abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Moderator zaterdag 10 november 2007 @ 13:55:47 #1
155227 crew  Guppy
dus
pi_54503897
Nieuw deeltje

over bodemverwarming.
in principe heb je dat niet nodig. in je juwel rio 240 zit een verwarmingselement in je filterhuis. ik gebruik ook alleen dat element, en voor mij is dat voldoende.
bodemverwarming is een goede optie wanneer je geen binnenfilter hebt.
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
  zaterdag 10 november 2007 @ 13:56:59 #2
179735 UnderTheWingsOfLove
Imperio. Crucio. Avada Kedavra
pi_54503918
tvp
Celebrities walk on red carpet because they are famous, I walk on toilet paper because I'm the shit
5 Xbox360 spellen: Halo 3 , Fable 2 ,Saints Row 2 , Pure en Virtua Tennis 3 te koop!
pi_54503989
mooi:) ik heb zelf geen bodemverwarming (rekord 60) maar wel een thermostaat gewoon in het filterhuis.

Fijn weekend iedereen trouwens:)
Chinaphones / andere artikelen: www.fok.nl/tag/chinaopfok
Top 5 China producten
pi_54504787
terugvispost
  Moderator zaterdag 10 november 2007 @ 15:42:44 #5
56843 crew  onlogisch
Forumbeest
pi_54505801
Ok, zoals gezegd is het aquarium besteld. Nou heb ik al ontzettend veel info gelezen op site's en forum's. Maar ik ga maandag toch ook maar even een boek in de bieb halen

Het lijkt me nu om de vissen uit te zoeken die ik er in wil hebben en daar later de leefomgeving op aanpassen.

Ik heb hieronder een lijstje met vissen die ik er graag in wil hebben. Kunnen jullie misschien wat vissen tegen elkaar wegstrepen die absoluut niet bij elkaar kunnen?

Bvd

*Vuurstaartlabeo (Epalzeorhynchus bicolor)

*Corydoras trilineatus

**Neon tetra's

*Crenicichla sp. xingu

*Geophagus steindachneri

*Trichogaster leeri

*Apistogramma borelli

*Apistogramma ramirezi

*betta splendens blauw

Loop ik te hard van stapel? Kies ik teveel soorten vis uit? Welke van bovengenoemde moeten apart leven/moeten in een school/moeten een paartje vormen?

Kies ik per ongeluk 2 soorten uit die in een school leven en op dezelfde hoogte zwemmen?

Alvast bedankt voor het lezen & eventueel beantwoorden

Zoals gezegd, de bak wordt de Rio Juwel 240 (121x41x55)
Recordhouder aantal posts op één dag.
4045
onlogisch
pi_54506351
antennebaarsjes (Apistogramma ramirezi) neon tetra's, en de corydoras kunnen inieder geval goed samenleven, heb die 3 soorten ook in me bak zitten:)
Top 5 China producten
  zaterdag 10 november 2007 @ 17:23:26 #7
52493 Prowl
IMAGE GOES HERE
pi_54507792
Geophagus steindachneri ik denk dat die alles wel opvreten wat er in je bak zit
Vi är Borg. Motstånd är meningslöst. Ni kommer att bli assimilerade!!
  Moderator zaterdag 10 november 2007 @ 17:33:18 #8
56843 crew  onlogisch
Forumbeest
pi_54507985
quote:
Op zaterdag 10 november 2007 17:23 schreef Prowl het volgende:
Geophagus steindachneri ik denk dat die alles wel opvreten wat er in je bak zit
Kijk, daarom is het goed dat ik het hier aan jullie vraag
4045
onlogisch
pi_54508998
iemand trouwens ervaring met een dwergklauwkikkertje
Top 5 China producten
  zaterdag 10 november 2007 @ 18:39:28 #10
52493 Prowl
IMAGE GOES HERE
pi_54509337
Veel levend voer geven en geen kleine visjes in je bak.

Ook zorgen dat ze niet kunnen ontsnappen, die van mij was na 3 maanden verdwenen door een heel klein kiertje in de lichtkap de kruipen.

En let goed op of het ook de echte dwergklauwkikker is, ze verkopen soms ook een soort onder die naam die gerust 20cm wordt

(volgens mij heb ik echt alle visjes/beestjes al gehad )
Vi är Borg. Motstånd är meningslöst. Ni kommer att bli assimilerade!!
pi_54509489
wel aardig prijzig een bodemverwarming hoor
pi_54509567
waahaha inderdaad prowl,

ik vind het wel steeds leuker het aquarium gebeuren, wil in de toekomst over 1,5 jaar of iets zeker een grotere bak nemen:)
Top 5 China producten
pi_54510383
Ik meld me ff.
Vandaag gekocht voor mijn goudvissen bakje: valseneria's, anubias en hemigrannus ulorata.
Het ziet er mooi uit maar ik hoop dat ze de tijd krijgen om te wortelen van de goudvisjes.
pi_54511131
fototje:)?
Top 5 China producten
pi_54512601
quote:
Op zaterdag 10 november 2007 15:42 schreef onlogisch het volgende:
Ok, zoals gezegd is het aquarium besteld. Nou heb ik al ontzettend veel info gelezen op site's en forum's. Maar ik ga maandag toch ook maar even een boek in de bieb halen

Het lijkt me nu om de vissen uit te zoeken die ik er in wil hebben en daar later de leefomgeving op aanpassen.

Ik heb hieronder een lijstje met vissen die ik er graag in wil hebben. Kunnen jullie misschien wat vissen tegen elkaar wegstrepen die absoluut niet bij elkaar kunnen?

Bvd

*Vuurstaartlabeo (Epalzeorhynchus bicolor)
[ afbeelding ]
*Corydoras trilineatus
[ afbeelding ]
**Neon tetra's
[ afbeelding ]
*Crenicichla sp. xingu
[ afbeelding ]
*Geophagus steindachneri
[ afbeelding ]
*Trichogaster leeri
[ afbeelding ]
*Apistogramma borelli
[ afbeelding ]
*Apistogramma ramirezi
[ afbeelding ]
*betta splendens blauw
[ afbeelding ]

Loop ik te hard van stapel? Kies ik teveel soorten vis uit? Welke van bovengenoemde moeten apart leven/moeten in een school/moeten een paartje vormen?

Kies ik per ongeluk 2 soorten uit die in een school leven en op dezelfde hoogte zwemmen?

Alvast bedankt voor het lezen & eventueel beantwoorden

Zoals gezegd, de bak wordt de Rio Juwel 240 (121x41x55)
Als je de vuurstaartlabeo koopt , vraag dan wel of je hem eventueel terug kunt brengen. Deze vissen hebben namelijk ieder een eigen karakter en ze kunnen zeer agressief uitvallen tegen andere vissen of juist niet. Niet dat ie ze opeet ofzo , maar gewoon achterna jagen enz. Als je hem net in de bak hebt zullen z'n kleuren vervaagd zijn en zal die wel even agressief gaan doen en laten zien wie de baas is , maar zodra hij z'n normale kleuren weer terug heeft (diepzwart en fel oranje) dan zou die weer rustig moeten zijn tegen de andere vissen. Is dit niet zo , en je hebt et een weekje aangekeken zou ik em weer terugbrengen.
pi_54517160
Klopt het trouwens dat er speciaal voor tropische aquaria plantjes zijn en speciaal voor
koudwateraquaria plantjes?
Want dat zou verklaren waarom mijn gruwelijk dure plantjes nu al dood zijn...
Find your prince, before you start kissing frogs
pi_54517683
ja:) althans...bij de winkel hier heb je een grote poster hangen met allerlei plantjes erop met de temperaturen erbij, dus lijkt me dat de plantjes wel voor een bepaalde temperatuur zijn. Zelfde waarom de cactus niet in het wild in NL leeft:)
Top 5 China producten
pi_54523019
net me aquarium een opfrisbeurt gegeven, en het antennebaarsje lag dood in een plantje, RIP.

Verders gaat het met de cory's goed, zijn leuk bezig over de bodem maar ook vaak nog met het ruit aan het spelen of iets, en 1 neon tetra'tje ziet er slecht uit. Weet iemand trouwens de levensduur van neon tetra's?
Top 5 China producten
pi_54526186
Met mijn aquarium gaat het de goede kant op. Het nitraatgehalte was vanaf begin af aan vrij hoog en liep zelfs op tot 50+. Ik heb toen gesproken met iemand in een speciaalzaak over de hoeveelheid voer en het aantal waterverversingen en sindsdien gaat het beter, het is nu gezakt tot iets boven de 25. Daar ben ik dus wel blij mee. Nog een tijdje zo doorgaan, dan kunnen m'n corydorassen lekker naar hun nieuwe zandbakje. Die staat nog te rijpen nu. Ik heb wel afgerond grind, maar voor alle zekerheid zet ik ze liever op zand. Dan worden het in principe twee biotopenbakjes. Een 60 liter Zuid-Amerikabakje en een 80 liter Indiabakje. Nou ja, ik ben niet heel streng haha, m'n Afrikaanse waaierhandgarnaal mag er ook in blijven wonen maar ik heb toch een beetje staan herinrichten vorige week met plantjes die wat beter bij de vissen passen en zo. Lijkt me toch beter.

Verder heeft een van m'n clownsbotia's witte stip overleefd (ik zei al dat ik niet zo streng was he, indonesie begint ook met een i ), zonder medicijnen maar alleen met hogere temperatuur. Vanwege m'n garnaal kan ik geen medicijnen in het water gooien, dus ik hoopte maar dat het zou lukken.

M'n plantjes doen het wel goed, van een van m'n planten heb ik inmiddels al een stek geplant en een andere heb ik opgesplitst.

Met de bruine algen gaat het goed, het wordt niet echt erger, ook niet minder, maar het was gelukkig al niet zo veel. Gisteren even de ruit schoongemaakt (en daarbij aangevallen door een colisa labiosa ) en de plastic fantastic boomstam geschrobd dus het ziet er weer lekker helder uit.

M'n drie colisamannetjes vechten ook niet meer, dat zal wel weer komen als er eentje nestdrang krijgt maar dan kan ik er eentje in de andere bak zetten. Uiteindelijk moeten er toch twee weg, maar ik verzin nog even wat ik doe, misschien vraag ik bij een speciaalzaak of ik ze om mag ruilen voor vrouwtjes of voor iets anders. Ik weet ook nog niet wat ik ga doen met m'n clownsbotia's. Ze kunnen groot worden, maar in de tropische vissenencyclopedie staat dat ze meestal niet zo groot worden. Ik kan ze natuurlijk ook gewoon voorlopig houden en wegdoen als ze te groot worden.
Sanity is (not) statistical
pi_54527906
even een vraagje over stekken, ik heb nu plantjes en die worden erg lang, hoe werkt het stekken precies?
Top 5 China producten
  zondag 11 november 2007 @ 19:56:14 #21
179735 UnderTheWingsOfLove
Imperio. Crucio. Avada Kedavra
pi_54534004
schuin afsnijden en bij de vertakking
Celebrities walk on red carpet because they are famous, I walk on toilet paper because I'm the shit
5 Xbox360 spellen: Halo 3 , Fable 2 ,Saints Row 2 , Pure en Virtua Tennis 3 te koop!
pi_54534386
Hierbij weer is een foto update van mijn aquarium:

aqua 40 in den beginne:

aqua 40 nu:

overzicht 60cm bak:

Otocinclus en vuurstaart genieten van een komkommer:

Vuurstaart:

Marmerbijlzalmen:

Appelslak + corydoras aeneus:

2 jonge appelslakken in aqua 40:
  Moderator zondag 11 november 2007 @ 20:46:47 #23
56843 crew  onlogisch
Forumbeest
pi_54535419
Mooie opknapbeurt

Hoe gaat het met jouw vuurstaart? Is ie een beetje ok voor de rest? Of ondervind je ook problemen zoals jij eerder beschreef op mijn post?
4045
onlogisch
pi_54537072
Ziet er lekker groen uit zeg
  zondag 11 november 2007 @ 22:00:55 #25
80089 kres
Komt goed...
pi_54537359
Ts had het over dat hij een rio 240 had met een binnenfilter....

Nou zal dit je wel bekend in de oren klinken... Groeien je planten niet scheef.????????? De uitstroomopening is zo lomp groot dat er echt een enorme stroming onstaat in de bak...

Alles groeit scheef bij mij.. en mijn maanvissen zijn er ook niet echt heel erg blij mee....

Zit zwaar te overwegen om die hele filter eruit te gooien. Heb nog een potfilter staan.
Oh my god... you fell out of the ugly tree and hit every branch on the way down
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')