abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_66997211
Tropische Aquarium Topic [Deel 18]

en hier weer verder

[ Bericht 22% gewijzigd door IJsmuts op 13-03-2009 08:40:16 ]
pi_66997286
update van mijn aquarium (maar oude foto planten situatie is nog hetzelfde)

Aquarium:
200*70*60cm lxdxh
840 liter
6x 54w T5 verlichting op flora-mate dimmer
Eheim 2180 filter
Eheim 2322 filter
Resun Wervelbedfilter
PH gestuurd co2 systeem met externe aquamedic reactor
UV-C lamp 9w (al is de lamp stuk op dit moment)

Huidige bewoners:
50 Roodneuszalmen
12 Coydoras sterbai
4 Siamese algeneters (de echte natuurlijk)
4 Rode fantoomzalmen (overblijfsel uit het verleden)
4 Corydoras sodalis (idem)
1 Ancistrus sp.
6 Otocinclus vittatus
10 Waaierhand garnalen
30 Japonica garnalen

en er moeten nog een keer hoofdbewoners in komen: ongeveer 6 discussen en weer nieuwe Apistogramma's (weet nog niet welke soorten).

Ik bemest met Easy-life Profito (10ml om de dag) en met KNO3 (kaliumnitraat) voor het ophogen van mijn nitraat (is heel soms nodig)

Waterwaarden:
PH constant op 7.00 door PH regelaar
KH van 8
No3 max 5mg/l
Po4 max 0,1mg/l
Fe max 1mg/l

Bak draait overigens sinds eind februari 2008
(╯°□°)╯︵ ┻━┻ ლ(ಠ益ಠლ) ٩͡๏̯͡๏۶ ಠ_ಠ ᕕ( ᐛ )ᕗ
  vrijdag 13 maart 2009 @ 08:31:15 #3
52493 Prowl
IMAGE GOES HERE
pi_66997289
Geen mooi plaatje in de OP?
Vi är Borg. Motstånd är meningslöst. Ni kommer att bli assimilerade!!
pi_66997467
quote:
Op vrijdag 13 maart 2009 08:31 schreef Prowl het volgende:
Geen mooi plaatje in de OP?
aangepast
pi_66997497
Meteen een tvp, met de mededeling dat ik er eindelijk zo'n beetje uit ben wat ik met mijn aqua 40 ga doen. Het wordt wederom een aziatisch bakje, met Dario dario (vroeger bekend als de Badis badis bengalensis).

1 mannetje en 2 vrouwtjes, en daarbij waarschijnlijk nog een garnalensoort, ik ben er alleen nog niet uit welke. Ik heb al een keer vuurtjes gehad, dus ik wil nu iets anders. Toch erg jammer dat dit schitterende beestje nog onbetaalbaar is

Arseen (As), atoomnummer 33
  Moderator vrijdag 13 maart 2009 @ 08:50:41 #6
155227 crew  Guppy
dus
pi_66997619
Terug Vis Post
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
pi_66998924
quote:
Op vrijdag 13 maart 2009 08:50 schreef Guppyfriend het volgende:
Terug Vis Post
pi_66998998
[ afbeelding ]

Zit er echt strak uit, ik wil in me nieuwe huis ook z'n aquarium hebben. Maar ik moet en wil me eerst helemaal in gaan verdiepen want ben nu echt nog een noobie erin. Dus hierbij een noobie vraag, moet je ondanks dat je filters en pompjes heb in z'n aquarium, de aquarium vaak schoonmaken? Ik bedoel hiermee, het water vervangen.
  vrijdag 13 maart 2009 @ 09:52:18 #9
63192 ursel
"Het Is Hier Fantastisch!
pi_66999226
quote:
Op vrijdag 13 maart 2009 08:40 schreef IJsmuts het volgende:

[..]

aangepast
Whehe.. ouwe visser man..
Wist niet dat jij ook een aquarium hebt..
pi_66999272
quote:
Op vrijdag 13 maart 2009 09:52 schreef ursel het volgende:

[..]

Whehe.. ouwe visser man..
Wist niet dat jij ook een aquarium hebt..
not yet > na mn bruiloft ga ik van de opbrengsten een big ass aquarium zetten maar ben al enige tijd aan het inlezen
  vrijdag 13 maart 2009 @ 10:01:39 #11
63192 ursel
"Het Is Hier Fantastisch!
pi_66999534
quote:
Op vrijdag 13 maart 2009 09:53 schreef IJsmuts het volgende:

[..]

not yet > na mn bruiloft ga ik van de opbrengsten een big ass aquarium zetten maar ben al enige tijd aan het inlezen
Ahhh.. cool..
Planning voor ons ziet er naar uit dat we dit jaar nog wel gaan verhuizen. In het nieuwe huis komt dan ook een vele grotere aquarium voor de aruana..
Die bak wordt dan minimaal net groot als het terrarium van de baardagaam. Enigste eis die ik heb is dat er 1 of 2 kreeften in komen..

Weet alleen niet of ut dan al onder tropisch valt ofzo..
Zit in ieder geval gewoon allerlei filters in
pi_67000025
quote:
Op vrijdag 13 maart 2009 09:44 schreef Crackerjacker het volgende:
[ afbeelding ]

Zit er echt strak uit, ik wil in me nieuwe huis ook z'n aquarium hebben. Maar ik moet en wil me eerst helemaal in gaan verdiepen want ben nu echt nog een noobie erin. Dus hierbij een noobie vraag, moet je ondanks dat je filters en pompjes heb in z'n aquarium, de aquarium vaak schoonmaken? Ik bedoel hiermee, het water vervangen.
ik ververs op dit moment weinig omdat ik niet zo'n grote bezetting heb, ik ververs dus 10% van het water per week. Als ik er (eindelijk ) discussen in heb zitten zal dit wel naar 20 a 30% per week gaan en meer indien nodig.

op dit moment ververs ik op de volgende manier:
- water eruit door slang aan uitstroom van mijn grootste filter te hangen en het andere uiteinde van de slang in het toilet hangen
- water erin door slang aan extra kraantje (jammer genoeg alleen koud water) in het toiletmeubeltje te koppelen met gardena koppeling en andere uiteinde in het aquarium te hangen.

omdat er dus koud water in mijn aquarium stroomt met verversen kan ik dus maar max 10% per keer verversen anders daalt de algehele temperatuur van de bak teveel (nu ongeveer 2 graden daling).
Maar met zo'n grote bak ga je niet met emmers aan de gang dus moet het maar even zo.

Ik ben wel bezig met het volgende plan om mijn slangenbende eens orderlijk te maken:

te maken van 25mm PVC, slangtules en kogelkranen (dat zijn de kruizen) zodat ik de doorstroom van de verschillende onderdelen kan regelen (ieder onderdeel heeft zijn eigen maximale doorvoersnelheid dus zomaar parallel of serieel zetten zonder regeling ertussen lukt niet).
ook kan ik dan een willekeurig onderdeel afsluiten en loskoppelen om bijvoorbeeld schoon te maken of te vervangen zonder dat ik de rest stil hoef te leggen (dit is vooral belangrijk voor het wervelbedfilter welke niet te lang stil mag komen te staan).

Op de logeerkamer zal dan een regenton komen te staan als opslagvat waar ik het water in voor ga bereiden (waarschijnlijk ook met osmose apparaat in de badkamer erbij) en door de inloop kraan dicht te draaien en de kraan voor het opslagvat open te zetten zal het opslagvat leeggezogen worden door mijn 2 filters. Het water kan in de regenton voorverwarmt worden dus dan zit ik niet meer aan die 10% max verversen vast.

en het weg laten lopen van het water uit het aquarium zal ook zeer makkelijk worden met een extra aansluiting rechtstreeks naar het riool

kosten ongeveer kwa PVC, tules en kogelkranen: 160 euro
pi_67001141
[ afbeelding ]

woohoo , staat me nog een grote uitdaging te wachten, thanks anyways!
pi_67001202
Ff inlezen voor tips hier, mijne komt er binnenkort aan
  vrijdag 13 maart 2009 @ 10:57:17 #15
56176 Catch22-
Ben je Blind?!
pi_67001283
Nogmaal, mijn fotos Klik

Over die vision; ik vind ze wel mooi, je ziet het vrij vaak tegenwoordig. Maar het is een kwestie van smaak
Heel veel groetjes, Catch22
En zoals mijn opa zei: "Al is het meisje nog zo mooi, haar poep stinkt ook". Rust Zacht opa..
Met GHB nooit meer nee
Storneren een optie?
pi_67001539
quote:
Op donderdag 12 maart 2009 23:28 schreef Catch22- het volgende:
xa1pt; dat is het kienhout, niet zon beste monitor zeker?
Ah. Ik zat inderdaad op kantoor met een monitor die niet al te goed gecalibreerd is.
pi_67001564
quote:
Op vrijdag 13 maart 2009 09:53 schreef IJsmuts het volgende:

[..]

Al een idee wat je wilt gaan doen?
pi_67002643
quote:
Op vrijdag 13 maart 2009 10:53 schreef Crackerjacker het volgende:
[ afbeelding ]

woohoo , staat me nog een grote uitdaging te wachten, thanks anyways!
ach je kan het zo gek maken als je zelf wil, ik heb deze dingen ook vele jaren niet nodig gehad, maar gemak dient de mens dus als ik het wekelijkse onderhoud kan vergemakkelijken dan doe ik dat graag
pi_67003147
quote:
Op vrijdag 13 maart 2009 08:31 schreef Leipo666 het volgende:
update van mijn aquarium (maar oude foto planten situatie is nog hetzelfde)

[ afbeelding ]

Aquarium:
200*70*60cm lxdxh
840 liter
6x 54w T5 verlichting op flora-mate dimmer
Eheim 2180 filter
Eheim 2322 filter
Resun Wervelbedfilter
PH gestuurd co2 systeem met externe aquamedic reactor
UV-C lamp 9w (al is de lamp stuk op dit moment)

Huidige bewoners:
50 Roodneuszalmen
12 Coydoras sterbai
4 Siamese algeneters (de echte natuurlijk)
4 Rode fantoomzalmen (overblijfsel uit het verleden)
4 Corydoras sodalis (idem)
1 Ancistrus sp.
6 Otocinclus vittatus
10 Waaierhand garnalen
30 Japonica garnalen

en er moeten nog een keer hoofdbewoners in komen: ongeveer 6 discussen en weer nieuwe Apistogramma's (weet nog niet welke soorten).

Ik bemest met Easy-life Profito (10ml om de dag) en met KNO3 (kaliumnitraat) voor het ophogen van mijn nitraat (is heel soms nodig)

Waterwaarden:
PH constant op 7.00 door PH regelaar
KH van 8
No3 max 5mg/l
Po4 max 0,1mg/l
Fe max 1mg/l

Bak draait overigens sinds eind februari 2008
Wow echt een mooi aquarium en vissen bestand, je hebt echt smaak

Hoe lang kijk je nou per dag naar je aquarium? En hoe lang ben je er mee bezig per dag

Wat is het nut van e UV-lamp? Dat is toch tegen de algen?
pi_67004888
dat kijken verschilt echt heel erg: de ene periode kijk ik dagelijks minimaal een half uur (vooral tijdens het voeren: kan ik weer vissen tellen en kijken of alles goed met ze gaat), maar er zijn ook periodes dat ik alleen het nodige onderhoud doe en ze eten geef omdat ik te druk ben met andere dingen.

waterverversen is een uur per week, maar dat is meerendeel gewoon TV kijken en ondertussen het waterniveau in de gaten houden (en optijd de kraan weer dichtdraaien )

ander onderhoud is minimaal een half uur per week (alleen even snel planten snoeien en wat algen van het hout af plukken) tot 3 uur per week (filters schoonmaken (nooit alle filters tegelijk!), ruit schoonmaken, goed snoeien, zand herschikken, etc.)

en die UV-lamp is inderdaad tegen (zweef) algen en andere schadelijke organismen in het water en toen hij het nog deed had ik hem een paar uur per dag aan staan. Moet zeggen dat ik bij gewone algen niet echt effect zag, tegen zweefalg daarentegen is zo'n lamp echt de oplossing
meestal had ik hem op mijn quarantainebak staan om eventuele ziekteverwekkers de kop in te drukken.
moet nog steeds eens een nieuwe vervangingslamp kopen

het gaafst vind ik nog de flora-mate dimmer: gesimuleerde zonsopgang en ondergang iedere dag

[ Bericht 3% gewijzigd door Leipo666 op 13-03-2009 12:46:21 ]
  vrijdag 13 maart 2009 @ 15:29:19 #21
56176 Catch22-
Ben je Blind?!
pi_67010644
met TL licht?
Heel veel groetjes, Catch22
En zoals mijn opa zei: "Al is het meisje nog zo mooi, haar poep stinkt ook". Rust Zacht opa..
Met GHB nooit meer nee
Storneren een optie?
pi_67011022
quote:
Op vrijdag 13 maart 2009 15:29 schreef Catch22- het volgende:
met TL licht?
yep
Digitale T5 balasten welke analoog (1v..10v) dimbaar zijn. ik heb er 3 van (2x 54watt) welke dus met de flora-mate ook afzonderlijk te programeren zijn
  Moderator vrijdag 13 maart 2009 @ 19:25:32 #23
92034 crew  Vonkenboer
Geen woorden, maar draden !
pi_67018041
Even mijn aquarium tonen, het is een aquarium met een afmeting van 54 x 61 x 40, inhoud is dus ongeveer 105 liter. Verlichting bestaat uit 2 x 15 watt T8 tl's in een lichtkap met reflector. Het aquarium is uitgevoerd met een topfilter

De hoofdbewoner is een koppeltje Honing Gourami's.

Mijn huidige vissenbestand is :
- 8 neontetra's
- Koppeltje Honing Gourami's
- 3 Otocinclus Affinis
- +/- 100 vuurgarnalen
pi_67030470
quote:
Op vrijdag 13 maart 2009 19:25 schreef Vonkenboer het volgende:
Even mijn aquarium tonen, het is een aquarium met een afmeting van 54 x 61 x 40, inhoud is dus ongeveer 105 liter. Verlichting bestaat uit 2 x 15 watt T8 tl's in een lichtkap met reflector. Het aquarium is uitgevoerd met een topfilter

[ afbeelding ]

De hoofdbewoner is een koppeltje Honing Gourami's.
[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

Mijn huidige vissenbestand is :
- 8 neontetra's
- Koppeltje Honing Gourami's
- 3 Otocinclus Affinis
- +/- 100 vuurgarnalen
wat een aparte maat! wat is precies de lengte breedte en hoogte? l*b*h = 61*54*40? net een miniatuur roggenbak
  Moderator zaterdag 14 maart 2009 @ 10:04:28 #25
92034 crew  Vonkenboer
Geen woorden, maar draden !
pi_67032433
quote:
Op zaterdag 14 maart 2009 02:07 schreef Byte_Me het volgende:

[..]

wat een aparte maat! wat is precies de lengte breedte en hoogte? l*b*h = 61*54*40? net een miniatuur roggenbak
Hij is inderdaad 60x50x40 (LxBxH) het staat inderdaad wat raar in de omschrijving. Op zoek naar een leuk aquarium kwam ik tot de conclusie dat de maximale lengte maat 60 kon zijn (de muur was namelijk maar max. 64 cm breed) er zijn niet zo heel veel leuke formaat bakjes die dan passen.

Vandaar dat ik deze bak gekocht heb. Die bijna even hoog als dat hij breed is.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')