Dat klopt zo te zien half:quote:Op donderdag 8 december 2011 15:17 schreef greavy het volgende:
[..]
Maar dan geld nog WEL de spitsregeling. Dus niet tussen 6:30 en 9:00 en 16:00 en 18:30. Dus ook met het papieren kaartje bij een int. traject gelden de spitstijden gewoon. Dat is een voorwaarde bij dat abonnement, ongeacht check-in of papieren kaartje.
twitter:NSHispeed twitterde op donderdag 08-12-2011 om 15:23:58@treinreiziger Ja maar alleen tijdens de avondspits want dat is de uitzondering voor NS Hispeed reizigers. Tot 9 uur 's morgens mag het niet reageer retweet
Hmm. Ook weer anders dan eerst de bedoeling / concrete plannen warenquote:Op donderdag 8 december 2011 15:28 schreef James1988 het volgende:
[..]
Dat klopt zo te zien half:twitter:NSHispeed twitterde op donderdag 08-12-2011 om 15:23:58@treinreiziger Ja maar alleen tijdens de avondspits want dat is de uitzondering voor NS Hispeed reizigers. Tot 9 uur 's morgens mag het niet reageer retweet
Mooi man, gewoon lekker verwarring zaaien. En dan roepen "onze hoofdconducteurs hebben erg veel handelingsvrijheid"quote:Op donderdag 8 december 2011 15:31 schreef greavy het volgende:
[..]
Hmm. Ook weer anders dan eerst de bedoeling / concrete plannen waren![]()
Falers bij NSR
quote:228 Teletekst do 08 dec
********************************* 1/3
*******************************NED.2
19.55-20.25 uur RAIL AWAY
Serie waarin markante spoorlijnen in
beeld worden gebracht.Aflevering:
Oostenrijk - Tauernbahn.
Van noord naar zuid door de Alpen in
Oostenrijk.De reis voert de kijker over
een Tauernbahn in herfstkleuren.Vanuit
het door muziek doortrokken Salzburg
rijdt de trein door het Gasteinerdal
naar de Tauerntunnel.
Onderweg zijn de vele vernieuwingen te
zien,die nodig zijn om deze spoorlijn
aan de moderne tijd aan te passen.
Ik weet 't. Maar de mogelijkheden waren er niet naar. Was nog donker genoeg buiten. Dit was de beste mogelijkheid die ik had (zie ook voorgaande postquote:Op donderdag 8 december 2011 16:14 schreef James1988 het volgende:
@greavy: leuke foto, maar zoals V2 al zegt had iets lichter geen kwaad gekund.
Daarom. Zie ook m'n Flickr stream (Klikje) voor nog een aantal foto's van deze ochtend (staat gene trein op, dus hier geen postquote:Op donderdag 8 december 2011 16:15 schreef V2 het volgende:
greavy: ahja, jammer idd, dan kan je weinig anders.
Dat wel. Daarom ben ik ook tevreden. Hier behoud je het effect van de lucht meer. De foto had ik ook niet geschoten vanwege de trein, maar vanwege de lucht. De trein was een bijkomstigheid.quote:Op donderdag 8 december 2011 16:26 schreef Crientj het volgende:
Die lucht! Vanmorgen was ie ook zo tof, maar mijn iPhone foto was mislukt.
Ik zou m overigens niet lichter maken, dan haal je het mooie effect van de lucht eruit terwijl je de trein probeert bij te lichten.
Denk dat het al een stuk lichter oogt als je de donkere stukken links en onder eraf croptquote:Op donderdag 8 december 2011 16:12 schreef greavy het volgende:
Had geen statief tot mijn beschikking, en zat al op 1/15e seconde sluitertijd. Nog lichter betekende langere sluitertijd en dus meer onscherpte.
NS weet meer dan de hulpdiensten. Via is nog geen enkele brandweerkorps/wagen opgepiept. Korps Zwijndrecht is in ieder geval nog niet uitgerukt (heb ze nog niet gehoord althans)quote:Op donderdag 8 december 2011 16:55 schreef James1988 het volgende:
Rotterdam C-Dordrecht
Donderdag 8 December 16:52
Oorzaak
Tussen Lombardijen en Zwijndrecht rijden geen treinen door een brandmelding.
Verwachting
De extra reistijd is meer dan 60 min. De verstoring is naar verwachting rond 18:00 uur verholpen.
Reisadvies
• Reizigers tussen Eindhoven en Den Haag C reizen via Utrecht Centraal.
• Reizigers tussen Roosendaal en Utrecht Centraal reizen via 's-Hertogenbosch.
Hopelijk is het tegen die tijd opgelost, rond 18:15 wil ik daar langs.
Ik las zelfs ergens dat er tijdelijk BR628's ingezet gaat worden omdat er nog niet voldoende Talenten terug zijn van revisie...quote:Op donderdag 8 december 2011 15:26 schreef greavy het volgende:
Voor het hier vergeten word: De DB rijdt straks alleen nog maar uit Duitsland naar Enschede. De PEG is verdreven, de DB heeft de concessie gewonnen. PEG verdwijnt daar per 11 december.
quote:Op donderdag 8 december 2011 17:10 schreef dennistd het volgende:
[..]
Ik las zelfs ergens dat er tijdelijk BR628's ingezet gaat worden omdat er nog niet voldoende Talenten terug zijn van revisie...
En het is alweer voorbij.quote:Op donderdag 8 december 2011 16:56 schreef greavy het volgende:
[..]
NS weet meer dan de hulpdiensten. Via is nog geen enkele brandweerkorps/wagen opgepiept. Korps Zwijndrecht is in ieder geval nog niet uitgerukt (heb ze nog niet gehoord althans)
De Duitse wadloperquote:Op donderdag 8 december 2011 17:22 schreef Scarlet_Dragonfly het volgende:
Is de BR628 een beetje de Duitse variant van onze Plan-V?
quote:Op donderdag 8 december 2011 17:22 schreef Scarlet_Dragonfly het volgende:
Is de BR628 een beetje de Duitse variant van onze Plan-V?
precies, en volledig geïsoleerd van het Nederlandse netquote:Op donderdag 8 december 2011 17:52 schreef James1988 het volgende:
Ik wou vragen "Zijn die überhaupt wel toegelaten in Nederland?", maar volgens mij valt dat stuk spoor in Enschede onder Duitse regelgeving. Wordt ook bediend vanuit Duitsland toch?
Er zijn plannen om het spoor 5 te integreren bij de andere sporen. Exacte plannen zijn bij mij niet bekend. Iemand hier?quote:Op donderdag 8 december 2011 18:26 schreef Scarlet_Dragonfly het volgende:
En die "bediening" is zo simpel als het maar kan: er kan momenteel gewoon maar 1 trein tegelijk in Nederland zijn, totdat die weer terug is in Gronau kun je er niet nog een trein heen sturen.
Verder staan er alleen wat seinen langs de baan om je op tijd af te laten remmen voor het eind van het spoor enzo.
Zonder steun zou hij niet zo scherp zijn gok ik. Ik krijg 'm niet uit de losse hand (zonder hulpmiddel) scherp bij 1/4. 1/13 is wat mij zonder hulp net lukt.quote:Op donderdag 8 december 2011 21:03 schreef Scarlet_Dragonfly het volgende:
SLR ja, Pentax K5, sluitertijd 1/4 uit de hand geschoten, maar wel met steun tegen een pilaar
Tnx!quote:
Hmm... Emmen helemaal, dat kan natuurlijk ook. Ik zie regelmatig 's avonds laat zo'n trein staan in Almelo, die vanuit die richting komt, en Aadorp aansluiting leek me het dichtstbijzijnde industriegebied. Maar verder vanuit Mariënberg kan natuurlijk net zo goed, dit was mijn eerste gokquote:Op donderdag 8 december 2011 21:09 schreef dennistd het volgende:
Ketelwagens lijken me eerder uit Emmen te komen bij Akzo daar weg, en toen blijkbaar via Mariënberg-Almelo naar het westen ipv via Zwolle.
Valt mee hoor.quote:Op donderdag 8 december 2011 16:56 schreef greavy het volgende:
[..]
NS weet meer dan de hulpdiensten. Via is nog geen enkele brandweerkorps/wagen opgepiept. Korps Zwijndrecht is in ieder geval nog niet uitgerukt (heb ze nog niet gehoord althans)
| 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 | 16:42:20 08-12-11 Melding : PRIO 1 AG901 TUNNELCOMPLX REIZIGERSBUIS 1&2 ZUIDEINDE 82 BARENDRECHT [OMS] OPENBAAR MELDSYSTEEM AUTOMATISCH PRIO 1 VAK: 4890206 Regio : 17 : [ROT] Rotterdam-Rijnmond Urgentie : O O O O O : HOOG Eenheden : 1400902 : Adviseur Gevaarlijke Stoffen-901 Rotterdam-Rijnmond : 1400999 : Monitorcode Brandweer Rotterdam-Rijnmond 16:32:47 08-12-11 Melding : PRIO 1 TS451 TS461 OD401 AG902 TUNNELCOMPLX REIZIGERSBUIS 1&2 ZUIDEINDE 82 BARENDRECHT [OMS] OPENBAAR MELDSYSTEEM AUTOMATISCH PRIO 1 VAK: 4890206 Regio : 17 : [ROT] Rotterdam-Rijnmond Urgentie : O O O O O : HOOG Eenheden : 1400999 : Monitorcode Brandweer Rotterdam-Rijnmond : 1400903 : Adviseur Gevaarlijke Stoffen-902 Rotterdam-Rijnmond : 1400461 : Kazernealarm Groene Tuin Rotterdam-Zuid : 1400480 : Postcommandant Barendrecht : 1400454 : Commando Barendrecht : 1400451 : Korpsalarm Barendrecht : 1400400 : Officier van Dienst-401 SWG Zuid |
Fail ik. Ik zit onder Zuid-Holland-Zuid te kijken. Maar als het thv Barendrecht is, is het Rotterdam-Rijnmond.quote:Op donderdag 8 december 2011 21:14 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
[..]
Valt mee hoor.
[ code verwijderd ]
Reizigersbuis 1&2, is dat de HSL of de buizen waar ook het station in het midden ligt?quote:Op donderdag 8 december 2011 21:14 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
[..]
Valt mee hoor.
[ code verwijderd ]
Tuurlijk kan je kiezen. Of je kan zitten en houdt je bek, of je doet 'm open maar dan ga je maar in het halletje/een normale coupe staan. Zo moeilijk is het niet. Het begrip stilte is ook niet bijster vrij interpreteerbaar. Maar goed, tokkie nederland vindt het natuurlijk prima dat 40 mensen last hebben van ze omdat je te lamlendig bent om je even aan de regels te houdenquote:Op donderdag 8 december 2011 00:07 schreef Dr_Flash het volgende:
Dat stiltecoupe geouwehoer moet ook es kappe wezen. Driekwart van de tijd mag je blij zijn dat je sowieso mee kan, laat staan een zitplaats hebt. En dan gaan ze doen alsof je kan KIEZEN voor een stiltecoupé? Donderopman
Pentax heeft beeldstabilisatie in de camera he, dat helpt heel erg bij dit soort fotosquote:Op donderdag 8 december 2011 21:07 schreef greavy het volgende:
[..]
Zonder steun zou hij niet zo scherp zijn gok ik. Ik krijg 'm niet uit de losse hand (zonder hulpmiddel) scherp bij 1/4. 1/13 is wat mij zonder hulp net lukt.
Ja, dat is heel fijn want het werkt met alle mogelijke lenzenquote:Op donderdag 8 december 2011 22:10 schreef V2 het volgende:
[..]
Pentax heeft beeldstabilisatie in de camera he, dat helpt heel erg bij dit soort fotos
Check de voorwaarden zou ik zeggen. Staat 't wel ergens in.quote:Op donderdag 8 december 2011 22:05 schreef DenS het volgende:
Een vraag aan jullie! Is de NS Weekend vrij abonnement maandelijks opzegbaar?
Na het eerste jaar dacht ikquote:Op donderdag 8 december 2011 22:05 schreef DenS het volgende:
Een vraag aan jullie! Is de NS Weekend vrij abonnement maandelijks opzegbaar?
En even een directe link met de tekst: http://www.ns.nl/reiziger(...)ij-detailpagina.htmlquote:Op donderdag 8 december 2011 22:19 schreef greavy het volgende:
[..]
Check de voorwaarden zou ik zeggen. Staat 't wel ergens in.
quote:Het abonnement loopt automatisch door. Na het eerste jaar kunt u maandelijks opzeggen
Thanks!quote:Op donderdag 8 december 2011 22:23 schreef greavy het volgende:
[..]
En even een directe link met de tekst: http://www.ns.nl/reiziger(...)ij-detailpagina.html
[..]
Heeft u een OV-chipkaart met Studentenreisproduct of NS-Business Card? Dan heeft u voor Weekend Vrij een nieuwe persoonlijke OV-chipkaart nodigquote:
Misschien AnsaldoBreda bellen, die weten van aanpakken!quote:Op vrijdag 9 december 2011 00:19 schreef Igen het volgende:
Wat een gedoe. Eerst moet dus de toelating voor Duitsland geregeld worden, dan voor Frankrijk en België en dan pas voor Engeland en Nederland, en dus puur om die bureaucratische redenen duurt het drie, vier jaar of zelfs nog langer voordat een trein naar Engeland kan rijden?
Dat hoeft tegenwoordig toch niet meer? Als één Europees land die treinen eenmaal heeft toegelaten moet de rest snel volgen. Zo ging dat ook met die stellen van de eurobahn: toen die eenmaal volledige toelating voor Duitsland hadden was de NL-toelating heel snel een feit. Goed we hebben het nu over wat meer landen maar dat zal toch geen jaren duren.quote:Op vrijdag 9 december 2011 00:26 schreef James1988 het volgende:
Dat de trein de hele toelatingsmolen voor alle landen door moet, is dus niet zo raar.
Volgens de nieuwe abonnementregels zou je daarna ook nog steeds na elke maand kunnen opzeggen toch?quote:Op donderdag 8 december 2011 22:23 schreef greavy het volgende:
[..]
En even een directe link met de tekst: http://www.ns.nl/reiziger(...)ij-detailpagina.html
[..]
Na 't eerste jaar ja.quote:Op vrijdag 9 december 2011 07:50 schreef Arnette het volgende:
[..]
Volgens de nieuwe abonnementregels zou je daarna ook nog steeds na elke maand kunnen opzeggen toch?
Bij de Diependalseweg in Arnhem. Bij km 89,8 tussen Ede en Arnhem.quote:Op vrijdag 9 december 2011 07:44 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
Treinbrand tussen Arnhem en Ede-Wageningen.
Staan er nog steeds!quote:Op donderdag 8 december 2011 19:49 schreef Scarlet_Dragonfly het volgende:
Gisteravond in Almelo stond deze 6416 met een setje ketelwagens, waarschijnlijk vanaf Aadorp te wachten tot haar machinist z'n koffie ophad.
Na in de kantine z'n koffie genuttigd te hebben werd de locomotief ontkoppeld, en omgerangeerd naar de andere kant van de trein, om (naar ik aanneem, maar mijn trein vertrok eerder) even later in de richting Deventer te vertrekken.
[ link | afbeelding ]
quote:@AlexPasop: Staan even 43 van deze dingen op het perron van Almelo #legervoertuigen http://t.co/e68fCbKl
quote:Op vrijdag 9 december 2011 08:05 schreef Ireyon het volgende:
[..]
Holy f#ck dat is ook niet echt een zoekterm die je bij Google images wilt intikken![]()
Zou dat lukken ja? 89,8 is wel heel dicht bij Arnhem. Ben benieuwd of je dan die splitsing al voorbij bent....quote:Op vrijdag 9 december 2011 08:15 schreef Guppyfriend het volgende:
Geen treinen van Arnhem naar Utrecht. Ik ga maar via den Bosch dan...
Die zeten ze gewoon op Berg en heffen ze opquote:Op vrijdag 9 december 2011 11:05 schreef greavy het volgende:
Naar Nijmegen word nog wel gereden.
De trein die de brand heeft, staat in Arnhem momenteel nog met +227 naar Nijmegen onderweg. Origineel vertrek Arnhem 7:20.
En inmiddels opgeheven iddquote:Op vrijdag 9 december 2011 11:11 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Die zeten ze gewoon op Berg en heffen ze op
Dat heb ik weleens met bordjesquote:Op vrijdag 9 december 2011 11:17 schreef Peterselieman het volgende:
Risico van het vak
Denk je een mooie trein te zien...
Geweldig dat filmpje jaquote:Op vrijdag 9 december 2011 11:17 schreef Peterselieman het volgende:
Risico van het vak
Denk je een mooie trein te zien...
Als je aan de andere kant gaat staan dan zie je de helft van de trein niet omdat het perron ervoor zit.quote:Op vrijdag 9 december 2011 11:47 schreef Surveillance-Fiets het volgende:
Je bent ook een lutser als je aan de verkeerde kant gaat staan...
En soberzo sta je er dan veel te dicht op. Het is inderdaad gewoon het risico van het vakquote:Op vrijdag 9 december 2011 12:06 schreef Igen het volgende:
Als je aan de andere kant gaat staan dan zie je de helft van de trein niet omdat het perron ervoor zit.
Ach ja, soms heb je gewoon pech.
Nouja een in bloed doordrenkt verminkt lijk is niet echt wat ik het liefst zie, zo 's ochtends bij het ontbijt..quote:Op vrijdag 9 december 2011 10:33 schreef Igen het volgende:
[..]
Ik zie niks bijzonders (safesearch uitgeschakeld). Ja, één plaatje van een dooie, maar dat vind ik nog niet echt "holy f#ck".
stellen zijn op Arnhem Berg gezet. Betrof een brandende Virm-VI. De Virm-IV die er achter hing is niet beschadigd geraakt.quote:Op vrijdag 9 december 2011 11:05 schreef greavy het volgende:
Naar Nijmegen word nog wel gereden.
De trein die de brand heeft, staat in Arnhem momenteel nog met +227 naar Nijmegen onderweg. Origineel vertrek Arnhem 7:20.
Uitslaande vlammen of wat rook uit een prullenbak?quote:
geen idee. Er was volgens dit bericht een redelijk brandje geweest: http://somda.nl/forum/11290/p368814/Opvallende+dingen+9+december/quote:Op vrijdag 9 december 2011 12:37 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Uitslaande vlammen of wat rook uit een prullenbak?
Het is geluktquote:Op vrijdag 9 december 2011 10:58 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Zou dat lukken ja? 89,8 is wel heel dicht bij Arnhem. Ben benieuwd of je dan die splitsing al voorbij bent....
Ook een seinstoring tussen Amsterdam en Zaandam trouwens. Dus Noord Holland zit de rest van de dag met de gebakken peren![]()
Misschien moet ik maar blij zijn dat ik nog geen werk hebHet wordt nogal een loterij op deze manier...
Zo'n werkgever BLIJFT daar niet om lachen natuurlijk hequote:Op vrijdag 9 december 2011 12:41 schreef Guppyfriend het volgende:
[..]
Het is geluktmaar zo'n anderhalf uur langer over gedaan
Zeker niet! Maar thuiswerken is ook moeilijk-moeilijk, en een auto is ook geen optie, want duur. Dat is van zijn kant ook weinig flexibelquote:Op vrijdag 9 december 2011 12:47 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Zo'n werkgever BLIJFT daar niet om lachen natuurlijk he
Makkelijkste is natuurlijk om jou eruit te flikkeren en iemand uit de buurt aan te nemenquote:Op vrijdag 9 december 2011 12:56 schreef Guppyfriend het volgende:
[..]
Zeker niet! Maar thuiswerken is ook moeilijk-moeilijk, en een auto is ook geen optie, want duur. Dat is van zijn kant ook weinig flexibel
Shhhhtquote:Op vrijdag 9 december 2011 13:17 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Makkelijkste is natuurlijk om jou eruit te flikkeren en iemand uit de buurt aan te nemen
- strengere concessie-eisen voor onderhoudsbedrijven voor het spoorquote:Op vrijdag 9 december 2011 13:28 schreef DriekOplopers het volgende:
Behoorlijk betrokken en deskundige mensen hier. Dinsdag zit ik bij ProRail om het met Marion Gout te hebben over de slechte betrouwbaarheid (lees het grote aantal storingen).
Als jullie handige tips hebben voor dat gesprek: graag!
Zie ook http://www.voorbeterov.nl/111209c.php
Thanks,
Driek
Tuurlijk is dat mogelijk. Gewoon een kwestie van knakenquote:Op vrijdag 9 december 2011 13:37 schreef Peterselieman het volgende:
- mogelijkheid onderzoeken of het mogelijk is om meer storingsmonteurs op strategische plaatsen in het land paraat te houden
jup en voor risicotrajecten is het wel tijdelijk het overwegen waardquote:Op vrijdag 9 december 2011 13:44 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Tuurlijk is dat mogelijk. Gewoon een kwestie van knaken
quote:Op vrijdag 9 december 2011 13:48 schreef Surveillance-Fiets het volgende:
Wordt er op utrecht cs 4 keer in de trein omgeroepen dat dit treinstel naar rotterdam gaat. Mensen praten, fappen op hun ipad. Bij de 5e keer springen ze allemaal op en rennen de trein uit. "kus ns"......... Wait whut? Mensen die het verschil tussen A en B niet weten, doof zijn, de borden niet snappen.
welkom in de echte wereldquote:Op vrijdag 9 december 2011 13:48 schreef Surveillance-Fiets het volgende:
Wordt er op utrecht cs 4 keer in de trein omgeroepen dat dit treinstel naar rotterdam gaat. Mensen praten, fappen op hun ipad. Bij de 5e keer springen ze allemaal op en rennen de trein uit. "kus ns"......... Wait whut? Mensen die het verschil tussen A en B niet weten, doof zijn, de borden niet snappen.
quote:
even verder gezocht. Zou een brandje in een toilet zijn geweest. Zoiets kan voor een behoorlijke rookontwikkeling zorgen trouwens.quote:Op vrijdag 9 december 2011 12:39 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
geen idee. Er was volgens dit bericht een redelijk brandje geweest: http://somda.nl/forum/11290/p368814/Opvallende+dingen+9+december/
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |