abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_61153684
Ik heb zelf in mijn 120x55x40 bak 4 maanvissen, en dat gaat opzich prima. Merk niet echt dat zij te weinig ruimte hebben om te bewegen. Maar tja ik kan niet met ze praten natuurlijk. Als ze echt opeens megagroot worden (had nog kleintjes genomen) en ik ook merk dat ze elkaar op de huid zitten gaan ze terug naar de vissenwinkel, of in een aquarium bij een vriend.
Chinaphones / andere artikelen: www.fok.nl/tag/chinaopfok
Top 5 China producten
  woensdag 27 augustus 2008 @ 10:01:07 #27
204054 AufDerAxe
Eindhoven Rockcity
pi_61160051
120 is het minimum qua lengte volgens een aantal boeken. Ik zal wel eens informeren bij de aquariumboer.
Handle every Stressful situation like a dog. If you can't eat it or play with it, Piss on it and walk away.
Op dinsdag 15 september 2009 @ 23:13 schreef Shark.Bait het volgende:
humor is een kwaliteit die jij niet bezit
pi_61171520
De biefstuk had wederom geen resultaat (ik vond hem zelf best lekker )
En ach, alsof de waterwaardes nog niet genoeg naar hun mallemoer zijn door de bloederige biefstuk hebben we er vanmiddag dus maar flubenol ingegooid. So far so good, de vissen en garnalen doen het tot nu toe nog goed. Het zal me benieuwen of dit dan wel werkt.
A lie may take care of the present, but it has no future..
You can't pay me enough to be nice to you...
pi_61172271
Tijd niet meer gepost hier. Laat ik het maar weer is een keer gaan doen

Mijn aquarium doet het tot op heden helemaal top , alleen een paar vissen gestorven van ouderdom. Ook zo'n stuk of 100 vuurgarnalen erbij gekregen , doordat ik wat van mijn aqua 40 naar mijn rekord 60 had verplaatst , en deze populatie explosief is gegroeid in 1 maand.

Binnenkort wil ik weer is een uitbreiding gaan doen , met denk een paar Otocinclussen en wat bijlzalmen. Maar hier moet ik nog een keer de tijd voor gaan nemen.
pi_61175483
quote:
Op woensdag 27 augustus 2008 18:20 schreef Nies het volgende:
De biefstuk had wederom geen resultaat (ik vond hem zelf best lekker )
En ach, alsof de waterwaardes nog niet genoeg naar hun mallemoer zijn door de bloederige biefstuk hebben we er vanmiddag dus maar flubenol ingegooid. So far so good, de vissen en garnalen doen het tot nu toe nog goed. Het zal me benieuwen of dit dan wel werkt.
AARDAPPEL
pi_61180385
mijn dwergklauwkikkers doen het uitstekend!
de eerste twee dagen aten ze niet ,maar nu zijn ze zo levendig als maar op kan!
vooral 's avonds als alle lichten uit zijn, behalve die van mn aqua, zie je ze baantjes trekken :p
ze zijn zo lief!
pi_61180434
met m'n slakjes gaat het weer goed . ze scheuren niet zo hard als in het begin, maar ze vinden de plantjes lekker .
Tap tap tap
pi_61180472
Alles gaat hier goed, de Corydoras zijn een stuk groter gegoeit en nog steeds vrolijk

Mijn plantjes worden alleen bruin en alles wil niet echt goed groeien, ik denk dat het aan mijn lamp ligt, dus binnenkort maar even kijken voor een nieuwe TL-buis.

Verder nog 1 vraagje:

stoppen jullie je net gekochte plantjes van de winkel direct in het aquarium?
Of behandelen jullie ze nog met iets, om besmetting met allerlei dingen te voorkomen?
Blood runs through your veins, that's where our similarity ends.
In the end all you can hope for. Is the love you felt to equal the pain you've gone through.
pi_61184068
quote:
Op woensdag 27 augustus 2008 23:29 schreef 4EverBlackEyed het volgende:
Alles gaat hier goed, de Corydoras zijn een stuk groter gegoeit en nog steeds vrolijk

Mijn plantjes worden alleen bruin en alles wil niet echt goed groeien, ik denk dat het aan mijn lamp ligt, dus binnenkort maar even kijken voor een nieuwe TL-buis.

Verder nog 1 vraagje:

stoppen jullie je net gekochte plantjes van de winkel direct in het aquarium?
Of behandelen jullie ze nog met iets, om besmetting met allerlei dingen te voorkomen?
Ik gooi ze er gelijk in, eerst even natuurlijk het spul van de worteltjes afhalen en eventuele stukjes lood.
Top 5 China producten
  donderdag 28 augustus 2008 @ 09:39:52 #35
204054 AufDerAxe
Eindhoven Rockcity
pi_61185431
Ik spoel ze altijd eerst grondig af om de "zut" eruit te krijgen, en idd de wortels schoonmaken en evt inkorten
Handle every Stressful situation like a dog. If you can't eat it or play with it, Piss on it and walk away.
pi_61185625
even schoonmaken, bruine stukjes eruit halen als die erin zitten, kijken of er geen slakjes inzitten .
Tap tap tap
  Moderator donderdag 28 augustus 2008 @ 09:52:10 #37
155227 crew  Guppy
dus
pi_61185700
Ik spoel ze alleen even af, en haal uiteraard die loodjes en wolle-dingen eraf. Maar daarna gaan ze gewoon m'n aquarium in hoor
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
pi_61189049
quote:
Op donderdag 28 augustus 2008 09:48 schreef CherryLips het volgende:
even schoonmaken, bruine stukjes eruit halen als die erin zitten, kijken of er geen slakjes inzitten .
Ik heb nu echt geen slakjes meer in m'n aquarium

Had er eerst 1, maar die is op mysterieuze wijze verdwenen.

Ik vind het eigenlijk ook helemaal niet zo erg.
Blood runs through your veins, that's where our similarity ends.
In the end all you can hope for. Is the love you felt to equal the pain you've gone through.
  Moderator donderdag 28 augustus 2008 @ 12:19:18 #39
56843 crew  onlogisch
Forumbeest
pi_61189091
quote:
Op zondag 24 augustus 2008 13:41 schreef rene90 het volgende:
Hmm vergeet ik weer Topic erachter...damnit.

Is er geen OP trouwens?
We zouden eens met zn alle een goeie OP moeten verzinnen
Recordhouder aantal posts op één dag.
4045
onlogisch
  donderdag 28 augustus 2008 @ 19:32:17 #40
204054 AufDerAxe
Eindhoven Rockcity
pi_61200664
Zo heb er weer wat groen in gezet.

1x Staurogyne Sp
2x Lilaeopsis brasiliensis
en wat drijf groen
pi_61201759
een van mijn kikkers heeft het leven gelaten
  Moderator vrijdag 29 augustus 2008 @ 21:52:23 #42
56843 crew  onlogisch
Forumbeest
pi_61232394
Mijn kersenbuikje is weer zwanger. En het is niet normaal wat een werk dat mannetje voor haar verzet. Ik heb een lange platte steen waar ze onder zit. Ik dacht na 3 dagen : "Damn, zou dat vrouwtje er nog wel onderuit kunnen???"

Dus ik, enigzins bezorgt, til voorzichtig die steen op. En wat denk je? Dat mannetje heeft een compleet 5 sterren hol voor haar gegraven. Behoorlijk diep en ze kan er aan de achterzijde (wat ik niet goed kan zien) goed uit.

Verder heb ik 2 algeneters er in zitten. 1 grote en een kleintje. Nu zag ik dat er een hap was uit de vin van dat kleintje.... Ik vermoed dat het de schuld is van die grote. Is hier wat aan te doen?
4045
onlogisch
pi_61235109
Een van m'n guppen heeft een beetje geworpen. Ik zeg 'een beetje' want ze zijn alle drie nog zwanger en ik zag rond een uur of 8 twee babygupjes en net was het er nog maar één . Toch best schattig, morgen toch maar even meer plantjes ofzo kopen waar ze in kunnen schuilen. Hij was echt heel ienieminie met al helemaal een zwart met geel staartje .
Tap tap tap
  zaterdag 30 augustus 2008 @ 01:22:59 #44
204054 AufDerAxe
Eindhoven Rockcity
pi_61237916
@onlogisch welke algeneters heb je? sommige zijn nl nogal territoriaal dus....
  Moderator zaterdag 30 augustus 2008 @ 10:21:30 #45
56843 crew  onlogisch
Forumbeest
pi_61240629
quote:
Op zaterdag 30 augustus 2008 01:22 schreef AufDerAxe het volgende:
@onlogisch welke algeneters heb je? sommige zijn nl nogal territoriaal dus....
Glyptoperichthys gibbiceps
4045
onlogisch
  maandag 1 september 2008 @ 17:16:07 #46
204054 AufDerAxe
Eindhoven Rockcity
pi_61296395
http://www.planetcatfish.com/catelog/species.php?species_id=148

"Larger individuals are territorial to conspecifics" het kan dus heel goed zijn dat die grote de kleine niet moet....
pi_61321194
quote:
Op maandag 25 augustus 2008 14:43 schreef Aneurism het volgende:
Ik zit te denken over een arowana, maar groter dan 220 kan ik niet gaan qua bak... Nu zit ik wel te denken over een hoekbak, iets kleiner dan 2m lang maar wel 2 lange zijdes van 150 bijv. Sommige mensen zeggen dat het best kan 200cmx60x60, maar ik vind het zelf nogal zielig.

Gekut ook altijd dat byzondere willen.
Met de betreffende bakken die je opnoemt kan het iig NIET!!. Er zijn meerdere soorten aro's, maar allemaal hebben ze iig een grotere bak nodig. Vooral de diepte van de bak is erg belangrijk.

Bijvoorbeeld de zilvere aro word gemiddel 1 meter tot 1,20. Ze zijn niet echt heel flexibel en hebben dus minimaal een diepte van 1 meter nodig. De kleinste variant (dacht dat het de zwarte was) heeft minimaal 80cm nodig.

Daarnaast zijn het vissen met een apart karakter, moeilijk te combineren met andere vissen. In het wild pakken ze hun voer door uit te water te "springen" om vliegjes enz van takken af te pakken. Zware dekruiten onder de verlicht zijn een absolute must.

Ik heb er een gehad, maar die eindigde als voer voor mijn dovii.....

Edit:
Misschien is dit wel een idee voor je: Erpetoichthys ornatipinnis of Lepisosteus Oculatus, zijn ook erg aparte vissen die wat minder grote bak nodig hebben.

[ Bericht 5% gewijzigd door afterburner op 02-09-2008 15:00:58 ]
  dinsdag 23 september 2008 @ 15:56:05 #48
26414 greatgonzo
Gonzo met een G
pi_61852225
is ergens een guide te vinden, over hoe je het beste in het aquariumgebeuren kunt stappen? Ik wil er aan beginnen, maar heb geen idee waarmee te starten?
Bij tijd en wijle aanwezig...
pi_61852513
It ain't over 'till the fat lady sings
La prudencia es la madre de la ciencia.
pi_61853107
Me planten blijven afsterven, echt schijtirritant. Gebruik nu al elke week dat prutje wat nodig is met de goede hoeveelheid. Ook 2 nieuwe lampen erin, pff grafzooi.

Me 2 grote garnalen zijn ook de pijp uit gok ik zo want ik zie ze nergens meer.
Top 5 China producten
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')