abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Moderator zaterdag 8 december 2007 @ 12:42:28 #1
56843 crew  onlogisch
Forumbeest
pi_55122553
Hier verder
quote:
Op donderdag 6 december 2007 22:46 schreef broodmonkeh het volgende:
als ik brutaal mag zijn , hoeveel kostte deze? En hoe groot is ie nu? Het is overduidelijk een L-nummer , heb op verschillende sites gekeken maar niets gevonden nog.
Hij kostte maar ¤4,95 en is ondertussen een centimeter of 7

De dierenwinkel had gezegd zet hem er in, en kijk wat er gebeurt. En kom aan het einde van de week nog even je water laten testen.

De vis ziet er gezond uit, en het is het einde van de week, dus ik ben even mijn water laten testen

Tot straks
Recordhouder aantal posts op één dag.
4045
onlogisch
pi_55123007
Ik vind em wel een beetje op deze lijken:

pi_55123073
oh en als dat em is , hij wordt ongeveer 50cm :p

zaterdag 8 december 2007 @ 13:24:00 #4
179735 UnderTheWingsOfLove
Imperio. Crucio. Avada Kedavra
pi_55123269
TVP
Celebrities walk on red carpet because they are famous, I walk on toilet paper because I'm the shit
5 Xbox360 spellen: Halo 3 , Fable 2 ,Saints Row 2 , Pure en Virtua Tennis 3 te koop!
  Moderator zaterdag 8 december 2007 @ 13:26:59 #5
155227 crew  Guppy
dus
pi_55123314
@onlogisch,
heb je de naam al gevraagd? was het toevallig Hypostomus Plecostomus?
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
  zaterdag 8 december 2007 @ 14:01:10 #6
52493 Prowl
IMAGE GOES HERE
pi_55123761
Zal wel een pleco zijn, verkochte algeneter nummer 1 alleen eet hij zo weinig alg
Vi är Borg. Motstånd är meningslöst. Ni kommer att bli assimilerade!!
  Moderator zaterdag 8 december 2007 @ 15:18:14 #7
56843 crew  onlogisch
Forumbeest
pi_55124899
Het is geen L-nummer zei de verkoper lachend. "Die verkoop ik niet voor ¤4,95 " zei hij.

Anyway, de naam was lang & latijns, vergeten op te schrijven maar post ik v/d week nog wel

Mijn water was ondanks mijn problemen (zie vorig topic voor degenen die het niet weten) perfect. En heb naast mijn algeneter nu ook 15 keizer tetra's er in

Ook nog 4 planten gekocht want mn bak was nog erg kaal

Foto's volgen snel van de keizer tetra's.

Wat me trouwens wel opviel aan de 15 keizertetra's was dat ze, na een half uur te hebben geaclimatiseerd, de eerste 5 minuten echt in een school zwommen.

Maar na het verkennen van de bak gingen ze allemaal een beetje hun eigen weg.

Komt dit omdat er voor hun (op de algeneter na misschien )nog geen gevaar is in de bak?

Of is een school vissen gewoon niet zo close zoals ik me had voorgesteld?
4045
onlogisch
pi_55125518
quote:
Op zaterdag 8 december 2007 15:18 schreef onlogisch het volgende:
Het is geen L-nummer zei de verkoper lachend. "Die verkoop ik niet voor ¤4,95 " zei hij.

Anyway, de naam was lang & latijns, vergeten op te schrijven maar post ik v/d week nog wel

Mijn water was ondanks mijn problemen (zie vorig topic voor degenen die het niet weten) perfect. En heb naast mijn algeneter nu ook 15 keizer tetra's er in

Ook nog 4 planten gekocht want mn bak was nog erg kaal

Foto's volgen snel van de keizer tetra's.

Wat me trouwens wel opviel aan de 15 keizertetra's was dat ze, na een half uur te hebben geaclimatiseerd, de eerste 5 minuten echt in een school zwommen.

Maar na het verkennen van de bak gingen ze allemaal een beetje hun eigen weg.

Komt dit omdat er voor hun (op de algeneter na misschien )nog geen gevaar is in de bak?

Of is een school vissen gewoon niet zo close zoals ik me had voorgesteld?
ehm.. keizertetra's zijn niet zo'n goede keus voor een school. Je zal het binnenkort wel zien , ze zullen elkaar wegjagen , en zwemmen het liefst in hun eentje, vooral de mannetjes.

Als ze nog jong zijn zwemmen ze wel in een school.

Ohja, en L-nummers zijn er in verschillende prijsklassen , dus ook 4,95. Ik weet trouwens 100% zeker dat dit een L nummer is.
pi_55126031
quote:
Op zaterdag 8 december 2007 13:12 schreef broodmonkeh het volgende:
oh en als dat em is , hij wordt ongeveer 50cm :p

[ afbeelding ]
wtf,die heb ik ook...word die echt 50 cm
ik vond hem nu al groot,en nu is ie nog maar 20 cm

gelukkig kan ik hem naar een collegs van me brengen als ie te groot word voor mijn bak...
blablablablablablablablablablablablablabla
  Moderator zaterdag 8 december 2007 @ 17:04:02 #10
56843 crew  onlogisch
Forumbeest
pi_55126629
quote:
Op zaterdag 8 december 2007 15:59 schreef broodmonkeh het volgende:

[..]

ehm.. keizertetra's zijn niet zo'n goede keus voor een school. Je zal het binnenkort wel zien , ze zullen elkaar wegjagen , en zwemmen het liefst in hun eentje, vooral de mannetjes.

Als ze nog jong zijn zwemmen ze wel in een school.

Ohja, en L-nummers zijn er in verschillende prijsklassen , dus ook 4,95. Ik weet trouwens 100% zeker dat dit een L nummer is.

Dit is hem volgens de verkoper :

Pterygoplichthys gibbiceps

4045
onlogisch
  zaterdag 8 december 2007 @ 17:40:04 #11
165333 misslady83
Can't you see im waving..
pi_55127543
Hallo allemaal!

Weer een ramp erbij, de aquarium lekt, mn ma heeft m kado gekregen van iemand die m weer 2ehands heeft gekocht. Als je aan de onderkant van t bijgeleverde tafeltje voelt is ie helemaal nat........... wat kunnen we nu t beste doen, is dit nog op te lossen?

alvast tnx
Waving.....can be positive or negative!..:)
  Moderator zaterdag 8 december 2007 @ 17:50:36 #12
56843 crew  onlogisch
Forumbeest
pi_55127811
quote:
Op zaterdag 8 december 2007 17:40 schreef misslady83 het volgende:
Hallo allemaal!

Weer een ramp erbij, de aquarium lekt, mn ma heeft m kado gekregen van iemand die m weer 2ehands heeft gekocht. Als je aan de onderkant van t bijgeleverde tafeltje voelt is ie helemaal nat........... wat kunnen we nu t beste doen, is dit nog op te lossen?

alvast tnx
Ik ben redelijk nieuw op het gebied van aquariums maar bij mij op de zaak gebruiken we terostat om dingen af te dichten. Juist water zeg maar.

Misschien als het lek niet te groot is kan je het daar mee dichten.

Maar misschien heeft een ervaren iemand een beter idee.
4045
onlogisch
  zaterdag 8 december 2007 @ 17:55:01 #13
52493 Prowl
IMAGE GOES HERE
pi_55127914
Alles leeg halen voordat de boel losscheurt
Vi är Borg. Motstånd är meningslöst. Ni kommer att bli assimilerade!!
  zaterdag 8 december 2007 @ 20:02:22 #14
74276 saaw
fight harder or walk away
pi_55130745
ik heb ook een voerprobleempje gehad net
gister mn voor apparaatje bijgevuld [die geeft automatisch 3 keer per dag een beetje eten]
maar daarna vergeten hem weer goed dicht te doen

gevolg > water leek net een soort wolk
heb het grootste deel van het voer er al uitgepompt en het water ververst, ziet er al een stuk beter uit
voor 3 roodkopzalmpjes en 1 congozalmpje was het jammergenoeg al te laat [wat gaat dat snel zeg, is dus 2 keer ontzettend veel gevoerd]
hoop dat mn andere visjes het halen! heb de pomp schoongemaakt en op volle toeren gezet, met nog meer extra zuurstof
an urge to help mankind overcomes me
pi_55135772
ik heb een paar jaar terug ook een lek gehad in mijn aqua van 100-50-50.
Wat je dan het beste kan doen is vissen eruit halen en tijdelijk in een opvangbak. Aquarium leeghalen en zo veel mogelijk van oude water proberen te bewaren in emmers, badkuip etc.
Bak aan randen droog maken. (ik wilde er toch al een nieuwe voedingsbodem in aanbrengen dus heb hem helemaal leeggehaald).
Aquariumkit kopen (en ik dus ook nieuwe voedingsbodem, grind).
Kitten.
Laten drogen.
Ik heb hem 1 dag laten drogen want de vissen (zo'n 20 kardinalen, paar pantsermeervallen etc) konden niet te lang in een 10 l bak blijven.

Getest of ie niet meer lekte en toen opnieuw de bodem ingericht, grind erop. Voorzichtig weer water terug gedaan. Ik had ongeveer een derde nog kunnen bewaren en de rest heb ik met vers water aangevuld.
Paar dagen laten staan en toen de vissen weer terug.

Heb toen bijna een half jaar lang gedoe gehad met dat alle planten steeds weer stuk gingen. Echt frustrerend. Uiteindelijk bleven wat sterkere plantensoorten in leven en nu doen de planten het weer te goed.

Kortom advies: bak leeghalen, kitten, testen en water weer terug. Even wachten en dan de vissen er weer in.
In a world without fences, who needs Windows and Gates!
pi_55141419
quote:
Op zaterdag 8 december 2007 17:04 schreef onlogisch het volgende:

[..]

[ afbeelding ]
Ah dat is de L-083. Deze wordt zo'n 20cm. Past dus perfect bij je bak!
pi_55144592
Dat is geluk hebben (verkapte TVP)
pi_55145714
ah ik zie dat het dezelfde is als die ik eerder postte in dit topic! Deze wordt in de natuur zo'n 50cm en in gevangenschap zo'n 20cm.

http://www.planetcatfish.com/catelog/image.php?image_id=2835
  zondag 9 december 2007 @ 15:50:21 #19
199534 Djer
FishAqua.nl
pi_55147063
wel erg mooie foto's
Wie nog meer informatie wil kan altijd even naar de FishAqua website gaan.
Wij bieden u op de site informatie aan over verschillende gebieden. Zoals allerlei zoet- en zoutwater vissen, planten, winkels, techniek, ziektes en nog veel meer.
pi_55164849
Ik wil graag jullie mening effe: we kwamen gisteravond terug van ons weekendje weg. Wij hebben op de lamp een tijdsschakelaar gezet die van 11 tot 11 aanstaat en snachts uit. Pomp en warmteonderdeel doen het altijd. Nu kwamen we dus thuis en toen viel het op dat om half 12 het licht nog steeds brandde. De tijdschakelaar werkte dus niet goed. Waarschijnlijk heeft het hele weekend de lamp staan te branden. Heeft dit verband met dit?:

4 Black Molly's waren dood en de kogelvis heeft een wittige aanslag op zijn staartvin.
  Moderator maandag 10 december 2007 @ 11:18:50 #21
155227 crew  Guppy
dus
pi_55164929
black mollys zijn zowiezo gevoelig voor ziektes (stip). misschien zijn er een paar doodgegaan, heeft de kogelvis eraan geknabbeld, en is die nu ook een beetje ziek?

misschien is het ritme van de mollys verstoord door het licht en zijn ze daarom ziek geworden?
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
pi_55180890
heb niet ervaring met de lamp te lang aan laten staan, slaap naast me aquarium als het ware dus merk het op als hij uitknalt, lijtk me dat het erg verstoort is voor de vissen en dat ze door de stress overleden zijn, denk maar eens zelf als er 72 uur vol licht aanstaat, best lastig slapen. succes.

Vraagje van mij weer: de eitjes jawel, mijn vraag nu ik had een paar eitjes apart gezet, en deze in een bakje geplaatst (zo'n guppen bakje) maar echt maar 4 eitjes, door middel van een netje van het hout af gekregen. Alleen na 7 dagen nog niks gebeurd en leek er een schimmellaagje op te zitten of iets. Moet het eitje nog bevrucht worden als het uit het vrouwtje komt of hoe zit dit?
Chinaphones / andere artikelen: www.fok.nl/tag/chinaopfok
Top 5 China producten
pi_55185605
Nou de kogelvis en een neon tetra zijn overleden. We hebben besloten om het aquarium helemaal schoon te maken en geen gebruik meer te maken van voedingsbodem.
pi_55198027
OxygeneFRL:
Gecondoleerd met het verlies.

Ik denk persoonlijk dat de hele dag licht niet de oorzaak is geweest van de dood van de Black mollys en de schimmel van de kogelvis. Dat klinkt meer als een ziekte die door schimmel of andere oorzaken het aquarium is ingekomen.

Zijn er kort geleden (binnen 1 a 2 weken) vissen erbij gedaan in het aquarium van buiten (winkel of van vrienden)?
Ik heb zelf gemerkt dat met kardinalen en neons als je er vissen bij zet vanuit de winkel die ogenschijnlijk gezond lijken te zijn die toch nog wel eens besmet zijn met ziektes en die steken dan de andere vissen in je aquarium aan.

Of kan het zijn dat er teveel voer is achtergebleven dat is gaan rotten?
Ik ben dus wel benieuwd naar wat meer achtergrond van hoe lang het aquarium er al stond etc.

In elk geval denk ik dat het meest verstandige is om inderdaad de bak opnieuw op te zetten. Het is even een werk en dan weer tot rust laten komen voordat er nieuwe vissen in komen.
Succes!
Waarom geen voedingsbodem meer?
Hoe ga je de planten van voedingsstoffen voorzien? Je zal dus veel regelmatiger voedingsstoffen moeten toedienen aan het water en dit ook controleren of het er niet te veel zijn.
Ik vraag me af hoeveel lastiger het is om een evenwicht te krijgen (het is vast mogelijk, want ik heb van meer mensen gehoord dat ze geen voedingsbodem hebben).
In a world without fences, who needs Windows and Gates!
pi_55203232
Tja.. mensen hier zijn anti-voedingsbodem. Het kan denk ik wel, kleitabletjes zijn denk ik een prima alternatief. Ik heb in ieder geval beide. (en vloeibaar, en een beetje bio co2)
En er zijn natuurlijk veel planten die sowieso niet veel uit de grond halen, maar vooral vertrouwen op voedingsstoffen in die in het water zitten. Al lijkt me voeding in de bodem geen overbodige luxe.
pi_55212514
Groetjes van Blieb en Blub.
pi_55220573
Ik moet hier toch even posten aangezien ik ook een aqaurium heb ( eik 2, eentje met tropische vissen en eentje met marmerkreeftjes
Ik heb net weer wat nieuwe visjes en plantjes gekocht .
Aangezien ik altijd de namen vergeet zal ik als de bak helemaal opgeklaard is een foto maken .
ijs_beer fan!
  Moderator woensdag 12 december 2007 @ 17:48:15 #28
56843 crew  onlogisch
Forumbeest
pi_55222252
Zojuist een visje bij gekocht

En het is niet de minste

Juist ja, de vuurstaart

Anyway, ik heb ff een vraagje... Hij zit er net in, is nog klein/jong en er wordt een beetje op hem gejaagd door de keizertetra's.

Is dit normaal?

Ook was hij zwart in de winkel, en in mijn bak is ie nu wit (alhoewel ie wel weer een beetje zn kleur begint te krijgen)

Moet ik me zorgen maken, of hoort dit er allemaal bij en zijn die keizertetra's gewoon gestresst omdat er een nieuwe vis bij komt?
4045
onlogisch
pi_55222798
denk dat je zelf al het logische antwoord geeft, de vuurstaart zal zich gestresst voelen omdat hij nieuw is, en de tetra's die hun terretorium willen beschermen. Het gevoel van de vis uit zich in de kleuren ervaar ik, dusse ik denk dat het redelijk normaal is hoor:D
Top 5 China producten
pi_55223015
Een vuurstaart is heel snel van kleur af als ie zich niet goed voelt. Geen zorgen maken over de kleur dus.

Ik denk dat over een weekje of 2 de rollen omgedraaid zijn , en de vuurstaart achter de keizertetra's aanzit , en over een maandje ofzo kijken ze niet meer naar elkaar om. Zo ging het bij mij iig.
pi_55225551
Dat zal wel een drukke bedoeling zijn, keizertetra's en een vuurstaart

Vind ze beide erg mooie vissen
  Moderator woensdag 12 december 2007 @ 20:33:46 #32
56843 crew  onlogisch
Forumbeest
pi_55226892
quote:
Op woensdag 12 december 2007 19:45 schreef BlackFrancis het volgende:
Dat zal wel een drukke bedoeling zijn, keizertetra's en een vuurstaart

Vind ze beide erg mooie vissen
Ach, ze hebben de ruimte
4045
onlogisch
  Moderator woensdag 12 december 2007 @ 20:35:37 #33
56843 crew  onlogisch
Forumbeest
pi_55226952
Is het trouwens uitgesloten dat ik cichliden vissen kan houden icm andere vissen?

Oftewel : Moet je alleen maar cichliden vissen houden zonder andere soorten vissen?
4045
onlogisch
pi_55227181
Over t algemeen wel. Je hebt natuurlijk ook Kersebuikjes, en ramirezi's

Oh wacht, die laatste is een Apistogramma.. Misschien moet je daar eens naar kijken. Ik heb er geen verstand van maar die Apistogramma's worden wel vaker in gezeldschapsaquaria gehouden.
pi_55269005
quote:
Op zaterdag 8 december 2007 17:04 schreef onlogisch het volgende:

[..]

[ afbeelding ]
Hmmm,

Dit is nu niet bepaald een algeneter die geschikt is voor een klein aquariumpje (lees kleiner als 200x60x60).

Ik heb er hier eentje zwemmen van ruim 50cm en het is een eerste klas etter!! Heb hem al 2 keer van een vis afgehaald waar ie zich aan vast had gezogen. De vissen hebben het niet overleefd.....

Vissen die een bepaalde lengte in het wild hebben zullen dat zeer zeker ook halen in een aquarium, veelal worden ze in een aquarium zelfs groter, omdat ze veel meer te eten krijgen als dat ze in het wild vinden.

Er zijn een heleboel cichliden die je kunt houden met bij vissen. BV: Geophagussen, apistogrammen. Vaak is het een kwestie van niet te kleine vissen erbij houden (lees, wat in de bek past eten ze).
pi_55272116
Wie hier gaan naar de vvvivarium beurs in MAART?

http://www.vivariumbeurs.nl/index.html

Ik zal er helpen bij de stand van een extreme plants. (niet voor vissies ) Maar er zullen genoeg aqua benodigdheden zijn.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 14-12-2007 16:12:34 ]
pi_55290834
ik ga niet naar de vvivarium beurs voor de informatie, wat ik gelezen heb trekt het me niet zo erg.

Even voor het andere: heb een algeneter gekocht een jong exemplaar van 5 cm lang, een plecostomus, hij kan 28 centimeter worden las ik en de dierenwinkel zei ook dat ik hem terug kan brengen wanneer hij te groot wordt, en dan kan ik hem gewoon inruilen ook. Maar ook dat sommige pleco's zich erg aanpassen aan de grootte van het aquarium en sommige gewoon flink doorgroeien, even afwachten wat deze jongeman(vrouw) gaat doen. Vanaf een centimeter of 15 wordt hij wel te groot lijkt me?
Top 5 China producten
  zaterdag 15 december 2007 @ 16:36:31 #38
74276 saaw
fight harder or walk away
pi_55292798
ik heb een soort algeneter in mijn aquarium waarvan ik de naam niet weet
hij is 4 cm lang en bruin met vlekken. ik zal zo eens proberen een fototje te maken
hij zit vanaf maandag in mn bak

nu heb ik net cory's gekocht en erbij gedaan maar hij jaagt ze op!
gaat er langzaam op af en 'bijt' [weet niet of ie echt bijt] ze dan, waarna ze keihard in paniek wegzwemmen

nu zitten ze er pas een half uurtje in dus ik neem aan dat hij gewoon even wil laten zien wie er de baas is oid?
hij jaagt ook op 'zijn' vrouwtje
an urge to help mankind overcomes me
  Moderator zaterdag 15 december 2007 @ 17:06:05 #39
56843 crew  onlogisch
Forumbeest
pi_55293369
Ik kom trouwens maar niet van de "olievlek" in mijn bak af. Hij zit er nu weer. De dierenwinkel zei dat het een soort bacterie is.

De bovenste laag water eruit halen met een fles heb ik al gedaan. De pomp richting het oppervlakte zetten heb ik ook al gedaan.

Wat kan het zijn?
4045
onlogisch
pi_55293593
precies wat de dierenwinkel zegt: een biofilm van bakterien op het water (wordt ook wel kaamlaag genoemd). wat doe je eraan? idd, wat je al gedaan hebt + zorgen voor een biologisch evenwicht in je bak. hoe lang draait ie al? nitraat/fosfaat gehaltes?
pi_55294082
ik had er ook last van in mijn guppenbakje, daar staat het water stil dus vandaar. Ik heb zelf ook een zuurstofpompje geen idee of dat nog invloed erop kan hebben?

Zijn algen eigenlijk slecht voor het water (en indirect dus voor de vissen) of kan het gewoon op het hout blijven zitten als het ware?
Top 5 China producten
  Moderator zaterdag 15 december 2007 @ 18:02:11 #42
56843 crew  onlogisch
Forumbeest
pi_55294649
quote:
Op zaterdag 15 december 2007 17:17 schreef Byte_Me het volgende:
precies wat de dierenwinkel zegt: een biofilm van bakterien op het water (wordt ook wel kaamlaag genoemd). wat doe je eraan? idd, wat je al gedaan hebt + zorgen voor een biologisch evenwicht in je bak. hoe lang draait ie al? nitraat/fosfaat gehaltes?
Mn bak draait nu een week of 5 (inlcusief 3 weken leeg stand) daar na is er 1 algeneter ingegaan, een week later 16 keizer tetra's, en een dag of 4 later een vuurstaart.

Dus van een biologisch evenwicht is nog niet echt sprake lijkt me?
4045
onlogisch
pi_55295214
quote:
Op zaterdag 15 december 2007 14:23 schreef rene90 het volgende:
ik ga niet naar de vvivarium beurs voor de informatie, wat ik gelezen heb trekt het me niet zo erg.

Even voor het andere: heb een algeneter gekocht een jong exemplaar van 5 cm lang, een plecostomus, hij kan 28 centimeter worden las ik en de dierenwinkel zei ook dat ik hem terug kan brengen wanneer hij te groot wordt, en dan kan ik hem gewoon inruilen ook. Maar ook dat sommige pleco's zich erg aanpassen aan de grootte van het aquarium en sommige gewoon flink doorgroeien, even afwachten wat deze jongeman(vrouw) gaat doen. Vanaf een centimeter of 15 wordt hij wel te groot lijkt me?
Dat aanpassen aan het aquarium is gewoon misvorming. Ik zou hem nu al terug brengen, je had een record 60 toch?
  Moderator zaterdag 15 december 2007 @ 19:36:48 #44
155227 crew  Guppy
dus
pi_55296730
inderdaad. ik heb die fout ook begaan met een rekord 60 en een plecostomus. de vis werd met gemak 20 cm, nou ja, dan weet je al dat hij zn kont niet meer kan keren. zielig gewoon. ik hem mn vaste dierenwinkel gebeld, het verhaal uitgelegd (de vis kwam niet van hun) en ik mocht hem bij hun brengen. nu zwemt hij in een 600L aqua!
met andere woorden, wat broodmonkeh zegt. hij zal wellicht kleiner blijven, omdat hij inderdaad misvormd groeit.
pi_55299778
nu is ie nog erg jong, wanneer hij boven de 12 cm uit zal gaan ga ik hem terugbrengen, kan hij daar verder groeien, nu is ie nog 6-7 ongeveer

ander vraagje, in katja vs de rest was een hele grote aquariumspeciaalzaak, ook hele mooie vissen en aparte soorten waren er te zien, weet iemand waar die is, lijkt me leuk om daar een keer langs te gaan.

Me planten schikken werkt ook zijn vruchten af, heb het stuk plant los geknipt opnieuw in de grond gedaan en groeit als een speer nu.

[ Bericht 26% gewijzigd door rene90 op 15-12-2007 21:29:11 ]
Top 5 China producten
pi_55303812
Ik zou iedere week minstens 2 emmers water moeten verversen volgens mijn info.
Het overhevelen uit het aquarium is niet zo'n probleem.
Maar hoe krijg ik 2 volle emmers weer netjes in het aquarium? Een emmer boven het wateroppervlak houden vind ik best zwaar. Zou ik de emmer ook op een hoek van het aquarium neer kunnen zetten?
BTW er stond een aardig stukje in PS van het Parool over de laatste drie aquariumspecialisten van Amsterdam.
pi_55305307
ja ik heb het stukje van de ps ingescand, voor de liefhebbers kan ik dit wel even over msn sturen;) (bijna 50 mb)

maar thorical ZEKER niet op de hoek van je aquarium zetten, dan heb je een kans dat je aquarium breekt aangezien er dan een bepaalde spanning op komt te staan. Daarom is het ook van belang dat je aquarium netjes vlak staat. Je kan hem op een trapje zetten (hoger dan het aquarium) en dan "terughevelen"
Top 5 China producten
  Moderator zondag 16 december 2007 @ 11:05:09 #48
155227 crew  Guppy
dus
pi_55309041
ik zou m inderdaad niet op de hoek van het aquarium zetten.
pi_55309819
quote:
Op zondag 16 december 2007 00:31 schreef rene90 het volgende:
ja ik heb het stukje van de ps ingescand, voor de liefhebbers kan ik dit wel even over msn sturen;) (bijna 50 mb)
ik heb wel interesse, maar 50MB? misschien even op rapidshare zetten en de link hier posten?
quote:
maar thorical ZEKER niet op de hoek van je aquarium zetten, dan heb je een kans dat je aquarium breekt aangezien er dan een bepaalde spanning op komt te staan. Daarom is het ook van belang dat je aquarium netjes vlak staat. Je kan hem op een trapje zetten (hoger dan het aquarium) en dan "terughevelen"
ik vul mn aquarium altijd bij via de tuinslang, werkt prima. in de keuken zo'n gardena aansluiting op de kraan draaien, 20m tuinslang door het huis en aquarium bijvullen zonder problemen (ja soms als ik niet oplet en de kraan vergeet dicht te draaien een waterballet).
pi_55310028
dat is inderdaad het ideaalst, of gewoon een kraantje naast je aquarium::D

maar mijn aquarium staat op zolder, en de kraan tja..beneden. Maar voor mij gaat het goed zo eens in de week even 1 emmertje maar
Top 5 China producten
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')