Hoi!
Sinds 18 mei heb ik 2 goudvisjes. Deze heb ik overgenomen van vrienden omdat ze daar het aquarium terroriseerden. Ze zaten in een soort vaas en waren chagrijnig
![]()
Voor de duidelijkheid: ze zitten nu bij mij vrolijk in m'n quariumpje ipv dat ze door de wc zijn gegaan/in een vieze sloot zijn gegooid.
Dus ik heb ze mee naar huis genomen, nu zitten ze in een aquariumpje van 20 x 20 x 30. Voordat alle fanatiekelingen beginnen te roepen dat dat te klein zou zijn; dat weet ik, maar ze hebben het een stuk beter dan eerst.
Maar er zijn een paar dingetjes die ik dus niet zo goed weet..
Op sites staat dat die beesten 2 tot 3 keer per dag eten voor 5 min moeten krijgen. In de dierenwinkel zeiden we weer iets anders. Ook moest het een klein beetje zijn. Ik geef ze nu 2x per dag een klein beetje maar ben bang dat het toch te weinig is. Wat kan ik beter doen? 1x? 2x?
En 's avonds gaan ze naar lucht happen zodat ik niet kan slapen.. Ze hebben 2 plantjes, die zouden toch wel voor voldoende zuurstof moeten zorgen? (Dus had ik bedacht dat ze misschien op zoek waren naar meer voer op 't wateroppervlak
![]()
Anders kon ik er niet van slapen..)
Ik heb geen rare pompjes oid, maar wel van dat waterzuiveringsspul er in gedaan.
Wat kan ik doen, het liefst zo kosteloos mogelijk, om te zorgen dat ze niet meer happen? Ik ben maar een gewone student dus een groter en luxieuzer aquarium zit er niet in.
Dankjewel
Dit zijn ze dan:
![]()
![]()
En de bak:
[ Bericht 7% gewijzigd door warrel op 21-05-2007 10:28:07 ]