Met mijn aquarium gaat het de goede kant op. Het nitraatgehalte was vanaf begin af aan vrij hoog en liep zelfs op tot 50+. Ik heb toen gesproken met iemand in een speciaalzaak over de hoeveelheid voer en het aantal waterverversingen en sindsdien gaat het beter, het is nu gezakt tot iets boven de 25. Daar ben ik dus wel blij mee. Nog een tijdje zo doorgaan, dan kunnen m'n corydorassen lekker naar hun nieuwe zandbakje. Die staat nog te rijpen nu. Ik heb wel afgerond grind, maar voor alle zekerheid zet ik ze liever op zand. Dan worden het in principe twee biotopenbakjes. Een 60 liter Zuid-Amerikabakje en een 80 liter Indiabakje. Nou ja, ik ben niet heel streng haha, m'n Afrikaanse waaierhandgarnaal mag er ook in blijven wonen

maar ik heb toch een beetje staan herinrichten vorige week met plantjes die wat beter bij de vissen passen en zo. Lijkt me toch beter.
Verder heeft een van m'n clownsbotia's witte stip overleefd (ik zei al dat ik niet zo streng was he, indonesie begint ook met een i

), zonder medicijnen maar alleen met hogere temperatuur. Vanwege m'n garnaal kan ik geen medicijnen in het water gooien, dus ik hoopte maar dat het zou lukken.
M'n plantjes doen het wel goed, van een van m'n planten heb ik inmiddels al een stek geplant en een andere heb ik opgesplitst.
Met de bruine algen gaat het goed, het wordt niet echt erger, ook niet minder, maar het was gelukkig al niet zo veel. Gisteren even de ruit schoongemaakt (en daarbij aangevallen door een colisa labiosa

) en de plastic fantastic boomstam geschrobd dus het ziet er weer lekker helder uit.
M'n drie colisamannetjes vechten ook niet meer, dat zal wel weer komen als er eentje nestdrang krijgt maar dan kan ik er eentje in de andere bak zetten. Uiteindelijk moeten er toch twee weg, maar ik verzin nog even wat ik doe, misschien vraag ik bij een speciaalzaak of ik ze om mag ruilen voor vrouwtjes of voor iets anders. Ik weet ook nog niet wat ik ga doen met m'n clownsbotia's. Ze kunnen groot worden, maar in de tropische vissenencyclopedie staat dat ze meestal niet zo groot worden. Ik kan ze natuurlijk ook gewoon voorlopig houden en wegdoen als ze te groot worden.