abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Moderator donderdag 10 januari 2008 @ 13:20:06 #151
155227 crew  Guppy
dus
pi_55921628
quote:
Op donderdag 10 januari 2008 01:33 schreef warrel het volgende:
Ook een zeemansgraf voor Visje 3 vanavond in de Delftse grachten. Helaas/gelukkig duurde het dit keer niet zo lang als bij Visje 2. Geen preventieve eSHa dus, en kijken hoe het verder gaat.
Slaap zacht
jammer dat je een visje kwijt bent.
in principe denk ik dat je die eSha niet nodig hebt, aangezien je ook goed ververst
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
  † In Memoriam † donderdag 10 januari 2008 @ 16:27:21 #152
31818 Barbaaf
Awesomely sprightly
pi_55926744
Arm Visje 3. Toch kunnen ze best oud worden, hoe komt het toch dat het bij jou niet lukt?
Ooit schreef oh-oh het volgende:Management en beleid en zo, dat kan elke debiel leren.
pi_55929399
quote:
Op donderdag 10 januari 2008 16:27 schreef Barbaaf het volgende:
Arm Visje 3. Toch kunnen ze best oud worden, hoe komt het toch dat het bij jou niet lukt?
Ik weet het niet zo goed.. Nadat Visje 2 dood was gegaan was er ook precies genoeg ruimte voor ze als je kijkt naar de liter per cm lichaamslengte..
En ze krijgen nu elke dag eten (een heel klein beetje) in plaats van 1x in de 2 a 3 dagen..
I will take the sun in my mouth
pi_55929433
Oh, en het was de zwemblaas waar iets mis mee was. Ik las op de site, die eerder in dit topic was gequote, dat dat vaker voorkomt bij goudvisjes omdat ze zo doorgekweekt worden..
  vrijdag 11 januari 2008 @ 16:49:45 #155
70844 Marietje_34
neuronennetwerkster
pi_55954575
Ach jee
zijn ze nou allemaal dood?
Het enige wat ik zeker weet, is dat ik niets zeker weet...denk ik.
pi_55958413
Nee, 3 are still going strong
Visje 4 ga ik nu misschien ook Kim Possible noemen, maar ik weet het nog niet zeker
Misschien dat ze het met een fatsoenlijke naam langer volhouden?!
pi_55958455
Ik zou haar onkruid noemen.

Onkruid vergaat niet
pi_56413380
Onkruid Visje 1 is!!
Gister is ook Bastaardvisje overleden, en daarvoor tijdens mijn wintersport Kim Possible.. En ik ben bang dat het het gewoon niet mijn schuld was, maar Visje 1 z'n schuld. Hij was sowieso altijd dominant, maar hij heeft gewoon een voor een alle andere visjes zo gepest dat die van angst 7 kleuren uit hun zwemblaasjes scheette..
  woensdag 30 januari 2008 @ 17:27:47 #159
3185 Adelante
To let it go now
pi_56413422
zit er uberhaupt nog iets levends in die bak van je?
"We meet every day at the same cafe, six-thirty and no one knows she'll be there."
  woensdag 30 januari 2008 @ 18:11:36 #160
173605 fransbreda
NACBREDA ® ©
pi_56414265
Ik heb inmiddels ook een klein aquarium.Met kleine vissies.

Al 2 x jonge vissies gehad en zal over 2 maandjes wel te druk worden dus wil wel wat doneren.
(mits je hem goed behandeld )
pi_56414324
En dan wil ze op mijn hamster passen als ik op vakantie ben! Nou mooi niet!
pi_56416739
Visje 1 leeft nog hoor, maar of ik er blij mee ben..
Ben een beetje klaar met de visjes, ik speel met de gedachten een hamstertje te nemen
pi_56416827
Neem een vrouwtje, dan kunnen ze neuken!
  † In Memoriam † woensdag 30 januari 2008 @ 20:13:10 #164
31818 Barbaaf
Awesomely sprightly
pi_56416927

Is Insaniquarium anders niet iets voor je? En waarom nou een hamster? Ratjes zijn veel liever
Ooit schreef oh-oh het volgende:Management en beleid en zo, dat kan elke debiel leren.
pi_56418128
quote:
Op woensdag 30 januari 2008 20:13 schreef Barbaaf het volgende:

Is Insaniquarium anders niet iets voor je? En waarom nou een hamster? Ratjes zijn veel liever
Henk is de definitie van lief
pi_56425776
quote:
Op woensdag 30 januari 2008 20:13 schreef Barbaaf het volgende:

Hehe, in dat spelletje was ik best wel goed! En Visje 1 doet het ook nog steeds goed hoor, maar ik vind 'm gewoon niet lief meer..
En ratjes zijn niet zo bol en pluizig, al was Henk wel een beetje aan de te dikke kant
Is er eigenlijk nog iets kleiners dan een dwerghamstertje? Het zou ideaal zijn als het in m'n huidige aquarium van 30x40 past.
  † In Memoriam † donderdag 31 januari 2008 @ 11:54:33 #167
31818 Barbaaf
Awesomely sprightly
pi_56429875
Die ratjes van mij waren anders aardig bol

Kleinste landzoogdier: de kleine dwergspitsmuis, zo'n 4 cm en 3 gram. Hij eet twee tot vijf maal zijn eigen gewicht aan voedsel, voornamelijk kleine insecten, larven, spinnen en slakken

Kleinste (bekende) zoogdier: de hommelvleermuis. Lastig huisvesten maar je hebt geen last meer van muggen. Uitkijken met vleesetende planten
pi_56431408
quote:
Op donderdag 31 januari 2008 11:54 schreef Barbaaf het volgende:
Die ratjes van mij waren anders aardig bol

Kleinste landzoogdier: de kleine dwergspitsmuis, zo'n 4 cm en 3 gram. Hij eet twee tot vijf maal zijn eigen gewicht aan voedsel, voornamelijk kleine insecten, larven, spinnen en slakken

Kleinste (bekende) zoogdier: de hommelvleermuis. Lastig huisvesten maar je hebt geen last meer van muggen. Uitkijken met vleesetende planten

Een vleermuisje kan wel een een parkietenkooi toch
Kan ook wandelende takken nemen Of gewoon een parkietje, maar ik ben bang dat ie op m'n bed en MacBookje en mij poepen..
pi_56432260
La derecha oprime, la izquierda libera
pi_56432623
quote:
Op donderdag 31 januari 2008 13:28 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
of een eekhoorn
Hij ziet er lief uit! Met zo'n pluizige staart
pi_56507155
Ik was boos op Visje 1, omdat ik er van overtuigd was dat hij de boosdoener was door zijn dominante gedrag. Maar waaaaaaaarom doet hij dan nu ook zo raar?!
Vriendlief heeft 'm vandaag in een emmer kraanwater van ongeveer dezelfde temperatuur gezet, en nu kantelt Visje 1 opeens niet meer, ligt ie niet meer krom of met z'n koppie tegen het pompje aangezogen ( ).
Het lijkt dus uiteindelijk aan het water te liggen waar een parasiet in zit? Die een voor een een visje aanpakt? Nu de steentjes en het zand uitkoken? Het pompje uitkoken? Plantjes weggooien en die komende keer in een goede aquariumwinkel kopen? Daar heb ik dinsdag pas tijd voor, hoe kan ik voor genoeg zuurstof zorgen zonder pompje en zonder plantjes?

Was ik eindelijk de visjes zat omdat ik nog boos was op Visje 1, voel ik me nu weer heel erg schuldig
Nadenken over een ander beestje wil ik nog steeds, want dan geef ik dit visje 2 nieuwe pappa's. Meenadenken kan in dit topic: Welk beestje voor Warrel?
pi_56510857
Misschien had je wat minder in het aquarium moeten zeiken als je weer eens bezopen was?
pi_56521879
Jezus David, baggeren doe je maar in ONZ.
pi_56530132
Iemand? Hoe komt het dat Visje 1 er weer bovenop lijkt te komen? Een parasiet kan het dan niet zijn, en een bacterie of schimmel zou hij ook meegenomen hebben naar het verse water. Slechte plantjes? Bleef er te veel nitriet/nitraat hangen in het zand op de bodem?
pi_56530373
Nu vraag ik me af of johannes ook wel eens "David Jezus" zei.
  maandag 4 februari 2008 @ 18:21:25 #176
105263 Litso
Interlectueel.
pi_56530678
quote:
Op maandag 4 februari 2008 18:01 schreef mcDavid het volgende:
Nu vraag ik me af of johannes ook wel eens "David Jezus" zei.
Je hoort warrel, niet zo baggeren krullebol
"Dat is echt ontzettend zielig" ©
  maandag 4 februari 2008 @ 20:46:16 #177
122648 Bravebart
København er på plads ja
pi_56533775
quote:
Op maandag 4 februari 2008 18:21 schreef Litso het volgende:

[..]

Je hoort warrel, niet zo baggeren krullebol
Litso _!
Op donderdag 22 november 2012 00:14 schreef ondeugend het volgende:
liefdevolle gevoelens voor de duisternis
pi_56538786
En behalve dat ik m'n kleine aquarium heb verneukt (haarscheurtje), zit er nu ook zo'n scheurtje in m'n grote aquarium.. Deze lekt gelukkig niet. Is er iets wat ik er op kan plakken oid?

Pfff, gedoe
  dinsdag 5 februari 2008 @ 00:24:28 #179
122648 Bravebart
København er på plads ja
pi_56538810
quote:
Op dinsdag 5 februari 2008 00:21 schreef warrel het volgende:
En behalve dat ik m'n kleine aquarium heb verneukt (haarscheurtje), zit er nu ook zo'n scheurtje in m'n grote aquarium.. Deze lekt gelukkig niet. Is er iets wat ik er op kan plakken oid?

Pfff, gedoe
Duct-tape werkt sowieso voor alles, altijd
pi_56538977
HPX2!
  dinsdag 5 februari 2008 @ 02:33:20 #181
105263 Litso
Interlectueel.
pi_56539805
quote:
Op maandag 4 februari 2008 20:46 schreef Bravebart het volgende:

[..]

Litso _!
McD weet hoe ik het bedoel
"Dat is echt ontzettend zielig" ©
pi_56551273

Ik wil geen visjes meer. Maar ik wil wel, dat het visje wat ik nu heb dan wel een goed onderkomen gaat krijgen.
Voor 5 euro krijg je van mij Visje 1, een vrijwel vol bakje vlokkenvoer, een flesje waterzuiveringsspul, een flesje antialgenspul, een goed werkend pompje (al is ie dan niet meer in originele staat) en een aquarium met een griekse zuil. Het blauwe zand en de steentjes mag je ook hebben, maar dat moet allemaal wel grondig uitgespoeld/uitgekookt worden. Oh, en heb je thuis al een aquarium staan, dat is beter, want in mijn aquarium (van ongeveer 30 bij 40) zit een piepklein scheurtje. Het lekt niet, maar het zou een hoop rotzooi kunnen geven.
Ik vond de visjes echt wel leuk in het begin, maar ik ben niet zo van de 'anti-interactie' beestjes. Ik wil knuffelen en kletsen.

Wil je het visje, en wil je ervoor naar Delft komen? (Er kan ook afgesproken worden op Rotterdam CS, Den Haag CS en HS en Leiden CS) Stuur me dan een PM'etje.

pi_56553481
quote:
Op dinsdag 5 februari 2008 02:33 schreef Litso het volgende:

[..]

McD weet hoe ik het bedoel
Wij krulharigen begrijpen elkaar!
  woensdag 6 februari 2008 @ 02:08:11 #184
122648 Bravebart
København er på plads ja
pi_56554017
quote:
Op dinsdag 5 februari 2008 22:52 schreef warrel het volgende:

Ik wil geen visjes meer. Maar ik wil wel, dat het visje wat ik nu heb dan wel een goed onderkomen gaat krijgen.
Voor 5 euro krijg je van mij Visje 1, een vrijwel vol bakje vlokkenvoer, een flesje waterzuiveringsspul, een flesje antialgenspul, een goed werkend pompje (al is ie dan niet meer in originele staat) en een aquarium met een griekse zuil. Het blauwe zand en de steentjes mag je ook hebben, maar dat moet allemaal wel grondig uitgespoeld/uitgekookt worden. Oh, en heb je thuis al een aquarium staan, dat is beter, want in mijn aquarium (van ongeveer 30 bij 40) zit een piepklein scheurtje. Het lekt niet, maar het zou een hoop rotzooi kunnen geven.
Ik vond de visjes echt wel leuk in het begin, maar ik ben niet zo van de 'anti-interactie' beestjes. Ik wil knuffelen en kletsen.

Wil je het visje, en wil je ervoor naar Delft komen? (Er kan ook afgesproken worden op Rotterdam CS, Den Haag CS en HS en Leiden CS) Stuur me dan een PM'etje.

Mmh, wij zullen eens overleggen hier
pi_56554540
quote:
Op maandag 4 februari 2008 17:46 schreef warrel het volgende:
Iemand? Hoe komt het dat Visje 1 er weer bovenop lijkt te komen? Een parasiet kan het dan niet zijn, en een bacterie of schimmel zou hij ook meegenomen hebben naar het verse water. Slechte plantjes? Bleef er te veel nitriet/nitraat hangen in het zand op de bodem?
Gewoon slechte visjes, denk ik, ik heb het ook gehad. Steeds naar de winkel voor een nieuwe en op een gegeven moment (na 3 dode) bleven we over met 4 vissen die het zeer goed deden zonder speciaal gedoe. Gewoon eens per week de pomp schoonmaken, eens per maand heel de bak en elke dag enkele korrels voer. Geen idee wat het was met die 3 visjes die niet trokken? Net als bij jou, vreemd zwemmen, op de zij en op de bodem, later naar het oppervlak en maar snakken naar adem.

Helaas waren de kids helemaal ondersteboven ervan, ik ben dan weer een koele en heb ze door de plee gespoeld 's nachts en verteld dat ze overleden waren de dag erna. Wat ze dus ook waren min of meer, bijna geen beweging meer. IMO is het beter ze dan maar een snelle dood te geven,het riool overleven ze zeker geen uur.
I used to work in a morgue........I am a people person
Only Human
pi_56556735
quote:
Op woensdag 6 februari 2008 02:08 schreef Bravebart het volgende:

[..]

Mmh, wij zullen eens overleggen hier
Bij jullie breng ik 'm aan huis
Oh, en als je mijn grote aquarium niet gebruikt, moet je wel een andere grote regelen, want hij mag niet in jullie kommetje
  Moderator vrijdag 8 februari 2008 @ 13:09:49 #187
155227 crew  Guppy
dus
pi_56601468
goed zo, want vissen moeten niet in een kom!

en wat morwen zegt, misschien zijn het gewoon zwakke visjes. dat komt helaas wel eens voor. toch vind ik dat je er goed je best voor doet hoor!
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
pi_57840896
Even een kick hoor, want mijn goudvis van 5 begint nu ook achteruit te gaan. Curly-Sue ligt nu een paar dagen voor pampus op de bodem, zwemt af en toe nog wat rond en komt nog overeind voor voer, maar voor hoe lang nog? Ze zit in een rechthoekig aquarium en heeft een filter en een pomp. Ik wil eigenlijk het water (deels) verversen omdat de boel toch wel een beetje dichtkoekt af en toe en het filter verstopt raakt, misschien dat dat het probleem is, maar aan de andere kant durf ik nu ook nie tte kloten met het water omdat ze zwak is .

Vijf jaar .
Tap tap tap
pi_57840916
quote:
Op zondag 25 november 2007 12:34 schreef warrel het volgende:
Heb ik jullie het meest nodig, is FOK! down
Visje 2 is aan het doodgaan, gisteravond trof ik haar zo aan

[ afbeelding ]

Ik heb haar toen toch apart gezet in een kleiner aquarium:

[ afbeelding ]
[ afbeelding ]

Ze ligt nu in een kleine 6 liter, en ik ben bang dat ze ook niet meer nodig heeft.. Toen ik weg ging lag ze weer net als op de eerste foto op haar zij, waarschijnlijk van de pijn Maar tegen de muur gooien oid kan ik gewoon niet..
Ze hield wel nog steeds stoer haar rugvinnetje omhoog, ze is echt een vechtertje
Zo ligt Curly er nu dus ook bij, alleen nog 'overeind' op d'r buik .
Tap tap tap
pi_57849335
Damn! Ik zou aanraden om eSHa 200 bij het water te doen, en het visje, apart te zetten in een bak vers water. Daar hoeft het pompje dan niet bij. Dat heeft mijn visje 1 toen wel wat opgekikkerd (al was het maar voor goede duur en weet ik niet zo goed of ik wel goed advies kan geven gezien het lot van mijn visserds).

Heel veel sterkte in ieder geval en dat je 'm al zo oud hebt kunnen laten worden!
pi_57849385
quote:
Op zaterdag 5 april 2008 14:32 schreef warrel het volgende:
Damn! Ik zou aanraden om eSHa 200 bij het water te doen, en het visje, apart te zetten in een bak vers water. Daar hoeft het pompje dan niet bij. Dat heeft mijn visje 1 toen wel wat opgekikkerd (al was het maar voor goede duur en weet ik niet zo goed of ik wel goed advies kan geven gezien het lot van mijn visserds).

Heel veel sterkte in ieder geval en dat je 'm al zo oud hebt kunnen laten worden!
Ik heb maar 1 vis dus apart zetten hoeft denk ik niet . Het pompje staat sowieso al uit, want Curly flipt als die aangaat .
Tap tap tap
pi_57849715
Heb je het water al ververst? Misschien zit er een gekke bacterie in het water die nu wat te veel de overhand heeft..
  zaterdag 5 april 2008 @ 15:07:48 #193
211347 Red_Cat
Je weet wel...
pi_57849887
quote:
Op maandag 21 mei 2007 09:10 schreef warrel het volgende:

Maar er zijn een paar dingetjes die ik dus niet zo goed weet..
Op sites staat dat die beesten 2 tot 3 keer per dag eten voor 5 min moeten krijgen. In de dierenwinkel zeiden we weer iets anders. Ook moest het een klein beetje zijn. Ik geef ze nu 2x per dag een klein beetje maar ben bang dat het toch te weinig is. Wat kan ik beter doen? 1x? 2x?
En \'s avonds gaan ze naar lucht happen zodat ik niet kan slapen.. Ze hebben 2 plantjes, die zouden toch wel voor voldoende zuurstof moeten zorgen? (Dus had ik bedacht dat ze misschien op zoek waren naar meer voer op \'t wateroppervlak Anders kon ik er niet van slapen..)
Ik heb geen rare pompjes oid, maar wel van dat waterzuiveringsspul er in gedaan.
Wat kan ik doen, het liefst zo kosteloos mogelijk, om te zorgen dat ze niet meer happen? Ik ben maar een gewone student dus een groter en luxieuzer aquarium zit er niet in.
Dankjewel

Dit zijn ze dan:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
En de bak:
[ afbeelding ]

Ik heb hetzelfde probleem gehad met mijn goudvissen. Ik ben der wel achter wat het probleem is..
Gousvissen houden niet van een schoon aqaurium, en als je ze eten geeft zullen ze het overgrote deel laten liggen. Mijn tip zou zijn om de bak te verschonen en zowieso de eerste drie dagen niet te voeren. Als je daarna voed zullen ze honger hebben en al het eten opeten waardoor je water dus niet meer troebel word. Verder is 1 keer per dag voeden genoeg, niet te veel want dan gaan ze weer dood aan overvoeding, ik deed meestal voor twee goudvissen 1,5 klik. Ik weet niet of je een voedersysteem gebruikt met een kliksysteem maar die kan je anders bij elke aqauriumzaak halen. het is makkelijker voeden, je doet er een aantal maanden mee en je hebt geen probleem meer of je teveel of te weinig geeft.

Ik hoop dat je er wat aan hebt
Ik kwam, ik zag en ik was pleite...
Rokers maken de keuze per definitie om eerder dood te gaan, dus waar maak jij je druk om
pi_57850185
Misschien is het goed dat goudviseigenaren ook even kijken hoe ze ze het diervriendelijkst kunnen doden:

http://tanganyika-kweker.(...)a-kweker/348405.html

Altijd verstandig om een flesje kruidnagelolie in huis te hebben dus!
One of the least benightedly unintelligent life forms it has been my profound lack of pleasure not to be able to avoid meeting.
pi_57850252
H
quote:
Op zaterdag 5 april 2008 15:07 schreef Red_Cat het volgende:

[..]

Ik heb hetzelfde probleem gehad met mijn goudvissen. Ik ben der wel achter wat het probleem is..
Gousvissen houden niet van een schoon aqaurium, en als je ze eten geeft zullen ze het overgrote deel laten liggen. Mijn tip zou zijn om de bak te verschonen en zowieso de eerste drie dagen niet te voeren. Als je daarna voed zullen ze honger hebben en al het eten opeten waardoor je water dus niet meer troebel word. Verder is 1 keer per dag voeden genoeg, niet te veel want dan gaan ze weer dood aan overvoeding, ik deed meestal voor twee goudvissen 1,5 klik. Ik weet niet of je een voedersysteem gebruikt met een kliksysteem maar die kan je anders bij elke aqauriumzaak halen. het is makkelijker voeden, je doet er een aantal maanden mee en je hebt geen probleem meer of je teveel of te weinig geeft.

Het topic is het meer zo relevant voor mijn visjes
Heb je misschien wel tips en trucs voor CherryLips zieke visje?
pi_57854221
quote:
Op zaterdag 5 april 2008 14:57 schreef warrel het volgende:
Heb je het water al ververst? Misschien zit er een gekke bacterie in het water die nu wat te veel de overhand heeft..
Nee, ik heb laatst m'n vingers verbrand en ga liever niet met m'n blaren in het water zitten, heb m'n vader gecharterd om het vanavond schoon te maken .
Tap tap tap
pi_57854267
quote:
Op zaterdag 5 april 2008 15:07 schreef Red_Cat het volgende:

[..]

Mijn vis krijgt eens in de twee a drie dagen eten . Juist omdat het water dan smerig zou worden.
Ik hoop niet dat ik nu een Auschwitzvisje heb dan, maar dan was ie vast veel eerder het hoekje omgegaan . Z'n/d'r buik is nu ook wit gekleurd en ze is minder oranje .
Tap tap tap
  zaterdag 5 april 2008 @ 19:45:50 #198
211347 Red_Cat
Je weet wel...
pi_57854554
quote:
Op vrijdag 4 april 2008 23:44 schreef CherryLips het volgende:
Even een kick hoor, want mijn goudvis van 5 begint nu ook achteruit te gaan. Curly-Sue ligt nu een paar dagen voor pampus op de bodem, zwemt af en toe nog wat rond en komt nog overeind voor voer, maar voor hoe lang nog? Ze zit in een rechthoekig aquarium en heeft een filter en een pomp. Ik wil eigenlijk het water (deels) verversen omdat de boel toch wel een beetje dichtkoekt af en toe en het filter verstopt raakt, misschien dat dat het probleem is, maar aan de andere kant durf ik nu ook nie tte kloten met het water omdat ze zwak is .

Vijf jaar .
Ik zou de boel wel even verversen en in dit geval de filter eruit halen en helemaal schoonmaken onder de kraan! of als je bang bent dat de goeie bacterieen verloren gaan moet je een gedeelte van het water uit je bak halen en de filter daar in schoonmaken! Ik las geloof ik ergens dat je die druppels hebt.. Die moet je erin doen! Kijk ik ga niet zeggen dat het hiermee goed komt maar zoals het nu gaat is ze toch al ten dode opgeschreven.. Dit is denk ik het laatste wat je kan proberen. Verder kan het ouderdom zijn of misschien een virus, maar dat kan ik niet vanaf hier beoordelen.. Is het een goudvis? De meeste worden niet zo heel oud, vanwege doorfokproblemen. Ja het is ff afwachten, maar ik hoop dat het werkt voor je!
Ik kwam, ik zag en ik was pleite...
Rokers maken de keuze per definitie om eerder dood te gaan, dus waar maak jij je druk om
pi_57854860
operatie curly-sue is begonnen, maar het is denk ik tevergeefs want ze heeft nu een zwarte vlek op d'r flank . die druppels heb ik laatst weggegooid, merk ik nu . heb nog wel van dat goudzout maar da's goor spul en nook over datum denk ik, na 5 jaar.
Tap tap tap
pi_57855466
Zo ziet ze er nu dus uit, ze zit even in een emmertje:
Tap tap tap
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')