quote:
Op maandag 25 augustus 2008 14:43 schreef Aneurism het volgende:Ik zit te denken over een arowana, maar groter dan 220 kan ik niet gaan qua bak... Nu zit ik wel te denken over een hoekbak, iets kleiner dan 2m lang maar wel 2 lange zijdes van 150 bijv. Sommige mensen zeggen dat het best kan 200cmx60x60, maar ik vind het zelf nogal zielig.
Gekut ook altijd dat byzondere willen.
Met de betreffende bakken die je opnoemt kan het iig NIET!!. Er zijn meerdere soorten aro's, maar allemaal hebben ze iig een grotere bak nodig. Vooral de diepte van de bak is erg belangrijk.
Bijvoorbeeld de zilvere aro word gemiddel 1 meter tot 1,20. Ze zijn niet echt heel flexibel en hebben dus minimaal een diepte van 1 meter nodig. De kleinste variant (dacht dat het de zwarte was) heeft minimaal 80cm nodig.
Daarnaast zijn het vissen met een apart karakter, moeilijk te combineren met andere vissen. In het wild pakken ze hun voer door uit te water te "springen" om vliegjes enz van takken af te pakken. Zware dekruiten onder de verlicht zijn een absolute must.
Ik heb er een gehad, maar die eindigde als voer voor mijn dovii.....
Edit:
Misschien is dit wel een idee voor je: Erpetoichthys ornatipinnis of Lepisosteus Oculatus, zijn ook erg aparte vissen die wat minder grote bak nodig hebben.
[ Bericht 5% gewijzigd door afterburner op 02-09-2008 15:00:58 ]