Op maandag 7 april 2008 23:27 schreef CherryLips het volgende:Weer een n00b hier

. M'n goudvis is onlangs overleden na 5 jaar, geen idee waaraan ( zie m'n posts in
Mijn maffe visjes ), maar omdat ik de bak toch te klein vind voor een nieuwe goudvis (een Aqua 40) leken guppy's me wel leuk. Ik vroeg me af hoeveel guppy's er in zo'n bak kunnen (wat is het, 25 liter of zo?), of een verwarming nodig is en of ik de bak een paar dagen moet laten 'staan' met filter en lamp en mogelijk de verwarming voor ik guppen ga halen? Ook vroeg ik me af of het mogelijk is om één geslacht te halen, dus alleen mannetjes of vrouwtjes, voor ik Texas-achtige verschijnselen ga krijgen met tig jonge guppen waar de papa's zich aan vergrijpen/opeten.
Ik heb op internet gezocht, maar alle websites spreken elkaar tegen qua formaat van de bak (de ene website zegt dat er wel 5 in kunnen, de ander vindt de bak te klein) en qua temperatuur.
Ik ga ook even naar de aquariumtoko hier, maar dat is woensdag pas of anders zaterdag, dus ik dacht: ik vraag het hier eerst even.
Trouwens, als iemand op de foto in het topic dat ik net gaf kan zien wat m'n goudvis ineens mankeerde: ik wil het graag weten. Ik was toch best aan 'r gehecht denk ik, die lege bak zit me echt aan te staren en dat potje voer staat ook overbodig te zijn

. Ze ging ineens op de bodem liggen en kreeg een zwarte vlek aan één zijkant

. Hoe grondig moet ik het aquarium schoonmaken? Ik had 'r zaterdag nog een nieuw bosje plantjes gegeven (ik kon het proberen...), kan ik die wegmikken? De nepplantjes en het filter kook ik wel even uit denk ik.