abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 7 december 2011 @ 14:52:59 #1
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_105295602

Welkom in alweer een nieuw deel van deze legendarische reeks.

>> Algemeen
In dit topic kun je terecht met al je vragen, opmerkingen, foto's en verslagen met betrekking tot het reizen met de trein. Voor algemene informatie over vervoersbedrijven, materieel, spoorlijnen, etc. verwijzen we je graag naar de betreffende categorie op Wikipedia.

Een korte introductie van de vaste bezoekers, die je bij dezen alvast van harte welkom heten:

danica.jpg ziggyziggyziggy, mag je de schuld geven van vertraging in het Noorden.
fokavatar.jpg Dr_Flash, heeft niet zoveel met dit soort lijstjes.
dragonfly.jpg Scarlet_Dragonfly, random betweter die een hekel heeft aan OV-chipkaart-haters.
Alstom60x60.jpg James1988, geilt op treinenbouwer Alstom en ontvangt graag PM's over Fyra naar Breda.
ToeBeer.gif Duvel, houdt van hobby's en bier.
pilsklein.jpg Yreal, vindt de infrastructuur/logistiek interessant en wordt sowieso opgewonden van alles met meer dan 1000 pk.
CIMG0149(res).gif greavy, vindt de OV-chipkaart maar niks en ziet i.p.v. het huidige materieel liever overal stoomtreinen rijden.
sepiakameeltje2.jpg bork, voor alle mooie plaatjes, kloppende info en kindvriendelijke verhalen.
Socios.jpg Socios, treinen dienen te allen tijde conform de dienstregeling te rijden.

Nietszeggende TVP's en zwaaihandjes worden niet op prijs gesteld (daar is de knop "volg topic" voor), een leuke anekdote of foto is daarentegen altijd welkom. Regelmatig terugkerende vragen zijn hieronder beantwoord, lees dit dus goed door voordat je jouw vraag alsnog in dit topic plaatst.

>> Vragen en opmerkingen over andersoortig railtransport
In dit topic komt vooral het vervoer in reizigerstreinen aan bod, maar een goederentrein tussendoor is een leuke afwisseling. Over metro's en trammetjes doen we ook niet al te moeilijk, al zijn daar wel aparte topics voor aanwezig.

>> Met de Studenten OV-Chipkaart in internationale (hogesnelheids-)treinen reizen
Met je Studenten OV-Chipkaart mag je binnen Nederland gratis reizen in de Beneluxtrein (Amsterdam - Roosendaal) en de IC Berlijn (Schiphol - Hengelo). Voor de hogesnelheidstreinen ICE (Amsterdam - Arnhem) en Fyra (Amsterdam - Breda via de HSL-Zuid) moet een toeslag worden betaald. De toeslag voor ICE bedraagt 2 euro, de toeslagen voor Fyra zijn hier te vinden. Beide toeslagen zijn in de kaartautomaat op elk station te koop. In de Thalys is je Studenten OV-Chipkaart niet geldig.
Voor algemene informatie over het reizen met je Studenten OV-Chipkaart kun je het beste op de website terecht.

>> Reizen over de HSL-Zuid
NS Hispeed rijdt ieder halfuur een pendeldienst tussen Amsterdam en Breda via de HSL-Zuid. De reistijd tussen Schiphol en Rotterdam bedraagt hierdoor nog maar 26 minuten en tussen Schiphol en Breda slechts 53 minuten. NS Hispeed voert deze dienst uit onder de naam Fyra. Voor Fyra dient, naast een gewoon kaartje, een toeslag aangeschaft te worden. Deze is verkrijgbaar in de kaartautomaat of kan je voor 10,- in de trein zelf aanschaffen. De tarieven voor Fyra zijn op deze pagina te vinden.

Ook de Thalys rijdt over de HSL-Zuid. Tussen Amsterdam en Rotterdam wordt nog met een snelheid van 160km/h gereden, vlak na Rotterdam gaan alle remmen los en rijdt hij met 300km/h richting Antwerpen. Hierdoor duurt de reis van Amsterdam naar Parijs nog maar 3:18 uur. Een rit met Thalys is alleen mogelijk met een reservering, reserveren is drie maanden van tevoren mogelijk via o.a. NsHispeed of TGV-Europe.

>> Reizen met Kruidvatkaartjes en andere (actie-)dagkaarten
Dagkaarten zijn geldig op elk traject in Nederland, ongeacht het vervoersbedrijf dat er rijdt. Net als met een Studenten OV-Chipkaart, moet ook met een dagkaart voor ICE en Fyra een toeslag aangeschaft worden en mag er niet met Thalys gereisd worden.

>> Afkortingen en treinserienummers
Er komen in dit topic regelmatig afkortingen en treinserienummers langs, die voor de nieuwe bezoeker erg verwarrend kunnen zijn. De betekenis van een afkorting vind je hier, voor een treinserie kun je hier terecht.
Voor informatie over Wijzigingsbladen wat betreft materieelinzet, LM-ritten, splitsen en combineren en dergelijke kan je op deze website terecht.

>> Geldigheid Studenten OV-chipkaart, Voordeelurenkaart, etc. op feestdagen
De feestdagen in 2011 zijn als volgt: Zaterdag 1 januari (nieuwjaarsdag), zondag 24 april (eerste paasdag), maandag 25 april (tweede paasdag), zaterdag 30 april (Koninginnedag), donderdag 5 mei (Bevrijdingsdag), donderdag 2 juni (Hemelvaartsdag), zondag 12 juni (eerste pinksterdag), maandag 13 juni (tweede pinksterdag), zondag 25 december (eerste kerstdag), maandag 26 december (tweede kerstdag).
Bovenstaand rijtje is onder voorbehoud. Kijk bij twijfel altijd nog even op de website van IB-Groep. Wanneer je hier komt klagen dat je een boete hebt gekregen op een dag die hierboven niet staat vermeld, lachen we je uit.

>> NS Dienstregeling 2011
Met ingang van Dienstregeling 2011 verschijnt het spoorboekje helaas niet meer op papier. NS biedt nu slechts losse pagina's aan als PDF. Deze zijn voor forummer greavy verzameld en hier te downloaden.

>> Waarom rijdt die kuttrein zo langzaam? :(
Misschien mag hij wel gewoon niet harder. Hier kun je precies zien hoe hard treinen waar mogen rijden ^O^

>> Hoeveel kilometer heb ik met de trein gereden?
Er zijn verschillende hulpmiddelen om te berekenen hoeveel kilometer je hebt afgelegd:
Blijbol.
• De tariefeenhedenkaart van NS met bijbehornde detailkaarten voor grootstedelijke gebieden.
• De planner van de NMBS voor België (gewoon doen alsof je een kaartje gaat kopen).
jizdenka internationaal (niet altijd even betrouwbaar).
• Als joker _O_ : De tariefcalculator van DB Netz voor binnen Duitsland.

>> Verhalen
Er worden af en toe verhalen geschreven over oude stations, spoorlijnen of huidige werkzaamheden.
De tot nu toe gemaakte verhalen staan hieronder;
Hoek van Holland Haven - von_Preussen
Kesteren - Dr_Flash
Uithuizen - Socios
Buitenpost - Peterselieman
Newcastle Central Station - bork
IJmondlijn - von_Preussen
Harlingen Haven - Socios
Harlingen (- Haven) - Greavy
Werking van procesleiding van de treindienstleider (1) - ziggyziggyziggy
Werking van procesleiding van de treindienstleider (2) - ziggyziggyziggy
Station Hoek van Holland Haven, een stuk vergane glorie - Greavy
Wat is een stop/door-schakeling en hoe werkt hij? - ziggyziggyziggy
Hoe werkt VCVL? - ziggyziggyziggy

>> Tripreports
Hieronder staan een aantal interessante (foto)reportages die door diverse topic-diehards gemaakt zijn;
Reis door België, met name op station Binche - Dr_Flash
6834 kilometer InterRail - Igen
Vakantie in Oostenrijk - Dr_Flash
Polen - Zug-Chef
Eerste Klas door Nederland - Ireyon
Zwitserland - sander89
De spoorlijn door Liechtenstein - SvMp
Monaco - KapiteinT
Koninklijke wachtkamers - Bork
NVBS Excursie naar de bruinkoolmijnen - Dr_Flash
Met Interrail door midden- en zuid-Europa - Ireyon
InterRail naar Midden-, Zuid- en Zuidoost-Europa - Irritatie100
Treinen rond Basel - Dr_Flash
Station Visé - KapiteinT
InnoTrans 2010 - James1988
Onthulling 10 jaar ICE - Ireyon
Reisje voor het goede doel - Greavy
Treinen in Japan deel 1 en deel 2 - Igen
Berlijn, Praag, Wenen en Budapest - Zug-Chef
Dreiländereck (Deutschland - Polen - Tschechien) - bork

Dan nog een welgemeende waarschuwing voor ons allen treinenfotografen:
quote:
15s.gif Op zaterdag 17 september 2011 11:55 schreef D-Mon het volgende:

[..]

Goed, gisteravond wekker gezet om vannacht stoomtrein te gaan kieken..

Mijn plan was een serie foto's te maken bij de koopmans fabriek in leeuwarden, mooi dichtbij en rijdend, daarnaast redelijk veel licht van de fabriek.

Mijn vriendin werd echter voor mij wakker van de wekker en heeft deze uitgedrukt..
  woensdag 7 december 2011 @ 14:53:09 #2
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_105295608
})
pi_105295630
een WAAR TT ;(
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_105295771
Kan er niet iemand een mooie bijbehorende foto posten?
pi_105295812
plan v blijft voorlopig nog rijden in het zuiden
pi_105295952
quote:
14s.gif Op woensdag 7 december 2011 14:57 schreef Ireyon het volgende:
Kan er niet iemand een mooie bijbehorende foto posten?
Tuurlijk ^O^

Gemirrord van een kontenbonkerssite. Wie het copyright WEL heeft is onbekend :P
  woensdag 7 december 2011 @ 15:03:49 #7
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_105296026
quote:
0s.gif Op woensdag 7 december 2011 14:53 schreef James1988 het volgende:
})
:{w TT is onjuist. Plan V word momenteel niet gesloopt. :6
* greavy rent snel uit dit topic weg
pi_105296070
quote:
0s.gif Op woensdag 7 december 2011 15:03 schreef greavy het volgende:

[..]

:{w
* greavy rent snel uit dit topic weg
Net als James dat het vorige topic niet lang volgehouden heeft geloof ik het van jou ook niet :+
Tot over 10 minuten! *O*
  woensdag 7 december 2011 @ 15:06:26 #9
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_105296128
quote:
12s.gif Op woensdag 7 december 2011 15:04 schreef Scarlet_Dragonfly het volgende:

[..]

Net als James dat het vorige topic niet lang volgehouden heeft geloof ik het van jou ook niet :+
Ik heb ook nooit gezegd dat ik uit het topic weg zou blijven. Ik boycotte alleen de titel. ;)
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 7 december 2011 @ 15:07:51 #10
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_105296180
quote:
14s.gif Op woensdag 7 december 2011 15:01 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Tuurlijk ^O^

[ afbeelding ]

Gemirrord van een kontenbonkerssite. Wie het copyright WEL heeft is onbekend :P
Plan X?
Altijd onderweg naar het avontuur
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 7 december 2011 @ 15:08:26 #11
Maffe Fries
pi_105296207
@ Fles: het is niet zo erg dat die man van die BMW nog leeft. Nu kan hij mooi voor alle schade opdraaien >:) }) ~O>
pi_105296226
quote:
2s.gif Op woensdag 7 december 2011 15:07 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

Plan X?
Weet ik veel. Kan maar zo :Y

Binnenkort zijn het allemaal puntenslijpers en KLB-slotjes en ziet niemand het verschil meer :s)
pi_105297891
Het waait goed door in Venlo, allemachtig. En een 64xx is bezig de juiste treinposities te maken. Wist niet dat hier zo'n gigantisch emplacement is.
pi_105298774
Mensen doodwensen omdat ze te laat een overweg over rijden. Voor diefstal ook maar weer de doodstraf invoeren? :')
Niet zo'n slimme actie van meneer en ik gun 't 'm prima dat z'n BMW naar de tyfus is, maar om 'm nou dood te willen :{
It was an encounter that lasted less than 45 seconds O+
pi_105299019
quote:
0s.gif Op woensdag 7 december 2011 16:18 schreef Ascendancy het volgende:
Mensen doodwensen omdat ze te laat een overweg over rijden. Voor diefstal ook maar weer de doodstraf invoeren? :')
Niet zo'n slimme actie van meneer en ik gun 't 'm prima dat z'n BMW naar de tyfus is, maar om 'm nou dood te willen :{
Dit dus.
pi_105300099
Maar als hij wel omgekomen was, staan we met zijn allen hard te lachen in eoa Darwin Award topic. Jullie ook, stelletje moraalridders :Y
  PR/Manusje van alles woensdag 7 december 2011 @ 17:01:16 #17
148800 crew  Surveillance-Fiets
Toezicht is gezond!
pi_105300401
quote:
0s.gif Op woensdag 7 december 2011 16:18 schreef Ascendancy het volgende:
je vraagt er natuurlijk om als je voor een trein langs wil gaan.... Dan wens ik hem de volgende keer meer succes toe! aardig van mij toch? ^O^
Ik denk meer dat je als nieuwsposter een geile egocentrische narcist moet zijn, die een flinke stijve krijgt van alle berichten die ie van zijn eigen hand ziet op de FP, zo! ©yvonne
Beste nieuwsbericht ooit op de FOK!frontpage!
pi_105300878
quote:
0s.gif Op woensdag 7 december 2011 17:01 schreef Surveillance-Fiets het volgende:

[..]

je vraagt er natuurlijk om als je voor een trein langs wil gaan.... Dan wens ik hem de volgende keer meer succes toe! aardig van mij toch? ^O^
En ik wens dus gewoon geen volgende keer, dat was alles :{
pi_105300882
quote:
0s.gif Op woensdag 7 december 2011 17:01 schreef Surveillance-Fiets het volgende:

[..]

Je weet helemaal niet wat er gebeurt is. Alleen een observatie van 1 persoon. Er kan van alles mis zijn gegaaan. Tot aan een inschattingsfout toe. En daar hoeft iemand toch niet dood voor :{w
Of ben jij er zo een die ook gas gaat geven als een fietser per ongeluk geen voorrang verleent waar dat wel moet :r
pi_105301066
quote:
7s.gif Op woensdag 7 december 2011 16:54 schreef Dr_Flash het volgende:
Maar als hij wel omgekomen was, staan we met zijn allen hard te lachen in eoa Darwin Award topic. Jullie ook, stelletje moraalridders :Y
Sorry, maar iemand die een overweg op rijdt is niet echt darwinaward waardig. Dan is het een vervelende situatie en het is niet dat ik een traan zal laten om zijn dood, er gaan wel meer mensen dood. Maar iemand doodwensen is van een heel andere orde, omdat je het dan over iemand hebt die leeft. Iemand die dood is, bestaat niet meer, dus dat is alleen indirecte schade voor zijn/haar vrienden en familie. :)
pi_105301971
Even een vraag die over de ov-chipkaart gaat. Hopelijk krijg ik er van jullie een antwoord op.

1 oktober liep mijn studenten ov-jaarkaart af en heb ik een voordeelurenabonnement aangevraagd. Maar nu zou ik ook een dalvrij- abonnement willen nemen. Ik reis 3 dagen per week, maar soms ook tussen 16.00 en 18.30. Op die tijden zou ik dus graag gebruik willen maken van mijn voordeelurenabonnement, maar blijkbaar wordt mijn VDU opgezegd als ik gebruik wil maken van mijn dal-vrij abonnement.

Ik zat er daarom aan te denken om een nieuwe ov-chipkaart te nemen met daarop het dal-vrij abonnement. Ik bedoel ik wil gewoon gebruik blijven maken van mijn VDU, zolang ik er recht op heb.

Is er een mogelijkheid om een tweede ov-chipkaart te nemen? Of is dat echt niet mogelijk?

Bedankt.
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 7 december 2011 @ 17:44:41 #22
Maffe Fries
pi_105302118
deze combinatie van abonnementen is door de NS niet mogelijk gemaakt. Zodra je met dalvoordeel akkoord gaat dan vervalt je voordeelurenabonnement. Het restant van het bedrag dat je voor dat abonnement betaald hebt krijg je dan terug.

Dit alles staat in de voorwaarden van de nieuwe abonnementen te lezen. Je kunt nu nog als je uitgestudeerd bent een voordeelurenabonnement krijgen, maar per 1 januari wordt dit waarschijnlijk altijd voordeel.
pi_105302148
quote:
0s.gif Op woensdag 7 december 2011 17:41 schreef mir1986 het volgende:
Even een vraag die over de ov-chipkaart gaat. Hopelijk krijg ik er van jullie een antwoord op.

1 oktober liep mijn studenten ov-jaarkaart af en heb ik een voordeelurenabonnement aangevraagd. Maar nu zou ik ook een dalvrij- abonnement willen nemen. Ik reis 3 dagen per week, maar soms ook tussen 16.00 en 18.30. Op die tijden zou ik dus graag gebruik willen maken van mijn voordeelurenabonnement, maar blijkbaar wordt mijn VDU opgezegd als ik gebruik wil maken van mijn dal-vrij abonnement.

Ik zat er daarom aan te denken om een nieuwe ov-chipkaart te nemen met daarop het dal-vrij abonnement. Ik bedoel ik wil gewoon gebruik blijven maken van mijn VDU, zolang ik er recht op heb.

Is er een mogelijkheid om een tweede ov-chipkaart te nemen? Of is dat echt niet mogelijk?

Bedankt.
Kun je zoiets niet op een tweede anonieme kaart zetten?

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 07-12-2011 17:45:41 ]
pi_105302627
quote:
0s.gif Op woensdag 7 december 2011 17:45 schreef MCH het volgende:

[..]

Kun je zoiets niet op een tweede anonieme kaart zetten?
Nee. Anoniem is per definitie geen korting :)
pi_105303324
Maar ik heb dus niks betaald voor dat voordeelurenabonnement. Enige oplossing is dus een tweede kaart aanschaffen? Hoe gaat de NS hiermee om?
pi_105303405
quote:
0s.gif Op woensdag 7 december 2011 18:15 schreef mir1986 het volgende:
Maar ik heb dus niks betaald voor dat voordeelurenabonnement. Enige oplossing is dus een tweede kaart aanschaffen? Hoe gaat de NS hiermee om?
Nee een tweede kaart lost het niet op zoals Peterselieman zegt. Wees maar blij dat je niks voor die VDU betaald hebt. Zodra je Dalvrij of whatever van die nieuwe abo's pakt is het afgelopen met je VDU. ZELFS ( :') ) als je er niks voor betaald hebt :Y
pi_105303443
Zo bedoel ik het niet.. ;). Ik wil er gewoon graag gebruik van blijven maken. Maar goed, is helaas dus niet mogelijk. Jammer
pi_105303508
quote:
0s.gif Op woensdag 7 december 2011 18:18 schreef mir1986 het volgende:
Zo bedoel ik het niet.. ;). Ik wil er gewoon graag gebruik van blijven maken. Maar goed, is helaas dus niet mogelijk. Jammer
Het is wel mogelijk om er gebruik van te blijven maken :Y Maar dan moet je niet één van die nieuwe abo's nemen. Dan heb je er nog tot eind september recht op :)
pi_105303661
Ja oke, het is een beetje jammer namelijk, want ik reis best veel voor mijn studie. Maar ik moet twee keer per week tussen 4 uur en half 6 reizen, dan is het jammer dat ik geen gebruik kan maken van deze mogelijkheid. Moet dan 19 euro x 2 voor een enkele rit betalen. Anders is het 11, euro nog iets.
pi_105303708
Gewoon ff doorrekenen wat het voordeligste is he :s) Maar het is van tweeën één.
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 7 december 2011 @ 18:26:43 #31
Maffe Fries
pi_105303808
quote:
0s.gif Op woensdag 7 december 2011 18:23 schreef mir1986 het volgende:
Ja oke, het is een beetje jammer namelijk, want ik reis best veel voor mijn studie. Maar ik moet twee keer per week tussen 4 uur en half 6 reizen, dan is het jammer dat ik geen gebruik kan maken van deze mogelijkheid. Moet dan 19 euro x 2 voor een enkele rit betalen. Anders is het 11, euro nog iets.
Een combinatie van de nieuwe abonnementen kan wel
pi_105303866
quote:
2s.gif Op woensdag 7 december 2011 18:26 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

Een combinatie van de nieuwe abonnementen kan wel
Noem eens iets zinnigs dan? Altijd Vrij + Kids Vrij misschien ja :')
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 7 december 2011 @ 18:28:51 #33
Maffe Fries
pi_105303940
quote:
10s.gif Op woensdag 7 december 2011 18:27 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Noem eens iets zinnigs dan? Altijd Vrij + Kids Vrij misschien ja :')
dal vrij + altijd voordeel zou kunnen.
pi_105304043
quote:
14s.gif Op woensdag 7 december 2011 18:28 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

dal vrij + altijd voordeel zou kunnen.
Ja okee, maar dan ben je alsnog vrij prijzig uit, aangezien je voor een groot deel van de functionaliteit dubbel betaalt.
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 7 december 2011 @ 18:31:33 #35
Maffe Fries
pi_105304081
quote:
3s.gif Op woensdag 7 december 2011 18:30 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Ja okee, maar dan ben je alsnog vrij prijzig uit, aangezien je voor een groot deel van de functionaliteit dubbel betaalt.
klopt, Maar de keren dat je dan toch in de ochtend- of middagspits moet reizen heb je wel korting.
pi_105304107
en met de gedachte waarmee die abo's ontwikkeld zijn is het op z'n minst onwaarschijnlijk dat er iets zal komen als een SpitsKortingSupplement voor DalVrij :D

Al zou dat natuurlijk wel weer extra verwarringspunten opleveren ^O^
pi_105304139
quote:
2s.gif Op woensdag 7 december 2011 18:31 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

klopt, Maar de keren dat je dan toch in de ochtend- of middagspits moet reizen heb je wel korting.
Vergis je niet he, dat AltijdVoordeel is een vrijwel wassen neus. In de spits krijg je namelijk maar 20 % korting.
  woensdag 7 december 2011 @ 18:33:17 #38
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_105304175
Ik heb een VDU op een NS-chipkaart, en een Altijd Vrij op een tweede persoonlijke OV-chipkaart. Dat kan prima.
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 7 december 2011 @ 18:33:30 #39
Maffe Fries
pi_105304188
quote:
3s.gif Op woensdag 7 december 2011 18:32 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Vergis je niet he, dat AltijdVoordeel is een vrijwel wassen neus. In de spits krijg je namelijk maar 20 % korting.
dat weet ik. Maar dat is nog altijd beter dan geen korting
pi_105304216
quote:
0s.gif Op woensdag 7 december 2011 18:33 schreef James1988 het volgende:
Ik heb een VDU op een NS-chipkaart, en een Altijd Vrij op een tweede persoonlijke OV-chipkaart. Dat kan prima.
Ja, maar dat is dus onzin. Bovendien kan die VDU dan niet op jouw naam staan (als je het zou doen voor de samenreiskorting)

Samenreiskorting zit trouwens ook al bij je AltijdVrij.
  woensdag 7 december 2011 @ 18:42:51 #41
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_105304620
De FEITEN over de nieuwe NS-abonnementen icm de VDU:

- Zet je het nieuwe abonnement op dezelfde Chipkaart als waar je VDU op staat, vervalt je VDU
- Haal je een nieuwe PERSOONLIJKE ov-chipkaart, kan je gewoon een nieuw abonnement bestellen en je VDU op je andere kaart behouden. Je VDU word dan NIET beëindigd.

quote:
12s.gif Op woensdag 7 december 2011 15:04 schreef Scarlet_Dragonfly het volgende:

[..]

Tot over 10 minuten! *O*
Je hebt gewonnen.
  woensdag 7 december 2011 @ 18:43:22 #42
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_105304652
quote:
0s.gif Op woensdag 7 december 2011 18:33 schreef James1988 het volgende:
Wat van nut heeft dat. 'Ik heb Altijd Vrij, maar omdat ik misschien eens toch betalen wil, behoud ik een VDU.'
pi_105305259
quote:
0s.gif Op woensdag 7 december 2011 18:42 schreef greavy het volgende:
De FEITEN over de nieuwe NS-abonnementen icm de VDU:

- Zet je het nieuwe abonnement op dezelfde Chipkaart als waar je VDU op staat, vervalt je VDU
- Haal je een nieuwe PERSOONLIJKE ov-chipkaart, kan je gewoon een nieuw abonnement bestellen en je VDU op je andere kaart behouden. Je VDU word dan NIET beëindigd.
Oh? Lekker lomp. Leek me juist dat je dat als vervoerder dus onmogelijk wilt maken. En met dat kafkaeske systeem KAN dat ook gewoon. Maar je hebt vast ook wel een bron? :)
  woensdag 7 december 2011 @ 19:09:16 #44
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_105305886
quote:
0s.gif Op woensdag 7 december 2011 18:43 schreef greavy het volgende:

[..]

Wat van nut heeft dat. 'Ik heb Altijd Vrij, maar omdat ik misschien eens toch betalen wil, behoud ik een VDU.'
Maandabonnement, handiger i.v.m. mijn werk ;)
  woensdag 7 december 2011 @ 19:15:42 #45
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_105306230
quote:
5s.gif Op woensdag 7 december 2011 18:56 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Oh? Lekker lomp. Leek me juist dat je dat als vervoerder dus onmogelijk wilt maken. En met dat kafkaeske systeem KAN dat ook gewoon. Maar je hebt vast ook wel een bron? :)
Mijn bron zijn medewerkers van NS (iemand die met deze abonnementen bezig is onder andere).
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 7 december 2011 @ 19:17:54 #46
Maffe Fries
pi_105306342
quote:
0s.gif Op woensdag 7 december 2011 19:15 schreef greavy het volgende:

[..]

Mijn bron zijn medewerkers van NS (iemand die met deze abonnementen bezig is onder andere).
dan mogen ze dat ook wel op hun website zetten ...
  woensdag 7 december 2011 @ 19:19:09 #47
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_105306402
quote:
2s.gif Op woensdag 7 december 2011 19:17 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

dan mogen ze dat ook wel op hun website zetten ...
Maar de NS loopt er niet te koop mee volgens mij. Dat was oorspronkelijk niet de bedoeling in ieder geval, dat je beide vormen kan behouden.
pi_105306639
Oh ja. Security by Obscurity :')
  woensdag 7 december 2011 @ 19:34:53 #49
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_105307194
quote:
0s.gif Op woensdag 7 december 2011 18:34 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Ja, maar dat is dus onzin. Bovendien kan die VDU dan niet op jouw naam staan (als je het zou doen voor de samenreiskorting)

Samenreiskorting zit trouwens ook al bij je AltijdVrij.
VDU staat op mijn naam, maandabonnement Altijd Vrij staat op mijn naam. De abonnementen (zowel VDU als AV) zijn gekoppeld aan een chipkaart, niet aan een persoon.

VDU:

Altijd Vrij:

Beide zijn persoonlijke kaarten (op naam) al is de tweede rechtstreeks van TLS.
pi_105307335
Gaaf dat dat nog steeds kan dan :')

Het is al zeker een jaar bekend dat je heel makkelijk kan frauderen met 2 kaarten *O*
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')