grunnn uiteraardquote:Op dinsdag 4 oktober 2011 21:54 schreef greavy het volgende:
Station Noord en Centraal. Bedoel je Rotterdam?
Dat past vast wel, maar spoor 5a wordt ook voor de intercity's richting Schiphol gebruikt, dus die ruimte heb je meestal niet over om een (te) lange Spurt uit Groningen op te vangen denk ik...quote:Op dinsdag 4 oktober 2011 21:52 schreef greavy het volgende:
In Leeuwarden kan je het toch op spoor 5 kakken? Dan past het toch wel?
Heeft Waddinxveen niet een Peizerweg?quote:Op dinsdag 4 oktober 2011 21:54 schreef greavy het volgende:
Station Noord en Centraal. Bedoel je Rotterdam?
Het pas wel op 5b, maar veel ruimte is er dan niet over.quote:Op dinsdag 4 oktober 2011 21:59 schreef Scarlet_Dragonfly het volgende:
[..]
Dat past vast wel, maar spoor 5a wordt ook voor de intercity's richting Schiphol gebruikt, dus die ruimte heb je meestal niet over om een (te) lange Spurt uit Groningen op te vangen denk ik...
Genoeg zelfs, want die treinen moeten over dezelfde overweg en vanwege de veiligheid zal het treinverkeer daar ook even stilgelegen hebben.quote:Op dinsdag 4 oktober 2011 21:52 schreef Surveillance-Fiets het volgende:
Er reden tussen Station Noord en Centraal geen treinen vanmiddag. Aanreiding op de peizerweg of zo... Werd er geroepen over de mobilofoon in de bus.Maar dat heeft weinig te maken met Grunn - leeuwarden natuurlijk.
ahh, wist niet dat alles over dezelfde overweg gaat daarquote:Op dinsdag 4 oktober 2011 22:02 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Genoeg zelfs, want die treinen moeten over dezelfde overweg en vanwege de veiligheid zal het treinverkeer daar ook even stilgelegen hebben.
Nee, het was geen LM, maar een setje in reizigersdienst. Het kan wel zijn dat het voorste stel afgesloten was en dat de trein met behulp van de TRDL langs alle stations werd geleid.quote:Op dinsdag 4 oktober 2011 21:51 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
[..]
Aan de meeste perrons kom je wel een aantal meter tekort. Sterker nog: het past alleen op Camminghaburen en op spoor 2 van Grijpskerk compleet langs het perron. En zelfs in Groningen en Leeuwarden kom je flink tekort.
Het zal wel een leeg-mat-rit zijn geweest. Maar dat weet ik niet, ik zat vandaag van zes tot twee op dat baanvak en toen was nog alles redelijk normaal.
De lijnen splitsen zich zo ongeveer op de overweg daar.quote:Op dinsdag 4 oktober 2011 22:03 schreef Surveillance-Fiets het volgende:
[..]
ahh, wist niet dat alles over dezelfde overweg gaat daar
Is de achterste dan niet makkelijker, zodat de Mcn gewoon op de juiste plek kan stoppen, gezien van de voorste 2 stelletjes? Hoeft 'ie het perron niet voorbij te rijden (en dus het sein?)quote:Op dinsdag 4 oktober 2011 22:03 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Nee, het was geen LM, maar een setje in reizigersdienst. Het kan wel zijn dat het voorste stel afgesloten was en dat de trein met behulp van de TRDL langs alle stations werd geleid.
ik meen in het achterste stel mensen te hebben zien zitten. Het kan trouwens ook zijn dat alle drie de stellen open waren.quote:Op dinsdag 4 oktober 2011 22:09 schreef greavy het volgende:
[..]
Is de achterste dan niet makkelijker, zodat de Mcn gewoon op de juiste plek kan stoppen, gezien van de voorste 2 stelletjes? Hoeft 'ie het perron niet voorbij te rijden (en dus het sein?)
Nee, verwarmen lukt best aardig maar koelen en ventileren dat kan dat klimaatbeheersingsysteem niet, jammer genoeg.quote:Op dinsdag 4 oktober 2011 19:04 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Hoezo, doet het klimaatbeheersingssysteem het niet goed?
Aan de westkant ligt een overpadje en iets verderop een overweg.quote:Op dinsdag 4 oktober 2011 22:11 schreef Frozen-assassin het volgende:
Stopt die trein dan niet op een overweg? Ik meen dat Buitenpost vlak na een overweg staat..
Mijn ervaring met SLT en VIRM-4 is in ieder geval dat het - indien nodig - flinke vrieskisten kunnen zijn. En dat kunnen ze ook als de sensor stuk is.quote:Op dinsdag 4 oktober 2011 22:53 schreef LWD-Godius het volgende:
[..]
koelen en ventileren dat kan dat klimaatbeheersingsysteem niet, jammer genoeg.
mijn ervaringen zijn anders wel prima.quote:Op dinsdag 4 oktober 2011 22:53 schreef LWD-Godius het volgende:
[..]
Nee, verwarmen lukt best aardig maar koelen en ventileren dat kan dat klimaatbeheersingsysteem niet, jammer genoeg.
quote:@FadingGender Dit is vanuit het logistieke proeces en railinfrabeheer, de meest ideale
NS_online 13 uren
@NS_online Rare definitie van ideaal. Kan die ic naar den haag/leiden niet elders geparkeerd. Zodat de sprinter verder langs het peron kan?
FadingGender 14 uren
@FadingGender akelig te lezen, meestal is achterin de trein meer ruimte. Perron 19 is voor dit traject de meest ideale
NS_online 14 uren
Wéér iemand onwel in de sprinter Houten-Utrecht door de drukte voorin. @NS_Online kan dat niet anders dan op spoor 19b?
FadingGender 14 uren
quote:Op dinsdag 4 oktober 2011 22:03 schreef Surveillance-Fiets het volgende:
[..]
ahh, wist niet dat alles over dezelfde overweg gaat daar
Daarna is het nog 'strategische reserve' en als het over de revisietermijn heen is dan het bordje te koop. Maar voor van reizigerspotentieel heeft GTW al vaker bewezen een grote groei te kunnen betekenen voor de lokale vervoerders.quote:Op dinsdag 4 oktober 2011 20:08 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
We zitten dus nog wel een tijdje vast aan DM90 begrijp ik
Okee nu ikquote:Op dinsdag 4 oktober 2011 23:11 schreef Fixers het volgende:
Bij monde van de NS twitteraccount heb ik nu gehoord dat de focus bij NS inderdaad op "treintjes rijden" ligt niet op "reizigers vervoer". Flash roept hier vaak genoeg dat voor de NS reizigers zelf ladende cargo is. Welnu bewijs uit mijn twitterfeed:
[..]
Bronquote:''Er is de afgelopen maanden door de sector heel hard gewerkt om de focus sterker te leggen op de reiziger'', aldus de bewindsvrouw.
Donderopman wat boeit het nou zo'n klein stukkie in die dingenquote:Op dinsdag 4 oktober 2011 23:24 schreef MarkoAlmelo het volgende:
[..]
In de zomer wil je niet in die treinen zitten
quote:Op dinsdag 4 oktober 2011 23:25 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Donderopman wat boeit het nou zo'n klein stukkie in die dingen
Ach na 150 jaar kwamen ze erachter om de klant centraal te stellenquote:Op dinsdag 4 oktober 2011 23:22 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Okee nu ik
[..]
Bron
en vooral Het Nieuwe Reizigershandvest. De nieuwe naam van de brochure Treinwijzer![]()
Tikkie, jij bent'em
Zoiets als Enschede-Zwolle op een hete zomerdag in zo'n ding is gewoon niet leuk. Wie bedenkt dat ook: geen airconditioning én geen ramen die open kunnen? Hier en daar een klein klapraampje uitgezonderd.quote:Op dinsdag 4 oktober 2011 23:25 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Donderopman wat boeit het nou zo'n klein stukkie in die dingen
Kwamen ze erachter dat het hip was om te doen alsof ja.quote:Op dinsdag 4 oktober 2011 23:35 schreef Brembo het volgende:
[..]
Ach na 150 jaar kwamen ze erachter om de klant centraal te stellen.
ik heb regelmatig in de zomer in die treinen gezeten en nergens last van gehad. Zat uiteraard wel zoveel mogelijk aan de schaduwzijdequote:Op dinsdag 4 oktober 2011 23:24 schreef MarkoAlmelo het volgende:
[..]
In de zomer wil je niet in die treinen zitten
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |