Mijn muis zwerft wel eens te ver (valt van muismatje af, en pikt dan zo een topic op die eronder of erboven staat jaquote:Op maandag 17 april 2006 16:43 schreef MadGuy het volgende:
Ah, dat verklaart het raadsel. Je had een verkeerd topic onder je CTRL+V, Bluezz?
Het was meer bedoeld als OPsamensmeltingquote:Op maandag 17 april 2006 21:54 schreef MAXTIJN het volgende:
Helaas....dit is niet onze bak!
Dit is de nr. 1 van de site Rate my Tank!
Dus geen copyright Maxtijn...
Er zitten echt hele mooie bakjes tussen, zeg...quote:Op maandag 17 april 2006 21:54 schreef MAXTIJN het volgende:
Helaas....dit is niet onze bak!
Dit is de nr. 1 van de site Rate my Tank!
Dus geen copyright Maxtijn...
Klonk: volgens mij is de rand van het aquarium gelijk aan de rand van het meubel, dus valt er niet omheen.
Die kersebuik zit er nu nog niet in. Deze komen nog. Uiteraard stappen we dan direct over op een nieuwe bak anders gaat het mis. Ze hebben geen jongen maar ik moet eerst onderzoeken of het mannetjes of vrouwtjes zijn (of beide). De nieuwe bak wordt minimaal 2 keer zo groot...kan dat wel? En ik praat over 20 vissen maar met 10 tetra's zit ik daar natuurlijk al snel aanquote:Op dinsdag 18 april 2006 14:16 schreef drdolittle het volgende:
Kersebuiker kunnen erg teritoriaal zijn, helemaal als ze jongen hebben, die zou ik niet in een bakje van 60 cm doen met zo veel vis erbij..
Ze jagen geheid een paar andere vissen de dood in als ze geslachtsrijp zijn en zin hebben om zich voort te planten..
Er kan ongeveer 110 liter in. Maar ik heb er al 20 kg grind ingestort, dus ik hou het nu op rond de 90 liter. Ik ben van plan om er een "Amano" aquarium van te maken met in ieder geval de japonica als bewoner. Qua vissen ben ik er nog niet uitquote:Op woensdag 19 april 2006 17:52 schreef drdolittle het volgende:
het hangt een beetje af van het aantal liters water dat er in je aquarium zit.....
en ook wat voor soort vissen en of je wel of geen planten in het aquarium doet
Ik heb bij een ander aquarium een 2222 met dezelfde CO2 reaktor in werking, maar uiteindelijk stroomt het water er zo ontzettend traag uit. Je zou bijna zeggen dat dikke stroop nog sneller is.quote:Op woensdag 19 april 2006 18:04 schreef MAXTIJN het volgende:
Krullehoofd, omdat je extra apparatuur aan gaat sluiten, en omdat je een wervelbed fliter erbij heb,
zou ik voor de 2028(2228) gaan, voor het pompvermogen.
Je zou eventueeel het kraantje wat kunnen knijpen, als je het te heftig vindt.
Ik ben zo hier en daar aan het rond kijken naar cherrygarnaaltjes. Maar weet je misschien ook de latijnse naam ervan? Want de dierenspeciaal zaken hier in de buurt weten niet precies waar ik het over hebquote:Op donderdag 20 april 2006 20:40 schreef MadGuy het volgende:
De glasgarnaal is waarschijnlijk de Caridina Japonica, oftewel de Amano garnaal. Deze kunnen alleen voortplanten in brak water. In zoet water zullen ze geen nakomelingen op de wereld zetten.
De andere garnaal waar je het over hebt is denk ik de waaierhandgarnaal, één van die soorten. DE Afrikaanse of Aziatische variant. Ook zij kweken moeilijk en vooral in brak water.
De garnaaltjes die het makkelijkst kweken zijn de cherrygarnaaltjes. De guppen onder de garnalen.
Garnalen houden inderdaad van een schijfje komkommer. Even blancheren en lekker dat ze het vinden. Overigens eten ze ook met de pot mee hoor, dus ik zou niet teveel gekkigheid uithalen als ze al genoeg meepikken van wat op de bodem valt.
http://www.kreeftengarnalen.nlquote:Op vrijdag 21 april 2006 17:43 schreef CraZyRiZio het volgende:
[..]
Ik ben zo hier en daar aan het rond kijken naar cherrygarnaaltjes. Maar weet je misschien ook de latijnse naam ervan? Want de dierenspeciaal zaken hier in de buurt weten niet precies waar ik het over heb![]()
Het lijkt me best leuk om garnaaltjes te kweken. Net als vroeger maar toen had ik guppies
Ik heb wel eens gehoord/gelezen dat de vissen dit gewoon als een regenbuitje beschouwen en dat het juist goed is voor ze.quote:Op zondag 23 april 2006 17:51 schreef Klonk het volgende:
hoe doen jullie het trouwens met water wisselen, ik meng het water zo goed mogelijk op temperatuur maar ik ken ook iemand die er gewoon een emmer koud water bij doet
Hoe doe je dat dan ?? Heb je speciale kraantjes op je aanvoer en afvoer van je buitenfilter zitten ?? Of gebruik je een bioloog onder je aquarium ?? Ik ben benieuwd, want dat gezeul met die emmers word ik niet echt vrolijk van eigenlijk.quote:Op zondag 23 april 2006 17:56 schreef EvilMistress het volgende:
Een emmer koud water? Arme beestjes, die krijgen de schok van hun leven! *ehm... juist*
Bij mij komt het eigenlijk gewoon uit de kraan. Zometeen maar even doen. Slang eraan leggen en dan inderdaad ongeveer gelijk temperatuur en dan via de filter de bak in.
Eruit net zo, slang aansluiten op het filter en dan pompt 'ie het water er zelf uit. Nadat er een laagje uit is de slang loskoppelen, duim erop en vervolgens in het filter hangen plus de pomp uitzetten.
Het is een systeem, maar het werkt!![]()
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |