quote:Op zaterdag 17 september 2011 11:55 schreef D-Mon het volgende:
[..]
Goed, gisteravond wekker gezet om vannacht stoomtrein te gaan kieken..
Mijn plan was een serie foto's te maken bij de koopmans fabriek in leeuwarden, mooi dichtbij en rijdend, daarnaast redelijk veel licht van de fabriek.
Mijn vriendin werd echter voor mij wakker van de wekker en heeft deze uitgedrukt..
Tuurlijkquote:Op woensdag 7 december 2011 14:57 schreef Ireyon het volgende:
Kan er niet iemand een mooie bijbehorende foto posten?
Net als James dat het vorige topic niet lang volgehouden heeft geloof ik het van jou ook nietquote:Op woensdag 7 december 2011 15:03 schreef greavy het volgende:
[..]
* greavy rent snel uit dit topic weg
Ik heb ook nooit gezegd dat ik uit het topic weg zou blijven. Ik boycotte alleen de titel.quote:Op woensdag 7 december 2011 15:04 schreef Scarlet_Dragonfly het volgende:
[..]
Net als James dat het vorige topic niet lang volgehouden heeft geloof ik het van jou ook niet![]()
Plan X?quote:Op woensdag 7 december 2011 15:01 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Tuurlijk![]()
[ afbeelding ]
Gemirrord van een kontenbonkerssite. Wie het copyright WEL heeft is onbekend
Weet ik veel. Kan maar zoquote:
Dit dus.quote:Op woensdag 7 december 2011 16:18 schreef Ascendancy het volgende:
Mensen doodwensen omdat ze te laat een overweg over rijden. Voor diefstal ook maar weer de doodstraf invoeren?
Niet zo'n slimme actie van meneer en ik gun 't 'm prima dat z'n BMW naar de tyfus is, maar om 'm nou dood te willen
je vraagt er natuurlijk om als je voor een trein langs wil gaan.... Dan wens ik hem de volgende keer meer succes toe! aardig van mij toch?quote:Op woensdag 7 december 2011 16:18 schreef Ascendancy het volgende:
Mensen doodwensen omdat ze te laat een overweg over rijden. Voor diefstal ook maar weer de doodstraf invoeren?
Niet zo'n slimme actie van meneer en ik gun 't 'm prima dat z'n BMW naar de tyfus is, maar om 'm nou dood te willen
En ik wens dus gewoon geen volgende keer, dat was allesquote:Op woensdag 7 december 2011 17:01 schreef Surveillance-Fiets het volgende:
[..]
je vraagt er natuurlijk om als je voor een trein langs wil gaan.... Dan wens ik hem de volgende keer meer succes toe! aardig van mij toch?
Je weet helemaal niet wat er gebeurt is. Alleen een observatie van 1 persoon. Er kan van alles mis zijn gegaaan. Tot aan een inschattingsfout toe. En daar hoeft iemand toch niet dood voorquote:Op woensdag 7 december 2011 17:01 schreef Surveillance-Fiets het volgende:
[..]
je vraagt er natuurlijk om als je voor een trein langs wil gaan.... Dan wens ik hem de volgende keer meer succes toe! aardig van mij toch?
Sorry, maar iemand die een overweg op rijdt is niet echt darwinaward waardig. Dan is het een vervelende situatie en het is niet dat ik een traan zal laten om zijn dood, er gaan wel meer mensen dood. Maar iemand doodwensen is van een heel andere orde, omdat je het dan over iemand hebt die leeft. Iemand die dood is, bestaat niet meer, dus dat is alleen indirecte schade voor zijn/haar vrienden en familie.quote:Op woensdag 7 december 2011 16:54 schreef Dr_Flash het volgende:
Maar als hij wel omgekomen was, staan we met zijn allen hard te lachen in eoa Darwin Award topic. Jullie ook, stelletje moraalridders
Kun je zoiets niet op een tweede anonieme kaart zetten?quote:Op woensdag 7 december 2011 17:41 schreef mir1986 het volgende:
Even een vraag die over de ov-chipkaart gaat. Hopelijk krijg ik er van jullie een antwoord op.
1 oktober liep mijn studenten ov-jaarkaart af en heb ik een voordeelurenabonnement aangevraagd. Maar nu zou ik ook een dalvrij- abonnement willen nemen. Ik reis 3 dagen per week, maar soms ook tussen 16.00 en 18.30. Op die tijden zou ik dus graag gebruik willen maken van mijn voordeelurenabonnement, maar blijkbaar wordt mijn VDU opgezegd als ik gebruik wil maken van mijn dal-vrij abonnement.
Ik zat er daarom aan te denken om een nieuwe ov-chipkaart te nemen met daarop het dal-vrij abonnement. Ik bedoel ik wil gewoon gebruik blijven maken van mijn VDU, zolang ik er recht op heb.
Is er een mogelijkheid om een tweede ov-chipkaart te nemen? Of is dat echt niet mogelijk?
Bedankt.
Nee. Anoniem is per definitie geen kortingquote:Op woensdag 7 december 2011 17:45 schreef MCH het volgende:
[..]
Kun je zoiets niet op een tweede anonieme kaart zetten?
Nee een tweede kaart lost het niet op zoals Peterselieman zegt. Wees maar blij dat je niks voor die VDU betaald hebt. Zodra je Dalvrij of whatever van die nieuwe abo's pakt is het afgelopen met je VDU. ZELFS (quote:Op woensdag 7 december 2011 18:15 schreef mir1986 het volgende:
Maar ik heb dus niks betaald voor dat voordeelurenabonnement. Enige oplossing is dus een tweede kaart aanschaffen? Hoe gaat de NS hiermee om?
Het is wel mogelijk om er gebruik van te blijven makenquote:Op woensdag 7 december 2011 18:18 schreef mir1986 het volgende:
Zo bedoel ik het niet... Ik wil er gewoon graag gebruik van blijven maken. Maar goed, is helaas dus niet mogelijk. Jammer
Een combinatie van de nieuwe abonnementen kan welquote:Op woensdag 7 december 2011 18:23 schreef mir1986 het volgende:
Ja oke, het is een beetje jammer namelijk, want ik reis best veel voor mijn studie. Maar ik moet twee keer per week tussen 4 uur en half 6 reizen, dan is het jammer dat ik geen gebruik kan maken van deze mogelijkheid. Moet dan 19 euro x 2 voor een enkele rit betalen. Anders is het 11, euro nog iets.
Noem eens iets zinnigs dan? Altijd Vrij + Kids Vrij misschien jaquote:Op woensdag 7 december 2011 18:26 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Een combinatie van de nieuwe abonnementen kan wel
dal vrij + altijd voordeel zou kunnen.quote:Op woensdag 7 december 2011 18:27 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Noem eens iets zinnigs dan? Altijd Vrij + Kids Vrij misschien ja
Ja okee, maar dan ben je alsnog vrij prijzig uit, aangezien je voor een groot deel van de functionaliteit dubbel betaalt.quote:Op woensdag 7 december 2011 18:28 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
dal vrij + altijd voordeel zou kunnen.
klopt, Maar de keren dat je dan toch in de ochtend- of middagspits moet reizen heb je wel korting.quote:Op woensdag 7 december 2011 18:30 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Ja okee, maar dan ben je alsnog vrij prijzig uit, aangezien je voor een groot deel van de functionaliteit dubbel betaalt.
Vergis je niet he, dat AltijdVoordeel is een vrijwel wassen neus. In de spits krijg je namelijk maar 20 % korting.quote:Op woensdag 7 december 2011 18:31 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
klopt, Maar de keren dat je dan toch in de ochtend- of middagspits moet reizen heb je wel korting.
dat weet ik. Maar dat is nog altijd beter dan geen kortingquote:Op woensdag 7 december 2011 18:32 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Vergis je niet he, dat AltijdVoordeel is een vrijwel wassen neus. In de spits krijg je namelijk maar 20 % korting.
Ja, maar dat is dus onzin. Bovendien kan die VDU dan niet op jouw naam staan (als je het zou doen voor de samenreiskorting)quote:Op woensdag 7 december 2011 18:33 schreef James1988 het volgende:
Ik heb een VDU op een NS-chipkaart, en een Altijd Vrij op een tweede persoonlijke OV-chipkaart. Dat kan prima.
Je hebt gewonnen.quote:Op woensdag 7 december 2011 15:04 schreef Scarlet_Dragonfly het volgende:
[..]
Net als James dat het vorige topic niet lang volgehouden heeft geloof ik het van jou ook niet![]()
Tot over 10 minuten!
Wat van nut heeft dat. 'Ik heb Altijd Vrij, maar omdat ik misschien eens toch betalen wil, behoud ik een VDU.'quote:Op woensdag 7 december 2011 18:33 schreef James1988 het volgende:
Ik heb een VDU op een NS-chipkaart, en een Altijd Vrij op een tweede persoonlijke OV-chipkaart. Dat kan prima.
Oh? Lekker lomp. Leek me juist dat je dat als vervoerder dus onmogelijk wilt maken. En met dat kafkaeske systeem KAN dat ook gewoon. Maar je hebt vast ook wel een bron?quote:Op woensdag 7 december 2011 18:42 schreef greavy het volgende:
De FEITEN over de nieuwe NS-abonnementen icm de VDU:
- Zet je het nieuwe abonnement op dezelfde Chipkaart als waar je VDU op staat, vervalt je VDU
- Haal je een nieuwe PERSOONLIJKE ov-chipkaart, kan je gewoon een nieuw abonnement bestellen en je VDU op je andere kaart behouden. Je VDU word dan NIET beëindigd.
Maandabonnement, handiger i.v.m. mijn werkquote:Op woensdag 7 december 2011 18:43 schreef greavy het volgende:
[..]
Wat van nut heeft dat. 'Ik heb Altijd Vrij, maar omdat ik misschien eens toch betalen wil, behoud ik een VDU.'
Mijn bron zijn medewerkers van NS (iemand die met deze abonnementen bezig is onder andere).quote:Op woensdag 7 december 2011 18:56 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Oh? Lekker lomp. Leek me juist dat je dat als vervoerder dus onmogelijk wilt maken. En met dat kafkaeske systeem KAN dat ook gewoon. Maar je hebt vast ook wel een bron?![]()
dan mogen ze dat ook wel op hun website zetten ...quote:Op woensdag 7 december 2011 19:15 schreef greavy het volgende:
[..]
Mijn bron zijn medewerkers van NS (iemand die met deze abonnementen bezig is onder andere).
Maar de NS loopt er niet te koop mee volgens mij. Dat was oorspronkelijk niet de bedoeling in ieder geval, dat je beide vormen kan behouden.quote:Op woensdag 7 december 2011 19:17 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
dan mogen ze dat ook wel op hun website zetten ...
VDU staat op mijn naam, maandabonnement Altijd Vrij staat op mijn naam. De abonnementen (zowel VDU als AV) zijn gekoppeld aan een chipkaart, niet aan een persoon.quote:Op woensdag 7 december 2011 18:34 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Ja, maar dat is dus onzin. Bovendien kan die VDU dan niet op jouw naam staan (als je het zou doen voor de samenreiskorting)
Samenreiskorting zit trouwens ook al bij je AltijdVrij.
Bij mij moesten Ns-conducteurs scrollen langs mijn producten om te zien onder welk product ik was ingechecked.. Kennelijk werd mijn oude studenten-reisproduct als eerste getoond zonder check-in. Pas bij doorscrollen naar andere producten kon de beste man zien dat ik wel was ingechecked..quote:Op woensdag 7 december 2011 19:50 schreef James1988 het volgende:
Ook heel mooi dat twee producten die al bijna een maand verlopen zijn nog in dat lijstje staan
Ik geloof dat er iets van 6 verschillende producten op mijn kaart staanquote:Op woensdag 7 december 2011 20:01 schreef James1988 het volgende:
Dat is apart, ze hebben een apart scherm waar iets staat als:
Ingecheckt: Ja, te Schubbekutteveen-West om 13:37:42
Reisklasse: 2
(Fyra-toeslag: Altijd toeslagvrij)
Alle relevante informatie in een oogopslag.
vanaf 8:55 reis je met korting bij de NSquote:Op woensdag 7 december 2011 22:17 schreef Dimitri_ het volgende:
Iemand een idee hoe het werkt als je reist met een voordeelurenabo, en incheckt om 5 voor 9?
Is dan de hele reis op vol tarief, of gaat vanaf 9 uur automatisch de korting in?
Mijn dank zal groot zijn.
ik geloof dat je even voor 9 kan inchecken, maar of het 5, 2 of 10 voor 9 is weet ik niet. Korting gaat niet automatisch over iigquote:Op woensdag 7 december 2011 22:17 schreef Dimitri_ het volgende:
Iemand een idee hoe het werkt als je reist met een voordeelurenabo, en incheckt om 5 voor 9?
Is dan de hele reis op vol tarief, of gaat vanaf 9 uur automatisch de korting in?
Mijn dank zal groot zijn.
pics van je vriendin?quote:Op woensdag 7 december 2011 22:28 schreef Dimitri_ het volgende:
Hmm, mijn vriendin haar trein gaat om 8:51. Ze wil nu dan op Breda station een kaartje naar Tilburg (vol tarief) kopen, en een kaartje van Tilburg verder (met korting). Is dit dan wel gewoon legaal? Of heeft iemand een betere optie?
Kusjes van mijn vriendin.
Ah kijk eens aan. Ze kon het zelf nergens vinden maarja, vrouwen he.quote:Op woensdag 7 december 2011 22:32 schreef twiFight het volgende:
Dat is zelfs wat de NS je adviseert.
Nou kan je die trein ook nemen in in eindhoven overstappen naar maastricht..quote:Op woensdag 7 december 2011 22:50 schreef James1988 het volgende:
De trein van 8.51 is de intercity naar Venlo. *-)
Weleens van overstappen gehoord?quote:Op woensdag 7 december 2011 22:50 schreef James1988 het volgende:
De trein van 8.51 (Breda, spoor 3) is de intercity naar Venlo.
voorˇbeeld het; o -enquote:Op woensdag 7 december 2011 22:51 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Weleens van overstappen gehoord?
quote:@ stiltecoupe: van mij mag het in grote neonletters op de deuren staan. Iedereen doet altijd of hun neus bloed met "ow kwisnie dat ut een stiltekoepeej wash" maar dat is onzin. Paar maanden geleden riep de hc het een keer om door de trein ("dames en heren, deze trein heeft stiltecoupes waar u geacht wordt andere mensen niet tot last te zijn" etc etc), vond ik een erg welkome actie!
Opzich snap ik dat ze het niet fijn vinden dat je praat, maar dit is ook wel weer een beetje overdreven:quote:Op woensdag 7 december 2011 23:48 schreef lezut het volgende:
[..]Stiltecoupé... Als ik onverhoopt er toch in terecht kom vanwege drukte oid, dan let ik wel op mijn volume, maar dan zul je nog altijd zien dat er van die moraalridders zijn die dan van je gaan eisen dat je ook strak vooruit gaat zitten kijken met je lippen op elkaar.
Ik zou bijna zeggen, als je stilte wilt koop je beter een auto, maarja moraalridders op de snelweg![]()
Nee mafkees, zo werkt het dus niet. Als je wilt praten blijf jij maar weg uit de stiltecoupéquote:Op woensdag 7 december 2011 23:48 schreef lezut het volgende:
[..]
Ik zou bijna zeggen, als je stilte wilt koop je beter een auto, maarja moraalridders op de snelweg![]()
Ja, dat dacht ik ook, eigenlijk?quote:Zit ik vanmiddag op utrecht cs in de sprinter richting breda, wordt er omgeroepen:
"omdat er bij utrecht lunetten twee treinen tegen over elkaar staan, wat niet helemaal de bedoeling is, hebben we 5 tot 10 minuten vertraging"
Ik dacht dat dat niet meer kon gebeuren met de beveliging van tegenwoordig?
Stilte Coupes die vind je nergens.. behalve thuisquote:Op donderdag 8 december 2011 00:07 schreef Dr_Flash het volgende:
Dat stiltecoupe geouwehoer moet ook es kappe wezen. Driekwart van de tijd mag je blij zijn dat je sowieso mee kan, laat staan een zitplaats hebt. En dan gaan ze doen alsof je kan KIEZEN voor een stiltecoupé? Donderopman
Zolang ze tegenover elkaar staan, en niet tegen elkaar aan... is het nog niet zo'n ramp.quote:Op donderdag 8 december 2011 00:09 schreef Dr_Flash het volgende:
Maat van me mailt:
[..]
Ja, dat dacht ik ook, eigenlijk?![]()
kan wel, maar dan had de ene trein wel een rood sein en een wissel gemist. Ik denk trouwens dat ik al weet welke trein er linkerspoor reed. Waarschijnlijk een conditierit van EETC die bij Houten richting Utrecht over het linkerbinnenspoor werd geleid.quote:Op donderdag 8 december 2011 00:09 schreef Dr_Flash het volgende:
Maat van me mailt:
[..]
Ja, dat dacht ik ook, eigenlijk?![]()
Die conditierit is gewoon over de juiste sporen geleid, en heeft geen fout begaan. Die trein is ook niet op zo'n manier voor een rood sein gekomen.quote:Op donderdag 8 december 2011 09:06 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
kan wel, maar dan had de ene trein wel een rood sein en een wissel gemist. Ik denk trouwens dat ik al weet welke trein er linkerspoor reed. Waarschijnlijk een conditierit van EETC die bij Houten richting Utrecht over het linkerbinnenspoor werd geleid.
Het is in de stiltecoupé meestal stiller dan bij mij thuis. Maar ja, ik heb dan ook kinderen...quote:Op donderdag 8 december 2011 00:09 schreef Ou-Tannu het volgende:
[..]
Stilte Coupes die vind je nergens.. behalve thuis![]()
![]()
dan kan het van alles zijn geweest, maar niet iets echt bijzonders, want anders had het wel veel langer geduurd.quote:Op donderdag 8 december 2011 09:29 schreef greavy het volgende:
[..]
Die conditierit is gewoon over de juiste sporen geleid, en heeft geen fout begaan. Die trein is ook niet op zo'n manier voor een rood sein gekomen.
Düsseldorf, denk ik.quote:Op donderdag 8 december 2011 10:00 schreef Crientj het volgende:
Whoot. Tickets gewonnen bij NSHispeed. Wat is leuker; Düsseldorf, Keulen of Frankfurt?
Ja.quote:Op donderdag 8 december 2011 10:29 schreef Bitlord het volgende:
Spoedje: kan ik in de automaat ook kaartjes kopen naar België met NS-traject gratis?
Nouja, het zou kunnen. Was maar een schot in de lucht, ik ken de omstandigheden ter plaatse niet.quote:Op donderdag 8 december 2011 09:28 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
Op de vrije baan lukt het niet zomaar, maar daarbuiten kan het prima. En dan staan er gewoon twee machinisten naar twee rode seinen én elkaar te kijken.
Beetje voorbarig om gelijk over STS-passages en opengereden wissels te beginnen.
Ik ook niet. Maar het kan op veel plekken prima op seinbeeld gebeuren. Dan is het een blundertje van de trdl, maar geen veiligheidsissue.quote:Op donderdag 8 december 2011 10:54 schreef James1988 het volgende:
[..]
Nouja, het zou kunnen. Was maar een schot in de lucht, ik ken de omstandigheden ter plaatse niet.
twitter:treinreiziger twitterde op donderdag 08-12-2011 om 14:56:11@NSHispeed ja, ik kan dus tussen groningen en rotterdam (dalvrij) in de spits reizen als ik vervoersbewijs rsd-essen heb. Klopt toch? reageer retweet
Maar dan geld nog WEL de spitsregeling. Dus niet tussen 6:30 en 9:00 en 16:00 en 18:30. Dus ook met het papieren kaartje bij een int. traject gelden de spitstijden gewoon. Dat is een voorwaarde bij dat abonnement, ongeacht check-in of papieren kaartje.quote:Op donderdag 8 december 2011 15:11 schreef James1988 het volgende:
Op de site van NS Hispeed staat dat je bij een internationale reis niet hoeft in te checken, ook niet met één van de nieuwe abonnementen.
Dat klopt zo te zien half:quote:Op donderdag 8 december 2011 15:17 schreef greavy het volgende:
[..]
Maar dan geld nog WEL de spitsregeling. Dus niet tussen 6:30 en 9:00 en 16:00 en 18:30. Dus ook met het papieren kaartje bij een int. traject gelden de spitstijden gewoon. Dat is een voorwaarde bij dat abonnement, ongeacht check-in of papieren kaartje.
twitter:NSHispeed twitterde op donderdag 08-12-2011 om 15:23:58@treinreiziger Ja maar alleen tijdens de avondspits want dat is de uitzondering voor NS Hispeed reizigers. Tot 9 uur 's morgens mag het niet reageer retweet
Hmm. Ook weer anders dan eerst de bedoeling / concrete plannen warenquote:Op donderdag 8 december 2011 15:28 schreef James1988 het volgende:
[..]
Dat klopt zo te zien half:twitter:NSHispeed twitterde op donderdag 08-12-2011 om 15:23:58@treinreiziger Ja maar alleen tijdens de avondspits want dat is de uitzondering voor NS Hispeed reizigers. Tot 9 uur 's morgens mag het niet reageer retweet
Mooi man, gewoon lekker verwarring zaaien. En dan roepen "onze hoofdconducteurs hebben erg veel handelingsvrijheid"quote:Op donderdag 8 december 2011 15:31 schreef greavy het volgende:
[..]
Hmm. Ook weer anders dan eerst de bedoeling / concrete plannen waren![]()
Falers bij NSR
quote:228 Teletekst do 08 dec
********************************* 1/3
*******************************NED.2
19.55-20.25 uur RAIL AWAY
Serie waarin markante spoorlijnen in
beeld worden gebracht.Aflevering:
Oostenrijk - Tauernbahn.
Van noord naar zuid door de Alpen in
Oostenrijk.De reis voert de kijker over
een Tauernbahn in herfstkleuren.Vanuit
het door muziek doortrokken Salzburg
rijdt de trein door het Gasteinerdal
naar de Tauerntunnel.
Onderweg zijn de vele vernieuwingen te
zien,die nodig zijn om deze spoorlijn
aan de moderne tijd aan te passen.
Ik weet 't. Maar de mogelijkheden waren er niet naar. Was nog donker genoeg buiten. Dit was de beste mogelijkheid die ik had (zie ook voorgaande postquote:Op donderdag 8 december 2011 16:14 schreef James1988 het volgende:
@greavy: leuke foto, maar zoals V2 al zegt had iets lichter geen kwaad gekund.
Daarom. Zie ook m'n Flickr stream (Klikje) voor nog een aantal foto's van deze ochtend (staat gene trein op, dus hier geen postquote:Op donderdag 8 december 2011 16:15 schreef V2 het volgende:
greavy: ahja, jammer idd, dan kan je weinig anders.
Dat wel. Daarom ben ik ook tevreden. Hier behoud je het effect van de lucht meer. De foto had ik ook niet geschoten vanwege de trein, maar vanwege de lucht. De trein was een bijkomstigheid.quote:Op donderdag 8 december 2011 16:26 schreef Crientj het volgende:
Die lucht! Vanmorgen was ie ook zo tof, maar mijn iPhone foto was mislukt.
Ik zou m overigens niet lichter maken, dan haal je het mooie effect van de lucht eruit terwijl je de trein probeert bij te lichten.
Denk dat het al een stuk lichter oogt als je de donkere stukken links en onder eraf croptquote:Op donderdag 8 december 2011 16:12 schreef greavy het volgende:
Had geen statief tot mijn beschikking, en zat al op 1/15e seconde sluitertijd. Nog lichter betekende langere sluitertijd en dus meer onscherpte.
NS weet meer dan de hulpdiensten. Via is nog geen enkele brandweerkorps/wagen opgepiept. Korps Zwijndrecht is in ieder geval nog niet uitgerukt (heb ze nog niet gehoord althans)quote:Op donderdag 8 december 2011 16:55 schreef James1988 het volgende:
Rotterdam C-Dordrecht
Donderdag 8 December 16:52
Oorzaak
Tussen Lombardijen en Zwijndrecht rijden geen treinen door een brandmelding.
Verwachting
De extra reistijd is meer dan 60 min. De verstoring is naar verwachting rond 18:00 uur verholpen.
Reisadvies
• Reizigers tussen Eindhoven en Den Haag C reizen via Utrecht Centraal.
• Reizigers tussen Roosendaal en Utrecht Centraal reizen via 's-Hertogenbosch.
Hopelijk is het tegen die tijd opgelost, rond 18:15 wil ik daar langs.
Ik las zelfs ergens dat er tijdelijk BR628's ingezet gaat worden omdat er nog niet voldoende Talenten terug zijn van revisie...quote:Op donderdag 8 december 2011 15:26 schreef greavy het volgende:
Voor het hier vergeten word: De DB rijdt straks alleen nog maar uit Duitsland naar Enschede. De PEG is verdreven, de DB heeft de concessie gewonnen. PEG verdwijnt daar per 11 december.
quote:Op donderdag 8 december 2011 17:10 schreef dennistd het volgende:
[..]
Ik las zelfs ergens dat er tijdelijk BR628's ingezet gaat worden omdat er nog niet voldoende Talenten terug zijn van revisie...
En het is alweer voorbij.quote:Op donderdag 8 december 2011 16:56 schreef greavy het volgende:
[..]
NS weet meer dan de hulpdiensten. Via is nog geen enkele brandweerkorps/wagen opgepiept. Korps Zwijndrecht is in ieder geval nog niet uitgerukt (heb ze nog niet gehoord althans)
De Duitse wadloperquote:Op donderdag 8 december 2011 17:22 schreef Scarlet_Dragonfly het volgende:
Is de BR628 een beetje de Duitse variant van onze Plan-V?
quote:Op donderdag 8 december 2011 17:22 schreef Scarlet_Dragonfly het volgende:
Is de BR628 een beetje de Duitse variant van onze Plan-V?
precies, en volledig geīsoleerd van het Nederlandse netquote:Op donderdag 8 december 2011 17:52 schreef James1988 het volgende:
Ik wou vragen "Zijn die überhaupt wel toegelaten in Nederland?", maar volgens mij valt dat stuk spoor in Enschede onder Duitse regelgeving. Wordt ook bediend vanuit Duitsland toch?
Er zijn plannen om het spoor 5 te integreren bij de andere sporen. Exacte plannen zijn bij mij niet bekend. Iemand hier?quote:Op donderdag 8 december 2011 18:26 schreef Scarlet_Dragonfly het volgende:
En die "bediening" is zo simpel als het maar kan: er kan momenteel gewoon maar 1 trein tegelijk in Nederland zijn, totdat die weer terug is in Gronau kun je er niet nog een trein heen sturen.
Verder staan er alleen wat seinen langs de baan om je op tijd af te laten remmen voor het eind van het spoor enzo.
Zonder steun zou hij niet zo scherp zijn gok ik. Ik krijg 'm niet uit de losse hand (zonder hulpmiddel) scherp bij 1/4. 1/13 is wat mij zonder hulp net lukt.quote:Op donderdag 8 december 2011 21:03 schreef Scarlet_Dragonfly het volgende:
SLR ja, Pentax K5, sluitertijd 1/4 uit de hand geschoten, maar wel met steun tegen een pilaar
Tnx!quote:
Hmm... Emmen helemaal, dat kan natuurlijk ook. Ik zie regelmatig 's avonds laat zo'n trein staan in Almelo, die vanuit die richting komt, en Aadorp aansluiting leek me het dichtstbijzijnde industriegebied. Maar verder vanuit Mariënberg kan natuurlijk net zo goed, dit was mijn eerste gokquote:Op donderdag 8 december 2011 21:09 schreef dennistd het volgende:
Ketelwagens lijken me eerder uit Emmen te komen bij Akzo daar weg, en toen blijkbaar via Mariënberg-Almelo naar het westen ipv via Zwolle.
Valt mee hoor.quote:Op donderdag 8 december 2011 16:56 schreef greavy het volgende:
[..]
NS weet meer dan de hulpdiensten. Via is nog geen enkele brandweerkorps/wagen opgepiept. Korps Zwijndrecht is in ieder geval nog niet uitgerukt (heb ze nog niet gehoord althans)
| 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 | 16:42:20 08-12-11 Melding : PRIO 1 AG901 TUNNELCOMPLX REIZIGERSBUIS 1&2 ZUIDEINDE 82 BARENDRECHT [OMS] OPENBAAR MELDSYSTEEM AUTOMATISCH PRIO 1 VAK: 4890206 Regio : 17 : [ROT] Rotterdam-Rijnmond Urgentie : O O O O O : HOOG Eenheden : 1400902 : Adviseur Gevaarlijke Stoffen-901 Rotterdam-Rijnmond : 1400999 : Monitorcode Brandweer Rotterdam-Rijnmond 16:32:47 08-12-11 Melding : PRIO 1 TS451 TS461 OD401 AG902 TUNNELCOMPLX REIZIGERSBUIS 1&2 ZUIDEINDE 82 BARENDRECHT [OMS] OPENBAAR MELDSYSTEEM AUTOMATISCH PRIO 1 VAK: 4890206 Regio : 17 : [ROT] Rotterdam-Rijnmond Urgentie : O O O O O : HOOG Eenheden : 1400999 : Monitorcode Brandweer Rotterdam-Rijnmond : 1400903 : Adviseur Gevaarlijke Stoffen-902 Rotterdam-Rijnmond : 1400461 : Kazernealarm Groene Tuin Rotterdam-Zuid : 1400480 : Postcommandant Barendrecht : 1400454 : Commando Barendrecht : 1400451 : Korpsalarm Barendrecht : 1400400 : Officier van Dienst-401 SWG Zuid |
Fail ik. Ik zit onder Zuid-Holland-Zuid te kijken. Maar als het thv Barendrecht is, is het Rotterdam-Rijnmond.quote:Op donderdag 8 december 2011 21:14 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
[..]
Valt mee hoor.
[ code verwijderd ]
Reizigersbuis 1&2, is dat de HSL of de buizen waar ook het station in het midden ligt?quote:Op donderdag 8 december 2011 21:14 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
[..]
Valt mee hoor.
[ code verwijderd ]
Tuurlijk kan je kiezen. Of je kan zitten en houdt je bek, of je doet 'm open maar dan ga je maar in het halletje/een normale coupe staan. Zo moeilijk is het niet. Het begrip stilte is ook niet bijster vrij interpreteerbaar. Maar goed, tokkie nederland vindt het natuurlijk prima dat 40 mensen last hebben van ze omdat je te lamlendig bent om je even aan de regels te houdenquote:Op donderdag 8 december 2011 00:07 schreef Dr_Flash het volgende:
Dat stiltecoupe geouwehoer moet ook es kappe wezen. Driekwart van de tijd mag je blij zijn dat je sowieso mee kan, laat staan een zitplaats hebt. En dan gaan ze doen alsof je kan KIEZEN voor een stiltecoupé? Donderopman
Pentax heeft beeldstabilisatie in de camera he, dat helpt heel erg bij dit soort fotosquote:Op donderdag 8 december 2011 21:07 schreef greavy het volgende:
[..]
Zonder steun zou hij niet zo scherp zijn gok ik. Ik krijg 'm niet uit de losse hand (zonder hulpmiddel) scherp bij 1/4. 1/13 is wat mij zonder hulp net lukt.
Ja, dat is heel fijn want het werkt met alle mogelijke lenzenquote:Op donderdag 8 december 2011 22:10 schreef V2 het volgende:
[..]
Pentax heeft beeldstabilisatie in de camera he, dat helpt heel erg bij dit soort fotos
Check de voorwaarden zou ik zeggen. Staat 't wel ergens in.quote:Op donderdag 8 december 2011 22:05 schreef DenS het volgende:
Een vraag aan jullie! Is de NS Weekend vrij abonnement maandelijks opzegbaar?
Na het eerste jaar dacht ikquote:Op donderdag 8 december 2011 22:05 schreef DenS het volgende:
Een vraag aan jullie! Is de NS Weekend vrij abonnement maandelijks opzegbaar?
En even een directe link met de tekst: http://www.ns.nl/reiziger(...)ij-detailpagina.htmlquote:Op donderdag 8 december 2011 22:19 schreef greavy het volgende:
[..]
Check de voorwaarden zou ik zeggen. Staat 't wel ergens in.
quote:Het abonnement loopt automatisch door. Na het eerste jaar kunt u maandelijks opzeggen
Thanks!quote:Op donderdag 8 december 2011 22:23 schreef greavy het volgende:
[..]
En even een directe link met de tekst: http://www.ns.nl/reiziger(...)ij-detailpagina.html
[..]
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |