abonnement Unibet Coolblue
pi_37035508
Ah, dat verklaart het raadsel. Je had een verkeerd topic onder je CTRL+V, Bluezz?

Ik heb overigens geen ervaring met kasten, maar er zullen best mensen zijn die er meer verstand van hebben.
pi_37035645
quote:
Op maandag 17 april 2006 16:43 schreef MadGuy het volgende:
Ah, dat verklaart het raadsel. Je had een verkeerd topic onder je CTRL+V, Bluezz?
Mijn muis zwerft wel eens te ver (valt van muismatje af, en pikt dan zo een topic op die eronder of erboven staat ja
pi_37037918
is dat trouwens MAXTIJN zijn bak?

ziet er puik uit in ieder geval
koffie?
Nee, een Citroën!
pi_37038710
Ik dacht dat MAXTIJN een discusbak had, eigenlijk. Maar zeker een puik bakje.
  maandag 17 april 2006 @ 19:02:25 #6
52493 Prowl
IMAGE GOES HERE
pi_37039212
Tropische Visjes Post
Vi är Borg. Motstånd är meningslöst. Ni kommer att bli assimilerade!!
  maandag 17 april 2006 @ 19:07:21 #7
66470 Klonk
Koning van Tofania
pi_37039328
nou, hier is de grote verhuizing bijna zover, enige probleem is dat ik het kastje niet mooi waterpas krijg, dus morgen maar eens een bezoekje brengen aan de lokale bouwmarkt voor verstelbare pootjes en tegelijk maar eens langs de aquawinkel om te kijken om mijn probleem op te lossen (spoedvraagje was van mij )
Klonk is alleen Klonk als er Klonk op staat
pi_37045227
Helaas....dit is niet onze bak!
Dit is de nr. 1 van de site Rate my Tank!
Dus geen copyright Maxtijn...

Klonk: volgens mij is de rand van het aquarium gelijk aan de rand van het meubel, dus valt er niet omheen.
pi_37045515
quote:
Op maandag 17 april 2006 21:54 schreef MAXTIJN het volgende:
Helaas....dit is niet onze bak!
Dit is de nr. 1 van de site Rate my Tank!
Dus geen copyright Maxtijn...
Het was meer bedoeld als OPsamensmelting
En een errug mooie bak
pi_37046412
quote:
Op maandag 17 april 2006 21:54 schreef MAXTIJN het volgende:
Helaas....dit is niet onze bak!
Dit is de nr. 1 van de site Rate my Tank!
Dus geen copyright Maxtijn...

Klonk: volgens mij is de rand van het aquarium gelijk aan de rand van het meubel, dus valt er niet omheen.
Er zitten echt hele mooie bakjes tussen, zeg...
pi_37046681
t v peeeee
  dinsdag 18 april 2006 @ 11:51:22 #12
66470 Klonk
Koning van Tofania
pi_37057255
zo, de verstelbare pootjes zitten eronder, het geheel staat waterpas, een dezer dagen de verhuizing.
Klonk is alleen Klonk als er Klonk op staat
  dinsdag 18 april 2006 @ 12:09:12 #13
146425 Lindatje
Appeltje voor de dorst
pi_37057718
Ik en mijn vriend hebben ons aquarium geheel opgeschoond aangezien we helaas opnieuw moesten beginnen na een massale guppensterfte in de winter door temperatuurschommmelingen (warmte-element stopte ermee en lamp ging uit door stroomstoring in het weekend en wij waren er niet ). Nu willen we geen guppen meer omdat die zich toch wel erg makkelijk vermenigvuldigen. Misschien straks nog een paar mooie mannetjes.

We hebben nu een bak van 60 breed met daarin:
- 5 koperzalmpjes
- 1 rode betta (kempvis)
- 1 vuurstaart labeo
- 2 (paartje) antennebaarsjes

Dat gaat allemaal erg goed en ergens deze week of volgende week krijgen we 20 nieuwe vissen (die er uiteraard bijpassen als het goed is qua soort, oa purperkop-barbeel en kersebuikjes ) via iemand die zijn aquarium wegdoet. Uiteraard komt er meteen een grotere bak! Ik zal van de week nog wel een foto proberen te posten van de huidige bak (zonder uitbreiding).

Heeft iemand enig idee of kempvissen en antennebaarsjes elkaar niet liggen? We hadden eerst de kempvis in pracht en praal en sinds de eerste antennebaars erbij zit begint hij scheuren te krijgen in zijn vinnen. Daarom hebben we er een vrouwtje antenne bijgekocht en die vind het geweldig samen (horen ook in paar maar dat wist ik eerst niet). We hebben de baarsjes er nog nooit op betrapt dat ze happen maar de zwemmen altijd verdacht dicht in de buurt. In onze boeken staat dat deze soorten wel bij elkaar kunnen...
Lind@tje - aka - Peanuts - aka - Plurkske - aka - Linnie - aka - Poebeliewoepsie
Wat nou?
pi_37061339
Kersebuiker kunnen erg teritoriaal zijn, helemaal als ze jongen hebben, die zou ik niet in een bakje van 60 cm doen met zo veel vis erbij..

Ze jagen geheid een paar andere vissen de dood in als ze geslachtsrijp zijn en zin hebben om zich voort te planten..
Internetverslaafd??? Nee hoor 't is gewoon een lifestyle
  dinsdag 18 april 2006 @ 15:19:56 #15
146425 Lindatje
Appeltje voor de dorst
pi_37063114
quote:
Op dinsdag 18 april 2006 14:16 schreef drdolittle het volgende:
Kersebuiker kunnen erg teritoriaal zijn, helemaal als ze jongen hebben, die zou ik niet in een bakje van 60 cm doen met zo veel vis erbij..

Ze jagen geheid een paar andere vissen de dood in als ze geslachtsrijp zijn en zin hebben om zich voort te planten..
Die kersebuik zit er nu nog niet in. Deze komen nog. Uiteraard stappen we dan direct over op een nieuwe bak anders gaat het mis. Ze hebben geen jongen maar ik moet eerst onderzoeken of het mannetjes of vrouwtjes zijn (of beide). De nieuwe bak wordt minimaal 2 keer zo groot...kan dat wel? En ik praat over 20 vissen maar met 10 tetra's zit ik daar natuurlijk al snel aan
Lind@tje - aka - Peanuts - aka - Plurkske - aka - Linnie - aka - Poebeliewoepsie
Wat nou?
pi_37077900
Je nieuwe bak wordt zo'n 1.20 m.
dan gaat het wel goed, een bak vanaf 80 cm zou wel kunnen maar liever eentje vanaf 1 meter lengte


Ik heb vanavond ook een "nieuwe" (2-dehands) aquarium opgehaald van 125x40x40.
Moet alleen nog bedenken wat voor vissen ik er in wil gaan houden

Ik denk dat ik er een Azie-bak of een zuid-amerikaanse dwerchichilden bak van maak
Internetverslaafd??? Nee hoor 't is gewoon een lifestyle
pi_37079121
Waar kopen jullie het kienhout en stenenpartij voor jullie aquarium??

Bij de dierenwinkel vragen ze zo 15-20 euro voor een belachelijk klein stukje hout?
Als ik mijn nieuwe bak dan met veel hout in wil richten word dat het duurst van mijn hele aquarium..

Kopen jullie dat gewoon bij diverse tuincentra.. en is dat hout en steen dan wel geschikt voor aquaria??

[ Bericht 0% gewijzigd door drdolittle op 18-04-2006 22:44:44 ]
Internetverslaafd??? Nee hoor 't is gewoon een lifestyle
pi_37079212
Ik heb het inderdaad bij het tuincentrum gehaald. Je moet gewoon het hout nemen bij de aquariumafdeling. Bij stenen zul je even moeten controleren of er kalk in zit. Volgens mij geldt dat niet zo zeer voor de maaskeien, die ze zo vaak verkopen.

Thuis kun je met een beetje azijn testen of er kalk in de stenen zit. Gaat het bruisen, zit er kalk in.
pi_37081355
Ik was niet van plan om eerst TIG-kilo stenen te kopen,
thuis te testen met azijn ,en er vervolgens achter komen dat de stenen kalk bevatten!

En dan weer terug te zeuelen naar de winkel / tuincetrum en te zeggen die stenen hoef ik niet want er zit kalk in!!
Internetverslaafd??? Nee hoor 't is gewoon een lifestyle
  woensdag 19 april 2006 @ 08:37:53 #20
146425 Lindatje
Appeltje voor de dorst
pi_37086736
Sowww gisteren is onze partij vissen opgehaald!
Ze stonden vanaf 13.00 al in een emmer zonder warmte-element en wij kwamen ze om 19.30 halen. Met de auto mee...ik denk: dat overleven ze nooit. Thuis een voor een uitgezet in het aquarium en dat was wel even spannend aangezien er een aantal joekels bijzitten. Maar wonder boven wonder zwom een half uur elke vis sereen door de bak. Alleen onze antennebaars verdedigd zijn teritorium fel en de rest vind het allemaal wel prima.

We hebben nu nog niet direct een nieuwe bak gehaald aangezien de vissen helaas niet in topconditie verkeren. Als we nu een bak kopen en ze komen alsnog te overlijden door de stress, ondanks onze goede zorg, dan is dat wel erg zuur. Als het tot dit weekend goed gaat komt de nieuwe bak er direct.

Ik heb al foto's maar nog geen webspace om ze op de pleuren dus daar moet ik nog iets op verzinnen.
Lind@tje - aka - Peanuts - aka - Plurkske - aka - Linnie - aka - Poebeliewoepsie
Wat nou?
  woensdag 19 april 2006 @ 11:17:33 #21
97868 Krullehoofd
Knap, intelligent en eerlijk.
pi_37090098
Hallo iedereen, hier even een vraagje die hier misschien wel beantwoord kan worden. Ik ben van plan om een buitenfilter voor mijn aquarium (juwel rekord 110) aan te schaffen. Op dit filter gaat nog wel het een en ander aan randapparatuur op worden aangesloten, zoals een Co2 reaktor en eventueel een wervelbedfilter. Het filter heeft dus wel wat pompkracht nodig. Nu zit ik te twijfelen tussen een Eheim 2026 of een Eheim 2028. Daarbij heeft de 2028 ook nog eens een groter filtervolume waardoor je je waterinhoud vergroot en meer ruimte voor de ozo belangrijke bacteriecultuur op je substraat.

Voor welk buitenfilter zouden jullie kiezen ? Alvast bedankt voor de hulp...
Een frigide vrouw beminnen is als een lekke fietsband oppompen....
pi_37101678
het hangt een beetje af van het aantal liters water dat er in je aquarium zit.....
en ook wat voor soort vissen en of je wel of geen planten in het aquarium doet
Internetverslaafd??? Nee hoor 't is gewoon een lifestyle
pi_37102031
Krullehoofd, omdat je extra apparatuur aan gaat sluiten, en omdat je een wervelbed fliter erbij heb,
zou ik voor de 2028(2228) gaan, voor het pompvermogen.
Je zou eventueeel het kraantje wat kunnen knijpen, als je het te heftig vindt.
pi_37102500
Moet ik nog een multiples en piepschuim plaat onder de bodemplaat van mijn nieuwe aquarium aanbrengen?? ( 200 liter)


ik vraag me afi hoe de belasting voor de bodemplaat is als ik al er stenen en kienhout in ga zetten

Het aquarium is voorzien van hoekstrippen, deze steunen op de randen van het stalen frame
onder het aquarium. Ik kan dus door de bodenmplaat de inhoud van de kastruimte onder het aquarium zien. De bodemplaat hangt dus vrij boven het (bijpassende) kastje.

Ik heb alleen ondersteuning lang de randen van de bak, in het midden zit geen extra steunbalk

of kan ik mijn bak gewoon vullen..
iemand tips want ik wil de bak natuurlijk zo snel mogelijk vullen met een wat er zand/ grind etc..


Zijn er ook nog mensen die zelf een achterwand hebben gemaakt van piepschuim en verf etc. of purschuim?? en heeft er iemand nog tips hoe ik zelf zoiets zou kunnen maken.. ??

Ik ben niet al te handig..
Internetverslaafd??? Nee hoor 't is gewoon een lifestyle
  woensdag 19 april 2006 @ 19:35:21 #25
97868 Krullehoofd
Knap, intelligent en eerlijk.
pi_37104757
quote:
Op woensdag 19 april 2006 17:52 schreef drdolittle het volgende:
het hangt een beetje af van het aantal liters water dat er in je aquarium zit.....
en ook wat voor soort vissen en of je wel of geen planten in het aquarium doet
Er kan ongeveer 110 liter in. Maar ik heb er al 20 kg grind ingestort, dus ik hou het nu op rond de 90 liter. Ik ben van plan om er een "Amano" aquarium van te maken met in ieder geval de japonica als bewoner. Qua vissen ben ik er nog niet uit
Een frigide vrouw beminnen is als een lekke fietsband oppompen....
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')