not yet > na mn bruiloft ga ik van de opbrengsten een big ass aquarium zettenquote:Op vrijdag 13 maart 2009 09:52 schreef ursel het volgende:
[..]
Whehe.. ouwe visser man..![]()
Wist niet dat jij ook een aquarium hebt..
Ahhh.. cool..quote:Op vrijdag 13 maart 2009 09:53 schreef IJsmuts het volgende:
[..]
not yet > na mn bruiloft ga ik van de opbrengsten een big ass aquarium zettenmaar ben al enige tijd aan het inlezen
ik ververs op dit moment weinig omdat ik niet zo'n grote bezetting heb, ik ververs dus 10% van het water per week. Als ik er (eindelijkquote:Op vrijdag 13 maart 2009 09:44 schreef Crackerjacker het volgende:
[ afbeelding ]
Zit er echt strak uit, ik wil in me nieuwe huis ook z'n aquarium hebben. Maar ik moet en wil me eerst helemaal in gaan verdiepen want ben nu echt nog een noobie erin. Dus hierbij een noobie vraag, moet je ondanks dat je filters en pompjes heb in z'n aquarium, de aquarium vaak schoonmaken? Ik bedoel hiermee, het water vervangen.
Ah.quote:Op donderdag 12 maart 2009 23:28 schreef Catch22- het volgende:
xa1pt; dat is het kienhout, niet zon beste monitor zeker?
Al een idee wat je wilt gaan doen?quote:Op vrijdag 13 maart 2009 09:53 schreef IJsmuts het volgende:
[..]
not yet > na mn bruiloft ga ik van de opbrengsten een big ass aquarium zettenmaar ben al enige tijd aan het inlezen
ach je kan het zo gek maken als je zelf wil, ik heb deze dingen ook vele jaren niet nodig gehad, maar gemak dient de mens dus als ik het wekelijkse onderhoud kan vergemakkelijken dan doe ik dat graagquote:Op vrijdag 13 maart 2009 10:53 schreef Crackerjacker het volgende:
[ afbeelding ]
woohoo, staat me nog een grote uitdaging te wachten, thanks anyways!
Wow echt een mooi aquarium en vissen bestand, je hebt echt smaakquote:Op vrijdag 13 maart 2009 08:31 schreef Leipo666 het volgende:
update van mijn aquarium (maar oude fotoplanten situatie is nog hetzelfde)
[ afbeelding ]
Aquarium:
200*70*60cm lxdxh
840 liter
6x 54w T5 verlichting op flora-mate dimmer
Eheim 2180 filter
Eheim 2322 filter
Resun Wervelbedfilter
PH gestuurd co2 systeem met externe aquamedic reactor
UV-C lamp 9w (al is de lamp stuk op dit moment)
Huidige bewoners:
50 Roodneuszalmen
12 Coydoras sterbai
4 Siamese algeneters (de echte natuurlijk)
4 Rode fantoomzalmen (overblijfsel uit het verleden)
4 Corydoras sodalis (idem)
1 Ancistrus sp.
6 Otocinclus vittatus
10 Waaierhand garnalen
30 Japonica garnalen
en er moeten nog een keer hoofdbewoners in komen: ongeveer 6 discussen en weer nieuwe Apistogramma's (weet nog niet welke soorten).
Ik bemest met Easy-life Profito (10ml om de dag) en met KNO3 (kaliumnitraat) voor het ophogen van mijn nitraat (is heel soms nodig)
Waterwaarden:
PH constant op 7.00 door PH regelaar
KH van 8
No3 max 5mg/l
Po4 max 0,1mg/l
Fe max 1mg/l
Bak draait overigens sinds eind februari 2008
yepquote:
wat een aparte maat! wat is precies de lengte breedte en hoogte? l*b*h = 61*54*40? net een miniatuur roggenbakquote:Op vrijdag 13 maart 2009 19:25 schreef Vonkenboer het volgende:
Even mijn aquarium tonen, het is een aquarium met een afmeting van 54 x 61 x 40, inhoud is dus ongeveer 105 liter. Verlichting bestaat uit 2 x 15 watt T8 tl's in een lichtkap met reflector. Het aquarium is uitgevoerd met een topfilter
[ afbeelding ]
De hoofdbewoner is een koppeltje Honing Gourami's.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Mijn huidige vissenbestand is :
- 8 neontetra's
- Koppeltje Honing Gourami's
- 3 Otocinclus Affinis
- +/- 100 vuurgarnalen
Hij is inderdaad 60x50x40 (LxBxH) het staat inderdaad wat raar in de omschrijving. Op zoek naar een leuk aquarium kwam ik tot de conclusie dat de maximale lengte maat 60 kon zijn (de muur was namelijk maar max. 64 cm breed) er zijn niet zo heel veel leuke formaat bakjes die dan passen.quote:Op zaterdag 14 maart 2009 02:07 schreef Byte_Me het volgende:
[..]
wat een aparte maat! wat is precies de lengte breedte en hoogte? l*b*h = 61*54*40? net een miniatuur roggenbak
Wat een mooie gematigde bezetting. Ik zou zelf de tetra's nog iets uitbreiden, naar 12 of 15 of zo? en de oto's ook, naar stuk of 8 of zo, omdat het eigenlijk kleine groepsvisjes zijn en in de weg zitten doen ze toch niet.quote:Op vrijdag 13 maart 2009 19:25 schreef Vonkenboer het volgende:
Mijn huidige vissenbestand is :
- 8 neontetra's
- Koppeltje Honing Gourami's
- 3 Otocinclus Affinis
- +/- 100 vuurgarnalen
Neem 3 dwerg cichliden en voor de rest makkelijk vissen zoals cory's, neon's en 2 l-nummers, bijmarmerzalmquote:Op zaterdag 14 maart 2009 12:52 schreef Xa1pt het volgende:
Hangt een beetje van je bezetting af. Als je bijv. Malawi-cichliden hebt is het geen overbodige luxe om voor een totaalcapaciteit van circa 600 l. p/u aan externe pompen te hebben. Kijk eens naar de Eheims 2213 en 2215.
Een kleine bak met veel verschillende vissen is al snel te druk. De neontetra's heb ik al eens uitgebreid maar schijnbaar zijn ze gevoelig voor bepaalde dingen in mijn aquariumwater want zodra ik neons toevoeg aan de huidige populatie laten er altijd 2 of 3 het levenquote:Op zaterdag 14 maart 2009 11:25 schreef As_33 het volgende:
[..]
Wat een mooie gematigde bezetting. Ik zou zelf de tetra's nog iets uitbreiden, naar 12 of 15 of zo? en de oto's ook, naar stuk of 8 of zo, omdat het eigenlijk kleine groepsvisjes zijn en in de weg zitten doen ze toch niet.
Ongelooflijk leuk formaat bak ook, doet denken aan de Juwel Lido, daar ben ik ook altijd al een beetje verliefd op geweest. Met zo'n hoogte heb je zo heerlijk veel keus voor je plantenbezetting zonder dat je iedere 2 weken alles weer moet bijsnoeien.
Oh oke.quote:Op zondag 15 maart 2009 21:07 schreef Catch22- het volgende:
Niet eigenlijk...
In een aquariumspeciaalzaak (geen dierenwinkel) in Amersfoort.quote:Op zondag 15 maart 2009 21:16 schreef Catch22- het volgende:
waar heb je het hout gekocht? Wat je altijd kan doen is het uitkoken, maar dat zou in principe niet nodig hoeven zijn.
Ja, ik heb mijn waterwaarden net gemetenquote:Op zondag 15 maart 2009 21:40 schreef Catch22- het volgende:
Dat denk ik niet. Wat er kan gebeuren is dat het water de eerste dagen wat meekleurt.
Heb je je waterwaarden gemeten? Ik denk dat er wat anders mis is.
Ik weet eigenlijk niet of het wel echt schimmel was, maar ineens zaten er zwarte puntjes op die bleven groeien.quote:Op zondag 15 maart 2009 22:15 schreef As_33 het volgende:
Redenen om het hout uit te koken is omdat het anders stoffen aan je water afgeeft die niet alleen voor verkleuring zorgen maar ook voor een verzuring van je water. Dat kan hardstikke leuk zijn voor bijvoorbeeld een amazone bakje vol met visjes die de ph toch het liefst iets onder de 7 hebben, maar in andere gevallen is het natuurlijk zeer ongewenst.
Maar schimmel erop ben ik nog nooit tegen gekomen eerlijk gezegd.
25 liter volgens mij, kan het fout hebben, wiskunde is niet m'n sterkste kantquote:Op dinsdag 17 maart 2009 15:26 schreef de_boswachter het volgende:
Hattrick
Hier ben ik zo slecht in
Hoeveel liter water gaat in een bak van 40x25x25 cm max.
Meer dan 2 pakken melk..quote:Op dinsdag 17 maart 2009 15:26 schreef de_boswachter het volgende:
Hattrick
Hier ben ik zo slecht in
Hoeveel liter water gaat in een bak van 40x25x25 cm max.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |