Hij kostte maar ¤4,95 en is ondertussen een centimeter of 7quote:Op donderdag 6 december 2007 22:46 schreef broodmonkeh het volgende:
als ik brutaal mag zijn , hoeveel kostte deze? En hoe groot is ie nu? Het is overduidelijk een L-nummer , heb op verschillende sites gekeken maar niets gevonden nog.
ehm.. keizertetra's zijn niet zo'n goede keus voor een school. Je zal het binnenkort wel zien , ze zullen elkaar wegjagen , en zwemmen het liefst in hun eentje, vooral de mannetjes.quote:Op zaterdag 8 december 2007 15:18 schreef onlogisch het volgende:
Het is geen L-nummer zei de verkoper lachend. "Die verkoop ik niet voor ¤4,95" zei hij.
Anyway, de naam was lang & latijns, vergeten op te schrijven maar post ik v/d week nog wel
Mijn water was ondanks mijn problemen (zie vorig topic voor degenen die het niet weten) perfect. En heb naast mijn algeneter nu ook 15 keizer tetra's er in
Ook nog 4 planten gekocht want mn bak was nog erg kaal
Foto's volgen snel van de keizer tetra's.
Wat me trouwens wel opviel aan de 15 keizertetra's was dat ze, na een half uur te hebben geaclimatiseerd, de eerste 5 minuten echt in een school zwommen.
Maar na het verkennen van de bak gingen ze allemaal een beetje hun eigen weg.
Komt dit omdat er voor hun (op de algeneter na misschien)nog geen gevaar is in de bak?
Of is een school vissen gewoon niet zo close zoals ik me had voorgesteld?
wtf,die heb ik ook...word die echt 50 cmquote:Op zaterdag 8 december 2007 13:12 schreef broodmonkeh het volgende:
oh en als dat em is , hij wordt ongeveer 50cm :p
[ afbeelding ]
quote:Op zaterdag 8 december 2007 15:59 schreef broodmonkeh het volgende:
[..]
ehm.. keizertetra's zijn niet zo'n goede keus voor een school. Je zal het binnenkort wel zien , ze zullen elkaar wegjagen , en zwemmen het liefst in hun eentje, vooral de mannetjes.
Als ze nog jong zijn zwemmen ze wel in een school.
Ohja, en L-nummers zijn er in verschillende prijsklassen , dus ook 4,95. Ik weet trouwens 100% zeker dat dit een L nummer is.
Ik ben redelijk nieuw op het gebied van aquariums maar bij mij op de zaak gebruiken we terostat om dingen af te dichten. Juist water zeg maar.quote:Op zaterdag 8 december 2007 17:40 schreef misslady83 het volgende:
Hallo allemaal!
Weer een ramp erbij, de aquarium lekt, mn ma heeft m kado gekregen van iemand die m weer 2ehands heeft gekocht. Als je aan de onderkant van t bijgeleverde tafeltje voelt is ie helemaal nat........... wat kunnen we nu t beste doen, is dit nog op te lossen?
alvast tnx
Ah dat is de L-083. Deze wordt zo'n 20cm. Past dus perfect bij je bak!quote:Op zaterdag 8 december 2007 17:04 schreef onlogisch het volgende:
[..]
Dit is hem volgens de verkoper :
Pterygoplichthys gibbiceps
[ afbeelding ]
Ach, ze hebben de ruimtequote:Op woensdag 12 december 2007 19:45 schreef BlackFrancis het volgende:
Dat zal wel een drukke bedoeling zijn, keizertetra's en een vuurstaart
Vind ze beide erg mooie vissen
Hmmm,quote:Op zaterdag 8 december 2007 17:04 schreef onlogisch het volgende:
[..]
Dit is hem volgens de verkoper :
Pterygoplichthys gibbiceps
[ afbeelding ]
Mn bak draait nu een week of 5 (inlcusief 3 weken leeg stand) daar na is er 1 algeneter ingegaan, een week later 16 keizer tetra's, en een dag of 4 later een vuurstaart.quote:Op zaterdag 15 december 2007 17:17 schreef Byte_Me het volgende:
precies wat de dierenwinkel zegt: een biofilm van bakterien op het water (wordt ook wel kaamlaag genoemd). wat doe je eraan? idd, wat je al gedaan hebt + zorgen voor een biologisch evenwicht in je bak. hoe lang draait ie al? nitraat/fosfaat gehaltes?
Dat aanpassen aan het aquarium is gewoon misvorming. Ik zou hem nu al terug brengen, je had een record 60 toch?quote:Op zaterdag 15 december 2007 14:23 schreef rene90 het volgende:
ik ga niet naar de vvivarium beurs voor de informatie, wat ik gelezen heb trekt het me niet zo erg.
Even voor het andere: heb een algeneter gekocht een jong exemplaar van 5 cm lang, een plecostomus, hij kan 28 centimeter worden las ik en de dierenwinkel zei ook dat ik hem terug kan brengen wanneer hij te groot wordt, en dan kan ik hem gewoon inruilen ook. Maar ook dat sommige pleco's zich erg aanpassen aan de grootte van het aquarium en sommige gewoon flink doorgroeien, even afwachten wat deze jongeman(vrouw) gaat doen. Vanaf een centimeter of 15 wordt hij wel te groot lijkt me?
ik heb wel interesse, maar 50MB? misschien even op rapidshare zetten en de link hier posten?quote:Op zondag 16 december 2007 00:31 schreef rene90 het volgende:
ja ik heb het stukje van de ps ingescand, voor de liefhebbers kan ik dit wel even over msn sturen;) (bijna 50 mb)
ik vul mn aquarium altijd bij via de tuinslang, werkt prima. in de keuken zo'n gardena aansluiting op de kraan draaien, 20m tuinslang door het huis en aquarium bijvullen zonder problemen (ja soms als ik niet oplet en de kraan vergeet dicht te draaien een waterballet).quote:maar thorical ZEKER niet op de hoek van je aquarium zetten, dan heb je een kans dat je aquarium breekt aangezien er dan een bepaalde spanning op komt te staan. Daarom is het ook van belang dat je aquarium netjes vlak staat. Je kan hem op een trapje zetten (hoger dan het aquarium) en dan "terughevelen"
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |