ik vind de vissen behoorlijk prijzig als ze allemaal zo klein zijn als je zegt.quote:Op woensdag 11 maart 2009 23:51 schreef versteegrob het volgende:
heel verhaal
Tja 2e hands, koop eigenlijk nooit iets 2e hand. Me tv/receiver/boxen/ps3 eigenlijk allemaal nieuws. Straks zit ik met een kapot aquarium. Maar een Vision heb ik zeker na gekeken alleen die is nog duurder.quote:Op donderdag 12 maart 2009 00:08 schreef Catch22- het volgende:
Je viskeuze is wel oke, maar dat is smaak (en niet de mijne)
ik zou alleen nooit een aquarium nieuw kopen. Je koopt voor 300-350 euro een hele mooie 2e hands waar je niets aan ziet.
http://link.marktplaats.nl/235390928
die krassen polijst je zo weg, merk je niets van. Heb je er nog pomp,verwarming en verlichting bij, voor 200.
Heb je de Vision wel eens bekeken? Is imho een mooiere bak dan de rio.
Tja wel heel leuk maar wil denk ik eerst de basis hebben. Daarna wil ik wel heel Nederland door rijden of weet je nog een goed adresje in de buurt van Apeldoorn?quote:Op donderdag 12 maart 2009 00:24 schreef Byte_Me het volgende:
[..]
ik vind de vissen behoorlijk prijzig als ze allemaal zo klein zijn als je zegt.
en, maar dat zal ook wel iets persoonlijks zijn, ik ben liefhebber van het zoeken van thuiskwekers via diverse forums, en daar mn vissen halen. zo krijg je gezondere vissen dan in de winkel voor minder geld, en het is leuk om de kweekopstellingen te bekijken en zo.
hij gebruikt geen photoshop, zijn bakken zijn ook gewoon (nou ja: ik vlieg er niet zo ff heen) te bekijken in het ADA hoofdkantoor in Japan.quote:Op woensdag 11 maart 2009 23:53 schreef versteegrob het volgende:
[..]
Heel mooi maar hoeveel fotoshop zit er hier achter? Volgens mij vrij veel, al zijn fotos zijn denk ik erg bewerkt. Verder zie ik nooit een video van zijn modellen daarentegen ziet alles er natuurlijk mooi uit
Heb je wel naar de benodigde waterwaarden van je bezetting gekeken?quote:Op donderdag 12 maart 2009 00:26 schreef versteegrob het volgende:
[..]
Wat vind je niet mooi aan dit lijstje dan? Vind het namelijk echt geweldig!
Dit maakt niet zoveel uit, Eheim heeft goed spul, maar er zijn ook andere merken die het prima afkunnen.quote:Op donderdag 12 maart 2009 01:48 schreef versteegrob het volgende:
Hallo,
De vissen zijn gekozen, het aquarium is gekozen, de ondergrond alleen de filter nog.
Vind dit best belangrijk en heb daarom graag wat advies.
Is er veel verschil tussen de merken. Eheim. Super Fish, Tetra, enz
Heb gelezen dat je 3 keer de aquarium inhoud moet spoelen dus bij mijn RIO300 kom je dan op 750 uit (250 x 3)
Alleen welke filter raden jullie nu aan, budget is ruim 100 euro
Kijk naar het stroom verbruik. Dan zal je zien dat Eheim als beste uit de bus komt. Is vaak net iets duurder als de andere merken, maar dat betaald zich vanzelf terug. Mijn Eheimpompen draaien nu al 7 jaar (2 x 2028) en heb op filtermateriaal na nooit iets vervangen of problemen gehad.quote:Op donderdag 12 maart 2009 09:18 schreef Catch22- het volgende:
[..]
Dit maakt niet zoveel uit, Eheim heeft goed spul, maar er zijn ook andere merken die het prima afkunnen.
Het mooiste is idd vissen bij elkaar zetten uit een biotoop. Persoonlijk zou ik geen 2 ancistrussen nemen, er zijn zoveel schitterende L-nummer te vinden!quote:Op donderdag 12 maart 2009 09:07 schreef As_33 het volgende:
[..]
Heb je wel naar de benodigde waterwaarden van je bezetting gekeken?
Die halfsnavelbekjes hebben het liefst een vrij hoge ph, graag met een klein beetje zout bij het water, de blauwe spat wil ook een hogere ph, terwijl de rest van je bezetting meer neigt naar een amazonebak, oftewel, lagere ph.
Mijn suggestie zou zijn om het per laag op één vissoort te houden, allemaal zelfde werelddeel, en daarbij dan nog één koppeltje of harem en twee ancistri.
Dus: minstens 20bijlzalmen, stuk of 40 kardinalen, 20 cory's, 1 mannetje en 3 vrouwtjes A. caca's en de 2 ancistrussen. Prachtige bezetting, veel evenwichtiger, en eventueel per soort nog wat uit te breiden als het allemaal lekker loopt. Geen overlappende territoria ook op die manier.
Daar heb je een goed punt, heb overal naar gekeken behalve hier naar.quote:Op donderdag 12 maart 2009 09:07 schreef As_33 het volgende:
[..]
Heb je wel naar de benodigde waterwaarden van je bezetting gekeken?
Die halfsnavelbekjes hebben het liefst een vrij hoge ph, graag met een klein beetje zout bij het water, de blauwe spat wil ook een hogere ph, terwijl de rest van je bezetting meer neigt naar een amazonebak, oftewel, lagere ph.
Mijn suggestie zou zijn om het per laag op één vissoort te houden, allemaal zelfde werelddeel, en daarbij dan nog één koppeltje of harem en twee ancistri.
Dus: minstens 20bijlzalmen, stuk of 40 kardinalen, 20 cory's, 1 mannetje en 3 vrouwtjes A. caca's en de 2 ancistrussen. Prachtige bezetting, veel evenwichtiger, en eventueel per soort nog wat uit te breiden als het allemaal lekker loopt. Geen overlappende territoria ook op die manier.
Ja als ik een wat grote aantal vissen haal zoals 20 x Cory Sterbai dan haal ik zeker niks bij Sterbau. Ik denk dat ik een offerte laat maken bij Garnalen&Kreeften shop van Daniel & Mirande. Zij hebben veel vissen, goed advies en ze hebben ook nog eens veel L-nummersquote:Op donderdag 12 maart 2009 10:22 schreef afterburner het volgende:
[..]
Het mooiste is idd vissen bij elkaar zetten uit een biotoop. Persoonlijk zou ik geen 2 ancistrussen nemen, er zijn zoveel schitterende L-nummer te vinden!
Een van de betere adressen in Nederland is http://www.aqua-ferrytale.nl/ als je daar bent geweest denk ik dat je verlanglijst ineens er heel anders uitziet! Gebroeders westdijk zit bij mij in de buurt, leuk om een bak te halen, maar loop met een boog om de vissen heen!! Ik zou alleen nooit vissen bij een normale dierenwinkel halen en zeker bij discus niet!! (op die in Houten na, maar das een ander verhaal). Alleen maar groothandel vis, zwak van slechte kwaliteit en vaak vol met ziektes. Als ik de prijzen zie die je noemt is een speciaalzaak zelf nog goedkoper.
O ja? vind die gele met zwart erg mooi. Maar er staat er maar 1 in me boekquote:Op donderdag 12 maart 2009 13:17 schreef Byte_Me het volgende:
welke cacatuoides neem je eigenlijk? dr zijn een stuk of 5 verschillende kweeksoorten namelijk
nice! dat is nou precies de soort discus die ik ook wil hebben in mijn bak. een groep van 7 zou goed staan bij de rest van mijn bezettingquote:Op donderdag 12 maart 2009 18:47 schreef MAXTIJN het volgende:
Er zijn plenty L-nummers die klein blijven, maar je moet het even van te voren uitzoeken voodat je ze aanschaft.
Voor L nummers ga ik vaak kijken bij Discusfood+, in Assendeflt.
Ik heb zelf ook aardig wat L-nummers, het zijn erg leuke vissen!
Ik heb laatst een kweek met de L201 gedaan zie Youtube :
[ afbeelding ]
Verder bezig met een kweek L134, en een groepje L46 gekocht om volgend jaar mee te kweken, een volwassen groep kan ik niet betalen, maar halfwas wel, dus dan maaar wat geduld.
Nog even een foto van m'n showbak, met wildvang discusvissen uit Lago Tefe, en redshoulder maanvissen.
[ afbeelding ]
vision is met een bolling in het glas toch? geeft dit nou echt een veel mooier beeld dan een rechthoekige bak zoals de rio? maw, waarom is de vision een mooiere bak?quote:Op donderdag 12 maart 2009 00:08 schreef Catch22- het volgende:
Heb je de Vision wel eens bekeken? Is imho een mooiere bak dan de rio.
zelf word ik gek van die bolling in het glas (het vertekend), ik zou dus eerder een Rio kopen dan een Visionquote:Op vrijdag 13 maart 2009 08:09 schreef IJsmuts het volgende:
[..]
vision is met een bolling in het glas toch? geeft dit nou echt een veel mooier beeld dan een rechthoekige bak zoals de rio? maw, waarom is de vision een mooiere bak?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |