quote:Op zaterdag 17 september 2011 11:55 schreef D-Mon het volgende:
[..]
Goed, gisteravond wekker gezet om vannacht stoomtrein te gaan kieken..
Mijn plan was een serie foto's te maken bij de koopmans fabriek in leeuwarden, mooi dichtbij en rijdend, daarnaast redelijk veel licht van de fabriek.
Mijn vriendin werd echter voor mij wakker van de wekker en heeft deze uitgedrukt..
Natuurlijk is de kamer geschokt. Ze krijgen hun eigen beleid terug in de bek gesmeten, en dat trekken ze niet.quote:
Mwah, half. Als je alleen maar jaren intern gaat neuzelen voor je een keer aan de slag gaat, dan gaat er op een gegeven moment wel iemand piepen.quote:Op dinsdag 4 oktober 2011 08:33 schreef ZwartmetSuiker het volgende:
Ja maar het is ook zo'n onzin. Ik denk dat ProRail het geld echt wel meeneemt als ze weten dat het klaar ligt, de regering zal wel niet duidelijk zijn geweest.
Wij waren er 2 jaar geleden, het was toen wel verschrikkelijk warm. We hadden toen een leuke FeWo aan de rand van Stralsund, oude molenaarswoning met een gigantische tuin, op 300 meter van station Stralsund Rügendamm, mocht iemand belangstelling hebben, dan kan ik nog wel ergens het adres opduikelen.quote:Op dinsdag 4 oktober 2011 08:49 schreef Bas242 het volgende:
Ik zag in het vorige topic iemand over Rügen beginnen. Vorig jaar ben ik er geweest, met de 'vakantietrein', die gesplitst werd in Stralsund. Is een schitterend lijntje naar Ostseebad Binz! En ook de stoomtrein (Rasender Roland) daar is zeker de moeite waard. Schitterend lijntje!
En als je dan toch op Rügen bent, pak dan meteen Prora mee. Indrukwekkend!
Precies. En dan ben je maar "geschokt", want dat maakt ook indrukquote:Op dinsdag 4 oktober 2011 08:22 schreef Duvel het volgende:
Het vervelende is dat er niet voldoende inhoudelijke kennis aanwezig is in de kamer om een gedegen oordeel te vellen.
Wat staat er eigenlijk in dat rapport (of: waar is hij te vinden)?quote:Op dinsdag 4 oktober 2011 09:03 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Precies. En dan ben je maar "geschokt", want dat maakt ook indruk
http://www.rekenkamer.nl/(...)dgetten_door_ProRailquote:Op dinsdag 4 oktober 2011 09:13 schreef Watertornado het volgende:
[..]
Wat staat er eigenlijk in dat rapport (of: waar is hij te vinden)?
Dat is vast een blanco a4tjequote:Op dinsdag 4 oktober 2011 09:32 schreef Peterselieman het volgende:
De echte uitgeklede winterdienstregeling is volgens mij alleen intern bij de vervoerders en ProRail beschikbaar. Tot deze uit de kast moet worden getrokken.
Nou ja, als het werk dat gedaan moest worden gedaan is en het geld er nog is, dan is het veel minder erg dan het had kunnen zijn.quote:Op dinsdag 4 oktober 2011 09:24 schreef Dr_Flash het volgende:
Hilarisch, als het niet behoorlijk zorgwekkend was
Nee, er staat minstens iets op als "Succes!" of zoquote:Op dinsdag 4 oktober 2011 09:54 schreef Surveillance-Fiets het volgende:
[..]
Dat is vast een blanco a4tje
Alle treindienstleidingsposten zijn omgebouwd en winterklaar:quote:Op dinsdag 4 oktober 2011 09:55 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Nee, er staat minstens iets op als "Succes!" of zo
Ik bedoel, je kan moeilijk onvoorbereid de winter in gaan toch?
Inderdaad. Heel vervelend en het wordt alleen maar erger met al die "managers" die het HBO ieder jaar uitpoept.quote:Op dinsdag 4 oktober 2011 08:29 schreef Duvel het volgende:
Onder het mom: "managen is een vak, verstand van zaken niet nodig".
er zijn dan ook te veel managers. de overhead neemt er door het algemeen enorm van toe, terwijl niet van iedere manager vast staat dat hij iets toevoegt.quote:Op dinsdag 4 oktober 2011 10:41 schreef Ascendancy het volgende:
[..]
Inderdaad. Heel vervelend en het wordt alleen maar erger met al die "managers" die het HBO ieder jaar uitpoept.
"het HBO"quote:Op dinsdag 4 oktober 2011 10:41 schreef Ascendancy het volgende:
[..]
Inderdaad. Heel vervelend en het wordt alleen maar erger met al die "managers" die het HBO ieder jaar uitpoept.
Een krentenbol mét roomboter. We hadden nog wat over van dat miljard.quote:Op dinsdag 4 oktober 2011 09:36 schreef Duvel het volgende:
De winterdienstregeling bestaat uit een pakket met een pakje Wicky, een krentenbol, en een kaartje voor een veldbed in de Jaarbeurs.
Eerste klasreizigers krijgen een plakje kaas voor op de krentenbol.quote:Op dinsdag 4 oktober 2011 11:01 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
[..]
Een krentenbol mét roomboter. We hadden nog wat over van dat miljard.
Duuuuuf is op ze pik getraptquote:Op dinsdag 4 oktober 2011 10:58 schreef Duvel het volgende:
[..]
"het HBO"Alsof er niet genoeg omhooggevallen WO'ers rondlopen die overal verstand van menen te hebben. "Want ja, ik heb niet voor niets universiteit gedaan."
Ze hebben niets gekocht hoor.quote:Op dinsdag 4 oktober 2011 11:24 schreef daanski82 het volgende:
Klopt het dat de NS een nieuwe treinstel gekocht heeft? hij lijkt een Diesel dubbel dekker te zijn. wie kent hem en heeft meer info.
ja dat is hem, heb je meer info over deze bak ;-)quote:Op dinsdag 4 oktober 2011 11:31 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Ze hebben niets gekocht hoor.
Je hebt deze gezien neem ik aan?
[ afbeelding ]
Het is een gereviseerde dubbeldekker van het type DD-AR. Die oude dubbeldekkers die je met name in de Noordelijke Randstad ziet.quote:Op dinsdag 4 oktober 2011 11:53 schreef daanski82 het volgende:
[..]
ja dat is hem, heb je meer info over deze bak ;-)
quote:Op dinsdag 4 oktober 2011 11:01 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
[..]
Een krentenbol mét roomboter. We hadden nog wat over van dat miljard.
quote:Op dinsdag 4 oktober 2011 11:06 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Duuuuuf is op ze pik getrapt
Duuuuuf is op ze pik getrapt
Duuf is op ze PIK getrapt! JA LA LA LA LA LA
Duuuuuf is op ze pik getrapt!![]()
![]()
Ik zat vanochtend ook in een plan v (2x), maar in Hengelo moest iedereen eruit en in een sgmm stappen die ervoor stondquote:Op dinsdag 4 oktober 2011 13:47 schreef Scarlet_Dragonfly het volgende:
Sinds wanneer hoort Almelo bij Nederland![]()
En gisteravond reed daar tenminste een fatsoenlijke Plan-V![]()
quote:Altijd op de hoogte met de
SMS Service
Geachte heer Van Vuuren,
U reist regelmatig met InterCity Brussel. Daarom houden we u graag op de hoogte van relevante en handige tips voor uw reis. Zo bent u altijd goed voorbereid.
Nieuw: Gratis SMS Service
Met de SMS Service ontvangt u een bericht als uw trein niet rijdt of is vertraagd met meer dan 15 minuten. Zo kunt u kiezen om te reizen op een later tijdstip of via een alternatieve route. Meld u direct aan voor deze handige gratis service.
Hartelijke groet,
NS Hispeed
Je keek op de actuele vertrektijden? Ga er maar vanuit dat daar geen ICE rijdt maar gewoon een koploper...quote:Op dinsdag 4 oktober 2011 14:09 schreef Yreal het volgende:
Shiiiit, ipv een pimpel een ICE richting schiphol![]()
Waarom ben ik nu thuis?
mwehquote:Op dinsdag 4 oktober 2011 14:17 schreef Scarlet_Dragonfly het volgende:
[..]
Je keek op de actuele vertrektijden? Ga er maar vanuit dat daar geen ICE rijdt maar gewoon een koploper...
De pimpel heeft vertraging, en de gebruikte nummering voor vervangende treinen op het Nederlandse traject interpreteert de NS site als "ICE", ookal is die dat helemaal niet...
quote:Op dinsdag 4 oktober 2011 14:09 schreef LWD-Godius het volgende:
Waarom hebben treinen geen Luikjes meer?![]()
Je moet nu maar hopen dat de trein een beetje ontlucht bij een tussenstation.
Vooral is het een probleem met sneltreinen, zo stopt de sneltrein Lwd-Gro maar 1 keer in Bui.
Oh. Dus omdat de ramen niet open kunnen, komt er dus geen frisse lucht de trein in? Nog nooit last van gehad in de Spurtjes van Arriva.quote:Op dinsdag 4 oktober 2011 15:07 schreef ZwartmetSuiker het volgende:
Openslaande ramen bedoelt hij waarschijnlijk.
Rapporteer het aanquote:Op dinsdag 4 oktober 2011 13:46 schreef MarkoAlmelo het volgende:
[ afbeelding ]
Dat dit kan in Nederland
Nee, er is één stam die proefritten rijdt momenteel.quote:
Ik moet iedereen gelijk teleurstellen. Het waren 2 schamele stellen Plan V, die vanaf Enschede zijn ingezet. Trein zat bij vertrek in Hengelo al redelijk vol... Maar de bijsturing was wakker, en had in Amersfoort een VIRM vanaf de Bokkeduinen gehaald ter vervanging. Een viertje, maar dat liever als de 2 V's.quote:Op dinsdag 4 oktober 2011 14:09 schreef Yreal het volgende:
Shiiiit, ipv een pimpel een ICE richting schiphol![]()
Waarom ben ik nu thuis?
De SR10...quote:Op dinsdag 4 oktober 2011 18:34 schreef greavy het volgende:
Verder was er ook geschuif met de SR10, namelijk met 2x 1700'den richting Maastricht vertrokken.
quote:Op dinsdag 4 oktober 2011 18:47 schreef Scarlet_Dragonfly het volgende:
"SR10" lijkt misschien alsof je erg slim bent
Met deze erbij zelfs zes.quote:Op dinsdag 4 oktober 2011 18:47 schreef Scarlet_Dragonfly het volgende:
"SR10" lijkt misschien korter, maar direct "koninklijk rijtuig" scheelt ongeveer 4 nutteloze posts
Hoezo, doet het klimaatbeheersingssysteem het niet goed?quote:Op dinsdag 4 oktober 2011 14:09 schreef LWD-Godius het volgende:
Waarom hebben treinen geen Luikjes meer?![]()
Je moet nu maar hopen dat de trein een beetje ontlucht bij een tussenstation.
Vooral is het een probleem met sneltreinen, zo stopt de sneltrein Lwd-Gro maar 1 keer in Bui.
Heb hem ook 2x voorbij zien komen in het Amersfoortse. Rijd hij op diesel of electra, want ik kreeg een beetje een vertekend beeld door zijn nieuwe uiterlijk?quote:Op dinsdag 4 oktober 2011 18:02 schreef greavy het volgende:
[..]
Nee, er is één stam die proefritten rijdt momenteel.
Deze stam is vandaag ook op pad geweest naar onder andere Zwolle.
Als gevolg van? Massale electrificage? Afstoten van alle overgebleven dieselconcessies? Dat laatste wellicht.quote:Op dinsdag 4 oktober 2011 19:42 schreef James1988 het volgende:
Het enige dieselspul dat NS nog heeft is DM'90, en dat zal ook wel aan de kant gaan / verkocht worden zodra het niet meer nodig is.
Leuk, maar daar had ik het niet overquote:Op dinsdag 4 oktober 2011 19:48 schreef James1988 het volgende:
Zwolle - Emmen en Almelo - Mariënberg gaan per 2012 al naar Arriva, en dan komt ook daar GTW.
Wat brengt jou precies op het idee dat het een diesel zou zijn?quote:Op dinsdag 4 oktober 2011 19:20 schreef daanski82 het volgende:
Rijd hij op diesel of electra, want ik kreeg een beetje een vertekend beeld door zijn nieuwe uiterlijk?
is niet helemaal waar. Almelo - Mariënberg gaat niet eind 2012, maar eind 2013 naar Arriva en daar zal gereden worden met gereviseerde Linten.quote:Op dinsdag 4 oktober 2011 19:48 schreef James1988 het volgende:
Zwolle - Emmen en Almelo - Mariënberg gaan per 2012 al naar Arriva, en dan komt ook daar GTW.
Ohja, dat is waar ook.quote:Op dinsdag 4 oktober 2011 19:51 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
is niet helemaal waar. Almelo - Mariënberg gaat niet eind 2012, maar eind 2013 naar Arriva en daar zal gereden worden met gereviseerde Linten.
We zitten dus nog wel een tijdje vast aan DM90 begrijp ikquote:Op dinsdag 4 oktober 2011 20:02 schreef James1988 het volgende:
Zwolle - Enschede gaat in de toekomst mogelijk ook aanbesteed worden.
En dat is niet ergquote:Op dinsdag 4 oktober 2011 20:08 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
We zitten dus nog wel een tijdje vast aan DM90 begrijp ik
Tram? 2014 of zo?quote:Op dinsdag 4 oktober 2011 19:45 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Hoe staat het daarmee eigenlijk? Op welke termijn zou dat kunnen?
Nou ja al die DM90-uitfaserende projecten eigenlijkquote:
Nee, hij rijdt op rails.quote:Op dinsdag 4 oktober 2011 19:20 schreef daanski82 het volgende:
[..]
Heb hem ook 2x voorbij zien komen in het Amersfoortse. Rijd hij op diesel of electra, want ik kreeg een beetje een vertekend beeld door zijn nieuwe uiterlijk?
Zo oud zijn ze ook nog niet toch?quote:Op dinsdag 4 oktober 2011 20:08 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
We zitten dus nog wel een tijdje vast aan DM90 begrijp ik
'90 he. 21 jaar dus. Niet spannend oud nee.quote:Op dinsdag 4 oktober 2011 21:25 schreef Kentekenplaat het volgende:
[..]
Zo oud zijn ze ook nog niet toch?
Oh jawel hoor!quote:
Leuk!quote:post ik m hier: afgelopen vrijdag had ik de mogelijkheid de NoordZuidlijn-boortunnel te bezoeken. Een leuk filmpje staat hieronder:
Aan de meeste perrons kom je wel een aantal meter tekort. Sterker nog: het past alleen op Camminghaburen en op spoor 2 van Grijpskerk compleet langs het perron. En zelfs in Groningen en Leeuwarden kom je flink tekort.quote:Op dinsdag 4 oktober 2011 19:07 schreef Peterselieman het volgende:
Over Leeuwarden - Groningen gesproken: er waren vanmiddag vertragingen op dat traject. Kwam onderweg zelfs een trein tegen die bestond uit 8 bakken GTW. Dat past op enkele perrons volgens mij net wel of net niet.
grunnn uiteraardquote:Op dinsdag 4 oktober 2011 21:54 schreef greavy het volgende:
Station Noord en Centraal. Bedoel je Rotterdam?
Dat past vast wel, maar spoor 5a wordt ook voor de intercity's richting Schiphol gebruikt, dus die ruimte heb je meestal niet over om een (te) lange Spurt uit Groningen op te vangen denk ik...quote:Op dinsdag 4 oktober 2011 21:52 schreef greavy het volgende:
In Leeuwarden kan je het toch op spoor 5 kakken? Dan past het toch wel?
Heeft Waddinxveen niet een Peizerweg?quote:Op dinsdag 4 oktober 2011 21:54 schreef greavy het volgende:
Station Noord en Centraal. Bedoel je Rotterdam?
Het pas wel op 5b, maar veel ruimte is er dan niet over.quote:Op dinsdag 4 oktober 2011 21:59 schreef Scarlet_Dragonfly het volgende:
[..]
Dat past vast wel, maar spoor 5a wordt ook voor de intercity's richting Schiphol gebruikt, dus die ruimte heb je meestal niet over om een (te) lange Spurt uit Groningen op te vangen denk ik...
Genoeg zelfs, want die treinen moeten over dezelfde overweg en vanwege de veiligheid zal het treinverkeer daar ook even stilgelegen hebben.quote:Op dinsdag 4 oktober 2011 21:52 schreef Surveillance-Fiets het volgende:
Er reden tussen Station Noord en Centraal geen treinen vanmiddag. Aanreiding op de peizerweg of zo... Werd er geroepen over de mobilofoon in de bus.Maar dat heeft weinig te maken met Grunn - leeuwarden natuurlijk.
ahh, wist niet dat alles over dezelfde overweg gaat daarquote:Op dinsdag 4 oktober 2011 22:02 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Genoeg zelfs, want die treinen moeten over dezelfde overweg en vanwege de veiligheid zal het treinverkeer daar ook even stilgelegen hebben.
Nee, het was geen LM, maar een setje in reizigersdienst. Het kan wel zijn dat het voorste stel afgesloten was en dat de trein met behulp van de TRDL langs alle stations werd geleid.quote:Op dinsdag 4 oktober 2011 21:51 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
[..]
Aan de meeste perrons kom je wel een aantal meter tekort. Sterker nog: het past alleen op Camminghaburen en op spoor 2 van Grijpskerk compleet langs het perron. En zelfs in Groningen en Leeuwarden kom je flink tekort.
Het zal wel een leeg-mat-rit zijn geweest. Maar dat weet ik niet, ik zat vandaag van zes tot twee op dat baanvak en toen was nog alles redelijk normaal.
De lijnen splitsen zich zo ongeveer op de overweg daar.quote:Op dinsdag 4 oktober 2011 22:03 schreef Surveillance-Fiets het volgende:
[..]
ahh, wist niet dat alles over dezelfde overweg gaat daar
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |