Laatste reactie:
quote:
Op woensdag 19 november 2003 14:54 schreef GotenSSJ het volgende:
nu is mijn algeneter weer de pijp uitik snap echt niet wat er aan de hand is
temp is goed
voor de rest heb ik er
5 neon tetras
iets van 10 guppies
2 black molleys
2 maanvissen
[Dit bericht is gewijzigd door Prowl op 19-11-2003 15:02]
quote:tsjaa, je zult toch echt wat meer informatie moeten geven, anders kunnen we je niet helpen. hoe groot is je bak, wat voor waterwaarden, hoelang draait ie al, wat voor filter. het kan aan zoveel dingen liggen.
Op woensdag 19 november 2003 14:54 schreef GotenSSJ het volgende:
nu is mijn algeneter weer de pijp uitik snap echt niet wat er aan de hand is
temp is goed
voor de rest heb ik er
5 neon tetras
iets van 10 guppies
2 black molleys
2 maanvissen
* NiGeLaToR heeft tijdje geleden een Jewel Rekord60 bak gekregen.. zeer blij mee, erg mooi en compleet.. met echt biofilter
Heb er wel wat veel vissen in.
Meten jullie die meuk altijd? Ik doe het al jaren op gevoel en m'n dooz doet het altijd erg goed.
Owjah, heb een compleet mini aquariumpje over misschien is er een kleine-kamer-bewoner die daar wel zin in heeft, met verwarming, tl, filter etc..
(Jaja, een V&A topic volgt, had er alleen nog neit aan gedacht em te verkopen
)
quote:moeten algeneters speciaal eten hebben dan?
Op woensdag 19 november 2003 15:04 schreef NiGeLaToR het volgende:
GotenSSJ heeft je algeneter wel te eten?
Ik maak de spruiten schoon, kook ze goed gaar en gooi ze in de diepvries, het hele jaar door verse groente voor die beestjes en niet alleen de algeneters (in mijn aquarium ancistrussen) vinden het lekker maar de rest ook.
Binnen een dag zijn bij mij 2 spruitjes helemaal opgegeten
quote:ik heb maar 1 algeneter van 5cm ong....dus om die nou spruiten te gaan voeren...
Op woensdag 19 november 2003 16:20 schreef Prowl het volgende:
Misschien een tip voor de bezitters van algeneters: ik geef ze spruitenIk maak de spruiten schoon, kook ze goed gaar en gooi ze in de diepvries, het hele jaar door verse groente voor die beestjes en niet alleen de algeneters (in mijn aquarium ancistrussen) vinden het lekker maar de rest ook.
quote:Dan geef je een halve
Op woensdag 19 november 2003 16:31 schreef Ilsjuhh het volgende:[..]
ik heb maar 1 algeneter van 5cm ong....dus om die nou spruiten te gaan voeren...
Andere vissen zijn er ook gek op
quote:Klein stukje komkommer werd me ook ge-adviseerd. Al worden die groenten door m'n slakken al weggevreten
Misschien een tip voor de bezitters van algeneters: ik geef ze spruitenIk maak de spruiten schoon, kook ze goed gaar en gooi ze in de diepvries, het hele jaar door verse groente voor die beestjes en niet alleen de algeneters (in mijn aquarium ancistrussen) vinden het lekker maar de rest ook.
zijn er hier trouwens mensen die interesse hebben in een automatisch dimbare TL balast. de balast moet je dan zelf kopen (of misschien kan ik er een paar tegelijk bestellen om korting te krijgen). de automatische dimmer, die kun je zelf bouwen, of laten bouwen: http://www.inkoopacties.net/topic/w705njrt
als je interesse hebt in die dimmer, kun je dat even op dat forum laten weten. dan wordt de kans dat ie gebouwd wordt ook groter.
[Dit bericht is gewijzigd door Byte_Me op 20-11-2003 16:57]
Ik heb weer nieuwe visjes erbij. Had een tweede bak (record 60) gekocht, voor een zieke diamantgoeramie, die helaas toch dood gegaan is. Hij had worm waarschijnlijk, en dat was te ver gevorderd, heb er een kuur nog tegenaan gegooid, maar het hielp niet meer. In eerste instantie dacht ik dat hij witte stip had, dus had ik daar medicijnen voor gegeven, ook omdat ze dat bij de aquariumwinkel zeiden.
Maar goed die bak heb ik toen schoongemaakt even leeg laten draaien en er toen een sherrybarbeelpaartje uit mijn grote bak, die daar eik niet thuishoren, ingezet. Alleen dat vrouwtje werd nu zo door het mannetje nagezeten, dat ik besloten had er maar wat visjes bij te doen. Ik heb nog 4 sherrybarbeeltjes erbij gekocht, 6 kegelvleekbarbeeltjes, 7 kardinaaltetra's (er was er 1 teveel gevangen ) en 2 ancistrussen. De bak draait lekker beter dan mijn grote bak in het begin. Weinig alg, omdat ik nu precies weet hoeveel ik moet voeren.
Met mijn grote bak een Rio240, gaat het trouwens ook erg goed. De vissen zien er heel erg mooi uit. Ik moet nog maar een keertje foto's maken. Want ik hem zo'n mooie Aulonocara Jacobfreibergi, dat ik er helemaal op ben.
Mannetje:
Vrouwtje:
quote:Wat een mooie vissen Leipo! Die zien er goed uit.
Op donderdag 20 november 2003 19:52 schreef Leipo666 het volgende:
nieuwe foto's van een nieuw paartje Ramirezi's:
kamer verduisterd en alleen de lampen van het aquarium aan en dan maar plaatjes schieten.
quote:Is een leuke tip zal eens proberen als mijn bak eindelijk klaar is..
quote:oke ik zal t morgenavond wel ff proberen......
Op donderdag 20 november 2003 21:18 schreef Leipo666 het volgende:
mijn foto's zijn gemaakt met een Canon G2 digitale camera op auto instelling, geen flits en macro stand.kamer verduisterd en alleen de lampen van het aquarium aan en dan maar plaatjes schieten.
Waarom ik dit vraag is omdat vorige week voor de 3e opeen volgende keer een botia is doodgegaan maar volgens mijn info zijn de water waardes goed (uitstekend zelfs)
daarbij kan het ook een interne infectie zijn of iets dergelijks bij de vissen zelf. enige rare uiterlijk of gedragskenmerken van je botia's voordat ze dood gingen?
quote:ik vrees dat je bak overbevolkt is.
Op donderdag 20 november 2003 22:02 schreef Terrah het volgende:
Waarom ik dit vraag is omdat vorige week voor de 3e opeen volgende keer een botia is doodgegaan maar volgens mijn info zijn de water waardes goed (uitstekend zelfs)
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |