Vechten gaat er wel erger aan toe dan dat kan ik je zeggen.quote:Op donderdag 20 januari 2011 12:57 schreef Syd het volgende:
Ik heb 2 ancistrus leucostictus (algeneters) enkel zijn ze sinds vanochtend ineens heel actief tegen elkaar. Kan alleen niet zien of ze nu vechten of spelen.
Hier een filmpje net gemaakt, kan iemand mijn vertellen of ze elkaar nou lief vinden of dat dit tot doods toe doorgaat ?
Het ziet er super uit, maar ik heb het idee dat het zwaar moeilijk is om het zover te krijgen.quote:Op donderdag 20 januari 2011 14:18 schreef stoeltafel het volgende:
Perry,
Je wilt toch ook misschien over gaan naar zoutwater, check dit
Mooi of niet?
Haha laten we hopen van nietquote:Op donderdag 20 januari 2011 13:17 schreef Prowl het volgende:
[..]
Vechten gaat er wel erger aan toe dan dat kan ik je zeggen.
Ik denk dat het gewoon speelsheid is omdat ze jong zijn of het is een jongen en een meisje en dan.......................
komt er geen zand in?quote:Op woensdag 19 januari 2011 12:09 schreef stoeltafel het volgende:
Hoezo gaat er 100Liter af? Eerder max 50liter dus hou ongeveer 325L over wat prima is voor een beginner. Heb geen 1 vis die ik wil die nu afvalt door het volume.
Gebruik je ook plantenvoeding?quote:Op donderdag 20 januari 2011 22:20 schreef Syd het volgende:
Dus van 10 tot half 9 ofzo is ook prima? En me planten zijn nog steeds mooi groen, op paar bruine punten na.
Omgevingslicht helpt natuurlijk wel, maar is niet zo fel als 2 lampen. Daarom doe ik vooral als het buiten donker is nog wat uurtjes.quote:Op donderdag 20 januari 2011 22:20 schreef Syd het volgende:
Maar gaat het dan puur om de TL verlichting? Hoe zit het met omgevingslicht dan ?
Had het je graag gegeven, maar opsturen lijkt me ook niet watquote:Op vrijdag 21 januari 2011 19:45 schreef PerryVogelbekdier het volgende:
@4Ever, helaas kom ik niet in de buurt, anders had ik wel interesse..
Wat zijn dat voor vage appelslakken?quote:Op zaterdag 22 januari 2011 16:08 schreef PerryVogelbekdier het volgende:
Opsturen gaat niet goedkomen nee
Het is altijd afwachten.
De appelslakken ga ik bij de lfs dumpen, want ze vreten alle planten op uit de 2e bak
Heeft jouw javavaren al een goed baasje gevonden, eigenlijk?quote:Op zaterdag 22 januari 2011 16:08 schreef PerryVogelbekdier het volgende:
Opsturen gaat niet goedkomen nee
Het is altijd afwachten.
De appelslakken ga ik bij de lfs dumpen, want ze vreten alle planten op uit de 2e bak
Geen idee, maar ze gaan dus echt wieberen.. zonde van een flink aantal knaken aan planten iigquote:Op zaterdag 22 januari 2011 18:02 schreef Prowl het volgende:
[..]
Wat zijn dat voor vage appelslakken?
Die ik heb komen om van de honger als ze geen voer krijgen en alle planten laten ze staan.
Nog steeds niet.. Mocht je interesse hebben, dan stuur ik em opquote:Op zaterdag 22 januari 2011 23:38 schreef 4EverBlackEyed het volgende:
[..]
Heeft jouw javavaren al een goed baasje gevonden, eigenlijk?
Foto?quote:Op zondag 23 januari 2011 01:05 schreef PerryVogelbekdier het volgende:
[..]
Geen idee, maar ze gaan dus echt wieberen.. zonde van een flink aantal knaken aan planten iig(wel zelf gekweekt, maar toch)
[..]
Nog steeds niet.. Mocht je interesse hebben, dan stuur ik em op
Ja graag!quote:Op zondag 23 januari 2011 01:05 schreef PerryVogelbekdier het volgende:
Nog steeds niet.. Mocht je interesse hebben, dan stuur ik em op
Tja, tenzij jij hem graag wil hebben?quote:Op zondag 23 januari 2011 01:35 schreef Prowl het volgende:
[..]
Foto?
Ik wil em anders wel op komen halen als ie groot genoeg is
Ik zag jouw nieuwe visje in het aquariumtopic op bokt voorbij komenquote:Op zondag 23 januari 2011 12:05 schreef 4EverBlackEyed het volgende:
[..]
Tja, tenzij jij hem graag wil hebben?
Algie 2 is beroemdquote:Op zondag 23 januari 2011 12:09 schreef Samzz het volgende:
[..]
Ik zag jouw nieuwe visje in het aquariumtopic op bokt voorbij komen
Dat meen je niet?quote:Op zondag 23 januari 2011 01:32 schreef Messina het volgende:
Het zee-aquarium gaat niet door. Meneer heeft een 42-inch TV gekocht.
En om eerlijk te zijn ben ik er blij om! TV is een veel minder grote verantwoordelijkheid dan zo'n aqua
Helaas zag ik vanmorgen dat de plant flink was aangegeten door de slakken. Die slakken heb ik nu verwijderd uit het aquarium (en een andere eigenaar is gevonden daarvoor), dus als je er genoeg verhaaltjes aan voorleest, zal ie netjes herstellen en ook heeeel groot en sterk wordenquote:Op zondag 23 januari 2011 12:04 schreef 4EverBlackEyed het volgende:
[..]
Ja graag!
Dan zal ik hem voorlezen voor het slapen gaan![]()
Heb namelijk nog een plant nodig waar ze zich kunnen verstoppen.![]()
Zou jij mij je rekeningnummer willen geven en de verzendkosten?
Alvast bedankt.
Is goed, dan hoor ik het nog wel.quote:Op zondag 23 januari 2011 14:22 schreef PerryVogelbekdier het volgende:
Helaas zag ik vanmorgen dat de plant flink was aangegeten door de slakken. Die slakken heb ik nu verwijderd uit het aquarium (en een andere eigenaar is gevonden daarvoor), dus als je er genoeg verhaaltjes aan voorleest, zal ie netjes herstellen en ook heeeel groot en sterk wordenIk zal even kijken hoe het weer de komende dagen is. Als er geen nachtvorst is, zal ik em zo op de post doen naar je, en is het goed
Jawelquote:
Net gekeken, en komende dagen wordt het goed.quote:Op zondag 23 januari 2011 15:00 schreef 4EverBlackEyed het volgende:
[..]
Is goed, dan hoor ik het nog wel.![]()
Aangevreten is niet erg, misschien vindt Algie de plant ook erg lekker.
Dat is helemaal prima!quote:Op zondag 23 januari 2011 15:48 schreef PerryVogelbekdier het volgende:
[..]
Net gekeken, en komende dagen wordt het goed.
Als ik morgen voor 17:00 thuis ben, dan pak ik em in en stuur ik em op naar je.
Anders wordt het dinsdag..
Download je gewoon zo'n DVD-tje met een zeeaquariumscreensaver.quote:Op zondag 23 januari 2011 01:32 schreef Messina het volgende:
Het zee-aquarium gaat niet door. Meneer heeft een 42-inch TV gekocht.
En om eerlijk te zijn ben ik er blij om! TV is een veel minder grote verantwoordelijkheid dan zo'n aqua
Beschuit met roze en blauwe muisjes kopen.quote:Op maandag 24 januari 2011 20:41 schreef Syd het volgende:
Een van me platy panda's is zwanger, ziet er heel dik uit, en achterkant zit beetje oranje/geel iets met zwarte stippen.
Wat zal ik doen ?
haha, word duur grapje als ik zo lees,quote:Op maandag 24 januari 2011 20:44 schreef Staal het volgende:
[..]
Beschuit met roze en blauwe muisjes kopen.
quote:Er kunnen per worp tot wel honderd jonge visjes gebaard worden.
Heb niet al je posts gelezen. Ben nu al aan het multitasken dus ga ik ook nu niet doen.quote:Op maandag 24 januari 2011 20:51 schreef Syd het volgende:
[..]
haha, word duur grapje als ik zo lees,
[..]
Ja hij is gewoon mooi van lelijkheid. In het echt nog veel mooier. Nee, helaas alleen een foto van het naambordje gemaakt.quote:Op dinsdag 25 januari 2011 10:06 schreef PerryVogelbekdier het volgende:
Wel mooi om te zien. Heeft wel een ruime bak nodig lijkt me
WOW!!! Max length : 90.0 cm TL
Whaha, das best groot ja..
Toevallig wel foto's gemaakt van de winkel? Ben benieuwd iig.
Edit: grootte ligt aan de soort lees ik net
Hoe is de kwaliteit? Las op 2 andere forums dat de vissen er slecht bij zaten, mager, weinig kleur en sommige lagen dood in de bak. Is er ook een zoutwaterafdeling?quote:Op dinsdag 25 januari 2011 09:26 schreef Kreator het volgende:
Gisteren weer eens in de 'grootste dierenwinkel ter wereld' geweest, bij Duisburg. Indrukwekkend blijft het wel, hoeveel ze daar hebben. Alhoewel het me toch een beetje tegenviel hoeveel soorten vissen ze hebben (soms een paar soorten in 1 bak en dan 20 bakken hetzelfde).
Wel even een uurtje rustig langs alle aquaria gelopen en gezien dat een 190liter hoekbak nog wel moet lukken bij mij, qua gewicht. Zag een Jewel (ik heb wat tegen dat werk) die wel redelijk netjes was....voor maar 450 euro ofzoiets.
Zal het proberenquote:Op maandag 24 januari 2011 20:59 schreef Staal het volgende:
PS. Syd, foto's maken he? Ik wil altijd zo graag babyplatys zien. Is Perry niet gelukt maar ik zou ze zo graag willen zien.
Zoo Zajacquote:Op dinsdag 25 januari 2011 11:08 schreef Kreator het volgende:
De zoutwaterafdeling is vrij groot, maar er zijn niet echt heeeeeeeeeel veel soorten vissen. Wel veel bakken met dezelfde soort. Ik vind het bij Velda overzichtelijker, maar in Duitsland is het veel groter.
Ik vind de kwaliteit prima. De zoetwaterbakken staan er allemaal heel prima bij. Sommige zoutwaterbakken waren een beetje vies. Ik heb maar 1 dood diertje gezien en dat was een heremietkreeftje. Maar het is sowieso de moeite waard om te kijken, want ze hebben een paar prachtige demo-bakken.
Wat lief van je, Per. Wat zijn ze tof. Inderdaad al helemaal net hun ouders maar dan mini's.quote:Op dinsdag 25 januari 2011 21:28 schreef PerryVogelbekdier het volgende:
Ff snel wat foto's gemaakt van een paar jonkies (en een aparte blauwe mickey mouse minder jonge) die enigsinds gefotograffeerd wilde worden
Wel alles onbewerkt bij elkaar gegooid, omdat ik even geen bewerkingssoftware bij de hand heb.
[ afbeelding ]
Dat doe je goed. Heb je al een plan met de babies?quote:Op dinsdag 25 januari 2011 16:46 schreef Syd het volgende:
/ahh okay, zal dat eens even halenhet is "maar" een 40liter bak.
Als het gaat lopen met de jonkies zoals ik hoop, heb ik over een tijdje heel veel verschillende kleur/keusquote:Op dinsdag 25 januari 2011 21:43 schreef Staal het volgende:
[..]
Wat lief van je, Per. Wat zijn ze tof. Inderdaad al helemaal net hun ouders maar dan mini's.
Kan nu nog niet maar hang toch ook al weer twee jaar in deze reeks, wellicht kan ik er t.z.t. een paar van je overnemen.
Plan nog niet echt, heb gevoel dat niet veel zullen overlevenquote:Op dinsdag 25 januari 2011 21:46 schreef Staal het volgende:
[..]
Dat doe je goed. Heb je al een plan met de babies?
Klinkt misschien cru maar ik zou in jouw geval gewoon kijken wat er groot wordt en helemaal niets aan je bak doen. Tenzij je wilt kweken en verkopen, dan is het een ander verhaal maar dan kun je er beter een bakje bijkopen.
sorry zag nu pas je bericht, maar plantenvoeding volgens mij wel, heb 3 potjes van Sera (rood, lichtblauw en donkerblauwe dopje)quote:Op vrijdag 21 januari 2011 08:06 schreef PerryVogelbekdier het volgende:
[..]
Gebruik je ook plantenvoeding?
En wat zijn je waterwaardes?
Want anders worden die bruine punten steeds meer natuurlijk.
Hahaquote:Op dinsdag 25 januari 2011 23:07 schreef Kreator het volgende:
Ik vind platy's echt megasaai. Da's net een goudvis.
Toen ik het visje kreeg vond ik er ook echt geen donder aan. Net wat je zegt, vond het net een goudvis zonder sluiers, ook nog.quote:Op dinsdag 25 januari 2011 23:07 schreef Kreator het volgende:
Ik vind platy's echt megasaai. Da's net een goudvis.
Ahh ok. Die met de groene dop is Sera Florena. Dat is de plantenvoedingquote:Op dinsdag 25 januari 2011 23:10 schreef Syd het volgende:
[..]
sorry zag nu pas je bericht, maar plantenvoeding volgens mij wel, heb 3 potjes van Sera (rood, lichtblauw en donkerblauwe dopje)
En ik gebruik de quicktest van Sera en deze geven de waardes heel iets te hoog aan, maar volgens de winkelmedewerker voldoende voor mijn platy's. De rest van me vissen zien er nog gezond en "gelukkig" uit deze zitten er vanaf begin erin.
Valt mee hoor.. Platy's zijn echt snelle kwekers als het mee zit. Gelukkig niet zoals bij Guppy's, maar wel vlugquote:Op dinsdag 25 januari 2011 23:05 schreef Syd het volgende:
[..]
Wil over half jaartje ongeveer een grotere bak halen en dan echt gaan richten op het kweken. Het is toevallig dat 1 panda nu zwanger is.
Als je zoiets wil, wordt het co2 gebruiken, veel knippen en niet teveel vissen erin zetten.quote:Op dinsdag 25 januari 2011 23:53 schreef Syd het volgende:
[ afbeelding ]
Zag deze op google, je moet er van houden maar dit vind ik wel vet. Me volgend "project".
Naast het fatsoenlijk leren typen bedoel je?quote:Op dinsdag 25 januari 2011 23:53 schreef Syd het volgende:
[ afbeelding ]
Zag deze op google, je moet er van houden maar dit vind ik wel vet. Me volgend "project".
Nah wil niet echt een bonzaiboompje, denk aan stukje nep boomstam, en daar een soort van plant erin. Beetje improviseren.quote:Op woensdag 26 januari 2011 07:12 schreef PerryVogelbekdier het volgende:
[..]
Als je zoiets wil, wordt het co2 gebruiken, veel knippen en niet teveel vissen erin zetten.
Kheb het al eerder voorbij zien komen, maar best grappig om te zien.
Als je zoiets wil, wordt het co2 gebruiken, veel knippen en niet teveel vissen erin zetten.quote:Op woensdag 26 januari 2011 11:23 schreef Syd het volgende:
Nah wil niet echt een bonzaiboompje, denk aan stukje nep boomstam, en daar een soort van plant erin. Beetje improviseren.
Belangrijkste eigenschap: Saai!quote:
Oh, echt?quote:Op woensdag 26 januari 2011 13:25 schreef Prowl het volgende:
[..]
Belangrijkste eigenschap: Saai!
Ik heb er 3 gehad en als ze de hele dag op hout liggen zie je ze niet eens
Mijn 2 algenetertjes zitten zodra ik in de buurt kom ook áltijd verstopt onder de boomstronk en mijn 2 modderkruipers zie je ook nķķit.quote:Op woensdag 26 januari 2011 13:25 schreef Prowl het volgende:
Belangrijkste eigenschap: Saai!
Ik heb er 3 gehad en als ze de hele dag op hout liggen zie je ze niet eens
Spannend zeg! Heb je al een bak in gedachte? Lijkt me leuk om te volgen als je er daadwerkelijk mee bezig gaat!quote:Op woensdag 26 januari 2011 13:54 schreef Kreator het volgende:
Maar wel een tof ding om te zien dit. Ik ben aan het opschrijven welke vissen er in mijn nieuwe aqua zullen komen.
Heb toch maar besloten een 175/190 liter hoekbak te kopen. Dat past wel, qua gewicht.
Ik zal er dan wel een paar foto's enzo van maken. ;-). Heb nog geen bak specifiek in gedachten, met name omdat ik Juwel niet zo tof vind, maar ik heb wel een leuke Jewel gezien.quote:Op woensdag 26 januari 2011 14:39 schreef Messina het volgende:
Spannend zeg! Heb je al een bak in gedachte? Lijkt me leuk om te volgen als je er daadwerkelijk mee bezig gaat!
Ik heb zelf ook geen voorkeur voor Juwel maar op zich zijn het prima bakjes als je niet veeleisend bentquote:Op woensdag 26 januari 2011 14:54 schreef Kreator het volgende:
[..]
Ik zal er dan wel een paar foto's enzo van maken. ;-). Heb nog geen bak specifiek in gedachten, met name omdat ik Juwel niet zo tof vind, maar ik heb wel een leuke Jewel gezien..
Jouw bak ziet er ook mooi uit zo.
Nee klopt. Nu ja, ik weet niet of er ook een pomp en filter enzo bijzitten, maar die zou ik sowieso vervangen. Het gaat me puur om de vorm en houtsoort van de kast, want daar kijk je tenslotte toch de hele dag naar.quote:Op woensdag 26 januari 2011 14:57 schreef Prowl het volgende:
Ik heb zelf ook geen voorkeur voor Juwel maar op zich zijn het prima bakjes als je niet veeleisend bent
Ik ben ook niet zo'n Juwel fan, maar het gaat er inderdaad om hoe het eruit ziet. Juwel heeft een paar hele wanstaltige bakken, maar er zitten best mooie tussen.quote:Op woensdag 26 januari 2011 14:54 schreef Kreator het volgende:
[..]
Ik zal er dan wel een paar foto's enzo van maken. ;-). Heb nog geen bak specifiek in gedachten, met name omdat ik Juwel niet zo tof vind, maar ik heb wel een leuke Jewel gezien..
Jouw bak ziet er ook mooi uit zo.
What happened to Fluval?quote:Op woensdag 26 januari 2011 15:09 schreef Kreator het volgende:
Lijkt me wel een hele grote bak. Hoeveel liter issie?
Ik ben trouwens persoonlijk wel fan van boomstronkachtige dingen, met wortels enzo, dat zou hier ook wel mooi in staan denk ik.
Deze had ik gezien trouwens, maar in het echt issie minder lelijk.
http://www.juwel-aquarium(...)igon/16700_85770.jpg
Als iemand trouwens nog andere merken/modellen weet van onder de 200 liter, liefst in hoekvorm dan hoor ik het graag.
Oke. Omdat ik, als ik eerlijk ben, de Fluval hoekbak mooier vind dan de Juwel.quote:Op woensdag 26 januari 2011 15:34 schreef Kreator het volgende:
[..]
Die staat nog op mijn lijstje. Maar als ik iets vind met meer design, dan graag.
Ik ook, bij nader inzien. Ik was het even vergeten.quote:Op woensdag 26 januari 2011 15:36 schreef Samzz het volgende:
[..]
Oke. Omdat ik, als ik eerlijk ben, de Fluval hoekbak mooier vind dan de Juwel.
gelukkig zijn we niet aan het chatten.quote:Op woensdag 26 januari 2011 15:45 schreef Samzz het volgende:
Ik bedenk me net dat ik een panoramabak ook mooier vind dan een hoekbak
Maar, met een hoekbak heb je wel meer mogelijkheden qua gewicht verdeling en zo.^O^
Dit is toch ook een soort van slowchat?quote:Op woensdag 26 januari 2011 15:50 schreef Kreator het volgende:
[..]
gelukkig zijn we niet aan het chatten.
Mja, maar qua gewicht kan ik hier inderdaad meer mee. Meer 'glasruimte' met minder liters. Misschien ooit als ik ga verhuizen dan toch nog maar een hele grote voor erbij, maar zo lang wil ik niet meer wachten..
Kan je nagaan hoe goed het voelt als het lukt naar wensquote:Op woensdag 26 januari 2011 16:04 schreef Prowl het volgende:
Dieptewerking is wel erg lastig in een hoekbak
De oude Juwel Delta hoekbakken vind ik zelf leuker dat die bolle ruit maar die worden volgens mij al 10 jaar niet meer gemaakt
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |