Al tijden.quote:Op woensdag 5 oktober 2011 08:48 schreef ZwartmetSuiker het volgende:
Staan er serieus nu al DM'90 werkloos?
De NS rijdt nog wel op diesellijntjes, maar niet genoeg om al het DM'90 in te kunnen zetten.quote:Op woensdag 5 oktober 2011 09:53 schreef Lord_Brett_Sinclair het volgende:
De NS heeft geen diesellijntjes meer. Dus als ze de DM'90 willen inzetten is het onder de draad.
Zo hebben ze een poos tussen Groningen en Zwolle gereden.
Zutphen-Apeldoorn, Zwolle-Kampen... en vast nog meer.quote:Op woensdag 5 oktober 2011 09:53 schreef Lord_Brett_Sinclair het volgende:
De NS heeft geen diesellijntjes meer.
Zwolle-Enschede.quote:Op woensdag 5 oktober 2011 10:15 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
[..]
Zutphen-Apeldoorn, Zwolle-Kampen... en vast nog meer.
Het is officieel nog steeds de NS, omdat het slechts een projectgroep binnen de NS is en geen apart bedrijfsonderdeel.quote:Op woensdag 5 oktober 2011 10:24 schreef Lord_Brett_Sinclair het volgende:
Ok, ik riep het iets te snelMaar Zutphen-Apeldoorn is toch RegioNS? Want de NS logo's hebben ze weggepoetst van de trein.
Onzin, de reizigersgroei op die regionale lijntjes is vooral het gevolg van de hogere frequenties en het afkappen van buslijnen waardoor men verplicht moet overstappen op de trein. Dat heeft weinig met het nieuwe materieel te maken.quote:Op dinsdag 4 oktober 2011 23:19 schreef Brembo het volgende:
Maar voor van reizigerspotentieel heeft GTW al vaker bewezen een grote groei te kunnen betekenen voor de lokale vervoerders.
Bij de bussen zullen er ook wel milieunormen meegenomen worden in de concessie, waardoor nieuwe bussen aanschaffen al snel voordeliger is dan een oude vloot (overnemen en) aanpassen aan de milieunormen. Niettemin blijft het verkwisting van geld.quote:Op woensdag 5 oktober 2011 10:33 schreef Lord_Brett_Sinclair het volgende:
Het is ook verspilling van grondstoffen om voor elke nieuwe consessie allemaal nieuw materieel te moeten kopen. Als je ziet hoe dat met bussen gaat, gewoon zonde.
En de argumenten waarmee ze dan aankomen...quote:Op woensdag 5 oktober 2011 11:04 schreef bork het volgende:
Nou, ik wist niet dat het zo gevoelig lag maar het blauwe bord in Utrecht CS moet blijven, er is zelfs een petitie van start gegaan -> http://petities.nl/petitie/blauwbordmoetblijven
Zijn misschien niet de meest stevige argumenten, maar toch ben ik het wel met ze eens dat dat blauwe ding moet blijven. Ik ben heel benieuwd met wat voor schermen de NS willen terugkomen.quote:Op woensdag 5 oktober 2011 11:26 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
[..]
En de argumenten waarmee ze dan aankomen..."Een nieuw bord moet wel lelijk zijn" en "De foutjes op het oude bord zijn zo grappig"... heeeel overtuigend.
Daar rijdt syntus al jaren met alleen Linten, alleen bij extra drukte op dat traject (door werkzaamheden Deventer-Wierden b.v.) willen ze er nog wel eens wat DM'90 bij in zetten (waar ze dan de toiletten van afsluiten, want: in hun concessie mogen ze uit milieu-overwegingen geen toiletten op het spoor laten lozen, en lint heeft geen toiletquote:Op woensdag 5 oktober 2011 12:28 schreef greavy het volgende:
Bijna al het DM'90 wat bij Syntus rijdt komt straks ook weer terug naar NS(FS). Syntus gaat met de Linten tussen Oldenzaal/Hengelo en Zutphen rijden.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |