Het is een 65 gallon bak (220 liter) dus niet erg klein. Volgens heb ik drie black skirt tetra's, die andere kan ik niet echt duiden. Zelfde vorm als neon tetra's, maar dan oranje met een zwarte stip net achter de kieuwen. Drie weken wachten is denk om de stikstof cyclus te laten stabiliseren?quote:Op maandag 17 januari 2011 20:36 schreef Staal het volgende:
[..]
Welke twee verschillende soorten tetra's heb je dan? Of heb je het nu over het geslacht?
Zet echt 2 vrouwen uit op 1 man, dat is veel rustiger dan 1 op 1.
Sowieso zijn het geen visjes om mee te kweken dus je hoeft niet bang te zijn voor nakomelingen. Dat zou echt een wonder zijn. Hoe groot is je aquarium? Wrs. niet zo groot anders vind ik het maar een gek advies.
Verder nog iets. Voel je geen mislukking als er toch een of twee het loodje leggen. Je doet niets verkeerd, kijk maar op verschillende fora, dit komt veelvuldig voor als mensen net neontetra's gekocht hebben. Altijd een of twee die het hoekje omgaan.
quote:Op maandag 17 januari 2011 21:08 schreef Prowl het volgende:
Tetra's zijn pas leuk in een groep vanaf 50 stuks
Dat is echt niet klein.quote:Op maandag 17 januari 2011 21:17 schreef Shivo het volgende:
[..]
Het is een 65 gallon bak (220 liter) dus niet erg klein. Volgens heb ik drie black skirt tetra's, die andere kan ik niet echt duiden. Zelfde vorm als neon tetra's, maar dan oranje met een zwarte stip net achter de kieuwen. Drie weken wachten is denk om de stikstof cyclus te laten stabiliseren?
Nou, ik heb even gelezen hoe het moet een paar weken geleden en het valt eigenlijk nog wel mee. Als de eitjes goed terecht komen op de bodem tussen de planten, heb je goeie kans dat ze het wel halen. Maar idd, het is niet zo makkelijk als een red cherry garnaal.quote:Op maandag 17 januari 2011 20:36 schreef Staal het volgende:
Sowieso zijn het geen visjes om mee te kweken dus je hoeft niet bang te zijn voor nakomelingen. Dat zou echt een wonder zijn. Hoe groot is je aquarium? Wrs. niet zo groot anders vind ik het maar een gek advies.
Nee, zo het nooit op deze manier aandurven omdat ik niet weet hoelang die kleistenen meegaan.quote:Op maandag 17 januari 2011 23:27 schreef admiraal_anaal het volgende:
Iemand ooit zoiets aangedurfd zelf te proberen?
http://forum.dwerggarnalen.nl/viewtopic.php?f=6&t=3918
Ik hou persoonlijk niet zo van die bakken die echt heeeeeeeelemaal vol met planten zitten. Wel netjes deze, maar toch. Dat blijft alleen zo als je er dagelijks aan gaat pielen.quote:Op maandag 17 januari 2011 23:39 schreef Staal het volgende:
[..]
Nee, zo het nooit op deze manier aandurven omdat ik niet weet hoelang die kleistenen meegaan.
Maar wat is het uiteindelijk mooi geworden..
Op tweederde zag ik wel een algprobleempje.
Uiteindelijk een schitterend aquarium. Echt. Met wat geduld. (Versteeg, lees je nog mee jong? Geduld.)
[ afbeelding ] Prachtig.
Ik merk ook dat bv mijn modderkruipers steeds actiever worden, als ik minder met de bak doe. Ik ververs nu eens per 14 dagen (en voer ze dagelijks) en verder doe ik eigenlijk helemaal niets. Dat merk je wel. Bak floreert en ik hoef maar eens per half jaar bij te knippen ofzo. Heb wel een kleine bak natuurlijk...quote:Op dinsdag 18 januari 2011 08:45 schreef PerryVogelbekdier het volgende:
Maar ik doe het echt maar 1x per 2 weken, omdat ik de vissen wat rust gun.. Dan maar even de laatste dagen naar een te volle bak kijken.
Waarom dat dan?quote:Op maandag 17 januari 2011 21:28 schreef Staal het volgende:
[..]
. Zeker.
Zit je met minder kun je het best Kardinaaltjes nemen.
Hoi,quote:Op dinsdag 18 januari 2011 08:25 schreef PerryVogelbekdier het volgende:
Dit gaat klauwen met geld en nog belangrijker... levend steen en ander zeldzaam wordend koraal enzo kosten
Opstart dus langer dan 1/2 maanden.. En als je dat niet inziet zie je ineens op een ochtend een berg mist in je bak, al het koraal dood, alle levende haven dood..
En eerlijk is eerlijk.. Koraal en alles is in deze wereld zeker niet iets wat onbeperkt te krijgen is. Wees er daarom zuinig op!
Wauwquote:Op maandag 17 januari 2011 23:27 schreef admiraal_anaal het volgende:
Iemand ooit zoiets aangedurfd zelf te proberen?
http://forum.dwerggarnalen.nl/viewtopic.php?f=6&t=3918
Ik ben benieuwd hoe het je afgaat. En dat levend steen, dat word daar uit de zee gevist of wat?quote:Op dinsdag 18 januari 2011 11:40 schreef stoeltafel het volgende:
[..]
Hoi,
De opstart duurt zeker wel 1 à 2 maanden voordat de eerste opruim ploeg erin kan. Dit zijn dan een paar slakken, hermietkreeft en een visje maar het is nog lang niet zover. Het belangrijkste is dat de nitriet en ammoniak niet wordt gemeten een langere periode.
In het begin ligt er alleen steen in je aquarium dus dood koraal zal nog niet zo snel voorkomen. Het inrichting hoort heel langzaam te gaan. Ben in ieder geval erg benieuwd. Gister een mooie 2e hands bak overgenomen. De overgang van zoet naar zout kost nu gelukkig niks en dan heb ik al de techniek al.
Ben bezig om levend steen uit Fiji te importeren, schijn het meeste leven bevatten.
quote:Op zondag 16 januari 2011 23:34 schreef 4EverBlackEyed het volgende:
[..]
Niet zo snel oordelen![]()
Ik heb er nu zes (2 bijgekocht, had er nog 4, dat maakt samen 6).
Ze zeggen dat het wordt gepakt na een storm dus er wordt niks van het koraal afgetrokken. Maar het is volgens meer een steen met goede bacterieen erin dan echt koraal. Het levendsteen is de filter in een zeeaquarium samen met de afschuimer. Over ruim 2 weken heb ik alles binnen en dan beginnen met alles aansluiten, ben heel benieuwd.quote:Op dinsdag 18 januari 2011 18:35 schreef Samzz het volgende:
[..]
Wauw
[..]
Ik ben benieuwd hoe het je afgaat. En dat levend steen, dat word daar uit de zee gevist of wat?
Weet je al wat voor vissen je koopt?quote:Op dinsdag 18 januari 2011 23:02 schreef stoeltafel het volgende:
[..]
Ze zeggen dat het wordt gepakt na een storm dus er wordt niks van het koraal afgetrokken. Maar het is volgens meer een steen met goede bacterieen erin dan echt koraal. Het levendsteen is de filter in een zeeaquarium samen met de afschuimer. Over ruim 2 weken heb ik alles binnen en dan beginnen met alles aansluiten, ben heel benieuwd.
Echt koraal mag je ook niet zomaar uit zee trekken, dus dat is logisch. Ik was gewoon benieuwd hoe dat daar ging, maar gewoon uit zee dus.quote:Op dinsdag 18 januari 2011 23:02 schreef stoeltafel het volgende:
[..]
Ze zeggen dat het wordt gepakt na een storm dus er wordt niks van het koraal afgetrokken. Maar het is volgens meer een steen met goede bacterieen erin dan echt koraal. Het levendsteen is de filter in een zeeaquarium samen met de afschuimer. Over ruim 2 weken heb ik alles binnen en dan beginnen met alles aansluiten, ben heel benieuwd.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |