quote:Op zondag 17 mei 2009 21:21 schreef cheqy het volgende:
Nooit geweten dat er een tropisch aquariumtopic bestond.![]()
TVP dus.
Edit; kut meteen de Lapo.![]()
Da's wel heel erg zuur..quote:Op zondag 17 mei 2009 21:25 schreef admiraal_anaal het volgende:
Top, binnenkort foto's van een leeg aquarium gezien ik 53 dode vissen heb zonder aanleiding
Enige wat er veranderd is laatste tijd is dat ik een ander merk rode muggenlarven heb gekocht
Jaquote:
Hoe ga jij je hele bak leeg halen?quote:Op zondag 17 mei 2009 21:47 schreef cheqy het volgende:
Dit is trouwens mijn bakkie. Een Juwel Rio 180.
[ afbeelding ]
Binnenkort gaat ie helemaal leeg en bouw ik het weer opnieuw op.
Grind gaat er uit en er komt weer zand voor in de plaats terug. Zoals je op de foto kunt zien heb ik erg veel last van vuil op de bodem sinds ik grind heb. Ik ben dagelijks een uur bezig om de boel bij te houden dmv een zuigertje maar het wordt één gore bende.
Verder heb ik sinds kort op de achterwand een draadalgexplosie en het begint over te slaan op de beplanting.
Het wordt weer een hele operatie maar ik heb er zin in.
Ik hevel met een slang ruim de helft van het water over in een grote donkere kunststofbak en daarna schep ik de vissen daarin over.quote:Op zondag 17 mei 2009 21:55 schreef onlogisch het volgende:
[..]
Hoe ga jij je hele bak leeg halen?
Ik bedoel, waar laat je je vissen, en hoe haal je al je grind eruit?
levende? bij levend voer kan wel eens iets misgaan, al ken ik het eigenlijk alleen van tubifex.quote:Op zondag 17 mei 2009 21:25 schreef admiraal_anaal het volgende:
Top, binnenkort foto's van een leeg aquarium gezien ik 53 dode vissen heb zonder aanleiding
Enige wat er veranderd is laatste tijd is dat ik een ander merk rode muggenlarven heb gekocht
zand is echt een aanrader voor de bodemquote:Op zondag 17 mei 2009 22:14 schreef cheqy het volgende:
[..]
Ik hevel met een slang ruim de helft van het water over in een grote donkere kunststofbak en daarna schep ik de vissen daarin over.
Ik doe er dan wat nieuw hout, beplanting en stenen er bij zodat de vissen dan het rustigst blijven.
Dan schep ik met een kunstof blik met rubber uiteinde (van stoffer en blik) het grind er voorzichtig uit zonder dat ik langs het glas ga.
Daarna laat ik de bak weer weer vol lopen met leidingwater en reinig de hele binnenkant met een spons. Als ik dat gedaan heb zuig ik met de slang het water en alle vieze delen die tijdens het schoonmaken zijn losgekomen weer op.
Ik gebruik gewoon zand wat bij de aquariumhandel te koop is. Heeft metselzand dan betere eigenschappen?quote:Op zondag 17 mei 2009 23:17 schreef Byte_Me het volgende:
[..]
zand is echt een aanrader voor de bodem
gebruik je ook metselzand uit de bouwmarkt? vergeet het niet goed uit te spoelen, anders is je bak dagenlang troebel. puntslakjes zijn erg nuttig als je een zandbodem hebt, want die graven door de bodem, wat zorgt voor bemesting en voorkomt verstikking.
Nee de diepvries variantquote:Op zondag 17 mei 2009 23:10 schreef Byte_Me het volgende:
[..]
levende? bij levend voer kan wel eens iets misgaan, al ken ik het eigenlijk alleen van tubifex.
Op welke humane manier? Ik kan toch ook met een watermonster naar een speciaalzaak zodat ze daar evt kunnen kijken wat het probleem is?quote:Op zondag 17 mei 2009 23:39 schreef cheqy het volgende:
Kan je die algeneter niet uit z'n lijden verlossen?
Ik ben nu toch wel erg nieuwsgierig naar wat de oorzaak kan zijn.
Met een goede klap van een opgerold tijdschrift, als je ertenminste tegen kunt. Ik vind het ook altijd moeilijk hoor, ik doe het ook alleen als ik zeker weet dat ik het beestje een verdere lijdensweg bespaar en het echt niet meer te redden valt.quote:Op zondag 17 mei 2009 23:40 schreef admiraal_anaal het volgende:
[..]
Op welke humane manier? Ik kan toch ook met een watermonster naar een speciaalzaak zodat ze daar evt kunnen kijken wat het probleem is?
In ieder geval waterverversen...quote:Op zondag 17 mei 2009 23:35 schreef admiraal_anaal het volgende:
En nu zijn me laatste 2 blauwe tetra's dood en is 1 algen-eter aan het vechten voor ze leven zie ik netgoffer weet gewoon niet meer wat ik moet en kan doen om het tegen te gaan
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |