abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_90878471

perry.jpg mondje.gif krea.jpg KittyAva.jpg xbox-360-1.jpg Untitled-1.gif ecZ0IwOp1Ed.jpg gruslen_rainbow.gif --H-I-M--.jpg kip.gif
m8z21d%5B1%5D.gif Nol2.jpeg smurfavatar%5B1%5D.png aa.gif sunshine.jpg user1.jpg tekentje.jpg 316x1mq.gif

Opmerkelijke video's:
Kogelvisje jaagt op slakje

Joene's vissen krijgen verse Artemia!

Vorige delen:
001 | 002 | 003 | 004 | 005 | 006 | 007 | 008 | 009 | 010
011 | 012 | 013 | 014 | 015 | 016 | 017 | 018 | 019 | 020
021 | 022 | 023 | 024 | 025 | 026 | 027 | 028 | 029 | 030
031 | 032 | 033 | 034 | 035 | 036 | 037 | 038 | 039 | 040
041 |

Wil jij ook met afbeelding in de OP? Klik hier.
De Openingspost is hier te vinden.
Prrrrttt
Op dinsdag 12 oktober 2010 19:11 schreef 4EverBlackEyed het volgende:Perry is de oppercavia :')
pi_90878544
Laatste paar posts:

quote:
1s.gif Op woensdag 5 januari 2011 10:26 schreef PerryVogelbekdier het volgende:
Hoeveel vissen heb je gekocht, en hoeveel van elke soort?

De platy's zitten liever met meerdere soorten, dan zie je ze samen spelen enzo.. best grappig gedrag :P

Die Labeo is overigens een vis die +- 15cm kan worden, en hoort eigenlijk in een bak van een meter minimaal..

Kardinaaltetra's zul je wrs niet extreem veel zien als je bak goed beplant is.. Ze vereisen eigenlijk flink wat zwemruimte. Dan komen ze goed tot hun recht.

Killivissen zijn perfect voor kleinere aqua's, omdat ze van nature ook in hele kleine poeltjes zitten. Echter heb je kans dat deze wat agressief reageert naar medebewoners.

Rasbora's zijn ook perfect voor kleinere aqua's.

Die algeneter, weet je wat voor soort dat is?
quote:
1s.gif Op woensdag 5 januari 2011 10:45 schreef ATuin-hek het volgende:
Killi's O+
Dat zijn echt leuke visjes. Hebben mijn ouders ook een keer een koppel van in hun aquarium gedaan. Zijn er nu wel wat meer :P Dat fokte lekker door.
quote:
1s.gif Op woensdag 5 januari 2011 10:47 schreef ditiseenusername het volgende:
Vandaag heel het (oude) piranha aquarium leeggehaald, ze hebben het allemaal niet gehaald na vorige week. Er was een heftige vechtpartij waar er al 1 het niet overleefde, maar vanochtend lagen de andere 2 ook doodziek in de bak.

Nu een beetje rond aan het kijken wat ik zou willen, maar het aanbod is zo groot! Zelfs onderling bij LPS zitten grote verschillen in aanbod.

Perry; eerder in het topic bood je me wat aquariumplanten aan, heb je deze toevallig nog? graag zou ik ze van je overnemen (tegen vergoeding uiteraard)
quote:
1s.gif Op woensdag 5 januari 2011 12:33 schreef Syd het volgende:

[..]

Zie mijn reacties in jouw quote

Daarnaast de aantallen :

3x platy panda
2x ancistrus leucostictus <----- Dit is de naam van de algeneters de zwarte
4x gupppy
1x labeo bicolor
4x kardinaal tetra
1x kilivis (totaal dus 2)

Deze heb ik 4dagen later gekocht:
1x killivis
2x galaxy rasbora ( 4,5euro per stuk :o )
1x afrikaanse blauwoog

19totaal voor 40liter, grotendeels zijn kleiner dan 4cm.
quote:
1s.gif Op woensdag 5 januari 2011 12:48 schreef Syd het volgende:
Daarnaast toch even een vraagje, mijn water is niet troebel maar ik kan erdoorheen kijken, ik zie de lucht bellen duidelijk maar toch is het een bruine gloed.

Foto ter illustratie net gemaakt maar je ziet er niet heel veel van

http://i52.tinypic.com/331q03o.jpg

http://i53.tinypic.com/154u04z.jpg

Zoals je ziet is het water veel donkere maar wel "helder" geen troebel, op de foto is het stukje minder maar het is iets meer donker.

Ik hoop dat jullie me begrijpen :P

EN mij labeo is de laatste tijd aggressief naar 1 van de platy, hij "hapt" niet echt maar meer van opdonderen hier woon ik. Kan dit gevolgen hebben voor de andere vissen?
quote:
1s.gif Op woensdag 5 januari 2011 13:27 schreef PerryVogelbekdier het volgende:
Het waren mogelijkheden he..
Ik zeg niet dat ze per definitie gaan vechten, maar het kan omdat het vaker voorgekomen is. Maar iedere vis heeft zo z'n eigen gedrag ;)

Eerlijk gezegd vind ik het redelijk wat vis voor een 40 liter bakkie.. maargoed :P
Die ancistrus kan ook een cm of 13/15 worden.. Dat is totaal niet geschikt voor je bakkie.

Helaas doen heel veel LFS dit soort dingen, das gewoon een nadeel.
Een kleine algeneter is de Otocinclus Affinis. Die passen beter in je bakkie eerlijk gezegd.
Worden hooguit een cm 4/5.

Je waterkleur kan komen door het hout wat erin ligt. Dit geeft meestal nog wat kleur af (niet schadelijk hoor), en na een aantal keer water verversen zal dit beter worden.

De labeo is enigsinds territoriaal. Het kan zijn dat ie dit bij andere ook gaat doen.

Als het mijn bakkie was, zou ik de labeo eruit halen en de ancistrus omruilen voor 3/4 van die oto's ;) Verder een leuk bakkie om te zien
Prrrrttt
Op dinsdag 12 oktober 2010 19:11 schreef 4EverBlackEyed het volgende:Perry is de oppercavia :')
pi_90878576
@ditiseenusername; op dit moment niet.. Elke 2/3 weken moet ik planten knippen, dus dan heb ik wel wat stekjes.. Op dit moment staan er nog een paar mensen op de lijst die eerst stekjes krijgen, daarna wil ik er naar jou ook wel wat opsturen :)
Prrrrttt
pi_90878942
Ah okay, wel iets teveel ? Hmm vindt echt jammer dat ik bij de winkel dit soort advies krijg. Ik heb zelf gevoel dat ik nu op me max zi qua vissen.

En inderdaad denk ik er over na om de labeo weg te doen, sinds bericht is me al paar keer opgevallen dat hij steeds meer agressie toont naar 1 bepaalde platy.

Over de algeneter, weer de verkoper die me zei dat deze niet veel groter worden, hij is nu ongeveer 5 a 6cm.

Dat bruine water is denk ik dan inderdaad van het hout, heb deze voor de tijd wel in kokend water gehad en daar kwam al veel bruin vanaf.

Bij deze aangezien ze niet verkocht mogen worden (ze kosten me maar 3,90 :P ) maar toch Gratis bij mij op te halen in Hengelo, wil dit liever dan dat ze terug gaan naar de winkel die het weer verkoopt als item ipv dier. Ohjha het betreft de LABEO :P

En dan toch weer de vraag over schoonmaken, kan ik gelijk lauw kraanwater toevoegen aan de bak nadat ik er water heb uitgehaald ? Of toch eerst in een emmer met druppels erin en paar uur later dit water in me bak stoppen?

Ja veel vragen :P maar zeg zo ik vraag liever 10x dan 1 keer goed fout.

[ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 05-01-2011 13:45:41 ]
pi_90879079
quote:
1s.gif Op woensdag 5 januari 2011 13:42 schreef Syd het volgende:

En dan toch weer de vraag over schoonmaken, kan ik gelijk lauw kraanwater toevoegen aan de bak nadat ik er water heb uitgehaald ? Of toch eerst in een emmer met druppels erin en paar uur later dit water in me bak stoppen?

"lauw" kraanwater kan al snel te warm zijn, pas daarmee op :)
Ik voeg handwarm water toe, zonder toevoeging of iets, nog nooit problemen mee gehad :+

@Perry, Thnx :)
pi_90879437
Zo ik heb ook maar weer eens een account gemaakt mijn oude was namelijk foetsie. Ik volg het topic al een tijdje en heb me verdiept op andere sites. Ik heb namelijk een panorama aquarium 80cm gekocht. Ik heb echter geen idee wat er allemaal precies bij zit daar kom ik zaterdag achter wanneer ik heb hem op ga halen.

Ik weet wel dat ik er ook vissen en planten bij krijg. Nu komt het mooie, ik heb momenteel nog geen ingedraaid aquaruim staan waar ik de vissen tijdelijk in kan doen. Ik heb hier nog wel een 50x30x30 bak staan wat evt als tijdelijke opvang kan dienen als de 80 bak aan het indraaien is.

Zelf had ik het ingedachten om zoveel mogelijk water uit de 80ba k mee te nemen naar de nieuwe locatie zodat de 80 bak zo snel mogelijk is ingedraaid. Heeft er iemand anders een beter idee, het laatste wat ik wil is dat m'n nieuwe vissies meteen de pijp uitgaan.

Verder ben ik nog benieuwd naar jullie advies wat betreft voedingsbodem Ja of Nee, ik heb verhalen gehoord over rot etc. Ik zit zelf te twijfelen tussen een zandbodem waar ik zo nu en dan wat kleikorrels in druk of een voedingsbodem met een laag fijn grind.

Ik ben benieuwd wat jullie er van vinden en ik hoop dat ik ook zo'n mooie bak als jullie kan fixen!
pi_90881022
Een nieuw deeeeeeel! *O*

Official ESF Kreviewer woensdag 5 januari 2011 @ 15:05:01 #8
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
  woensdag 5 januari 2011 @ 16:34:42 #9
47122 ATuin-hek
theguyver's sidekick!
pi_90886462

Dwerg cory's O+
Egregious professor of Cruel and Unusual Geography
Onikaan ni ov dovah
pi_90887347
quote:
1s.gif Op woensdag 5 januari 2011 13:45 schreef ditiseenusername het volgende:

[..]

Ik voeg handwarm water toe, zonder toevoeging of iets, nog nooit problemen mee gehad :+

in nederland zijn toevoeging overbodig (voor een "normaal" aquarium, voor bepaalde biotopen kan het wel nodig zijn). Je kunt gewoon met je hand vrij goed voelen wanneer het water de juiste temperatuur heeft, met een beetje ervaring. ik weet eigenlijk al precies hoe ik de kraan in moet stellen, dan wacht ik tot de temp constant is, voel even, hang de tuinslang in mn aquarium, voel dan nog even wat het verschil is, maar ik hoef het eigenlijk nooit bij te regelen. hoeft ook niet exact te kloppen, 1a2 graden is geen probleem.
pi_90897731
quote:
Op woensdag 5 januari 2011 16:50 schreef Byte_Me het volgende:

[..]

in nederland zijn toevoeging overbodig (voor een "normaal" aquarium, voor bepaalde biotopen kan het wel nodig zijn). Je kunt gewoon met je hand vrij goed voelen wanneer het water de juiste temperatuur heeft, met een beetje ervaring. ik weet eigenlijk al precies hoe ik de kraan in moet stellen, dan wacht ik tot de temp constant is, voel even, hang de tuinslang in mn aquarium, voel dan nog even wat het verschil is, maar ik hoef het eigenlijk nooit bij te regelen. hoeft ook niet exact te kloppen, 1a2 graden is geen probleem.
Dit hangt ook van je bak af. Hoe groter je bak hoe mee speling je kan hebben.
Enige wat ik als advies geven, bij te veel bellen in je water is het te warm, dit zie je aan de Zuurstofbellen.

Deze week al mijn vissen verkocht, over 3 weken over op de Malawi. Mensen nog wat tips?
Krijg voor het eerst een perfect visbestand, eindelijk na bijna een jaar :)

Totaal 16/18 vissen van max 10cm in 360L bruto
  Official ESF Kreviewer woensdag 5 januari 2011 @ 22:47:36 #12
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
pi_90910048
Ik voeg koud kraanwater toe en de visjes vinden het geweldig. Ze proberen in de stroom te komen en worden helemaal blij. En na een paar uur is het weer op temperatuur.
  donderdag 6 januari 2011 @ 10:59:28 #13
24114 --H-I-M--
beyond redemption...
pi_90922673
quote:
1s.gif Op woensdag 5 januari 2011 16:34 schreef ATuin-hek het volgende:
[ afbeelding ]

Dwerg cory's O+
leuke beestjes!
pi_90922878
Iemand behoefte aan 1KG discusvoer, gratis?
pi_90928135
quote:
Op woensdag 5 januari 2011 13:45 schreef ditiseenusername het volgende:

[..]

Nee dat begrijp ik :) vanavond ff voor eerst bak schoonmaken, kijken of ze het leuk gaan vinden.

Enkel sinds gisteren is 1 van me killivisjes ineens in de chillmode. Hij zweeft beetje stil tussen de planten op de bodem niks te doen normaal zwemt hij tussen de andere vissen boven.

Dat was gisteren nu ben ik hem kwijt in me 40 literbak. Moest weg dus kon niet lang kijken maar kon hem niet zo snel zien ook niet onder het hout waar die gisteren zat te chillen.

Normaal gedrag?
pi_90928296
quote:
1s.gif Op donderdag 6 januari 2011 11:06 schreef stoeltafel het volgende:
Iemand behoefte aan 1KG discusvoer, gratis?
Heeft iemand hier discussen verder? :P
Mijn schoonmoeder heeft discussen, maar je woont insane ver weg! ;)

Is je bak al anders ingericht? Zo ja --> Pics please :Y
pi_90928523
Mijn garnalenbak is 25/26 graden en bij waterwissel doe ik altijd koud water zodat in korte tijd de temperatuur daalt naar ongeveer 19/20graden. In het begin was het onwetendheid maar het viel me op dat na een waterwissel, zo'n 2/3 dagen later veel garnalen eitjes hadden. Na wat uitzoekwerk bleek het een soort survivaltactiek te zijn van garnalen om te paren als het water koud wordt. :')

(dit geldt niet voor ieder soort trouwens want sommige soorten gingen dood ;( )
pi_90928862
o ja, ik heb nog wel een verlaat kerstkadootje voor iemand, ik vroeg voor de kerst om een GH/KH testkitje omdat ik met osmosewater wil gaan spelen, maar nou zit er ook NO2 en pH bij. die NO2 kan ik nog wel ooit gebruiken, maar ik heb een pH meter dus die pH test is echt overbodig. tegen verzendkosten, brievenbuspost, een euro of zo, stuur ik hem op. o ja, het is een druppeltest van Sera, dus betrouwbaar is ie wel. afhalen ook mogelijk, in eindhoven.
pi_90929409
quote:
1s.gif Op donderdag 6 januari 2011 13:18 schreef Syd het volgende:

[..]

Nee dat begrijp ik :) vanavond ff voor eerst bak schoonmaken, kijken of ze het leuk gaan vinden.

Enkel sinds gisteren is 1 van me killivisjes ineens in de chillmode. Hij zweeft beetje stil tussen de planten op de bodem niks te doen normaal zwemt hij tussen de andere vissen boven.

Dat was gisteren nu ben ik hem kwijt in me 40 literbak. Moest weg dus kon niet lang kijken maar kon hem niet zo snel zien ook niet onder het hout waar die gisteren zat te chillen.

Normaal gedrag?
Gewoon even in de gaten houden..

quote:
1s.gif Op donderdag 6 januari 2011 13:28 schreef admiraal_anaal het volgende:
Mijn garnalenbak is 25/26 graden en bij waterwissel doe ik altijd koud water zodat in korte tijd de temperatuur daalt naar ongeveer 19/20graden. In het begin was het onwetendheid maar het viel me op dat na een waterwissel, zo'n 2/3 dagen later veel garnalen eitjes hadden. Na wat uitzoekwerk bleek het een soort survivaltactiek te zijn van garnalen om te paren als het water koud wordt. :')

(dit geldt niet voor ieder soort trouwens want sommige soorten gingen dood ;( )
Klopt.. Vuurtjes reageren ook zo. Heerlijke techniek :D
Prrrrttt
  Official ESF Kreviewer donderdag 6 januari 2011 @ 14:32:21 #20
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
pi_90931457
Klopt. Daarom heb ik ook veel jonkies altijd. :').
pi_90931726
Ik heb 2 maanden geleden een grote sterfte gehad, waarschijnlijk door een nieuw stuk hout wat ik erbij had gedaan. Had er van de paar honderd garnalen nog 15 over ofzo. Nu heb ik er wel wat met eitjes rondzwemmen dus hoop maar dat het opschiet. Moet er wel nog een nieuwe bloedlijn bij gooien
pi_90932279
Ik ben nog opzoek naar vuurtjes, maar ik wil uitsluitend echt donker rode hebben.
Prrrrttt
pi_90943217
Niemand intresse in een gratis Labeo ? :D wel eentje met een 60literbak of groter zoals mij werd geadviseerd :) Krijg je er ook nog 5 kardinaaltetra's erbij :P

[ Bericht 19% gewijzigd door #ANONIEM op 06-01-2011 18:42:10 ]
pi_90968617
Zijn goudvissen in een 100l bak hier ook welkom?
pi_90968656
Iedereen is hier welkom.. Zolang je maar foto's post :P :P

Hoe groot zijn de goudvisjes?
Prrrrttt
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')