abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_54976335
@onlogisch: ziet er leuk uit die bak.

Het duurt altijd even voordat planten aanslaan. Ik zou als advies willen geven wacht met vissen totdat je zeker weet dat de planten zijn aangeslagen. Je hebt dan namelijk veel sneller een goed evenwicht. Als je te snel de vissen erin gaat zetten dan gaan die afvalstoffen afscheiden en duurt het veel langer voordat het stabiel is.

Verder zou ik er (veel) meer planten in doen.
Ik heb planten en hout om het filter heeb staan zodat je dat bijna niet meer ziet.
De tip van iemand om een drijfplantje te nemen is ook goed. Pas wel op dat die drijfplant niet de hele bovenkant dicht maakt, want dan komt er te weinig licht doorheen voor de andere planten. Dus regelmatig terugsnoeien en verwijderen.

Die plantjes midden achter zou ik nog het dubbele aantal doen en nog wat lage planten voor die stenen en hoge planten voor het filter langs de zijkant.

en heb ik het al gezegd? Wachten met vissen totdat de planten goed aan de groei zijn.

Succes!
In a world without fences, who needs Windows and Gates!
pi_54977548
weet iemand een goed sterk redelijk hoog plantje voor tegen me filter (30 cm)? dus wel dicht begroeid zeg maar. jullie snappen me wel:)
Chinaphones / andere artikelen: www.fok.nl/tag/chinaopfok
Top 5 China producten
pi_54992414
@onlogisch

Wat ik zou doen in jouw geval , kies hier http://www.aquarium-planten.com/ een paar mooie achtergrond / midden / voorgrond planten uit die bij jouw bak passen. Koop een paar dichte planten of planten met grote bladeren , en javavaren op hout is ook wel een tip. Als je dit hebt gedaan kom je al een heel eind met een mooie volle en groene bak. (ik heb hier ook besteld , en het is een goeie winkel!)
pi_54992492
quote:
Op zaterdag 1 december 2007 22:07 schreef rene90 het volgende:
weet iemand een goed sterk redelijk hoog plantje voor tegen me filter (30 cm)? dus wel dicht begroeid zeg maar. jullie snappen me wel:)
Echinodorus amazonicus , deze heb ik voor mijn filter staan.
pi_54993141
Wij hebben een kogelvis gehaald! Er was ons verteld dat hij slakken eet...nou dat kwam goed uit want elke keer als we nieuwe vissen erin kregen, kregen we er ook een lading slakjes bij...er zitten tientallen in. Maar sinds de vrijlating had ie er al 3 binnen een minuut te pakken
  zondag 2 december 2007 @ 16:46:44 #256
74276 saaw
fight harder or walk away
pi_54993350
zorg dat je genoeg slakken houdt!
als ie niet genoeg eet gaat ie andere visjes achernazitten
an urge to help mankind overcomes me
pi_54994660
Nou een paar black molly's minder vind ik niet erg
pi_54995444
bedankt broodmonkeh:D
Top 5 China producten
pi_55017894
hey die Echinodoris amazonicus is bij mij stekjes aan het maken!
Via een lange sliert wat eerst leek op dat hij ging bloeien kwamen stekjes aan. Nu al 3, sommige hebben al worteltjes. Binnenkort kan ik ze denk ik afknippen en apart planten. Heb alleen geen ruimte voor nog 3 (heb er al 2 en ze worden best groot).

Nadeel van Echinodorus als afdekplant is dat na verloop van tijd de onderkant kaler wordt omdat het blad dichter bij de oppervlakte komt te liggen.

Snelgroeiende makkelijke planten zijn:
Lobelia cardinalis (kan je goed aftoppen en weer opnieuw planten, blijven dan vrij dichtbegroeid).
Nomaphila Siamensis
In a world without fences, who needs Windows and Gates!
pi_55018112
quote:
Op maandag 3 december 2007 18:41 schreef merry77 het volgende:
hey die Echinodoris amazonicus is bij mij stekjes aan het maken!
Via een lange sliert wat eerst leek op dat hij ging bloeien kwamen stekjes aan. Nu al 3, sommige hebben al worteltjes. Binnenkort kan ik ze denk ik afknippen en apart planten. Heb alleen geen ruimte voor nog 3 (heb er al 2 en ze worden best groot).

Nadeel van Echinodorus als afdekplant is dat na verloop van tijd de onderkant kaler wordt omdat het blad dichter bij de oppervlakte komt te liggen.

Snelgroeiende makkelijke planten zijn:
Lobelia cardinalis (kan je goed aftoppen en weer opnieuw planten, blijven dan vrij dichtbegroeid).
Nomaphila Siamensis
Bij mij ook zo'n lange steel komt eraan en daar aan het uiteinde een nieuw plantje. Wel lache.
  Moderator dinsdag 4 december 2007 @ 12:05:07 #261
56843 crew  onlogisch
Forumbeest
pi_55030806
Ok, ik heb een probleem

Ik heb slakken Is dat heel erg? Ik vind het vreemd want er zit nog geen vis in

Verder ben ik denk ik niet zo slim geweest met de plantjes. Ik heb dat "gele steenwol" om de wortels laten zitten. Dat moest er af?

Ik wist dit niet, want ik had het geprobeert bij 1 plant, maar daar trok ik de wortels dus finaal aan gort.

Nu zit er allemaal slijm/spinnerag om en rond de wortels van mijn planten.

Tot overmaat van ramp drijft er nu boven in, ja hoe moet ik het beste zeggen , een soort van grote olievlek.

Hoe kan dit, wat doe ik fout, en welke maatregelen moet ik nemen?
Recordhouder aantal posts op één dag.
4045
onlogisch
  Moderator dinsdag 4 december 2007 @ 12:49:36 #262
155227 crew  Guppy
dus
pi_55031814
quote:
Op dinsdag 4 december 2007 12:05 schreef onlogisch het volgende:
Ok, ik heb een probleem

Ik heb slakken Is dat heel erg? Ik vind het vreemd want er zit nog geen vis in
het is geen ramp. slakken zijn hermafrodiet, dus ze kunnen zich voortplanten zonder partner. dat betekent dat je slakkenpopulatie al snel uit de klauwen kan lopen. je kunt een slakkenetende vis nemen, maar die past niet altijd in je vissen bestand. je kan ook, wanneer je echt te veel slakken hebt, een stukje appel in de bak leggen, op de bodem. de volgende ochtend zitten er veel slakjes op, en die pak je dan gewoon uit je bak. er zijn ook speciale slakkenvalletjes te koop, daar gaan ze slakjes in, en kunnen ze dan niet meer uit. kan je ze er ook zo uit zetten.
slakjes zijn overigens niet schadelijk wanneer je de populatie binnen de perken houdt hoor!
quote:
Verder ben ik denk ik niet zo slim geweest met de plantjes. Ik heb dat "gele steenwol" om de wortels laten zitten. Dat moest er af?

Ik wist dit niet, want ik had het geprobeert bij 1 plant, maar daar trok ik de wortels dus finaal aan gort.

Nu zit er allemaal slijm/spinnerag om en rond de wortels van mijn planten.
dat glaswol moet er inderdaad af. je moet dat heel voorzichtig doen, een paar wortels eruit is niet erg. en een klein beetje glaswol ook niet, maar het meeste moet er echt wel af. neem er even de tijd voor, dan komt t allemaal wel goed. dat spinrag is waarschijnlijk schimmel. haal al je plantjes er even uit, en maak ze goed schoon. glaswol en schimmel eraf. en dan gewoon weer terugzetten. nu kan je dat nog makkelijk doen, want er zijn toch geen vissen. eventuele loodjes moet je er ook afhalen!
quote:
Tot overmaat van ramp drijft er nu boven in, ja hoe moet ik het beste zeggen , een soort van grote olievlek.
dit kan een gevolg zijn van de plantjes die zich even niet zo lekker voelen. hevel de 'vlek' van het water af en ververs een deel van je water. daarna even aankijken of het terugkomt.
quote:
Hoe kan dit, wat doe ik fout, en welke maatregelen moet ik nemen?
nou ja, probeer eerst het bovenstaande maar even
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
pi_55032177
dat soort olie komt van bacterien in de bodem. Ik heb het ook nog steeds in m'n aqua 40. Zolang er maar genoeg zuurstof in blijft is het geen probleem.
pi_55034112
quote:
Op dinsdag 4 december 2007 13:04 schreef broodmonkeh het volgende:
dat soort olie komt van bacterien in de bodem. Ik heb het ook nog steeds in m'n aqua 40. Zolang er maar genoeg zuurstof in blijft is het geen probleem.
Idd zijn het bacterien.

Dit komt doordat er te weinig stroming op het opervlakte staat, waardoor het zuurstof gehalte snel kan afnemen in het water.

Simpel op te lossen, zet je uitstroom van je filter naar het wateropervlakte en het zal binnen een dag weg zijn. Vaak heb je dit bij bakken waarbij de bacterie cultuur niet goed is, wat heel normaal is bij het opstarten van een bak. Overmatig voeren en slecht waterkwaliteit kan dit ook veroorzaken.

Wil je er nu vanaf, pak een lege fles en hou deze met de opening net iets onder water, dan heb je ook vrij veel in 1 keer te pakken.

[edit] Slakken krijg je vaak gratis bij waterplanten, daar is geen vis voor nodig. Puntslakjes in je bodem kunnen zeer nutiig zijn!!
  Moderator woensdag 5 december 2007 @ 16:08:17 #265
155227 crew  Guppy
dus
pi_55059747
er was vandaag een Cory dood zo gek... de anderen zien er allemaal goed uit en zijn levendig. de dode was ook niet 'ziek' of zo, hij was alleen maar dood...

bah, wat stom... er gaan haast nooit vissen dood bij mij... dat maakt t altijd zo erg als er dan wel een doodgaat
* Guppyfriend is een vissen-watje
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
pi_55060149
hmmm dat is wel raar ja, bij mij gat het met alle visjes goed zo te zien, zit alleen wel te kijken voor een echte algeneter die ook algen van het hout af eet, iemand een mooie / leuke vis die dat doet? heb weer het oud estuk hout erin alleen is weer aan het schimmelen
Top 5 China producten
pi_55064838
gisteren 2 garnalen zien rondlopen met eitjes

http://www.aquabase.org/m(...)DF367C6DFC4_full.jpg

ziet er wel leuk uit.
pi_55065413
ziet er wel leuk uit ja:)
Top 5 China producten
pi_55065424
Alvast gefeliciteerd, al blijf ik het gore beesten vinden
pi_55082715
ik heb er sinds een aantal dagen een klein kreeftje inzitten
de eerste dagen liet ie zich bijna niet zien,maar hij ligt steeds vaker op een blaadje een beetje rond te kijken...
ziet er echt tof uit,ik heb er effe snel een fototje van gemaakt

blablablablablablablablablablablablablabla
  donderdag 6 december 2007 @ 18:09:53 #271
179735 UnderTheWingsOfLove
Imperio. Crucio. Avada Kedavra
pi_55082805
Celebrities walk on red carpet because they are famous, I walk on toilet paper because I'm the shit
5 Xbox360 spellen: Halo 3 , Fable 2 ,Saints Row 2 , Pure en Virtua Tennis 3 te koop!
  Moderator donderdag 6 december 2007 @ 18:44:28 #272
56843 crew  onlogisch
Forumbeest
pi_55083523
Hey, daar was ik weer ff

Op advies van de aquarium zaak heb ik er een algeneter in gedaan. Die vreet echt alles weg

Echter, what comes in, must go out

Die vis poept echt ontzettend veel en heb nu dus ook een stofzuiger aangeschaft, alleen ik ben dus vergeten te vragen hoe dat ding werkt.

Daar ben ik zelf wel een beetje achter gekomen maar ik heb 1 vraag.

Dit is hem :

Hier zie je hem met het hulpstuk om de grond om te woelen of iets dergelijks.

Echter, ik heb er ook een stuk bij gehad wat er uitziet als een normaal stofzuiger uiteinde.

Als ik hem nu wil gaan gebruiken moet ik hem schuin houden, en komt het batterijen gedeelte dus onder water

Nu ziet het er wel goed afgesloten uit etc. Maar kunnen jullie uitsluitsel geven?

De zaak is overigens dicht en ik wil nu toch mn bodem gaan stofzuigen
Recordhouder aantal posts op één dag.
4045
onlogisch
  Moderator donderdag 6 december 2007 @ 18:45:59 #273
155227 crew  Guppy
dus
pi_55083553
staat t niet op de verpakking of in het boekje van het ding zelf??

en wat voor algeneter heb je?
  donderdag 6 december 2007 @ 18:55:42 #274
101919 Meneermax
Pappa van Kai!
pi_55083762
Misschien een rare vraag dit maar toch...
Ik ben een tijdje geleden in het Oceanium (Blijdorp) geweest. Daar hadden ze een bak met kleine kwalletjes, zwarte achterwand en blauw licht er op. Zat een stevige pomp in die voor stroming zorgde. Vraag:
1. Kan je dat als particulier ook doen?
2. Waar koop je dan de beestjes?
3. Is dat een beetje te doen?
Knopen zijn er om doorgehakt te worden.
  Moderator donderdag 6 december 2007 @ 18:58:10 #275
155227 crew  Guppy
dus
pi_55083826
1. je kan als particulier ook een zoutwater bak aanleggen.
2. geen idee...
3. de bak maken wel, de kwalletjes is een ander verhaal.

overigens kan je als particulier veel doen. kijk maar eens op deze site en klik vooral door naar 'megabak'.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')