Ik ben Warrel, ik woon in m'n eentje en soms vind ik dat best vervelend omdat ik van vroeger altijd gewend was om katten te hebben. De optie kat valt sowieso af, omdat ik daar geen ruimte voor heb én ik mag eigenlijk geen huisdieren hebben op mijn 14 m2.
Ik heb nu een vis, maar op die vis ben ik boos aangezien die mijn hele populatie visjes heeft weggepest. Vissen wil ik ook niet meer, het is leuk om naar te kijken, maar je krijgt verdorie helemaal niks terug voor alle moeite die je voor ze doet.
Ik denk nu aan een parkietje

Alleen weet ik helemaal niet zoveel over parkieten. Als ze eenmaal tam zijn, hoe tam zijn ze dan? Leren ze hun naam? Vinden ze het fijn als je over hun koppie aait? Komen ze zo lief op je schouder zitten om tegen je nek aan te hangen? Ze hebben vast veel aandacht nodig, dus is het mogelijk om met ze te reizen (trein/auto)? Heb je voor parkieten ook van die speciale reiskooitjes? Hoe oud worden ze? Zijn ze duur in onderhoud? Kan je ze zindelijk maken/duidelijk maken dat er no-go area's zijn wat betreft parkietenpoepjes (en, zijn ze makkelijk weg te poetsen)?
Heel vroeger heeft mijn zus een parkiet gehad, en die kwam altijd bij mij op m'n schouder zitten omdat ie mijn oorbellen vet vond, om z'n snaveltje aan te scherpen

Ook denk ik over een hamstertje

Het plan was dan eigenlijk om m'n aquarium om te bouwen tot een hamsterhuisje. Al is 30x40 daar misschien te klein voor? Een hamstertje leek me wel 'makkelijk' aangezien je er sowieso maar eentje van kan houden. Maar mijn bedenkingen zijn vooral dat een hamstertje je niet echt herkent (een parkiet is daar toch wel slim genoeg voor?) en dan komt het straks neer op een 'pluizige droge vis'.
Konijnen, cavia's, eekhoorntjes, gerbils en ratjes/muizen vallen af omdat die nog meer ruimte vragen én die kan ik ook niet eens lekker in het gras laten grazen aangezien ik geen tuin/gras heb.
Wat denken jullie dat leukst is voor het beestje en mij, of hebben jullie nog meer beestenopties? Want ik wil wel heel graag een gezellig beestje waardoor het een stuk leuker thuiskomen is.