En weer verderquote:Op zondag 24 augustus 2008 13:33 schreef rene90 het volgende:
Cory's vind ik topvissies, erg gezellig altijd:)
quote:Op zondag 24 augustus 2008 14:27 schreef CherryLips het volgende:
m'n slakken zijn weer tot leven gekomen. snel gaan ze niet en volgens mij zijn ze levend aan het ontbinden.
ze zitten boven in de plantjes tegen het wateroppervlak, heel lastig om er een foto van te maken maar ze hebben oranje vlekjes gekregenquote:Op zondag 24 augustus 2008 15:42 schreef Guppyfriend het volgende:
[..]
![]()
heb je geen foto? misschien ziet iemand hier wat er mis mee is?
BBS is van tetra?quote:Op maandag 25 augustus 2008 16:44 schreef Aneurism het volgende:
Vissen groeien eigenlijk wel redelijk snel, mijn Betta's heb ik in 6 maanden op volwassen afmetingen. Probeer anders eens dagelijks BBS te voeren.
Weet niet heel veel over garnaaltjes, maar volgens mij eten de meeste alg.quote:Op maandag 25 augustus 2008 16:53 schreef -ladybird- het volgende:
[..]
BBS is van tetra?
Wil denk ik eens wat garnaaltjes proberen, gaat dit goed met baby visjes erbij?
Garnaaltjes zijn übertolerant. En heerlijke opruimers. Wij hebben ze ook samen met babyguppen, gaat geweldig. Met guppen duurt het ook wel even voordat ze redelijk op kleur zijn. Uiteindelijk krijgen ze de meest geweldige uiteenlopende kleurenquote:Op maandag 25 augustus 2008 16:53 schreef -ladybird- het volgende:
[..]
BBS is van tetra?
Wil denk ik eens wat garnaaltjes proberen, gaat dit goed met baby visjes erbij?
Aardappel.quote:Op maandag 25 augustus 2008 21:23 schreef Nies het volgende:
[..]
Garnaaltjes zijn übertolerant. En heerlijke opruimers. Wij hebben ze ook samen met babyguppen, gaat geweldig. Met guppen duurt het ook wel even voordat ze redelijk op kleur zijn. Uiteindelijk krijgen ze de meest geweldige uiteenlopende kleuren![]()
We kwamen overigens vandaag tot de ontdekking dat we planaria in het aquarium hebbenIn beide bakken..... De flubenol is besteld maar is er pas aanstaande woensdag en de tip om biefstuk in de bak te hangen en het licht voor een half uur uit te doen hielp ook al niet
Iemand anders nog werkende ideeën?
Help anyone?
Gewoon hele aardappels in de bak? Grote, kleine? Rauw, gekookt of gebakken? Schilletje of een halve aardappel?quote:Op dinsdag 26 augustus 2008 00:08 schreef Aneurism het volgende:
[..]
Aardappel.
Maar honing goerami's eten ze wel op.
quote:Planaria bestrijden met een gehaktbal???
overgenomen Uit: Aqua Terra Zuid
Onlangs was ik in het bezit gekomen van platte Witte wormpjes in mijn aquarium. Hoe kom ik hier nu aan dacht ik en belangrijker nog, hoe kom ik er vanaf? De wormpjes kwamen als er alleen nog schemerlicht brandde massaal op de voorruit. Platdrukken dan, dacht ik, maar 4 weken later had ik er nog steeds last van. Schade aan planten en vissen werd er trouwens niet toegebracht. Later ontdekte ik via literatuur, (Het aquarium, jaargang 51 nr.5 1981, artikel 'flydraplanaria; van Aj. Bodenstafl) dat platdrukken geen zin heeft, omdat uit een klein deeltje van een planaria een volwassen exemplaar kan groeien. In dit artikel, het enige wat ik hierover heb kunnen vinden, wordt als bestrijding van de tweeslachtige planaria het middel Superol genoemd. "Niet doen zei een collega aquariaan. Chemische bestrijding is schadelijk voor het biologisch systeem, je moet het met rauw gehakt doen. Men neme rauw gehakt, stopt het in een netje (de oude vitrage van oma waar ik mijn voorruit mee schoonmaak) touwtje er omheen en als het donker wordt in het aquarium laten zakken totdat het de bodem raakt. De volgende dag zag ik geen planaria op het gehakt zitten. Toch maar even omspoelen onder de hete kraan en weer terug gehangen. De hierop volgende ochtend deed ik het geheel eerst in een kom, en tot mijn verbazing zag ik tientallen wormpjes in de kom. Op het netje zaten er ook nog eens tientallen en in het gehakt waarschijnlijk ook. Misschien moeten ze eerst de smaak te pakken hebben. Mijn collega aquariaan vertelde me wel, dat je deze behandeling een week later moet herhalen, omdat dan de eitjes uitkomen van de planaria. Voorkomen is een ander verhaal. Volgens mij was de oorzaak van dit alles een besmetting via water waar watervlooien in hebben gezeten. Deze koop ik bij een tuincentrum. Nu zorg ik ervoor dat dit niet meer in mijn aquarium terecht kan komen. Ik zeef de watervlooien in een theezeefje en spoel ze eerst af onder de kraan. Voorzichtigheid blijft geboden.
Dan gooien we vanaaf de biefstuk er wel weer inquote:Op dinsdag 26 augustus 2008 11:20 schreef Aneurism het volgende:
[..]
&
http://nl.piranha-fury.com/forum/index.php?showtopic=107376&st=0&p=1308571entry1308571
Je visjes zullen er geen last van hebben.
Je moet het geheel wel uit de bak halen voor het licht aan gaat.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |