abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_39578102

Š Maxtijn

Vorige deeltjes :

Het Tropisch Aquarium Topic
Het Tropisch Aquarium Topic Deel 2
Het Tropisch Aquarium Topic Deel 3
Het Tropisch Aquarium Topic Deel 4
Het Tropisch Aquarium Topic Deel 5
Het Tropisch Aquarium Topic Deeltje 6
Het tropisch aquarium [Deel 7] Wat een bak!
Het Tropisch Aquarium [Deel 8]
Het tropisch aquarium [Deel 9]

Laatste posts:
quote:
Op maandag 3 juli 2006 22:50 schreef MadGuy het volgende:
Die laatste lijkt me sowieso niet verstandig met ALLE labyrinthvissen. Maar goed, daar heb ik geen last van; ik heb slechts mijn Dario dario (die best wat hogere temperaturen kunnen hebben) en mijn garnalen. Ik heb vuurtjes. Ik hoop dat ze het gaan redden.

Misschien dat ik de klep inderdaad open ga zetten. Ventilator is lastig ivm stiopcontact ruimte. Bedankt voor de tips.
quote:
Op donderdag 6 juli 2006 17:14 schreef Klonk het volgende:
mbt tot de warmte kap open/eraf en dan gewoon een normale ventilator op het water richten, door verdamping koelt de boel goed af.

[ Bericht 3% gewijzigd door mrkanarie op 06-07-2006 20:18:01 ]
  donderdag 6 juli 2006 @ 17:28:26 #2
66470 Klonk
Koning van Tofania
pi_39578493
zo, hoi
Klonk is alleen Klonk als er Klonk op staat
pi_39579784
pi_39580133
En we doen weer mee. Met wat kleine maatregelen heeft de temperatuur in mijn bakje zich gesetteled tot zo'n 27 graden. Nog steeds iets te warm naar mijn smaak, maar dit valt te doen. Bedankt voor de tips.

Mijn dario dario doen het overigens goed en ik durf zelfs te zeggen beter dan de vorige keer; ze eten goed, weinig concurrentiestrijd, het vrouwtje krijgt haar rust en zelfs de garnalen laten zich veelvuldig zien.
pi_39580709
Is het trouwens erg schadelijk voor vis en plant dat die temperatuur richting de 30 graden gaat? Neem aan van wel, maar wat zijn dan ongeveer de problemen die zouden kunnen ontstaan?
  donderdag 6 juli 2006 @ 19:35:30 #6
66470 Klonk
Koning van Tofania
pi_39581498
30 graden is voor een weekje ofzo geen probleem, mijn bak is nu ook 29.7 graden, koelen zoals een van de hierboven beschreven manieren kan een goed idee zijn
  donderdag 6 juli 2006 @ 19:42:23 #7
52493 Prowl
IMAGE GOES HERE
pi_39581704
Mijn aquarium zit nu op 28 graden en ik ben al 8 van de 22 cherrybarbeeltjes kwijtgeraakt door de warmte
Vi är Borg. Motstånd är meningslöst. Ni kommer att bli assimilerade!!
pi_39581735
Een weekje moet best kunnen inderdaad, zoals Klonk al zei. De temperatuur tijdelijk verhogen naar een graad of dertig wordt zelfs gebruikt om een ziekte zoals witte stip tegen te gaan. Maar langer is niet echt gunstig voor de vissen alsmede de planten. De biologische reden weet ik niet precies, eigenlijk, ze gaan gewoon kapot. Maar misschien weet iemand de biologische uitleg?
  donderdag 6 juli 2006 @ 19:43:43 #9
66470 Klonk
Koning van Tofania
pi_39581742
koelen dus, wel raar, cherrybarbeeltejs zouden geen problemen moeten hebben met die warmte, zeker weten dat je geen ziekte in de bak hebt ?
  donderdag 6 juli 2006 @ 19:47:57 #10
52493 Prowl
IMAGE GOES HERE
pi_39581878
quote:
Op donderdag 6 juli 2006 19:43 schreef Klonk het volgende:
koelen dus, wel raar, cherrybarbeeltejs zouden geen problemen moeten hebben met die warmte, zeker weten dat je geen ziekte in de bak hebt ?
Bij mij gaat er elk jaar wat dood als het zo warm is

3 jaar geleden in mijn vorige aquarium heeft de warmte mij 4 van de 5 diamantgourami's gekost

De nog levende vissen zijn helemaal gezond, ziekte zit er dus zeker niet in
Vi är Borg. Motstånd är meningslöst. Ni kommer att bli assimilerade!!
  donderdag 6 juli 2006 @ 19:50:34 #11
66470 Klonk
Koning van Tofania
pi_39581959
koelen dan maar
pi_39582009
quote:
Op donderdag 6 juli 2006 18:16 schreef HPoi het volgende:
[afbeelding]

donderdag 6 juli 2006 @ 20:12:11 #13
66470 Klonk
Koning van Tofania
pi_39582556
@ mrkanarie, dit stukje mag uit de OP gehaald worden, hoe ik dat zo zeker weet ?, was een vraag van mij en die is ondertussen opgelost
quote:
En een vraagje uit een ander topic :
[Spoedvraagje] Aquariumkast
pi_39582780
quote:
Op donderdag 6 juli 2006 20:12 schreef Klonk het volgende:
@ mrkanarie, dit stukje mag uit de OP gehaald worden, hoe ik dat zo zeker weet ?, was een vraag van mij en die is ondertussen opgelost
[..]
*fixed*
pi_39590565
Eten zoetwater garnalen guppen (jongen) maar ik las net dat de kleine alleen algen eten en grote dus wel guppen maar over welke namen praten we dan?
The people who lost my respect will never get a capital letter for their name again.
Like trump...
  vrijdag 7 juli 2006 @ 16:16:00 #16
69950 MadGuy
Fever Ray
pi_39609803
Chandler, ik begrijp je post niet zo. Ik moet toegeven zelf ook niet altijd op grammatica en spelling te letten op het forum, maar hier kan ik even geen wijs uit.

Zoetwatergarnaaltjes eten geen guppen, het is eerder andersom. Ja, tenzij de gup dood is, dan wordt deze netjes opgeruimd door de garnaaltjes. Garnalen die alg eten zijn vooral de Japonica en Vuurgarnaaltjes, naar ik weet. Andere eten ze ook, maar deze twee zijn voor zover ik weet het fanatiekst. Verwacht overigens geen wonderen, als de alg eenmaal woekert zullen ook garnaaltjes tegen de bierkaai vechten.
pi_39613517
kwas een beetje stoned en dronken dan komt het er ook niet alijd even fijn uit hehe... maar bedankt voor je uitleg... maandag ga ik eens op onderzoek uit
The people who lost my respect will never get a capital letter for their name again.
Like trump...
  zaterdag 8 juli 2006 @ 15:48:30 #18
60586 Veulen
Vlinder zonnestraal met vrij
pi_39634013
Ik heb een planten red tip nodig.
Gisteren voor 40 euro aan nieuwe planten gekocht. Dee ik vanmorgen me ogen open en kijk naar me aquarium... Helft van me planten weg.

Diepe rouw hierzo nu. En die verrekte vissen maar gelukkig kijken... Tssk Help...
I put the sexy in dyslexia
Voor paardrijles aan huis
pi_39634270
quote:
Op zaterdag 8 juli 2006 15:48 schreef Veulen het volgende:
Ik heb een planten red tip nodig.
Gisteren voor 40 euro aan nieuwe planten gekocht. Dee ik vanmorgen me ogen open en kijk naar me aquarium... Helft van me planten weg.

Diepe rouw hierzo nu. En die verrekte vissen maar gelukkig kijken... Tssk Help...
Heb je ze der wel goed ingezet? (steenwol eraf, mandje eraf, wortels inkorten)
Heb je een voedingsbodem?
Plantenmest?
Geschikte planten voor de temperatuur?
Genoeg licht? Kunstlicht?
  zaterdag 8 juli 2006 @ 16:03:46 #20
39256 Bonobo11
Have a good time, all the time
pi_39634338
Ik heb nog geen aquarium, dat is iets voor mijn nieuwe woning.
Tot die tijd tvp
Feyenoord!!! * Barįa
  zaterdag 8 juli 2006 @ 16:18:20 #21
60586 Veulen
pi_39634674
quote:
Op zaterdag 8 juli 2006 16:00 schreef HPoi het volgende:
Heb je ze der wel goed ingezet? (steenwol eraf, mandje eraf, wortels inkorten)
ja
quote:
Heb je een voedingsbodem?
Plantenmest?
Gebruik vloeibare plantenvoeding en co2
quote:
Geschikte planten voor de temperatuur?
Ja
quote:
Genoeg licht? Kunstlicht?
Ja, kunst en echt licht.

Ik geloof trouwens dat je me niet helemaal begrijpt:
Ik heb planten moordende vissen. Ze hebben ze gewoon allemaal opgevreten.
pi_39636331
Ik heb in mijn bak van 1,20 M, sinds maandag, 2 diamantgoeramies ..
alleen versschuilen ze zich de hele dag tussen de valesineria.

Ik heb er alleen nog een grote groep dwergmeervalletjes en vuurgarnalen bij in, en er moeten nog wat middenzwemmers bij in om het geheel een beetje levendig te maken.

Ik zit er over te denken om er nog 2 diamantgoeramies (ik vind ze erg mooi) bij te kopen, is dit wel verstandig in mijn bak? Mischien dat ze dan wat meer door de hele bak zwemmen.

In mijn andere bak (63 liter) heb ik 2 honinggoeramie zwemmen, die zijn een stuk minder schuw. Ik heb nog geen idee van welk geslacht ze zijn.. hier wil ik er mischien ook nog wel 2 van bijkopen..

Ervaringen en tips over deze vissen zijn van harte welkom!
Internetverslaafd??? Nee hoor 't is gewoon een lifestyle
pi_39637277
quote:
Op zaterdag 8 juli 2006 16:18 schreef Veulen het volgende:

[..]

ja
[..]

Gebruik vloeibare plantenvoeding en co2
[..]

Ja
[..]

Ja, kunst en echt licht.

Ik geloof trouwens dat je me niet helemaal begrijpt:
Ik heb planten moordende vissen. Ze hebben ze gewoon allemaal opgevreten.
OOO oooo zo. Als je je vissen genoeg ander voer geeft laten ze je planten wel staan.
  zaterdag 8 juli 2006 @ 17:56:35 #24
60586 Veulen
pi_39637385
Het jammere is dat ze dat dus gewoon niet doen. Ik geef ze van te voren 2 zakjes levende watervlooien. Maar zodra die op zijn beginnen ze doodleuk weer aan de planten. Op een gegeven moemn zijn de lekkere delen op. Dan stoppen ze. Maar ja dan ziet die bak er gewoon weer kaal en saai uit.
pi_39637423
Wat voor vissen heb je dan? Platy's? Dan zijn ze iig in 1 dag opgevreten kan ik je vertellen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')