Dus het afrika gebeuren gaat ook al niet meer door?quote:Op vrijdag 14 januari 2011 13:44 schreef stoeltafel het volgende:
Hey perrie,
Hoe is het met je zee gedachten? Ben afgelopen week bij de Rifwachter geweest en wat super mooi!
Ga nu over maar een zeeaquariumDus als iemand mijn zoetwaterbak wilt kopen, fokkers krijgen korting
Stoeltafel heeft geen geduld. Hij is ziekelijk. En eerst een aquarium waar hij nog geen dag met zijn tengels uit kon blijven en maar roeren en zeiken. Paar probleempjes niet gepost (vergeten he, Versteeg?), dus een naamsverandering. Alles meteen zat. Discussen te koop, want ja mensen, Malawi is alles. Oh nee, paar dagen later toch niet. Weet je wat? We verpatsen de hele boel en we gaan voor zoutwater.quote:Op zaterdag 15 januari 2011 00:26 schreef PerryVogelbekdier het volgende:
Nadeel voor stoeltafel gaat 'geduld' zijn. Daarbij was discus een heel stuk minder moeilijk.
Alles moet nog nauwkeuriger gemeten worden.
quote:Op zaterdag 15 januari 2011 00:43 schreef Staal het volgende:
[..]
Stoeltafel heeft geen geduld. Hij is ziekelijk. En eerst een aquarium waar hij nog geen dag met zijn tengels uit kon blijven en maar roeren en zeiken. Paar probleempjes niet gepost (vergeten he, Versteeg?), dus een naamsverandering. Alles meteen zat. Discussen te koop, want ja mensen, Malawi is alles. Oh nee, paar dagen later toch niet. Weet je wat? We verpatsen de hele boel en we gaan voor zoutwater.
Hij heeft geen geduld. Nergens voor. Niets beklijft bij die gozer. Hij kan beter gewoon zijn verveling opvullen met een goed boek. Dat scheelt hem ook nog eens handen vol geld plus hij steekt er misschien nog eens iets van op.
Al die users hier posten met liefde over wat ze sjouwen en bij Versteeg zie ik enkel drang naar entertainment. Een leegte die moet worden opgevuld. En mind you, ik heb het vrij lang voor hem opgenomen met ruzie en al. Dat weet jij ook nog wel. Nou nu kots ik hem echt uit..
Jeez. Dat is aardig uit de hand gelopen. Zonde dat je geen foto's hebt. Ik heb zelf wel een keer foto's gezien van iemand die schildpadjes had. Die werden veel te groot en er werd een kamer met een bassin aangegeven van 2 bij 2 meter. Toch kan ik het me een klein beetje voorstellen. Het begint met een klein bakje en je gaat door. Dat werkt ook wel zo.quote:Op zaterdag 15 januari 2011 00:49 schreef Prowl het volgende:
Een vriend van mijn vader had een leuk "zeebakje" in de woonkamer
250x80x70 dus dat valt op zich mee
Maarrrrr..........
Hij had op een slaapkamer dan nog eens een 200x60x60 bak als sump met daarop nog eens 2x 600 liter vaten als buffer en dat alles op elkaar aangesloten met een kilometer aan PVC leidingen
Zee-egels zo groot als voetballen had hij![]()
Garnalen met antennes van zeker 30cm, ik weet nog dat hij een groene had gekocht, kostte maar 450 gulden
Elke dag zeker een uur ermee bezig en dan de hele zaterdag om alles in orde te houden
Begin jaren 90 heeft hij diverse NBAT districtskeuringen gewonnen, alleen jammer dat er online nergens geen foto's meer van te vinden zijn
Zijn vrouw is er wel vandoor gegaan toen de kinderen het huis uit waren
Minimaal 3 maanden. Soms 6 maanden. Tegen die tijd heb je al een moerdijk-water-idee. En 3 andere ideeen.quote:Op zaterdag 15 januari 2011 00:34 schreef stoeltafel het volgende:
We zullen het zien ga in ieder geval me best doen maar een zeeaquarium is natuurlijk heel anders dan zoet. In het begin kijk je enkele weken naar levend steen en het woord zegt het al dus genoeg leven vanaf het begin.
quote:Op zaterdag 15 januari 2011 01:20 schreef Kreator het volgende:
[..]
Minimaal 3 maanden. Soms 6 maanden. Tegen die tijd heb je al een moerdijk-water-idee. En 3 andere ideeen.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Blood runs through your veins, that's where our similarity ends.
In the end all you can hope for. Is the love you felt to equal the pain you've gone through.
quote:Op zaterdag 15 januari 2011 15:13 schreef 4EverBlackEyed het volgende:
Ze hadden geen Oto's meer, dus heb ik maar een Algie 2 en twee Corydoras Paleatussen gekocht.Oeeee algie IISPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
TZT willen we wel foto's natuurlijk!
Ik herken dat wel hoor, die koopdrang. Daarom gaat mijn man meestal mee, die houdt me wat in de perken.![]()
Ik was Mini-algie al da-gen kwijt, en dacht dat 'ie ergens dood zou liggen (ook al kon ik hem niet vinden). Pleeg ik net wat onderhoud aan het aquarium (achterwandje schoonmaken), floept daar mini-algie achter de achterwand vandaan!
Helaas ging hij er ook weer achter.![]()
En natuurlijk precies op zo'n punt waar je dus echt niet bij komt![]()
Nou ja, zal elke dag de achterwand wat wiebelen.
Je raekt an de dinge geweun.
Awwwquote:Op zaterdag 15 januari 2011 18:52 schreef BrandX het volgende:
ik heb een heeeele blije cory!
Ik had er drie. 2 dezelfde en een die er iets anders uit zag. Die derde was aldoor beetje een buitenbeentje en ik vond haar best wel zielig(volgens mij is het een haar
).
Ik heb gewacht tot mijn bak weer stabiel was en heb vanmiddag een vriendje voor haar gehaald
Dit is het resultaat:
Jah klopt!quote:
Die zijn ook mooi zeg!quote:Op zaterdag 15 januari 2011 18:59 schreef BrandX het volgende:
[..]
Jah klopt!
die andere twee zijn corydoras paleatus.
ze zijn leuken ze zijn goed bevriend met mijn geelpunt-algeneters (ancistrus leucostictus), met van die punten op hun kop
Ook zo gaaf
Om eerlijk te zijn zou ik het niet weten, ik denk zelf dat 3 mannen zijn en 1 vrouw? maarja heb ze gewoon uitgekozen in de dierenzaak en die zei me verder niks.quote:Op zaterdag 15 januari 2011 21:52 schreef 4EverBlackEyed het volgende:
Is jouw gupverhouding 2 man op 1 vrouw?
Ha ja!quote:Op zaterdag 15 januari 2011 22:29 schreef Syd het volgende:
[..]
Om eerlijk te zijn zou ik het niet weten, ik denk zelf dat 3 mannen zijn en 1 vrouw? maarja heb ze gewoon uitgekozen in de dierenzaak en die zei me verder niks.
Jouw "algie" is zelfde wat ik heb en ongeveer even groot. Ik had ze zo in de winkel gekocht.
Maandje of 2~3?quote:Op zaterdag 15 januari 2011 22:16 schreef 4EverBlackEyed het volgende:
Foto's van baby Algie 2, in de speciaalzaak kon men niet vertellen hoe oud hij/zij precies was.
Iemand misschien een idee hoe oud Algie is?
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Zijn z'n tandjes misschien te lang?quote:Op vrijdag 14 januari 2011 18:31 schreef Messina het volgende:
Ik zou zo naar een dokter gaan met m'n vis, maar er zijn geen kogelvisdokters
Maar hij heeft vandaag weer wat gegeten. Moest het hem wel aangeven met een pincet, maar hij at het.
1 op 3 of 4 werd mij geleerd.quote:Op zaterdag 15 januari 2011 23:17 schreef PerryVogelbekdier het volgende:
Beter kun je zorgen dat je 1 mannetje hebt, en 2 vrouwtjes.
Dus 1 mannetje omruilen voor een vrouwtje
Guppen vermenigvuldigen zich gruwelijk snel, dus binnen de kortste keren heb je er tig..
Dwergkogelvisjes hun tanden groeien nietquote:
Oh ja! Jij hebt dwergjes, is ook zo.quote:Op zondag 16 januari 2011 19:47 schreef Messina het volgende:
[..]
Dwergkogelvisjes hun tanden groeien niet![]()
Dat is een misverstand.
Ze zuigen voedsel naar binnen
Das wel beter..quote:
quote:Op zondag 16 januari 2011 19:02 schreef Syd het volgende:
lolachja zijn 3 miniscule slakjes, maar gekke is wel dat ze vanuit niets gekomen zijn. Ik had de planten al heel lang er in zitten misschien zaten er eitjes ofzo van de slakken in de wortels?
Vandaag heeft hij weer wat gegeten, dus denk (hoop) dat het gewoon even wat stress wasquote:Op zondag 16 januari 2011 20:18 schreef Samzz het volgende:
[..]
Oh ja! Jij hebt dwergjes, is ook zo.
Maar, hij eet nu weer goed?.
quote:Op zaterdag 15 januari 2011 15:13 schreef 4EverBlackEyed het volgende:
Ze hadden geen Oto's meer, dus heb ik maar een Algie 2 en twee Corydoras Paleatussen gekocht.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.In a world without fences, who needs Windows and Gates!
herkenbaarquote:Op zondag 16 januari 2011 22:21 schreef 4EverBlackEyed het volgende:
[..]
![]()
Bij mij kwamen de slakjes toen ik plantjes had gekocht.
Niet zo snel oordelenquote:Op zondag 16 januari 2011 22:50 schreef merry77 het volgende:
Slechts twee Cor paleatussen?
Kom op, pantsermeervallen moet je echt minimaal 6 van nemen. Is veel gezelliger voor die beesten.
Als je dan eens een deel van het water vervangt door vers koeler water, gaan ze daarna paren.
Zo heb ik uit eitjes tot twee keer toe een aantal opgekweekt.
En die beesten kunnen oud worden!
Van die laatste generatie heb ik er nog steeds twee en die zijn 15 jaar oud!!!
Omdat ze met zijn tweeen waren heb ik er 4 jongere bij gekocht. Nu zwemmen ze weer gezamelijk door de bak. Het zijn vrij schuwe vissen, dus een groepje geeft ze meer veiligheid.
[..]
ze horen wel in een school te zwemmen, dus dicht bij elkaar. dat kun je ook interpreteren als achter elkaar aan zitten. moeilijk te beoordelen zo over internet.quote:Op maandag 17 januari 2011 06:09 schreef Shivo het volgende:
Is het normaal dat die tetra's de hele tijd achter elkaar aan lopen te vangen? Ik dacht dat die beestjes relaxt met elkaar waren, maar zie ze eigenlijk voortduren ruzie maken. En zes tetra's op 220 liter lijkt me toch niet te veel.
Groetjes,
een aquarium newbie
Hoeveel tetra's heb je? Zes dus. Dat is weinig en als je er weinig hebt wil het schooltje wel uit elkaar gaan zwemmen.quote:Op maandag 17 januari 2011 06:09 schreef Shivo het volgende:
Is het normaal dat die tetra's de hele tijd achter elkaar aan lopen te vangen? Ik dacht dat die beestjes relaxt met elkaar waren, maar zie ze eigenlijk voortduren ruzie maken. En zes tetra's op 220 liter lijkt me toch niet te veel.
Groetjes,
een aquarium newbie
Het zijn er eigenlijk twee keer drie, van twee verschillende soorten tetra. Zo raadde de aquarium winkel het aan, eerst een paar weken met zes visjes beginnen en dan na een week of drie meer vissen toevoegen. Dat wacht ik dan maar even af.quote:Op maandag 17 januari 2011 20:02 schreef Staal het volgende:
[..]
Hoeveel tetra's heb je? Zes dus. Dat is weinig en als je er weinig hebt wil het schooltje wel uit elkaar gaan zwemmen.
Bij voortdurend opjagen kun je eens kijken of je misschien teveel mannetjes hebt op het aantal vrouwtjes.
Vrouwtjes herken je aan een boller buikje. Dan kun je er beter wat vrouwtjes bijhalen om te voorkomen dat een vrouwtje uitgeput raakt en het loodje legt.
Welke twee verschillende soorten tetra's heb je dan? Of heb je het nu over het geslacht?quote:Op maandag 17 januari 2011 20:13 schreef Shivo het volgende:
[..]
Het zijn er eigenlijk twee keer drie, van twee verschillende soorten tetra. Zo raadde de aquarium winkel het aan, eerst een paar weken met zes visjes beginnen en dan na een week of drie meer vissen toevoegen. Dat wacht ik dan maar even af.
Het is een 65 gallon bak (220 liter) dus niet erg klein. Volgens heb ik drie black skirt tetra's, die andere kan ik niet echt duiden. Zelfde vorm als neon tetra's, maar dan oranje met een zwarte stip net achter de kieuwen. Drie weken wachten is denk om de stikstof cyclus te laten stabiliseren?quote:Op maandag 17 januari 2011 20:36 schreef Staal het volgende:
[..]
Welke twee verschillende soorten tetra's heb je dan? Of heb je het nu over het geslacht?
Zet echt 2 vrouwen uit op 1 man, dat is veel rustiger dan 1 op 1.
Sowieso zijn het geen visjes om mee te kweken dus je hoeft niet bang te zijn voor nakomelingen. Dat zou echt een wonder zijn. Hoe groot is je aquarium? Wrs. niet zo groot anders vind ik het maar een gek advies.
Verder nog iets. Voel je geen mislukking als er toch een of twee het loodje leggen. Je doet niets verkeerd, kijk maar op verschillende fora, dit komt veelvuldig voor als mensen net neontetra's gekocht hebben. Altijd een of twee die het hoekje omgaan.
quote:Op maandag 17 januari 2011 21:08 schreef Prowl het volgende:
Tetra's zijn pas leuk in een groep vanaf 50 stuks
Dat is echt niet klein.quote:Op maandag 17 januari 2011 21:17 schreef Shivo het volgende:
[..]
Het is een 65 gallon bak (220 liter) dus niet erg klein. Volgens heb ik drie black skirt tetra's, die andere kan ik niet echt duiden. Zelfde vorm als neon tetra's, maar dan oranje met een zwarte stip net achter de kieuwen. Drie weken wachten is denk om de stikstof cyclus te laten stabiliseren?
Nou, ik heb even gelezen hoe het moet een paar weken geleden en het valt eigenlijk nog wel mee. Als de eitjes goed terecht komen op de bodem tussen de planten, heb je goeie kans dat ze het wel halen. Maar idd, het is niet zo makkelijk als een red cherry garnaal.quote:Op maandag 17 januari 2011 20:36 schreef Staal het volgende:
Sowieso zijn het geen visjes om mee te kweken dus je hoeft niet bang te zijn voor nakomelingen. Dat zou echt een wonder zijn. Hoe groot is je aquarium? Wrs. niet zo groot anders vind ik het maar een gek advies.
Nee, zo het nooit op deze manier aandurven omdat ik niet weet hoelang die kleistenen meegaan.quote:Op maandag 17 januari 2011 23:27 schreef admiraal_anaal het volgende:
Iemand ooit zoiets aangedurfd zelf te proberen?
http://forum.dwerggarnalen.nl/viewtopic.php?f=6&t=3918
Ik hou persoonlijk niet zo van die bakken die echt heeeeeeeelemaal vol met planten zitten. Wel netjes deze, maar toch. Dat blijft alleen zo als je er dagelijks aan gaat pielen.quote:Op maandag 17 januari 2011 23:39 schreef Staal het volgende:
[..]
Nee, zo het nooit op deze manier aandurven omdat ik niet weet hoelang die kleistenen meegaan.
Maar wat is het uiteindelijk mooi geworden..
Op tweederde zag ik wel een algprobleempje.
Uiteindelijk een schitterend aquarium. Echt. Met wat geduld. (Versteeg, lees je nog mee jong? Geduld.)
[ afbeelding ] Prachtig.
Ik merk ook dat bv mijn modderkruipers steeds actiever worden, als ik minder met de bak doe. Ik ververs nu eens per 14 dagen (en voer ze dagelijks) en verder doe ik eigenlijk helemaal niets. Dat merk je wel. Bak floreert en ik hoef maar eens per half jaar bij te knippen ofzo. Heb wel een kleine bak natuurlijk...quote:Op dinsdag 18 januari 2011 08:45 schreef PerryVogelbekdier het volgende:
Maar ik doe het echt maar 1x per 2 weken, omdat ik de vissen wat rust gun.. Dan maar even de laatste dagen naar een te volle bak kijken.
Waarom dat dan?quote:Op maandag 17 januari 2011 21:28 schreef Staal het volgende:
[..]
. Zeker.
Zit je met minder kun je het best Kardinaaltjes nemen.
Hoi,quote:Op dinsdag 18 januari 2011 08:25 schreef PerryVogelbekdier het volgende:
Dit gaat klauwen met geld en nog belangrijker... levend steen en ander zeldzaam wordend koraal enzo kosten
Opstart dus langer dan 1/2 maanden.. En als je dat niet inziet zie je ineens op een ochtend een berg mist in je bak, al het koraal dood, alle levende haven dood..
En eerlijk is eerlijk.. Koraal en alles is in deze wereld zeker niet iets wat onbeperkt te krijgen is. Wees er daarom zuinig op!
Wauwquote:Op maandag 17 januari 2011 23:27 schreef admiraal_anaal het volgende:
Iemand ooit zoiets aangedurfd zelf te proberen?
http://forum.dwerggarnalen.nl/viewtopic.php?f=6&t=3918
Ik ben benieuwd hoe het je afgaat. En dat levend steen, dat word daar uit de zee gevist of wat?quote:Op dinsdag 18 januari 2011 11:40 schreef stoeltafel het volgende:
[..]
Hoi,
De opstart duurt zeker wel 1 ā 2 maanden voordat de eerste opruim ploeg erin kan. Dit zijn dan een paar slakken, hermietkreeft en een visje maar het is nog lang niet zover. Het belangrijkste is dat de nitriet en ammoniak niet wordt gemeten een langere periode.
In het begin ligt er alleen steen in je aquarium dus dood koraal zal nog niet zo snel voorkomen. Het inrichting hoort heel langzaam te gaan. Ben in ieder geval erg benieuwd. Gister een mooie 2e hands bak overgenomen. De overgang van zoet naar zout kost nu gelukkig niks en dan heb ik al de techniek al.
Ben bezig om levend steen uit Fiji te importeren, schijn het meeste leven bevatten.
quote:Op zondag 16 januari 2011 23:34 schreef 4EverBlackEyed het volgende:
[..]
Niet zo snel oordelen![]()
Ik heb er nu zes (2 bijgekocht, had er nog 4, dat maakt samen 6).
Ze zeggen dat het wordt gepakt na een storm dus er wordt niks van het koraal afgetrokken. Maar het is volgens meer een steen met goede bacterieen erin dan echt koraal. Het levendsteen is de filter in een zeeaquarium samen met de afschuimer. Over ruim 2 weken heb ik alles binnen en dan beginnen met alles aansluiten, ben heel benieuwd.quote:Op dinsdag 18 januari 2011 18:35 schreef Samzz het volgende:
[..]
Wauw
[..]
Ik ben benieuwd hoe het je afgaat. En dat levend steen, dat word daar uit de zee gevist of wat?
Weet je al wat voor vissen je koopt?quote:Op dinsdag 18 januari 2011 23:02 schreef stoeltafel het volgende:
[..]
Ze zeggen dat het wordt gepakt na een storm dus er wordt niks van het koraal afgetrokken. Maar het is volgens meer een steen met goede bacterieen erin dan echt koraal. Het levendsteen is de filter in een zeeaquarium samen met de afschuimer. Over ruim 2 weken heb ik alles binnen en dan beginnen met alles aansluiten, ben heel benieuwd.
Echt koraal mag je ook niet zomaar uit zee trekken, dus dat is logisch. Ik was gewoon benieuwd hoe dat daar ging, maar gewoon uit zee dus.quote:Op dinsdag 18 januari 2011 23:02 schreef stoeltafel het volgende:
[..]
Ze zeggen dat het wordt gepakt na een storm dus er wordt niks van het koraal afgetrokken. Maar het is volgens meer een steen met goede bacterieen erin dan echt koraal. Het levendsteen is de filter in een zeeaquarium samen met de afschuimer. Over ruim 2 weken heb ik alles binnen en dan beginnen met alles aansluiten, ben heel benieuwd.
Dat is wel duidelijk hč:) Ben ook ziekelijk hč.quote:Op dinsdag 18 januari 2011 23:06 schreef Staal het volgende:
[..]
Weet je al wat voor vissen je koopt?
Ik kan je echt niet uitstaan maar ben toch wel benieuwd.
*Grijns* Ik was echt pissig op je.quote:Op woensdag 19 januari 2011 01:14 schreef stoeltafel het volgende:
[..]
Dat is wel duidelijk hč:) Ben ook ziekelijk hč.
Tof!quote:Maar heb er nog niet te veel naar gekeken maar pak niet zulke moeilijke vissen.
Weet alleen zeker dat ik niet t veel vissen ga nemen. Een mooie combinatie van koraal, vissen en lagere dieren. Fotos komen zo
Eik wel zo verstandig inderdaad. Koop je ook geen dood levend steen oid. Ik zou niet eens weten hoe je zoiets ziet. Liefhebbers zijn beter, dat zie je trouwens ook wel in deze reeks. Altijd wel iemand die iets aanbiedt of meedenkt.quote:Op woensdag 19 januari 2011 01:51 schreef stoeltafel het volgende:
Koop niks via mp maar wel via zeewaterforum, goede mensen en goede prijzen.
Dan wordt dat dus niks met doktersvissen.quote:Op woensdag 19 januari 2011 10:17 schreef stoeltafel het volgende:
Bak is 125x60x50 bruto 375 maar die komt in de eerste week van februari.
Heb daarom ook nog geen topic.
Denk alleen niet dat je te veel naar het aantal liters moet kijken. Sommige vissen hebben meer zwemruimte nodig dan andere vissen. Vind het wel raar dat erbij de picasso 1000L wordt aangeraden terwijl je die vis heel vaak ziet maar het is nog lang niet zover.quote:Op woensdag 19 januari 2011 11:07 schreef Kreator het volgende:
Er zijn verschillende adviezen en meningen. Ik lees veel verhalen over doktersvissen in te kleine aquaria die doodgaan. 500 liter lijkt me minimaal, maar uitzonderingen zullen er altijd zijn.
en hoeveel levend steen gaat er in?? je houd straks rond de 275 over.....quote:Op woensdag 19 januari 2011 10:17 schreef stoeltafel het volgende:
Bak is 125x60x50 bruto 375 maar die komt in de eerste week van februari.
Heb daarom ook nog geen topic.
Ik hoop dat ze heel oud worden, mijn oudste Paleatus heb ik nu vanaf juli 2008, maar toen was ze al volwassen.quote:Op dinsdag 18 januari 2011 22:28 schreef merry77 het volgende:
Fijn te horen. Je gaat de paleatus vaker zien dan.
Volgens mij hebben ze bij mij geleerd om bij het voeren van de tetra's onderste boven te gaan zwemmen aan de oppervlakte omdat ze dan ook voer kunnen eten.
En dat terwijl ik ze 's avonds toch ook met tabletten voer.
Vissen zijn inventief. De kardinalen die pikken soms ook naar de tabletten. Dus vandaar dat ik die er pas in doe als het donker is.
En behandel je paleatus goed en ze kunnen heel oud worden!
Ze zijn zelfs ouder nu dan de modderkruipers (kuhli) die ik had. En die waren ook zo'n 12 jaar.
[..]
Ik mishandel ze. Psychologisch dan hč.quote:Op donderdag 20 januari 2011 10:44 schreef Prowl het volgende:
5 jaar moet toch lukken als je er goed voor bent
Je moet je laptop met het forum geopend ook niet langs je aquarium zetten dierenbeul!quote:Op donderdag 20 januari 2011 10:56 schreef Kreator het volgende:
[..]
Ik mishandel ze. Psychologisch dan hč.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |