quote:Op woensdag 5 januari 2011 10:26 schreef PerryVogelbekdier het volgende:
Hoeveel vissen heb je gekocht, en hoeveel van elke soort?
De platy's zitten liever met meerdere soorten, dan zie je ze samen spelen enzo.. best grappig gedrag
Die Labeo is overigens een vis die +- 15cm kan worden, en hoort eigenlijk in een bak van een meter minimaal..
Kardinaaltetra's zul je wrs niet extreem veel zien als je bak goed beplant is.. Ze vereisen eigenlijk flink wat zwemruimte. Dan komen ze goed tot hun recht.
Killivissen zijn perfect voor kleinere aqua's, omdat ze van nature ook in hele kleine poeltjes zitten. Echter heb je kans dat deze wat agressief reageert naar medebewoners.
Rasbora's zijn ook perfect voor kleinere aqua's.
Die algeneter, weet je wat voor soort dat is?
quote:Op woensdag 5 januari 2011 10:45 schreef ATuin-hek het volgende:
Killi's
Dat zijn echt leuke visjes. Hebben mijn ouders ook een keer een koppel van in hun aquarium gedaan. Zijn er nu wel wat meerDat fokte lekker door.
quote:Op woensdag 5 januari 2011 10:47 schreef ditiseenusername het volgende:
Vandaag heel het (oude) piranha aquarium leeggehaald, ze hebben het allemaal niet gehaald na vorige week. Er was een heftige vechtpartij waar er al 1 het niet overleefde, maar vanochtend lagen de andere 2 ook doodziek in de bak.
Nu een beetje rond aan het kijken wat ik zou willen, maar het aanbod is zo groot! Zelfs onderling bij LPS zitten grote verschillen in aanbod.
Perry; eerder in het topic bood je me wat aquariumplanten aan, heb je deze toevallig nog? graag zou ik ze van je overnemen (tegen vergoeding uiteraard)
quote:Op woensdag 5 januari 2011 12:33 schreef Syd het volgende:
[..]
Zie mijn reacties in jouw quote
Daarnaast de aantallen :
3x platy panda
2x ancistrus leucostictus <----- Dit is de naam van de algeneters de zwarte
4x gupppy
1x labeo bicolor
4x kardinaal tetra
1x kilivis (totaal dus 2)
Deze heb ik 4dagen later gekocht:
1x killivis
2x galaxy rasbora ( 4,5euro per stuk)
1x afrikaanse blauwoog
19totaal voor 40liter, grotendeels zijn kleiner dan 4cm.
quote:Op woensdag 5 januari 2011 12:48 schreef Syd het volgende:
Daarnaast toch even een vraagje, mijn water is niet troebel maar ik kan erdoorheen kijken, ik zie de lucht bellen duidelijk maar toch is het een bruine gloed.
Foto ter illustratie net gemaakt maar je ziet er niet heel veel van
http://i52.tinypic.com/331q03o.jpg
http://i53.tinypic.com/154u04z.jpg
Zoals je ziet is het water veel donkere maar wel "helder" geen troebel, op de foto is het stukje minder maar het is iets meer donker.
Ik hoop dat jullie me begrijpen
EN mij labeo is de laatste tijd aggressief naar 1 van de platy, hij "hapt" niet echt maar meer van opdonderen hier woon ik. Kan dit gevolgen hebben voor de andere vissen?
quote:Op woensdag 5 januari 2011 13:27 schreef PerryVogelbekdier het volgende:
Het waren mogelijkheden he..
Ik zeg niet dat ze per definitie gaan vechten, maar het kan omdat het vaker voorgekomen is. Maar iedere vis heeft zo z'n eigen gedrag
Eerlijk gezegd vind ik het redelijk wat vis voor een 40 liter bakkie.. maargoed
Die ancistrus kan ook een cm of 13/15 worden.. Dat is totaal niet geschikt voor je bakkie.
Helaas doen heel veel LFS dit soort dingen, das gewoon een nadeel.
Een kleine algeneter is de Otocinclus Affinis. Die passen beter in je bakkie eerlijk gezegd.
Worden hooguit een cm 4/5.
Je waterkleur kan komen door het hout wat erin ligt. Dit geeft meestal nog wat kleur af (niet schadelijk hoor), en na een aantal keer water verversen zal dit beter worden.
De labeo is enigsinds territoriaal. Het kan zijn dat ie dit bij andere ook gaat doen.
Als het mijn bakkie was, zou ik de labeo eruit halen en de ancistrus omruilen voor 3/4 van die oto'sVerder een leuk bakkie om te zien
"lauw" kraanwater kan al snel te warm zijn, pas daarmee opquote:Op woensdag 5 januari 2011 13:42 schreef Syd het volgende:
En dan toch weer de vraag over schoonmaken, kan ik gelijk lauw kraanwater toevoegen aan de bak nadat ik er water heb uitgehaald ? Of toch eerst in een emmer met druppels erin en paar uur later dit water in me bak stoppen?
in nederland zijn toevoeging overbodig (voor een "normaal" aquarium, voor bepaalde biotopen kan het wel nodig zijn). Je kunt gewoon met je hand vrij goed voelen wanneer het water de juiste temperatuur heeft, met een beetje ervaring. ik weet eigenlijk al precies hoe ik de kraan in moet stellen, dan wacht ik tot de temp constant is, voel even, hang de tuinslang in mn aquarium, voel dan nog even wat het verschil is, maar ik hoef het eigenlijk nooit bij te regelen. hoeft ook niet exact te kloppen, 1a2 graden is geen probleem.quote:Op woensdag 5 januari 2011 13:45 schreef ditiseenusername het volgende:
[..]
"lauw" kraanwater kan al snel te warm zijn, pas daarmee op![]()
Ik voeg handwarm water toe, zonder toevoeging of iets, nog nooit problemen mee gehad![]()
@Perry, Thnx
Dit hangt ook van je bak af. Hoe groter je bak hoe mee speling je kan hebben.quote:Op woensdag 5 januari 2011 16:50 schreef Byte_Me het volgende:
[..]
in nederland zijn toevoeging overbodig (voor een "normaal" aquarium, voor bepaalde biotopen kan het wel nodig zijn). Je kunt gewoon met je hand vrij goed voelen wanneer het water de juiste temperatuur heeft, met een beetje ervaring. ik weet eigenlijk al precies hoe ik de kraan in moet stellen, dan wacht ik tot de temp constant is, voel even, hang de tuinslang in mn aquarium, voel dan nog even wat het verschil is, maar ik hoef het eigenlijk nooit bij te regelen. hoeft ook niet exact te kloppen, 1a2 graden is geen probleem.
Nee dat begrijp ikquote:Op woensdag 5 januari 2011 13:45 schreef ditiseenusername het volgende:
[..]
"lauw" kraanwater kan al snel te warm zijn, pas daarmee op![]()
Ik voeg handwarm water toe, zonder toevoeging of iets, nog nooit problemen mee gehad![]()
@Perry, Thnx
Heeft iemand hier discussen verder?quote:Op donderdag 6 januari 2011 11:06 schreef stoeltafel het volgende:
Iemand behoefte aan 1KG discusvoer, gratis?
Gewoon even in de gaten houden..quote:Op donderdag 6 januari 2011 13:18 schreef Syd het volgende:
[..]
Nee dat begrijp ikvanavond ff voor eerst bak schoonmaken, kijken of ze het leuk gaan vinden.
Enkel sinds gisteren is 1 van me killivisjes ineens in de chillmode. Hij zweeft beetje stil tussen de planten op de bodem niks te doen normaal zwemt hij tussen de andere vissen boven.
Dat was gisteren nu ben ik hem kwijt in me 40 literbak. Moest weg dus kon niet lang kijken maar kon hem niet zo snel zien ook niet onder het hout waar die gisteren zat te chillen.
Normaal gedrag?
Klopt.. Vuurtjes reageren ook zo. Heerlijke techniekquote:Op donderdag 6 januari 2011 13:28 schreef admiraal_anaal het volgende:
Mijn garnalenbak is 25/26 graden en bij waterwissel doe ik altijd koud water zodat in korte tijd de temperatuur daalt naar ongeveer 19/20graden. In het begin was het onwetendheid maar het viel me op dat na een waterwissel, zo'n 2/3 dagen later veel garnalen eitjes hadden. Na wat uitzoekwerk bleek het een soort survivaltactiek te zijn van garnalen om te paren als het water koud wordt.
(dit geldt niet voor ieder soort trouwens want sommige soorten gingen dood)
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |