Dierenspeciaalzaak Dierenplezierquote:Op maandag 19 december 2011 20:51 schreef So_Surreal_Baby het volgende:
Ik snap echt niet dat er in deze moderne tijd nog zoiets als oplichting bestaat.
Ik werk als systeembeheerder en kan zo (via mijn werk, mag eigenlijk niet) achter al die persoon zijn gegevens komen.
Maar aan de andere kant, daar krijg je je geld niet mee terug
Een centimeter of 8/9, dus ze konden nog stukken groeien.quote:Op maandag 19 december 2011 20:28 schreef 4EverBlackEyed het volgende:
[..]
Waren je clowns erg groot?
Ik schrok wel van dat plaatje met volwassen exemplaren !
Ja van de winkel, zoek wel op waar hij woont.quote:Op maandag 19 december 2011 20:57 schreef Messina het volgende:
[..]
Dierenspeciaalzaak Dierenplezier
Kreitenmolenstraat 56A
5071 BH, Udenhout
NP, dat kan ik ook, zonder systeembeheerder te zijn.
Deze meneer heeft meerdere sites. Ik zou toch aangifte doen...
Hij heet iig Peter. Achternaam mag ik hier op Fok! waarschijnlijk niet noemen.quote:Op maandag 19 december 2011 21:01 schreef So_Surreal_Baby het volgende:
[..]
Ja van de winkel, zoek wel op waar hij woont.
Ga geen aangifte voor 22-, doen.
Dan rijd ik nog liever langs zijn huis.
Heb zijn privé adres achterhaaldquote:Op maandag 19 december 2011 21:05 schreef Messina het volgende:
[..]
Hij heet iig Peter. Achternaam mag ik hier op Fok! waarschijnlijk niet noemen.
Op google maps is duidelijk te zien dat er ooit wel een dierenwinkel gezeten heeft, maar of dat nog zo is is natuurlijk de vraag...
Het is het in ieder geval niet waard om voor 22 euro in de bak te komen.quote:Op maandag 19 december 2011 21:12 schreef So_Surreal_Baby het volgende:
[..]
Heb zijn privé adres achterhaald
Maatje van me kijkt morgen op zijn werk of hij daar nog woont
Nu maar weer ontopic.
Nee dat is ook weer zo.quote:Op maandag 19 december 2011 21:15 schreef Messina het volgende:
[..]
Het is het in ieder geval niet waard om voor 22 euro in de bak te komen.
Whut? ik ben ook systeembeheerder maar hoe wil je achter iemands adres komen dan OMDAT je systeembeheerder bent? Ik snap die relatie niet echt.quote:Op maandag 19 december 2011 20:51 schreef So_Surreal_Baby het volgende:
Ik snap echt niet dat er in deze moderne tijd nog zoiets als oplichting bestaat.
Ik werk als systeembeheerder en kan zo (via mijn werk, mag eigenlijk niet) achter al die persoon zijn gegevens komen.
Maar aan de andere kant, daar krijg je je geld niet mee terug
Dit, maar daar mag ik niet meer over zeggen.quote:Op maandag 19 december 2011 22:10 schreef PerryVogelbekdier het volgende:
Wellicht beheerder bij een toko die complete persoons-/bedrijfsgegevens heeft in hun systemen?
Overheid dus. Andere 'toko's verzamelen echt niet zomaar gegevens van iedereen in Nederland.quote:Op maandag 19 december 2011 22:10 schreef PerryVogelbekdier het volgende:
Wellicht beheerder bij een toko die complete persoons-/bedrijfsgegevens heeft in hun systemen?
In dit geval was het adres gewoon online te vinden.quote:Op maandag 19 december 2011 22:21 schreef IemandNiemand het volgende:
[..]
Overheid dus. Andere 'toko's verzamelen echt niet zomaar gegevens van iedereen in Nederland.
En als dat zo is; ben ik blij dat ik zoveel bezwaar doe om mijn privacy te waarborgen als het gaat om overheids IT.![]()
Kent de overheid geen auditing ofzo?
Mensen die toegang hebben tot interne SIDN gegevens en complete KvK gegevens kunnen zich redelijk wat info verschaffen..quote:Op maandag 19 december 2011 22:21 schreef IemandNiemand het volgende:
[..]
Overheid dus. Andere 'toko's verzamelen echt niet zomaar gegevens van iedereen in Nederland.
En als dat zo is; ben ik blij dat ik zoveel bezwaar doe om mijn privacy te waarborgen als het gaat om overheids IT.![]()
Kent de overheid geen auditing ofzo?
Ik werk dagelijks met grote databases, ik weet wat bedrijven over het algemeen verzamelen en aan welke wetgeving ze moeten voldoen.quote:Op maandag 19 december 2011 22:28 schreef Messina het volgende:
[..]
In dit geval was het adres gewoon online te vinden.
Het zou ook prima kunnen zijn dat iemand bij (bijvoorbeeld) ziggo werkt. Dan weet je wel of dat gebied in 't jouwe ligt, en de kans is nu eenmaal groter dat iemand Ziggo TV heeft dan Digitenne.
Het zal je nog verbazen hoeveel grote bedrijven jouw gegevens in hun database'je hebben staan.
Op de juridische afdeling (dat weet ik, want ik heb er zelf gewerkt), kun je alles nakijken wat je wilt. In alle gebieden.quote:Op maandag 19 december 2011 22:33 schreef IemandNiemand het volgende:
[..]
Zo weet ik dat je bij ziggo (want heb er zelf gewerkt) voordat je gegevens mag opvragen van iemand een calllog moet hebben, anders laat het systeem je er niet in.
Ik denk dat je dat zelf het beste in kunt schatten. De ene goudvis is de ander niet, ook niet qua groei al zullen er best gemiddelden zijn -die ik niet weet-quote:Op maandag 19 december 2011 22:43 schreef So_Surreal_Baby het volgende:
Hoe lang kan ik mijn 10 sluierstaarten in mijn 110L bak gaan houden, tot ze te groot zijn ?
Als ik die dingen in het grind ga zetten van de week, moet ik dan ook een voedingsbodem maken, en zo ja hoe ?quote:Op dinsdag 20 december 2011 08:31 schreef PerryVogelbekdier het volgende:
Nee zeker niet. En als ze de bovenkant van je aquarium halen zonder volledig opgegeten te zijn (want sluiers en goudvissen vinden het een heerlijk plantje..), dan kun je het afknippen en in de grond erbij steken (stekken)
Het oorzaakt zeker geen alg omdat het enorme snelgroeiers zijn, en de voedingsstoffen voor de neus van algjes wegkapen
Als er wat uitkomt ga ik foto's plaatsen en jullie op de hoogte houdenquote:Op dinsdag 20 december 2011 06:56 schreef PerryVogelbekdier het volgende:
Panda/aeneus verschillen inderdaad niet veel.
Ik hoop voor je dat ze allemaal uitkomen en groot worden![]()
Wel super leuk in ieder geval!
Zoveel pech kan een mens toch niet hebben?quote:Op dinsdag 20 december 2011 12:41 schreef So_Surreal_Baby het volgende:
Als dat aquarium nu weer in 267 stukken aankomt ga ik geld terug eisen en koop ik hem deze week nog bij een tuincentrumvolgens mij verkopen ze die Juwel Rekord 800 overal.
Nja na een stukken bak en die oplichting zal ik er niet eens maar van op kijkenquote:Op dinsdag 20 december 2011 13:36 schreef Messina het volgende:
[..]
Als er wat uitkomt ga ik foto's plaatsen en jullie op de hoogte houden![]()
Op twee eitjes na ziet het er in ieder geval goed uit.
[..]
Zoveel pech kan een mens toch niet hebben?![]()
Het komt vast goed. En dan kun je ons verblijden met allemaal foto's!
Het is wel zo, dat als je alles negatief bekijkt, het alleen maar mee kan vallen.quote:Op dinsdag 20 december 2011 14:13 schreef So_Surreal_Baby het volgende:
[..]
Nja na een stukken bak en die oplichting zal ik er niet eens maar van op kijken
Belletjes?quote:Op dinsdag 20 december 2011 15:52 schreef So_Surreal_Baby het volgende:
Oja, ik zie trouwens in heel veel aquaria van die belletjes van de bodem komen.
Heb ik dat ook nodig in mijn Juwel Rekord 800 ?
Goede tip.quote:- Alg kun je makkelijk en veilig van je ruiten verwijderen met een oud bank/id pasje
- Heb je een lege bak vol kalk zitten, gebruik dan 'PH-Min' om de alg makkelijk en veilig te verwijderen.
- Tape de slangen van in met zwarte tape om alg in je slangen te voorkomen.
- Verduister de kamer als je foto's maakt van je aquarium.
Is dat alleen voor het bewegen van het water ?quote:Op dinsdag 20 december 2011 17:27 schreef Messina het volgende:
[..]
Belletjes?
Dit bedoel je?
[ afbeelding ]
Zo ja; Nee, die heb je niet nodig.
Als je er echte planten in hebt staat, heb je zoiets idd niet nodig. Stroomverbruik valt ook reuze mee. Ik heb een luchtpompje dat 0,01 ampère trekt. 2,3 watt dus.quote:Op dinsdag 20 december 2011 17:41 schreef So_Surreal_Baby het volgende:
[..]
Is dat alleen voor het bewegen van het water ?
En waarom heb ik dat niet nodig P ?
Vind het wel mooi staan, maar kost extra stroom.
Ik heb verhalen online gelezen dat het ook weer zuurstof UIT je water kan wegnemen. Maar ja, not everything on the net is true, maar je gaat er wel weer een beetje door uitkijken. Als ik dat ding aan zet zijn mijn garra rufa's in ieder geval helemaal blij. Die gaan met de bubbels spelen en zo. Maar ik laat hem niet dag en nacht aan.quote:Op dinsdag 20 december 2011 17:41 schreef So_Surreal_Baby het volgende:
[..]
Is dat alleen voor het bewegen van het water ?
En waarom heb ik dat niet nodig P ?
Vind het wel mooi staan, maar kost extra stroom.
Ja.quote:Op dinsdag 20 december 2011 17:50 schreef Messina het volgende:
Je aquarium ziet er wel geinig uit, tomaat52, maar ik zie meer bovenkant dan inhoud
Heb je nou je plantjes in potjes staan?
Ja, blauwalg. Erythromycin lijkt goed te werken. Vanavond 50% water vervangen omdat er veel dooie troep ronddrijft nu.quote:
Vissen zijn meestal bang voor de cameralens. Dat lijkt op het oog van een grote roofvis.quote:Op dinsdag 20 december 2011 18:25 schreef Messina het volgende:
Drie cory babies gespot!![]()
Op de mislukte foto's is niks te zien en lijkt het water gifgroen. Ze zijn echt ieniminiklein en blijven niet stil zitten, behalve in donkere hoekjes. Als ik er dus aankom met m'n camera gaan ze er vandoor.
Hihi, of Black Mollies. Never againquote:Op dinsdag 20 december 2011 18:36 schreef Staal het volgende:
[..]
Vissen zijn meestal bang voor de cameralens. Dat lijkt op het oog van een grote roofvis.
Maar gefeliciteerd! Altijd leuk nieuw leven in je bak. (D.w.z. als het geen guppies zijn.)
Dat is waar.quote:Op dinsdag 20 december 2011 21:35 schreef loecje het volgende:
wel een natuurlijke groentesoep.
maar planten hoeven niet, je hebt ook takkenbakken enz...
alleen nep spul erin gooien vind ik echt not done. gooi er dan ook nepvissen in.
quote:Op dinsdag 20 december 2011 20:49 schreef So_Surreal_Baby het volgende:
Na de goudvissen ga ik proberen zoiets te maken:
Met Afrikaanse Cichlids
Mooie kleurrijke vissen, die normaal voer én vlees eten
Plus dat ze erg actief zijnen je er wel 6 van kan houden in een 110L tank
Dat gevoel krijg ik bij al die kleurtjes.quote:
Zie editquote:Op dinsdag 20 december 2011 22:45 schreef Messina het volgende:
[..]
Dat gevoel krijg ik bij al die kleurtjes.![]()
Lijkt me echt mega-psychedelisch.
De vissen zijn wel mooi ja!
Ik heb een aquarium met Lamprologus Multifasciatus (slakkenhuiscichlide) en de Synodontis Lucipinnis (en een verdwaalde Ancistrus Dolichopterus).quote:Op dinsdag 20 december 2011 19:29 schreef So_Surreal_Baby het volgende:
Houdt hier iemand Afrikaanse Cichliden trouwens?
Uiteindelijk worden nepplanten lelijk. Niet zo zeer omdat ze nep zijn, maar omdat ze gewoon smerig worden. Echte planten vernieuwen zichzelf dus zien er (mits goed onderhouden) altijd wel kleurrijjk en vers uitquote:Op dinsdag 20 december 2011 21:23 schreef So_Surreal_Baby het volgende:
Ik ga denk ik ook voor nepplanten.
Vind het altijd zo'n bak groentesoep worden met echte planten
Jouw postbezorger gevonden!quote:Op dinsdag 20 december 2011 12:41 schreef So_Surreal_Baby het volgende:
Als dat aquarium nu weer in 267 stukken aankomt ga ik geld terug eisen en koop ik hem deze week nog bij een tuincentrumvolgens mij verkopen ze die Juwel Rekord 800 overal.
Op Track & trace staat nu dat de chauffeur onderweg is.quote:Op woensdag 21 december 2011 12:50 schreef Messina het volgende:
[..]
Jouw postbezorger gevonden!
http://news.sky.com/home/strange-news/article/16134495
Serieusquote:Op woensdag 21 december 2011 14:29 schreef Messina het volgende:
Zit het los of is het gewoon dikker?
*Edit*
Aha! Dit lijkt het begin & eindpunt van kit te zijn, waardoor het wat dikker is. Niks om je zorgen om te maken.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Nee, en het kan ook geen kwaad voor de 'sterkte' van je aquariumquote:Op woensdag 21 december 2011 14:39 schreef So_Surreal_Baby het volgende:
[..]
Serieus?
Is het niet dat het na een tijd los gaat laten ?
Gratis aquarium dusquote:Dear Mr. Lars,
Thank you very much for your email.
Please be informed that we received the pictures you sent us.
You are in no way requested to return the damaged aquarium back to us.
Please let us know your Iban and Swift codes so that we could proceed with the refund.
We apologise for all the inconveneince caused and look forward to your reply.
With kindest regards,
Your Service-Team
lolquote:Op woensdag 21 december 2011 14:42 schreef So_Surreal_Baby het volgende:
Had net al mailtje gestuurd met foto's en gezegd dat dat zwarte een barst is.
Kijk wat ik terug krijg
[..]
Gratis aquarium dus
Het geld storten ze terug
Nja ik dacht eerst echt dat er een scheur in zatquote:Op woensdag 21 december 2011 15:28 schreef PerryVogelbekdier het volgende:
Heel netjes vind ik het ook niet..
En het heel raar vinden als ze over een tijdje alles op de schop nemen, en echte defecten dus gewoon links laten liggen
Maargoed... iedereen werkt anders blijkbaar
IBAN: internationaal bankrekeningnummerquote:Op woensdag 21 december 2011 16:21 schreef So_Surreal_Baby het volgende:
Voor het terugstorten van het geld hebben ze IBAN en BIC nummer nodig.
Wat is dat?
Heb wit aquarium zand gehaald.quote:Op woensdag 21 december 2011 16:29 schreef Byte_Me het volgende:
[..]
IBAN: internationaal bankrekeningnummer
BIC: internationale code voor je bank
te vinden als je inlogt bij internetbankieren, bij ING iig.
wat voor zand heb je gekocht? niet elk zand is even geschikt als aquariumbodem.
Stomme vraag misschien... Maar die rietjes... wat doen die dan?quote:Op woensdag 21 december 2011 16:06 schreef loecje het volgende:
ff een snel overzichtje.
[ afbeelding ]
de rietjes die je ziet zijn voor de drijfplantjes. normaal zie ik deze niet maar met foto komen ze er toch altijd weer op.
Ah.. Das wel een degelijk verschil dan jaquote:Op woensdag 21 december 2011 16:11 schreef So_Surreal_Baby het volgende:
[..]
Nja ik dacht eerst echt dat er een scheur in zat
En wist dus niet dat die kit zo hoorde
Heb niet bewust de boel opgelicht.
Nee ik had al gemaild en het mailtje met de foto's al gestuurd.quote:Op woensdag 21 december 2011 17:38 schreef PerryVogelbekdier het volgende:
[..]
Ah.. Das wel een degelijk verschil dan ja
Ik maakte een beetje op dat je het bewust gedaan had.. Sorry
Er zit nog geen water in!quote:Op woensdag 21 december 2011 19:12 schreef tomaat52 het volgende:
SSB, laat die bak eerst ff een poosje rusten. Omdat waardes van het water enzo.
Heel mooi ding, trouwens.![]()
Ga hem morgen pas vullen met water.quote:Op woensdag 21 december 2011 19:12 schreef tomaat52 het volgende:
SSB, laat die bak eerst ff een poosje rusten. Omdat waardes van het water enzo.
Heel mooi ding, trouwens.![]()
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |