abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Moderator zaterdag 8 december 2007 @ 12:42:28 #1
56843 crew  onlogisch
Forumbeest
pi_55122553
Hier verder
quote:
Op donderdag 6 december 2007 22:46 schreef broodmonkeh het volgende:
als ik brutaal mag zijn , hoeveel kostte deze? En hoe groot is ie nu? Het is overduidelijk een L-nummer , heb op verschillende sites gekeken maar niets gevonden nog.
Hij kostte maar ¤4,95 en is ondertussen een centimeter of 7

De dierenwinkel had gezegd zet hem er in, en kijk wat er gebeurt. En kom aan het einde van de week nog even je water laten testen.

De vis ziet er gezond uit, en het is het einde van de week, dus ik ben even mijn water laten testen

Tot straks
Recordhouder aantal posts op één dag.
4045
onlogisch
pi_55123007
Ik vind em wel een beetje op deze lijken:

pi_55123073
oh en als dat em is , hij wordt ongeveer 50cm :p

zaterdag 8 december 2007 @ 13:24:00 #4
179735 UnderTheWingsOfLove
Imperio. Crucio. Avada Kedavra
pi_55123269
TVP
Celebrities walk on red carpet because they are famous, I walk on toilet paper because I'm the shit
5 Xbox360 spellen: Halo 3 , Fable 2 ,Saints Row 2 , Pure en Virtua Tennis 3 te koop!
  Moderator zaterdag 8 december 2007 @ 13:26:59 #5
155227 crew  Guppy
dus
pi_55123314
@onlogisch,
heb je de naam al gevraagd? was het toevallig Hypostomus Plecostomus?
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
  zaterdag 8 december 2007 @ 14:01:10 #6
52493 Prowl
IMAGE GOES HERE
pi_55123761
Zal wel een pleco zijn, verkochte algeneter nummer 1 alleen eet hij zo weinig alg
Vi är Borg. Motstånd är meningslöst. Ni kommer att bli assimilerade!!
  Moderator zaterdag 8 december 2007 @ 15:18:14 #7
56843 crew  onlogisch
Forumbeest
pi_55124899
Het is geen L-nummer zei de verkoper lachend. "Die verkoop ik niet voor ¤4,95 " zei hij.

Anyway, de naam was lang & latijns, vergeten op te schrijven maar post ik v/d week nog wel

Mijn water was ondanks mijn problemen (zie vorig topic voor degenen die het niet weten) perfect. En heb naast mijn algeneter nu ook 15 keizer tetra's er in

Ook nog 4 planten gekocht want mn bak was nog erg kaal

Foto's volgen snel van de keizer tetra's.

Wat me trouwens wel opviel aan de 15 keizertetra's was dat ze, na een half uur te hebben geaclimatiseerd, de eerste 5 minuten echt in een school zwommen.

Maar na het verkennen van de bak gingen ze allemaal een beetje hun eigen weg.

Komt dit omdat er voor hun (op de algeneter na misschien )nog geen gevaar is in de bak?

Of is een school vissen gewoon niet zo close zoals ik me had voorgesteld?
4045
onlogisch
pi_55125518
quote:
Op zaterdag 8 december 2007 15:18 schreef onlogisch het volgende:
Het is geen L-nummer zei de verkoper lachend. "Die verkoop ik niet voor ¤4,95 " zei hij.

Anyway, de naam was lang & latijns, vergeten op te schrijven maar post ik v/d week nog wel

Mijn water was ondanks mijn problemen (zie vorig topic voor degenen die het niet weten) perfect. En heb naast mijn algeneter nu ook 15 keizer tetra's er in

Ook nog 4 planten gekocht want mn bak was nog erg kaal

Foto's volgen snel van de keizer tetra's.

Wat me trouwens wel opviel aan de 15 keizertetra's was dat ze, na een half uur te hebben geaclimatiseerd, de eerste 5 minuten echt in een school zwommen.

Maar na het verkennen van de bak gingen ze allemaal een beetje hun eigen weg.

Komt dit omdat er voor hun (op de algeneter na misschien )nog geen gevaar is in de bak?

Of is een school vissen gewoon niet zo close zoals ik me had voorgesteld?
ehm.. keizertetra's zijn niet zo'n goede keus voor een school. Je zal het binnenkort wel zien , ze zullen elkaar wegjagen , en zwemmen het liefst in hun eentje, vooral de mannetjes.

Als ze nog jong zijn zwemmen ze wel in een school.

Ohja, en L-nummers zijn er in verschillende prijsklassen , dus ook 4,95. Ik weet trouwens 100% zeker dat dit een L nummer is.
pi_55126031
quote:
Op zaterdag 8 december 2007 13:12 schreef broodmonkeh het volgende:
oh en als dat em is , hij wordt ongeveer 50cm :p

[ afbeelding ]
wtf,die heb ik ook...word die echt 50 cm
ik vond hem nu al groot,en nu is ie nog maar 20 cm

gelukkig kan ik hem naar een collegs van me brengen als ie te groot word voor mijn bak...
blablablablablablablablablablablablablabla
  Moderator zaterdag 8 december 2007 @ 17:04:02 #10
56843 crew  onlogisch
Forumbeest
pi_55126629
quote:
Op zaterdag 8 december 2007 15:59 schreef broodmonkeh het volgende:

[..]

ehm.. keizertetra's zijn niet zo'n goede keus voor een school. Je zal het binnenkort wel zien , ze zullen elkaar wegjagen , en zwemmen het liefst in hun eentje, vooral de mannetjes.

Als ze nog jong zijn zwemmen ze wel in een school.

Ohja, en L-nummers zijn er in verschillende prijsklassen , dus ook 4,95. Ik weet trouwens 100% zeker dat dit een L nummer is.

Dit is hem volgens de verkoper :

Pterygoplichthys gibbiceps

4045
onlogisch
  zaterdag 8 december 2007 @ 17:40:04 #11
165333 misslady83
Can't you see im waving..
pi_55127543
Hallo allemaal!

Weer een ramp erbij, de aquarium lekt, mn ma heeft m kado gekregen van iemand die m weer 2ehands heeft gekocht. Als je aan de onderkant van t bijgeleverde tafeltje voelt is ie helemaal nat........... wat kunnen we nu t beste doen, is dit nog op te lossen?

alvast tnx
Waving.....can be positive or negative!..:)
  Moderator zaterdag 8 december 2007 @ 17:50:36 #12
56843 crew  onlogisch
Forumbeest
pi_55127811
quote:
Op zaterdag 8 december 2007 17:40 schreef misslady83 het volgende:
Hallo allemaal!

Weer een ramp erbij, de aquarium lekt, mn ma heeft m kado gekregen van iemand die m weer 2ehands heeft gekocht. Als je aan de onderkant van t bijgeleverde tafeltje voelt is ie helemaal nat........... wat kunnen we nu t beste doen, is dit nog op te lossen?

alvast tnx
Ik ben redelijk nieuw op het gebied van aquariums maar bij mij op de zaak gebruiken we terostat om dingen af te dichten. Juist water zeg maar.

Misschien als het lek niet te groot is kan je het daar mee dichten.

Maar misschien heeft een ervaren iemand een beter idee.
4045
onlogisch
  zaterdag 8 december 2007 @ 17:55:01 #13
52493 Prowl
IMAGE GOES HERE
pi_55127914
Alles leeg halen voordat de boel losscheurt
Vi är Borg. Motstånd är meningslöst. Ni kommer att bli assimilerade!!
  zaterdag 8 december 2007 @ 20:02:22 #14
74276 saaw
fight harder or walk away
pi_55130745
ik heb ook een voerprobleempje gehad net
gister mn voor apparaatje bijgevuld [die geeft automatisch 3 keer per dag een beetje eten]
maar daarna vergeten hem weer goed dicht te doen

gevolg > water leek net een soort wolk
heb het grootste deel van het voer er al uitgepompt en het water ververst, ziet er al een stuk beter uit
voor 3 roodkopzalmpjes en 1 congozalmpje was het jammergenoeg al te laat [wat gaat dat snel zeg, is dus 2 keer ontzettend veel gevoerd]
hoop dat mn andere visjes het halen! heb de pomp schoongemaakt en op volle toeren gezet, met nog meer extra zuurstof
an urge to help mankind overcomes me
pi_55135772
ik heb een paar jaar terug ook een lek gehad in mijn aqua van 100-50-50.
Wat je dan het beste kan doen is vissen eruit halen en tijdelijk in een opvangbak. Aquarium leeghalen en zo veel mogelijk van oude water proberen te bewaren in emmers, badkuip etc.
Bak aan randen droog maken. (ik wilde er toch al een nieuwe voedingsbodem in aanbrengen dus heb hem helemaal leeggehaald).
Aquariumkit kopen (en ik dus ook nieuwe voedingsbodem, grind).
Kitten.
Laten drogen.
Ik heb hem 1 dag laten drogen want de vissen (zo'n 20 kardinalen, paar pantsermeervallen etc) konden niet te lang in een 10 l bak blijven.

Getest of ie niet meer lekte en toen opnieuw de bodem ingericht, grind erop. Voorzichtig weer water terug gedaan. Ik had ongeveer een derde nog kunnen bewaren en de rest heb ik met vers water aangevuld.
Paar dagen laten staan en toen de vissen weer terug.

Heb toen bijna een half jaar lang gedoe gehad met dat alle planten steeds weer stuk gingen. Echt frustrerend. Uiteindelijk bleven wat sterkere plantensoorten in leven en nu doen de planten het weer te goed.

Kortom advies: bak leeghalen, kitten, testen en water weer terug. Even wachten en dan de vissen er weer in.
In a world without fences, who needs Windows and Gates!
pi_55141419
quote:
Op zaterdag 8 december 2007 17:04 schreef onlogisch het volgende:

[..]

Dit is hem volgens de verkoper :

Pterygoplichthys gibbiceps

[ afbeelding ]
Ah dat is de L-083. Deze wordt zo'n 20cm. Past dus perfect bij je bak!
pi_55144592
Dat is geluk hebben (verkapte TVP)
pi_55145714
ah ik zie dat het dezelfde is als die ik eerder postte in dit topic! Deze wordt in de natuur zo'n 50cm en in gevangenschap zo'n 20cm.

http://www.planetcatfish.com/catelog/image.php?image_id=2835
  zondag 9 december 2007 @ 15:50:21 #19
199534 Djer
FishAqua.nl
pi_55147063
wel erg mooie foto's
Wie nog meer informatie wil kan altijd even naar de FishAqua website gaan.
Wij bieden u op de site informatie aan over verschillende gebieden. Zoals allerlei zoet- en zoutwater vissen, planten, winkels, techniek, ziektes en nog veel meer.
pi_55164849
Ik wil graag jullie mening effe: we kwamen gisteravond terug van ons weekendje weg. Wij hebben op de lamp een tijdsschakelaar gezet die van 11 tot 11 aanstaat en snachts uit. Pomp en warmteonderdeel doen het altijd. Nu kwamen we dus thuis en toen viel het op dat om half 12 het licht nog steeds brandde. De tijdschakelaar werkte dus niet goed. Waarschijnlijk heeft het hele weekend de lamp staan te branden. Heeft dit verband met dit?:

4 Black Molly's waren dood en de kogelvis heeft een wittige aanslag op zijn staartvin.
  Moderator maandag 10 december 2007 @ 11:18:50 #21
155227 crew  Guppy
dus
pi_55164929
black mollys zijn zowiezo gevoelig voor ziektes (stip). misschien zijn er een paar doodgegaan, heeft de kogelvis eraan geknabbeld, en is die nu ook een beetje ziek?

misschien is het ritme van de mollys verstoord door het licht en zijn ze daarom ziek geworden?
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
pi_55180890
heb niet ervaring met de lamp te lang aan laten staan, slaap naast me aquarium als het ware dus merk het op als hij uitknalt, lijtk me dat het erg verstoort is voor de vissen en dat ze door de stress overleden zijn, denk maar eens zelf als er 72 uur vol licht aanstaat, best lastig slapen. succes.

Vraagje van mij weer: de eitjes jawel, mijn vraag nu ik had een paar eitjes apart gezet, en deze in een bakje geplaatst (zo'n guppen bakje) maar echt maar 4 eitjes, door middel van een netje van het hout af gekregen. Alleen na 7 dagen nog niks gebeurd en leek er een schimmellaagje op te zitten of iets. Moet het eitje nog bevrucht worden als het uit het vrouwtje komt of hoe zit dit?
Chinaphones / andere artikelen: www.fok.nl/tag/chinaopfok
Top 5 China producten
pi_55185605
Nou de kogelvis en een neon tetra zijn overleden. We hebben besloten om het aquarium helemaal schoon te maken en geen gebruik meer te maken van voedingsbodem.
pi_55198027
OxygeneFRL:
Gecondoleerd met het verlies.

Ik denk persoonlijk dat de hele dag licht niet de oorzaak is geweest van de dood van de Black mollys en de schimmel van de kogelvis. Dat klinkt meer als een ziekte die door schimmel of andere oorzaken het aquarium is ingekomen.

Zijn er kort geleden (binnen 1 a 2 weken) vissen erbij gedaan in het aquarium van buiten (winkel of van vrienden)?
Ik heb zelf gemerkt dat met kardinalen en neons als je er vissen bij zet vanuit de winkel die ogenschijnlijk gezond lijken te zijn die toch nog wel eens besmet zijn met ziektes en die steken dan de andere vissen in je aquarium aan.

Of kan het zijn dat er teveel voer is achtergebleven dat is gaan rotten?
Ik ben dus wel benieuwd naar wat meer achtergrond van hoe lang het aquarium er al stond etc.

In elk geval denk ik dat het meest verstandige is om inderdaad de bak opnieuw op te zetten. Het is even een werk en dan weer tot rust laten komen voordat er nieuwe vissen in komen.
Succes!
Waarom geen voedingsbodem meer?
Hoe ga je de planten van voedingsstoffen voorzien? Je zal dus veel regelmatiger voedingsstoffen moeten toedienen aan het water en dit ook controleren of het er niet te veel zijn.
Ik vraag me af hoeveel lastiger het is om een evenwicht te krijgen (het is vast mogelijk, want ik heb van meer mensen gehoord dat ze geen voedingsbodem hebben).
In a world without fences, who needs Windows and Gates!
pi_55203232
Tja.. mensen hier zijn anti-voedingsbodem. Het kan denk ik wel, kleitabletjes zijn denk ik een prima alternatief. Ik heb in ieder geval beide. (en vloeibaar, en een beetje bio co2)
En er zijn natuurlijk veel planten die sowieso niet veel uit de grond halen, maar vooral vertrouwen op voedingsstoffen in die in het water zitten. Al lijkt me voeding in de bodem geen overbodige luxe.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')