Ik ga ervan uit dat het filter met het aquarium mee is gekomen. Je kan de inhoud van jouw filter aanpassen voor een beter resultaat voor behoud van waterkwaliteit.

Maar het belangrijkste is, probeer in te lezen. Zoek naar jouw wensen. Je kan het zo gek maken als je zelf wilt! Mocht je hulp willen, laat maar weten.

Zelf heb ik nu 13 jaar een aquarium en nog steeds aan het leren. Daarom is het ook een mooie hobby.

https://i.postimg.cc/9fBMrYQG/IMG20260809163015.jpg
de tak heeft nog wat afgegeven.
Maar de staande plantjes zijn al een stuk gegroeid.

In de winkel zei men dat je het beste met guppen kon beginnen.

Afgelopen 2 dagen nog geen verandering in de kwaliteit van het water, benieuwd of we vanavond verandering zullen zien
Today is life -
the only life you are sure of. Make the most of today.

Dale Carnegie
pi_221538291
Ik weet niet in welke winkel je geweest bent, maar het beste met guppen beginnen is ook niet nodig.

Er zijn meerdere leuke vissen die niet moeilijk zijn. Dus maar net wat je wilt.

Wat zou je willen? Als jouw voorkeur bij guppen ligt, prima, maar als dat niet jouw voorkeur heeft dan kan je ori๋nteren naar een vissoort die je leuker vindt.

Voor adviezen zou ik adviseren om naar een echte aquarium zaak te gaan. Anders is het vaak een hoop gebakken lucht.

Ik weet niet in welke regio je woont, maar er zijn mooie zaken in Nederland met goed advies.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')