Ja.quote:Op donderdag 8 december 2011 10:29 schreef Bitlord het volgende:
Spoedje: kan ik in de automaat ook kaartjes kopen naar België met NS-traject gratis?
Nouja, het zou kunnen. Was maar een schot in de lucht, ik ken de omstandigheden ter plaatse niet.quote:Op donderdag 8 december 2011 09:28 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
Op de vrije baan lukt het niet zomaar, maar daarbuiten kan het prima. En dan staan er gewoon twee machinisten naar twee rode seinen én elkaar te kijken.
Beetje voorbarig om gelijk over STS-passages en opengereden wissels te beginnen.
Ik ook niet. Maar het kan op veel plekken prima op seinbeeld gebeuren. Dan is het een blundertje van de trdl, maar geen veiligheidsissue.quote:Op donderdag 8 december 2011 10:54 schreef James1988 het volgende:
[..]
Nouja, het zou kunnen. Was maar een schot in de lucht, ik ken de omstandigheden ter plaatse niet.
twitter:treinreiziger twitterde op donderdag 08-12-2011 om 14:56:11@NSHispeed ja, ik kan dus tussen groningen en rotterdam (dalvrij) in de spits reizen als ik vervoersbewijs rsd-essen heb. Klopt toch? reageer retweet
Maar dan geld nog WEL de spitsregeling. Dus niet tussen 6:30 en 9:00 en 16:00 en 18:30. Dus ook met het papieren kaartje bij een int. traject gelden de spitstijden gewoon. Dat is een voorwaarde bij dat abonnement, ongeacht check-in of papieren kaartje.quote:Op donderdag 8 december 2011 15:11 schreef James1988 het volgende:
Op de site van NS Hispeed staat dat je bij een internationale reis niet hoeft in te checken, ook niet met één van de nieuwe abonnementen.
Dat klopt zo te zien half:quote:Op donderdag 8 december 2011 15:17 schreef greavy het volgende:
[..]
Maar dan geld nog WEL de spitsregeling. Dus niet tussen 6:30 en 9:00 en 16:00 en 18:30. Dus ook met het papieren kaartje bij een int. traject gelden de spitstijden gewoon. Dat is een voorwaarde bij dat abonnement, ongeacht check-in of papieren kaartje.
twitter:NSHispeed twitterde op donderdag 08-12-2011 om 15:23:58@treinreiziger Ja maar alleen tijdens de avondspits want dat is de uitzondering voor NS Hispeed reizigers. Tot 9 uur 's morgens mag het niet reageer retweet
Hmm. Ook weer anders dan eerst de bedoeling / concrete plannen warenquote:Op donderdag 8 december 2011 15:28 schreef James1988 het volgende:
[..]
Dat klopt zo te zien half:twitter:NSHispeed twitterde op donderdag 08-12-2011 om 15:23:58@treinreiziger Ja maar alleen tijdens de avondspits want dat is de uitzondering voor NS Hispeed reizigers. Tot 9 uur 's morgens mag het niet reageer retweet
Mooi man, gewoon lekker verwarring zaaien. En dan roepen "onze hoofdconducteurs hebben erg veel handelingsvrijheid"quote:Op donderdag 8 december 2011 15:31 schreef greavy het volgende:
[..]
Hmm. Ook weer anders dan eerst de bedoeling / concrete plannen waren![]()
Falers bij NSR
quote:228 Teletekst do 08 dec
********************************* 1/3
*******************************NED.2
19.55-20.25 uur RAIL AWAY
Serie waarin markante spoorlijnen in
beeld worden gebracht.Aflevering:
Oostenrijk - Tauernbahn.
Van noord naar zuid door de Alpen in
Oostenrijk.De reis voert de kijker over
een Tauernbahn in herfstkleuren.Vanuit
het door muziek doortrokken Salzburg
rijdt de trein door het Gasteinerdal
naar de Tauerntunnel.
Onderweg zijn de vele vernieuwingen te
zien,die nodig zijn om deze spoorlijn
aan de moderne tijd aan te passen.
Ik weet 't. Maar de mogelijkheden waren er niet naar. Was nog donker genoeg buiten. Dit was de beste mogelijkheid die ik had (zie ook voorgaande postquote:Op donderdag 8 december 2011 16:14 schreef James1988 het volgende:
@greavy: leuke foto, maar zoals V2 al zegt had iets lichter geen kwaad gekund.
Daarom. Zie ook m'n Flickr stream (Klikje) voor nog een aantal foto's van deze ochtend (staat gene trein op, dus hier geen postquote:Op donderdag 8 december 2011 16:15 schreef V2 het volgende:
greavy: ahja, jammer idd, dan kan je weinig anders.
Dat wel. Daarom ben ik ook tevreden. Hier behoud je het effect van de lucht meer. De foto had ik ook niet geschoten vanwege de trein, maar vanwege de lucht. De trein was een bijkomstigheid.quote:Op donderdag 8 december 2011 16:26 schreef Crientj het volgende:
Die lucht! Vanmorgen was ie ook zo tof, maar mijn iPhone foto was mislukt.
Ik zou m overigens niet lichter maken, dan haal je het mooie effect van de lucht eruit terwijl je de trein probeert bij te lichten.
Denk dat het al een stuk lichter oogt als je de donkere stukken links en onder eraf croptquote:Op donderdag 8 december 2011 16:12 schreef greavy het volgende:
Had geen statief tot mijn beschikking, en zat al op 1/15e seconde sluitertijd. Nog lichter betekende langere sluitertijd en dus meer onscherpte.
NS weet meer dan de hulpdiensten. Via is nog geen enkele brandweerkorps/wagen opgepiept. Korps Zwijndrecht is in ieder geval nog niet uitgerukt (heb ze nog niet gehoord althans)quote:Op donderdag 8 december 2011 16:55 schreef James1988 het volgende:
Rotterdam C-Dordrecht
Donderdag 8 December 16:52
Oorzaak
Tussen Lombardijen en Zwijndrecht rijden geen treinen door een brandmelding.
Verwachting
De extra reistijd is meer dan 60 min. De verstoring is naar verwachting rond 18:00 uur verholpen.
Reisadvies
• Reizigers tussen Eindhoven en Den Haag C reizen via Utrecht Centraal.
• Reizigers tussen Roosendaal en Utrecht Centraal reizen via 's-Hertogenbosch.
Hopelijk is het tegen die tijd opgelost, rond 18:15 wil ik daar langs.
Ik las zelfs ergens dat er tijdelijk BR628's ingezet gaat worden omdat er nog niet voldoende Talenten terug zijn van revisie...quote:Op donderdag 8 december 2011 15:26 schreef greavy het volgende:
Voor het hier vergeten word: De DB rijdt straks alleen nog maar uit Duitsland naar Enschede. De PEG is verdreven, de DB heeft de concessie gewonnen. PEG verdwijnt daar per 11 december.
quote:Op donderdag 8 december 2011 17:10 schreef dennistd het volgende:
[..]
Ik las zelfs ergens dat er tijdelijk BR628's ingezet gaat worden omdat er nog niet voldoende Talenten terug zijn van revisie...
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |