abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 17 januari 2011 @ 21:08:20 #151
52493 Prowl
IMAGE GOES HERE
pi_91485573
Tetra's zijn pas leuk in een groep vanaf 50 stuks :P
Vi är Borg. Motstånd är meningslöst. Ni kommer att bli assimilerade!!
pi_91486148
quote:
7s.gif Op maandag 17 januari 2011 20:36 schreef Staal het volgende:

[..]

Welke twee verschillende soorten tetra's heb je dan? Of heb je het nu over het geslacht?
Zet echt 2 vrouwen uit op 1 man, dat is veel rustiger dan 1 op 1.

Sowieso zijn het geen visjes om mee te kweken dus je hoeft niet bang te zijn voor nakomelingen. Dat zou echt een wonder zijn. Hoe groot is je aquarium? Wrs. niet zo groot anders vind ik het maar een gek advies.

Verder nog iets. Voel je geen mislukking als er toch een of twee het loodje leggen. Je doet niets verkeerd, kijk maar op verschillende fora, dit komt veelvuldig voor als mensen net neontetra's gekocht hebben. Altijd een of twee die het hoekje omgaan.
Het is een 65 gallon bak (220 liter) dus niet erg klein. Volgens heb ik drie black skirt tetra's, die andere kan ik niet echt duiden. Zelfde vorm als neon tetra's, maar dan oranje met een zwarte stip net achter de kieuwen. Drie weken wachten is denk om de stikstof cyclus te laten stabiliseren?
Jesus saves but death prevails.
  maandag 17 januari 2011 @ 21:28:46 #153
42366 Staal
Happy cupcake. :')
pi_91486924
quote:
15s.gif Op maandag 17 januari 2011 21:08 schreef Prowl het volgende:
Tetra's zijn pas leuk in een groep vanaf 50 stuks :P
:Y . Zeker.

Zit je met minder kun je het best Kardinaaltjes nemen.
Un certain jeune homme
Saint-Mandé, 6 octobre 1929 - Paris, 7 août 2010.
Als je teveel denkt aan de tijd die je nog hebt vergeet je te leven.
  maandag 17 januari 2011 @ 21:36:47 #154
42366 Staal
pi_91487432
quote:
1s.gif Op maandag 17 januari 2011 21:17 schreef Shivo het volgende:

[..]

Het is een 65 gallon bak (220 liter) dus niet erg klein. Volgens heb ik drie black skirt tetra's, die andere kan ik niet echt duiden. Zelfde vorm als neon tetra's, maar dan oranje met een zwarte stip net achter de kieuwen. Drie weken wachten is denk om de stikstof cyclus te laten stabiliseren?
Dat is echt niet klein.

Heb niet alles gevolgd, dus ik als ik nu domme vragen stel.
Ik vind het echt een raar advies. Daar zit je dan met twee verschillende tetrasoorten en je weet niet eens welke soort en zelfs niet eens of het mannetjes of vrouwtjes zijn. Leuk zes visjes die elkaar naar het leven staan. Ik zou ze terugbrengen.

Weet niet wat je nog meer laat adviseren maar mijn advies is struinen naar info en plaatjes van vissen en ook planten. Kijk eerst naar wat jij mooi vindt en lees je in om te kijken of het past. Echt, laat je niks aanlullen door een aquariumwinkel. Ze hebben niet eens de moeite genomen om de soortnaam op een briefje te schrijven zodat jij kunt zoeken op internet.
Un certain jeune homme
  Official ESF Kreviewer maandag 17 januari 2011 @ 22:09:16 #155
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
pi_91489635
quote:
7s.gif Op maandag 17 januari 2011 20:36 schreef Staal het volgende:
Sowieso zijn het geen visjes om mee te kweken dus je hoeft niet bang te zijn voor nakomelingen. Dat zou echt een wonder zijn. Hoe groot is je aquarium? Wrs. niet zo groot anders vind ik het maar een gek advies.
Nou, ik heb even gelezen hoe het moet een paar weken geleden en het valt eigenlijk nog wel mee. Als de eitjes goed terecht komen op de bodem tussen de planten, heb je goeie kans dat ze het wel halen. Maar idd, het is niet zo makkelijk als een red cherry garnaal.

Verder ben ik het eens met Staal. Raar advies en je weet zo niet eens wat je hebt en wat je ermee moet.
Testvisjesprincipe vind ik ook een beetje raar. Je weet wat je waterwaardes zijn, dus als dat goed is, gaan je vissen echt niet zomaar dood. Tetra's moeten in grotere groepen leven.
pi_91494703
Iemand ooit zoiets aangedurfd zelf te proberen?
http://forum.dwerggarnalen.nl/viewtopic.php?f=6&t=3918

:9~
  maandag 17 januari 2011 @ 23:39:10 #157
42366 Staal
pi_91495290
quote:
1s.gif Op maandag 17 januari 2011 23:27 schreef admiraal_anaal het volgende:

Nee, zo het nooit op deze manier aandurven omdat ik niet weet hoelang die kleistenen meegaan.
Maar wat is het uiteindelijk mooi geworden. O+ .

Op tweederde zag ik wel een algprobleempje.
Uiteindelijk een schitterend aquarium. Echt. Met wat geduld. (Versteeg, lees je nog mee jong? Geduld.)

Prachtig.
Un certain jeune homme
pi_91495473
* Kwijlt.
Blood runs through your veins, that's where our similarity ends.
In the end all you can hope for. Is the love you felt to equal the pain you've gone through.
pi_91499831
Lees zeker mee, vandaag zeeaquarium besteld :)
Begin februari ophalen en dan de start, ben benieuwd hoe het gaat.
Opstart duurt al 1/2 maanden, we zullen het zien.
  dinsdag 18 januari 2011 @ 01:34:42 #160
42366 Staal
pi_91499869
Retorisch, stoeltafel, retorisch.

Ik zie je zoveelste mislukking wel weer tegemoet.
Un certain jeune homme
pi_91502229
Dit gaat klauwen met geld en nog belangrijker... levend steen en ander zeldzaam wordend koraal enzo kosten :(

Opstart dus langer dan 1/2 maanden.. En als je dat niet inziet zie je ineens op een ochtend een berg mist in je bak, al het koraal dood, alle levende haven dood.. :(

En eerlijk is eerlijk.. Koraal en alles is in deze wereld zeker niet iets wat onbeperkt te krijgen is. Wees er daarom zuinig op!

Gister heb ik een dode oude platy aangetroffen.. Maar toen moest ik eten koken, en toen ik daarna zocht kon ik em al niet meer vinden ;( De slakken zijn sneller blijkbaar.. :') ;(
Deze week even flink wat water verversen.

Kheb me planten goed geknipt en wat verplaatst, zodat de vissen meer zwemruimte hebben, en tegelijkertijd komt er meer licht in de bak, waardoor andere planten het nog beter gaan doen.

Khad een paar appelslakken in de 160liter bak zitten, maar ze eten al me jonge planten op! :( :(
Iemand nog interesse in 10 appelslakken? GRATIS! Anders gaan ze naar de aquazaak.
Prrrrttt
Op dinsdag 12 oktober 2010 19:11 schreef 4EverBlackEyed het volgende:Perry is de oppercavia :')
  Official ESF Kreviewer dinsdag 18 januari 2011 @ 08:41:14 #162
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
pi_91502398
quote:
6s.gif Op maandag 17 januari 2011 23:39 schreef Staal het volgende:

[..]

Nee, zo het nooit op deze manier aandurven omdat ik niet weet hoelang die kleistenen meegaan.
Maar wat is het uiteindelijk mooi geworden. O+ .

Op tweederde zag ik wel een algprobleempje.
Uiteindelijk een schitterend aquarium. Echt. Met wat geduld. (Versteeg, lees je nog mee jong? Geduld.)

[ afbeelding ] Prachtig.
Ik hou persoonlijk niet zo van die bakken die echt heeeeeeeelemaal vol met planten zitten. Wel netjes deze, maar toch. Dat blijft alleen zo als je er dagelijks aan gaat pielen.

En idd, opstarten van zw-aqua duurt echt wel wat langer dan een maand. Jammer weer dit.
pi_91502458
Zelf heb ik ook dat het de eerste week mooi is, en daarna heb je zoiets van; ik MOET knippen, want het wordt een oerwoud. En meestal knip ik er dan een volle emmer uit.

Maar ik doe het echt maar 1x per 2 weken, omdat ik de vissen wat rust gun.. Dan maar even de laatste dagen naar een te volle bak kijken.
Prrrrttt
Op dinsdag 12 oktober 2010 19:11 schreef 4EverBlackEyed het volgende:Perry is de oppercavia :')
  Official ESF Kreviewer dinsdag 18 januari 2011 @ 08:49:39 #164
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
pi_91502508
quote:
1s.gif Op dinsdag 18 januari 2011 08:45 schreef PerryVogelbekdier het volgende:
Maar ik doe het echt maar 1x per 2 weken, omdat ik de vissen wat rust gun.. Dan maar even de laatste dagen naar een te volle bak kijken.
Ik merk ook dat bv mijn modderkruipers steeds actiever worden, als ik minder met de bak doe. Ik ververs nu eens per 14 dagen (en voer ze dagelijks) en verder doe ik eigenlijk helemaal niets. Dat merk je wel. Bak floreert en ik hoef maar eens per half jaar bij te knippen ofzo. Heb wel een kleine bak natuurlijk...
  dinsdag 18 januari 2011 @ 08:50:19 #165
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_91502515
quote:
14s.gif Op maandag 17 januari 2011 21:28 schreef Staal het volgende:

[..]

:Y . Zeker.

Zit je met minder kun je het best Kardinaaltjes nemen.
Waarom dat dan?

Mijn varen heeft loopt een beetje uit. Het stuk hout waar hij op zit neemt hij steeds meer in beslag. Wat ik nu alleen het geval, de plek waar hij begon begint een beetje een open plek te worden waar niet zo veel bladeren meer groeien. Aan de wortels die uitgelopen zitten dan wel weer hele mooie blaadjes.
Wat kan ik het beste met het oude gedeelte doen? Ik ben een beetje bang dat als ik het weg haal ik weinig meer over hou.

De wortels zitten trouwens al zo goed als onder het grind. Ik denk dat ik binnenkort bladeren uit het grind heb komen :')
Terje Haakonsen: "Snowboarding is about fresh tracks, carving powder, being yourself and not being judged by others"
Komakie: "Van sneeuwballen gooien komt boemsen!"
Shaun Farmer: "That's gnarly"
pi_91502883
Ik heb nog een complete javavaren over.. Iemand van hier interesse tegen verzendkosten? (of je komt em ophalen :P)
Prrrrttt
pi_91507210
quote:
Op dinsdag 18 januari 2011 08:25 schreef PerryVogelbekdier het volgende:
Dit gaat klauwen met geld en nog belangrijker... levend steen en ander zeldzaam wordend koraal enzo kosten :(

Opstart dus langer dan 1/2 maanden.. En als je dat niet inziet zie je ineens op een ochtend een berg mist in je bak, al het koraal dood, alle levende haven dood.. :(

En eerlijk is eerlijk.. Koraal en alles is in deze wereld zeker niet iets wat onbeperkt te krijgen is. Wees er daarom zuinig op!
Hoi,

De opstart duurt zeker wel 1 à 2 maanden voordat de eerste opruim ploeg erin kan. Dit zijn dan een paar slakken, hermietkreeft en een visje maar het is nog lang niet zover. Het belangrijkste is dat de nitriet en ammoniak niet wordt gemeten een langere periode.

In het begin ligt er alleen steen in je aquarium dus dood koraal zal nog niet zo snel voorkomen. Het inrichting hoort heel langzaam te gaan. Ben in ieder geval erg benieuwd. Gister een mooie 2e hands bak overgenomen. De overgang van zoet naar zout kost nu gelukkig niks en dan heb ik al de techniek al.

Ben bezig om levend steen uit Fiji te importeren, schijn het meeste leven bevatten.
pi_91525975
dit is al de 2e keer dat ik een muggenlarve rond zie zwemmen :? die dingen komen uit de diepvries :?
  dinsdag 18 januari 2011 @ 18:35:38 #169
191665 Samzz
Patagonische supergirl
pi_91526407
quote:
1s.gif Op maandag 17 januari 2011 23:27 schreef admiraal_anaal het volgende:

Wauw _O_

quote:
1s.gif Op dinsdag 18 januari 2011 11:40 schreef stoeltafel het volgende:

[..]

Hoi,

De opstart duurt zeker wel 1 à 2 maanden voordat de eerste opruim ploeg erin kan. Dit zijn dan een paar slakken, hermietkreeft en een visje maar het is nog lang niet zover. Het belangrijkste is dat de nitriet en ammoniak niet wordt gemeten een langere periode.

In het begin ligt er alleen steen in je aquarium dus dood koraal zal nog niet zo snel voorkomen. Het inrichting hoort heel langzaam te gaan. Ben in ieder geval erg benieuwd. Gister een mooie 2e hands bak overgenomen. De overgang van zoet naar zout kost nu gelukkig niks en dan heb ik al de techniek al.

Ben bezig om levend steen uit Fiji te importeren, schijn het meeste leven bevatten.
Ik ben benieuwd hoe het je afgaat. En dat levend steen, dat word daar uit de zee gevist of wat?
“What do I wear in bed? Why, Chanel No. 5, of course”
pi_91536275
Vandaag even het aquarium een complete make-over gegeven, nu heb ik de plantjes los in het grind gezet. Maar nu blijkt dat mijn goudvissen het prachtig vinden om deze los te trekken, wat kan ik hier tegen doen?
Ik had bij de wortels van de planten klei/vitamine bolletjes gedaan, maar zodra de vissen een plant eruit trekken(of ik terugzet) komt er een witte wolk van die bolletjes af, is dit schadelijk voor de vissies want nu is het water wazig geworden?

Even een up-to-date foto;
  dinsdag 18 januari 2011 @ 22:04:00 #171
42366 Staal
pi_91538569
Goudvissen in een mooi onderkomen. O+ . Ik heb de kitscherige leeuwenkop en ook de zwarte telescoop. Zijn buitenvissen die momenteel weer binnen overwinteren. Ze hebben alle kwetsbare grasjes en plantjes kapot getrokken. Ze zien het als sla. :').

Denk niet dat het vrijkomen van de bolletjes kwaad kan hoor.

Mocht je nog eens een make over doen, neem dan een zandbodem. Goudvissen grondelen heel graag en zand is goed voor hun kieuwen plus het zijn vervuilers dus zand is dan ook voor jou makkelijker schoonmaken. ;).
Un certain jeune homme
pi_91540262
Fijn te horen. Je gaat de paleatus vaker zien dan.
Volgens mij hebben ze bij mij geleerd om bij het voeren van de tetra's onderste boven te gaan zwemmen aan de oppervlakte omdat ze dan ook voer kunnen eten.
En dat terwijl ik ze 's avonds toch ook met tabletten voer.

Vissen zijn inventief. De kardinalen die pikken soms ook naar de tabletten. Dus vandaar dat ik die er pas in doe als het donker is.

En behandel je paleatus goed en ze kunnen heel oud worden!
Ze zijn zelfs ouder nu dan de modderkruipers (kuhli) die ik had. En die waren ook zo'n 12 jaar.

quote:
7s.gif Op zondag 16 januari 2011 23:34 schreef 4EverBlackEyed het volgende:

[..]

Niet zo snel oordelen :)

Ik heb er nu zes (2 bijgekocht, had er nog 4, dat maakt samen 6).
In a world without fences, who needs Windows and Gates!
pi_91542376
quote:
1s.gif Op dinsdag 18 januari 2011 18:35 schreef Samzz het volgende:

[..]

Wauw _O_

[..]

Ik ben benieuwd hoe het je afgaat. En dat levend steen, dat word daar uit de zee gevist of wat?
Ze zeggen dat het wordt gepakt na een storm dus er wordt niks van het koraal afgetrokken. Maar het is volgens meer een steen met goede bacterieen erin dan echt koraal. Het levendsteen is de filter in een zeeaquarium samen met de afschuimer. Over ruim 2 weken heb ik alles binnen en dan beginnen met alles aansluiten, ben heel benieuwd.
  dinsdag 18 januari 2011 @ 23:06:55 #174
42366 Staal
pi_91542615
quote:
1s.gif Op dinsdag 18 januari 2011 23:02 schreef stoeltafel het volgende:

[..]

Ze zeggen dat het wordt gepakt na een storm dus er wordt niks van het koraal afgetrokken. Maar het is volgens meer een steen met goede bacterieen erin dan echt koraal. Het levendsteen is de filter in een zeeaquarium samen met de afschuimer. Over ruim 2 weken heb ik alles binnen en dan beginnen met alles aansluiten, ben heel benieuwd.
Weet je al wat voor vissen je koopt?

Ik kan je echt niet uitstaan maar ben toch wel benieuwd.
Un certain jeune homme
  dinsdag 18 januari 2011 @ 23:39:19 #175
191665 Samzz
Patagonische supergirl
pi_91544172
quote:
1s.gif Op dinsdag 18 januari 2011 23:02 schreef stoeltafel het volgende:

[..]

Echt koraal mag je ook niet zomaar uit zee trekken, dus dat is logisch. Ik was gewoon benieuwd hoe dat daar ging, maar gewoon uit zee dus.

Weet je al wat over de bewoners?
“What do I wear in bed? Why, Chanel No. 5, of course”
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')