abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 4 oktober 2011 @ 07:54:39 #1
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_102676848

Welkom in alweer een nieuw deel van deze legendarische reeks.



>> Algemeen
In dit topic kun je terecht met al je vragen, opmerkingen, foto's en verslagen met betrekking tot het reizen met de trein. Voor algemene informatie over vervoersbedrijven, materieel, spoorlijnen, etc. verwijzen we je graag naar de betreffende categorie op Wikipedia.

Een korte introductie van de vaste bezoekers, die je bij dezen alvast van harte welkom heten:

danica.jpg ziggyziggyziggy, mag je de schuld geven van vertraging in het Noorden.
fokavatar.jpg Dr_Flash, heeft niet zoveel met dit soort lijstjes.
dragonfly.jpg Scarlet_Dragonfly, random betweter die een hekel heeft aan OV-chipkaart-haters.
Alstom60x60.jpg James1988, geilt op treinenbouwer Alstom en ontvangt graag PM's over Fyra naar Breda.
ToeBeer.gif Duvel, houdt van hobby's en bier.
pilsklein.jpg Yreal, vindt de infrastructuur/logistiek interessant en wordt sowieso opgewonden van alles met meer dan 1000 pk.
CIMG0149(res).gif greavy, vindt de OV-chipkaart maar niks en ziet i.p.v. het huidige materieel liever overal stoomtreinen rijden.
sepiakameeltje2.jpg bork, voor alle mooie plaatjes, kloppende info en kindvriendelijke verhalen.
Socios.jpg Socios, treinen dienen te allen tijde conform de dienstregeling te rijden.

Nietszeggende TVP's en zwaaihandjes worden niet op prijs gesteld (daar is de knop "volg topic" voor), een leuke anekdote of foto is daarentegen altijd welkom. Regelmatig terugkerende vragen zijn hieronder beantwoord, lees dit dus goed door voordat je jouw vraag alsnog in dit topic plaatst.



>> Vragen en opmerkingen over andersoortig railtransport
In dit topic komt vooral het vervoer in reizigerstreinen aan bod, maar een goederentrein tussendoor is een leuke afwisseling. Over metro's en trammetjes doen we ook niet al te moeilijk, al zijn daar wel aparte topics voor aanwezig.

>> Met de Studenten OV-Chipkaart in internationale (hogesnelheids-)treinen reizen
Met je Studenten OV-Chipkaart mag je binnen Nederland gratis reizen in de Beneluxtrein (Amsterdam - Roosendaal) en de IC Berlijn (Schiphol - Hengelo). Voor de hogesnelheidstreinen ICE (Amsterdam - Arnhem) en Fyra (Amsterdam - Breda via de HSL-Zuid) moet een toeslag worden betaald. De toeslag voor ICE bedraagt 2 euro, de toeslagen voor Fyra zijn hier te vinden. Beide toeslagen zijn in de kaartautomaat op elk station te koop. In de Thalys is je Studenten OV-Chipkaart niet geldig.
Voor algemene informatie over het reizen met je Studenten OV-Chipkaart kun je het beste op de website terecht.

>> Reizen over de HSL-Zuid
NS Hispeed rijdt ieder halfuur een pendeldienst tussen Amsterdam en Breda via de HSL-Zuid. De reistijd tussen Schiphol en Rotterdam bedraagt hierdoor nog maar 26 minuten en tussen Schiphol en Breda slechts 53 minuten. NS Hispeed voert deze dienst uit onder de naam Fyra. Voor Fyra dient, naast een gewoon kaartje, een toeslag aangeschaft te worden. Deze is verkrijgbaar in de kaartautomaat of kan je voor 10,- in de trein zelf aanschaffen. De tarieven voor Fyra zijn op deze pagina te vinden.

Ook de Thalys rijdt over de HSL-Zuid. Tussen Amsterdam en Rotterdam wordt nog met een snelheid van 160km/h gereden, vlak na Rotterdam gaan alle remmen los en rijdt hij met 300km/h richting Antwerpen. Hierdoor duurt de reis van Amsterdam naar Parijs nog maar 3:18 uur. Een rit met Thalys is alleen mogelijk met een reservering, reserveren is drie maanden van tevoren mogelijk via o.a. NsHispeed of TGV-Europe.

>> Reizen met Kruidvatkaartjes en andere (actie-)dagkaarten
Dagkaarten zijn geldig op elk traject in Nederland, ongeacht het vervoersbedrijf dat er rijdt. Net als met een Studenten OV-Chipkaart, moet ook met een dagkaart voor ICE en Fyra een toeslag aangeschaft worden en mag er niet met Thalys gereisd worden.

>> Afkortingen en treinserienummers
Er komen in dit topic regelmatig afkortingen en treinserienummers langs, die voor de nieuwe bezoeker erg verwarrend kunnen zijn. De betekenis van een afkorting vind je hier, voor een treinserie kun je hier terecht.
Voor informatie over Wijzigingsbladen wat betreft materieelinzet, LM-ritten, splitsen en combineren en dergelijke kan je op deze website terecht.

>> Geldigheid Studenten OV-chipkaart, Voordeelurenkaart, etc. op feestdagen
De feestdagen in 2011 zijn als volgt: Zaterdag 1 januari (nieuwjaarsdag), zondag 24 april (eerste paasdag), maandag 25 april (tweede paasdag), zaterdag 30 april (Koninginnedag), donderdag 5 mei (Bevrijdingsdag), donderdag 2 juni (Hemelvaartsdag), zondag 12 juni (eerste pinksterdag), maandag 13 juni (tweede pinksterdag), zondag 25 december (eerste kerstdag), maandag 26 december (tweede kerstdag).
Bovenstaand rijtje is onder voorbehoud. Kijk bij twijfel altijd nog even op de website van IB-Groep. Wanneer je hier komt klagen dat je een boete hebt gekregen op een dag die hierboven niet staat vermeld, lachen we je uit.

>> NS Dienstregeling 2011
Met ingang van Dienstregeling 2011 verschijnt het spoorboekje helaas niet meer op papier. NS biedt nu slechts losse pagina's aan als PDF. Deze zijn voor forummer greavy verzameld en hier te downloaden.

>> Waarom rijdt die kuttrein zo langzaam? :(
Misschien mag hij wel gewoon niet harder. Hier kun je precies zien hoe hard treinen waar mogen rijden ^O^

>> Hoeveel kilometer heb ik met de trein gereden?
Er zijn verschillende hulpmiddelen om te berekenen hoeveel kilometer je hebt afgelegd:
Blijbol.
• De tariefeenhedenkaart van NS met bijbehornde detailkaarten voor grootstedelijke gebieden.
• De planner van de NMBS voor België (gewoon doen alsof je een kaartje gaat kopen).
jizdenka internationaal (niet altijd even betrouwbaar).
• Als joker _O_ : De tariefcalculator van DB Netz voor binnen Duitsland.



>> Verhalen
Er worden af en toe verhalen geschreven over oude stations, spoorlijnen of huidige werkzaamheden.
De tot nu toe gemaakte verhalen staan hieronder;
Hoek van Holland Haven - von_Preussen
Kesteren - Dr_Flash
Uithuizen - Socios
Buitenpost - Peterselieman
Newcastle Central Station - bork
IJmondlijn - von_Preussen
Harlingen Haven - Socios
Harlingen (- Haven) - Greavy
Werking van procesleiding van de treindienstleider (1) - ziggyziggyziggy
Werking van procesleiding van de treindienstleider (2) - ziggyziggyziggy
Station Hoek van Holland Haven, een stuk vergane glorie - Greavy
Wat is een stop/door-schakeling en hoe werkt hij? - ziggyziggyziggy
Hoe werkt VCVL? - ziggyziggyziggy

>> Tripreports
Hieronder staan een aantal interessante (foto)reportages die door diverse topic-diehards gemaakt zijn;
Reis door België, met name op station Binche - Dr_Flash
6834 kilometer InterRail - Igen
Vakantie in Oostenrijk - Dr_Flash
Polen - Zug-Chef
Eerste Klas door Nederland - Ireyon
Zwitserland - sander89
De spoorlijn door Liechtenstein - SvMp
Monaco - KapiteinT
Koninklijke wachtkamers - Bork
NVBS Excursie naar de bruinkoolmijnen - Dr_Flash
Met Interrail door midden- en zuid-Europa - Ireyon
InterRail naar Midden-, Zuid- en Zuidoost-Europa - Irritatie100
Treinen rond Basel - Dr_Flash
Station Visé - KapiteinT
InnoTrans 2010 - James1988
Onthulling 10 jaar ICE - Ireyon
Reisje voor het goede doel - Greavy
Treinen in Japen - Deel 1 - Igen
Treinen in Japan - Deel 2 - Igen
Berlijn - Zug-Chef
Praag - Zug-Chef
Wenen - Zug-Chef
Budapest - Zug-Chef

Dan nog een welgemeende waarschuwing voor ons allen treinenfotografen:
quote:
15s.gif Op zaterdag 17 september 2011 11:55 schreef D-Mon het volgende:

[..]

Goed, gisteravond wekker gezet om vannacht stoomtrein te gaan kieken..

Mijn plan was een serie foto's te maken bij de koopmans fabriek in leeuwarden, mooi dichtbij en rijdend, daarnaast redelijk veel licht van de fabriek.

Mijn vriendin werd echter voor mij wakker van de wekker en heeft deze uitgedrukt..
  dinsdag 4 oktober 2011 @ 08:16:57 #2
67518 bork
Schaffner ohne Zwangzug
pi_102677061
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly
Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
pi_102677065
Defecte trein bij bhv, goed bezig.

edit
kortsluiting in een van de tractiemotoren. Nu weer onderweg naar Utrecht.

[ Bericht 57% gewijzigd door Crientj op 04-10-2011 08:26:34 ]
  dinsdag 4 oktober 2011 @ 08:22:00 #4
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_102677103
quote:
Natuurlijk is de kamer geschokt. Ze krijgen hun eigen beleid terug in de bek gesmeten, en dat trekken ze niet.

Het vervelende is dat er niet voldoende inhoudelijke kennis aanwezig is in de kamer om een gedegen oordeel te vellen.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  dinsdag 4 oktober 2011 @ 08:28:08 #5
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_102677175
Net als dat er niet voldoende spoorkennis aanwezig is bij de top van zowel NS als ProRail... :{
  dinsdag 4 oktober 2011 @ 08:29:47 #6
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_102677203
Onder het mom: "managen is een vak, verstand van zaken niet nodig".
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_102677240
Ja maar het is ook zo'n onzin. Ik denk dat ProRail het geld echt wel meeneemt als ze weten dat het klaar ligt, de regering zal wel niet duidelijk zijn geweest.
In tijden van crisis moet je niet met lastenverhogingen komen.
  dinsdag 4 oktober 2011 @ 08:41:12 #8
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_102677363
quote:
14s.gif Op dinsdag 4 oktober 2011 08:33 schreef ZwartmetSuiker het volgende:
Ja maar het is ook zo'n onzin. Ik denk dat ProRail het geld echt wel meeneemt als ze weten dat het klaar ligt, de regering zal wel niet duidelijk zijn geweest.
Mwah, half. Als je alleen maar jaren intern gaat neuzelen voor je een keer aan de slag gaat, dan gaat er op een gegeven moment wel iemand piepen.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_102677486
pff trein komt aan in alphen moet naar leiden rijd de trein niet door een defecte trein.
/A/non's with his waifu, all's right in the world.
pi_102677491
Ik zag in het vorige topic iemand over Rügen beginnen. Vorig jaar ben ik er geweest, met de 'vakantietrein', die gesplitst werd in Stralsund. Is een schitterend lijntje naar Ostseebad Binz! En ook de stoomtrein (Rasender Roland) daar is zeker de moeite waard. Schitterend lijntje!
En als je dan toch op Rügen bent, pak dan meteen Prora mee. Indrukwekkend!
  dinsdag 4 oktober 2011 @ 08:55:48 #11
67518 bork
Schaffner ohne Zwangzug
pi_102677594
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 oktober 2011 08:49 schreef Bas242 het volgende:
Ik zag in het vorige topic iemand over Rügen beginnen. Vorig jaar ben ik er geweest, met de 'vakantietrein', die gesplitst werd in Stralsund. Is een schitterend lijntje naar Ostseebad Binz! En ook de stoomtrein (Rasender Roland) daar is zeker de moeite waard. Schitterend lijntje!
En als je dan toch op Rügen bent, pak dan meteen Prora mee. Indrukwekkend!
Wij waren er 2 jaar geleden, het was toen wel verschrikkelijk warm. We hadden toen een leuke FeWo aan de rand van Stralsund, oude molenaarswoning met een gigantische tuin, op 300 meter van station Stralsund Rügendamm‎, mocht iemand belangstelling hebben, dan kan ik nog wel ergens het adres opduikelen.
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly
Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
pi_102677688
De NS heeft een rare definitie van "ideaal". Vanmorgen voor de tweede keer in twee weken iemand onwel in de sprinter Geldermalsen-Utrecht. Weer door de drukte voorin. De NS weet vrolijk terug te twitteren dat 19b het meest ideale perron is voor deze trein. Wat is dan minder ideaal vraag ik mij af.....
pi_102677740
quote:
3s.gif Op dinsdag 4 oktober 2011 08:22 schreef Duvel het volgende:

Het vervelende is dat er niet voldoende inhoudelijke kennis aanwezig is in de kamer om een gedegen oordeel te vellen.
Precies. En dan ben je maar "geschokt", want dat maakt ook indruk :Y
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_102677967
quote:
14s.gif Op dinsdag 4 oktober 2011 09:03 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Precies. En dan ben je maar "geschokt", want dat maakt ook indruk :Y
Wat staat er eigenlijk in dat rapport (of: waar is hij te vinden)?
Beter onethisch dan oneetbaar
  dinsdag 4 oktober 2011 @ 09:16:13 #15
67518 bork
Schaffner ohne Zwangzug
pi_102678032
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 oktober 2011 09:13 schreef Watertornado het volgende:

[..]

Wat staat er eigenlijk in dat rapport (of: waar is hij te vinden)?
http://www.rekenkamer.nl/(...)dgetten_door_ProRail

rechtsboven


reactie Rekenkamer

De minister gaf in haar reactie nieuwe informatie over de onderbesteding over de periode 2005-2010. Daarmee voegt de minister een nieuwe variant toe aan de steeds veranderende cijfers. Met grote zorg constateren wij, dat alle inspanningen ten spijt de minister kennelijk geen ordelijk en controleerbaar, en daarmee overtuigend financieel overzicht kan bieden van de relatie met ProRail in de periode 2005-2010. _O- _O- :X :X

reactie ProRail

Algemeen
U concludeert dat ProRail in de periode 2005-2010 minder heeft uitgegeven dan het Ministerie heeft begroot. Dit is mede het gevolg van groeiende efficiency, betere
aanbestedingsresultaten en scherpere inzichten in prioriteiten en doelmatigheid. Een betere
onderhoudsplanning en een snellere hersteltijd heeft geleid tot een hogere beschikbaarheid en
punctualiteit op het spoor. Belangrijke aanjager hiervan is de overgang van procesgericht
onderhoud naar prestatiegericht onderhoud. De beschikbaarheid van het spoor steeg van 99,30 %
in 2006 naar 99,53% in 2010. De punctualiteit steeg van 84,8% in 2006 naar 86,5% in 2010.
o|O :o *O* :'( :o _O-

[ Bericht 8% gewijzigd door bork op 04-10-2011 09:25:52 ]
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly
Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
pi_102678195
Hilarisch, als het niet behoorlijk zorgwekkend was -O-
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  dinsdag 4 oktober 2011 @ 09:26:29 #17
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_102678246
De beschikbaarheid van het spoor is anders prima. Punctualiteit is van meer factoren afhankelijk dan alleen ProRail.
  dinsdag 4 oktober 2011 @ 09:26:52 #18
356357 De_Dakgoot
Yane no kishi
pi_102678258
Weet iemand waar ik de winterregeling kan vinden?
/A/non's with his waifu, all's right in the world.
pi_102678345
de winterregeling? Wat bedoel je precies? Winterdienstregeling? Regelingen voor chaos tijdens winterweer? Nog iets anders? :?
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 4 oktober 2011 @ 09:32:08 #20
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_102678382
De echte uitgeklede winterdienstregeling is volgens mij alleen intern bij de vervoerders en ProRail beschikbaar. Tot deze uit de kast moet worden getrokken.
Altijd onderweg naar het avontuur
  dinsdag 4 oktober 2011 @ 09:36:05 #21
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_102678468
De winterdienstregeling bestaat uit een pakket met een pakje Wicky, een krentenbol, en een kaartje voor een veldbed in de Jaarbeurs.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_102678793
Hoho, Vergeet de gratis erwtensoep niet he. Zo lang de voorraad strekt :')
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  PR/Manusje van alles dinsdag 4 oktober 2011 @ 09:54:04 #23
148800 crew  Surveillance-Fiets
Toezicht is gezond!
pi_102678908
quote:
2s.gif Op dinsdag 4 oktober 2011 09:32 schreef Peterselieman het volgende:
De echte uitgeklede winterdienstregeling is volgens mij alleen intern bij de vervoerders en ProRail beschikbaar. Tot deze uit de kast moet worden getrokken.
Dat is vast een blanco a4tje _O-
Ik denk meer dat je als nieuwsposter een geile egocentrische narcist moet zijn, die een flinke stijve krijgt van alle berichten die ie van zijn eigen hand ziet op de FP, zo! ©yvonne
Beste nieuwsbericht ooit op de FOK!frontpage!
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 4 oktober 2011 @ 09:54:05 #24
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_102678909
Gratis koffie en thee onderweg
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_102678932
quote:
11s.gif Op dinsdag 4 oktober 2011 09:24 schreef Dr_Flash het volgende:
Hilarisch, als het niet behoorlijk zorgwekkend was -O-
Nou ja, als het werk dat gedaan moest worden gedaan is en het geld er nog is, dan is het veel minder erg dan het had kunnen zijn. ;)
pi_102678936
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 oktober 2011 09:54 schreef Surveillance-Fiets het volgende:

[..]

Dat is vast een blanco a4tje _O-
Nee, er staat minstens iets op als "Succes!" of zo :Y

Ik bedoel, je kan moeilijk onvoorbereid de winter in gaan toch? :{w
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  dinsdag 4 oktober 2011 @ 09:55:40 #27
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_102678952
quote:
14s.gif Op dinsdag 4 oktober 2011 09:55 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Nee, er staat minstens iets op als "Succes!" of zo :Y

Ik bedoel, je kan moeilijk onvoorbereid de winter in gaan toch? :{w
Alle treindienstleidingsposten zijn omgebouwd en winterklaar:

Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_102680083
quote:
3s.gif Op dinsdag 4 oktober 2011 08:29 schreef Duvel het volgende:
Onder het mom: "managen is een vak, verstand van zaken niet nodig".
Inderdaad. Heel vervelend en het wordt alleen maar erger met al die "managers" die het HBO ieder jaar uitpoept.
It was an encounter that lasted less than 45 seconds O+
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 4 oktober 2011 @ 10:46:55 #29
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_102680213
quote:
15s.gif Op dinsdag 4 oktober 2011 10:41 schreef Ascendancy het volgende:

[..]

Inderdaad. Heel vervelend en het wordt alleen maar erger met al die "managers" die het HBO ieder jaar uitpoept.
er zijn dan ook te veel managers. de overhead neemt er door het algemeen enorm van toe, terwijl niet van iedere manager vast staat dat hij iets toevoegt.
Altijd onderweg naar het avontuur
  dinsdag 4 oktober 2011 @ 10:58:49 #30
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_102680558
quote:
15s.gif Op dinsdag 4 oktober 2011 10:41 schreef Ascendancy het volgende:

[..]

Inderdaad. Heel vervelend en het wordt alleen maar erger met al die "managers" die het HBO ieder jaar uitpoept.
"het HBO" :') Alsof er niet genoeg omhooggevallen WO'ers rondlopen die overal verstand van menen te hebben. "Want ja, ik heb niet voor niets universiteit gedaan."
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  dinsdag 4 oktober 2011 @ 11:01:30 #31
45532 ziggyziggyziggy
wisselwachter, vlaggenzwaaier
pi_102680633
quote:
14s.gif Op dinsdag 4 oktober 2011 09:36 schreef Duvel het volgende:
De winterdienstregeling bestaat uit een pakket met een pakje Wicky, een krentenbol, en een kaartje voor een veldbed in de Jaarbeurs.
Een krentenbol mét roomboter. We hadden nog wat over van dat miljard. ;)
Mine is the last voice you'll ever hear. Don't be alarmed.
  dinsdag 4 oktober 2011 @ 11:03:59 #32
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_102680693
quote:
1s.gif Op dinsdag 4 oktober 2011 11:01 schreef ziggyziggyziggy het volgende:

[..]

Een krentenbol mét roomboter. We hadden nog wat over van dat miljard. ;)
Eerste klasreizigers krijgen een plakje kaas voor op de krentenbol.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_102680740
quote:
2s.gif Op dinsdag 4 oktober 2011 10:58 schreef Duvel het volgende:

[..]

"het HBO" :') Alsof er niet genoeg omhooggevallen WO'ers rondlopen die overal verstand van menen te hebben. "Want ja, ik heb niet voor niets universiteit gedaan."
Duuuuuf is op ze pik getrapt
Duuuuuf is op ze pik getrapt

Duuf is op ze PIK getrapt! JA LA LA LA LA LA

Duuuuuf is op ze pik getrapt! :D :+
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_102681270
Klopt het dat de NS een nieuwe treinstel gekocht heeft? hij lijkt een Diesel dubbel dekker te zijn. wie kent hem en heeft meer info.
Sorry voor de evt. spelfouten maar ik heb een lichte vorm van dyslectie
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 4 oktober 2011 @ 11:31:14 #35
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_102681485
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 oktober 2011 11:24 schreef daanski82 het volgende:
Klopt het dat de NS een nieuwe treinstel gekocht heeft? hij lijkt een Diesel dubbel dekker te zijn. wie kent hem en heeft meer info.
Ze hebben niets gekocht hoor.

Je hebt deze gezien neem ik aan?
http://www.flickr.com/photos/44291572@N08/6200930058/
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_102682195
quote:
14s.gif Op dinsdag 4 oktober 2011 11:31 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

Ze hebben niets gekocht hoor.

Je hebt deze gezien neem ik aan?
[ afbeelding ]

ja dat is hem, heb je meer info over deze bak ;-)
Sorry voor de evt. spelfouten maar ik heb een lichte vorm van dyslectie
  dinsdag 4 oktober 2011 @ 11:57:36 #37
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_102682317
Dat is DDZ, ofwel gemoderniseerd DD-AR. :)
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 4 oktober 2011 @ 11:58:09 #38
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_102682335
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 oktober 2011 11:53 schreef daanski82 het volgende:

[..]

ja dat is hem, heb je meer info over deze bak ;-)
Het is een gereviseerde dubbeldekker van het type DD-AR. Die oude dubbeldekkers die je met name in de Noordelijke Randstad ziet.
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_102683388
quote:
1s.gif Op dinsdag 4 oktober 2011 11:01 schreef ziggyziggyziggy het volgende:

[..]

Een krentenbol mét roomboter. We hadden nog wat over van dat miljard. ;)
_O_ _O_ _O- _O-

quote:
12s.gif Op dinsdag 4 oktober 2011 11:06 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Duuuuuf is op ze pik getrapt
Duuuuuf is op ze pik getrapt

Duuf is op ze PIK getrapt! JA LA LA LA LA LA

Duuuuuf is op ze pik getrapt! :D :+

_O_ _O_
  dinsdag 4 oktober 2011 @ 13:06:46 #40
200192 Darkwing_Duck
Straalbezopen Camembertvreter
pi_102684507
Berlijn wannsee, ook nog eens geweest voor Fles om een oud bordje te platen... Wat nagelnieuw was :')
pi_102685291
Hahaha: _O-
pi_102685368
quote:
10s.gif Op dinsdag 4 oktober 2011 13:32 schreef Scarlet_Dragonfly het volgende:
Hahaha: _O-
[ afbeelding ]
goed garpje :{
pi_102685801


Dat dit kan in Nederland

[ Bericht 11% gewijzigd door #ANONIEM op 04-10-2011 13:49:08 ]
pi_102685846
Sinds wanneer hoort Almelo bij Nederland :{w

En gisteravond reed daar tenminste een fatsoenlijke Plan-V O+
pi_102686170
quote:
12s.gif Op dinsdag 4 oktober 2011 13:47 schreef Scarlet_Dragonfly het volgende:
Sinds wanneer hoort Almelo bij Nederland :{w

En gisteravond reed daar tenminste een fatsoenlijke Plan-V O+
Ik zat vanochtend ook in een plan v (2x), maar in Hengelo moest iedereen eruit en in een sgmm stappen die ervoor stond :')
pi_102686551
quote:
Altijd op de hoogte met de
SMS Service
Geachte heer Van Vuuren,

U reist regelmatig met InterCity Brussel. Daarom houden we u graag op de hoogte van relevante en handige tips voor uw reis. Zo bent u altijd goed voorbereid.
Nieuw: Gratis SMS Service
Met de SMS Service ontvangt u een bericht als uw trein niet rijdt of is vertraagd met meer dan 15 minuten. Zo kunt u kiezen om te reizen op een later tijdstip of via een alternatieve route. Meld u direct aan voor deze handige gratis service.
Hartelijke groet,
NS Hispeed
:D
pi_102686642
Shiiiit, ipv een pimpel een ICE richting schiphol :o

Waarom ben ik nu thuis? ;(
pi_102686653
Waarom hebben treinen geen Luikjes meer? :'(
Je moet nu maar hopen dat de trein een beetje ontlucht bij een tussenstation.

Vooral is het een probleem met sneltreinen, zo stopt de sneltrein Lwd-Gro maar 1 keer in Bui.
pi_102686914
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 oktober 2011 14:09 schreef Yreal het volgende:
Shiiiit, ipv een pimpel een ICE richting schiphol :o

Waarom ben ik nu thuis? ;(
Je keek op de actuele vertrektijden? Ga er maar vanuit dat daar geen ICE rijdt maar gewoon een koploper...

De pimpel heeft vertraging, en de gebruikte nummering voor vervangende treinen op het Nederlandse traject interpreteert de NS site als "ICE", ookal is die dat helemaal niet...
pi_102686988
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 oktober 2011 14:17 schreef Scarlet_Dragonfly het volgende:

[..]

Je keek op de actuele vertrektijden? Ga er maar vanuit dat daar geen ICE rijdt maar gewoon een koploper...

De pimpel heeft vertraging, en de gebruikte nummering voor vervangende treinen op het Nederlandse traject interpreteert de NS site als "ICE", ookal is die dat helemaal niet...
mweh ;(
  dinsdag 4 oktober 2011 @ 14:55:52 #51
45532 ziggyziggyziggy
wisselwachter, vlaggenzwaaier
pi_102688388
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 oktober 2011 14:09 schreef LWD-Godius het volgende:
Waarom hebben treinen geen Luikjes meer? :'(
Je moet nu maar hopen dat de trein een beetje ontlucht bij een tussenstation.

Vooral is het een probleem met sneltreinen, zo stopt de sneltrein Lwd-Gro maar 1 keer in Bui.
:?
Mine is the last voice you'll ever hear. Don't be alarmed.
pi_102688900
Openslaande ramen bedoelt hij waarschijnlijk.
In tijden van crisis moet je niet met lastenverhogingen komen.
  dinsdag 4 oktober 2011 @ 15:19:06 #53
45532 ziggyziggyziggy
wisselwachter, vlaggenzwaaier
pi_102689390
quote:
14s.gif Op dinsdag 4 oktober 2011 15:07 schreef ZwartmetSuiker het volgende:
Openslaande ramen bedoelt hij waarschijnlijk.
Oh. Dus omdat de ramen niet open kunnen, komt er dus geen frisse lucht de trein in? Nog nooit last van gehad in de Spurtjes van Arriva.
Mine is the last voice you'll ever hear. Don't be alarmed.
pi_102695596
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 oktober 2011 13:46 schreef MarkoAlmelo het volgende:
[ afbeelding ]

Dat dit kan in Nederland
Rapporteer het aan
pi_102695695
Rijden er al DDZ's?
AJAX AMSTERDAM!
pi_102697055
Dit weekend weer geen ICs op trayect Amersfoort-Adam Centraal en Schiphol.

Ze worden ook niet moe van het werken aan dit trayect zo te zien, vorige maand ook al 2 weekenden zo n gevalletje
AFC Ajax, Arsenal, Barcelona, Real Betis !!!
  dinsdag 4 oktober 2011 @ 18:02:01 #57
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_102697143
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 oktober 2011 17:29 schreef bloodysunday het volgende:
Rijden er al DDZ's?
Nee, er is één stam die proefritten rijdt momenteel.

Deze stam is vandaag ook op pad geweest naar onder andere Zwolle.
  dinsdag 4 oktober 2011 @ 18:34:35 #58
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_102698424
NS is wel eens wat met materieel aan het 'schuiven' ...
Plan V 930 had op 22 september een aanrijding bij Olst, en is voor calamiteitenreiniging naar Amsterdam Werkplaats Zuid (beter bekend als de Zaanstraat) vertrokken. Maar vervolgens is het stelletje vanaf daar naar Hoofddorp Opstel gestuurd, waar het niet ingezet ging worden. Toen is het via Amsterdam, Breukelen en Rotterdam naar Haarlem gegaan. Vanaf Haarlem is het wéér naar Hoofddorp Opstel gegaan, Toen is het weer als LM naar Lelystad gegaan, maar toen is het ineens in Hoorn beland...
Alle ritten als Ledig Mat.

Verder was er ook geschuif met de SR10, namelijk met 2x 1700'den richting Maastricht vertrokken.

Verder sardientjesvervoer in een blikje: 2x Plan V als IC naar Den Helder vanaf Utrecht ipv 8 bakjes VIRM ...
  dinsdag 4 oktober 2011 @ 18:35:36 #59
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_102698463
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 oktober 2011 14:09 schreef Yreal het volgende:
Shiiiit, ipv een pimpel een ICE richting schiphol :o

Waarom ben ik nu thuis? ;(
Ik moet iedereen gelijk teleurstellen. Het waren 2 schamele stellen Plan V, die vanaf Enschede zijn ingezet. Trein zat bij vertrek in Hengelo al redelijk vol... Maar de bijsturing was wakker, en had in Amersfoort een VIRM vanaf de Bokkeduinen gehaald ter vervanging. Een viertje, maar dat liever als de 2 V's.
  dinsdag 4 oktober 2011 @ 18:39:22 #60
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_102698609
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 oktober 2011 18:34 schreef greavy het volgende:

Verder was er ook geschuif met de SR10, namelijk met 2x 1700'den richting Maastricht vertrokken.
De SR10...
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  dinsdag 4 oktober 2011 @ 18:39:52 #61
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_102698629
Is het Koninklijk rijtuig
  dinsdag 4 oktober 2011 @ 18:46:23 #62
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_102698942
Zet dat dan gewoon neer: "koninklijk rijtuig".
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_102698980
"SR10" lijkt misschien korter, maar direct "koninklijk rijtuig" scheelt ongeveer 4 nutteloze posts ;)
pi_102699584
quote:
14s.gif Op dinsdag 4 oktober 2011 18:47 schreef Scarlet_Dragonfly het volgende:
"SR10" lijkt misschien alsof je erg slim bent
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  dinsdag 4 oktober 2011 @ 19:00:10 #65
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_102699654
quote:
14s.gif Op dinsdag 4 oktober 2011 18:47 schreef Scarlet_Dragonfly het volgende:
"SR10" lijkt misschien korter, maar direct "koninklijk rijtuig" scheelt ongeveer 4 nutteloze posts ;)
Met deze erbij zelfs zes.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 4 oktober 2011 @ 19:04:45 #66
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_102699918
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 oktober 2011 14:09 schreef LWD-Godius het volgende:
Waarom hebben treinen geen Luikjes meer? :'(
Je moet nu maar hopen dat de trein een beetje ontlucht bij een tussenstation.

Vooral is het een probleem met sneltreinen, zo stopt de sneltrein Lwd-Gro maar 1 keer in Bui.
Hoezo, doet het klimaatbeheersingssysteem het niet goed?
Altijd onderweg naar het avontuur
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 4 oktober 2011 @ 19:07:51 #67
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_102700075
Over Leeuwarden - Groningen gesproken: er waren vanmiddag vertragingen op dat traject. Kwam onderweg zelfs een trein tegen die bestond uit 8 bakken GTW. Dat past op enkele perrons volgens mij net wel of net niet.
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_102700757
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 oktober 2011 18:02 schreef greavy het volgende:

[..]

Nee, er is één stam die proefritten rijdt momenteel.

Deze stam is vandaag ook op pad geweest naar onder andere Zwolle.
Heb hem ook 2x voorbij zien komen in het Amersfoortse. Rijd hij op diesel of electra, want ik kreeg een beetje een vertekend beeld door zijn nieuwe uiterlijk?
Sorry voor de evt. spelfouten maar ik heb een lichte vorm van dyslectie
pi_102700843
electra
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  dinsdag 4 oktober 2011 @ 19:42:21 #70
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_102702133
Het enige dieselspul dat NS nog heeft is DM'90, en dat zal ook wel aan de kant gaan / verkocht worden zodra het niet meer nodig is.
pi_102702243
quote:
14s.gif Op dinsdag 4 oktober 2011 19:00 schreef Duvel het volgende:

[..]

Met deze erbij zelfs zes.
7 *)
pi_102702313
quote:
1s.gif Op dinsdag 4 oktober 2011 19:42 schreef James1988 het volgende:
Het enige dieselspul dat NS nog heeft is DM'90, en dat zal ook wel aan de kant gaan / verkocht worden zodra het niet meer nodig is.
Als gevolg van? Massale electrificage? Afstoten van alle overgebleven dieselconcessies? Dat laatste wellicht.

Zwolle - Kampen: Wordt vertramd eens de Hanzelijn open is
Apeldoorn - Zutphen?
Zwolle - Enschede?

Hoe staat het daarmee eigenlijk? Op welke termijn zou dat kunnen?
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  dinsdag 4 oktober 2011 @ 19:48:09 #73
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_102702493
Zwolle - Emmen en Almelo - Mariënberg gaan per 2012 al naar Arriva, en dan komt ook daar GTW.
pi_102702642
quote:
1s.gif Op dinsdag 4 oktober 2011 19:48 schreef James1988 het volgende:
Zwolle - Emmen en Almelo - Mariënberg gaan per 2012 al naar Arriva, en dan komt ook daar GTW.
Leuk, maar daar had ik het niet over ;)
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  dinsdag 4 oktober 2011 @ 19:51:35 #75
146033 ReisT
Fahrtreppenbenutzungshinweise
pi_102702715
Op Apeldoorn-Zutphen worden volgend jaar wel de Buffels vervangen door Arriva-GTW's.

quote:
1s.gif Op dinsdag 4 oktober 2011 19:20 schreef daanski82 het volgende:
Rijd hij op diesel of electra, want ik kreeg een beetje een vertekend beeld door zijn nieuwe uiterlijk?
Wat brengt jou precies op het idee dat het een diesel zou zijn? :?
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 4 oktober 2011 @ 19:51:41 #76
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_102702726
quote:
1s.gif Op dinsdag 4 oktober 2011 19:48 schreef James1988 het volgende:
Zwolle - Emmen en Almelo - Mariënberg gaan per 2012 al naar Arriva, en dan komt ook daar GTW.
is niet helemaal waar. Almelo - Mariënberg gaat niet eind 2012, maar eind 2013 naar Arriva en daar zal gereden worden met gereviseerde Linten.
Altijd onderweg naar het avontuur
  dinsdag 4 oktober 2011 @ 20:02:39 #77
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_102703445
quote:
2s.gif Op dinsdag 4 oktober 2011 19:51 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

is niet helemaal waar. Almelo - Mariënberg gaat niet eind 2012, maar eind 2013 naar Arriva en daar zal gereden worden met gereviseerde Linten.
Ohja, dat is waar ook.

Zwolle - Enschede gaat in de toekomst mogelijk ook aanbesteed worden.
pi_102703818
quote:
1s.gif Op dinsdag 4 oktober 2011 20:02 schreef James1988 het volgende:
Zwolle - Enschede gaat in de toekomst mogelijk ook aanbesteed worden.
We zitten dus nog wel een tijdje vast aan DM90 begrijp ik :)
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 4 oktober 2011 @ 20:09:37 #79
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_102703899
quote:
14s.gif Op dinsdag 4 oktober 2011 20:08 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

We zitten dus nog wel een tijdje vast aan DM90 begrijp ik :)
En dat is niet erg
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_102703971
Precies
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_102706244
Aangezien er geen metrotopic is post ik m hier: afgelopen vrijdag had ik de mogelijkheid de NoordZuidlijn-boortunnel te bezoeken. Een leuk filmpje staat hieronder:

  dinsdag 4 oktober 2011 @ 20:55:05 #82
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_102706907
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 oktober 2011 19:45 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Hoe staat het daarmee eigenlijk? Op welke termijn zou dat kunnen?
Tram? 2014 of zo?
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_102707013
quote:
2s.gif Op dinsdag 4 oktober 2011 20:55 schreef Duvel het volgende:

[..]

Tram? 2014 of zo?
Nou ja al die DM90-uitfaserende projecten eigenlijk :)
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  dinsdag 4 oktober 2011 @ 21:24:50 #84
331246 Kentekenplaat
Vaak op de foto.
pi_102708844
quote:
1s.gif Op dinsdag 4 oktober 2011 19:20 schreef daanski82 het volgende:

[..]

Heb hem ook 2x voorbij zien komen in het Amersfoortse. Rijd hij op diesel of electra, want ik kreeg een beetje een vertekend beeld door zijn nieuwe uiterlijk?
Nee, hij rijdt op rails. :P
Verkrijgbaar met diverse letter- en cijfercombinaties!
  dinsdag 4 oktober 2011 @ 21:25:48 #85
331246 Kentekenplaat
Vaak op de foto.
pi_102708892
quote:
14s.gif Op dinsdag 4 oktober 2011 20:08 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

We zitten dus nog wel een tijdje vast aan DM90 begrijp ik :)
Zo oud zijn ze ook nog niet toch?
Verkrijgbaar met diverse letter- en cijfercombinaties!
pi_102709029
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 oktober 2011 21:25 schreef Kentekenplaat het volgende:

[..]

Zo oud zijn ze ook nog niet toch?
'90 he. 21 jaar dus. Niet spannend oud nee.

Overigens kwamen ze pas na SM'90 op de baan en dat is ook pas in 1995 begonnen of zo. Dus aanzienlijk jonger nog :Y
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  Redactie Sport dinsdag 4 oktober 2011 @ 21:28:08 #87
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_102709040
'96-'97 meen ik uit mijn hoofd
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
pi_102709093
Tss... Terwijl ik eerst wikipedia raadpleeg voor ik antwoord beginnen jullie alvast te speculeren! o|O

'96 idd volgens wikipedia
  dinsdag 4 oktober 2011 @ 21:30:12 #89
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_102709163
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 oktober 2011 20:45 schreef Bitlord het volgende:
Aangezien er geen metrotopic is
Oh jawel hoor! :Y
quote:
post ik m hier: afgelopen vrijdag had ik de mogelijkheid de NoordZuidlijn-boortunnel te bezoeken. Een leuk filmpje staat hieronder:

Leuk!
  dinsdag 4 oktober 2011 @ 21:51:21 #90
45532 ziggyziggyziggy
wisselwachter, vlaggenzwaaier
pi_102710559
quote:
11s.gif Op dinsdag 4 oktober 2011 19:07 schreef Peterselieman het volgende:
Over Leeuwarden - Groningen gesproken: er waren vanmiddag vertragingen op dat traject. Kwam onderweg zelfs een trein tegen die bestond uit 8 bakken GTW. Dat past op enkele perrons volgens mij net wel of net niet.
Aan de meeste perrons kom je wel een aantal meter tekort. Sterker nog: het past alleen op Camminghaburen en op spoor 2 van Grijpskerk compleet langs het perron. En zelfs in Groningen en Leeuwarden kom je flink tekort.

Het zal wel een leeg-mat-rit zijn geweest. Maar dat weet ik niet, ik zat vandaag van zes tot twee op dat baanvak en toen was nog alles redelijk normaal.
Mine is the last voice you'll ever hear. Don't be alarmed.
  dinsdag 4 oktober 2011 @ 21:52:16 #91
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_102710616
In Leeuwarden kan je het toch op spoor 5 kakken? Dan past het toch wel?
  PR/Manusje van alles dinsdag 4 oktober 2011 @ 21:52:55 #92
148800 crew  Surveillance-Fiets
Toezicht is gezond!
pi_102710664
Er reden tussen Station Noord en Centraal geen treinen vanmiddag. Aanreiding op de peizerweg of zo... Werd er geroepen over de mobilofoon in de bus. :D Maar dat heeft weinig te maken met Grunn - leeuwarden natuurlijk.
Ik denk meer dat je als nieuwsposter een geile egocentrische narcist moet zijn, die een flinke stijve krijgt van alle berichten die ie van zijn eigen hand ziet op de FP, zo! ©yvonne
Beste nieuwsbericht ooit op de FOK!frontpage!
  dinsdag 4 oktober 2011 @ 21:54:48 #93
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_102710774
Station Noord en Centraal. Bedoel je Rotterdam?
  PR/Manusje van alles dinsdag 4 oktober 2011 @ 21:55:44 #94
148800 crew  Surveillance-Fiets
Toezicht is gezond!
pi_102710850
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 oktober 2011 21:54 schreef greavy het volgende:
Station Noord en Centraal. Bedoel je Rotterdam?
grunnn uiteraard
Ik denk meer dat je als nieuwsposter een geile egocentrische narcist moet zijn, die een flinke stijve krijgt van alle berichten die ie van zijn eigen hand ziet op de FP, zo! ©yvonne
Beste nieuwsbericht ooit op de FOK!frontpage!
pi_102711061
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 oktober 2011 21:52 schreef greavy het volgende:
In Leeuwarden kan je het toch op spoor 5 kakken? Dan past het toch wel?
Dat past vast wel, maar spoor 5a wordt ook voor de intercity's richting Schiphol gebruikt, dus die ruimte heb je meestal niet over om een (te) lange Spurt uit Groningen op te vangen denk ik...
pi_102711162
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 oktober 2011 21:54 schreef greavy het volgende:
Station Noord en Centraal. Bedoel je Rotterdam?
Heeft Waddinxveen niet een Peizerweg?
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 4 oktober 2011 @ 22:01:28 #97
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_102711204
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 oktober 2011 21:59 schreef Scarlet_Dragonfly het volgende:

[..]

Dat past vast wel, maar spoor 5a wordt ook voor de intercity's richting Schiphol gebruikt, dus die ruimte heb je meestal niet over om een (te) lange Spurt uit Groningen op te vangen denk ik...
Het pas wel op 5b, maar veel ruimte is er dan niet over.
Altijd onderweg naar het avontuur
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 4 oktober 2011 @ 22:02:13 #98
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_102711260
quote:
10s.gif Op dinsdag 4 oktober 2011 21:52 schreef Surveillance-Fiets het volgende:
Er reden tussen Station Noord en Centraal geen treinen vanmiddag. Aanreiding op de peizerweg of zo... Werd er geroepen over de mobilofoon in de bus. :D Maar dat heeft weinig te maken met Grunn - leeuwarden natuurlijk.
Genoeg zelfs, want die treinen moeten over dezelfde overweg en vanwege de veiligheid zal het treinverkeer daar ook even stilgelegen hebben.
Altijd onderweg naar het avontuur
  PR/Manusje van alles dinsdag 4 oktober 2011 @ 22:03:21 #99
148800 crew  Surveillance-Fiets
Toezicht is gezond!
pi_102711340
quote:
14s.gif Op dinsdag 4 oktober 2011 22:02 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

Genoeg zelfs, want die treinen moeten over dezelfde overweg en vanwege de veiligheid zal het treinverkeer daar ook even stilgelegen hebben.
ahh, wist niet dat alles over dezelfde overweg gaat daar :D
Ik denk meer dat je als nieuwsposter een geile egocentrische narcist moet zijn, die een flinke stijve krijgt van alle berichten die ie van zijn eigen hand ziet op de FP, zo! ©yvonne
Beste nieuwsbericht ooit op de FOK!frontpage!
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 4 oktober 2011 @ 22:03:55 #100
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_102711384
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 oktober 2011 21:51 schreef ziggyziggyziggy het volgende:

[..]

Aan de meeste perrons kom je wel een aantal meter tekort. Sterker nog: het past alleen op Camminghaburen en op spoor 2 van Grijpskerk compleet langs het perron. En zelfs in Groningen en Leeuwarden kom je flink tekort.

Het zal wel een leeg-mat-rit zijn geweest. Maar dat weet ik niet, ik zat vandaag van zes tot twee op dat baanvak en toen was nog alles redelijk normaal.
Nee, het was geen LM, maar een setje in reizigersdienst. Het kan wel zijn dat het voorste stel afgesloten was en dat de trein met behulp van de TRDL langs alle stations werd geleid.
Altijd onderweg naar het avontuur
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 4 oktober 2011 @ 22:04:49 #101
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_102711448
quote:
14s.gif Op dinsdag 4 oktober 2011 22:03 schreef Surveillance-Fiets het volgende:

[..]

ahh, wist niet dat alles over dezelfde overweg gaat daar :D
De lijnen splitsen zich zo ongeveer op de overweg daar.
Altijd onderweg naar het avontuur
  dinsdag 4 oktober 2011 @ 22:09:54 #102
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_102711755
quote:
2s.gif Op dinsdag 4 oktober 2011 22:03 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

Nee, het was geen LM, maar een setje in reizigersdienst. Het kan wel zijn dat het voorste stel afgesloten was en dat de trein met behulp van de TRDL langs alle stations werd geleid.
Is de achterste dan niet makkelijker, zodat de Mcn gewoon op de juiste plek kan stoppen, gezien van de voorste 2 stelletjes? Hoeft 'ie het perron niet voorbij te rijden (en dus het sein?)
  dinsdag 4 oktober 2011 @ 22:11:59 #103
328924 Frozen-assassin
STAY STRONG APPIE
pi_102711896
Stopt die trein dan niet op een overweg? Ik meen dat Buitenpost vlak na een overweg staat..
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 4 oktober 2011 @ 22:14:53 #104
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_102712100
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 oktober 2011 22:09 schreef greavy het volgende:

[..]

Is de achterste dan niet makkelijker, zodat de Mcn gewoon op de juiste plek kan stoppen, gezien van de voorste 2 stelletjes? Hoeft 'ie het perron niet voorbij te rijden (en dus het sein?)
ik meen in het achterste stel mensen te hebben zien zitten. Het kan trouwens ook zijn dat alle drie de stellen open waren.

7 bakken GTW past trouwens wel overal op Lw-Gn, al is ook dat passen en meten.
Altijd onderweg naar het avontuur
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 4 oktober 2011 @ 22:50:12 #105
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_102714270
Dat grote blauwe bord dat nu nog op Utrecht Centraal hangt verhuist mogelijk naar het Spoorwegmuseum. Het bord zou bij de verbouwing sowieso sneuvelen en later vervangen worden door een digitale variant, maar als het mogelijk is om te behouden dan zou dat mooi zijn.
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_102714466
quote:
11s.gif Op dinsdag 4 oktober 2011 19:04 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

Hoezo, doet het klimaatbeheersingssysteem het niet goed?
Nee, verwarmen lukt best aardig maar koelen en ventileren dat kan dat klimaatbeheersingsysteem niet, jammer genoeg.
  dinsdag 4 oktober 2011 @ 23:01:54 #107
45532 ziggyziggyziggy
wisselwachter, vlaggenzwaaier
pi_102714961
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 oktober 2011 22:11 schreef Frozen-assassin het volgende:
Stopt die trein dan niet op een overweg? Ik meen dat Buitenpost vlak na een overweg staat..
Aan de westkant ligt een overpadje en iets verderop een overweg.
Mine is the last voice you'll ever hear. Don't be alarmed.
  dinsdag 4 oktober 2011 @ 23:05:21 #108
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_102715163
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 oktober 2011 22:53 schreef LWD-Godius het volgende:

[..]

koelen en ventileren dat kan dat klimaatbeheersingsysteem niet, jammer genoeg.
Mijn ervaring met SLT en VIRM-4 is in ieder geval dat het - indien nodig - flinke vrieskisten kunnen zijn. En dat kunnen ze ook als de sensor stuk is. :')
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 4 oktober 2011 @ 23:09:42 #109
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_102715474
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 oktober 2011 22:53 schreef LWD-Godius het volgende:

[..]

Nee, verwarmen lukt best aardig maar koelen en ventileren dat kan dat klimaatbeheersingsysteem niet, jammer genoeg.
mijn ervaringen zijn anders wel prima.
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_102715596
Bij monde van de NS twitteraccount heb ik nu gehoord dat de focus bij NS inderdaad op "treintjes rijden" ligt niet op "reizigers vervoer". Flash roept hier vaak genoeg dat voor de NS reizigers zelf ladende cargo is. Welnu bewijs uit mijn twitterfeed:

quote:
@FadingGender Dit is vanuit het logistieke proeces en railinfrabeheer, de meest ideale
NS_online 13 uren

@NS_online Rare definitie van ideaal. Kan die ic naar den haag/leiden niet elders geparkeerd. Zodat de sprinter verder langs het peron kan?
FadingGender 14 uren

@FadingGender akelig te lezen, meestal is achterin de trein meer ruimte. Perron 19 is voor dit traject de meest ideale
NS_online 14 uren

Wéér iemand onwel in de sprinter Houten-Utrecht door de drukte voorin. @NS_Online kan dat niet anders dan op spoor 19b?
FadingGender 14 uren
  dinsdag 4 oktober 2011 @ 23:19:13 #111
331246 Kentekenplaat
Vaak op de foto.
pi_102716068
quote:
14s.gif Op dinsdag 4 oktober 2011 22:03 schreef Surveillance-Fiets het volgende:

[..]

ahh, wist niet dat alles over dezelfde overweg gaat daar :D
:Y Na die overweg splitsen de lijnen zich.
Verkrijgbaar met diverse letter- en cijfercombinaties!
pi_102716109
quote:
14s.gif Op dinsdag 4 oktober 2011 20:08 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

We zitten dus nog wel een tijdje vast aan DM90 begrijp ik :)
Daarna is het nog 'strategische reserve' en als het over de revisietermijn heen is dan het bordje te koop. Maar voor van reizigerspotentieel heeft GTW al vaker bewezen een grote groei te kunnen betekenen voor de lokale vervoerders.

Trouwens station Arnhem is nu wel een stuk beter geworden de overstap tussen 3600 en 3100 is nu geregeld mogelijk. Maar nu de dienstregeling is wat versnellen!
  dinsdag 4 oktober 2011 @ 23:22:46 #113
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_102716290
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 oktober 2011 23:11 schreef Fixers het volgende:
Bij monde van de NS twitteraccount heb ik nu gehoord dat de focus bij NS inderdaad op "treintjes rijden" ligt niet op "reizigers vervoer". Flash roept hier vaak genoeg dat voor de NS reizigers zelf ladende cargo is. Welnu bewijs uit mijn twitterfeed:

[..]

Okee nu ik :D

quote:
''Er is de afgelopen maanden door de sector heel hard gewerkt om de focus sterker te leggen op de reiziger'', aldus de bewindsvrouw.
Bron

en vooral Het Nieuwe Reizigershandvest. De nieuwe naam van de brochure Treinwijzer O+

Tikkie, jij bent'em :P
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_102716376
quote:
14s.gif Op dinsdag 4 oktober 2011 20:09 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

En dat is niet erg
_O-

In de zomer wil je niet in die treinen zitten _O-
  dinsdag 4 oktober 2011 @ 23:25:56 #115
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_102716487
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 oktober 2011 23:24 schreef MarkoAlmelo het volgende:

[..]

_O-

In de zomer wil je niet in die treinen zitten _O-
Donderopman wat boeit het nou zo'n klein stukkie in die dingen *O*
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_102716558
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 oktober 2011 23:25 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Donderopman wat boeit het nou zo'n klein stukkie in die dingen *O*
:D
pi_102716990
quote:
10s.gif Op dinsdag 4 oktober 2011 23:22 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Okee nu ik :D

[..]

Bron

en vooral Het Nieuwe Reizigershandvest. De nieuwe naam van de brochure Treinwijzer O+

Tikkie, jij bent'em :P
Ach na 150 jaar kwamen ze erachter om de klant centraal te stellen :').
pi_102717025
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 oktober 2011 23:25 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Donderopman wat boeit het nou zo'n klein stukkie in die dingen *O*
Zoiets als Enschede-Zwolle op een hete zomerdag in zo'n ding is gewoon niet leuk. Wie bedenkt dat ook: geen airconditioning én geen ramen die open kunnen? Hier en daar een klein klapraampje uitgezonderd.

Aan de andere kant, met de zomers van tegenwoordig...
  dinsdag 4 oktober 2011 @ 23:36:02 #119
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_102717044
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 oktober 2011 23:35 schreef Brembo het volgende:

[..]

Ach na 150 jaar kwamen ze erachter om de klant centraal te stellen :').
Kwamen ze erachter dat het hip was om te doen alsof ja.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 4 oktober 2011 @ 23:36:17 #120
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_102717060
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 oktober 2011 23:24 schreef MarkoAlmelo het volgende:

[..]

_O-

In de zomer wil je niet in die treinen zitten _O-
ik heb regelmatig in de zomer in die treinen gezeten en nergens last van gehad. Zat uiteraard wel zoveel mogelijk aan de schaduwzijde :7

Je moet je in een buffel gewoon niet te druk maken :P
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_102717192
quote:
14s.gif Op dinsdag 4 oktober 2011 23:36 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

ik heb regelmatig in de zomer in die treinen gezeten en nergens last van gehad. Zat uiteraard wel zoveel mogelijk aan de schaduwzijde :7

Je moet je in een buffel gewoon niet te druk maken :P
en bij een Plan V doe je t raampje open..

vouw je uit een (paar) kranten een mooie windvanger en die hang je in de raamopening :++
pi_102717445
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 oktober 2011 23:35 schreef Igen het volgende:

[..]

Zoiets als Enschede-Zwolle op een hete zomerdag in zo'n ding is gewoon niet leuk. Wie bedenkt dat ook: geen airconditioning én geen ramen die open kunnen? Hier en daar een klein klapraampje uitgezonderd.

Aan de andere kant, met de zomers van tegenwoordig...
Precies, het enigste wat ze gedaan hebben is het dak wit geverfd.
pi_102718490
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 oktober 2011 23:43 schreef MarkoAlmelo het volgende:

[..]

Precies, het enigste wat ze gedaan hebben is het dak wit geverfd.
indien Airco voor de reizigers nog niet verplicht is.. verplichten per direct voor al het nieuw te leveren rollend materieel :+
pi_102718654
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 oktober 2011 23:35 schreef Igen het volgende:

[..]

Zoiets als Enschede-Zwolle op een hete zomerdag in zo'n ding is gewoon niet leuk. Wie bedenkt dat ook: geen airconditioning én geen ramen die open kunnen? Hier en daar een klein klapraampje uitgezonderd.

Aan de andere kant, met de zomers van tegenwoordig...
Ramen die niet los kunnen? Je hebt die irritante klapramen in DM'90 zitten :')
  woensdag 5 oktober 2011 @ 07:53:55 #125
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_102722526
Syntus heeft weer extra DM'90 gehuurd van NS. Per 1 Oktober is de 3435 naar Syntus verhuisd.
Verder is NSR het park DM'90 weer aan het uitbreiden; Alle terzijde staande DM'90s worden weer gereactiveerd. NS wil een aantal extra stellen reserve hebben staan voor de winter, waaronder dus DM'90, maar ook Plan V.
pi_102723292
Staan er serieus nu al DM'90 werkloos?
In tijden van crisis moet je niet met lastenverhogingen komen.
  woensdag 5 oktober 2011 @ 08:52:48 #127
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_102723372
quote:
14s.gif Op woensdag 5 oktober 2011 08:48 schreef ZwartmetSuiker het volgende:
Staan er serieus nu al DM'90 werkloos?
Al tijden.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_102723827
Er staan nu nog een stuk of 10 dm90 treinstellen op het emplacement van Hengelo te niksen. Vorige week zijn er 3 treinstellen verplaatst naar Amersfoort denk ik, want daar zouden ze opgeslagen worden.

Of misschien zijn die treinstellen verplaatst om opknapt te worden.

[ Bericht 18% gewijzigd door #ANONIEM op 05-10-2011 09:33:51 ]
  woensdag 5 oktober 2011 @ 09:53:39 #129
257721 Lord_Brett_Sinclair
You can call me Brett
pi_102724785
De NS heeft geen diesellijntjes meer. Dus als ze de DM'90 willen inzetten is het onder de draad.
Zo hebben ze een poos tussen Groningen en Zwolle gereden.
There's no need to kneel, I'm a very democratic sort of lord.
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 5 oktober 2011 @ 10:00:16 #130
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_102724994
quote:
7s.gif Op woensdag 5 oktober 2011 09:53 schreef Lord_Brett_Sinclair het volgende:
De NS heeft geen diesellijntjes meer. Dus als ze de DM'90 willen inzetten is het onder de draad.
Zo hebben ze een poos tussen Groningen en Zwolle gereden.
De NS rijdt nog wel op diesellijntjes, maar niet genoeg om al het DM'90 in te kunnen zetten.
Altijd onderweg naar het avontuur
  woensdag 5 oktober 2011 @ 10:15:20 #131
45532 ziggyziggyziggy
wisselwachter, vlaggenzwaaier
pi_102725441
quote:
7s.gif Op woensdag 5 oktober 2011 09:53 schreef Lord_Brett_Sinclair het volgende:
De NS heeft geen diesellijntjes meer.
Zutphen-Apeldoorn, Zwolle-Kampen... en vast nog meer.
Mine is the last voice you'll ever hear. Don't be alarmed.
  woensdag 5 oktober 2011 @ 10:19:32 #132
111382 Ofyles2
Bestemming: onbekend
pi_102725563
quote:
1s.gif Op woensdag 5 oktober 2011 10:15 schreef ziggyziggyziggy het volgende:

[..]

Zutphen-Apeldoorn, Zwolle-Kampen... en vast nog meer.
Zwolle-Enschede.
  woensdag 5 oktober 2011 @ 10:24:43 #133
257721 Lord_Brett_Sinclair
You can call me Brett
pi_102725734
Ok, ik riep het iets te snel :) Maar Zutphen-Apeldoorn is toch RegioNS? Want de NS logo's hebben ze weggepoetst van de trein.
There's no need to kneel, I'm a very democratic sort of lord.
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 5 oktober 2011 @ 10:27:51 #134
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_102725826
quote:
7s.gif Op woensdag 5 oktober 2011 10:24 schreef Lord_Brett_Sinclair het volgende:
Ok, ik riep het iets te snel :) Maar Zutphen-Apeldoorn is toch RegioNS? Want de NS logo's hebben ze weggepoetst van de trein.
Het is officieel nog steeds de NS, omdat het slechts een projectgroep binnen de NS is en geen apart bedrijfsonderdeel.
Altijd onderweg naar het avontuur
  woensdag 5 oktober 2011 @ 10:29:07 #135
146033 ReisT
Fahrtreppenbenutzungshinweise
pi_102725858
Zoals gezegd, op Zutphen-Apeldoorn en Zwolle-Kampen rijdt NS eind 2012 voor het laatst. Dus blijft Zwolle-Enschede dan als enige NS-dieseltraject over.

quote:
0s.gif Op dinsdag 4 oktober 2011 23:19 schreef Brembo het volgende:

Maar voor van reizigerspotentieel heeft GTW al vaker bewezen een grote groei te kunnen betekenen voor de lokale vervoerders.
Onzin, de reizigersgroei op die regionale lijntjes is vooral het gevolg van de hogere frequenties en het afkappen van buslijnen waardoor men verplicht moet overstappen op de trein. Dat heeft weinig met het nieuwe materieel te maken.

De doorsnee treinreiziger interesseert het geen biet in wat voor trein ze vervoerd worden. En Syntus heeft de laatste jaren ook een grote groei gehad terwijl ze daar juist nog veel met DM'90 rijden.
  woensdag 5 oktober 2011 @ 10:33:27 #136
257721 Lord_Brett_Sinclair
You can call me Brett
pi_102726008
Het is ook verspilling van grondstoffen om voor elke nieuwe consessie allemaal nieuw materieel te moeten kopen. Als je ziet hoe dat met bussen gaat, gewoon zonde.
There's no need to kneel, I'm a very democratic sort of lord.
  woensdag 5 oktober 2011 @ 11:04:00 #137
67518 bork
Schaffner ohne Zwangzug
pi_102727008
Nou, ik wist niet dat het zo gevoelig lag maar het blauwe bord in Utrecht CS moet blijven, er is zelfs een petitie van start gegaan -> http://petities.nl/petitie/blauwbordmoetblijven
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly
Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
pi_102727314
quote:
7s.gif Op woensdag 5 oktober 2011 10:33 schreef Lord_Brett_Sinclair het volgende:
Het is ook verspilling van grondstoffen om voor elke nieuwe consessie allemaal nieuw materieel te moeten kopen. Als je ziet hoe dat met bussen gaat, gewoon zonde.
Bij de bussen zullen er ook wel milieunormen meegenomen worden in de concessie, waardoor nieuwe bussen aanschaffen al snel voordeliger is dan een oude vloot (overnemen en) aanpassen aan de milieunormen. Niettemin blijft het verkwisting van geld.
  woensdag 5 oktober 2011 @ 11:26:51 #139
45532 ziggyziggyziggy
wisselwachter, vlaggenzwaaier
pi_102727780
quote:
6s.gif Op woensdag 5 oktober 2011 11:04 schreef bork het volgende:
Nou, ik wist niet dat het zo gevoelig lag maar het blauwe bord in Utrecht CS moet blijven, er is zelfs een petitie van start gegaan -> http://petities.nl/petitie/blauwbordmoetblijven
En de argumenten waarmee ze dan aankomen... :') "Een nieuw bord moet wel lelijk zijn" en "De foutjes op het oude bord zijn zo grappig"... heeeel overtuigend.
Mine is the last voice you'll ever hear. Don't be alarmed.
pi_102727862
quote:
1s.gif Op woensdag 5 oktober 2011 11:26 schreef ziggyziggyziggy het volgende:

[..]

En de argumenten waarmee ze dan aankomen... :') "Een nieuw bord moet wel lelijk zijn" en "De foutjes op het oude bord zijn zo grappig"... heeeel overtuigend.
Zijn misschien niet de meest stevige argumenten, maar toch ben ik het wel met ze eens dat dat blauwe ding moet blijven. Ik ben heel benieuwd met wat voor schermen de NS willen terugkomen.
Beter onethisch dan oneetbaar
pi_102729147
Het blauwe bord vind ik geweldig (sowieso ook qua culturele waarde) alleen die argumenten zijn ook echt klote :P
In tijden van crisis moet je niet met lastenverhogingen komen.
pi_102729170
Trouwens, mbt de DM'90, inderdaad niet bij stilgestaan dat er weinig diesel NS-lijnen meer zijn. Logisch dan dat ze stilstaan,

Misschien wat voor Nijmegen - Kleve? :P
In tijden van crisis moet je niet met lastenverhogingen komen.
pi_102729580
Vooral nu Zwolle-Enschede opgeknipt is bij Nijverdal hebben ze daar zelfs nog minder materiaal voor nodig dan voor de hele lijn.
De doorgaande reizigers heb je immers niet, die reizen allemaal om via Deventer...
  woensdag 5 oktober 2011 @ 12:28:11 #144
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_102729839
Bijna al het DM'90 wat bij Syntus rijdt komt straks ook weer terug naar NS(FS). Syntus gaat met de Linten tussen Oldenzaal/Hengelo en Zutphen rijden. Syntus behoudt voorlopig dan alleen de 3436, die tussen Hengelo en Bentheim rijdt, met misschien 1 reservestel.
pi_102730025
Dus de DM'90 gaat alweer in de reserves.
In tijden van crisis moet je niet met lastenverhogingen komen.
  woensdag 5 oktober 2011 @ 12:37:25 #146
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_102730125
Ga eerder maar uit van terzijde. De stellen zijn van NSFS, en zolang NSR of een andere vervoerder ze niet nodig hebben, gaan ze aan de kant staan wegrotten.
Zelfde als met de Wadlopers.. Of de enkele Plan U in de loods in Amersfoort
pi_102730491
Ik dacht dat die Plan U's er stonden voor restauratie? Toen ik er een tijd geleden was was er eentje in restauratie en die andere stond in goede staat vrolijk te draaien.

En ja die wadlopers heb ik moeten missen, opzich wel jammer. Maar die zijn gewoon weggebracht. Toch zonde van de DM'90, zoveel opzich goede treinstellen die weer nutteloos worden.
In tijden van crisis moet je niet met lastenverhogingen komen.
  Redactie Sport woensdag 5 oktober 2011 @ 12:55:11 #148
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_102730659
De U'tjes gingen naar Roemenië dacht ik uit mijn hoofd...
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
  woensdag 5 oktober 2011 @ 13:00:07 #149
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_102730803
Er zijn meerdere Plan U's in Amersfoort. De 113 en 121 van de SHD, de 115 van Stichting DE3, en nog 5 stuks in de NSR loods. Dezen in de NSR loods (inmiddels ergens op Goederen) zijn verkocht aan Roemenie
pi_102731392
quote:
0s.gif Op woensdag 5 oktober 2011 12:28 schreef greavy het volgende:
Bijna al het DM'90 wat bij Syntus rijdt komt straks ook weer terug naar NS(FS). Syntus gaat met de Linten tussen Oldenzaal/Hengelo en Zutphen rijden.
Daar rijdt syntus al jaren met alleen Linten, alleen bij extra drukte op dat traject (door werkzaamheden Deventer-Wierden b.v.) willen ze er nog wel eens wat DM'90 bij in zetten (waar ze dan de toiletten van afsluiten, want: in hun concessie mogen ze uit milieu-overwegingen geen toiletten op het spoor laten lozen, en lint heeft geen toilet |:( )
pi_102731551
Ik ben ook benieuwd wat er met DM '90 gaat gebeuren. Ze zouden Zwolle - Enschede met tien treinstellen per trein kunnen gaan rijden, maar erg logisch lijkt me dat niet.

Alle materieel er uit gooien lijkt me vooralsnog geen optie, omdat voorgenoemde lijn nog gereden moet worden. Het kan dan ook weer wat duur zijn om een materieelsoort voor slechts 1 lijn te onderhouden. Nu alle Plan V op zijn eind loopt is het een idee om wat DM'90 onder de draad te laten rijden. Hoewel een rit daardoor misschien wat duurder is vanwege de verbruikte brandstof, kan het mogelijk weer voordeliger zijn tov andere dingen.

Maar verkoop is natuurlijk ook een optie, de treinen zijn natuurlijk een stuk nieuwer dan Plan U en de Wadlopers. Mogelijk liggen ze dan wat gustiger op de markt.
pi_102731579
quote:
0s.gif Op woensdag 5 oktober 2011 13:00 schreef greavy het volgende:
Er zijn meerdere Plan U's in Amersfoort. De 113 en 121 van de SHD, de 115 van Stichting DE3, en nog 5 stuks in de NSR loods. Dezen in de NSR loods (inmiddels ergens op Goederen) zijn verkocht aan Roemenie
Ik zal thuis eens kijken welke ik gezien heb.
In tijden van crisis moet je niet met lastenverhogingen komen.
pi_102731592
quote:
0s.gif Op woensdag 5 oktober 2011 13:21 schreef Bitlord het volgende:
Ik ben ook benieuwd wat er met DM '90 gaat gebeuren. Ze zouden Zwolle - Enschede met tien treinstellen per trein kunnen gaan rijden, maar erg logisch lijkt me dat niet.

Alle materieel er uit gooien lijkt me vooralsnog geen optie, omdat voorgenoemde lijn nog gereden moet worden. Het kan dan ook weer wat duur zijn om een materieelsoort voor slechts 1 lijn te onderhouden. Nu alle Plan V op zijn eind loopt is het een idee om wat DM'90 onder de draad te laten rijden. Hoewel een rit daardoor misschien wat duurder is vanwege de verbruikte brandstof, kan het mogelijk weer voordeliger zijn tov andere dingen.

Maar verkoop is natuurlijk ook een optie, de treinen zijn natuurlijk een stuk nieuwer dan Plan U en de Wadlopers. Mogelijk liggen ze dan wat gustiger op de markt.
Ze hebben er ook nog een aantal nogdig voor reserve.
In tijden van crisis moet je niet met lastenverhogingen komen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')