quote:Op woensdag 5 januari 2011 10:26 schreef PerryVogelbekdier het volgende:
Hoeveel vissen heb je gekocht, en hoeveel van elke soort?
De platy's zitten liever met meerdere soorten, dan zie je ze samen spelen enzo.. best grappig gedrag
Die Labeo is overigens een vis die +- 15cm kan worden, en hoort eigenlijk in een bak van een meter minimaal..
Kardinaaltetra's zul je wrs niet extreem veel zien als je bak goed beplant is.. Ze vereisen eigenlijk flink wat zwemruimte. Dan komen ze goed tot hun recht.
Killivissen zijn perfect voor kleinere aqua's, omdat ze van nature ook in hele kleine poeltjes zitten. Echter heb je kans dat deze wat agressief reageert naar medebewoners.
Rasbora's zijn ook perfect voor kleinere aqua's.
Die algeneter, weet je wat voor soort dat is?
quote:Op woensdag 5 januari 2011 10:45 schreef ATuin-hek het volgende:
Killi's
Dat zijn echt leuke visjes. Hebben mijn ouders ook een keer een koppel van in hun aquarium gedaan. Zijn er nu wel wat meerDat fokte lekker door.
quote:Op woensdag 5 januari 2011 10:47 schreef ditiseenusername het volgende:
Vandaag heel het (oude) piranha aquarium leeggehaald, ze hebben het allemaal niet gehaald na vorige week. Er was een heftige vechtpartij waar er al 1 het niet overleefde, maar vanochtend lagen de andere 2 ook doodziek in de bak.
Nu een beetje rond aan het kijken wat ik zou willen, maar het aanbod is zo groot! Zelfs onderling bij LPS zitten grote verschillen in aanbod.
Perry; eerder in het topic bood je me wat aquariumplanten aan, heb je deze toevallig nog? graag zou ik ze van je overnemen (tegen vergoeding uiteraard)
quote:Op woensdag 5 januari 2011 12:33 schreef Syd het volgende:
[..]
Zie mijn reacties in jouw quote
Daarnaast de aantallen :
3x platy panda
2x ancistrus leucostictus <----- Dit is de naam van de algeneters de zwarte
4x gupppy
1x labeo bicolor
4x kardinaal tetra
1x kilivis (totaal dus 2)
Deze heb ik 4dagen later gekocht:
1x killivis
2x galaxy rasbora ( 4,5euro per stuk)
1x afrikaanse blauwoog
19totaal voor 40liter, grotendeels zijn kleiner dan 4cm.
quote:Op woensdag 5 januari 2011 12:48 schreef Syd het volgende:
Daarnaast toch even een vraagje, mijn water is niet troebel maar ik kan erdoorheen kijken, ik zie de lucht bellen duidelijk maar toch is het een bruine gloed.
Foto ter illustratie net gemaakt maar je ziet er niet heel veel van
http://i52.tinypic.com/331q03o.jpg
http://i53.tinypic.com/154u04z.jpg
Zoals je ziet is het water veel donkere maar wel "helder" geen troebel, op de foto is het stukje minder maar het is iets meer donker.
Ik hoop dat jullie me begrijpen
EN mij labeo is de laatste tijd aggressief naar 1 van de platy, hij "hapt" niet echt maar meer van opdonderen hier woon ik. Kan dit gevolgen hebben voor de andere vissen?
quote:Op woensdag 5 januari 2011 13:27 schreef PerryVogelbekdier het volgende:
Het waren mogelijkheden he..
Ik zeg niet dat ze per definitie gaan vechten, maar het kan omdat het vaker voorgekomen is. Maar iedere vis heeft zo z'n eigen gedrag
Eerlijk gezegd vind ik het redelijk wat vis voor een 40 liter bakkie.. maargoed
Die ancistrus kan ook een cm of 13/15 worden.. Dat is totaal niet geschikt voor je bakkie.
Helaas doen heel veel LFS dit soort dingen, das gewoon een nadeel.
Een kleine algeneter is de Otocinclus Affinis. Die passen beter in je bakkie eerlijk gezegd.
Worden hooguit een cm 4/5.
Je waterkleur kan komen door het hout wat erin ligt. Dit geeft meestal nog wat kleur af (niet schadelijk hoor), en na een aantal keer water verversen zal dit beter worden.
De labeo is enigsinds territoriaal. Het kan zijn dat ie dit bij andere ook gaat doen.
Als het mijn bakkie was, zou ik de labeo eruit halen en de ancistrus omruilen voor 3/4 van die oto'sVerder een leuk bakkie om te zien
"lauw" kraanwater kan al snel te warm zijn, pas daarmee opquote:Op woensdag 5 januari 2011 13:42 schreef Syd het volgende:
En dan toch weer de vraag over schoonmaken, kan ik gelijk lauw kraanwater toevoegen aan de bak nadat ik er water heb uitgehaald ? Of toch eerst in een emmer met druppels erin en paar uur later dit water in me bak stoppen?
in nederland zijn toevoeging overbodig (voor een "normaal" aquarium, voor bepaalde biotopen kan het wel nodig zijn). Je kunt gewoon met je hand vrij goed voelen wanneer het water de juiste temperatuur heeft, met een beetje ervaring. ik weet eigenlijk al precies hoe ik de kraan in moet stellen, dan wacht ik tot de temp constant is, voel even, hang de tuinslang in mn aquarium, voel dan nog even wat het verschil is, maar ik hoef het eigenlijk nooit bij te regelen. hoeft ook niet exact te kloppen, 1a2 graden is geen probleem.quote:Op woensdag 5 januari 2011 13:45 schreef ditiseenusername het volgende:
[..]
"lauw" kraanwater kan al snel te warm zijn, pas daarmee op![]()
Ik voeg handwarm water toe, zonder toevoeging of iets, nog nooit problemen mee gehad![]()
@Perry, Thnx
Dit hangt ook van je bak af. Hoe groter je bak hoe mee speling je kan hebben.quote:Op woensdag 5 januari 2011 16:50 schreef Byte_Me het volgende:
[..]
in nederland zijn toevoeging overbodig (voor een "normaal" aquarium, voor bepaalde biotopen kan het wel nodig zijn). Je kunt gewoon met je hand vrij goed voelen wanneer het water de juiste temperatuur heeft, met een beetje ervaring. ik weet eigenlijk al precies hoe ik de kraan in moet stellen, dan wacht ik tot de temp constant is, voel even, hang de tuinslang in mn aquarium, voel dan nog even wat het verschil is, maar ik hoef het eigenlijk nooit bij te regelen. hoeft ook niet exact te kloppen, 1a2 graden is geen probleem.
Nee dat begrijp ikquote:Op woensdag 5 januari 2011 13:45 schreef ditiseenusername het volgende:
[..]
"lauw" kraanwater kan al snel te warm zijn, pas daarmee op![]()
Ik voeg handwarm water toe, zonder toevoeging of iets, nog nooit problemen mee gehad![]()
@Perry, Thnx
Heeft iemand hier discussen verder?quote:Op donderdag 6 januari 2011 11:06 schreef stoeltafel het volgende:
Iemand behoefte aan 1KG discusvoer, gratis?
Gewoon even in de gaten houden..quote:Op donderdag 6 januari 2011 13:18 schreef Syd het volgende:
[..]
Nee dat begrijp ikvanavond ff voor eerst bak schoonmaken, kijken of ze het leuk gaan vinden.
Enkel sinds gisteren is 1 van me killivisjes ineens in de chillmode. Hij zweeft beetje stil tussen de planten op de bodem niks te doen normaal zwemt hij tussen de andere vissen boven.
Dat was gisteren nu ben ik hem kwijt in me 40 literbak. Moest weg dus kon niet lang kijken maar kon hem niet zo snel zien ook niet onder het hout waar die gisteren zat te chillen.
Normaal gedrag?
Klopt.. Vuurtjes reageren ook zo. Heerlijke techniekquote:Op donderdag 6 januari 2011 13:28 schreef admiraal_anaal het volgende:
Mijn garnalenbak is 25/26 graden en bij waterwissel doe ik altijd koud water zodat in korte tijd de temperatuur daalt naar ongeveer 19/20graden. In het begin was het onwetendheid maar het viel me op dat na een waterwissel, zo'n 2/3 dagen later veel garnalen eitjes hadden. Na wat uitzoekwerk bleek het een soort survivaltactiek te zijn van garnalen om te paren als het water koud wordt.
(dit geldt niet voor ieder soort trouwens want sommige soorten gingen dood)
Zal binnenkort even foto posten, ze zijn ongeveer 4 cm. De sluierstaart is ong. 6 cmquote:Op vrijdag 7 januari 2011 11:12 schreef PerryVogelbekdier het volgende:
Iedereen is hier welkom.. Zolang je maar foto's post![]()
Hoe groot zijn de goudvisjes?
Nee doe rustig aan, ga het dit keer op de juiste manier doen. Wel zijn alle vissen verkocht, leverde nog aardig wat geld opquote:Op donderdag 6 januari 2011 13:22 schreef Faithfulness het volgende:
[..]
Heeft iemand hier discussen verder?
Mijn schoonmoeder heeft discussen, maar je woont insane ver weg!
Is je bak al anders ingericht? Zo ja --> Pics please
Bij mij ook al 2 (vd 2).quote:Op vrijdag 7 januari 2011 14:31 schreef Komakie het volgende:
Helaas heeft mijn oranje dwerg kreeft het begeven
Zonder alle techniek. Alleen het glas en het kastje.quote:Op vrijdag 7 januari 2011 15:25 schreef PerryVogelbekdier het volgende:
1800 euro voor bak met alle techniek?
Hmmm..
Custom built inderdaad. Zeshoekig is ook duurder hč. Ik kan trouwens helemaal niks zelf maken hoor, ik ben zo onhandig als de tering. Moet gewoon ff verder zoeken naar iets betaalbaars.quote:Op vrijdag 7 januari 2011 16:11 schreef PerryVogelbekdier het volgende:
Designbak ofzo?
Want zo'n stuk uit glas laten maken kost je hooguit 200 euro..
Kastje kun je ook zelf maken, of een stalen frame (wat ik zou maken van RVS met al dat zoutwater). En natuurlijk nog een kapje maken.
Das wel vreemd, maar als ie eenmaal nog op de bodem ligt te happen, kun je em beter uit ze lijden verlossen..quote:Op vrijdag 7 januari 2011 22:35 schreef Syd het volgende:
Jammer man mijn killivis ligt op stervenhij ziet er erg eitjes uit en zwemt op de kop. Ik zie geen infecties ofzo enkel heel witjes de andere zie je het zwart heel duidelijk. Maar het leeft nog half dus eruit halen heeft geen zin
Wat te doen?
Garnaaltjesquote:Op zaterdag 8 januari 2011 12:06 schreef 4EverBlackEyed het volgende:
Mijn Algie is gisteren dood gegaan, ik vond het al verdacht dat ze zolang op de bodem lag..![]()
Ik hecht mij niet aan vissen, maar dit vind ik toch jammer aangezien ze 10 kunnen worden.
Heeft iemand een andere Algeneter-suggestie voor mijn Rekord 60 bakje?
De algeneters moeten goed op kunnen schieten met Corydorassen.
Leuke achtergrond.quote:Op zaterdag 8 januari 2011 10:25 schreef Creatix het volgende:
Hier even een fototje van mijn geweldige aquarium.![]()
Hij is vrij nieuw, dus iemand nog hints voor de inrichting?
[ afbeelding ]
Goede suggestie!quote:
quote:Op zaterdag 8 januari 2011 14:31 schreef PerryVogelbekdier het volgende:
Vuurgarnalen en consorten verlaten het water niet, aangezien ze dat zelf niet leuk vinden
Andere algeneter; 4 a 5 Oto's? (Otocinclus soort)
Worden niet heel groot, en kunnen netjes in een 60bak, en doen het goed met algjes.. Zijn rustige actieve en als ze verveeld worden door andere, zwemmen ze weg
Jammer van Algie
Uhu.. Wil zo snel mogelijk een Algie 2 of meerdere Algiesquote:Op zaterdag 8 januari 2011 15:31 schreef PerryVogelbekdier het volgende:
Net of je dan iets mist in de bak he? Ik ken het..
Oto's zijn niet de sterkste vissen, dus met overwennen naar je bak zou ik daar gewoon de tijd voor nemen. Dan zou het helemaal goed moeten komen
Heb je al een idee wat er in komt ?quote:Op zondag 9 januari 2011 22:19 schreef PerryVogelbekdier het volgende:
Wel aan het inlezen. Zelfde handleiding idd..
Opzich qua werk valt het allemaal wel mee. Alleen ff wat gaten in de bak boren voor de overloop. Meteen alle filtering vanaf onder ipv achter de bak..
Maargoed, het gaat nog wel ff duren met de 600liter bak, want het is niet niets natuurlijk.
Wellicht dat ik zelfs wacht tot ik verhuisd ben ofzo..
Nog niet, maar wel dat alles perfect op elkaar afgestemd is qua vissen, en niet klakkeloos maar er vanalles ingooienquote:Op zondag 9 januari 2011 22:21 schreef 4EverBlackEyed het volgende:
[..]
Heb je al een idee wat er in komt ?
Wel spannendquote:Op zondag 9 januari 2011 22:42 schreef PerryVogelbekdier het volgende:
[..]
Nog niet, maar wel dat alles perfect op elkaar afgestemd is qua vissen, en niet klakkeloos maar er vanalles ingooienKheb wel vanalles moois gezien, dus eerst maar rustig inlezen en kijken hoe/wat allemaal.
Ja, ongeveer onze huiskamer, gaat em hier iig niet worden, dus een koophuis dan maarquote:Op zondag 9 januari 2011 23:24 schreef PerryVogelbekdier het volgende:
RoggenSuper mooi!!
Maar daarvoor heb je volgens mij ook een aardig grote bak nodig..
Wel leuk zo al die dromen over mooie grote dingen..
Ik heb nu een Aqua Clear 110. Ziet er dus zo uit:quote:Op zondag 9 januari 2011 09:40 schreef PerryVogelbekdier het volgende:
@Shivo; wat voor een filter heb je nu?
Want oudere interne filters maken soms gewoon wat geluid.
Als je zo'n Jewel filter hebt, raad ik je aan een zelfde nieuwe te kopen. Dan zal het ineens een stuk stiller zijn. Dat was met mijn eerste bakkie namelijk ook zo.
En als je een 220 liter bak hebt.. Al eens gedacht aan een extern filter? Kan erg mooi zijn voor je bak, aangezien je dan geen filter meer ziet zitten.
Had ook zelf gekeken en ik had het duurder verwacht. Wel een offerte aan gevraagd maar volgens mij zit er meer werk in dan ik denk, wel heel gaaf. Moeilijk! Maar de Malawi is ook super, niet duur en super makkelijk.quote:Op zondag 9 januari 2011 22:19 schreef PerryVogelbekdier het volgende:
Opzich qua werk valt het allemaal wel mee. Alleen ff wat gaten in de bak boren voor de overloop. Meteen alle filtering vanaf onder ipv achter de bak..
Maargoed, het gaat nog wel ff duren met de 600liter bak, want het is niet niets natuurlijk.
Elementen kunnen wel wat hebben Shivo, maar soms zijn ze op of krijgen ze een tik waardoor ze ineens van slag af zijn. Een goede nieuwe koop je voor +- 25 euro.quote:Op zondag 9 januari 2011 23:49 schreef Shivo het volgende:
[..]
Ik heb nu een Aqua Clear 110. Ziet er dus zo uit:
[ afbeelding ]
Er hangt een verwarmingselement in (Marineland stealth) maar de temperatuur blijft heen en weer gaan tussen de 20 en 30 graden dus ik zit er aan te denken om een nieuw element te kopen. Ik heb alles van een particulier overgenomen dus het is allemaal al eerder gebruikt, misschien is deze aan vervanging toe. Gaan die elementen makkelijk stuk?
Op aanraden van de aquarium winkel heb ik gisteren de groffe witte steentjes gemengd met fijner zwart wat voedingsstoffen voor de plantjes bevat, en het blauwe TL licht vervangen voor wit licht. . En ik heb er meteen weer wat plantjes bijgezet. Het aquarium ziet er nu zo uit:
[ afbeelding ]
Heb nu al zin om er vissen in te doen, maar ik weet nog niet wat. Hoe lang is het verstandig te wachten om er vis in te doen?
Die hangt ook in mijn 25 liter bakje. Heb je daar genoeg circulatie aan?quote:Op zondag 9 januari 2011 23:49 schreef Shivo het volgende:
Ik heb nu een Aqua Clear 110. Ziet er dus zo uit:
[ afbeelding ]
Qua filtratie denk ik wel, er hangt ook een airpump in voor extra zuurstof.quote:Op maandag 10 januari 2011 08:42 schreef Kreator het volgende:
[..]
Die hangt ook in mijn 25 liter bakje. Heb je daar genoeg circulatie aan?
Naais!quote:Op woensdag 12 januari 2011 17:37 schreef Messina het volgende:
The old days:
[ afbeelding ]
New and improved:
[ afbeelding ]
Ik heb een nieuwe nick.
Ik ook!quote:Op woensdag 12 januari 2011 17:39 schreef 4EverBlackEyed het volgende:
[..]
Naais!
Vind het huisje nog steeds heel erg leuk.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Lijkt heel erg op de plant die ik ooit eens gekocht had en die volgens de verkoper niet gegeten werd door Corydorassen/algeneters.quote:Op woensdag 12 januari 2011 17:58 schreef Messina het volgende:
JA! Sumatravaren!
Hij zei iets met "varen".
[ afbeelding ]
Lijkt er wel op!
Er zitten drie kogelvisjes inquote:Op woensdag 12 januari 2011 18:01 schreef ditiseenusername het volgende:
Mooie bak Messina, weet je al wat je erin gaat doen?
Ohhh hoe herkenbaarquote:Op woensdag 12 januari 2011 18:07 schreef 4EverBlackEyed het volgende:
[..]
Lijkt heel erg op de plant die ik ooit eens gekocht had en die volgens de verkoper niet gegeten werd door Corydorassen/algeneters.
Hij was dezelfde dag nog gereduceerd tot drie stengeltjes zonder takjes.
Nou ja, heeft er nog iemand eetplezier aan gehad.
een tip van mij:quote:Op zondag 9 januari 2011 22:19 schreef PerryVogelbekdier het volgende:
Micranthemum umbrosum (die grote matquote:Op woensdag 12 januari 2011 17:55 schreef 4EverBlackEyed het volgende:
![]()
Herkenbaar!
Ik heb ook werkelijk geen idee wat voor planten ik heb.
Dat weet Perry wel, want daar heb ik plantjes van gekocht.
Herkenbaarquote:Op zondag 9 januari 2011 22:35 schreef Kreator het volgende:
Ik ben naar een koophuis aan het kijken omdat ik een mega-aquarium wil. Sadness Royale...
Geweldig deze kitsch.quote:Op zaterdag 8 januari 2011 10:25 schreef Creatix het volgende:
Hier even een fototje van mijn geweldige aquarium.![]()
Hij is vrij nieuw, dus iemand nog hints voor de inrichting?
[ afbeelding ]
Toevallig vandaag gekocht, goed boek.quote:Op woensdag 12 januari 2011 18:15 schreef --H-I-M-- het volgende:
[..]
een tip van mij:
http://www.bruna.nl/boeken/het-rifaquarium-9789048301300
heel goed en uitgebreid boek waar helemaal wordt uitgelegd hoe je het aquarium zelf bouwt, opzet etc etc. een aanrader!
Hoe ben jij momenteel je bak aan het inrichten?quote:Op donderdag 13 januari 2011 00:47 schreef stoeltafel het volgende:
[..]
Toevallig vandaag gekocht, goed boek.
Prima!quote:Op donderdag 13 januari 2011 00:30 schreef PerryVogelbekdier het volgende:
[..]
Micranthemum umbrosum (die grote mat)
Hygrophila polysperma sunset (die semi gekleurde stengeltjes)
Cardamina lyrata (die hele lange stengels)
En ik vergeet er nog eentje, maar daar weet ik zo ff de naam niet meer van.
Hoe doen je planten het eigenlijk?
@HIM: Dankje! Maar het gaat nog ff duren vrees ik
Niet, mijn bak heeft nu alleen heel veel garnalen en doe even 2 maanden niks. Maar ben veel aan het lezen, nu dus over een zeeaquarium maar er gebeurd nog weinig.quote:Op donderdag 13 januari 2011 00:51 schreef Staal het volgende:
[..]
Hoe ben jij momenteel je bak aan het inrichten?
Ik volg niet alles he.
Ahh, das wel jammer. Maargoed, wat doe je eraan he?quote:Op donderdag 13 januari 2011 00:50 schreef Staal het volgende:
En oh ja. Update m.b.t. tot mijn bakje.
Al een paar dagen zie ik maar twee kikkertjes. 1 oude uit de eerste lichting en 1 uit de tweede.
Vrees na dagen dat ik nog maar twee van de vier kikkertjes heb. Best wel klote.
Zal trouwens ook eens een foto maken voor in de OP.
Vandaag een dode neontetra. Ouderdom.
Ah ok, wel mooi om te horen dat het goed gaat met de plantjes.quote:Op donderdag 13 januari 2011 00:53 schreef 4EverBlackEyed het volgende:
[..]
Prima!
Die grote mat en de Cardamina Lyrata heb ik niet meer, want die waren losgeraakt en kon ik niet meer op het roostertje binden.
Ik heb nog twee andere soorten, eentje met een rode kleur aan de onderkant. Die doet het wel goed, maar is bedekt met penseelalg.
En nog eentje die op Hygrophila polysperma sunset lijkt, maar dan volledig groen. Die groeit nu als een tierelier en heel mijn aquarium staat daar mee vol.
Moet eigenlijk eens stekken, want ze groeien zowat het aquarium uit.
Allemaal verscholen achter je ADHD zeker. Want oh, ja, ik heb het zoooo moeilijk.quote:Op vrijdag 14 januari 2011 13:44 schreef stoeltafel het volgende:
Hey perrie,
Ga nu over maar een zeeaquariumDus als iemand mijn zoetwaterbak wilt kopen, fokkers krijgen korting
Gelukkig maar, hopelijk gaat het beter.quote:Op vrijdag 14 januari 2011 18:31 schreef Messina het volgende:
Ik zou zo naar een dokter gaan met m'n vis, maar er zijn geen kogelvisdokters
Maar hij heeft vandaag weer wat gegeten. Moest het hem wel aangeven met een pincet, maar hij at het.
Maak je toch niet zo druk, kost alleen maar energie:)quote:Op vrijdag 14 januari 2011 23:27 schreef Staal het volgende:
Sorry, schiet nu wel uit mijn slof maar neem het niet terug.
Dat is waar. Je doet niets aan dikke verveelde verwende pestgozertjes.quote:Op vrijdag 14 januari 2011 23:51 schreef stoeltafel het volgende:
[..]
Maak je toch niet zo druk, kost alleen maar energie:)
Dus het afrika gebeuren gaat ook al niet meer door?quote:Op vrijdag 14 januari 2011 13:44 schreef stoeltafel het volgende:
Hey perrie,
Hoe is het met je zee gedachten? Ben afgelopen week bij de Rifwachter geweest en wat super mooi!
Ga nu over maar een zeeaquariumDus als iemand mijn zoetwaterbak wilt kopen, fokkers krijgen korting
Stoeltafel heeft geen geduld. Hij is ziekelijk. En eerst een aquarium waar hij nog geen dag met zijn tengels uit kon blijven en maar roeren en zeiken. Paar probleempjes niet gepost (vergeten he, Versteeg?), dus een naamsverandering. Alles meteen zat. Discussen te koop, want ja mensen, Malawi is alles. Oh nee, paar dagen later toch niet. Weet je wat? We verpatsen de hele boel en we gaan voor zoutwater.quote:Op zaterdag 15 januari 2011 00:26 schreef PerryVogelbekdier het volgende:
Nadeel voor stoeltafel gaat 'geduld' zijn. Daarbij was discus een heel stuk minder moeilijk.
Alles moet nog nauwkeuriger gemeten worden.
quote:Op zaterdag 15 januari 2011 00:43 schreef Staal het volgende:
[..]
Stoeltafel heeft geen geduld. Hij is ziekelijk. En eerst een aquarium waar hij nog geen dag met zijn tengels uit kon blijven en maar roeren en zeiken. Paar probleempjes niet gepost (vergeten he, Versteeg?), dus een naamsverandering. Alles meteen zat. Discussen te koop, want ja mensen, Malawi is alles. Oh nee, paar dagen later toch niet. Weet je wat? We verpatsen de hele boel en we gaan voor zoutwater.
Hij heeft geen geduld. Nergens voor. Niets beklijft bij die gozer. Hij kan beter gewoon zijn verveling opvullen met een goed boek. Dat scheelt hem ook nog eens handen vol geld plus hij steekt er misschien nog eens iets van op.
Al die users hier posten met liefde over wat ze sjouwen en bij Versteeg zie ik enkel drang naar entertainment. Een leegte die moet worden opgevuld. En mind you, ik heb het vrij lang voor hem opgenomen met ruzie en al. Dat weet jij ook nog wel. Nou nu kots ik hem echt uit..
Jeez. Dat is aardig uit de hand gelopen. Zonde dat je geen foto's hebt. Ik heb zelf wel een keer foto's gezien van iemand die schildpadjes had. Die werden veel te groot en er werd een kamer met een bassin aangegeven van 2 bij 2 meter. Toch kan ik het me een klein beetje voorstellen. Het begint met een klein bakje en je gaat door. Dat werkt ook wel zo.quote:Op zaterdag 15 januari 2011 00:49 schreef Prowl het volgende:
Een vriend van mijn vader had een leuk "zeebakje" in de woonkamer
250x80x70 dus dat valt op zich mee
Maarrrrr..........
Hij had op een slaapkamer dan nog eens een 200x60x60 bak als sump met daarop nog eens 2x 600 liter vaten als buffer en dat alles op elkaar aangesloten met een kilometer aan PVC leidingen
Zee-egels zo groot als voetballen had hij![]()
Garnalen met antennes van zeker 30cm, ik weet nog dat hij een groene had gekocht, kostte maar 450 gulden
Elke dag zeker een uur ermee bezig en dan de hele zaterdag om alles in orde te houden
Begin jaren 90 heeft hij diverse NBAT districtskeuringen gewonnen, alleen jammer dat er online nergens geen foto's meer van te vinden zijn
Zijn vrouw is er wel vandoor gegaan toen de kinderen het huis uit waren
Minimaal 3 maanden. Soms 6 maanden. Tegen die tijd heb je al een moerdijk-water-idee. En 3 andere ideeen.quote:Op zaterdag 15 januari 2011 00:34 schreef stoeltafel het volgende:
We zullen het zien ga in ieder geval me best doen maar een zeeaquarium is natuurlijk heel anders dan zoet. In het begin kijk je enkele weken naar levend steen en het woord zegt het al dus genoeg leven vanaf het begin.
quote:Op zaterdag 15 januari 2011 01:20 schreef Kreator het volgende:
[..]
Minimaal 3 maanden. Soms 6 maanden. Tegen die tijd heb je al een moerdijk-water-idee. En 3 andere ideeen.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Blood runs through your veins, that's where our similarity ends.
In the end all you can hope for. Is the love you felt to equal the pain you've gone through.
quote:Op zaterdag 15 januari 2011 15:13 schreef 4EverBlackEyed het volgende:
Ze hadden geen Oto's meer, dus heb ik maar een Algie 2 en twee Corydoras Paleatussen gekocht.Oeeee algie IISPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
TZT willen we wel foto's natuurlijk!
Ik herken dat wel hoor, die koopdrang. Daarom gaat mijn man meestal mee, die houdt me wat in de perken.![]()
Ik was Mini-algie al da-gen kwijt, en dacht dat 'ie ergens dood zou liggen (ook al kon ik hem niet vinden). Pleeg ik net wat onderhoud aan het aquarium (achterwandje schoonmaken), floept daar mini-algie achter de achterwand vandaan!
Helaas ging hij er ook weer achter.![]()
En natuurlijk precies op zo'n punt waar je dus echt niet bij komt![]()
Nou ja, zal elke dag de achterwand wat wiebelen.
Je raekt an de dinge geweun.
Awwwquote:Op zaterdag 15 januari 2011 18:52 schreef BrandX het volgende:
ik heb een heeeele blije cory!
Ik had er drie. 2 dezelfde en een die er iets anders uit zag. Die derde was aldoor beetje een buitenbeentje en ik vond haar best wel zielig(volgens mij is het een haar
).
Ik heb gewacht tot mijn bak weer stabiel was en heb vanmiddag een vriendje voor haar gehaald
Dit is het resultaat:
Jah klopt!quote:
Die zijn ook mooi zeg!quote:Op zaterdag 15 januari 2011 18:59 schreef BrandX het volgende:
[..]
Jah klopt!
die andere twee zijn corydoras paleatus.
ze zijn leuken ze zijn goed bevriend met mijn geelpunt-algeneters (ancistrus leucostictus), met van die punten op hun kop
Ook zo gaaf
Om eerlijk te zijn zou ik het niet weten, ik denk zelf dat 3 mannen zijn en 1 vrouw? maarja heb ze gewoon uitgekozen in de dierenzaak en die zei me verder niks.quote:Op zaterdag 15 januari 2011 21:52 schreef 4EverBlackEyed het volgende:
Is jouw gupverhouding 2 man op 1 vrouw?
Ha ja!quote:Op zaterdag 15 januari 2011 22:29 schreef Syd het volgende:
[..]
Om eerlijk te zijn zou ik het niet weten, ik denk zelf dat 3 mannen zijn en 1 vrouw? maarja heb ze gewoon uitgekozen in de dierenzaak en die zei me verder niks.
Jouw "algie" is zelfde wat ik heb en ongeveer even groot. Ik had ze zo in de winkel gekocht.
Maandje of 2~3?quote:Op zaterdag 15 januari 2011 22:16 schreef 4EverBlackEyed het volgende:
Foto's van baby Algie 2, in de speciaalzaak kon men niet vertellen hoe oud hij/zij precies was.
Iemand misschien een idee hoe oud Algie is?
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Zijn z'n tandjes misschien te lang?quote:Op vrijdag 14 januari 2011 18:31 schreef Messina het volgende:
Ik zou zo naar een dokter gaan met m'n vis, maar er zijn geen kogelvisdokters
Maar hij heeft vandaag weer wat gegeten. Moest het hem wel aangeven met een pincet, maar hij at het.
1 op 3 of 4 werd mij geleerd.quote:Op zaterdag 15 januari 2011 23:17 schreef PerryVogelbekdier het volgende:
Beter kun je zorgen dat je 1 mannetje hebt, en 2 vrouwtjes.
Dus 1 mannetje omruilen voor een vrouwtje
Guppen vermenigvuldigen zich gruwelijk snel, dus binnen de kortste keren heb je er tig..
Dwergkogelvisjes hun tanden groeien nietquote:
Oh ja! Jij hebt dwergjes, is ook zo.quote:Op zondag 16 januari 2011 19:47 schreef Messina het volgende:
[..]
Dwergkogelvisjes hun tanden groeien niet![]()
Dat is een misverstand.
Ze zuigen voedsel naar binnen
Das wel beter..quote:
quote:Op zondag 16 januari 2011 19:02 schreef Syd het volgende:
lolachja zijn 3 miniscule slakjes, maar gekke is wel dat ze vanuit niets gekomen zijn. Ik had de planten al heel lang er in zitten misschien zaten er eitjes ofzo van de slakken in de wortels?
Vandaag heeft hij weer wat gegeten, dus denk (hoop) dat het gewoon even wat stress wasquote:Op zondag 16 januari 2011 20:18 schreef Samzz het volgende:
[..]
Oh ja! Jij hebt dwergjes, is ook zo.
Maar, hij eet nu weer goed?.
quote:Op zaterdag 15 januari 2011 15:13 schreef 4EverBlackEyed het volgende:
Ze hadden geen Oto's meer, dus heb ik maar een Algie 2 en twee Corydoras Paleatussen gekocht.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.In a world without fences, who needs Windows and Gates!
herkenbaarquote:Op zondag 16 januari 2011 22:21 schreef 4EverBlackEyed het volgende:
[..]
![]()
Bij mij kwamen de slakjes toen ik plantjes had gekocht.
Niet zo snel oordelenquote:Op zondag 16 januari 2011 22:50 schreef merry77 het volgende:
Slechts twee Cor paleatussen?
Kom op, pantsermeervallen moet je echt minimaal 6 van nemen. Is veel gezelliger voor die beesten.
Als je dan eens een deel van het water vervangt door vers koeler water, gaan ze daarna paren.
Zo heb ik uit eitjes tot twee keer toe een aantal opgekweekt.
En die beesten kunnen oud worden!
Van die laatste generatie heb ik er nog steeds twee en die zijn 15 jaar oud!!!
Omdat ze met zijn tweeen waren heb ik er 4 jongere bij gekocht. Nu zwemmen ze weer gezamelijk door de bak. Het zijn vrij schuwe vissen, dus een groepje geeft ze meer veiligheid.
[..]
ze horen wel in een school te zwemmen, dus dicht bij elkaar. dat kun je ook interpreteren als achter elkaar aan zitten. moeilijk te beoordelen zo over internet.quote:Op maandag 17 januari 2011 06:09 schreef Shivo het volgende:
Is het normaal dat die tetra's de hele tijd achter elkaar aan lopen te vangen? Ik dacht dat die beestjes relaxt met elkaar waren, maar zie ze eigenlijk voortduren ruzie maken. En zes tetra's op 220 liter lijkt me toch niet te veel.
Groetjes,
een aquarium newbie
Hoeveel tetra's heb je? Zes dus. Dat is weinig en als je er weinig hebt wil het schooltje wel uit elkaar gaan zwemmen.quote:Op maandag 17 januari 2011 06:09 schreef Shivo het volgende:
Is het normaal dat die tetra's de hele tijd achter elkaar aan lopen te vangen? Ik dacht dat die beestjes relaxt met elkaar waren, maar zie ze eigenlijk voortduren ruzie maken. En zes tetra's op 220 liter lijkt me toch niet te veel.
Groetjes,
een aquarium newbie
Het zijn er eigenlijk twee keer drie, van twee verschillende soorten tetra. Zo raadde de aquarium winkel het aan, eerst een paar weken met zes visjes beginnen en dan na een week of drie meer vissen toevoegen. Dat wacht ik dan maar even af.quote:Op maandag 17 januari 2011 20:02 schreef Staal het volgende:
[..]
Hoeveel tetra's heb je? Zes dus. Dat is weinig en als je er weinig hebt wil het schooltje wel uit elkaar gaan zwemmen.
Bij voortdurend opjagen kun je eens kijken of je misschien teveel mannetjes hebt op het aantal vrouwtjes.
Vrouwtjes herken je aan een boller buikje. Dan kun je er beter wat vrouwtjes bijhalen om te voorkomen dat een vrouwtje uitgeput raakt en het loodje legt.
Welke twee verschillende soorten tetra's heb je dan? Of heb je het nu over het geslacht?quote:Op maandag 17 januari 2011 20:13 schreef Shivo het volgende:
[..]
Het zijn er eigenlijk twee keer drie, van twee verschillende soorten tetra. Zo raadde de aquarium winkel het aan, eerst een paar weken met zes visjes beginnen en dan na een week of drie meer vissen toevoegen. Dat wacht ik dan maar even af.
Het is een 65 gallon bak (220 liter) dus niet erg klein. Volgens heb ik drie black skirt tetra's, die andere kan ik niet echt duiden. Zelfde vorm als neon tetra's, maar dan oranje met een zwarte stip net achter de kieuwen. Drie weken wachten is denk om de stikstof cyclus te laten stabiliseren?quote:Op maandag 17 januari 2011 20:36 schreef Staal het volgende:
[..]
Welke twee verschillende soorten tetra's heb je dan? Of heb je het nu over het geslacht?
Zet echt 2 vrouwen uit op 1 man, dat is veel rustiger dan 1 op 1.
Sowieso zijn het geen visjes om mee te kweken dus je hoeft niet bang te zijn voor nakomelingen. Dat zou echt een wonder zijn. Hoe groot is je aquarium? Wrs. niet zo groot anders vind ik het maar een gek advies.
Verder nog iets. Voel je geen mislukking als er toch een of twee het loodje leggen. Je doet niets verkeerd, kijk maar op verschillende fora, dit komt veelvuldig voor als mensen net neontetra's gekocht hebben. Altijd een of twee die het hoekje omgaan.
quote:Op maandag 17 januari 2011 21:08 schreef Prowl het volgende:
Tetra's zijn pas leuk in een groep vanaf 50 stuks
Dat is echt niet klein.quote:Op maandag 17 januari 2011 21:17 schreef Shivo het volgende:
[..]
Het is een 65 gallon bak (220 liter) dus niet erg klein. Volgens heb ik drie black skirt tetra's, die andere kan ik niet echt duiden. Zelfde vorm als neon tetra's, maar dan oranje met een zwarte stip net achter de kieuwen. Drie weken wachten is denk om de stikstof cyclus te laten stabiliseren?
Nou, ik heb even gelezen hoe het moet een paar weken geleden en het valt eigenlijk nog wel mee. Als de eitjes goed terecht komen op de bodem tussen de planten, heb je goeie kans dat ze het wel halen. Maar idd, het is niet zo makkelijk als een red cherry garnaal.quote:Op maandag 17 januari 2011 20:36 schreef Staal het volgende:
Sowieso zijn het geen visjes om mee te kweken dus je hoeft niet bang te zijn voor nakomelingen. Dat zou echt een wonder zijn. Hoe groot is je aquarium? Wrs. niet zo groot anders vind ik het maar een gek advies.
Nee, zo het nooit op deze manier aandurven omdat ik niet weet hoelang die kleistenen meegaan.quote:Op maandag 17 januari 2011 23:27 schreef admiraal_anaal het volgende:
Iemand ooit zoiets aangedurfd zelf te proberen?
http://forum.dwerggarnalen.nl/viewtopic.php?f=6&t=3918
Ik hou persoonlijk niet zo van die bakken die echt heeeeeeeelemaal vol met planten zitten. Wel netjes deze, maar toch. Dat blijft alleen zo als je er dagelijks aan gaat pielen.quote:Op maandag 17 januari 2011 23:39 schreef Staal het volgende:
[..]
Nee, zo het nooit op deze manier aandurven omdat ik niet weet hoelang die kleistenen meegaan.
Maar wat is het uiteindelijk mooi geworden..
Op tweederde zag ik wel een algprobleempje.
Uiteindelijk een schitterend aquarium. Echt. Met wat geduld. (Versteeg, lees je nog mee jong? Geduld.)
[ afbeelding ] Prachtig.
Ik merk ook dat bv mijn modderkruipers steeds actiever worden, als ik minder met de bak doe. Ik ververs nu eens per 14 dagen (en voer ze dagelijks) en verder doe ik eigenlijk helemaal niets. Dat merk je wel. Bak floreert en ik hoef maar eens per half jaar bij te knippen ofzo. Heb wel een kleine bak natuurlijk...quote:Op dinsdag 18 januari 2011 08:45 schreef PerryVogelbekdier het volgende:
Maar ik doe het echt maar 1x per 2 weken, omdat ik de vissen wat rust gun.. Dan maar even de laatste dagen naar een te volle bak kijken.
Waarom dat dan?quote:Op maandag 17 januari 2011 21:28 schreef Staal het volgende:
[..]
. Zeker.
Zit je met minder kun je het best Kardinaaltjes nemen.
Hoi,quote:Op dinsdag 18 januari 2011 08:25 schreef PerryVogelbekdier het volgende:
Dit gaat klauwen met geld en nog belangrijker... levend steen en ander zeldzaam wordend koraal enzo kosten
Opstart dus langer dan 1/2 maanden.. En als je dat niet inziet zie je ineens op een ochtend een berg mist in je bak, al het koraal dood, alle levende haven dood..
En eerlijk is eerlijk.. Koraal en alles is in deze wereld zeker niet iets wat onbeperkt te krijgen is. Wees er daarom zuinig op!
Wauwquote:Op maandag 17 januari 2011 23:27 schreef admiraal_anaal het volgende:
Iemand ooit zoiets aangedurfd zelf te proberen?
http://forum.dwerggarnalen.nl/viewtopic.php?f=6&t=3918
Ik ben benieuwd hoe het je afgaat. En dat levend steen, dat word daar uit de zee gevist of wat?quote:Op dinsdag 18 januari 2011 11:40 schreef stoeltafel het volgende:
[..]
Hoi,
De opstart duurt zeker wel 1 ā 2 maanden voordat de eerste opruim ploeg erin kan. Dit zijn dan een paar slakken, hermietkreeft en een visje maar het is nog lang niet zover. Het belangrijkste is dat de nitriet en ammoniak niet wordt gemeten een langere periode.
In het begin ligt er alleen steen in je aquarium dus dood koraal zal nog niet zo snel voorkomen. Het inrichting hoort heel langzaam te gaan. Ben in ieder geval erg benieuwd. Gister een mooie 2e hands bak overgenomen. De overgang van zoet naar zout kost nu gelukkig niks en dan heb ik al de techniek al.
Ben bezig om levend steen uit Fiji te importeren, schijn het meeste leven bevatten.
quote:Op zondag 16 januari 2011 23:34 schreef 4EverBlackEyed het volgende:
[..]
Niet zo snel oordelen![]()
Ik heb er nu zes (2 bijgekocht, had er nog 4, dat maakt samen 6).
Ze zeggen dat het wordt gepakt na een storm dus er wordt niks van het koraal afgetrokken. Maar het is volgens meer een steen met goede bacterieen erin dan echt koraal. Het levendsteen is de filter in een zeeaquarium samen met de afschuimer. Over ruim 2 weken heb ik alles binnen en dan beginnen met alles aansluiten, ben heel benieuwd.quote:Op dinsdag 18 januari 2011 18:35 schreef Samzz het volgende:
[..]
Wauw
[..]
Ik ben benieuwd hoe het je afgaat. En dat levend steen, dat word daar uit de zee gevist of wat?
Weet je al wat voor vissen je koopt?quote:Op dinsdag 18 januari 2011 23:02 schreef stoeltafel het volgende:
[..]
Ze zeggen dat het wordt gepakt na een storm dus er wordt niks van het koraal afgetrokken. Maar het is volgens meer een steen met goede bacterieen erin dan echt koraal. Het levendsteen is de filter in een zeeaquarium samen met de afschuimer. Over ruim 2 weken heb ik alles binnen en dan beginnen met alles aansluiten, ben heel benieuwd.
Echt koraal mag je ook niet zomaar uit zee trekken, dus dat is logisch. Ik was gewoon benieuwd hoe dat daar ging, maar gewoon uit zee dus.quote:Op dinsdag 18 januari 2011 23:02 schreef stoeltafel het volgende:
[..]
Ze zeggen dat het wordt gepakt na een storm dus er wordt niks van het koraal afgetrokken. Maar het is volgens meer een steen met goede bacterieen erin dan echt koraal. Het levendsteen is de filter in een zeeaquarium samen met de afschuimer. Over ruim 2 weken heb ik alles binnen en dan beginnen met alles aansluiten, ben heel benieuwd.
Dat is wel duidelijk hč:) Ben ook ziekelijk hč.quote:Op dinsdag 18 januari 2011 23:06 schreef Staal het volgende:
[..]
Weet je al wat voor vissen je koopt?
Ik kan je echt niet uitstaan maar ben toch wel benieuwd.
*Grijns* Ik was echt pissig op je.quote:Op woensdag 19 januari 2011 01:14 schreef stoeltafel het volgende:
[..]
Dat is wel duidelijk hč:) Ben ook ziekelijk hč.
Tof!quote:Maar heb er nog niet te veel naar gekeken maar pak niet zulke moeilijke vissen.
Weet alleen zeker dat ik niet t veel vissen ga nemen. Een mooie combinatie van koraal, vissen en lagere dieren. Fotos komen zo
Eik wel zo verstandig inderdaad. Koop je ook geen dood levend steen oid. Ik zou niet eens weten hoe je zoiets ziet. Liefhebbers zijn beter, dat zie je trouwens ook wel in deze reeks. Altijd wel iemand die iets aanbiedt of meedenkt.quote:Op woensdag 19 januari 2011 01:51 schreef stoeltafel het volgende:
Koop niks via mp maar wel via zeewaterforum, goede mensen en goede prijzen.
Dan wordt dat dus niks met doktersvissen.quote:Op woensdag 19 januari 2011 10:17 schreef stoeltafel het volgende:
Bak is 125x60x50 bruto 375 maar die komt in de eerste week van februari.
Heb daarom ook nog geen topic.
Denk alleen niet dat je te veel naar het aantal liters moet kijken. Sommige vissen hebben meer zwemruimte nodig dan andere vissen. Vind het wel raar dat erbij de picasso 1000L wordt aangeraden terwijl je die vis heel vaak ziet maar het is nog lang niet zover.quote:Op woensdag 19 januari 2011 11:07 schreef Kreator het volgende:
Er zijn verschillende adviezen en meningen. Ik lees veel verhalen over doktersvissen in te kleine aquaria die doodgaan. 500 liter lijkt me minimaal, maar uitzonderingen zullen er altijd zijn.
en hoeveel levend steen gaat er in?? je houd straks rond de 275 over.....quote:Op woensdag 19 januari 2011 10:17 schreef stoeltafel het volgende:
Bak is 125x60x50 bruto 375 maar die komt in de eerste week van februari.
Heb daarom ook nog geen topic.
Ik hoop dat ze heel oud worden, mijn oudste Paleatus heb ik nu vanaf juli 2008, maar toen was ze al volwassen.quote:Op dinsdag 18 januari 2011 22:28 schreef merry77 het volgende:
Fijn te horen. Je gaat de paleatus vaker zien dan.
Volgens mij hebben ze bij mij geleerd om bij het voeren van de tetra's onderste boven te gaan zwemmen aan de oppervlakte omdat ze dan ook voer kunnen eten.
En dat terwijl ik ze 's avonds toch ook met tabletten voer.
Vissen zijn inventief. De kardinalen die pikken soms ook naar de tabletten. Dus vandaar dat ik die er pas in doe als het donker is.
En behandel je paleatus goed en ze kunnen heel oud worden!
Ze zijn zelfs ouder nu dan de modderkruipers (kuhli) die ik had. En die waren ook zo'n 12 jaar.
[..]
Ik mishandel ze. Psychologisch dan hč.quote:Op donderdag 20 januari 2011 10:44 schreef Prowl het volgende:
5 jaar moet toch lukken als je er goed voor bent
Je moet je laptop met het forum geopend ook niet langs je aquarium zetten dierenbeul!quote:Op donderdag 20 januari 2011 10:56 schreef Kreator het volgende:
[..]
Ik mishandel ze. Psychologisch dan hč.
Vechten gaat er wel erger aan toe dan dat kan ik je zeggen.quote:Op donderdag 20 januari 2011 12:57 schreef Syd het volgende:
Ik heb 2 ancistrus leucostictus (algeneters) enkel zijn ze sinds vanochtend ineens heel actief tegen elkaar. Kan alleen niet zien of ze nu vechten of spelen.
Hier een filmpje net gemaakt, kan iemand mijn vertellen of ze elkaar nou lief vinden of dat dit tot doods toe doorgaat ?
Het ziet er super uit, maar ik heb het idee dat het zwaar moeilijk is om het zover te krijgen.quote:Op donderdag 20 januari 2011 14:18 schreef stoeltafel het volgende:
Perry,
Je wilt toch ook misschien over gaan naar zoutwater, check dit
Mooi of niet?
Haha laten we hopen van nietquote:Op donderdag 20 januari 2011 13:17 schreef Prowl het volgende:
[..]
Vechten gaat er wel erger aan toe dan dat kan ik je zeggen.
Ik denk dat het gewoon speelsheid is omdat ze jong zijn of het is een jongen en een meisje en dan.......................
komt er geen zand in?quote:Op woensdag 19 januari 2011 12:09 schreef stoeltafel het volgende:
Hoezo gaat er 100Liter af? Eerder max 50liter dus hou ongeveer 325L over wat prima is voor een beginner. Heb geen 1 vis die ik wil die nu afvalt door het volume.
Gebruik je ook plantenvoeding?quote:Op donderdag 20 januari 2011 22:20 schreef Syd het volgende:
Dus van 10 tot half 9 ofzo is ook prima? En me planten zijn nog steeds mooi groen, op paar bruine punten na.
Omgevingslicht helpt natuurlijk wel, maar is niet zo fel als 2 lampen. Daarom doe ik vooral als het buiten donker is nog wat uurtjes.quote:Op donderdag 20 januari 2011 22:20 schreef Syd het volgende:
Maar gaat het dan puur om de TL verlichting? Hoe zit het met omgevingslicht dan ?
Had het je graag gegeven, maar opsturen lijkt me ook niet watquote:Op vrijdag 21 januari 2011 19:45 schreef PerryVogelbekdier het volgende:
@4Ever, helaas kom ik niet in de buurt, anders had ik wel interesse..
Wat zijn dat voor vage appelslakken?quote:Op zaterdag 22 januari 2011 16:08 schreef PerryVogelbekdier het volgende:
Opsturen gaat niet goedkomen nee
Het is altijd afwachten.
De appelslakken ga ik bij de lfs dumpen, want ze vreten alle planten op uit de 2e bak
Heeft jouw javavaren al een goed baasje gevonden, eigenlijk?quote:Op zaterdag 22 januari 2011 16:08 schreef PerryVogelbekdier het volgende:
Opsturen gaat niet goedkomen nee
Het is altijd afwachten.
De appelslakken ga ik bij de lfs dumpen, want ze vreten alle planten op uit de 2e bak
Geen idee, maar ze gaan dus echt wieberen.. zonde van een flink aantal knaken aan planten iigquote:Op zaterdag 22 januari 2011 18:02 schreef Prowl het volgende:
[..]
Wat zijn dat voor vage appelslakken?
Die ik heb komen om van de honger als ze geen voer krijgen en alle planten laten ze staan.
Nog steeds niet.. Mocht je interesse hebben, dan stuur ik em opquote:Op zaterdag 22 januari 2011 23:38 schreef 4EverBlackEyed het volgende:
[..]
Heeft jouw javavaren al een goed baasje gevonden, eigenlijk?
Foto?quote:Op zondag 23 januari 2011 01:05 schreef PerryVogelbekdier het volgende:
[..]
Geen idee, maar ze gaan dus echt wieberen.. zonde van een flink aantal knaken aan planten iig(wel zelf gekweekt, maar toch)
[..]
Nog steeds niet.. Mocht je interesse hebben, dan stuur ik em op
Ja graag!quote:Op zondag 23 januari 2011 01:05 schreef PerryVogelbekdier het volgende:
Nog steeds niet.. Mocht je interesse hebben, dan stuur ik em op
Tja, tenzij jij hem graag wil hebben?quote:Op zondag 23 januari 2011 01:35 schreef Prowl het volgende:
[..]
Foto?
Ik wil em anders wel op komen halen als ie groot genoeg is
Ik zag jouw nieuwe visje in het aquariumtopic op bokt voorbij komenquote:Op zondag 23 januari 2011 12:05 schreef 4EverBlackEyed het volgende:
[..]
Tja, tenzij jij hem graag wil hebben?
Algie 2 is beroemdquote:Op zondag 23 januari 2011 12:09 schreef Samzz het volgende:
[..]
Ik zag jouw nieuwe visje in het aquariumtopic op bokt voorbij komen
Dat meen je niet?quote:Op zondag 23 januari 2011 01:32 schreef Messina het volgende:
Het zee-aquarium gaat niet door. Meneer heeft een 42-inch TV gekocht.
En om eerlijk te zijn ben ik er blij om! TV is een veel minder grote verantwoordelijkheid dan zo'n aqua
Helaas zag ik vanmorgen dat de plant flink was aangegeten door de slakken. Die slakken heb ik nu verwijderd uit het aquarium (en een andere eigenaar is gevonden daarvoor), dus als je er genoeg verhaaltjes aan voorleest, zal ie netjes herstellen en ook heeeel groot en sterk wordenquote:Op zondag 23 januari 2011 12:04 schreef 4EverBlackEyed het volgende:
[..]
Ja graag!
Dan zal ik hem voorlezen voor het slapen gaan![]()
Heb namelijk nog een plant nodig waar ze zich kunnen verstoppen.![]()
Zou jij mij je rekeningnummer willen geven en de verzendkosten?
Alvast bedankt.
Is goed, dan hoor ik het nog wel.quote:Op zondag 23 januari 2011 14:22 schreef PerryVogelbekdier het volgende:
Helaas zag ik vanmorgen dat de plant flink was aangegeten door de slakken. Die slakken heb ik nu verwijderd uit het aquarium (en een andere eigenaar is gevonden daarvoor), dus als je er genoeg verhaaltjes aan voorleest, zal ie netjes herstellen en ook heeeel groot en sterk wordenIk zal even kijken hoe het weer de komende dagen is. Als er geen nachtvorst is, zal ik em zo op de post doen naar je, en is het goed
Jawelquote:
Net gekeken, en komende dagen wordt het goed.quote:Op zondag 23 januari 2011 15:00 schreef 4EverBlackEyed het volgende:
[..]
Is goed, dan hoor ik het nog wel.![]()
Aangevreten is niet erg, misschien vindt Algie de plant ook erg lekker.
Dat is helemaal prima!quote:Op zondag 23 januari 2011 15:48 schreef PerryVogelbekdier het volgende:
[..]
Net gekeken, en komende dagen wordt het goed.
Als ik morgen voor 17:00 thuis ben, dan pak ik em in en stuur ik em op naar je.
Anders wordt het dinsdag..
Download je gewoon zo'n DVD-tje met een zeeaquariumscreensaver.quote:Op zondag 23 januari 2011 01:32 schreef Messina het volgende:
Het zee-aquarium gaat niet door. Meneer heeft een 42-inch TV gekocht.
En om eerlijk te zijn ben ik er blij om! TV is een veel minder grote verantwoordelijkheid dan zo'n aqua
Beschuit met roze en blauwe muisjes kopen.quote:Op maandag 24 januari 2011 20:41 schreef Syd het volgende:
Een van me platy panda's is zwanger, ziet er heel dik uit, en achterkant zit beetje oranje/geel iets met zwarte stippen.
Wat zal ik doen ?
haha, word duur grapje als ik zo lees,quote:Op maandag 24 januari 2011 20:44 schreef Staal het volgende:
[..]
Beschuit met roze en blauwe muisjes kopen.
quote:Er kunnen per worp tot wel honderd jonge visjes gebaard worden.
Heb niet al je posts gelezen. Ben nu al aan het multitasken dus ga ik ook nu niet doen.quote:Op maandag 24 januari 2011 20:51 schreef Syd het volgende:
[..]
haha, word duur grapje als ik zo lees,
[..]
Ja hij is gewoon mooi van lelijkheid. In het echt nog veel mooier. Nee, helaas alleen een foto van het naambordje gemaakt.quote:Op dinsdag 25 januari 2011 10:06 schreef PerryVogelbekdier het volgende:
Wel mooi om te zien. Heeft wel een ruime bak nodig lijkt me
WOW!!! Max length : 90.0 cm TL
Whaha, das best groot ja..
Toevallig wel foto's gemaakt van de winkel? Ben benieuwd iig.
Edit: grootte ligt aan de soort lees ik net
Hoe is de kwaliteit? Las op 2 andere forums dat de vissen er slecht bij zaten, mager, weinig kleur en sommige lagen dood in de bak. Is er ook een zoutwaterafdeling?quote:Op dinsdag 25 januari 2011 09:26 schreef Kreator het volgende:
Gisteren weer eens in de 'grootste dierenwinkel ter wereld' geweest, bij Duisburg. Indrukwekkend blijft het wel, hoeveel ze daar hebben. Alhoewel het me toch een beetje tegenviel hoeveel soorten vissen ze hebben (soms een paar soorten in 1 bak en dan 20 bakken hetzelfde).
Wel even een uurtje rustig langs alle aquaria gelopen en gezien dat een 190liter hoekbak nog wel moet lukken bij mij, qua gewicht. Zag een Jewel (ik heb wat tegen dat werk) die wel redelijk netjes was....voor maar 450 euro ofzoiets.
Zal het proberenquote:Op maandag 24 januari 2011 20:59 schreef Staal het volgende:
PS. Syd, foto's maken he? Ik wil altijd zo graag babyplatys zien. Is Perry niet gelukt maar ik zou ze zo graag willen zien.
Zoo Zajacquote:Op dinsdag 25 januari 2011 11:08 schreef Kreator het volgende:
De zoutwaterafdeling is vrij groot, maar er zijn niet echt heeeeeeeeeel veel soorten vissen. Wel veel bakken met dezelfde soort. Ik vind het bij Velda overzichtelijker, maar in Duitsland is het veel groter.
Ik vind de kwaliteit prima. De zoetwaterbakken staan er allemaal heel prima bij. Sommige zoutwaterbakken waren een beetje vies. Ik heb maar 1 dood diertje gezien en dat was een heremietkreeftje. Maar het is sowieso de moeite waard om te kijken, want ze hebben een paar prachtige demo-bakken.
Wat lief van je, Per. Wat zijn ze tof. Inderdaad al helemaal net hun ouders maar dan mini's.quote:Op dinsdag 25 januari 2011 21:28 schreef PerryVogelbekdier het volgende:
Ff snel wat foto's gemaakt van een paar jonkies (en een aparte blauwe mickey mouse minder jonge) die enigsinds gefotograffeerd wilde worden
Wel alles onbewerkt bij elkaar gegooid, omdat ik even geen bewerkingssoftware bij de hand heb.
[ afbeelding ]
Dat doe je goed. Heb je al een plan met de babies?quote:Op dinsdag 25 januari 2011 16:46 schreef Syd het volgende:
/ahh okay, zal dat eens even halenhet is "maar" een 40liter bak.
Als het gaat lopen met de jonkies zoals ik hoop, heb ik over een tijdje heel veel verschillende kleur/keusquote:Op dinsdag 25 januari 2011 21:43 schreef Staal het volgende:
[..]
Wat lief van je, Per. Wat zijn ze tof. Inderdaad al helemaal net hun ouders maar dan mini's.
Kan nu nog niet maar hang toch ook al weer twee jaar in deze reeks, wellicht kan ik er t.z.t. een paar van je overnemen.
Plan nog niet echt, heb gevoel dat niet veel zullen overlevenquote:Op dinsdag 25 januari 2011 21:46 schreef Staal het volgende:
[..]
Dat doe je goed. Heb je al een plan met de babies?
Klinkt misschien cru maar ik zou in jouw geval gewoon kijken wat er groot wordt en helemaal niets aan je bak doen. Tenzij je wilt kweken en verkopen, dan is het een ander verhaal maar dan kun je er beter een bakje bijkopen.
sorry zag nu pas je bericht, maar plantenvoeding volgens mij wel, heb 3 potjes van Sera (rood, lichtblauw en donkerblauwe dopje)quote:Op vrijdag 21 januari 2011 08:06 schreef PerryVogelbekdier het volgende:
[..]
Gebruik je ook plantenvoeding?
En wat zijn je waterwaardes?
Want anders worden die bruine punten steeds meer natuurlijk.
Hahaquote:Op dinsdag 25 januari 2011 23:07 schreef Kreator het volgende:
Ik vind platy's echt megasaai. Da's net een goudvis.
Toen ik het visje kreeg vond ik er ook echt geen donder aan. Net wat je zegt, vond het net een goudvis zonder sluiers, ook nog.quote:Op dinsdag 25 januari 2011 23:07 schreef Kreator het volgende:
Ik vind platy's echt megasaai. Da's net een goudvis.
Ahh ok. Die met de groene dop is Sera Florena. Dat is de plantenvoedingquote:Op dinsdag 25 januari 2011 23:10 schreef Syd het volgende:
[..]
sorry zag nu pas je bericht, maar plantenvoeding volgens mij wel, heb 3 potjes van Sera (rood, lichtblauw en donkerblauwe dopje)
En ik gebruik de quicktest van Sera en deze geven de waardes heel iets te hoog aan, maar volgens de winkelmedewerker voldoende voor mijn platy's. De rest van me vissen zien er nog gezond en "gelukkig" uit deze zitten er vanaf begin erin.
Valt mee hoor.. Platy's zijn echt snelle kwekers als het mee zit. Gelukkig niet zoals bij Guppy's, maar wel vlugquote:Op dinsdag 25 januari 2011 23:05 schreef Syd het volgende:
[..]
Wil over half jaartje ongeveer een grotere bak halen en dan echt gaan richten op het kweken. Het is toevallig dat 1 panda nu zwanger is.
Als je zoiets wil, wordt het co2 gebruiken, veel knippen en niet teveel vissen erin zetten.quote:Op dinsdag 25 januari 2011 23:53 schreef Syd het volgende:
[ afbeelding ]
Zag deze op google, je moet er van houden maar dit vind ik wel vet. Me volgend "project".
Naast het fatsoenlijk leren typen bedoel je?quote:Op dinsdag 25 januari 2011 23:53 schreef Syd het volgende:
[ afbeelding ]
Zag deze op google, je moet er van houden maar dit vind ik wel vet. Me volgend "project".
Nah wil niet echt een bonzaiboompje, denk aan stukje nep boomstam, en daar een soort van plant erin. Beetje improviseren.quote:Op woensdag 26 januari 2011 07:12 schreef PerryVogelbekdier het volgende:
[..]
Als je zoiets wil, wordt het co2 gebruiken, veel knippen en niet teveel vissen erin zetten.
Kheb het al eerder voorbij zien komen, maar best grappig om te zien.
Als je zoiets wil, wordt het co2 gebruiken, veel knippen en niet teveel vissen erin zetten.quote:Op woensdag 26 januari 2011 11:23 schreef Syd het volgende:
Nah wil niet echt een bonzaiboompje, denk aan stukje nep boomstam, en daar een soort van plant erin. Beetje improviseren.
Belangrijkste eigenschap: Saai!quote:
Oh, echt?quote:Op woensdag 26 januari 2011 13:25 schreef Prowl het volgende:
[..]
Belangrijkste eigenschap: Saai!
Ik heb er 3 gehad en als ze de hele dag op hout liggen zie je ze niet eens
Mijn 2 algenetertjes zitten zodra ik in de buurt kom ook áltijd verstopt onder de boomstronk en mijn 2 modderkruipers zie je ook nķķit.quote:Op woensdag 26 januari 2011 13:25 schreef Prowl het volgende:
Belangrijkste eigenschap: Saai!
Ik heb er 3 gehad en als ze de hele dag op hout liggen zie je ze niet eens
Spannend zeg! Heb je al een bak in gedachte? Lijkt me leuk om te volgen als je er daadwerkelijk mee bezig gaat!quote:Op woensdag 26 januari 2011 13:54 schreef Kreator het volgende:
Maar wel een tof ding om te zien dit. Ik ben aan het opschrijven welke vissen er in mijn nieuwe aqua zullen komen.
Heb toch maar besloten een 175/190 liter hoekbak te kopen. Dat past wel, qua gewicht.
Ik zal er dan wel een paar foto's enzo van maken. ;-). Heb nog geen bak specifiek in gedachten, met name omdat ik Juwel niet zo tof vind, maar ik heb wel een leuke Jewel gezien.quote:Op woensdag 26 januari 2011 14:39 schreef Messina het volgende:
Spannend zeg! Heb je al een bak in gedachte? Lijkt me leuk om te volgen als je er daadwerkelijk mee bezig gaat!
Ik heb zelf ook geen voorkeur voor Juwel maar op zich zijn het prima bakjes als je niet veeleisend bentquote:Op woensdag 26 januari 2011 14:54 schreef Kreator het volgende:
[..]
Ik zal er dan wel een paar foto's enzo van maken. ;-). Heb nog geen bak specifiek in gedachten, met name omdat ik Juwel niet zo tof vind, maar ik heb wel een leuke Jewel gezien..
Jouw bak ziet er ook mooi uit zo.
Nee klopt. Nu ja, ik weet niet of er ook een pomp en filter enzo bijzitten, maar die zou ik sowieso vervangen. Het gaat me puur om de vorm en houtsoort van de kast, want daar kijk je tenslotte toch de hele dag naar.quote:Op woensdag 26 januari 2011 14:57 schreef Prowl het volgende:
Ik heb zelf ook geen voorkeur voor Juwel maar op zich zijn het prima bakjes als je niet veeleisend bent
Ik ben ook niet zo'n Juwel fan, maar het gaat er inderdaad om hoe het eruit ziet. Juwel heeft een paar hele wanstaltige bakken, maar er zitten best mooie tussen.quote:Op woensdag 26 januari 2011 14:54 schreef Kreator het volgende:
[..]
Ik zal er dan wel een paar foto's enzo van maken. ;-). Heb nog geen bak specifiek in gedachten, met name omdat ik Juwel niet zo tof vind, maar ik heb wel een leuke Jewel gezien..
Jouw bak ziet er ook mooi uit zo.
What happened to Fluval?quote:Op woensdag 26 januari 2011 15:09 schreef Kreator het volgende:
Lijkt me wel een hele grote bak. Hoeveel liter issie?
Ik ben trouwens persoonlijk wel fan van boomstronkachtige dingen, met wortels enzo, dat zou hier ook wel mooi in staan denk ik.
Deze had ik gezien trouwens, maar in het echt issie minder lelijk.
http://www.juwel-aquarium(...)igon/16700_85770.jpg
Als iemand trouwens nog andere merken/modellen weet van onder de 200 liter, liefst in hoekvorm dan hoor ik het graag.
Oke. Omdat ik, als ik eerlijk ben, de Fluval hoekbak mooier vind dan de Juwel.quote:Op woensdag 26 januari 2011 15:34 schreef Kreator het volgende:
[..]
Die staat nog op mijn lijstje. Maar als ik iets vind met meer design, dan graag.
Ik ook, bij nader inzien. Ik was het even vergeten.quote:Op woensdag 26 januari 2011 15:36 schreef Samzz het volgende:
[..]
Oke. Omdat ik, als ik eerlijk ben, de Fluval hoekbak mooier vind dan de Juwel.
gelukkig zijn we niet aan het chatten.quote:Op woensdag 26 januari 2011 15:45 schreef Samzz het volgende:
Ik bedenk me net dat ik een panoramabak ook mooier vind dan een hoekbak
Maar, met een hoekbak heb je wel meer mogelijkheden qua gewicht verdeling en zo.^O^
Dit is toch ook een soort van slowchat?quote:Op woensdag 26 januari 2011 15:50 schreef Kreator het volgende:
[..]
gelukkig zijn we niet aan het chatten.
Mja, maar qua gewicht kan ik hier inderdaad meer mee. Meer 'glasruimte' met minder liters. Misschien ooit als ik ga verhuizen dan toch nog maar een hele grote voor erbij, maar zo lang wil ik niet meer wachten..
Kan je nagaan hoe goed het voelt als het lukt naar wensquote:Op woensdag 26 januari 2011 16:04 schreef Prowl het volgende:
Dieptewerking is wel erg lastig in een hoekbak
De oude Juwel Delta hoekbakken vind ik zelf leuker dat die bolle ruit maar die worden volgens mij al 10 jaar niet meer gemaakt
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |