abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_61083765
Tropisch aquarium topic- deel 16

Laatste reactie:
quote:
Op zondag 24 augustus 2008 13:33 schreef rene90 het volgende:
Cory's vind ik topvissies, erg gezellig altijd:)
En weer verder
Chinaphones / andere artikelen: www.fok.nl/tag/chinaopfok
Top 5 China producten
pi_61083786
Hmm vergeet ik weer Topic erachter...damnit.

Is er geen OP trouwens?
Chinaphones / andere artikelen: www.fok.nl/tag/chinaopfok
Top 5 China producten
  Moderator zondag 24 augustus 2008 @ 13:59:00 #3
155227 crew  Guppy
dus
pi_61084201
terug vind vis
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
  zondag 24 augustus 2008 @ 14:26:24 #4
162268 Knoflook
Lekker bij Döner
pi_61084867
tvp
Klap eens in je handjes.
pi_61084885
m'n slakken zijn weer tot leven gekomen. snel gaan ze niet en volgens mij zijn ze levend aan het ontbinden .
Tap tap tap
pi_61084898
dubbel
Tap tap tap
  Moderator zondag 24 augustus 2008 @ 15:42:48 #7
155227 crew  Guppy
dus
pi_61086513
quote:
Op zondag 24 augustus 2008 14:27 schreef CherryLips het volgende:
m'n slakken zijn weer tot leven gekomen. snel gaan ze niet en volgens mij zijn ze levend aan het ontbinden .

heb je geen foto? misschien ziet iemand hier wat er mis mee is?
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
  zondag 24 augustus 2008 @ 16:01:21 #8
52493 Prowl
IMAGE GOES HERE
pi_61087019
Helemaal Garnaalloos, en mn appelsakken zijn dringend aan de nieuwe bak toe maar dat duurt nog wel een maandje voor die af is
Vi är Borg. Motstånd är meningslöst. Ni kommer att bli assimilerade!!
  zondag 24 augustus 2008 @ 16:27:26 #9
204054 AufDerAxe
Eindhoven Rockcity
pi_61087581
tvp
Handle every Stressful situation like a dog. If you can't eat it or play with it, Piss on it and walk away.
Op dinsdag 15 september 2009 @ 23:13 schreef Shark.Bait het volgende:
humor is een kwaliteit die jij niet bezit
pi_61087691
quote:
Op zondag 24 augustus 2008 15:42 schreef Guppyfriend het volgende:

[..]

heb je geen foto? misschien ziet iemand hier wat er mis mee is?
ze zitten boven in de plantjes tegen het wateroppervlak, heel lastig om er een foto van te maken maar ze hebben oranje vlekjes gekregen .
Tap tap tap
pi_61110778
Ik zit te denken over een arowana, maar groter dan 220 kan ik niet gaan qua bak... Nu zit ik wel te denken over een hoekbak, iets kleiner dan 2m lang maar wel 2 lange zijdes van 150 bijv. Sommige mensen zeggen dat het best kan 200cmx60x60, maar ik vind het zelf nogal zielig.

Gekut ook altijd dat byzondere willen.
pi_61113986
Zo, ik sluit mij hier ook maar even aan!
Heb een record 110 en sinds een paar maanden ook baby guppies, ik vind alleen dat ze echt zo traag groeien is dit normaal? 1 gup begint zwart in de staart te worden, is dit het begin van een kleur of blijft dit zo donker?
Heb laatst van een klant 2 black mollies gekregen (werk op een dierenafdeling), een paartje, vind het alleen moeilijk om te zien of ze zwanger is, bij guppies zie je het beter!

Oja, en op mn afdeling zit er in de goudvissenbak waarschijnlijk vinrot, heb ze echt al 4 keer behandeld met een middel van colombo maar het lijkt niet weg te gaan. Kunnen de vinnen eigenlijk teruggroeien? Of blijft dit zo nadat de vinrot weg is?
Wie is daar?
pi_61114039
Vissen groeien eigenlijk wel redelijk snel, mijn Betta's heb ik in 6 maanden op volwassen afmetingen. Probeer anders eens dagelijks BBS te voeren.

[ Bericht 18% gewijzigd door #ANONIEM op 25-08-2008 16:45:06 ]
pi_61114186
Ik heb geen idee hoe snel guppen normaal groeien, maar de mijne zijn nu 3 weken oud en ongeveer 2 cm lang. Toen ze pas geboren waren was dat ongeveer 5 mm. De mijne hebben ook een zwart stukje aan de staart, waar het vinnetje begint zeg maar.
Do your worst, for I will do mine..
pi_61114274
quote:
Op maandag 25 augustus 2008 16:44 schreef Aneurism het volgende:
Vissen groeien eigenlijk wel redelijk snel, mijn Betta's heb ik in 6 maanden op volwassen afmetingen. Probeer anders eens dagelijks BBS te voeren.
BBS is van tetra?
Wil denk ik eens wat garnaaltjes proberen, gaat dit goed met baby visjes erbij?
Wie is daar?
pi_61114478
quote:
Op maandag 25 augustus 2008 16:53 schreef -ladybird- het volgende:

[..]

BBS is van tetra?
Weet niet heel veel over garnaaltjes, maar volgens mij eten de meeste alg.
Ik weet niet welke BBS merk ik gebruik, volgens mij van Sera. Betreft 1000den eitjes in een potje en een deel daarvan stop ik in 1 liter pot met 750ml water en 3-4 theelepels zout daarbij doe ik 2 schepjes van de BBS eitjes. Vervolgens laat ik dit op de lichtkap staan en gebruik een slangetje die bellen blaast via luchtpompje (kan voor 1-2 euro van die luchtpomp splittertjes kopen + kraantjes). Het geheel 24 uur laten door circulieren(bovenop de lichtkap word het geheel 24-26 graden).

Daarna een stukje stof nemen dat makkelijk water doorlaat, ik gebruik viscoline (fiscoline). Dit op een pot neerleggen en iets naar beneden duwen. Daarna met overgebleven luchtslangetje (vaak krijg je vele meters voor bijna nop) van de bodem de BBS afzuigen (zorg dat je niets binnenkrijgt) dit pas doen 5 minuten nadat je zuurstof slangetje eruit hebt gehaald zodat alle BBS naar de bodem is gezonken.

Dit geheel het stoftrechtertje blazen en daarna nog wat schoon water over de bbs spoelen zodat er geen zout in je aquarium komt. Stukje stof zo vouwen dat je het makkelijk in een potje kan dopen met schoon water erin (lauw), om vervolgens het potje in je bak leeg te kiepen.

Zo voer ik dagelijks mijn Betta jongen 2-3x per dag.

Om de 4 dagen zet ik een nieuwe pot op, waardoor ik altijd genoeg heb. Het lijkt veel werk, maar kost me maar 5-10 minuten per voer sessie.

[ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 25-08-2008 17:05:28 ]
pi_61122051
quote:
Op maandag 25 augustus 2008 16:53 schreef -ladybird- het volgende:

[..]

BBS is van tetra?
Garnaaltjes zijn übertolerant. En heerlijke opruimers. Wij hebben ze ook samen met babyguppen, gaat geweldig. Met guppen duurt het ook wel even voordat ze redelijk op kleur zijn. Uiteindelijk krijgen ze de meest geweldige uiteenlopende kleuren

We kwamen overigens vandaag tot de ontdekking dat we planaria in het aquarium hebben In beide bakken..... De flubenol is besteld maar is er pas aanstaande woensdag en de tip om biefstuk in de bak te hangen en het licht voor een half uur uit te doen hielp ook al niet Iemand anders nog werkende ideeën?

Help anyone?
A lie may take care of the present, but it has no future..
You can't pay me enough to be nice to you...
pi_61127673
quote:
Op maandag 25 augustus 2008 21:23 schreef Nies het volgende:

[..]

Garnaaltjes zijn übertolerant. En heerlijke opruimers. Wij hebben ze ook samen met babyguppen, gaat geweldig. Met guppen duurt het ook wel even voordat ze redelijk op kleur zijn. Uiteindelijk krijgen ze de meest geweldige uiteenlopende kleuren

We kwamen overigens vandaag tot de ontdekking dat we planaria in het aquarium hebben In beide bakken..... De flubenol is besteld maar is er pas aanstaande woensdag en de tip om biefstuk in de bak te hangen en het licht voor een half uur uit te doen hielp ook al niet Iemand anders nog werkende ideeën?

Help anyone?
Aardappel.

Maar honing goerami's eten ze wel op.
pi_61128103
quote:
Op dinsdag 26 augustus 2008 00:08 schreef Aneurism het volgende:

[..]

Aardappel.

Maar honing goerami's eten ze wel op.
Gewoon hele aardappels in de bak? Grote, kleine? Rauw, gekookt of gebakken? Schilletje of een halve aardappel?
We hebben geen honinggoerami's, wel zoengoerami's maar die eten ze dus niet
Er was ons ook al clownbotia's aangeraden, die zouden ze ook eten.
Stad en land hebben we afgereden voor de flubenol en beter dan de hondenontwormingstabletten is dat hier ook al niet verkrijgbaar.

Ik begin zo onderhand peentjes te zweten, me arme vissies
pi_61133761
quote:
Planaria bestrijden met een gehaktbal???

overgenomen Uit: Aqua Terra Zuid

Onlangs was ik in het bezit gekomen van platte Witte wormpjes in mijn aquarium. Hoe kom ik hier nu aan dacht ik en belangrijker nog, hoe kom ik er vanaf? De wormpjes kwamen als er alleen nog schemerlicht brandde massaal op de voorruit. Platdrukken dan, dacht ik, maar 4 weken later had ik er nog steeds last van. Schade aan planten en vissen werd er trouwens niet toegebracht. Later ontdekte ik via literatuur, (Het aquarium, jaargang 51 nr.5 1981, artikel 'flydraplanaria; van Aj. Bodenstafl) dat platdrukken geen zin heeft, omdat uit een klein deeltje van een planaria een volwassen exemplaar kan groeien. In dit artikel, het enige wat ik hierover heb kunnen vinden, wordt als bestrijding van de tweeslachtige planaria het middel Superol genoemd. "Niet doen zei een collega aquariaan. Chemische bestrijding is schadelijk voor het biologisch systeem, je moet het met rauw gehakt doen. Men neme rauw gehakt, stopt het in een netje (de oude vitrage van oma waar ik mijn voorruit mee schoonmaak) touwtje er omheen en als het donker wordt in het aquarium laten zakken totdat het de bodem raakt. De volgende dag zag ik geen planaria op het gehakt zitten. Toch maar even omspoelen onder de hete kraan en weer terug gehangen. De hierop volgende ochtend deed ik het geheel eerst in een kom, en tot mijn verbazing zag ik tientallen wormpjes in de kom. Op het netje zaten er ook nog eens tientallen en in het gehakt waarschijnlijk ook. Misschien moeten ze eerst de smaak te pakken hebben. Mijn collega aquariaan vertelde me wel, dat je deze behandeling een week later moet herhalen, omdat dan de eitjes uitkomen van de planaria. Voorkomen is een ander verhaal. Volgens mij was de oorzaak van dit alles een besmetting via water waar watervlooien in hebben gezeten. Deze koop ik bij een tuincentrum. Nu zorg ik ervoor dat dit niet meer in mijn aquarium terecht kan komen. Ik zeef de watervlooien in een theezeefje en spoel ze eerst af onder de kraan. Voorzichtigheid blijft geboden.

&

http://nl.piranha-fury.com/forum/index.php?showtopic=107376&st=0&p=1308571&#entry1308571

Je visjes zullen er geen last van hebben.

Je moet het geheel wel uit de bak halen voor het licht aan gaat.

[ Bericht 7% gewijzigd door #ANONIEM op 26-08-2008 11:20:58 ]
pi_61136507
quote:
Op dinsdag 26 augustus 2008 11:20 schreef Aneurism het volgende:

[..]

&

http://nl.piranha-fury.com/forum/index.php?showtopic=107376&st=0&p=1308571&#entry1308571

Je visjes zullen er geen last van hebben.

Je moet het geheel wel uit de bak halen voor het licht aan gaat.
Dan gooien we vanaaf de biefstuk er wel weer in
Het zal me benieuwen, volgens de eerste tipgever moest een half uurtje genoeg zijn, maar dat leverde twee uur na het eruithalen maar twee stuks aan het raam op. Doen we het vanavond nog maar eens dunnetjes over. Kijken of we er morgenochtend wel succes mee hebben.

Wat ik uit de link haal is dat die aardappel voornamelijk wordt gebruikt om slakken te vangen. Die slakken vind ik niet zo'n probleem als de planaria.

Hopen op de biefstuk dus
  dinsdag 26 augustus 2008 @ 20:30:53 #22
204054 AufDerAxe
Eindhoven Rockcity
pi_61148574
Iemand hier een mening over het volgende?

mijn bak is 100 x 50 x50, nu zou ik graag maanvissen houden maar de een zegt dat de bak te klein is en de ander zegt dat het makkelijk kan, ook de boeken verschillen van mening.
Ik zie heel veel mensen met een meter bak die maanvissen hebben maar ik wil eigenlijk niet de vissen in te weinig ruimte houden, zelf wil je ook niet op de wc wonen oid.

Dus wat vinden jullie?
Handle every Stressful situation like a dog. If you can't eat it or play with it, Piss on it and walk away.
  dinsdag 26 augustus 2008 @ 20:32:31 #23
52493 Prowl
IMAGE GOES HERE
pi_61148634
Moet net kunnen zolang het geen Altums zijn maar hoe hoger hoe beter
  dinsdag 26 augustus 2008 @ 20:53:08 #24
204054 AufDerAxe
Eindhoven Rockcity
pi_61149262
nee, ok, vissen die 35 cm hoog worden passen zeker niet
  dinsdag 26 augustus 2008 @ 20:59:56 #25
52493 Prowl
IMAGE GOES HERE
pi_61149469
En als het kan houden bij 1 koppeltje.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')