Echinodorus amazonicus , deze heb ik voor mijn filter staan.quote:Op zaterdag 1 december 2007 22:07 schreef rene90 het volgende:
weet iemand een goed sterk redelijk hoog plantje voor tegen me filter (30 cm)? dus wel dicht begroeid zeg maar. jullie snappen me wel:)
Bij mij ookquote:Op maandag 3 december 2007 18:41 schreef merry77 het volgende:
hey die Echinodoris amazonicus is bij mij stekjes aan het maken!
Via een lange sliert wat eerst leek op dat hij ging bloeien kwamen stekjes aan. Nu al 3, sommige hebben al worteltjes. Binnenkort kan ik ze denk ik afknippen en apart planten. Heb alleen geen ruimte voor nog 3 (heb er al 2 en ze worden best groot).
Nadeel van Echinodorus als afdekplant is dat na verloop van tijd de onderkant kaler wordt omdat het blad dichter bij de oppervlakte komt te liggen.
Snelgroeiende makkelijke planten zijn:
Lobelia cardinalis (kan je goed aftoppen en weer opnieuw planten, blijven dan vrij dichtbegroeid).
Nomaphila Siamensis
het is geen ramp. slakken zijn hermafrodiet, dus ze kunnen zich voortplanten zonder partner. dat betekent dat je slakkenpopulatie al snel uit de klauwen kan lopen. je kunt een slakkenetende vis nemen, maar die past niet altijd in je vissen bestand. je kan ook, wanneer je echt te veel slakken hebt, een stukje appel in de bak leggen, op de bodem. de volgende ochtend zitten er veel slakjes op, en die pak je dan gewoon uit je bak. er zijn ook speciale slakkenvalletjes te koop, daar gaan ze slakjes in, en kunnen ze dan niet meer uit. kan je ze er ook zo uit zetten.quote:Op dinsdag 4 december 2007 12:05 schreef onlogisch het volgende:
Ok, ik heb een probleem
Ik heb slakkenIs dat heel erg? Ik vind het vreemd want er zit nog geen vis in
dat glaswol moet er inderdaad af. je moet dat heel voorzichtig doen, een paar wortels eruit is niet erg. en een klein beetje glaswol ook niet, maar het meeste moet er echt wel af. neem er even de tijd voor, dan komt t allemaal wel goed. dat spinrag is waarschijnlijk schimmel. haal al je plantjes er even uit, en maak ze goed schoon. glaswol en schimmel eraf. en dan gewoon weer terugzetten. nu kan je dat nog makkelijk doen, want er zijn toch geen vissen. eventuele loodjes moet je er ook afhalen!quote:Verder ben ik denk ik niet zo slim geweest met de plantjes. Ik heb dat "gele steenwol" om de wortels laten zitten. Dat moest er af?
Ik wist dit niet, want ik had het geprobeert bij 1 plant, maar daar trok ik de wortels dus finaal aan gort.
Nu zit er allemaal slijm/spinnerag om en rond de wortels van mijn planten.
dit kan een gevolg zijn van de plantjes die zich even niet zo lekker voelen. hevel de 'vlek' van het water af en ververs een deel van je water. daarna even aankijken of het terugkomt.quote:Tot overmaat van ramp drijft er nu boven in, ja hoe moet ik het beste zeggen, een soort van grote olievlek.
nou ja, probeer eerst het bovenstaande maar evenquote:Hoe kan dit, wat doe ik fout, en welke maatregelen moet ik nemen?
Idd zijn het bacterien.quote:Op dinsdag 4 december 2007 13:04 schreef broodmonkeh het volgende:
dat soort olie komt van bacterien in de bodem. Ik heb het ook nog steeds in m'n aqua 40. Zolang er maar genoeg zuurstof in blijft is het geen probleem.
Er zat geen boekje bij, en achter op het doosje staat alleen maar wat wat is, en een afbeelding van het plaatje zoals ik hem postte.quote:Op donderdag 6 december 2007 18:45 schreef Guppyfriend het volgende:
staat t niet op de verpakking of in het boekje van het ding zelf??
en wat voor algeneter heb je?
Ik zal der zo 1 makenquote:Op donderdag 6 december 2007 19:35 schreef Guppyfriend het volgende:
heb je niet een foto van de algenvis?
quote:Op vrijdag 7 december 2007 18:55 schreef Guppyfriend het volgende:
men neme een emmer en een slang (luchtslangetje of tuinslang, zoiets).
1. zet de slang op een lager niveau dan het aquarium.
2. hang de slang in de bak, en het andere einde in de emmer.
3. zuig aan het einde wat in de emmer hangt, en laat het water uit het aquarium lopen.
4. zuig met de kant die in het aquarium zit de bodem schoon.
5. ga zo door tot alle vuil weg is.
6. klaar? haal de slang uit de bak.
7. gooi de emmer leeg (filter eventueel meegezogen grint eruit)
8. vul het aquarium weer aan met water.
9. gooi eventueel grint ook terug
10. klaar!
en nu niet meer teveel voeren. niet meer geven dan dat de vissen in 5 minuten opeten![]()
succes!
ja dat was mn madie teveel gaf...
maar ok tnx!
Ik werd sochtends wakker ik dachtquote:Op vrijdag 7 december 2007 19:15 schreef BlackFrancis het volgende:
Voortaan doseren in de dop, in plaats van de hele bus boven de bak
quote:Op vrijdag 7 december 2007 19:25 schreef Guppyfriend het volgende:
wanneer komt die?
als het al aan het schimmelen is (witte plekken en zo) is dat niet zo goed voor je visjes.
quote:Op vrijdag 7 december 2007 19:30 schreef Thorical het volgende:
Dit zijn mijn visjes
[ afbeelding ]
Ze herkennen me en komen naar me toe. Zover dat dan gaat in een aquarium.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |