Dat was ook mijn ideequote:Op vrijdag 2 november 2007 18:06 schreef buitenbeentje het volgende:
Tamme kastanjes hebben een dunne bolster met veel dunnen stekels die op een egel lijkt, een wilde- of paardenkastanje heeft een bolster die dikker is en veel minder uitgesproken stekels.
Tamme kastanje:
[ afbeelding ]
Wilde kastanje:
[ afbeelding ]
quote:Op vrijdag 2 november 2007 18:13 schreef Snakey het volgende:
Effe opgezocht. Mooi beestje.
[ afbeelding ]
Geen idee over kastanjes though...
quote:Op zondag 4 november 2007 19:23 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
[..]
Zal binnenkort ff een filmpje plaatsen + een foto van LittleDrummerGirls pink na het vastpakken van de eekhoorn
quote:
quote:Op zondag 4 november 2007 19:28 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
[..]![]()
LHO: Ik denk dat we het beste de kleine kooi scheef kunnen houden zodat hij over kan steken
LDG: Dan moet ik weer stofzuigen!
LHO: euhm, ja..
LDG: Ik pak em wel gewoon op..
LHO: Dan bijt hij..
LDG: Nee hoor .. ik kan hem nu toch ook gewoon aaien?
LHO: Zodra je je hand dicht doet bijt hij...
LDG: Heb jij een beter idee dan?
LHO: Hokje scheef houden...
LDG: Ik pak em wel gewoon op!
Eekhoorn: IEP! KATJAK! KATJAK
LDG: AU! GODVER! * LDG pakt eekhoorn weer op
Eekhoorn: IEP! KATJAK!
Ja, dat bedoel ikquote:Op zondag 4 november 2007 19:29 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
Hij bijt overigens met gemak een hazelnoot of een walnoot open![]()
Dat weet ik nietquote:Op zondag 4 november 2007 19:32 schreef senesta het volgende:
[..]
Ja, dat bedoel ik![]()
Maar je kunt hem wel aaien dus, dat is wel leuk.
Kun je ze wel tam genoeg krijgen om ze uiteindelijk op te kunnen pakken?
Wilde kastanjes zijn over het algemeen helemaal glad, terwijl tamme kastanjes een soort puntje hebben. Het verschil is dus relatief makkelijk te zien.quote:Op zondag 4 november 2007 19:23 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
[..]
Dat was ook mijn ideeAlleen volgens mn vader zien wilde er dus ook van binnen anders uit
Volgens een aantal eekhoorn-expertsmaakt het geen hol uit of ze wild of tam zijn
![]()
quote:Op zondag 4 november 2007 19:23 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
[..]
Zal binnenkort ff een filmpje plaatsen + een foto van LittleDrummerGirls pink na het vastpakken van de eekhoorn
Maar dat lijkt me meer voor mensen? Het apparte vind ik een beetje, dat de bosstrook hier achter niet bezaaid ligt met dooie eekhoorns, en dat er wel verschillende kastanjebomen te vinden zijnquote:Op maandag 5 november 2007 18:13 schreef lucky_birdie het volgende:
leuk beesie
Maare over die kastanje.. als je nog even van dat pluizig beest wil genieten zou ik toch oppassen met die kastanjes..
van wiki;
[ afbeelding ]
Kastanje (Castanea) is een geslacht van loofbomen dat in Nederland niet autochtoon is.
Het geslacht kastanje omvat circa negen soorten kastanjebomen, waarvan de meeste zo'n 30 tot 40 meter groot worden:
Castanea alnifolia
Castanea crenata
Castanea dentata
Castanea henryi
Castanea mollissima
Castanea ozarkensis
Castanea pumila
Castanea sativa - Tamme kastanje
Castanea seguinii
De vrucht kan, nadat de stekelige huid (bolster) is verwijderd, worden geroosterd en gegeten, in tegenstelling tot de vruchten van de giftige paardenkastanje, Aesculus hippocastanum, die overigens bij een geheel andere plantenfamilie behoort en dus niet tot dit geslacht.
Wilde eekhoorns weten doorgaans vrij goed wat wel en niet te eten is, anders waren ze wel uitgestorven.quote:Maar dat lijkt me meer voor mensen? Het apparte vind ik een beetje, dat de bosstrook hier achter niet bezaaid ligt met dooie eekhoorns, en dat er wel verschillende kastanjebomen te vinden zijn
Ja, goed geschrevenquote:Op maandag 5 november 2007 21:41 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
Ik neem aan dat dat voor niet gedomesticeerde (goed geschreven?) 'huis'dieren dat ook opgaat?
Nee, dan moet je html rechten hebben.quote:Op dinsdag 6 november 2007 21:42 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
is het trws mogelijk in je post een youtube film te dumpen? Als een img zeg maar? en ik weet dat dit niet de locatie is om het te vragen
Ik wil daar ook zitten!quote:Op donderdag 22 november 2007 13:32 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
http://youtube.com/watch?v=Ddd-JrIoJm4
de laatste tijd gaat mn mannetje ook steeds beter reageren als ik hem roepquote:Op donderdag 31 januari 2008 13:53 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
Euhm lokken met eten of roepen... beste werkt om'm flink wat nootjes te geven, zodat hij zn wangen moet legen
Dat gebeurt nl. (meestal) in het nest (Soms achter een verwarmingsbuis of andere "veilige" plek
).
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |