tnx voor de TT fix. maar eigenlijk is er geen juist subforum. voor de meeste aquaria is de flora net zo belangrijk als de fauna. sterker nog, als je je vissen er eenmaal in hebt zitten is de flora het meeste werkquote:Op dinsdag 8 april 2008 08:36 schreef senesta het volgende:
Even het deelin de TT gezet en in het juiste subforum gezet
hahaha, dat is waar natuurlijk...quote:Op dinsdag 8 april 2008 08:43 schreef Byte_Me het volgende:
[..]
tnx voor de TT fix. maar eigenlijk is er geen juist subforum. voor de meeste aquaria is de flora net zo belangrijk als de fauna. sterker nog, als je je vissen er eenmaal in hebt zitten is de flora het meeste werkvandaar dat ik niet kon kiezen,
Ik zie hier: http://users.pandora.be/het_zoetwateraquarium/Zwaarddrager.htm dat m'n aquarium daar veel te klein voor isquote:
ja, al me vissen hebben dit, BEHALVE de 2 die ik erbij heb gekregen..quote:Op dinsdag 8 april 2008 10:07 schreef Guppyfriend het volgende:
samen geknepen vinnen en staartjes duiden meestal op water wat niet in orde is. hebben alle vissen dit? dan is het goed kans dat je waterbalans verstoord is. ververs een deel en laat het water testen bij een speciaalzaak. die kunnen meestal goed conclusies trekken uit de waterkwaliteit
dat is ook raar...? in principe zouden ze het dan allemaal moeten hebben. het kan ook stress zijn, door de 2 nieuwe vissen. kijk het anders nog even aan.quote:Op dinsdag 8 april 2008 10:33 schreef makkie88 het volgende:
[..]
ja, al me vissen hebben dit, BEHALVE de 2 die ik erbij heb gekregen..
in principe zou het kunnen. al vind ik het zelf te veel, zeven guppen in een aqua 40. plus dat ze waarschijnlijk ook weer jongen krijgen. dan is de aqua 40 zeker te klein.quote:Op dinsdag 8 april 2008 13:15 schreef CherryLips het volgende:
Ik kan trouwens zeven jonge guppen overnemen van een vriend van me, ze zitten nu bij hem in een vaas of zo, koud water. Zeven guppen leken me te veel voor een Aqua 40, maar hij zegt dat het makkelijk kan.
kan maybe wel stress zijn..quote:Op dinsdag 8 april 2008 14:25 schreef Guppyfriend het volgende:
[..]
dat is ook raar...? in principe zouden ze het dan allemaal moeten hebben. het kan ook stress zijn, door de 2 nieuwe vissen. kijk het anders nog even aan.
[..]
Het is niet alleen mn pomp ben ik zojuist achter gekomen. Het is ook mijn verwarmingselement. Het water is nu ongeveer 22 graden, terwijl het normaal 26 graden is.quote:Op vrijdag 18 april 2008 08:55 schreef Guppyfriend het volgende:
vissen houden het lang vol zonder pomp. een vriend van me woonde in de flat in wageningen waar het dak in brand had gestaan. zijn vissen hebben 2 weken zonder stroom en voer gezeten, omdat hij zijn huis niet inmocht. alles was goed.
vaak kunnen dierenwinkels de pomp snel bestellen. maak je niet teveel zorgen.
als je toch iets wilt doen, kan je je water een deel verversen elke dag.
Dat doe ik ook, omdat betta's solo moeten zitten heb ik elk in 11 liter zitten (het is onhoudbaar om 7 dieren die ik nu heb elk 100 liter aqua's te geven). Dit ververs ik 1x per 2 dagen voor 20% en 1x in de week 100%. Er komt ook een drip system waardoor ik elke dag 5x water ververs voor als ik kleinere bakjes (meer dieren) ga houden.quote:Op vrijdag 18 april 2008 08:55 schreef Guppyfriend het volgende:
vissen houden het lang vol zonder pomp. een vriend van me woonde in de flat in wageningen waar het dak in brand had gestaan. zijn vissen hebben 2 weken zonder stroom en voer gezeten, omdat hij zijn huis niet inmocht. alles was goed.
vaak kunnen dierenwinkels de pomp snel bestellen. maak je niet teveel zorgen.
als je toch iets wilt doen, kan je je water een deel verversen elke dag.
van stroom en zo weet ik niet zoveel... maar ik zou toch iig ermee terug naar de winkel gaan in verband met garantie en zo... wie weet wat ze voor je kunnen doen!quote:Op vrijdag 18 april 2008 12:45 schreef onlogisch het volgende:
[..]
Het is niet alleen mn pomp ben ik zojuist achter gekomen. Het is ook mijn verwarmingselement. Het water is nu ongeveer 22 graden, terwijl het normaal 26 graden is.
Het ligt niet aan de stekkerdoos/stopcontact, want de verlichting zit op de zelfde stekkerdoos en die werkt wel gewoon.
Hoe kan zoiets nou gebeuren? Er zit wel 2 jaar garantie op, maar ik heb dit aquarium pas sinds november vorig jaar.
Wel is v/d week bij mij de stroom er af geweest (in heel de buurt, het energie bedrijf moest iets fixen oid.) Toen hebben we van half 2 tot 4 geen stroom gehad, maar ja dat vind ik ook weer zo vaag, want met het verschonen van de bak gaan de stekkers er ook voor een half uur/3 kwartier uit en springt alles tegelijk weer aan.
Dus een piekspanning waardoor het zaakie kapot is gegaan zal het ook niet zijn?
Nu maar even naar de dierenzaak kijken of ze een nieuwe pomp/verwarmingselement voor me hebben
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |