quote:Op maandag 21 mei 2007 09:18 schreef S1nn3rz het volgende:
je weet dat dieren geld kosten. als je dat er niet aan wilt of kunt uitgeven moet je er mooi niet aan beginnen
dan begin je met een waterpompje die kost 10 euro ofzoquote:Op maandag 21 mei 2007 09:43 schreef warrel het volgende:
[..]
Duh. Ik heb de nodige kosten voor ze gemaakt, maar ik zit niet te wachten op dure high tech snufjes voor ze.
Dat weet ik toch niet, en dat kan je toch wel een beetje lief zeggen?quote:Op maandag 21 mei 2007 09:49 schreef S1nn3rz het volgende:
[..]
dan begin je met een waterpompje die kost 10 euro ofzo
als je dat al niet kan missen![]()
wow een 100x50x40 is wel een beetje erg overdreven voor 2 goudvisjes is het nietquote:Op maandag 21 mei 2007 09:47 schreef Barbaaf het volgende:
Hoi Warrel,
luchthappende visjes komt toch vaak door zuurstofgebrek of anderszins slechte waterkwaliteit (teveel nitraat). Ik las ergens dat je het water kan laten testen bij de betere dieren/aquariumzaak, als je dat doet weet je iig wat je diertjes mankeert.
Grotere bak echt geen optie? Deze staat in Delft, is 100x50x40 en kost maar 50 euro, is wel beter voor je liefjes
ja die kunnen prima werken aangezien je aquarium niet zo heel erg groot is. dan heb je ook geen zware pomp nodig.quote:Op maandag 21 mei 2007 09:52 schreef warrel het volgende:
[..]
Dat weet ik toch niet, en dat kan je toch wel een beetje lief zeggen?![]()
En werken die dingen überhaupt wel?
dat is een optie...quote:Op maandag 21 mei 2007 09:53 schreef warrel het volgende:
Hoe doe je dat? Gewoon een jampotje met wat water meenemen?
Tupperware bij de HEMA, dat mag wel in de krant.quote:Op maandag 21 mei 2007 09:56 schreef Maart85 het volgende:
Je kan ook gewoon bij de HEMA een grote tupperware bak kopen voor 5 euro. Dat heb ik gedaan. Vissen hebben er 3 jaar fijn in gezwommen. De bak kan verder ook niet snel stuk gaan, want hij is dus van plastic.
Dat was me inderdaad al verteld, maar dan dat ik er maar 1/3e uit moest halen. Heb nu ook al een bak vers water klaarstaan dat er strakjes in kan. En zo even langs de dierenwinkel fietsen om pompjes te kijkenquote:Op maandag 21 mei 2007 12:40 schreef lucky_birdie het volgende:
en NIET al het water in 1x verschonen natuurlijk..
ongeveer de helft eruit halen, en aanvullen met schoon water
ja als ie geruisloos is is wel zo fijnquote:Op maandag 21 mei 2007 15:54 schreef warrel het volgende:
Ik heb me een duur pompje/flitertje aan laten smeren..
¤ 20, maar hij zou geruisloos zijn, en een fijne nachtrust is me ook iets waard. ik ben benieuwd wat ze er van gaan vinden
Ik voel me wel weer een iets betere visseliefjesmoeder
haha die wilde ik ookquote:Op maandag 21 mei 2007 17:03 schreef fransbreda het volgende:
ik heb ook aquaruim en ga em binnenkort vullen.
wou eigenlijk zon schattig nemovissie maar die zijn voor zeewater en dat kan niet in me bakkie![]()
[afbeelding]
das wel erg snel haha...quote:Op dinsdag 22 mei 2007 15:26 schreef warrel het volgende:
Ze hebben de nacht overleefd!Alleen zit het sponsje van de filter nu al vol met rotzooi volgens mij..
haha ja das bij mij ook altijd zo...quote:Op dinsdag 22 mei 2007 16:31 schreef warrel het volgende:
Oh ok, ik heb net wel m'n sponsje uitgespoeld. Ook meteen even gekeken hoe je 'm uit elkaar moet slopen als ie nog in het water zit.. Gevochten met die stomme zuignapjes dus.
En ondertussen word je had helemaal aangevroten, hihi, voelt grappig
Vast nietquote:Op woensdag 23 mei 2007 21:10 schreef SeaOfLove het volgende:
Uit betrouwbare bron heb ik vernomen dat warrel de visjes heeft opgegeten![]()
Nee, maximaal 1 maal voeren in 2 dagen.quote:Op maandag 21 mei 2007 09:54 schreef Racing_X-Ray het volgende:
voeren van goudvissen
eenmaal per dag een kleine hoeveelheid die zij binnen 3-5 minuten geheel op hebben. voer je meer, dan blijft er weer meer liggen wat weer extra vervuilend is voor je water.
Tja, check mijn post.. Werd geeneens op gereageerdquote:Op donderdag 24 mei 2007 11:13 schreef 4EverBlackEyed het volgende:
[..]
Nee, maximaal 1 maal voeren in 2 dagen.
De TS overvoert ze nu.
Ik blijf er bij dat goudvissen een week zonder eten kunnen en als ze getraind zijn kunnen ze een maand zonder eten.
Overvoeren heeft alleen maar nadelen:
het water wordt snel vies, de vissen kunnen ziek worden en het kost meer (ook qua verversen van water).
het gaat natuurlijk net zo goed om de hoeveelheid die je ze geeft, als om hoe vaak. of je nou een halve gram per dag geeft of 1 gram per twee dagen maakt weinig uit. alleen dat het altijd beter is voor stabiele waterwaarden om het zoveel mogelijk uit te spreiden. dus nog leiver 2 keer per dag een kwart gram of 4 keer per dag een achtste gram. (gewicht is slechts ter voorbeeld, een gram is een beetje veel voor twee goudvissen).quote:Op donderdag 24 mei 2007 11:13 schreef 4EverBlackEyed het volgende:
[..]
Nee, maximaal 1 maal voeren in 2 dagen.
De TS overvoert ze nu.
Ik blijf er bij dat goudvissen een week zonder eten kunnen en als ze getraind zijn kunnen ze een maand zonder eten.
Overvoeren heeft alleen maar nadelen:
het water wordt snel vies, de vissen kunnen ziek worden en het kost meer (ook qua verversen van water).
Voel je je genegeerd?quote:Op donderdag 24 mei 2007 15:01 schreef Tarabass het volgende:
[..]
Tja, check mijn post.. Werd geeneens op gereageerd![]()
Hm, nee. Eigenlijk niet, en ik heb binnenkort ook geen tijd om 'm op te halen. Toch bedankt voor je aanbod!quote:Op donderdag 24 mei 2007 15:03 schreef Byte_Me het volgende:
kom je weleens in eindhoven? ik heb nog wel een 100cm bak die je zo mee mag nemen. zullen je visjes vast weten te waarderen.
Sushi!quote:Op woensdag 23 mei 2007 21:54 schreef warrel het volgende:Ze leven nog hoor, ik had geen zin om te koken
Juist niet elke week verschonen, de hele waterwaardes veranderen dan weer.quote:Op maandag 21 mei 2007 09:53 schreef avotar het volgende:
Probeer ze sowieso elke week te verschonen of op het moment dat ze troebel worden.
Wat je kan doen is wat meer plantjes erin doen, of elke dag een liter of 2 liter water verversen als je merkt dat ze vaak naar lucht happen.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |