Maandje of 2~3?quote:Op zaterdag 15 januari 2011 22:16 schreef 4EverBlackEyed het volgende:
Foto's van baby Algie 2, in de speciaalzaak kon men niet vertellen hoe oud hij/zij precies was.
Iemand misschien een idee hoe oud Algie is?
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Zijn z'n tandjes misschien te lang?quote:Op vrijdag 14 januari 2011 18:31 schreef Messina het volgende:
Ik zou zo naar een dokter gaan met m'n vis, maar er zijn geen kogelvisdokters
Maar hij heeft vandaag weer wat gegeten. Moest het hem wel aangeven met een pincet, maar hij at het.
1 op 3 of 4 werd mij geleerd.quote:Op zaterdag 15 januari 2011 23:17 schreef PerryVogelbekdier het volgende:
Beter kun je zorgen dat je 1 mannetje hebt, en 2 vrouwtjes.
Dus 1 mannetje omruilen voor een vrouwtje
Guppen vermenigvuldigen zich gruwelijk snel, dus binnen de kortste keren heb je er tig..
Dwergkogelvisjes hun tanden groeien nietquote:
Oh ja! Jij hebt dwergjes, is ook zo.quote:Op zondag 16 januari 2011 19:47 schreef Messina het volgende:
[..]
Dwergkogelvisjes hun tanden groeien niet![]()
Dat is een misverstand.
Ze zuigen voedsel naar binnen
Das wel beter..quote:
quote:Op zondag 16 januari 2011 19:02 schreef Syd het volgende:
lolachja zijn 3 miniscule slakjes, maar gekke is wel dat ze vanuit niets gekomen zijn. Ik had de planten al heel lang er in zitten misschien zaten er eitjes ofzo van de slakken in de wortels?
Vandaag heeft hij weer wat gegeten, dus denk (hoop) dat het gewoon even wat stress wasquote:Op zondag 16 januari 2011 20:18 schreef Samzz het volgende:
[..]
Oh ja! Jij hebt dwergjes, is ook zo.
Maar, hij eet nu weer goed?.
quote:Op zaterdag 15 januari 2011 15:13 schreef 4EverBlackEyed het volgende:
Ze hadden geen Oto's meer, dus heb ik maar een Algie 2 en twee Corydoras Paleatussen gekocht.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.In a world without fences, who needs Windows and Gates!
herkenbaarquote:Op zondag 16 januari 2011 22:21 schreef 4EverBlackEyed het volgende:
[..]
![]()
Bij mij kwamen de slakjes toen ik plantjes had gekocht.
Niet zo snel oordelenquote:Op zondag 16 januari 2011 22:50 schreef merry77 het volgende:
Slechts twee Cor paleatussen?
Kom op, pantsermeervallen moet je echt minimaal 6 van nemen. Is veel gezelliger voor die beesten.
Als je dan eens een deel van het water vervangt door vers koeler water, gaan ze daarna paren.
Zo heb ik uit eitjes tot twee keer toe een aantal opgekweekt.
En die beesten kunnen oud worden!
Van die laatste generatie heb ik er nog steeds twee en die zijn 15 jaar oud!!!
Omdat ze met zijn tweeen waren heb ik er 4 jongere bij gekocht. Nu zwemmen ze weer gezamelijk door de bak. Het zijn vrij schuwe vissen, dus een groepje geeft ze meer veiligheid.
[..]
ze horen wel in een school te zwemmen, dus dicht bij elkaar. dat kun je ook interpreteren als achter elkaar aan zitten. moeilijk te beoordelen zo over internet.quote:Op maandag 17 januari 2011 06:09 schreef Shivo het volgende:
Is het normaal dat die tetra's de hele tijd achter elkaar aan lopen te vangen? Ik dacht dat die beestjes relaxt met elkaar waren, maar zie ze eigenlijk voortduren ruzie maken. En zes tetra's op 220 liter lijkt me toch niet te veel.
Groetjes,
een aquarium newbie
Hoeveel tetra's heb je? Zes dus. Dat is weinig en als je er weinig hebt wil het schooltje wel uit elkaar gaan zwemmen.quote:Op maandag 17 januari 2011 06:09 schreef Shivo het volgende:
Is het normaal dat die tetra's de hele tijd achter elkaar aan lopen te vangen? Ik dacht dat die beestjes relaxt met elkaar waren, maar zie ze eigenlijk voortduren ruzie maken. En zes tetra's op 220 liter lijkt me toch niet te veel.
Groetjes,
een aquarium newbie
Het zijn er eigenlijk twee keer drie, van twee verschillende soorten tetra. Zo raadde de aquarium winkel het aan, eerst een paar weken met zes visjes beginnen en dan na een week of drie meer vissen toevoegen. Dat wacht ik dan maar even af.quote:Op maandag 17 januari 2011 20:02 schreef Staal het volgende:
[..]
Hoeveel tetra's heb je? Zes dus. Dat is weinig en als je er weinig hebt wil het schooltje wel uit elkaar gaan zwemmen.
Bij voortdurend opjagen kun je eens kijken of je misschien teveel mannetjes hebt op het aantal vrouwtjes.
Vrouwtjes herken je aan een boller buikje. Dan kun je er beter wat vrouwtjes bijhalen om te voorkomen dat een vrouwtje uitgeput raakt en het loodje legt.
Welke twee verschillende soorten tetra's heb je dan? Of heb je het nu over het geslacht?quote:Op maandag 17 januari 2011 20:13 schreef Shivo het volgende:
[..]
Het zijn er eigenlijk twee keer drie, van twee verschillende soorten tetra. Zo raadde de aquarium winkel het aan, eerst een paar weken met zes visjes beginnen en dan na een week of drie meer vissen toevoegen. Dat wacht ik dan maar even af.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |