abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_61083765
Tropisch aquarium topic- deel 16

Laatste reactie:
quote:
Op zondag 24 augustus 2008 13:33 schreef rene90 het volgende:
Cory's vind ik topvissies, erg gezellig altijd:)
En weer verder
Chinaphones / andere artikelen: www.fok.nl/tag/chinaopfok
Top 5 China producten
pi_61083786
Hmm vergeet ik weer Topic erachter...damnit.

Is er geen OP trouwens?
Top 5 China producten
  Moderator zondag 24 augustus 2008 @ 13:59:00 #3
155227 crew  Guppy
dus
pi_61084201
terug vind vis
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
  zondag 24 augustus 2008 @ 14:26:24 #4
162268 Knoflook
Lekker bij Döner
pi_61084867
tvp
Klap eens in je handjes.
pi_61084885
m'n slakken zijn weer tot leven gekomen. snel gaan ze niet en volgens mij zijn ze levend aan het ontbinden .
Tap tap tap
pi_61084898
dubbel
Tap tap tap
  Moderator zondag 24 augustus 2008 @ 15:42:48 #7
155227 crew  Guppy
dus
pi_61086513
quote:
Op zondag 24 augustus 2008 14:27 schreef CherryLips het volgende:
m'n slakken zijn weer tot leven gekomen. snel gaan ze niet en volgens mij zijn ze levend aan het ontbinden .

heb je geen foto? misschien ziet iemand hier wat er mis mee is?
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
  zondag 24 augustus 2008 @ 16:01:21 #8
52493 Prowl
IMAGE GOES HERE
pi_61087019
Helemaal Garnaalloos, en mn appelsakken zijn dringend aan de nieuwe bak toe maar dat duurt nog wel een maandje voor die af is
Vi är Borg. Motstånd är meningslöst. Ni kommer att bli assimilerade!!
  zondag 24 augustus 2008 @ 16:27:26 #9
204054 AufDerAxe
Eindhoven Rockcity
pi_61087581
tvp
Handle every Stressful situation like a dog. If you can't eat it or play with it, Piss on it and walk away.
Op dinsdag 15 september 2009 @ 23:13 schreef Shark.Bait het volgende:
humor is een kwaliteit die jij niet bezit
pi_61087691
quote:
Op zondag 24 augustus 2008 15:42 schreef Guppyfriend het volgende:

[..]

heb je geen foto? misschien ziet iemand hier wat er mis mee is?
ze zitten boven in de plantjes tegen het wateroppervlak, heel lastig om er een foto van te maken maar ze hebben oranje vlekjes gekregen .
Tap tap tap
pi_61110778
Ik zit te denken over een arowana, maar groter dan 220 kan ik niet gaan qua bak... Nu zit ik wel te denken over een hoekbak, iets kleiner dan 2m lang maar wel 2 lange zijdes van 150 bijv. Sommige mensen zeggen dat het best kan 200cmx60x60, maar ik vind het zelf nogal zielig.

Gekut ook altijd dat byzondere willen.
pi_61113986
Zo, ik sluit mij hier ook maar even aan!
Heb een record 110 en sinds een paar maanden ook baby guppies, ik vind alleen dat ze echt zo traag groeien is dit normaal? 1 gup begint zwart in de staart te worden, is dit het begin van een kleur of blijft dit zo donker?
Heb laatst van een klant 2 black mollies gekregen (werk op een dierenafdeling), een paartje, vind het alleen moeilijk om te zien of ze zwanger is, bij guppies zie je het beter!

Oja, en op mn afdeling zit er in de goudvissenbak waarschijnlijk vinrot, heb ze echt al 4 keer behandeld met een middel van colombo maar het lijkt niet weg te gaan. Kunnen de vinnen eigenlijk teruggroeien? Of blijft dit zo nadat de vinrot weg is?
Wie is daar?
pi_61114039
Vissen groeien eigenlijk wel redelijk snel, mijn Betta's heb ik in 6 maanden op volwassen afmetingen. Probeer anders eens dagelijks BBS te voeren.

[ Bericht 18% gewijzigd door #ANONIEM op 25-08-2008 16:45:06 ]
pi_61114186
Ik heb geen idee hoe snel guppen normaal groeien, maar de mijne zijn nu 3 weken oud en ongeveer 2 cm lang. Toen ze pas geboren waren was dat ongeveer 5 mm. De mijne hebben ook een zwart stukje aan de staart, waar het vinnetje begint zeg maar.
Do your worst, for I will do mine..
pi_61114274
quote:
Op maandag 25 augustus 2008 16:44 schreef Aneurism het volgende:
Vissen groeien eigenlijk wel redelijk snel, mijn Betta's heb ik in 6 maanden op volwassen afmetingen. Probeer anders eens dagelijks BBS te voeren.
BBS is van tetra?
Wil denk ik eens wat garnaaltjes proberen, gaat dit goed met baby visjes erbij?
Wie is daar?
pi_61114478
quote:
Op maandag 25 augustus 2008 16:53 schreef -ladybird- het volgende:

[..]

BBS is van tetra?
Weet niet heel veel over garnaaltjes, maar volgens mij eten de meeste alg.
Ik weet niet welke BBS merk ik gebruik, volgens mij van Sera. Betreft 1000den eitjes in een potje en een deel daarvan stop ik in 1 liter pot met 750ml water en 3-4 theelepels zout daarbij doe ik 2 schepjes van de BBS eitjes. Vervolgens laat ik dit op de lichtkap staan en gebruik een slangetje die bellen blaast via luchtpompje (kan voor 1-2 euro van die luchtpomp splittertjes kopen + kraantjes). Het geheel 24 uur laten door circulieren(bovenop de lichtkap word het geheel 24-26 graden).

Daarna een stukje stof nemen dat makkelijk water doorlaat, ik gebruik viscoline (fiscoline). Dit op een pot neerleggen en iets naar beneden duwen. Daarna met overgebleven luchtslangetje (vaak krijg je vele meters voor bijna nop) van de bodem de BBS afzuigen (zorg dat je niets binnenkrijgt) dit pas doen 5 minuten nadat je zuurstof slangetje eruit hebt gehaald zodat alle BBS naar de bodem is gezonken.

Dit geheel het stoftrechtertje blazen en daarna nog wat schoon water over de bbs spoelen zodat er geen zout in je aquarium komt. Stukje stof zo vouwen dat je het makkelijk in een potje kan dopen met schoon water erin (lauw), om vervolgens het potje in je bak leeg te kiepen.

Zo voer ik dagelijks mijn Betta jongen 2-3x per dag.

Om de 4 dagen zet ik een nieuwe pot op, waardoor ik altijd genoeg heb. Het lijkt veel werk, maar kost me maar 5-10 minuten per voer sessie.

[ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 25-08-2008 17:05:28 ]
pi_61122051
quote:
Op maandag 25 augustus 2008 16:53 schreef -ladybird- het volgende:

[..]

BBS is van tetra?
Garnaaltjes zijn übertolerant. En heerlijke opruimers. Wij hebben ze ook samen met babyguppen, gaat geweldig. Met guppen duurt het ook wel even voordat ze redelijk op kleur zijn. Uiteindelijk krijgen ze de meest geweldige uiteenlopende kleuren

We kwamen overigens vandaag tot de ontdekking dat we planaria in het aquarium hebben In beide bakken..... De flubenol is besteld maar is er pas aanstaande woensdag en de tip om biefstuk in de bak te hangen en het licht voor een half uur uit te doen hielp ook al niet Iemand anders nog werkende ideeën?

Help anyone?
A lie may take care of the present, but it has no future..
You can't pay me enough to be nice to you...
pi_61127673
quote:
Op maandag 25 augustus 2008 21:23 schreef Nies het volgende:

[..]

Garnaaltjes zijn übertolerant. En heerlijke opruimers. Wij hebben ze ook samen met babyguppen, gaat geweldig. Met guppen duurt het ook wel even voordat ze redelijk op kleur zijn. Uiteindelijk krijgen ze de meest geweldige uiteenlopende kleuren

We kwamen overigens vandaag tot de ontdekking dat we planaria in het aquarium hebben In beide bakken..... De flubenol is besteld maar is er pas aanstaande woensdag en de tip om biefstuk in de bak te hangen en het licht voor een half uur uit te doen hielp ook al niet Iemand anders nog werkende ideeën?

Help anyone?
Aardappel.

Maar honing goerami's eten ze wel op.
pi_61128103
quote:
Op dinsdag 26 augustus 2008 00:08 schreef Aneurism het volgende:

[..]

Aardappel.

Maar honing goerami's eten ze wel op.
Gewoon hele aardappels in de bak? Grote, kleine? Rauw, gekookt of gebakken? Schilletje of een halve aardappel?
We hebben geen honinggoerami's, wel zoengoerami's maar die eten ze dus niet
Er was ons ook al clownbotia's aangeraden, die zouden ze ook eten.
Stad en land hebben we afgereden voor de flubenol en beter dan de hondenontwormingstabletten is dat hier ook al niet verkrijgbaar.

Ik begin zo onderhand peentjes te zweten, me arme vissies
pi_61133761
quote:
Planaria bestrijden met een gehaktbal???

overgenomen Uit: Aqua Terra Zuid

Onlangs was ik in het bezit gekomen van platte Witte wormpjes in mijn aquarium. Hoe kom ik hier nu aan dacht ik en belangrijker nog, hoe kom ik er vanaf? De wormpjes kwamen als er alleen nog schemerlicht brandde massaal op de voorruit. Platdrukken dan, dacht ik, maar 4 weken later had ik er nog steeds last van. Schade aan planten en vissen werd er trouwens niet toegebracht. Later ontdekte ik via literatuur, (Het aquarium, jaargang 51 nr.5 1981, artikel 'flydraplanaria; van Aj. Bodenstafl) dat platdrukken geen zin heeft, omdat uit een klein deeltje van een planaria een volwassen exemplaar kan groeien. In dit artikel, het enige wat ik hierover heb kunnen vinden, wordt als bestrijding van de tweeslachtige planaria het middel Superol genoemd. "Niet doen zei een collega aquariaan. Chemische bestrijding is schadelijk voor het biologisch systeem, je moet het met rauw gehakt doen. Men neme rauw gehakt, stopt het in een netje (de oude vitrage van oma waar ik mijn voorruit mee schoonmaak) touwtje er omheen en als het donker wordt in het aquarium laten zakken totdat het de bodem raakt. De volgende dag zag ik geen planaria op het gehakt zitten. Toch maar even omspoelen onder de hete kraan en weer terug gehangen. De hierop volgende ochtend deed ik het geheel eerst in een kom, en tot mijn verbazing zag ik tientallen wormpjes in de kom. Op het netje zaten er ook nog eens tientallen en in het gehakt waarschijnlijk ook. Misschien moeten ze eerst de smaak te pakken hebben. Mijn collega aquariaan vertelde me wel, dat je deze behandeling een week later moet herhalen, omdat dan de eitjes uitkomen van de planaria. Voorkomen is een ander verhaal. Volgens mij was de oorzaak van dit alles een besmetting via water waar watervlooien in hebben gezeten. Deze koop ik bij een tuincentrum. Nu zorg ik ervoor dat dit niet meer in mijn aquarium terecht kan komen. Ik zeef de watervlooien in een theezeefje en spoel ze eerst af onder de kraan. Voorzichtigheid blijft geboden.

&

http://nl.piranha-fury.com/forum/index.php?showtopic=107376&st=0&p=1308571&#entry1308571

Je visjes zullen er geen last van hebben.

Je moet het geheel wel uit de bak halen voor het licht aan gaat.

[ Bericht 7% gewijzigd door #ANONIEM op 26-08-2008 11:20:58 ]
pi_61136507
quote:
Op dinsdag 26 augustus 2008 11:20 schreef Aneurism het volgende:

[..]

&

http://nl.piranha-fury.com/forum/index.php?showtopic=107376&st=0&p=1308571&#entry1308571

Je visjes zullen er geen last van hebben.

Je moet het geheel wel uit de bak halen voor het licht aan gaat.
Dan gooien we vanaaf de biefstuk er wel weer in
Het zal me benieuwen, volgens de eerste tipgever moest een half uurtje genoeg zijn, maar dat leverde twee uur na het eruithalen maar twee stuks aan het raam op. Doen we het vanavond nog maar eens dunnetjes over. Kijken of we er morgenochtend wel succes mee hebben.

Wat ik uit de link haal is dat die aardappel voornamelijk wordt gebruikt om slakken te vangen. Die slakken vind ik niet zo'n probleem als de planaria.

Hopen op de biefstuk dus
  dinsdag 26 augustus 2008 @ 20:30:53 #22
204054 AufDerAxe
Eindhoven Rockcity
pi_61148574
Iemand hier een mening over het volgende?

mijn bak is 100 x 50 x50, nu zou ik graag maanvissen houden maar de een zegt dat de bak te klein is en de ander zegt dat het makkelijk kan, ook de boeken verschillen van mening.
Ik zie heel veel mensen met een meter bak die maanvissen hebben maar ik wil eigenlijk niet de vissen in te weinig ruimte houden, zelf wil je ook niet op de wc wonen oid.

Dus wat vinden jullie?
Handle every Stressful situation like a dog. If you can't eat it or play with it, Piss on it and walk away.
  dinsdag 26 augustus 2008 @ 20:32:31 #23
52493 Prowl
IMAGE GOES HERE
pi_61148634
Moet net kunnen zolang het geen Altums zijn maar hoe hoger hoe beter
  dinsdag 26 augustus 2008 @ 20:53:08 #24
204054 AufDerAxe
Eindhoven Rockcity
pi_61149262
nee, ok, vissen die 35 cm hoog worden passen zeker niet
  dinsdag 26 augustus 2008 @ 20:59:56 #25
52493 Prowl
IMAGE GOES HERE
pi_61149469
En als het kan houden bij 1 koppeltje.
pi_61153684
Ik heb zelf in mijn 120x55x40 bak 4 maanvissen, en dat gaat opzich prima. Merk niet echt dat zij te weinig ruimte hebben om te bewegen. Maar tja ik kan niet met ze praten natuurlijk. Als ze echt opeens megagroot worden (had nog kleintjes genomen) en ik ook merk dat ze elkaar op de huid zitten gaan ze terug naar de vissenwinkel, of in een aquarium bij een vriend.
Top 5 China producten
  woensdag 27 augustus 2008 @ 10:01:07 #27
204054 AufDerAxe
Eindhoven Rockcity
pi_61160051
120 is het minimum qua lengte volgens een aantal boeken. Ik zal wel eens informeren bij de aquariumboer.
pi_61171520
De biefstuk had wederom geen resultaat (ik vond hem zelf best lekker )
En ach, alsof de waterwaardes nog niet genoeg naar hun mallemoer zijn door de bloederige biefstuk hebben we er vanmiddag dus maar flubenol ingegooid. So far so good, de vissen en garnalen doen het tot nu toe nog goed. Het zal me benieuwen of dit dan wel werkt.
pi_61172271
Tijd niet meer gepost hier. Laat ik het maar weer is een keer gaan doen

Mijn aquarium doet het tot op heden helemaal top , alleen een paar vissen gestorven van ouderdom. Ook zo'n stuk of 100 vuurgarnalen erbij gekregen , doordat ik wat van mijn aqua 40 naar mijn rekord 60 had verplaatst , en deze populatie explosief is gegroeid in 1 maand.

Binnenkort wil ik weer is een uitbreiding gaan doen , met denk een paar Otocinclussen en wat bijlzalmen. Maar hier moet ik nog een keer de tijd voor gaan nemen.
pi_61175483
quote:
Op woensdag 27 augustus 2008 18:20 schreef Nies het volgende:
De biefstuk had wederom geen resultaat (ik vond hem zelf best lekker )
En ach, alsof de waterwaardes nog niet genoeg naar hun mallemoer zijn door de bloederige biefstuk hebben we er vanmiddag dus maar flubenol ingegooid. So far so good, de vissen en garnalen doen het tot nu toe nog goed. Het zal me benieuwen of dit dan wel werkt.
AARDAPPEL
pi_61180385
mijn dwergklauwkikkers doen het uitstekend!
de eerste twee dagen aten ze niet ,maar nu zijn ze zo levendig als maar op kan!
vooral 's avonds als alle lichten uit zijn, behalve die van mn aqua, zie je ze baantjes trekken :p
ze zijn zo lief!
pi_61180434
met m'n slakjes gaat het weer goed . ze scheuren niet zo hard als in het begin, maar ze vinden de plantjes lekker .
Tap tap tap
pi_61180472
Alles gaat hier goed, de Corydoras zijn een stuk groter gegoeit en nog steeds vrolijk

Mijn plantjes worden alleen bruin en alles wil niet echt goed groeien, ik denk dat het aan mijn lamp ligt, dus binnenkort maar even kijken voor een nieuwe TL-buis.

Verder nog 1 vraagje:

stoppen jullie je net gekochte plantjes van de winkel direct in het aquarium?
Of behandelen jullie ze nog met iets, om besmetting met allerlei dingen te voorkomen?
Blood runs through your veins, that's where our similarity ends.
In the end all you can hope for. Is the love you felt to equal the pain you've gone through.
pi_61184068
quote:
Op woensdag 27 augustus 2008 23:29 schreef 4EverBlackEyed het volgende:
Alles gaat hier goed, de Corydoras zijn een stuk groter gegoeit en nog steeds vrolijk

Mijn plantjes worden alleen bruin en alles wil niet echt goed groeien, ik denk dat het aan mijn lamp ligt, dus binnenkort maar even kijken voor een nieuwe TL-buis.

Verder nog 1 vraagje:

stoppen jullie je net gekochte plantjes van de winkel direct in het aquarium?
Of behandelen jullie ze nog met iets, om besmetting met allerlei dingen te voorkomen?
Ik gooi ze er gelijk in, eerst even natuurlijk het spul van de worteltjes afhalen en eventuele stukjes lood.
Top 5 China producten
  donderdag 28 augustus 2008 @ 09:39:52 #35
204054 AufDerAxe
Eindhoven Rockcity
pi_61185431
Ik spoel ze altijd eerst grondig af om de "zut" eruit te krijgen, en idd de wortels schoonmaken en evt inkorten
pi_61185625
even schoonmaken, bruine stukjes eruit halen als die erin zitten, kijken of er geen slakjes inzitten .
Tap tap tap
  Moderator donderdag 28 augustus 2008 @ 09:52:10 #37
155227 crew  Guppy
dus
pi_61185700
Ik spoel ze alleen even af, en haal uiteraard die loodjes en wolle-dingen eraf. Maar daarna gaan ze gewoon m'n aquarium in hoor
pi_61189049
quote:
Op donderdag 28 augustus 2008 09:48 schreef CherryLips het volgende:
even schoonmaken, bruine stukjes eruit halen als die erin zitten, kijken of er geen slakjes inzitten .
Ik heb nu echt geen slakjes meer in m'n aquarium

Had er eerst 1, maar die is op mysterieuze wijze verdwenen.

Ik vind het eigenlijk ook helemaal niet zo erg.
In the end all you can hope for. Is the love you felt to equal the pain you've gone through.
  Moderator donderdag 28 augustus 2008 @ 12:19:18 #39
56843 crew  onlogisch
Forumbeest
pi_61189091
quote:
Op zondag 24 augustus 2008 13:41 schreef rene90 het volgende:

Is er geen OP trouwens?
We zouden eens met zn alle een goeie OP moeten verzinnen
Recordhouder aantal posts op één dag.
4045
onlogisch
  donderdag 28 augustus 2008 @ 19:32:17 #40
204054 AufDerAxe
Eindhoven Rockcity
pi_61200664
Zo heb er weer wat groen in gezet.

1x Staurogyne Sp
2x Lilaeopsis brasiliensis
en wat drijf groen
pi_61201759
een van mijn kikkers heeft het leven gelaten
  Moderator vrijdag 29 augustus 2008 @ 21:52:23 #42
56843 crew  onlogisch
Forumbeest
pi_61232394
Mijn kersenbuikje is weer zwanger. En het is niet normaal wat een werk dat mannetje voor haar verzet. Ik heb een lange platte steen waar ze onder zit. Ik dacht na 3 dagen : "Damn, zou dat vrouwtje er nog wel onderuit kunnen???"

Dus ik, enigzins bezorgt, til voorzichtig die steen op. En wat denk je? Dat mannetje heeft een compleet 5 sterren hol voor haar gegraven. Behoorlijk diep en ze kan er aan de achterzijde (wat ik niet goed kan zien) goed uit.

Verder heb ik 2 algeneters er in zitten. 1 grote en een kleintje. Nu zag ik dat er een hap was uit de vin van dat kleintje.... Ik vermoed dat het de schuld is van die grote. Is hier wat aan te doen?
4045
onlogisch
pi_61235109
Een van m'n guppen heeft een beetje geworpen. Ik zeg 'een beetje' want ze zijn alle drie nog zwanger en ik zag rond een uur of 8 twee babygupjes en net was het er nog maar één . Toch best schattig, morgen toch maar even meer plantjes ofzo kopen waar ze in kunnen schuilen. Hij was echt heel ienieminie met al helemaal een zwart met geel staartje .
Tap tap tap
  zaterdag 30 augustus 2008 @ 01:22:59 #44
204054 AufDerAxe
Eindhoven Rockcity
pi_61237916
@onlogisch welke algeneters heb je? sommige zijn nl nogal territoriaal dus....
  Moderator zaterdag 30 augustus 2008 @ 10:21:30 #45
56843 crew  onlogisch
Forumbeest
pi_61240629
quote:
Op zaterdag 30 augustus 2008 01:22 schreef AufDerAxe het volgende:
@onlogisch welke algeneters heb je? sommige zijn nl nogal territoriaal dus....
Glyptoperichthys gibbiceps
4045
onlogisch
  maandag 1 september 2008 @ 17:16:07 #46
204054 AufDerAxe
Eindhoven Rockcity
pi_61296395
http://www.planetcatfish.com/catelog/species.php?species_id=148

"Larger individuals are territorial to conspecifics" het kan dus heel goed zijn dat die grote de kleine niet moet....
pi_61321194
quote:
Op maandag 25 augustus 2008 14:43 schreef Aneurism het volgende:
Ik zit te denken over een arowana, maar groter dan 220 kan ik niet gaan qua bak... Nu zit ik wel te denken over een hoekbak, iets kleiner dan 2m lang maar wel 2 lange zijdes van 150 bijv. Sommige mensen zeggen dat het best kan 200cmx60x60, maar ik vind het zelf nogal zielig.

Gekut ook altijd dat byzondere willen.
Met de betreffende bakken die je opnoemt kan het iig NIET!!. Er zijn meerdere soorten aro's, maar allemaal hebben ze iig een grotere bak nodig. Vooral de diepte van de bak is erg belangrijk.

Bijvoorbeeld de zilvere aro word gemiddel 1 meter tot 1,20. Ze zijn niet echt heel flexibel en hebben dus minimaal een diepte van 1 meter nodig. De kleinste variant (dacht dat het de zwarte was) heeft minimaal 80cm nodig.

Daarnaast zijn het vissen met een apart karakter, moeilijk te combineren met andere vissen. In het wild pakken ze hun voer door uit te water te "springen" om vliegjes enz van takken af te pakken. Zware dekruiten onder de verlicht zijn een absolute must.

Ik heb er een gehad, maar die eindigde als voer voor mijn dovii.....

Edit:
Misschien is dit wel een idee voor je: Erpetoichthys ornatipinnis of Lepisosteus Oculatus, zijn ook erg aparte vissen die wat minder grote bak nodig hebben.

[ Bericht 5% gewijzigd door afterburner op 02-09-2008 15:00:58 ]
  dinsdag 23 september 2008 @ 15:56:05 #48
26414 greatgonzo
Gonzo met een G
pi_61852225
is ergens een guide te vinden, over hoe je het beste in het aquariumgebeuren kunt stappen? Ik wil er aan beginnen, maar heb geen idee waarmee te starten?
Bij tijd en wijle aanwezig...
pi_61852513
It ain't over 'till the fat lady sings
La prudencia es la madre de la ciencia.
pi_61853107
Me planten blijven afsterven, echt schijtirritant. Gebruik nu al elke week dat prutje wat nodig is met de goede hoeveelheid. Ook 2 nieuwe lampen erin, pff grafzooi.

Me 2 grote garnalen zijn ook de pijp uit gok ik zo want ik zie ze nergens meer.
Top 5 China producten
  Moderator zaterdag 27 september 2008 @ 13:59:17 #51
155227 crew  Guppy
dus
pi_61950976
Er heeft iemand een drukke nacht achter de rug in m'n aquarium.

pi_61950996
quote:
Op zaterdag 27 september 2008 13:59 schreef Guppyfriend het volgende:

[ link | afbeelding ]
Je bedoelt al dat grint op een hoopje? Of iets wat ik niet zie haha.
Top 5 China producten
  Moderator zaterdag 27 september 2008 @ 16:32:57 #53
155227 crew  Guppy
dus
pi_61953065
quote:
Op zaterdag 27 september 2008 14:00 schreef rene90 het volgende:

[..]

Je bedoelt al dat grint op een hoopje? Of iets wat ik niet zie haha.
ja, dat bergje het is in een rekord 60, dus nog best een behoorlijke berg (vergelijk met het labeltje van Juwel)
pi_61966155
quote:
Op zaterdag 27 september 2008 13:59 schreef Guppyfriend het volgende:

[ link | afbeelding ]
  Moderator maandag 29 september 2008 @ 12:14:23 #55
56843 crew  onlogisch
Forumbeest
pi_61992886
Ik snap mijn kersenbuikjes niet

Ze hebben weer jongen (voor de 2e keer) Alleen nu hebben het mannetje en vrouwtje iedere keer ruzie lijkt het wel. Het mannetje was zeer territoriaal jegens andere vissen die te dicht in de buurt kwamen van de jonkies.... Alleen nu laat ie alle andere vissen links liggen maar gaat zijn eerste prioriteit uit naar het verjagen van het vrouwtje. En dat gaat er behoorlijk hard aan toe.

Het is zelfs zo erg dat hij de jonkies alleen laat en het vrouwtje door de hele bak achterna zit.

Hoe kan dit nou opeens? Het is een paartje al sinds ik ze heb en ze hebben al 1 keer (succesvol) jonkies groot gebracht, maar nu is het echt oorlog tussen die 2.

Iemand hier ervaring mee of een suggestie wat ik kan doen?

Alvast bedankt
4045
onlogisch
  maandag 29 september 2008 @ 12:32:56 #56
52493 Prowl
IMAGE GOES HERE
pi_61993307
Geen kersebuikjes meer nemen

Het vrouwtje uit de bak halen anders word het haar dood.
  Moderator dinsdag 30 september 2008 @ 22:59:19 #57
56843 crew  onlogisch
Forumbeest
pi_62038037
quote:
Op maandag 29 september 2008 12:32 schreef Prowl het volgende:
Geen kersebuikjes meer nemen

Het vrouwtje uit de bak halen anders word het haar dood.
Mja eruit lijkt me op dit moment de enige oplossing. Ik heb ook hier gepost :

http://forum.punkyfish.nl(...)essage/691662#691662

Aangezien ik hier weinig tot geen reacties krijg (geen verwijt!)

Morgen even langs de dierenwinkel en kijken wat de expert zegt

Niet dat ik jou niet vertrouw op je oordeel maar ik wil echt weten wat ik het beste kan doen.
4045
onlogisch
  Moderator woensdag 1 oktober 2008 @ 06:17:29 #58
155227 crew  Guppy
dus
pi_62041962
Ik weet niks van kersenbuikjes... sorry

Ennuh, ik had vannacht m'n kap van m'n aquarium open laten staat, en toen ik vanmorgen door de kamer liep zonder licht aan, zag ik dat m'n tl buis niet helemaal uit was in de uiteinden. Hij gloeide nog een beetje. Hij doet het verder wel gewoon.

Is dit normaal? Het is me nog nooit eerder opgevallen. De tl buis zit op een tijdschakelaar, zodat ik de lamp niet kan vergeten, zou het hier mee te maken hebben?
  Moderator woensdag 1 oktober 2008 @ 12:07:44 #59
56843 crew  onlogisch
Forumbeest
pi_62047043
quote:
Op woensdag 1 oktober 2008 06:17 schreef Guppyfriend het volgende:
Ik weet niks van kersenbuikjes... sorry

Ennuh, ik had vannacht m'n kap van m'n aquarium open laten staat, en toen ik vanmorgen door de kamer liep zonder licht aan, zag ik dat m'n tl buis niet helemaal uit was in de uiteinden. Hij gloeide nog een beetje. Hij doet het verder wel gewoon.

Is dit normaal? Het is me nog nooit eerder opgevallen. De tl buis zit op een tijdschakelaar, zodat ik de lamp niet kan vergeten, zou het hier mee te maken hebben?
Het zou met de kwaliteit van je tl buizen te maken kunnen hebben. Vaak zie je bij tl buizen dat naarmate ze wat ouder zijn de zijkanten een beetje een rode/roze/oranje gloed hebbben.

Als ze net nieuw zijn heb ik geen idee.

In beide gevallen zou ik ze even vervangen
4045
onlogisch
pi_62048547
quote:
Op dinsdag 23 september 2008 16:31 schreef rene90 het volgende:
Me planten blijven afsterven, echt schijtirritant. Gebruik nu al elke week dat prutje wat nodig is met de goede hoeveelheid. Ook 2 nieuwe lampen erin, pff grafzooi.

Me 2 grote garnalen zijn ook de pijp uit gok ik zo want ik zie ze nergens meer.
Welke planten gaan er dood? en hoe zien ze eruit?

Als je 2 kleurlampen gebruikt is het niet vreemd dat de planten dood gaan. Koop een kleurcode 830 lamp (geel licht) die zijn uitermate geschikt voor planten (gewoon bij een bouwmarkt kopen). Blauwe en roze lampen zijn leuk om kleuren van vissen beter te zien, maar doen amper iets voor planten.

Als je een luchtpomp gebruikt of een pompuitstroom die te veel luchtbellen de bak in blazen verdrijft dat de CO2 uit de bak en planten hebben die juist nodig om te kunnen groeien. Ook is het niet aan te raden om over kolen te filteren als je planten wil, want deze halen bepaalde stoffen uit het water die planten ook nodig hebben. Zout in de bak doen je planten ook geen goed...
pi_62048691
quote:
Op maandag 29 september 2008 12:14 schreef onlogisch het volgende:
Ik snap mijn kersenbuikjes niet

Ze hebben weer jongen (voor de 2e keer) Alleen nu hebben het mannetje en vrouwtje iedere keer ruzie lijkt het wel. Het mannetje was zeer territoriaal jegens andere vissen die te dicht in de buurt kwamen van de jonkies.... Alleen nu laat ie alle andere vissen links liggen maar gaat zijn eerste prioriteit uit naar het verjagen van het vrouwtje. En dat gaat er behoorlijk hard aan toe.
Kersenbuikjes zijn net als zebra cichliden de konijnen onder de vissen.

Ik gebruik beide om jongen te kweken als voer voor mijn grote vissen. Ik heb gemiddeld om de 2 weken een nest.

Als de man de vrouw verjaagd is er maar een verklaring:

In het wild zorgt de vrouw voor de jongen en de man verjaagd alles wat in de buurt probeert te komen. Als er te weinig dreiging is van andere vissen gaat de man de taak van de vrouw op zich nemen en verjaagd dan dus ook de vrouw.

Er zijn dus 2 opties:
1 vrouw uit bak halen
2 Vissen die een grotere dreiging geven toevoegen (maar dat kan alleen als de bak groot genoeg is...)
  Moderator woensdag 1 oktober 2008 @ 18:33:18 #62
56843 crew  onlogisch
Forumbeest
pi_62056881
quote:
Op woensdag 1 oktober 2008 13:30 schreef afterburner het volgende:

[..]

Kersenbuikjes zijn net als zebra cichliden de konijnen onder de vissen.

Ik gebruik beide om jongen te kweken als voer voor mijn grote vissen. Ik heb gemiddeld om de 2 weken een nest.

Als de man de vrouw verjaagd is er maar een verklaring:

In het wild zorgt de vrouw voor de jongen en de man verjaagd alles wat in de buurt probeert te komen. Als er te weinig dreiging is van andere vissen gaat de man de taak van de vrouw op zich nemen en verjaagd dan dus ook de vrouw.

Er zijn dus 2 opties:
1 vrouw uit bak halen
2 Vissen die een grotere dreiging geven toevoegen (maar dat kan alleen als de bak groot genoeg is...)

Ik ben vanmiddag even in de dierenspeciaalzaak geweest. De jongen die me altijd helpt (hij heeft ontzettend veel verstand van vissen) kwam met een soortgelijke verklaring

Hij heeft me een bak mee gegeven (zo'n drijf ding) waar ik het mannetje even in moet doen (ongeveer 1 dag) zodat het vrouwtje de gelegenheid heeft om naar de jongen te gaan. En dan maar even afwachten.

Puur toeval (dit is nu een week aan de gang) lijkt er vrede in de tent en lijkt het vrouwtje weer dichterbij te mogen komen zonder te worden verjaagd.

Al met al kijk ik het dus nog even aan

Maar wat voor vissen zou ik er in kunnen doen die een grotere dreiging zijn?

Mijn huidige vissenbestand in mijn RIO 240 :

* 1 Vuurstaart
* 2 Algeneters
* Ongeveer 40 kardinaal tetra's
* Een stuk of 10/15 keizer tetra's
* Koppel kersenbuiken
* 1 Kogelvis

Is er uberhaupt nog ruimte voor nieuwe vissen denk je?
4045
onlogisch
pi_62074366
quote:
Op woensdag 1 oktober 2008 18:33 schreef onlogisch het volgende:

[..]

Ik ben vanmiddag even in de dierenspeciaalzaak geweest. De jongen die me altijd helpt (hij heeft ontzettend veel verstand van vissen) kwam met een soortgelijke verklaring

Hij heeft me een bak mee gegeven (zo'n drijf ding) waar ik het mannetje even in moet doen (ongeveer 1 dag) zodat het vrouwtje de gelegenheid heeft om naar de jongen te gaan. En dan maar even afwachten.

Puur toeval (dit is nu een week aan de gang) lijkt er vrede in de tent en lijkt het vrouwtje weer dichterbij te mogen komen zonder te worden verjaagd.

Al met al kijk ik het dus nog even aan

Maar wat voor vissen zou ik er in kunnen doen die een grotere dreiging zijn?

Mijn huidige vissenbestand in mijn RIO 240 :

* 1 Vuurstaart
* 2 Algeneters
* Ongeveer 40 kardinaal tetra's
* Een stuk of 10/15 keizer tetra's
* Koppel kersenbuiken
* 1 Kogelvis

Is er uberhaupt nog ruimte voor nieuwe vissen denk je?
Gebruik aub NOOIT maar dan ook NOOIT zo'n drijfbakje! Water staat er zo goed als stil in, de vis heeft enorm veel stress ervan. Leuk voor kleine guppies maar verder totaal ongeschikt!!

Persoonlijk zou ik de kersenbuiken en de kogelvis eruit gooien. Die passen niet bij de overige vissen....

Ik weet niet welke kogelvis je heb, maar als je pech heb kan ie het hele bestand op eten. Het is geen vis voor een gezelschapsbak, tis daarnaast ook nog eens een groepsvis.

Kersenbuiken zijn leuk in een 60-80 cm bakje, maar verder moeilijk te combineren, althans ik ben daar niet zo heel erg bekend mee.

Als je die 2 eruit gooi en je gooit er een of 2 koppels dwergcichliden heb je een bak die beter op elkaar is afgestemd. Daarnaast heb je erg veel kleurrijke dwergen die prima in je bak passen.
pi_62075906
Nog even een kleine aanvulling m.b.t. de kogelvis. De kleinste zoetwaterkogelvis kán, als je geluk hebt (als het karakter vriendelijk is), wel in een gezelschapsbak, MITS, en dat is héél belangrijk, er genoeg slakken zijn. En met genoeg slakken bedoel ik dat dat beestje een slakkenpopulatie met een paar weken volledig kan uitroeien en je vanaf dat moment dagelijks slakken of ander levend voer zoals watervlooien moet bijvoeren. Als je dit niet doet gaan ze vinnen van andere vissen knabbelen, niet omdat ze agressief zijn, maar gewoon omdat ze honger hebben.
Dit beestje is trouwensniet speciaal een groepsvis, en kan goed solitair leven, hoewel voorkeur uit gaat naar een harempje.
Dit is de kogelvis in kwestie:

Als het een andere kogelvis is, dan moet het beestje sowieso er uit.
Arseen (As), atoomnummer 33
  Moderator donderdag 2 oktober 2008 @ 17:11:18 #65
56843 crew  onlogisch
Forumbeest
pi_62081285
quote:
Op donderdag 2 oktober 2008 13:00 schreef afterburner het volgende:

[..]

Gebruik aub NOOIT maar dan ook NOOIT zo'n drijfbakje! Water staat er zo goed als stil in, de vis heeft enorm veel stress ervan. Leuk voor kleine guppies maar verder totaal ongeschikt!!

Persoonlijk zou ik de kersenbuiken en de kogelvis eruit gooien. Die passen niet bij de overige vissen....

Ik weet niet welke kogelvis je heb, maar als je pech heb kan ie het hele bestand op eten. Het is geen vis voor een gezelschapsbak, tis daarnaast ook nog eens een groepsvis.

Kersenbuiken zijn leuk in een 60-80 cm bakje, maar verder moeilijk te combineren, althans ik ben daar niet zo heel erg bekend mee.

Als je die 2 eruit gooi en je gooit er een of 2 koppels dwergcichliden heb je een bak die beter op elkaar is afgestemd. Daarnaast heb je erg veel kleurrijke dwergen die prima in je bak passen.

Mja, het kwaad is al geschied, hij heeft de nacht door gebracht in het bakje. (Ik lees het nu pas.)

Maar het heeft wel gewerkt, het mannetje beschermd het vrouwtje en jaagt haar niet meer weg.

De kogelvis krijgt voldoende te eten (mosselen).

Die 2 eruit gooien?

Waar laat ik ze dan?

Enne, cichliden... heb je wat foto's/linkjes van de cichliden die jij bedoeld?

*Edit*

De kogelvis zit er al meer dan driekwart jaar in en er is sindsdien nog geen vis gesneuveld, dus dat zit wel snor

[ Bericht 3% gewijzigd door onlogisch op 04-10-2008 12:05:27 ]
4045
onlogisch
  zaterdag 4 oktober 2008 @ 18:23:07 #66
105905 peejdorie
... kinderpindakaas!
pi_62131757
Mijn aquarium gaat ook binnenkort van start
Ik begin maar eens met gewoon guppies, later misschien nog wat andere soorten.
Ik ben momenteel een beetje aan het twijfelen tussen twee bakken die ik via marktplaats kan kopen, eentje van 60x30x30 en de ander 80x35x35. De aquariumliefhebbers hier zullen wel heel hard roepen dat ik de 'grote' het beste kan nemen (gaat mijn voorkeur overigens ook wel naar uit hoor ), maar ik heb niet al te veel plaats op mijn studentenkamer. De bak moet dus op een ander meubel staan en de enige die daarvoor in aanmerking komt is mijn ikea-kast:

Ik hoop dat ie erop past, en dat het ding niet doorkrakt onder 100+ kg

Nog een vraagje: wat voor water moet ik gebruiken? ik lees overal op internet dat gewoon kraanwater te hard is enz, maar waar moet ik het anders vandaan halen? Of moet ik met tabletjes of druppeltjes het water destilleren ofzo?
Moet er trouwens een onderlaag onder de kiezelbodem? (ook ergens gelezen..)
Heb er zin in
  Moderator zaterdag 4 oktober 2008 @ 19:37:44 #67
155227 crew  Guppy
dus
pi_62133273
voor je een aquarium op die kast gaat zetten, test het eerst ff. ga er zelf eens opzitten, of leg een vergelijkbaar gewicht op de plek waar je m wilt zetten. beter dat ie dan doorzakt dan wanneer je aquarium erop staat...

mijn 60x30x30 staat op een leen bakker dressior. het kan dus wel, maar ik heb t wel eerst even getest.

een 60x30x30 is goed te doen, ik heb m al eeuwen (al zeker 6 jaar). sleutel voor elk aquarium is geduld, en dat geld ook voor een kleintje. het enige nadeel vind ik dat je wordt beperkt in vis-keuze. maar goed, er zijn ook genoeg leuke vissen voor kleine aquaria te krijgen.

mijn vissen zitten in gewoon kraanwater. gaat prima en ik voeg er ook niks aan toe. voor guppies zou ik ook gewoon kraanwater nemen.

ik heb onder mijn bodem niet nog een aparte bodem, en mijn planten groeien goed. wat jij bedoeld is een voedingsbodem, mijn ervaring leert me dat dat nergens voor nodig is. bij sommige mensen gaat ie zelfs rotten. dan kan je je wel voorstellen wat een rommel dat geeft!
pi_62194177
Vraagje,

Ik heb gister mijn Jewel 60 opgehaald.
en vol gestort met water, het verwarmings element aangezet, maar hoelang duurt het voordat de temperatuur van het water boven de 20 graden uit gaat komen? heb het de hele nacht aangelaten maar het was vanmorgen nog maar 20 graden. heb een sterk vermoeden dat het neit werkt, wel heb ik hem vanmorgen nog verder naat + gedraaid om vanavond weer te kunnen kijken of hij nu wel opgewarmd heeft.
pi_62194467
Een rekord 60 is een hardstikke leuk beginnersbakje, en trouwens ook een hardstikke leuk gevorderdenbakje, het is gewoon een hardstikke leuk bakje
De temperatuur zou na een nacht echt wel gestegen moeten zijn, dat gaat best snel. Het 'goeie' nieuws is dat een los verwarmingselementje niet zo heel duur is, zeker voor dit bakje.
Wat betreft kraanwater gebruiken: dat verschilt per regio. Het aquarium van mijn ouders bijvoorbeveel staat gevuld met kraantwater met een ph van net onder de 7, heel goed voor zuid-amerika biotoop. Het water dat bij mij uit de kraan komt echter, heeft een ph van ongeveer 7,5 en moet ik echt zachter maken met een paar stukken kienhout voor mijn ene bakje. Voor mijn andere bakje, een tanganyika biotoopje, is het juist erg goed.
Kortom: meten is weten. Schaf een testsetje aan en meet de waarden, zodat je kan bepalen welke visjes passen bij de waarden van jouw kraanwater.
pi_62194699
hmm misschien dat ik hem dan toch te laag had staan, ik zal vanmiddag wel even kijken hoe warm hij is, en anders haal ik gewoon nog een verwarmings elementje.
ook die test set zal ik even halen.
als hij een beetje ingericht is zal ik een foto posten
pi_62195119
quote:
Op dinsdag 7 oktober 2008 09:25 schreef As_33 het volgende:
Kortom: meten is weten. Schaf een testsetje aan en meet de waarden, zodat je kan bepalen welke visjes passen bij de waarden van jouw kraanwater.
Hoevaak moet je nu eigenlijk een bestaand aquarium testen?

Mijn bak loopt van voor augustus als een trein, dus ik ben het eigenlijk vergeten om tussentijds te meten.
  Moderator dinsdag 7 oktober 2008 @ 20:16:33 #72
155227 crew  Guppy
dus
pi_62211755
@ frozen ice, bij mij is op het verwarmingselement een oranje lampje te zien wanneer ie het water verwarmd. op de buis dus he, onder water. kan je dat zien?
pi_62212150
quote:
Op woensdag 1 oktober 2008 13:23 schreef afterburner het volgende:

[..]

Welke planten gaan er dood? en hoe zien ze eruit?

Als je 2 kleurlampen gebruikt is het niet vreemd dat de planten dood gaan. Koop een kleurcode 830 lamp (geel licht) die zijn uitermate geschikt voor planten (gewoon bij een bouwmarkt kopen). Blauwe en roze lampen zijn leuk om kleuren van vissen beter te zien, maar doen amper iets voor planten.

Als je een luchtpomp gebruikt of een pompuitstroom die te veel luchtbellen de bak in blazen verdrijft dat de CO2 uit de bak en planten hebben die juist nodig om te kunnen groeien. Ook is het niet aan te raden om over kolen te filteren als je planten wil, want deze halen bepaalde stoffen uit het water die planten ook nodig hebben. Zout in de bak doen je planten ook geen goed...
Sorry ik lees je reactie nu pas.
Er zitten voor zover ik weer 2 grolux lampen onder, die van de bouwmarkt passen er niet onder, het is een 120 cm bak, dus de lampen zijn 104 cm.

Vooral de java varen sterven, en andere groeien wel weer lekker opzich beetje krom dus.
Top 5 China producten
pi_62223018
quote:
Op dinsdag 7 oktober 2008 20:16 schreef Guppyfriend het volgende:
@ frozen ice, bij mij is op het verwarmingselement een oranje lampje te zien wanneer ie het water verwarmd. op de buis dus he, onder water. kan je dat zien?
Gister avond nog even gekeken maar geen lampje,

wel was mijn water vanmorgen 30 graden, lijkt mij iets te warm?
ik denk zelf dat ik het zo rond de 25/26 graden moet hebben wil ik er verschillende vissen in kunnen doen. is deze schatting correct??
pi_62224223
quote:
Op dinsdag 7 oktober 2008 09:58 schreef 4EverBlackEyed het volgende:

[..]

Hoevaak moet je nu eigenlijk een bestaand aquarium testen?

Mijn bak loopt van voor augustus als een trein, dus ik ben het eigenlijk vergeten om tussentijds te meten.
Ik test voordat er vissen in gaan, en verder eigenlijk alleen als ik grote veranderingen aanbreng (kienhout of steen die de harheid kunnen beinvloeden er in doen of zeer grote waterverversing), of als ik vreemd gedrag bij mijn vissen opmerk.
quote:
Op woensdag 8 oktober 2008 08:02 schreef Frozen_Ice het volgende:

[..]

ik denk zelf dat ik het zo rond de 25/26 graden moet hebben wil ik er verschillende vissen in kunnen doen. is deze schatting correct??
Dat hangt er echt heel erg vanaf welke vissen je wilt, voor sommige vissen is dat een hele mooie temperatuur, voor andere toch echt een tikkeltje aan de warme kant. Verstandigste is toch de viskeuze af te stemmen op waterwaarden en temperatuur.
  woensdag 8 oktober 2008 @ 16:29:13 #76
52493 Prowl
IMAGE GOES HERE
pi_62235495
Iemand interesse in een paar prachtige Alenquer Discus vissen?

Ik wilde er maar 6 maar heb er nu 12

Was eigenlijk niet de bedoeling
  Moderator woensdag 8 oktober 2008 @ 18:36:05 #77
155227 crew  Guppy
dus
pi_62238653
quote:
Op woensdag 8 oktober 2008 08:02 schreef Frozen_Ice het volgende:

[..]

lijkt me dat ie t toch wel doet dus

je moet inderdaad even kijken bij wat voor vissen je wilt, en wat voor temperatuur die graag hebben.
pi_62247149
Er is een gup overleden en/of gegrepen door m'n twee appelslakken. Het zag er vrij onsmakelijk uit . Alleen nu is één appelslakschelpje ineens leeg? Vanmorgen dreef zo'n hard oranje ding in het aquarium van zon slak, dus ik dacht dat hij toedeledokie was, maar hij zat nog wel van die dode gup te eten. Toen ik de gup eruit gehengeld had, zag ik dat het slakkenhuis leeg was. Ik snap er niets van.
Tap tap tap
pi_62251938
ik heb de verwarming gister avond maar weer verder omlaag gedraaid aangezien het water nogsteeds 30 graden was:)
ik denk dat ik toch maar een andere thermostaat ga halen waar ik de temperatuur met graden kan aangeven.
  donderdag 9 oktober 2008 @ 17:32:10 #80
105905 peejdorie
... kinderpindakaas!
pi_62264780
quote:
Op donderdag 9 oktober 2008 08:11 schreef Frozen_Ice het volgende:
ik heb de verwarming gister avond maar weer verder omlaag gedraaid aangezien het water nogsteeds 30 graden was:)
ik denk dat ik toch maar een andere thermostaat ga halen waar ik de temperatuur met graden kan aangeven.

Die temperatuur die er dan opstaat klopt vaak niet volgens mij, je moet sowieso een thermometer erbij doen lijkt me. (verder; de ingestelde temperatuur en de watertemperatuur zijn ook niet hetzelfde, die laatste schommelt.)
  zondag 12 oktober 2008 @ 09:59:10 #81
26414 greatgonzo
Gonzo met een G
pi_62322902
Heb inmiddels het aquarium, moet nu gaan nadenken over planten en vissen. Zit er over te denken een bepaalde biotoop na te bouwen (bv amazone gebied)

Is er ergens een overzicht waar staat welke vissen en planten zich hierin bevinden?
Bij tijd en wijle aanwezig...
pi_62344284
vissendatabase van aquavisie
Ik heb zelf altijd heel veel gehad aan deze database, omdat je met de zoekfunctie kunt zoeken op formaat, waterwaarden en idd ook herkomst.
Verder ben ik zelf ook erg gecharmeerd van biotoopbakjes, dus ik denk graag met je mee.
pi_62393784
Mensen,

ik heb een rekord 60 en wil mijn tl buis vervangen, want ik heb het idee dat het niet een goede lamp is. (blauw licht).

Kan iemand mij nog tips geven welke buis ik zou kunnen nemen en of dat bij de dierenwinkel moet of ik heb ook bij de bouwmarkt kan halen (goedkoper?)
  Moderator woensdag 15 oktober 2008 @ 06:14:56 #84
155227 crew  Guppy
dus
pi_62394904
quote:
Op woensdag 15 oktober 2008 00:54 schreef 4EverBlackEyed het volgende:
Mensen,

ik heb een rekord 60 en wil mijn tl buis vervangen, want ik heb het idee dat het niet een goede lamp is. (blauw licht).

Kan iemand mij nog tips geven welke buis ik zou kunnen nemen en of dat bij de dierenwinkel moet of ik heb ook bij de bouwmarkt kan halen (goedkoper?)
je kunt ze ook gewoon bij een bouwmarkt halen, volgens mij luistert dat allemaal niet zo nauw. ik heb wel een lamp van de speciaalzaak, want ik vond dat licht mooier.
pi_62400875
quote:
Op woensdag 15 oktober 2008 06:14 schreef Guppyfriend het volgende:

[..]

je kunt ze ook gewoon bij een bouwmarkt halen, volgens mij luistert dat allemaal niet zo nauw. ik heb wel een lamp van de speciaalzaak, want ik vond dat licht mooier.
Ja, ik vind het licht wat ik nu heb ook wel mooi. Het geeft een beetje blauw licht af, maar volgens mij doet het niet zoveel voor de planten.

Ondanks dat ze toch wel goed groeien?

Heb ook geen idee hoe oud die lampen zijn, want: tweedehands bak.
pi_62402606
Ik heb endelijk de tijd gevonden om eens naar de s[peciaalzaak te gaan.
Liep ik daar weg met zand en steentjes, bacterien, en een nieuwe thermostaat.
Het was toch echt nodig, hij was of aan (dan word het water dus 31c) of uit (water na verloop van tijd 20c)
Nu heb ik erg eentje die ik op 26 graden instel en dan vanzelf uitgaat als het zo warm is.

Heb ook eindelijk deze planten besteld :
http://www.aquaplantsonline.nl/starter-pakket-60x30-p-518.html

Deze zouden vrijdag binnen moeten zijn.
dan aquarium afvullen en even een weekje laten draaien.
dan eindelijk vissen gaan kopen... duurt mij eigenlijk te lang

maar het zal het waard zijn
pi_62403018
quote:
Op woensdag 15 oktober 2008 13:28 schreef Frozen_Ice het volgende:
Ik heb endelijk de tijd gevonden om eens naar de s[peciaalzaak te gaan.
Liep ik daar weg met zand en steentjes, bacterien, en een nieuwe thermostaat.
Het was toch echt nodig, hij was of aan (dan word het water dus 31c) of uit (water na verloop van tijd 20c)
Nu heb ik erg eentje die ik op 26 graden instel en dan vanzelf uitgaat als het zo warm is.

Heb ook eindelijk deze planten besteld :
http://www.aquaplantsonline.nl/starter-pakket-60x30-p-518.html

Deze zouden vrijdag binnen moeten zijn.
dan aquarium afvullen en even een weekje laten draaien.
dan eindelijk vissen gaan kopen... duurt mij eigenlijk te lang

maar het zal het waard zijn
Durf het bijna niet te zeggen, want ik snap dat ongeduld helemaal, maar heb je ook aan een testsetje gedacht, zodat je weet wanneer de visjes er in mogen, aangezien een weekje wel erg aan de korte kant is?
pi_62403318
quote:
Op woensdag 15 oktober 2008 13:42 schreef As_33 het volgende:

[..]

Durf het bijna niet te zeggen, want ik snap dat ongeduld helemaal, maar heb je ook aan een testsetje gedacht, zodat je weet wanneer de visjes er in mogen, aangezien een weekje wel erg aan de korte kant is?
hehe mag je gewoon zeggen,
ja ik heb een die test strips. mijn water draait nu al een week zonder planten met de juiste waardes. ik test het zelf om de dag.
dus straks met die planten ook gewoon regelmatig meten.
  zaterdag 18 oktober 2008 @ 13:12:36 #89
52493 Prowl
IMAGE GOES HERE
pi_62482113
Ik heb nog 2 complete Juwel Rekord 60 setjes voor 20,= per stuk
pi_62482179
quote:
Op zaterdag 18 oktober 2008 13:12 schreef Prowl het volgende:
Ik heb nog 2 complete Juwel Rekord 60 setjes voor 20,= per stuk
Dat is echt geen geld, waar af te halen?
  zaterdag 18 oktober 2008 @ 13:50:09 #91
52493 Prowl
IMAGE GOES HERE
pi_62482771
omgeving Panningen (Li)
  zaterdag 18 oktober 2008 @ 16:12:52 #92
105263 Litso
Interlectueel.
pi_62485363
quote:
Op zondag 24 augustus 2008 13:41 schreef rene90 het volgende:

Is er geen OP trouwens?
Het viel me nu pas op
Jullie zijn altijd zo braaf in dit topic, hier kom ik niet zo vaak
"Dat is echt ontzettend zielig" Š
  Moderator zaterdag 18 oktober 2008 @ 16:23:24 #93
155227 crew  Guppy
dus
pi_62485558
quote:
Op zaterdag 18 oktober 2008 16:12 schreef Litso het volgende:

[..]

Het viel me nu pas op
Jullie zijn altijd zo braaf in dit topic, hier kom ik niet zo vaak
de vredelievigheid van het aquarium
pi_62495991
quote:
Op zaterdag 18 oktober 2008 13:50 schreef Prowl het volgende:
omgeving Panningen (Li)
Helaas, te ver weg...
pi_62551960
Hoi ik ben opzoek naar een Juwel Vision 180 of evt een Trigon

Hopelijk binnenkort 1tje scoren via MP en dan ga ik weer net als vroeger lekker met een Aquarium aan de slag.

Weet nog niet of het Tropisch of Zee wordt.
A command line lets you get intimate with your computer, data and protocols. GUIs are like wearing full body condoms.
pi_62553064
Hallo, het is al een poosje geleden. Aquarium gaat helemaal goed, met heel af en toe een dood visje *snif*. Nu wil ik toch binnenkort weer garnalen gaan halen. Eerder had ik glasgarnalen (hele kleine grijs/blauwe) deze zijn allemaal opgegeten (gok ik) en wil nu overstappen naar grotere exemplaren. Enige adviezen? En welke vissen kunnen wel en niet bij garnalen?
Without me, it's just aweso
pi_62553412
Inmiddels heb ik een tweede Rekord 60 staan.
Alleen er zit een HELE LELIJKE achterwand in.

Het is vastgelijmt met een speciale aquariumlijm.

Is er een mogellijkheid dat ik de wand eraf kan wrikken, of met een goedje, de lijm op kan lossen?

Anders wordt het een reserve aquarium.
pi_62556560
quote:
Op dinsdag 21 oktober 2008 13:39 schreef Triforce_Courage het volgende:
Hallo, het is al een poosje geleden. Aquarium gaat helemaal goed, met heel af en toe een dood visje *snif*. Nu wil ik toch binnenkort weer garnalen gaan halen. Eerder had ik glasgarnalen (hele kleine grijs/blauwe) deze zijn allemaal opgegeten (gok ik) en wil nu overstappen naar grotere exemplaren. Enige adviezen? En welke vissen kunnen wel en niet bij garnalen?
Aziatische of Afrikaanse waaierhanden? Eerste soort wordt iets van 10 cm, tweede zo'n 15 cm, je bak moet dus wel groot genoeg zijn. Maar het zijn echt hele erge leuke beestjes; enige 'nadeel' is dat ze zich in een zoetwaterbak niet voortplanten. Omdat deze soorten groter zijn kunnen kleinere vraatzuchtiger soorten vissen wel gewoon erbij.
pi_62558090
Heb een 100 cm bak (volgens mij) Dus groot zat, kunnen er wel een stuk of 3 a 5 in. Voor de rest heb ik geen verstand van garnalen, maar wil er wel een setje in hebben. Daarnaast heb ik 5 cory's en 5 hele kleine bodem vissen. Vreten de garnalen deze niet op?
Without me, it's just aweso
  dinsdag 21 oktober 2008 @ 18:55:35 #100
191665 Samzz
Patagonische supergirl
pi_62560999
Hoi!

Ik ben nieuw, net als mijn vissenbakje, die ik zeg maar vandaag gekocht heb. Na orientatie uiteraard. Nu heb ik me bij de winkel laten adviseren over het filter, de bodem en de plantjes. Dus ik vandaag helemaal enthousiast alles helemaal schoongemaakt, de stenen, de bodembedekking, de bak zelf.

Toen alles erin gedaan en water erbij. En nu is alles troebel k heb een prima filter voor de afmetingen van m'n bak en die staat ook aan en doet flink z'n best. Ik heb het idee dat het water al minder troebel word... maar is dit troebele water normaal? Trekt het nog helemaal weg? Of kan ik beter morgen opnieuw beginnen? Nieuw water, stenen nog schoner, enz. enz?

M'n bak is 35 x 23 x 26, het is de bedoeling dat er een stuk of vier guppies in komen.

Als iemand nog tips heeft wbt andere soorten vissen die ook leuk zijn voor beginnende beginners, dan hoor ik dat graag

Thnx!
“What do I wear in bed? Why, Chanel No. 5, of course”
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')