quote:
Op dinsdag 4 december 2007 12:05 schreef onlogisch het volgende:Ok, ik heb een probleem

Ik heb slakken

Is dat heel erg? Ik vind het vreemd want er zit nog geen vis in

het is geen ramp. slakken zijn hermafrodiet, dus ze kunnen zich voortplanten zonder partner. dat betekent dat je slakkenpopulatie al snel uit de klauwen kan lopen. je kunt een slakkenetende vis nemen, maar die past niet altijd in je vissen bestand. je kan ook, wanneer je echt te veel slakken hebt, een stukje appel in de bak leggen, op de bodem. de volgende ochtend zitten er veel slakjes op, en die pak je dan gewoon uit je bak. er zijn ook speciale slakkenvalletjes te koop, daar gaan ze slakjes in, en kunnen ze dan niet meer uit. kan je ze er ook zo uit zetten.
slakjes zijn overigens niet schadelijk wanneer je de populatie binnen de perken houdt hoor!
quote:
Verder ben ik denk ik niet zo slim geweest met de plantjes. Ik heb dat "gele steenwol" om de wortels laten zitten. Dat moest er af?
Ik wist dit niet, want ik had het geprobeert bij 1 plant, maar daar trok ik de wortels dus finaal aan gort.
Nu zit er allemaal slijm/spinnerag om en rond de wortels van mijn planten.
dat glaswol moet er inderdaad af. je moet dat heel voorzichtig doen, een paar wortels eruit is niet erg. en een klein beetje glaswol ook niet, maar het meeste moet er echt wel af. neem er even de tijd voor, dan komt t allemaal wel goed. dat spinrag is waarschijnlijk schimmel. haal al je plantjes er even uit, en maak ze goed schoon. glaswol en schimmel eraf. en dan gewoon weer terugzetten. nu kan je dat nog makkelijk doen, want er zijn toch geen vissen. eventuele loodjes moet je er ook afhalen!
quote:
Tot overmaat van ramp drijft er nu boven in, ja hoe moet ik het beste zeggen

, een soort van grote olievlek.
dit kan een gevolg zijn van de plantjes die zich even niet zo lekker voelen. hevel de 'vlek' van het water af en ververs een deel van je water. daarna even aankijken of het terugkomt.
quote:
Hoe kan dit, wat doe ik fout, en welke maatregelen moet ik nemen?
nou ja, probeer eerst het bovenstaande maar even
[b]Op
zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef
Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*