abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_56493417
Ik ben Warrel, ik woon in m'n eentje en soms vind ik dat best vervelend omdat ik van vroeger altijd gewend was om katten te hebben. De optie kat valt sowieso af, omdat ik daar geen ruimte voor heb én ik mag eigenlijk geen huisdieren hebben op mijn 14 m2.
Ik heb nu een vis, maar op die vis ben ik boos aangezien die mijn hele populatie visjes heeft weggepest. Vissen wil ik ook niet meer, het is leuk om naar te kijken, maar je krijgt verdorie helemaal niks terug voor alle moeite die je voor ze doet.

Ik denk nu aan een parkietje Alleen weet ik helemaal niet zoveel over parkieten. Als ze eenmaal tam zijn, hoe tam zijn ze dan? Leren ze hun naam? Vinden ze het fijn als je over hun koppie aait? Komen ze zo lief op je schouder zitten om tegen je nek aan te hangen? Ze hebben vast veel aandacht nodig, dus is het mogelijk om met ze te reizen (trein/auto)? Heb je voor parkieten ook van die speciale reiskooitjes? Hoe oud worden ze? Zijn ze duur in onderhoud? Kan je ze zindelijk maken/duidelijk maken dat er no-go area's zijn wat betreft parkietenpoepjes (en, zijn ze makkelijk weg te poetsen)?
Heel vroeger heeft mijn zus een parkiet gehad, en die kwam altijd bij mij op m'n schouder zitten omdat ie mijn oorbellen vet vond, om z'n snaveltje aan te scherpen

Ook denk ik over een hamstertje Het plan was dan eigenlijk om m'n aquarium om te bouwen tot een hamsterhuisje. Al is 30x40 daar misschien te klein voor? Een hamstertje leek me wel 'makkelijk' aangezien je er sowieso maar eentje van kan houden. Maar mijn bedenkingen zijn vooral dat een hamstertje je niet echt herkent (een parkiet is daar toch wel slim genoeg voor?) en dan komt het straks neer op een 'pluizige droge vis'.

Konijnen, cavia's, eekhoorntjes, gerbils en ratjes/muizen vallen af omdat die nog meer ruimte vragen én die kan ik ook niet eens lekker in het gras laten grazen aangezien ik geen tuin/gras heb.
Wat denken jullie dat leukst is voor het beestje en mij, of hebben jullie nog meer beestenopties? Want ik wil wel heel graag een gezellig beestje waardoor het een stuk leuker thuiskomen is.
I will take the sun in my mouth
pi_56493481
maar jij hebt toch visjes doodgemaakt
pi_56493491
quote:
Op zondag 3 februari 2008 02:04 schreef admiraal_anaal het volgende:
maar jij hebt toch visjes doodgemaakt
Niet
I will take the sun in my mouth
pi_56507634
Eekhoorntje (Boeroendoek) Neemt niet veel meer ruimte in dan een parkiet hoor Vloer oppervlakte (ca. 1m2) is vrijwel gelijk wat ze nodig hebben. Alleen bij een Eekhoorn moet je flink de hoogte in met het hok

Bij beide is het wel belangrijk dat ze verticale spijltjes hebben. De eekhoorn omdat hij dan niet kan klimmen, de parkiet omdat hij anders dood gaat
La derecha oprime, la izquierda libera
pi_56510925
quote:
Op zondag 3 februari 2008 01:57 schreef warrel het volgende:
Maar mijn bedenkingen zijn vooral dat een hamstertje je niet echt herkent (een parkiet is daar toch wel slim genoeg voor?) en dan komt het straks neer op een 'pluizige droge vis'.
Henk komt echt wel tevoorschijn als ik 'm roep hoor!

Al komt' ie ook als ik karel roep, of gewoon een liedje zing, of whatever
  woensdag 6 februari 2008 @ 00:17:55 #6
182666 Harajuku.
C'est magnifique.
pi_56552946
Err, waarom gaat een parkiet dood van horizontale spijlen?
I liked it. I was good at it. It made me feel alive.
pi_56553140
quote:
Op woensdag 6 februari 2008 00:17 schreef Harajuku. het volgende:
Als jij een parkiet was, zou je dan willen leven in een kooi met horizontale spijlen? Nou?

Moderator woensdag 6 februari 2008 @ 08:57:04 #8
121347 crew  senesta
Risicovol
pi_56555490
quote:
Op woensdag 6 februari 2008 00:17 schreef Harajuku. het volgende:
Niet
verticale spijlen vinden ze juist erg vervelend omdat ze daar niet goed op kunnen klimmen, parkieten en papagaaiachtigen klimmen graag
JoOlz: "So much good shit in senesta's head, I call it Ideahhrea."
pi_56871268
quote:
Op woensdag 6 februari 2008 08:57 schreef senesta het volgende:

[..]

Niet
verticale spijlen vinden ze juist erg vervelend omdat ze daar niet goed op kunnen klimmen, parkieten en papagaaiachtigen klimmen graag
dat bedoelde ik dus verkeerd om getikt.

En ik heb altijd begrepen dat kanarie-kooien (verticale spijltjes, ronde kooi) een parkiet zn einde betekend, omdat die inderdaad willen klimmen.
La derecha oprime, la izquierda libera
  woensdag 20 februari 2008 @ 21:55:32 #10
182666 Harajuku.
C'est magnifique.
pi_56871358
Dan nog zei hij dat ze dan dood gaan Das dus niet waar eh? Zou wel bizar zijn
I liked it. I was good at it. It made me feel alive.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')