abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_102723292
Staan er serieus nu al DM'90 werkloos?
In tijden van crisis moet je niet met lastenverhogingen komen.
  woensdag 5 oktober 2011 @ 08:52:48 #127
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_102723372
quote:
14s.gif Op woensdag 5 oktober 2011 08:48 schreef ZwartmetSuiker het volgende:
Staan er serieus nu al DM'90 werkloos?
Al tijden.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_102723827
Er staan nu nog een stuk of 10 dm90 treinstellen op het emplacement van Hengelo te niksen. Vorige week zijn er 3 treinstellen verplaatst naar Amersfoort denk ik, want daar zouden ze opgeslagen worden.

Of misschien zijn die treinstellen verplaatst om opknapt te worden.

[ Bericht 18% gewijzigd door #ANONIEM op 05-10-2011 09:33:51 ]
  woensdag 5 oktober 2011 @ 09:53:39 #129
257721 Lord_Brett_Sinclair
You can call me Brett
pi_102724785
De NS heeft geen diesellijntjes meer. Dus als ze de DM'90 willen inzetten is het onder de draad.
Zo hebben ze een poos tussen Groningen en Zwolle gereden.
There's no need to kneel, I'm a very democratic sort of lord.
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 5 oktober 2011 @ 10:00:16 #130
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_102724994
quote:
7s.gif Op woensdag 5 oktober 2011 09:53 schreef Lord_Brett_Sinclair het volgende:
De NS heeft geen diesellijntjes meer. Dus als ze de DM'90 willen inzetten is het onder de draad.
Zo hebben ze een poos tussen Groningen en Zwolle gereden.
De NS rijdt nog wel op diesellijntjes, maar niet genoeg om al het DM'90 in te kunnen zetten.
Altijd onderweg naar het avontuur
  woensdag 5 oktober 2011 @ 10:15:20 #131
45532 ziggyziggyziggy
wisselwachter, vlaggenzwaaier
pi_102725441
quote:
7s.gif Op woensdag 5 oktober 2011 09:53 schreef Lord_Brett_Sinclair het volgende:
De NS heeft geen diesellijntjes meer.
Zutphen-Apeldoorn, Zwolle-Kampen... en vast nog meer.
Mine is the last voice you'll ever hear. Don't be alarmed.
  woensdag 5 oktober 2011 @ 10:19:32 #132
111382 Ofyles2
Bestemming: onbekend
pi_102725563
quote:
1s.gif Op woensdag 5 oktober 2011 10:15 schreef ziggyziggyziggy het volgende:

[..]

Zutphen-Apeldoorn, Zwolle-Kampen... en vast nog meer.
Zwolle-Enschede.
  woensdag 5 oktober 2011 @ 10:24:43 #133
257721 Lord_Brett_Sinclair
You can call me Brett
pi_102725734
Ok, ik riep het iets te snel :) Maar Zutphen-Apeldoorn is toch RegioNS? Want de NS logo's hebben ze weggepoetst van de trein.
There's no need to kneel, I'm a very democratic sort of lord.
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 5 oktober 2011 @ 10:27:51 #134
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_102725826
quote:
7s.gif Op woensdag 5 oktober 2011 10:24 schreef Lord_Brett_Sinclair het volgende:
Ok, ik riep het iets te snel :) Maar Zutphen-Apeldoorn is toch RegioNS? Want de NS logo's hebben ze weggepoetst van de trein.
Het is officieel nog steeds de NS, omdat het slechts een projectgroep binnen de NS is en geen apart bedrijfsonderdeel.
Altijd onderweg naar het avontuur
  woensdag 5 oktober 2011 @ 10:29:07 #135
146033 ReisT
Fahrtreppenbenutzungshinweise
pi_102725858
Zoals gezegd, op Zutphen-Apeldoorn en Zwolle-Kampen rijdt NS eind 2012 voor het laatst. Dus blijft Zwolle-Enschede dan als enige NS-dieseltraject over.

quote:
0s.gif Op dinsdag 4 oktober 2011 23:19 schreef Brembo het volgende:

Maar voor van reizigerspotentieel heeft GTW al vaker bewezen een grote groei te kunnen betekenen voor de lokale vervoerders.
Onzin, de reizigersgroei op die regionale lijntjes is vooral het gevolg van de hogere frequenties en het afkappen van buslijnen waardoor men verplicht moet overstappen op de trein. Dat heeft weinig met het nieuwe materieel te maken.

De doorsnee treinreiziger interesseert het geen biet in wat voor trein ze vervoerd worden. En Syntus heeft de laatste jaren ook een grote groei gehad terwijl ze daar juist nog veel met DM'90 rijden.
  woensdag 5 oktober 2011 @ 10:33:27 #136
257721 Lord_Brett_Sinclair
You can call me Brett
pi_102726008
Het is ook verspilling van grondstoffen om voor elke nieuwe consessie allemaal nieuw materieel te moeten kopen. Als je ziet hoe dat met bussen gaat, gewoon zonde.
There's no need to kneel, I'm a very democratic sort of lord.
  woensdag 5 oktober 2011 @ 11:04:00 #137
67518 bork
Schaffner ohne Zwangzug
pi_102727008
Nou, ik wist niet dat het zo gevoelig lag maar het blauwe bord in Utrecht CS moet blijven, er is zelfs een petitie van start gegaan -> http://petities.nl/petitie/blauwbordmoetblijven
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly
Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
pi_102727314
quote:
7s.gif Op woensdag 5 oktober 2011 10:33 schreef Lord_Brett_Sinclair het volgende:
Het is ook verspilling van grondstoffen om voor elke nieuwe consessie allemaal nieuw materieel te moeten kopen. Als je ziet hoe dat met bussen gaat, gewoon zonde.
Bij de bussen zullen er ook wel milieunormen meegenomen worden in de concessie, waardoor nieuwe bussen aanschaffen al snel voordeliger is dan een oude vloot (overnemen en) aanpassen aan de milieunormen. Niettemin blijft het verkwisting van geld.
  woensdag 5 oktober 2011 @ 11:26:51 #139
45532 ziggyziggyziggy
wisselwachter, vlaggenzwaaier
pi_102727780
quote:
6s.gif Op woensdag 5 oktober 2011 11:04 schreef bork het volgende:
Nou, ik wist niet dat het zo gevoelig lag maar het blauwe bord in Utrecht CS moet blijven, er is zelfs een petitie van start gegaan -> http://petities.nl/petitie/blauwbordmoetblijven
En de argumenten waarmee ze dan aankomen... :') "Een nieuw bord moet wel lelijk zijn" en "De foutjes op het oude bord zijn zo grappig"... heeeel overtuigend.
Mine is the last voice you'll ever hear. Don't be alarmed.
pi_102727862
quote:
1s.gif Op woensdag 5 oktober 2011 11:26 schreef ziggyziggyziggy het volgende:

[..]

En de argumenten waarmee ze dan aankomen... :') "Een nieuw bord moet wel lelijk zijn" en "De foutjes op het oude bord zijn zo grappig"... heeeel overtuigend.
Zijn misschien niet de meest stevige argumenten, maar toch ben ik het wel met ze eens dat dat blauwe ding moet blijven. Ik ben heel benieuwd met wat voor schermen de NS willen terugkomen.
Beter onethisch dan oneetbaar
pi_102729147
Het blauwe bord vind ik geweldig (sowieso ook qua culturele waarde) alleen die argumenten zijn ook echt klote :P
In tijden van crisis moet je niet met lastenverhogingen komen.
pi_102729170
Trouwens, mbt de DM'90, inderdaad niet bij stilgestaan dat er weinig diesel NS-lijnen meer zijn. Logisch dan dat ze stilstaan,

Misschien wat voor Nijmegen - Kleve? :P
In tijden van crisis moet je niet met lastenverhogingen komen.
pi_102729580
Vooral nu Zwolle-Enschede opgeknipt is bij Nijverdal hebben ze daar zelfs nog minder materiaal voor nodig dan voor de hele lijn.
De doorgaande reizigers heb je immers niet, die reizen allemaal om via Deventer...
  woensdag 5 oktober 2011 @ 12:28:11 #144
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_102729839
Bijna al het DM'90 wat bij Syntus rijdt komt straks ook weer terug naar NS(FS). Syntus gaat met de Linten tussen Oldenzaal/Hengelo en Zutphen rijden. Syntus behoudt voorlopig dan alleen de 3436, die tussen Hengelo en Bentheim rijdt, met misschien 1 reservestel.
pi_102730025
Dus de DM'90 gaat alweer in de reserves.
In tijden van crisis moet je niet met lastenverhogingen komen.
  woensdag 5 oktober 2011 @ 12:37:25 #146
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_102730125
Ga eerder maar uit van terzijde. De stellen zijn van NSFS, en zolang NSR of een andere vervoerder ze niet nodig hebben, gaan ze aan de kant staan wegrotten.
Zelfde als met de Wadlopers.. Of de enkele Plan U in de loods in Amersfoort
pi_102730491
Ik dacht dat die Plan U's er stonden voor restauratie? Toen ik er een tijd geleden was was er eentje in restauratie en die andere stond in goede staat vrolijk te draaien.

En ja die wadlopers heb ik moeten missen, opzich wel jammer. Maar die zijn gewoon weggebracht. Toch zonde van de DM'90, zoveel opzich goede treinstellen die weer nutteloos worden.
In tijden van crisis moet je niet met lastenverhogingen komen.
  Redactie Sport woensdag 5 oktober 2011 @ 12:55:11 #148
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_102730659
De U'tjes gingen naar Roemenië dacht ik uit mijn hoofd...
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
  woensdag 5 oktober 2011 @ 13:00:07 #149
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_102730803
Er zijn meerdere Plan U's in Amersfoort. De 113 en 121 van de SHD, de 115 van Stichting DE3, en nog 5 stuks in de NSR loods. Dezen in de NSR loods (inmiddels ergens op Goederen) zijn verkocht aan Roemenie
pi_102731392
quote:
0s.gif Op woensdag 5 oktober 2011 12:28 schreef greavy het volgende:
Bijna al het DM'90 wat bij Syntus rijdt komt straks ook weer terug naar NS(FS). Syntus gaat met de Linten tussen Oldenzaal/Hengelo en Zutphen rijden.
Daar rijdt syntus al jaren met alleen Linten, alleen bij extra drukte op dat traject (door werkzaamheden Deventer-Wierden b.v.) willen ze er nog wel eens wat DM'90 bij in zetten (waar ze dan de toiletten van afsluiten, want: in hun concessie mogen ze uit milieu-overwegingen geen toiletten op het spoor laten lozen, en lint heeft geen toilet |:( )
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')