abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 15 januari 2011 @ 00:08:10 #101
52493 Prowl
IMAGE GOES HERE
pi_91349973
Bagger, ik was vergeten hoe zwaar zo'n bak van 150x60x60 was :{

Maar hij staat wel mooi in de woonkamer *O*

Wel weer heel toevallig dat deze bak ook van die bakkenlijmer uit asten komt _O-

Deze week maar eens een mailtje sturen of ik er achter kan komen hoe oud deze bak is

En en zat nog 1 ancistrus meneer verstopt in een "overloop" in een laagje drap van 2 cm waar hij dus 2 weken in overleefd heeft :{ :{ :{
Vi är Borg. Motstånd är meningslöst. Ni kommer att bli assimilerade!!
  zaterdag 15 januari 2011 @ 00:10:12 #102
52493 Prowl
IMAGE GOES HERE
pi_91350167
quote:
1s.gif Op vrijdag 14 januari 2011 13:44 schreef stoeltafel het volgende:
Hey perrie,

Hoe is het met je zee gedachten? Ben afgelopen week bij de Rifwachter geweest en wat super mooi!
Ga nu over maar een zeeaquarium :) Dus als iemand mijn zoetwaterbak wilt kopen, fokkers krijgen korting
Dus het afrika gebeuren gaat ook al niet meer door? 8)7

Weet je wel hoeveel werk een zeebak is? :{ :{

Discus houden is nog minder moeilijk ;(
pi_91351298
Nadeel voor stoeltafel gaat 'geduld' zijn. Daarbij was discus een heel stuk minder moeilijk.
Alles moet nog nauwkeuriger gemeten worden.
Prrrrttt
Op dinsdag 12 oktober 2010 19:11 schreef 4EverBlackEyed het volgende:Perry is de oppercavia :')
pi_91351821
We zullen het zien ga in ieder geval me best doen maar een zeeaquarium is natuurlijk heel anders dan zoet. In het begin kijk je enkele weken naar levend steen en het woord zegt het al dus genoeg leven vanaf het begin.
  zaterdag 15 januari 2011 @ 00:43:38 #105
42366 Staal
Happy cupcake. :')
pi_91352422
quote:
1s.gif Op zaterdag 15 januari 2011 00:26 schreef PerryVogelbekdier het volgende:
Nadeel voor stoeltafel gaat 'geduld' zijn. Daarbij was discus een heel stuk minder moeilijk.
Alles moet nog nauwkeuriger gemeten worden.
Stoeltafel heeft geen geduld. Hij is ziekelijk. En eerst een aquarium waar hij nog geen dag met zijn tengels uit kon blijven en maar roeren en zeiken. Paar probleempjes niet gepost (vergeten he, Versteeg?), dus een naamsverandering. Alles meteen zat. Discussen te koop, want ja mensen, Malawi is alles. Oh nee, paar dagen later toch niet. Weet je wat? We verpatsen de hele boel en we gaan voor zoutwater.

Hij heeft geen geduld. Nergens voor. Niets beklijft bij die gozer. Hij kan beter gewoon zijn verveling opvullen met een goed boek. Dat scheelt hem ook nog eens handen vol geld plus hij steekt er misschien nog eens iets van op.

Al die users hier posten met liefde over wat ze sjouwen en bij Versteeg zie ik enkel drang naar entertainment. Een leegte die moet worden opgevuld. En mind you, ik heb het vrij lang voor hem opgenomen met ruzie en al. Dat weet jij ook nog wel. Nou nu kots ik hem echt uit. :r.
Un certain jeune homme
Saint-Mandé, 6 octobre 1929 - Paris, 7 août 2010.
Als je teveel denkt aan de tijd die je nog hebt vergeet je te leven.
  zaterdag 15 januari 2011 @ 00:49:59 #106
52493 Prowl
IMAGE GOES HERE
pi_91352809
Een vriend van mijn vader had een leuk "zeebakje" in de woonkamer

250x80x70 dus dat valt op zich mee

Maarrrrr..........

Hij had op een slaapkamer dan nog eens een 200x60x60 bak als sump met daarop nog eens 2x 600 liter vaten als buffer en dat alles op elkaar aangesloten met een kilometer aan PVC leidingen

Zee-egels zo groot als voetballen had hij :o
Garnalen met antennes van zeker 30cm, ik weet nog dat hij een groene had gekocht, kostte maar 450 gulden :{

Elke dag zeker een uur ermee bezig en dan de hele zaterdag om alles in orde te houden

Begin jaren 90 heeft hij diverse NBAT districtskeuringen gewonnen, alleen jammer dat er online nergens geen foto's meer van te vinden zijn

Zijn vrouw is er wel vandoor gegaan toen de kinderen het huis uit waren :')
  zaterdag 15 januari 2011 @ 00:51:21 #107
52493 Prowl
IMAGE GOES HERE
pi_91352885
quote:
8s.gif Op zaterdag 15 januari 2011 00:43 schreef Staal het volgende:

[..]

Stoeltafel heeft geen geduld. Hij is ziekelijk. En eerst een aquarium waar hij nog geen dag met zijn tengels uit kon blijven en maar roeren en zeiken. Paar probleempjes niet gepost (vergeten he, Versteeg?), dus een naamsverandering. Alles meteen zat. Discussen te koop, want ja mensen, Malawi is alles. Oh nee, paar dagen later toch niet. Weet je wat? We verpatsen de hele boel en we gaan voor zoutwater.

Hij heeft geen geduld. Nergens voor. Niets beklijft bij die gozer. Hij kan beter gewoon zijn verveling opvullen met een goed boek. Dat scheelt hem ook nog eens handen vol geld plus hij steekt er misschien nog eens iets van op.

Al die users hier posten met liefde over wat ze sjouwen en bij Versteeg zie ik enkel drang naar entertainment. Een leegte die moet worden opgevuld. En mind you, ik heb het vrij lang voor hem opgenomen met ruzie en al. Dat weet jij ook nog wel. Nou nu kots ik hem echt uit. :r.
*O*

Dat wist ik al vanaf zijn eerste post maar ik hou mn mond wel, heeft toch geen nut om er wat van te zeggen :{
  zaterdag 15 januari 2011 @ 01:08:24 #108
42366 Staal
Happy cupcake. :')
pi_91353705
quote:
15s.gif Op zaterdag 15 januari 2011 00:49 schreef Prowl het volgende:
Een vriend van mijn vader had een leuk "zeebakje" in de woonkamer

250x80x70 dus dat valt op zich mee

Maarrrrr..........

Hij had op een slaapkamer dan nog eens een 200x60x60 bak als sump met daarop nog eens 2x 600 liter vaten als buffer en dat alles op elkaar aangesloten met een kilometer aan PVC leidingen

Zee-egels zo groot als voetballen had hij :o
Garnalen met antennes van zeker 30cm, ik weet nog dat hij een groene had gekocht, kostte maar 450 gulden :{

Elke dag zeker een uur ermee bezig en dan de hele zaterdag om alles in orde te houden

Begin jaren 90 heeft hij diverse NBAT districtskeuringen gewonnen, alleen jammer dat er online nergens geen foto's meer van te vinden zijn

Zijn vrouw is er wel vandoor gegaan toen de kinderen het huis uit waren :')
Jeez. Dat is aardig uit de hand gelopen. Zonde dat je geen foto's hebt. Ik heb zelf wel een keer foto's gezien van iemand die schildpadjes had. Die werden veel te groot en er werd een kamer met een bassin aangegeven van 2 bij 2 meter. Toch kan ik het me een klein beetje voorstellen. Het begint met een klein bakje en je gaat door. Dat werkt ook wel zo.

Ik heb gelukkig een partner die de limiet wel aangeeft. En we wonen niet zo groot dat scheelt ook.
Het is al terug van 3 naar 1 hoofdbak en de buitenbak uiteraard.
Un certain jeune homme
Saint-Mandé, 6 octobre 1929 - Paris, 7 août 2010.
Als je teveel denkt aan de tijd die je nog hebt vergeet je te leven.
  Official ESF Kreviewer zaterdag 15 januari 2011 @ 01:20:39 #109
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
pi_91354192
quote:
1s.gif Op zaterdag 15 januari 2011 00:34 schreef stoeltafel het volgende:
We zullen het zien ga in ieder geval me best doen maar een zeeaquarium is natuurlijk heel anders dan zoet. In het begin kijk je enkele weken naar levend steen en het woord zegt het al dus genoeg leven vanaf het begin.
Minimaal 3 maanden. Soms 6 maanden. Tegen die tijd heb je al een moerdijk-water-idee. En 3 andere ideeen.
pi_91355751
:')
Blood runs through your veins, that's where our similarity ends.
In the end all you can hope for. Is the love you felt to equal the pain you've gone through.
  zaterdag 15 januari 2011 @ 11:52:42 #111
52493 Prowl
IMAGE GOES HERE
pi_91360259
quote:
7s.gif Op zaterdag 15 januari 2011 01:20 schreef Kreator het volgende:

[..]

Minimaal 3 maanden. Soms 6 maanden. Tegen die tijd heb je al een moerdijk-water-idee. En 3 andere ideeen.
_O-
pi_91367107
Sorry, nu moet ik toch ook lachen :P _O-
Maar Staal, je hebt wel gelijk. Ik zie stoeltafel de zeebak eerlijk gezegd ook al buiten gooien voordat ie er echt stabiel draait. 3 tot 6 maanden rijpingstijd is niet niks..

@Prowl; daar wil ik wel foto's van zien. Fascinerend om te zien iig.. Je eigen limieten kennen is soms al veel waard heb ik het idee :P
Prrrrttt
Op dinsdag 12 oktober 2010 19:11 schreef 4EverBlackEyed het volgende:Perry is de oppercavia :')
pi_91368003
Ze hadden geen Oto's meer, dus heb ik maar een Algie 2 en twee Corydoras Paleatussen gekocht.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
In the end all you can hope for. Is the love you felt to equal the pain you've gone through.
pi_91370591
quote:
1s.gif Op zaterdag 15 januari 2011 15:13 schreef 4EverBlackEyed het volgende:
Ze hadden geen Oto's meer, dus heb ik maar een Algie 2 en twee Corydoras Paleatussen gekocht.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Oeeee algie II *O*
TZT willen we wel foto's natuurlijk!

Ik herken dat wel hoor, die koopdrang. Daarom gaat mijn man meestal mee, die houdt me wat in de perken. :@ :P

Ik was Mini-algie al da-gen kwijt, en dacht dat 'ie ergens dood zou liggen (ook al kon ik hem niet vinden). Pleeg ik net wat onderhoud aan het aquarium (achterwandje schoonmaken), floept daar mini-algie achter de achterwand vandaan! :o
Helaas ging hij er ook weer achter. }:|
En natuurlijk precies op zo'n punt waar je dus echt niet bij komt _O-
Nou ja, zal elke dag de achterwand wat wiebelen. :')
Je raekt an de dinge geweun.
  Boks-Chick zaterdag 15 januari 2011 @ 17:47:46 #115
118131 BrandX
BoksChick & CoffeeAddict
pi_91373636
*meld :@ tis al weer eventjes geweest dat ik langs ben geweest.
Leuk om bij te lezen :D
lolwut
  Boks-Chick zaterdag 15 januari 2011 @ 18:52:33 #116
118131 BrandX
BoksChick & CoffeeAddict
pi_91376218
ik heb een heeeele blije cory! O+
Ik had er drie. 2 dezelfde en een die er iets anders uit zag. Die derde was aldoor beetje een buitenbeentje en ik vond haar best wel zielig ;( (volgens mij is het een haar :6).
Ik heb gewacht tot mijn bak weer stabiel was en heb vanmiddag een vriendje voor haar gehaald O+

Dit is het resultaat:

O+
lolwut
pi_91376312
quote:
19s.gif Op zaterdag 15 januari 2011 18:52 schreef BrandX het volgende:
ik heb een heeeele blije cory! O+
Ik had er drie. 2 dezelfde en een die er iets anders uit zag. Die derde was aldoor beetje een buitenbeentje en ik vond haar best wel zielig ;( (volgens mij is het een haar :6).
Ik heb gewacht tot mijn bak weer stabiel was en heb vanmiddag een vriendje voor haar gehaald O+

Dit is het resultaat:

O+
Awww
Corydoras Aeneus denk ik :Y
  Boks-Chick zaterdag 15 januari 2011 @ 18:59:10 #118
118131 BrandX
BoksChick & CoffeeAddict
pi_91376530
quote:
1s.gif Op zaterdag 15 januari 2011 18:54 schreef Messina het volgende:

[..]

Awww
Corydoras Aeneus denk ik :Y
Jah klopt! :D

die andere twee zijn corydoras paleatus.

ze zijn leuk O+ en ze zijn goed bevriend met mijn geelpunt-algeneters (ancistrus leucostictus), met van die punten op hun kop :D Ook zo gaaf _O-
lolwut
pi_91376771
quote:
19s.gif Op zaterdag 15 januari 2011 18:59 schreef BrandX het volgende:

[..]

Jah klopt! :D

die andere twee zijn corydoras paleatus.

ze zijn leuk O+ en ze zijn goed bevriend met mijn geelpunt-algeneters (ancistrus leucostictus), met van die punten op hun kop :D Ook zo gaaf _O-
Die zijn ook mooi zeg! O+

Wij hebben Aeneus en Panda. De twee groepjes gaan leuk met elkaar om, maar zijn duidelijk aparte groepjes.

Oh, en mini-algie is achter de achterwand vandaan, en die hebben we weer even goed bevestigd tegen het glas. I win. })
pi_91377360
Cory's!!! O+
algie 2 O+

We willen meer foto's :D
Als ik in zo'n zaak ben kijk ik me ogen uit en denk dat ik noes wat moet gaan studeren om veul geld te kunnen verdienen, om nog 10 bakken in huis te zetten :')
Prrrrttt
pi_91382788

Hierbij 2 filmpjes van mij, eigenlijk met de vraag waarom de guppy's zo irritant doen tegen over het vrouwtje? met de rode/witte staart. En zoals je in de fimpjes ziet heeft het vrouwtje? een zwarte achterkant (stip) deze is sinds gisteren weg.

En de laatste dagen zit deze alleen maar beetje op de grond te liggen niks doen, en wanneer ik ze voer dan komt die in beweging.

Daarnaast heb ik ineens 3 kleine slakken in me bak is dit erg ?

/edit

Ohja in 2e filmpje heeft de guppe een dikoog(opgeblazen), dit is nu weer weg ?

[ Bericht 4% gewijzigd door #ANONIEM op 15-01-2011 21:20:06 ]
pi_91384512
Is jouw gupverhouding 2 man op 1 vrouw?
pi_91385631
Foto's van baby Algie 2, in de speciaalzaak kon men niet vertellen hoe oud hij/zij precies was.
Iemand misschien een idee hoe oud Algie is?

pi_91386386
quote:
5s.gif Op zaterdag 15 januari 2011 21:52 schreef 4EverBlackEyed het volgende:
Is jouw gupverhouding 2 man op 1 vrouw?
Om eerlijk te zijn zou ik het niet weten, ik denk zelf dat 3 mannen zijn en 1 vrouw? maarja heb ze gewoon uitgekozen in de dierenzaak en die zei me verder niks.

Jouw "algie" is zelfde wat ik heb en ongeveer even groot. Ik had ze zo in de winkel gekocht.
pi_91387083
quote:
1s.gif Op zaterdag 15 januari 2011 22:29 schreef Syd het volgende:

[..]

Om eerlijk te zijn zou ik het niet weten, ik denk zelf dat 3 mannen zijn en 1 vrouw? maarja heb ze gewoon uitgekozen in de dierenzaak en die zei me verder niks.

Jouw "algie" is zelfde wat ik heb en ongeveer even groot. Ik had ze zo in de winkel gekocht.
Ha ja!
Jouw algie is ook nog niet zo groot. O+

Ik heb namelijk begrepen dat het goed is om een omgekeerde verhouding te hebben, dus 1 man op bijvoorbeeld 2 of meer vrouwen.
Anders krijg je namelijk wat jij nu hebt: twee mannetjes die jouw vrouwtje lastig vallen.

Correct me if i'm wrong. :@
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')