abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_100080457
jeeeeej i did it!!!!! een nieuw topic! :)
haken is cool
  vrijdag 29 juli 2011 @ 11:04:25 #3
339299 mjk86
zeg maar Marjon..
pi_100080759
Mooi nieuw topic, MissN! ;)

Oh en Freubelz, die tassen! Wauw! En je hebt de schouderbanden ook verstelbaar gemaakt zie ik? Wat ontzettend knap! Ik vind ze héél gaaf :Y
  vrijdag 29 juli 2011 @ 11:09:02 #4
12765 Tan
 Isilindil Tasardur
pi_100080872
Ooooh die tassen!! KWIJL! :9~
* Tan noteert op verlanglijstje-der-haaksels
pi_100081026
Die tassen zijn echt gaaf ja!! En wat mooi afgewerkt!
Leef je eigen leven en laat de ander in zijn waarde, geloof dat je dan best een tof leven leidt!
pi_100083339
Die tassen zijn echt mooi!
pi_100083671
Owww wat een leuke dingen weer!! .. Die pokemon vind ik leukkk en die tassen zijn inderdaad om te kwijlen!! Hier weer een omslagdoek klaar... tis inmiddels de derde dus denk niet dat een foto nog nodig is he?
pi_100084892
ik ga straks naar de pipooss kijken of ze mooie kleurtjes hebben voor mn 2e uil!
haken is cool
pi_100085570
Wauw, hele gave tassen! Dat wil ik ook kunnen!
En de angry birds zijn echt geweldig!
Lief uiltje en katje, leuk met die geborduurde bloempjes.
En knap, die pokemons van een plaatje nahaken!

Ik ga straks lekker in de trein zitten haken. :s) Of lezen want ik heb een leuk boek. Ik kan niet kiezen.
There is no way to happiness, happiness is the way (Buddha)
  vrijdag 29 juli 2011 @ 15:31:49 #10
262052 TaMieke
Bah-a-la-la-la-la-la
pi_100090081
Die tassen zijn idd erg leuk. Ga ik zeker onthouden.

Ik ben dinsdag bij Pipoos geweest bij ons in de stad. En kon daar niets vinden. Beperkte keuze aan wol en Zpagetti. :{
Dus niets meegenomen.....
Op woensdag 13 juni 2018 15:27 schreef gcjoel het volgende:
JIj bent raar, dat snap je wel he? :D
pi_100090267
Ik heb 8 kilo (!) vulmateriaal gescoord bij de kringloop (nieuw) voor 8 euro! Het kwam net binnen toen ik er toevallig was. Genoeg voor de rest van het jaar denk ik zo! Hahahaha
  vrijdag 29 juli 2011 @ 16:07:12 #12
312047 EsseEi
groot klein meisje
pi_100091303
woow die tassen!!! :D echt heel mooi! mooie voering ook
pi_100094524
Ik heb zelf nog steeds geen haaknaalden gevonden... sjught nadeel van in een klein dorp wonen. Zal er echt tegen aan moeten lopen ben ik bang. Heb teveel ideeen om te starten ^ ^

vreselijk ^ ^ ,nu maar eerst wat breiwerk afmaken :P
Ook al kan ik tomaatje nooit vergeten.. ;) toch getrouwd met een andere meneer O+
  vrijdag 29 juli 2011 @ 17:31:54 #14
199256 kwiwi
de enige echte.
pi_100094556
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 juli 2011 17:31 schreef Dottey het volgende:
Ik heb zelf nog steeds geen haaknaalden gevonden... sjught nadeel van in een klein dorp wonen. Zal er echt tegen aan moeten lopen ben ik bang. Heb teveel ideeen om te starten ^ ^

vreselijk ^ ^ ,nu maar eerst wat breiwerk afmaken :P
Dan bestel je ze toch op internet? :)
pi_100094570
ja op ebay bijvoorbeeld :P
haken is cool
pi_100094577
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 juli 2011 17:31 schreef kwiwi het volgende:

[..]

Dan bestel je ze toch op internet? :)
Ik ben daar niet zo van :@ :P
Ook al kan ik tomaatje nooit vergeten.. ;) toch getrouwd met een andere meneer O+
pi_100094589
Denk dat ik eens in de fam ga rondvragen :D
  vrijdag 29 juli 2011 @ 17:35:13 #18
199256 kwiwi
de enige echte.
pi_100094668
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 juli 2011 17:32 schreef Dottey het volgende:

[..]

Waarom niet? Bij bijvoorbeeld hobbydoos kun je ze thuis laten bezorgen, maar ook op afspraak ophalen als je het anders niet vertrouwd o.i.d. :)
  vrijdag 29 juli 2011 @ 17:36:33 #19
67379 Mirjam
ermahgerd
pi_100094705
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 juli 2011 17:32 schreef Dottey het volgende:

[..]

why not?
ik heb een hele lading besteld op ebay, paar euro maar voor een stuk of 12 haaknaalden :)
'Met een banaan door het water, later'
Franky boy | fanmail, hatemail, lovemail, sexmail | Tom
  vrijdag 29 juli 2011 @ 17:43:22 #20
262052 TaMieke
Bah-a-la-la-la-la-la
pi_100094909
Muh....kverveel me en wil haken....maar heb mij haaksels niet bij me (is ook maar goed ook,denk dat mijn schoonouders me voor gek verklaren :p)

Volgens mij moet kme ook maar eens gaan verdiepen in/op ebay en etsy.....

Heeft er iemand een goed adres voor houwtjes-touwtjesknopen? Wil ooit nog een keer een hoesje voor onze camera maken (ipv een hoesje voor een mobiele telefoon) en wil daar van die knopen op hebben <3
pi_100095217
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 juli 2011 17:35 schreef kwiwi het volgende:

[..]

Waarom niet? Bij bijvoorbeeld hobbydoos kun je ze thuis laten bezorgen, maar ook op afspraak ophalen als je het anders niet vertrouwd o.i.d. :)
ik houd gewoon niet zo van online winkelen :D
  vrijdag 29 juli 2011 @ 17:53:31 #22
199256 kwiwi
de enige echte.
pi_100095256
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 juli 2011 17:52 schreef Dottey het volgende:

[..]

ik houd gewoon niet zo van online winkelen :D
Ow, oke. Dat kan :P Ik hou wel van het gemak en het grote aanbod moet ik zeggen :Y
pi_100095403
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 juli 2011 17:53 schreef kwiwi het volgende:

[..]

Ow, oke. Dat kan :P Ik hou wel van het gemak en het grote aanbod moet ik zeggen :Y
Ik houd eigenlijk helemaal niet van winkelen ^^ maar soms moet je ^^
pi_100096375
haha dan kom je ook nooit aan haaknaalden... :P
misschien bij je oma (als je die hebt O-) )
haken is cool
pi_100096464
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 juli 2011 18:33 schreef MissN het volgende:
haha dan kom je ook nooit aan haaknaalden... :P
misschien bij je oma (als je die hebt O-) )
ja ik probeerde mijn mams al te bellen :P
  vrijdag 29 juli 2011 @ 18:56:04 #26
244933 trovey
Nachtoele
pi_100097052
Mooie dingen weer in de OP O+ , hier ligt het haken helemaal stil....geen tijd voor. ;(
Optimist tot in de kist
Miniem's internetvriendinnetje :P
Bij vlagen briljant, helaas is het momenteel windstil
pi_100097856
Ik ga aan deze tas beginnen zodra mijn phildar binnen is :
http://hakenenmeer.blogsp(...)-voor-de-granny.html

O+ O+ O+
pi_100098313
quote:
0s.gif Op donderdag 28 juli 2011 22:29 schreef annelotje het volgende:
Wat n leuke dingen. Die angrybirds op n rijtje!
Mooie granny's voor een tas en een schattig uiltje.
Ik ben al n stuk met mn dekentje. Ik had wel veeeeel te veel lossen opgezet. Had het patroon van lucy gevolgd maar zij gebruikt denk ik dunner garen. Ik ga m nu maar breder maken ipv langer en nu komen de strepen dus in de lengte. Ik zal morgen een foto maken
Deze vond ik dus nog in het oude topic. Dat heb ik ook eens gehad en weet je wat als je een beetje peutert kun je dus het knoopje aan het begin van je streng lossen lospeuteren en dan uithalen tot waar je ben geëindigd met de vasten als je begrijpt wat ik bedoel. Dan heb je alleen een wat langer draadje aan het begin van je werk zitten....... :@ Want ook al haal je uit vanaf die kant kan het niet verder losgaan want het wordt automatisch weer een nieuw knoopje.
As Admiral Grace Hopper once said, “I believe in having an open mind, but not so open that your brains fall out.”
  vrijdag 29 juli 2011 @ 19:31:03 #29
199256 kwiwi
de enige echte.
pi_100098347
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 juli 2011 18:36 schreef Dottey het volgende:

[..]

ja ik probeerde mijn mams al te bellen :P
Mijn eerste haaknaalden waren (ook) die van m'n moeder :P
  vrijdag 29 juli 2011 @ 19:36:19 #30
262052 TaMieke
Bah-a-la-la-la-la-la
pi_100098517
Ow kirsten,leuk! Welke kleuren ga je gebruiken? Ben benieuwd naar je resultaat....
pi_100100048
Wat een supermooie tassen van Freubelz! O+ Misschien toch maar een keer m'n moeder lief aankijken en vragen of zij een voering wil naaien. Ik kan zelf helaas niet overweg met een naaimachine... :(

En ik heb besloten dat ik morgen toch maar naar de Breigarengigant in Hardenberg ga. :D Is maar een half uur rijden, dus dat is te doen. En misschien maar het beste een budget meenemen en de pinpas thuislaten, anders koop ik die hele hal nog leeg. ;)
pi_100101439
Hee dat is voor mij ook een half uur rijden..
Maar ik ga niet 8-) haha

Mijn eerste haaknaald is ook van mijn moeder :D Heb nog geen verzameling maar de 2e is van mezelf O-)
Leef je eigen leven en laat de ander in zijn waarde, geloof dat je dan best een tof leven leidt!
pi_100101531
Ja die tas op haken en meer is ook tof he.. die wil ik na dit project gaan maken denk ik..
Leuke blog is dat ook..

Moet die van mij ook nog updaten want ik heb ook weer wat klaar...
http://leukigheid.blogspot.com
pi_100105006
LOL, ik heb juist haaknaalden voor m'n moeder gekocht, zij wilde het ook eens proberen. :)

Errug leuke angry birds en tassen!!
pi_100107251
quote:
6s.gif Op vrijdag 29 juli 2011 19:17 schreef kirsten. het volgende:
Ik ga aan deze tas beginnen zodra mijn phildar binnen is :
http://hakenenmeer.blogsp(...)-voor-de-granny.html

O+ O+ O+
Die is leuk!
Mijne ligt hier in stukjes te wachten tot ik hem in elkaar ga zetten. Moet alleen de delen die al vastzaten, weer loshalen :( De wolwinkel had geen kobaltblauw, dus maar een andere kleur meegenomen. Maar een deel zit vast met kobaltblauw.

De slang:

Ik ben er voor een eerste best tevreden over. Staart moet in elk geval anders (ging een beetje mis en in uithalen geen zin :') ), andere ogen en misschien een rondere kop.
Maar ik ben niet al te ontevreden ;)
pi_100108099
Leuke slang Herfstblad!!

Ik kwam net deze tegen op het Ravelry forum, zooo leuk!

Heeft deze persoon in opdracht gemaakt, ze(?) weet niet waar t figuur vandaan komt, hij komt me wel erg bekend voor. Het rugzakje 'doet' het echt, vakjes kunnen open enzo. O+
pi_100108749
Die is leuk zeg! Vooral dat rugzakje. :D
Ik ken hem niet verder :P
pi_100117845
leuke slang!!!

Dat poppetje is ook geweldig zeg.

Ik heb even een foto gemaakt van het begin van mn deken

Hij is ongeveer 2 meter lang!! Nu nog breder maken hihi.
pi_100118002
Leuke slang Herfstblad! Vrolijke kleurtjes ook! O+
Wat mooi Annelotje! ^O^ (Ben echt jaloers op zulke mooie Granny Stripes, mijne willen nog steeds niet lukken... ;( )

Ik ga zo naar Hardenberg, hopelijk heel goedkoop mooie wolletjes scoren! :)
  Moderator zaterdag 30 juli 2011 @ 09:57:09 #40
155227 crew  Guppy
dus
pi_100118451
Wat mooi zeg, zo'n deken :Y Wil ik ook nog eens maken, als m'n huidige WIP's af zijn

Die slang is ook leuk!
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
  zaterdag 30 juli 2011 @ 10:02:45 #41
312047 EsseEi
groot klein meisje
pi_100118522
Gave slang! :D zou de staart inderdaad wat puntiger toe laten lopen...

die deken wordt ook tof Annelotje!

en dat poppetje is echt grappig :D

Ik deed mee aan een haakswap via twitter en gister grote uitpakdag, helaas nog geen pakje gehad, kwam vandaag tot de ontdekking dat ik mn postcode verkeerd had opgegeven :S was toen net verhuisd enzo, DOM!!!
Dit had ik gemaakt:

Die bloemen zijn magneetjes, die cupcake is een sleutelhanger :D en ik had nog bloemzaadjes bij het potje gedaan ^^

[ Bericht 0% gewijzigd door EsseEi op 30-07-2011 10:11:24 ]
pi_100120348
Doe slang heeft gave kleurtjes zeg! Dat deken is ook leuk!! :D
@ EsseEi, ik ben helemaal weg van dat potje O+ Heb je het patroontje zelf verzonnen of ergens vandaan?

Ik heb nog even een vraag:
Als cadeau wil ik een deken aan iemand geven, nou zat ik te denken om een deken te maken met in het midden een rechthoekige granny en dan telkens rechthoeken er om heen... Waarschijnlijk is het niet erg duidelijk, maar ik heb geen idee hoe ik dit anders moet noemen :') Het eindresultaat is dan een rechthoekig deken uit 1 stuk, met 3 verschillende kleuren die elkaar afwisselen. Weet iemand of hier een patroon van bestaat, of kan iemand mij een beginnetje geven? Want ik heb nog nooit eerder een deken gemaakt en heb dus geen idee hoe ik dit moet doen.
En nog 1 vraag, hoeveel wol zou ik nodig moeten hebben? Ik wil wit als de basis kleur en dan licht en fel roze er bij, zodat de kleuren elkaar afwisselen... Ik zat zelf aan de zeeman wol te denken, die dikkere wol (Royal)

Ik hoop dat iemand mij kan helpen :@
People take different roads seeking fulfillment and happiness. Just because they're not on your road doesn't mean they've gotten lost.
-- Dalai Lama
pi_100120582
http://www.crochetcabana.com/tutorials/rectangle-grannies.htm

Hier vind je een tutorial met duidelijke foto's voor een rechthoekige granny-deken.

Ik heb geen idee hoeveel bollen je nodig hebt (want ik tel dat nooit, neem me steeds voor dat wel te doen, maar dat vergeet ik steeds....) maar de zeeman-bollen zijn prima.

En nog een linkje; http://trivialthingsbyjo.(...)ga-granny-square.pdf
pi_100120752
EsseEi mooie swap! Ik hoop dat je pakketje gauw aankomt.

Heeft er iemand trouwens een mooi patroon van een vos? Liefst niet te groot, voor een sleutelhanger. Op Ravelry vind ik er niet echt zo'n mooie (liefst gratis..)

Ik heb Kenny van South Park gemaakt en ik geef het toe, hij is al beter gelukt dan Stan :P

[ Bericht 17% gewijzigd door StefanieV op 30-07-2011 13:25:57 ]
  Moderator zaterdag 30 juli 2011 @ 14:28:53 #45
155227 crew  Guppy
dus
pi_100124625
Heel coole Kenny _O_

Ik faal }:| :

Geschreven patronen vind ik echt heel moeilijk :@ Getekende patronen vind ik veel makkelijker te snappen. Ben toch meer visueel ingesteld, merk ik

Ik ga het straks nog eens proberen, eerst even de caviakooi verschonen
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
pi_100125038
Oh EsseiEi, wat een leuke dingetjes voor de swap! :D Ik ben ook helemaal weg van dat potje. O+ En wat een leuk idee om magneetjes te gebruiken bij die bloemetjes!

Leuke Kenny, Stefanie! Goed gelukt. :D

Ik vind het er toch aardig op lijken hoor Guppy. :Y Misschien het lijfje een beetje rechttrekken, maar verder is er toch niks mis mee?

Ik ben vanmorgen in de wolhemel geweest! *O* *O* *O* En ik zit nog steeds een beetje met m'n hoofd in de wolken. Wauw, wat veel verschillende soorten en kleurtjes garen hebben ze daar, en het meeste echt heel goedkoop! Ik ga er zeker nog een keer weer naartoe, maar dan met een lijstje met dingen die ik moet hebben. Ik liep er nu een beetje verdwaasd rond, helemaal overweldigd door het aanbod. Dit is mijn uiteindelijke buit:

In de grote zak zitten katoentjes (die hadden ze dan niet zo heel veel, wel jammer) en Katia Mississippi, dat lijkt een beetje op Scheepjes Softfun, maar dan iets dunner.
Daarnaast Nomotta Brazilia en ander pluizig garen, voor staarten, manen, enz. voor de beestjes van Christel Krukkert. En nog wat restjes zilver en goud, alvast voor de kerst, hihi. ;)
Ben nu helemaal blij en mag nu ook écht niks meer kopen van mezelf. Ik moet me eerst maar eens door deze voorraad werken. :D
  Moderator zaterdag 30 juli 2011 @ 14:50:32 #47
155227 crew  Guppy
dus
pi_100125278
Het lijkt ook wel aardig, op zich, maar het is ook niet helemaal symetrisch :') En laatst was er iemand hier die ze ook gemaakt had, en die waren veel mooier... Maar goed, het is ook de eerste keer dat ik een geschreven patroon haak, dus eigenlijk is het ook best wel aardig.

En _O_ wat een wolletjes!! Wauw!! Ik heb vanmorgen even zitten googlen waar het ligt, dat Hardenberg. Wat jammer dat ik in Arnhem woon :D
pi_100127558
Jeetje kniertje wat een voorraad!!

En annelotje, mooi begin van de deken! die kleurtjes vind ik tof!

En Guppyfriend ik kan wel zien dat het een konijn is hoor :)

Ik ben vandaag 5 uur taarten aan het maken geweest, dus weer geen haakdag voor mij, want nu ben ik kapot..
haken is cool
pi_100127854
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 juli 2011 16:12 schreef MissN het volgende:
Jeetje kniertje wat een voorraad!!
Ja, 't is wel een beetje aso hè? :@ :@ En ik heb zelfs ook nog weer bolletjes terug gelegd... :@
pi_100127950
Geeft niets! Ik heb horen zeggen dat er een lange koude strenge winter komt :+
haken is cool
pi_100127974
Straks raak je nog ingesneeuwd en kun je geen wol/katoen kopen! nou dan zou je daar maar mooi mee zitten.... nou dan ben jij iig voorzien :Y *praat alles goed*
haken is cool
pi_100128596
Wat veel bolletjes! Ziet er gaaf uit! :)

Ik ben de tas in elkaar aan het zetten. Ik weet nog niet wat voor voering ik ga gebruiken, dus ik kan hierna even niet meer verder. Ik overweeg om aan de draak van Delicious Crochet te beginnen.
pi_100129754
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 juli 2011 16:27 schreef MissN het volgende:
Straks raak je nog ingesneeuwd en kun je geen wol/katoen kopen! nou dan zou je daar maar mooi mee zitten.... nou dan ben jij iig voorzien :Y *praat alles goed*
Hahaha _O- , daar had ik inderdaad al rekening mee gehouden. :Y :P Gelukkig hoef ik thuis aan niemand verantwoording af te leggen, dat scheelt. ;)
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 juli 2011 16:50 schreef Herfstblad het volgende:
Wat veel bolletjes! Ziet er gaaf uit! :)

Ik ben de tas in elkaar aan het zetten. Ik weet nog niet wat voor voering ik ga gebruiken, dus ik kan hierna even niet meer verder. Ik overweeg om aan de draak van Delicious Crochet te beginnen.
Dank je. :) En die draak is gaaf!! (Net als de rest van Delicious Crochet...)

Ik ben aan een Fladder begonnen met wat roze- en koraal-tinten die ik vanochtend heb gekocht. :D
pi_100133129
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 juli 2011 14:28 schreef Guppyfriend het volgende:
Heel coole Kenny _O_

Ik faal }:| :
[ afbeelding ]

Geschreven patronen vind ik echt heel moeilijk :@ Getekende patronen vind ik veel makkelijker te snappen. Ben toch meer visueel ingesteld, merk ik

Ik ga het straks nog eens proberen, eerst even de caviakooi verschonen
Om eerlijk te zijn klopt dat patroon niet helemaal. Daar kwam ik achter toen ik hem zelf een paar weken terug ging maken ;). Ik zit nu op mijn mobiel, maar als ik straks op mijn laptop ben zal ik is even voor je kijken :)

Even offtopic: wat voor cavia's heb je? Ik ben gek op cavia's :D
People take different roads seeking fulfillment and happiness. Just because they're not on your road doesn't mean they've gotten lost.
-- Dalai Lama
  Moderator zaterdag 30 juli 2011 @ 19:57:38 #55
155227 crew  Guppy
dus
pi_100134133
quote:
1s.gif Op zaterdag 30 juli 2011 19:20 schreef SunshineFlower het volgende:

[..]

Om eerlijk te zijn klopt dat patroon niet helemaal. Daar kwam ik achter toen ik hem zelf een paar weken terug ging maken ;). Ik zit nu op mijn mobiel, maar als ik straks op mijn laptop ben zal ik is even voor je kijken :)

Even offtopic: wat voor cavia's heb je? Ik ben gek op cavia's :D
Dat zou tof zijn, want ik raak een beetje gefrustreerd :D

We hebben hier twee cavia-broertjes, het zijn 'tweedehandsjes', dus we weten niet precies hoe oud ze zijn en wat voor ras ze zijn. Waarschijnlijk zijn het Tessels, van die lange krullende haren krijgen ze :Y

In m'n fobo staan twee foto's van ze
pi_100134391
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 juli 2011 19:57 schreef Guppyfriend het volgende:

[..]

Dat zou tof zijn, want ik raak een beetje gefrustreerd :D

We hebben hier twee cavia-broertjes, het zijn 'tweedehandsjes', dus we weten niet precies hoe oud ze zijn en wat voor ras ze zijn. Waarschijnlijk zijn het Tessels, van die lange krullende haren krijgen ze :Y

In m'n fobo staan twee foto's van ze
Ohh, tessels zijn geweldig O+ Mijn eigen cavia was een tesseltje, supper lief beestje O+ Heb nu mijn 2e pleegcavia zitten, een enorm schuwe gladhaar albino , waarvan ik verwacht dat hij nog wel is een rusje zou kunnen worden (hij heeft al een beetje zwarte oortjes...)
Ik ga is even voor je uitzoeken wat ik nou aan het patroon heb veranderd, waardoor die wel lukte. Als ik hem af heb post ik hem zo even voor je ;)

ps. wat is eigenlijk een fobo? Ben nog niet zo bekend met al die termen hier :')
-- Dalai Lama
pi_100134815
Ik vind niet alles geweldig van Delicious Crochet moet ik zeggen. Maar de draak en pony vind ik heel gaaf.

w.i.p.update wat betreft de tas:

Nu mis ik nog hengsels en ik moet hem nog voeren. Dan maak ik ook een mooie foto met een goede camera ;)
  Moderator zaterdag 30 juli 2011 @ 21:08:48 #58
155227 crew  Guppy
dus
pi_100136609
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 juli 2011 20:05 schreef SunshineFlower het volgende:

[..]

Ohh, tessels zijn geweldig O+ Mijn eigen cavia was een tesseltje, supper lief beestje O+ Heb nu mijn 2e pleegcavia zitten, een enorm schuwe gladhaar albino , waarvan ik verwacht dat hij nog wel is een rusje zou kunnen worden (hij heeft al een beetje zwarte oortjes...)
Ik ga is even voor je uitzoeken wat ik nou aan het patroon heb veranderd, waardoor die wel lukte. Als ik hem af heb post ik hem zo even voor je ;)

ps. wat is eigenlijk een fobo? Ben nog niet zo bekend met al die termen hier :')
M'n fobo is het Fok! Fotoboek :) Daar staan ook foto's van m'n caafjes in

Trouwens, ik heb het patroon nog eens doorgenomen en het stap voor stap nog eens geprobeerd. En kijk nou!

Da's beter!
pi_100137429
Ronde 1:
Als je de 3 vaste in 1 steek heb gemaakt, moet je goed opletten waar je je naald in steekt voor de volgende 5 vaste. Je hebt namelijk precies waar de begin draad zit een draad die je als steek kan zien, maar daar moet je niet je naald in steken, maar in de volgende. Dan doe je in de volgende 5 steken een vaste en in de steek daarop een halve vaste. Dus niet in de begin steek, want als je dan aan de volgende ronde gaat beginnen is je konijntje niet meer symetrisch.

Hier even een foto, je moet dus bij de groene pijl insteken, niet bij de rode ;)

Ronde 2:
Als je de laatste 2 stokjes hebt gedaan, maak je niet in de volgende steek een halve vaste, maar in die steek daarop. Dan heeft hij een mooier ronder hoofd.

Oren:
Bij de oren: 6 losse, in de 2e losse van de haak een half stokje, in de volgende 4 steken een stokje, in de volgende steek in het konijn zijn hoofd een halve vaste doen (dus niet in die waar de 6 losse in zitten maar in die steek daarnaast.)
Dan voor het 2e oor: na de vorige halve vaste om het oor vast te maken in de steek daarnaast weer een halve vaste, 6 losse, in de 2e losse van de haak een half stokje, in de volgende 4 steken een stokje, in de volgende steek in het konijn zijn hoofd een halve vaste doen (dus niet in die waar de 6 losse in zitten maar in die steek daarnaast)
-- Dalai Lama
pi_100137476
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 juli 2011 21:08 schreef Guppyfriend het volgende:

[..]

M'n fobo is het Fok! Fotoboek :) Daar staan ook foto's van m'n caafjes in

Trouwens, ik heb het patroon nog eens doorgenomen en het stap voor stap nog eens geprobeerd. En kijk nou!
[ afbeelding ]

Da's beter!
Oh, hahaha. Ik zie nu pas dat het je al gelukt is 8)7 Leuk kleurtje trouwens!
-- Dalai Lama
pi_100137488
Hij wordt mooi Herfstblad! :D
En ik vind ook niet álles van Delicious Crochet mooi hoor, maar wel veel. (Die lama staat ook nog op m'n verlanglijstje O+)

Die lijkt al erg goed Guppy! ^O^
Leuke cavia's trouwens, maar ik ben meer onder de indruk van die mooie hoge hakken! O+ ;)
  Moderator zaterdag 30 juli 2011 @ 21:33:52 #62
155227 crew  Guppy
dus
pi_100137670
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 juli 2011 21:28 schreef SunshineFlower het volgende:
Ronde 1:
Als je de 3 vaste in 1 steek heb gemaakt, moet je goed opletten waar je je naald in steekt voor de volgende 5 vaste. Je hebt namelijk precies waar de begin draad zit een draad die je als steek kan zien, maar daar moet je niet je naald in steken, maar in de volgende. Dan doe je in de volgende 5 steken een vaste en in de steek daarop een halve vaste. Dus niet in de begin steek, want als je dan aan de volgende ronde gaat beginnen is je konijntje niet meer symetrisch.

Hier even een foto, je moet dus bij de groene pijl insteken, niet bij de rode ;)
[ afbeelding ]

Ronde 2:
Als je de laatste 2 stokjes hebt gedaan, maak je niet in de volgende steek een halve vaste, maar in die steek daarop. Dan heeft hij een mooier ronder hoofd.

Oren:
Bij de oren: 6 losse, in de 2e losse van de haak een half stokje, in de volgende 4 steken een stokje, in de volgende steek in het konijn zijn hoofd een halve vaste doen (dus niet in die waar de 6 losse in zitten maar in die steek daarnaast.)
Dan voor het 2e oor: na de vorige halve vaste om het oor vast te maken in de steek daarnaast weer een halve vaste, 6 losse, in de 2e losse van de haak een half stokje, in de volgende 4 steken een stokje, in de volgende steek in het konijn zijn hoofd een halve vaste doen (dus niet in die waar de 6 losse in zitten maar in die steek daarnaast)
Ooh, maar deze tips zijn ook heel nuttig!! Ik ga dat ook eens proberen :Y Dank je wel!! Dat wolletje heb ik van Lyssa gekregen. Het splijt wel meer dan ik gewend ben, maar het haakt ook wel lekker eigenlijk. Moet haar eens vragen waar het vandaan komt :P

quote:
0s.gif Op zaterdag 30 juli 2011 21:29 schreef Kniertje22 het volgende:
Die lijkt al erg goed Guppy! ^O^
Leuke cavia's trouwens, maar ik ben meer onder de indruk van die mooie hoge hakken! O+ ;)
Dank je :D

En wat een mooie kleurige tas Herfstblad!! Ik hou van kleurtjes!
pi_100139090
Kniertje die zak katoen!! was ik toch maar gegaan.. quanta costa?

Trovey; jammer joh, maar komt wel weer toch..

Esse ei, ik ben ook nog met een potje bezig, (naast mijn huidige project) wat grappig.. alleen is het mijn eerste potje en met acryl om het te proberen, in 1 kleur.... een augurkenpot, gelijk weer veel werk aan haha..
Nou zie ik dat schulpenrandje en denk ik oe dat is ook wel weer leuk.......
  Moderator zaterdag 30 juli 2011 @ 22:21:25 #64
155227 crew  Guppy
dus
pi_100139718
Mag ik nog even patsen met m'n konijntje? *O*

Gevuld met, jawel, keukenrol :') bij gebrek aan beter. Oogjes en neusje zijn geborduurd, want ik had geen oogjes. Nog nooit een beestje gemaakt en zo :@

Ik ben er blij mee!
pi_100139820
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 juli 2011 22:21 schreef Guppyfriend het volgende:
[ afbeelding ]

Gevuld met, jawel, keukenrol :') bij gebrek aan beter. Oogjes en neusje zijn geborduurd, want ik had geen oogjes. Nog nooit een beestje gemaakt en zo :@

Ik ben er blij mee!
Hij is leuk geworden hoor!!! :D
-- Dalai Lama
pi_100140204
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 juli 2011 22:05 schreef Klaproosje het volgende:
Kniertje die zak katoen!! was ik toch maar gegaan.. quanta costa?
Ze hadden alle katoentjes voor 1,50 euro per bolletje van 50 gram. Van de Catania hadden ze helaas maar 4 kleurtjes. ;( Ik heb zelf de meeste bolletjes van Markoma Larra (op internet gezien voor 2,35 euro), maar ook daar hadden ze maar een beperkte keus aan kleuren (zwart hadden ze bv. niet). Van Cotton8 hadden ze wél heeeel veel kleurtjes, maar dat is niet gemerceriseerd dus dat vond ik minder mooi.

Ze hebben ook hele mooie mengdraden van katoen/acryl in ontzettend veel kleuren (het ene merk hadden ze 60 kleuren van!) voor 1,75 en 1,95 per bolletje, afhankelijk van het merk. De Nomotta Brazilia en andere pluizige garens waren allemaal 1,95 euro, normaal kost dat toch ook al gauw rond de 3 euro.

Ik denk dat de meeste prijzen daar toch wel zo'n 50 cent tot een euro per bol schelen met wat je normaal betaalt (voor zover ik de prijzen uit m'n hoofd weet :P ), behalve dan de Scheepjes Softfun, die was 2,95 euro... Dus als je toch al van plan bent om een voorraadje in te slaan, is het zeker een ritje waard! Volgende week zaterdag hebben ze weer een verkoopdag, voor andere dagen moet je even op hun website kijken. Het is sowieso altijd alleen maar op een dinsdag of zaterdag. En ze krijgen elke keer weer nieuwe en andere voorraden binnen, kan dus bijv. best zijn dat ze over een tijdje wel heel veel Catania hebben. (Goh, lijkt wel of ik daar aandelen heb net m'n verkooppraatje, maar dat is dus niet zo. :P )

Hij is erg schattig geworden Guppy! O+ Lief gezichtje!
pi_100140568
Die bolletjes wol O+

Heb weer eens gehaakt ondanks dat ik bloedchagerijnig en dood was. Maar mn moeder had het boekje van mia bengtson(zoiets toch?) en kon het niet laten om aan Flicka te beginnen. Maar dat zweeds is toch best vervelend(hier stond eerst een ander woord maar dat stond zo aso) hoor.
pi_100140843
Zo, ik ben net terug van de dubbele verjaardag waar ik het theeserviesje en de deken met kussens voor heb gehaakt. Dat ze het leuk zouden vinden wist ik wel, maar ze waren zacht gezegd hysterisch blij!

En.... ik heb er een bestelling aan overgehouden! :Y
pi_100140934
quote:
3s.gif Op zaterdag 30 juli 2011 22:52 schreef crochetwitch het volgende:
Zo, ik ben net terug van de dubbele verjaardag waar ik het theeserviesje en de deken met kussens voor heb gehaakt. Dat ze het leuk zouden vinden wist ik wel, maar ze waren zacht gezegd hysterisch blij!

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

En.... ik heb er een bestelling aan overgehouden! :Y
die deken is echt hysterisch groot volgens mij :D
heb je er geen grotere foto van?
pi_100141595

2x2 meterrrrrr!
pi_100143703
wtf... knap hoor...
  zondag 31 juli 2011 @ 09:19:35 #72
67379 Mirjam
ermahgerd
pi_100150019
quote:
3s.gif Op zaterdag 30 juli 2011 23:10 schreef crochetwitch het volgende:
[ afbeelding ]

2x2 meterrrrrr!
wauw, wát een werk.
respect.
ik zit nu denk ik ergens tussen de 50 en 60 centimeter, en begin d'r al aardig zat van te worden :')
  zondag 31 juli 2011 @ 10:08:54 #73
312047 EsseEi
groot klein meisje
pi_100150426
oeeeh wat een leuke konijntjes!
en mega wolaankopen! :D

Fijn dat die deken en alles zo goed in ontvangst zijn genomen! :D

Was voor mij ook het eerste potje ;) maar is geen patroon van (vast wel maar heb het uit mn hoofd gedaan): eerst plat haken, dus iedere ronde meerderen, tot je gewenste groote hebt (wat dus om het potje past) en daarna zelfde aantal steken, iedere ronde van kleur wisselen.
En dat schulp randje heb ik van de Lucy-bag

Vandaag chilldagje, hopelijk stuk opschieten met koe. Heb wel mega spierpijn (gister gevliegerd met van die grote vliegers) dus hopelijk lukt het
pi_100150551
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 juli 2011 22:21 schreef Guppyfriend het volgende:
[ afbeelding ]

Ik ben er blij mee!
ahhhh vooral die oranje! O+

Heb mijn paps om een haaknaald gestuurd :P
zal mij benieuwen :9
pi_100150993
wat een ontzettend leuke dingen weer!!

Leuk potje. En die Kenny is ook geweldig!!
En een mooie tas in wording. En natuurlijk niet te vergeten.. het konijntje. Erg schattig!

Ik heb mn haaknaald niet meer aangeraakt... ben nog veeeeeel te druk met borduren hihi
  zondag 31 juli 2011 @ 10:56:38 #76
312047 EsseEi
groot klein meisje
pi_100151020
ohh ja die tas is gaaf inderdaad :D:D
pi_100152358
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 juli 2011 12:05 schreef StefanieV het volgende:

Heeft er iemand trouwens een mooi patroon van een vos? Liefst niet te groot, voor een sleutelhanger. Op Ravelry vind ik er niet echt zo'n mooie (liefst gratis..)

Ik heb ooit een picasa link gezien voor heel veel kleine hondjes, misschien kun je daarop variëren?

quote:
0s.gif Op zaterdag 30 juli 2011 14:50 schreef Guppyfriend het volgende:

En _O_ wat een wolletjes!! Wauw!! Ik heb vanmorgen even zitten googlen waar het ligt, dat Hardenberg. Wat jammer dat ik in Arnhem woon :D
In Nijmegen bij Pro Art heb je ook redelijk wat :)
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie zondag 31 juli 2011 @ 12:13:11 #78
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_100152403
die slang O+

en dat servies O+

nog even doorwerken ( moet nog 1 poot) en dan kan ik Shaun in elkaar zetten
Today is life -
the only life you are sure of. Make the most of today.

Dale Carnegie
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie zondag 31 juli 2011 @ 12:17:12 #79
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_100152498
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 juli 2011 12:05 schreef StefanieV het volgende:

heb je hier misschien wat aan?
http://nimoe.wordpress.com/2008/02/03/fox-amigurumi-pattern/
http://yatimi.com/estore/(...)-crochet-pattern-pdf
Today is life -

Dale Carnegie
  zondag 31 juli 2011 @ 12:53:48 #80
112545 Muck
Meine Sprache: International
pi_100153443
Oh, die tassen uit de OP O+ :9

Ik had me voorgenomen om in het ziekenhuis lekker door te haken, maar door alle slangetjes aan mijn lijf en de pijn, heeft mijn sjaal pas vijf bloemen :D
Daar hoop ik vandaag verandering in te brengen :9
It's al boa it's all good it's all bueno benne bon, let's go!
  zondag 31 juli 2011 @ 15:00:40 #81
312047 EsseEi
groot klein meisje
pi_100157156
de koe wordt echt een reus:

dit is dus nog zonder snuit en alles ;) en die "kleine" is al 30cm
  zondag 31 juli 2011 @ 15:05:03 #82
199256 kwiwi
de enige echte.
pi_100157277
Dat servies is leuk zeg :o
pi_100157943
Dank! Ik ben nu lekker bezig met Amineko's. Natuurlijk weer 5 tegelijk. 4 van katoen en 1 reuze-amineko van een soort angora en dan met 4 kleuren strepen. Wat een gevecht met die 8 bollen (dubbele draad en op naald 7!), maar ik heb de hele bank nu in beslag genomen en verhuis bij iedere toer alle bollen om te voorkomen dat ik ze weer uit elkaar moet halen! :D
  zondag 31 juli 2011 @ 15:47:12 #84
339299 mjk86
zeg maar Marjon..
pi_100158671
@ SunshineFlower en Mirjam: Ik heb uitgetypt hoe ik m'n Granny Rechthoek deken aan het maken ben. Als jullie je email adres even geven via een pb'tje, dan kan ik het naar jullie toe mailen.
  zondag 31 juli 2011 @ 16:20:37 #85
112545 Muck
Meine Sprache: International
pi_100159662
quote:
0s.gif Op zondag 31 juli 2011 15:47 schreef mjk86 het volgende:
@ SunshineFlower en Mirjam: Ik heb uitgetypt hoe ik m'n Granny Rechthoek deken aan het maken ben. Als jullie je email adres even geven via een pb'tje, dan kan ik het naar jullie toe mailen.
zet hem anders in het topic, dan hebben meer mensen er iets aan :)
It's al boa it's all good it's all bueno benne bon, let's go!
  zondag 31 juli 2011 @ 16:46:56 #86
339299 mjk86
zeg maar Marjon..
pi_100160559
Granny rechthoek

Om te beginnen moet je even bedenken hoe groot je deken moet worden. Daar moet je namelijk de lengte van de eerste toer op aan passen.

Stel je dekentje moet 60x80 cm worden, en elke toer is ongeveer 1 cm hoog. Dan moet je begin ketting ongeveer 20 cm lang zijn.
Je haakt per toer telkens een cm rondom eromheen en na 30 toeren is je dekentje ongeveer 60x80.

Dit rekensommetje is natuurlijk afhankelijk van hoe groot je dekentje moet worden en welke wol en naald je gebruikt en hoe “hoog” elke toer is.

De begin toer:
Haak een ketting van lossen. Het moet een veelvoud van 4 zijn. Plus 5 lossen om je eerste en laatste stokjes op te maken.

Bij het voorbeeldje gebruik ik 21 lossen (4x4 + 5)

- Haak in de 5e losse vanaf de naald een stokje.
- Dan een stokje in elk van de volgende twee lossen.
- Één losse haken en één losse van je begin ketting overslaan (dit worden de ruimtes waar je de clustertjes in gaat maken.
- Een stokje in elk van de volgende 3 lossen
- Één losse haken en één losse van je beginketting overslaan
(Deze laatste twee stapjes herhaal je tot je nog twee lossen van je ketting over hebt.)
- Haak één losse, sla één losse van je ketting over, haak een stokje in de laatste losse

De tweede toer:
- 3 lossen (telt als eerste stokje)
- 2 stokjes in de ruimte die je aan het eind hebt gecreëerd
- 2 losse, 3 stokjes in de “eind-ruimte”
- 2 losse, 3 stokjes in de “eind-ruimte”
- Vanaf hier in elke ruimte over de lange kant 3 stokjes haken
(net als bij een granny square, alleen ik doe geen tussen-losse tussen de clustertjes omdat ik het dan te gaterig vind worden)
- in de laatste ruimte aan het eind van je eerste toer doe je: 3 stokjes, 2 lossen, 3 stokjes, 2 lossen, 3 stokjes.
- Dan over de tweede lange zijde 3 stokjes in elke ruimte
- Na je laatste clustertje van 3 stokjes sluit je de toer met een halve vaste

De derde toer (en alle toeren hierna)
- Haak clustertjes van 3 stokjes in de ruimtes rondom.
- In de hoeken doe je 3 stokjes, 2 lossen, 3 stokjes.
- Je sluit elke toer met een halve vaste

Verder is het precies zo als een granny square

Hopelijk komen jullie er zo uit!

Ik heb het ook uitgetypt in een word-bestandje, met foto'tjes erbij. Voor degene die dat willen kan ik em alsnog wel even doormailen.

@mirjam: volgens mij kan ik geen bijlagen verzenden naar je fok-emailadres. Maar zo heb je em ook
  zondag 31 juli 2011 @ 16:47:38 #87
339299 mjk86
zeg maar Marjon..
pi_100160584
Ik ben niet zo goed in beknopt patronen schrijven hahaha
pi_100164838
Mijn Flicka is af *O*
Foto volgt morgen, als ik het niet vergeet.
  zondag 31 juli 2011 @ 20:15:04 #89
262052 TaMieke
Bah-a-la-la-la-la-la
pi_100166976
Ik heb trouwens gisteren al mijn pakket van echtstudio gekregen (donderdag besteld en ze hadden vakantie tot vrijdag) was een grote doos, had 160gram vulling besteld en dat was me toch een grote zak!!! Had ik niet verwacht. Ook het pakket voor de granny tas was een verrassing, wat is cotton7 dik garen! Dacht wel dat het dikker was ala cotton3 maar niet zo dik.

Moet 17 grannys haken voor de tas, dat wordt een karwei.ben nu nog bezig met mijn snoezel....duurt ook lang,stokjes zijn moeilijker dan gewoon vaste ;)
pi_100167323
die koe gaat echt huge worden! geweldig
pi_100174074

Knuffeldoek gemaakt.. wil m nu met een koeienkop gaan maken ofzo :)
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie zondag 31 juli 2011 @ 22:48:38 #93
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_100174353
quote:
0s.gif Op zondag 31 juli 2011 22:43 schreef Doobsie het volgende:
[ afbeelding ]

Knuffeldoek gemaakt.. wil m nu met een koeienkop gaan maken ofzo :)
hij is leuk!

Shauny is klaar *O*

ff foto's uploaden
Today is life -

Dale Carnegie
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie zondag 31 juli 2011 @ 23:00:15 #94
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_100175012
Kiek O+

Today is life -

Dale Carnegie
pi_100175075
Leuk! Staat hij nu echt op zijn poten? En kan hij ook op alle vier staan?
pi_100175128
Leuk knuffeldoekje! :)

En leuk schaap. ik zag hem bij het wolwinkeltje waar ik van de week was, ook nog liggen :)

Die koe wordt echt gigantisch zo te zien. Wel erg gaaf.
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie zondag 31 juli 2011 @ 23:05:25 #97
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_100175327
quote:
3s.gif Op zondag 31 juli 2011 23:01 schreef crochetwitch het volgende:
Leuk! Staat hij nu echt op zijn poten? En kan hij ook op alle vier staan?
op alle vier kan wel mits je de poten verstevigd, dat heb ik nu niet gedaan.
tis nu echt meer een knuffelknuffel zegmaar :)
om mee te slepen enzo
Today is life -

Dale Carnegie
pi_100175463
Leuk hoor! En dat knuffeldoekje is wel een heel leuk kraamkadootje. (Zet het ook op de lange lijst.)
pi_100175672
quote:
0s.gif Op zondag 31 juli 2011 23:00 schreef Ynske het volgende:
Kiek O+

[ afbeelding ]
Hij is leuk zeg!!

Moet toch ook maar eens gaan snuffelen op het net voor veiligheidsoogjes, maakt het toch nog net wat meer af..
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie zondag 31 juli 2011 @ 23:13:26 #100
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_100175746
quote:
0s.gif Op zondag 31 juli 2011 23:11 schreef Doobsie het volgende:

[..]

Hij is leuk zeg!!

Moet toch ook maar eens gaan snuffelen op het net voor veiligheidsoogjes, maakt het toch nog net wat meer af..
deze kwamen van bij De Greef af. iets van 75 cent per oogje, zal vast elders goedkoper te krijgen zijn.
houd me aanbevolen als je een linkje hebt
Today is life -

Dale Carnegie
  zondag 31 juli 2011 @ 23:16:19 #101
199256 kwiwi
de enige echte.
pi_100175919
Maken jullie die knuffeldoekjes met wol of katoen? Ik zou zelf zeggen dat katoen fijner is voor een kindje om mee te knuffelen, omdat het wat 'gladder' is.
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie zondag 31 juli 2011 @ 23:18:02 #102
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_100176004
quote:
5s.gif Op zondag 31 juli 2011 23:16 schreef kwiwi het volgende:
Maken jullie die knuffeldoekjes met wol of katoen? Ik zou zelf zeggen dat katoen fijner is voor een kindje om mee te knuffelen, omdat het wat 'gladder' is.
ik zou idd eerder kiezen voor katoen, of van dat babyspul.
wol kriebelt ook, lijkt me niet fijn om mee te tutten
Today is life -

Dale Carnegie
pi_100176744
Ben zelf nog op zoek naar goedkopere... vind ze best aan de prijzige kant van wat ik tot nu toe gevonden heb...

Is er trouwens iemand die weet of dit boekje er ook in het engels is? Of heeft iemand een vertaling?? ik wil die koeiendoek graag maken
pi_100177843
quote:
5s.gif Op zondag 31 juli 2011 23:16 schreef kwiwi het volgende:
Ik heb deze gewoon met zeemanwol gemaakt.. heb verder geen andere wol, zoek ook nog naar goedkoop adresje voor katoen, maar denk dat je toch niet onder de 1.95 per bolletje uitkomt
pi_100179873
@guppy dat wolletje kwam van de Britse Lidl, ik ben ze hier bij de Lidl nog niet tegen gekomen :( maar wie weet komt het in de toekomst wel. Je knijn is goed gelukt iig!
  Moderator maandag 1 augustus 2011 @ 07:03:23 #106
155227 crew  Guppy
dus
pi_100183340
De Britse Lidl :D didn't see that coming! Maar ik zal de aanbiedingen in de gaten houden :Y
pi_100183623
quote:
0s.gif Op zondag 31 juli 2011 23:54 schreef Doobsie het volgende:

[..]

Ik heb deze gewoon met zeemanwol gemaakt.. heb verder geen andere wol, zoek ook nog naar goedkoop adresje voor katoen, maar denk dat je toch niet onder de 1.95 per bolletje uitkomt
Rio is soms heel goedkoop, maar dan moet je geluk hebben. Wibra heeft ook katoen voor niet al te duur, maar ik weet niet uit mijn hoofd hoe duur.
  maandag 1 augustus 2011 @ 09:37:21 #108
312047 EsseEi
groot klein meisje
pi_100184808
ahh lief knuffeldoekje :D
en Shaun is gaaf geworden! :D Wil ik ook nog eens maken, inderdaad lekker slungelknuffel :D

Ik zou trouwens een knuffeldoekje met acryl of die Soft van Zeeman maken...katoen vind ik altijd wel wat hard worden...
  maandag 1 augustus 2011 @ 09:49:48 #109
199256 kwiwi
de enige echte.
pi_100185014
quote:
6s.gif Op maandag 1 augustus 2011 08:03 schreef kirsten. het volgende:

[..]

Rio is soms heel goedkoop, maar dan moet je geluk hebben. Wibra heeft ook katoen voor niet al te duur, maar ik weet niet uit mijn hoofd hoe duur.
1,49 of 1,69. Maar die is inderdaad wel fijn, lekker zacht.
pi_100185740
volgens mij zijn ze iets duurder geworden en zijn ze nu 1,79. Ik heb die ook altijd. Moest in het begin een beetje wennen omdat het een beetje splijt maar nu vind ik het superfijn. En lekker goedkoop!
pi_100185984
Foto!
Grr hij doet het niet,

nu wel, en aangezien de tafel vol ligt met dingen voor de vakantie, maar even een foto op de bank.
  maandag 1 augustus 2011 @ 10:54:00 #112
12765 Tan
 Isilindil Tasardur
pi_100186430
Leuk knuffeldoekje, maar zijn die oogjes wel veilig voor een baby? :?

Shaun is ook leuk! Hij is wel groot geschapen :+ oh nee wacht, dat is z'n staart :P
pi_100187300
Leuk knuffeldoekje en shaun en dat popje :)

Volgens mij is die van wibra ook 1.79 want ik weet dat ik mijn catania hetzelfde betaal als die van wibra en catania betaal ik dus 1.80. Het is omdat ik hem zo goedkoop vind dat ik ook liever catania koop dan die van wibra (splijt enorm hard).

Meestal haak ik toch in acryl hoor. Het fluist wel maar ik vind dat niet echt erg. Katoen maakt ze meestal zo klein en hard en eerder een tentoonstelknuffel (betstaat dat woord wel :P) dan een speelknuffel.

Gisteren niet gehaakt en vandaag zal er ook niet veel van komen (weinig tijd misschien vanavond nog als ik er zin in heb) net zoals morgen (solicitatiegesprek). Woensdag rustige dag normaal gezien dus dan kan ik weer even gaan puzzelen en men nieuw patroontje uitwerken.
Only Heroes live forever.
blog
pi_100188334
quote:
0s.gif Op maandag 1 augustus 2011 10:54 schreef Tan het volgende:
Leuk knuffeldoekje, maar zijn die oogjes wel veilig voor een baby? :?

Nee deze zijn niet babyproef... zijn gewoon knopen die ik gebruikt heb... ik moet nog veiligheidsoogjes scoren ergens maar vind ze overal betrekkelijk duur
pi_100188394
quote:

Shaun is ook leuk! Hij is wel groot geschapen :+ oh nee wacht, dat is z'n staart :P
My thoughts exactly... O-)
Zonder gekheid: hij is inderdaad erg leuk, en hoe vaak staat een schaap nou op zijn achterpoten.
pi_100189268
quote:
0s.gif Op zondag 31 juli 2011 23:00 schreef Ynske het volgende:
Kiek O+

[ afbeelding ]
cute!!!
maar wat zit zijn staart vreemd :X
maar zo cute !! O+
  maandag 1 augustus 2011 @ 12:17:22 #117
73348 mmascha
Restaurant Odell
pi_100189280
quote:
0s.gif Op zondag 31 juli 2011 23:31 schreef Doobsie het volgende:
Ben zelf nog op zoek naar goedkopere... vind ze best aan de prijzige kant van wat ik tot nu toe gevonden heb...

Is er trouwens iemand die weet of dit boekje er ook in het engels is? Of heeft iemand een vertaling?? ik wil die koeiendoek graag maken
Voor zover ik kan vinden is het alleen in het frans. Cendrine Armani-Jacquet is de schrijfster.
Het is wel een leuk boekje! Vooral die vestjes die de beestjes dragen vind ik heel mooi!
Bij Hoevelaken rechtsaf.
  maandag 1 augustus 2011 @ 12:20:52 #118
12765 Tan
 Isilindil Tasardur
pi_100189396
quote:
0s.gif Op maandag 1 augustus 2011 11:51 schreef Doobsie het volgende:

[..]

Nee deze zijn niet babyproef... zijn gewoon knopen die ik gebruikt heb... ik moet nog veiligheidsoogjes scoren ergens maar vind ze overal betrekkelijk duur
Je kunt ook oogjes borduren of haken :Y
pi_100189803
quote:
0s.gif Op maandag 1 augustus 2011 12:17 schreef mmascha het volgende:

[..]

Voor zover ik kan vinden is het alleen in het frans. Cendrine Armani-Jacquet is de schrijfster.
Het is wel een leuk boekje! Vooral die vestjes die de beestjes dragen vind ik heel mooi!
Het hele boekje is inderdaad erg leuk... dus ik ga me er in verdiepen om de patronen te vertalen.. want wil toch wel heeeeel graag dingen hieruit maken
pi_100195231
Ik bestelde mijn veiligheidsoogjes hier;

http://berenateliertierlantijntje.nl/benodigdheden-glasogen.htm

per paar

6 mm 0,35
8 mm 0,40
10 mm 0,50
12 mm 0,60
14 mm 0,75
16 mm 0,90

In de volgende kleuren; zwart - bruin - donkerbruin - helder bruin - blauw - groen
  maandag 1 augustus 2011 @ 15:37:41 #121
199256 kwiwi
de enige echte.
pi_100195608
quote:
3s.gif Op maandag 1 augustus 2011 15:24 schreef crochetwitch het volgende:

per paar

6 mm 0,35
8 mm 0,40
10 mm 0,50
12 mm 0,60
14 mm 0,75
16 mm 0,90

In de volgende kleuren; zwart - bruin - donkerbruin - helder bruin - blauw - groen

O dat is niet duur. Dan ga ik binnenkort ook even een aantal setjes bestellen :)
pi_100200143
quote:

per paar

6 mm 0,35
8 mm 0,40
10 mm 0,50
12 mm 0,60
14 mm 0,75
16 mm 0,90

Dank je wel :)
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie maandag 1 augustus 2011 @ 17:55:53 #123
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_100200390
quote:

per paar

6 mm 0,35
8 mm 0,40
10 mm 0,50
12 mm 0,60
14 mm 0,75
16 mm 0,90

dat is idd niet duur, maar zoek vooral veiligheidsogen maar wel drs die wiebelen
Today is life -

Dale Carnegie
pi_100200966
Leuk knuffeldoekje Doobsie! Erg schattig! O+
Hoe maak je zoiets eigenlijk? Gewoon een vierkant, waarvan je het midden opstopt en samenbindt zodat het een hoofdje wordt? Of maak je wel echt een bolletje?

quote:
Hihi, ik moest ook even 2 keer kijken, ik dacht hetzelfde. :@ :P Maar Shaun is wel erg leuk geworden, cute koppie heeft ie.

Flicka is ook erg schattig Whoopdidoo! O+

Ik heb m'n Fladder af! :D Is best snel te maken, ben geloof ik het langst bezig geweest met die pailletjes...
pi_100202131
quote:
0s.gif Op maandag 1 augustus 2011 18:11 schreef Kniertje22 het volgende:
Leuk knuffeldoekje Doobsie! Erg schattig! O+
Hoe maak je zoiets eigenlijk? Gewoon een vierkant, waarvan je het midden opstopt en samenbindt zodat het een hoofdje wordt? Of maak je wel echt een bolletje?

Ik heb gewoon van dit patroon het hoofdje gemaakt...
Daarna een grote vierkante GS gehaakt en het hoofdje er in het midden opgenaaid.
Ik heb bij deze de doek in de laatste toer aan elkaar gehaakt zodat het een driehoek werd, dat doe ik bij de volgende niet zodat het wat maar "danst" zegt maar..

Je Fladder is trouwens gewellldig!! erg leuk geworden!!
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie maandag 1 augustus 2011 @ 18:51:38 #126
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_100202230
Tis toch echt Dés FOK! t overal Piem0ls in zien :o
Iedereen die m irl ziet, ziet meteen dat t een staart is, en hier ziet bijna iedereen er wat anders in :o :')
Today is life -

Dale Carnegie
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie maandag 1 augustus 2011 @ 18:54:59 #127
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_100202360
Denk dat ik ze maar hier ga bestellen.
http://www.hobbydoos.nl/w(...)logen-25-mm-5109.asp
zijn iets duurder dan de aannaaiversie van bij de Greef
goedkoper zelfs daar waren ze 75 cent per stuk en hier Wiebelogen 25 mm met ring (paar) per paar ¤ 0,89
Today is life -

Dale Carnegie
pi_100202997
quote:
0s.gif Op maandag 1 augustus 2011 17:55 schreef Ynske het volgende:

[..]

dat is idd niet duur, maar zoek vooral veiligheidsogen maar wel drs die wiebelen
Die mag je wel wat van mij overkopen, ik heb een hele partij maar ik gebruik ze eigenlijk zelden.
pi_100203228
quote:
0s.gif Op maandag 1 augustus 2011 18:48 schreef Doobsie het volgende:

[..]

Ik heb gewoon van dit patroon het hoofdje gemaakt...
Daarna een grote vierkante GS gehaakt en het hoofdje er in het midden opgenaaid.
Ik heb bij deze de doek in de laatste toer aan elkaar gehaakt zodat het een driehoek werd, dat doe ik bij de volgende niet zodat het wat maar "danst" zegt maar..
Oké, dank je! ^O^ Ik vind zoiets wel leuk om een keer in een kraammand op het werk te doen. Nu weet ik hoe ik 't kan maken. ;)
quote:
Je Fladder is trouwens gewellldig!! erg leuk geworden!!
Dankjewel! :)

[ Bericht 3% gewijzigd door Kniertje22 op 01-08-2011 19:27:50 ]
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie maandag 1 augustus 2011 @ 19:35:14 #130
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_100203855
quote:
0s.gif Op maandag 1 augustus 2011 19:12 schreef B.ertha het volgende:

[..]

Die mag je wel wat van mij overkopen, ik heb een hele partij maar ik gebruik ze eigenlijk zelden.
hoe groot zijn ze? die met veiligheids ring? niet die om op te naaien?
en wat wil je ervoor hebben?
Today is life -

Dale Carnegie
pi_100206386
Leuke fladder zeg! Erg mooie kleuren ook.

Dat schaapje.. Wat een leuk ding!!

Misschien als je hem anders poseert voor een foto ;)

Even een foto van m'n pot ;) M'n oefenpot waar ik nu m'n knopenvoorraad in bewaar. Een augurkenpot wel te verstaan..

Het wordt wel tijd voor een nieuwe camera.. maak nu foto's met de webcam, maar die zijn nooit charming..
Camera maakt streepjes op de foto, of mega overbelicht.. Beetje jammer.. Filmpjes doen het wel oké, maar dat is voor een blog niet zo handig.

pi_100208722
En nu wil ik een hoesje maken voor de mp 3 speler van mijn zoon , met iets dat ie hem om zijn nek kan hangen, want hij klettert steeds op de grond..

Iemand een idee? Het is zo'n smal ding van 25euro dus geen ipod o.i.d.
Nog nooit een hoesje gehaakt... dus alle hulp is welkom..
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie maandag 1 augustus 2011 @ 21:23:58 #133
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_100208807
quote:
0s.gif Op maandag 1 augustus 2011 21:22 schreef Klaproosje het volgende:
En nu wil ik een hoesje maken voor de mp 3 speler van mijn zoon , met iets dat ie hem om zijn nek kan hangen, want hij klettert steeds op de grond..

wat ik gedaan heb voor mijn telefoon is een rij losse over de breedte van t ding
daar omheen vasten en zo rond blijven gaan tot hij bovenaan is. eventueel aan 1 kant nog wat heen en weren voor een klepje eroverheen, een riempje maken met vingerhaken en die eraan bevestigen
Today is life -

Dale Carnegie
  maandag 1 augustus 2011 @ 21:24:20 #134
199256 kwiwi
de enige echte.
pi_100208822
quote:
0s.gif Op maandag 1 augustus 2011 21:22 schreef Klaproosje het volgende:

telefoonhoesje maken maar dan op de juiste grootte?
pi_100208903
Hoe krijg ik een bodem dan?
  maandag 1 augustus 2011 @ 21:33:16 #136
199256 kwiwi
de enige echte.
pi_100209226
quote:
0s.gif Op maandag 1 augustus 2011 21:26 schreef Klaproosje het volgende:
Hoe krijg ik een bodem dan?
Hier is een voorbeeld van hoe je zoiets kunt maken (incl. bodem). Het is een telefoonhoesje maar je kunt 'm uiteraard ook smaller maken door de rij lossen in te korten.
pi_100209266
thanks ga meteen kijken :)
pi_100209324
klopt het dat ik alleen een foto van het hoesje zie?

feel like a n00b 8)7
  maandag 1 augustus 2011 @ 21:39:45 #139
199256 kwiwi
de enige echte.
pi_100209528
quote:
0s.gif Op maandag 1 augustus 2011 21:35 schreef Klaproosje het volgende:
klopt het dat ik alleen een foto van het hoesje zie?

feel like a n00b 8)7
Als je erop klikt zou er als het goed is vanzelf een filmpje af moeten gaan spelen :P
pi_100209601
doet ie echt nie :p heb inmiddels wel iets wat op een bodem lijkt, maar hoe gaat ie nu omhoog?
pi_100209767
oh wacht........
pi_100209981
hij komt omhoog :) vasten ;) duh...
onwijs bedankt!!
pi_100210416
Lukt het?
(ja dus... Internet op mn telefoon is traaggg)

Wat een leuke steek trouwens in dat filmpje!
pi_100210837

thanks all!

jammer dat ik het filmpje niet kan zien.. zoek nog wat leuks voor telefoons idd, had al wat gezien op een engelse blog, maar ik snap er niks van!
pi_100211453
quote:
0s.gif Op maandag 1 augustus 2011 19:35 schreef Ynske het volgende:

[..]

hoe groot zijn ze? die met veiligheids ring? niet die om op te naaien?
en wat wil je ervoor hebben?
Het zijn veiligheidsoogjes met ring, 14 mm. Ik heb er toch minder dan ik dacht, dus ik wil je wel vier paar verkopen. Inclusief verzenden (postzegel) vraag ik er dan 3 euro voor, denk ik.
pi_100212521
snap niet dat mijn haaksels altijd wijder moeten worden :(

maandag 1 augustus 2011 @ 22:49:37 #147
312047 EsseEi
groot klein meisje
pi_100213111
oeeh dat beestje is lief Whoop! :D (ben de naam even vergeten)

En die Fladder is ook schattig! :D

Klaproosje haak je door beide stokjes van het Vtje van een steek? als je door 1 ding haakt, wordt het vaak breder
pi_100213189
ja klopt ja.. anders kreeg ik hem niet omhoog (wat klinkt dat stom)
pi_100215796
Done...

nou ja, ben nog niet helemaal tevreden hoor, omdat ie wijd uitloopt...
Hoop niet dat ie hem te tuttig vindt.. :+
pi_100216034
Oh en kan nu het filmpje zien!! Inderdaad een leuke steek! Oe en wat duidelijk in beeld zeg!!
pi_100219168
ik ben begonnen aan wéér een nieuw projectje, tasje voor mn buurmeisje op wie ik vandaag gepast heb. Ze was zo'n schatje dat ik dat project een beetje naar voren geschoven heb in mn queue... en vasten haken zo lekker... (wordt een soort messengerbag, doe het á l'improviste ;) )
Kwak
pi_100222981
Ik lees al een poos mee, en ben door jullie aan het haken gegaan. Aangezien in mijn omgeving niemand het kan, leer ik het aan mezelf dankzij YouTube en boekjes. De basis lukt, maar nu probeer ik de lavender bunny en een eendje te maken. Alleen... Ik krijg alleen maar een bal! Er komt zeg maar geen vorm in. Doe ik dan iets niet goed met het meerderen/minderen? Ik doe dat met de naald door beide lusjes van de vaste, of moet dat maar door 1 lusje?
Argh! Frusterend!! (bij het eendje staat: leuk om in 1 avond te maken. Ik ben al 2 dagen bezig!!)
  Moderator dinsdag 2 augustus 2011 @ 08:21:07 #153
155227 crew  Guppy
dus
pi_100223013
Er zijn hier aardig wat lavender bunny experts (ik niet...) maar er is vast iemand die je kan helpen :Y
pi_100223421
Dank je, ik wacht het af. Anders moet ik toch maar beginnen aan een granny stripes deken, dat haakt lekker weg! Maar poppetjes moeten toch ook lukken zou je denken?!;)
Ach, m'n dochtertje (2) vond het wel leuk, die dacht dat ik een poppenmutsje had gemaakt...
  dinsdag 2 augustus 2011 @ 09:58:18 #155
199256 kwiwi
de enige echte.
pi_100224552
Haha, komt net een collega binnen lopen met zo´n gehaakte zpagetti tas :D Helemaal hip dus.
  dinsdag 2 augustus 2011 @ 10:03:27 #156
312047 EsseEi
groot klein meisje
pi_100224692
zouzomaarkunnen je moet door 2 lusjes haken.
Volg je het patroon goed, want dan zou er vanzelf vorm in moeten komen.
Meerderen is 2 steken in 1 steek haken, en minderen haal je lussen door 2 steken op en trek je dan de draad door 3 lusjes heen....

Waaar gaat het mis? dan kunnen we misschien gerichter helpen;)

Trouwens; leuk potje en leuke MP3-speler hanger! :D
pi_100225048

De Amineko's zijn uitgebreid.... *O*

Vandaag proberen de laatste drie af te maken, en dan beginnen aan eentje in opdracht. Ik krijg vanmiddag van een stitch 'n bitcher de kleurtjes aangeleverd, en dan als een dolle maken en volgende week weer afleveren.

(Verheugd zich enorm op het terras van haar stitch 'n bitch cafeetje vanmiddag!)
pi_100225568
:|W :|W :|W
ben aan het breien en kwam weer even gluren hier, meisjes meisjes wat een mooie dingen weer ^O^
OpperHeks van de vliegende bezemsteel te Amsterdam
  dinsdag 2 augustus 2011 @ 10:43:35 #159
199256 kwiwi
de enige echte.
pi_100225683
quote:
0s.gif Op maandag 1 augustus 2011 22:38 schreef Klaproosje het volgende:
snap niet dat mijn haaksels altijd wijder moeten worden :(

[ afbeelding ]
Haak je de hele tijd gewoon door of begin je elke ronde een nieuwe toer als het ware? Want als je dat laatste doet zou het kunnen zijn dat je bij het einde van de ene toer, of het begin van de andere toer een steek extra maakt. En als je dat elke toer doet wordt ie uiteindelijk wel breder.
pi_100225707
Waar het precies mis gaat weet ik niet. De 1e x had ik niet goed geteld, dus ik dacht dat het daar aan lag. De 2e keer goed bijgehouden, maar op het moment dat de uitleg bij het einde is, heb ik een half open bal in handen. (het meerderen en minderen doe ik wel zoals je omschrijft.) Er komt geen einde. Nu met het eendje ziet het er wel uit zoals op het plaatje,maar waar zij naar benenden zijn gegaan voor een staartje, gaat het bij mij weer omhoog. ik denk dat ik nog maar een keer moet beginnen.
  dinsdag 2 augustus 2011 @ 10:46:16 #161
312047 EsseEi
groot klein meisje
pi_100225748
Kun je een linkje van het patroon geven? kunnen we meedenken ;) en zal het niet goedkomen als je het opvult?? gaan idee hoor...
pi_100226079
http://www.canadianliving(...)s_pig_and_piglet.php

Weten jullie toevallig of dit een US of een UK patroon is? Ik kan het er niet aan aflezen. Maar gezien het volgens mij een Canadese site is????

(Het wordt sowieso een verschrikkelijke puzzel, want vertalen is niet mijn allersterkste punt! :N :N )
  dinsdag 2 augustus 2011 @ 11:03:25 #163
199256 kwiwi
de enige echte.
pi_100226154
- dom :P even opnieuw lezen.
pi_100226173
_O_ Kijk, dat is snel! Dank.

(Edit, O, OK!)
  dinsdag 2 augustus 2011 @ 11:05:22 #165
199256 kwiwi
de enige echte.
pi_100226186
quote:
3s.gif Op dinsdag 2 augustus 2011 11:04 schreef crochetwitch het volgende:
_O_ Kijk, dat is snel! Dank.
Oke ik heb nog ff opnieuw gelezen, het is toch US neem ik aan. Anders zouden als die 'sc' slipstitches zijn en dat lijkt me wat raar.

Ik was eerst wat te snel met roepen dat in UK termen er geen sc bestaat haha.
pi_100226220
HAd net opgeslagen in hoofd dat UK geen sc heeft, maar zag idd bij het lijstje wel sc staan. Geen ezelsbruggetje dus. Hahahaha, maar ik zal US aanhouden, en dan laat ik me wel verrassen. (Hoeft pas in november klaar te zijn...)
  dinsdag 2 augustus 2011 @ 11:07:49 #167
199256 kwiwi
de enige echte.
pi_100226244
quote:
3s.gif Op dinsdag 2 augustus 2011 11:06 schreef crochetwitch het volgende:
HAd net opgeslagen in hoofd dat UK geen sc heeft, maar zag idd bij het lijstje wel sc staan. Geen ezelsbruggetje dus. Hahahaha, maar ik zal US aanhouden, en dan laat ik me wel verrassen. (Hoeft pas in november klaar te zijn...)
Ik las net in het lijstje voor het eerst dat ze in de UK ook de term 'sc' gebruiken. Je ziet het alleen eigenlijk nooit in patronen terug, ben alleen nog maar 'slipstich' tegengekomen tot nu toe.
pi_100226275
Oeps dat weet ik eigenlijk niet meer, volgens mij ging ik in 1x door.. het was laat gisteravond..

Thnkx EsseEi!
pi_100226661
http://hobby.blogo.nl/2009/09/30/patroon-eendje-haken/

Ik heb hem al wel uitgehaald, maar wie weet heeft iemand toch tips. Ik ging mis bij:"vul het staartje". Ik had geen staartje...misschien moet ik met een nog simpeler dier beginnen?
pi_100227087
Ik denk dat je het eendje in model kneedt met het vullen.
  dinsdag 2 augustus 2011 @ 12:08:52 #171
339299 mjk86
zeg maar Marjon..
pi_100227893
@zouzomaarkunnen: Ik moet zeggen dat ik vind dat het eendje op de foto's ook niet echt een staartje heeft. Lijkt meer gewoon een beetje puntig ei op z'n zijkant. Gewoon volhouden! En idd, als je het eenmaal gaan vullen gaat het vaak al meteen ergens op lijken!
pi_100227937
Crap.. Dan heb ik hem voor niks uitgehaald. Nouja, nog maar een x beginnen. Volgens mij is dit eendje super simpel, dus het moet lukken!!
  dinsdag 2 augustus 2011 @ 12:14:39 #173
339299 mjk86
zeg maar Marjon..
pi_100228088
Túúrlijk gaat het lukken!
Als ik het zo lees eindig je het lijfje met het "staartje" In principe heb je dan idd een puntige bal in je handen, met nog een kleine opening in het puntje.
Is wel lastig om al het vulsel daardoor te frotten, daarom staat er ook al halverwege ergens "vul het lijfje", omdat je dan nog een grotere opening hebt.
Daarna ga je een hoop minderen zodat dat puntje ontstaat, en vlak voordatj e het lijfje dicht gaan maken, frot je nog een beetje vulsel in het "staartje"
pi_100229732
Heeft er hier iemand ervaring met haken met (dik) elastiek of rubber? Dat lijkt me gaaf, daar kun je volgens mij ook mooie tassen mee maken. Net als je nu tassen hebt van gerecyclede brandweerslangen.
pi_100229874

Zo dus!
pi_100231007
Maar ik was al bij het einde van de beschrijving en toen had ik nog een hele grote opening. Of had ik daarvan dan de zijkanten tegen elkaar aanmoeten houden en vast haken?
Nou, nog maar een x, vol goede moed!;)
  dinsdag 2 augustus 2011 @ 13:50:28 #177
199256 kwiwi
de enige echte.
pi_100231036
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 augustus 2011 13:49 schreef zouzomaarkunnen het volgende:
Maar ik was al bij het einde van de beschrijving en toen had ik nog een hele grote opening. Of had ik daarvan dan de zijkanten tegen elkaar aanmoeten houden en vast haken?
Nou, nog maar een x, vol goede moed!;)
Nee als het goed is hou je maar een kleine opening over aan het einde.
  dinsdag 2 augustus 2011 @ 14:13:24 #178
312047 EsseEi
groot klein meisje
pi_100231855
nee aan het einde heb je nog 13 steken ofzo, dat is inderdaad een behoorlijk grote opening! Je kan nog meer minderen, dan wordt het wat kleiner. Of dichtnaaien
  dinsdag 2 augustus 2011 @ 14:16:02 #179
199256 kwiwi
de enige echte.
pi_100231943
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 augustus 2011 14:13 schreef EsseEi het volgende:
nee aan het einde heb je nog 13 steken ofzo, dat is inderdaad een behoorlijk grote opening! Je kan nog meer minderen, dan wordt het wat kleiner. Of dichtnaaien
Ow oke, ik weet niet beter dan dat je bij dat soort figuurtjes kleine openingen overhoudt, ze dan vult en dan dichtmaakt.. Hoe krijg je met een grote opening anders nog zo'n puntig staartje? Dan wordt dat toch plat/rond? :?
Hmm nou ja, zal wel aan mij liggen :P
  dinsdag 2 augustus 2011 @ 14:19:14 #180
312047 EsseEi
groot klein meisje
pi_100232036
haha nee dat dacht ik ook inderdaad, dat dat wel vreemd is! kweet ook niet of je met het puntje begint of eindigt....maar als ik de steken tel kom ik op 13 uit ;)
pi_100232864
Ik kan echt niet adviseren haha, kan nog amper recht haken..
pi_100233520
Ik lees dat je er 12 overhoudt die je dichtknijpt en dan samenhaakt (dus je haalt de naald door 4 lusjes / 2 steken achter elkaar)
Je krijgt dan een plat 'staartje', meer een soort streep
pi_100237138
Dat grote gat vond ik ook wat vreemd maar als ik de zijkanten tegen elkaar deed kreeg het zo'n gekke vorm. (inderdaad een soort streep) leek niet op het plaatje. Nou ik ben nu klaar met het hoofd (die is wel gelukt) en dan vanavond weer een poging doen met het lijfje. (gaat niet zo snel met een meid van 2jr en nog een van 2mnd) Bedankt voor het meedenken!
  dinsdag 2 augustus 2011 @ 17:47:00 #184
85632 NijntjesUk
Nijntje is 'n uk..
pi_100239651
Leuk, die poesjes! Moet ik me toch ook maar ns aan wagen.

Heb zelf ook projectjesnieuws haha.
De lama is eindelijk af! En das maar goed ook, want het jongetje waar ie voor is, is vrijdag jarig.
Tadaaaaaaaaaaaa..

pi_100240192
wow die lama is echt gaaaf!! die muts ook :D
haken is cool
pi_100240690
Toffe lama! :D Wat een werk hoor!

Ik heb een schildpadje gemaakt voor Yachiru!
  dinsdag 2 augustus 2011 @ 18:27:17 #187
85632 NijntjesUk
Nijntje is 'n uk..
pi_100240791
Die is ook wel echt geweldig! :D
pi_100240808
Gave lama! :)

En wat lief schildpadje!
pi_100241181
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 augustus 2011 17:47 schreef NijntjesUk het volgende:
Leuk, die poesjes! Moet ik me toch ook maar ns aan wagen.

Heb zelf ook projectjesnieuws haha.
De lama is eindelijk af! En das maar goed ook, want het jongetje waar ie voor is, is vrijdag jarig.
Tadaaaaaaaaaaaa..

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]
applaus wat leuk en die muts helemaal leuk
pi_100241191
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 augustus 2011 18:23 schreef Lyssa het volgende:

[ afbeelding ]

schattig :Y
pi_100242161
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 augustus 2011 18:23 schreef Lyssa het volgende:

[ afbeelding ]

O+ O+ O+

En alle andere gehaakte dingetjes zijn ook super natuurlijk! :D
Shaun het schaap! Ik keek dat pas een keer op Nick Jr. :P Is nog best leuk! :@
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie dinsdag 2 augustus 2011 @ 19:19:15 #192
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_100242266
quote:
17s.gif Op dinsdag 2 augustus 2011 19:15 schreef Yachiru het volgende:

[..]

O+ O+ O+

:D Shaun is Cool O+

Die lama O+ !!
hoe heb je dat met die lussen gedaan? ergens om heen gespannen?
Today is life -

Dale Carnegie
pi_100244071
OHwwat is die lama leuk O+

Nog even VEEL dooroefenen en dan kan ik daadwerkelijk iets :D

Heb van mijn buurvrouw een haaknaaldje (5) gekregen O+
eerste probeer gefrut..... het zou recht moeten zijn :P

MAAR ik ben gestart met oefenen *O*
pi_100244127
quote:
17s.gif Op dinsdag 2 augustus 2011 19:15 schreef Yachiru het volgende:

[..]

O+ O+ O+

dat komt iedere ochtend :P
pi_100244949
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 augustus 2011 20:12 schreef Dottey het volgende:
OHwwat is die lama leuk O+

Nog even VEEL dooroefenen en dan kan ik daadwerkelijk iets :D

Heb van mijn buurvrouw een haaknaaldje (5) gekregen O+
eerste probeer gefrut..... het zou recht moeten zijn :P

MAAR ik ben gestart met oefenen *O*
[ afbeelding ]
ik zie dast je enkel hoekclusters haakt, of is dat de bedoeling? :D
gewoonlijk doe je met een grannysquare in iedere hoek een hoekcluster (3 stokjes, 2 losse, 3 stokjes)
en in ieder open 'zijvakje' zoals ik het dan maar noem (ter verduidelijking: de witte toer, steeds de middelste), enkel een zijcluster. (3 stokjes, 1 losse)
pi_100245749
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 augustus 2011 20:32 schreef Mirjam het volgende:

[..]

ik zie dast je enkel hoekclusters haakt, of is dat de bedoeling? :D
gewoonlijk doe je met een grannysquare in iedere hoek een hoekcluster (3 stokjes, 2 losse, 3 stokjes)
en in ieder open 'zijvakje' zoals ik het dan maar noem (ter verduidelijking: de witte toer, steeds de middelste), enkel een zijcluster. (3 stokjes, 1 losse)
Volgens de instructie video moest het zo :D
pi_100245766
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 augustus 2011 20:50 schreef Dottey het volgende:

[..]

Volgens de instructie video moest het zo :D
link? :D
pi_100245778
zal straks eens anders proberen :D
pi_100245867
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 augustus 2011 20:50 schreef Mirjam het volgende:

[..]

link? :D
oh.. heb ik niet meer. was aan het doorklikken en toen kwam ik daar op :P maar heb hem al gesloten. Als ik hem weer eens tegen kom zal ik hem wegzetten.. een of ander vrouwtje in een wolwinkel uit Amerika deed het voor ^^
pi_100246055
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 augustus 2011 20:52 schreef Dottey het volgende:

[..]

oh.. heb ik niet meer. was aan het doorklikken en toen kwam ik daar op :P maar heb hem al gesloten. Als ik hem weer eens tegen kom zal ik hem wegzetten.. een of ander vrouwtje in een wolwinkel uit Amerika deed het voor ^^
voor grannysquares vind ik deze altijd heel leerzaam:
http://quiltkat.web-log.n(...)-granny-square-1.pdf
pi_100246179
Vet! Hij is idd iets anders. Ik ga deze pogen :D

*O* *O*

vind het nu al leuk :9
pi_100246300
Oh Lama en Schildpadje! Respect!

Die granny is inderdaad met hoekclusters op de rechte zijden. Even dooroefenen en dan komt het helemaal goed!
pi_100248393
_O_
  dinsdag 2 augustus 2011 @ 21:59:03 #204
85632 NijntjesUk
Nijntje is 'n uk..
pi_100249012
@ Ynske, dat is de loop stitch.
Zie >
Edit: Bedankt voor alle leuke reacties! *O* Ben er zelf ook erg blij mee :D
pi_100249130

stukken beter :9

dinsdag 2 augustus 2011 @ 22:04:08 #206
85632 NijntjesUk
Nijntje is 'n uk..
pi_100249263
Ziet er een stuk beter uit!
Ik blijf het knap vinden, squares haken. Heb me er nog niet aan gewaagd.
pi_100249484
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 augustus 2011 22:04 schreef NijntjesUk het volgende:
Ziet er een stuk beter uit!
is het eerste wat ik doe :D
wat doe jij dan?
pi_100249515
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 augustus 2011 22:01 schreef Dottey het volgende:
[ afbeelding ]

[ afbeelding ]
idd veel beter :) heb je bij de witte rijen 2 lossen per hoek gedaan? bij de tussen-stukken moet je maar 1 losse doen, maar in de hoeken 2 omdat er ook een hoekcluster inkomt (het dubbele van een normaal kluster).
pi_100249799
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 augustus 2011 22:04 schreef NijntjesUk het volgende:

Oh, die zijn juist heel makkelijk! Werkt als een soort rustgevende mantra. Heerlijk om te doen, gedachteloos...
pi_100249800
quote:
6s.gif Op dinsdag 2 augustus 2011 22:09 schreef kirsten. het volgende:

[..]

idd veel beter :) heb je bij de witte rijen 2 lossen per hoek gedaan? bij de tussen-stukken moet je maar 1 losse doen, maar in de hoeken 2 omdat er ook een hoekcluster inkomt (het dubbele van een normaal kluster).
:Y

alleen nu de stokjes nog een beetje van gelijke afmeting in de vingers krijgen.. gaat best wel snel nu eigenlijk *O*
  dinsdag 2 augustus 2011 @ 22:15:24 #211
85632 NijntjesUk
Nijntje is 'n uk..
pi_100249805
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 augustus 2011 22:09 schreef Dottey het volgende:

[..]

is het eerste wat ik doe :D
wat doe jij dan?
Zie de lama op de vorige pagina! Ik ben begonnen met amigurumi (beestjes) en dat doe ik nog steeds. :)
pi_100250054
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 augustus 2011 22:15 schreef NijntjesUk het volgende:

[..]

Zie de lama op de vorige pagina! Ik ben begonnen met amigurumi (beestjes) en dat doe ik nog steeds. :)
dat is je eerste ding? MIJN HEMEL... ik dacht dat dit juist veel makkelijker was om te starten!! Die lama en en die schapen enzo zijn zooooooooo cute O+

donderdagavond even een uurtje naar mijn moeder toe. Die is altijd rete handig met alles waar draad in verwerkt worden moet. Misschien dat ze me nog even snel wat truukjes kan leren :D
  dinsdag 2 augustus 2011 @ 22:25:57 #213
85632 NijntjesUk
Nijntje is 'n uk..
pi_100250312
Oh neeeeeeeeeeeeeeeeeee, das zeker niet mn eerste ding!!
Absoluut niet zelfs haha.
Heb je een Ravelry account? Ik heet daar NijntjeNL en daar staan ook foto's van andere projectjes op.
pi_100250346
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 augustus 2011 22:25 schreef NijntjesUk het volgende:
Oh neeeeeeeeeeeeeeeeeee, das zeker niet mn eerste ding!!
Absoluut niet zelfs haha.
Heb je een Ravelry account? Ik heet daar hetzelfde als hier en daar staan ook foto's van andere projectjes op.
een wattes? :D
pi_100250849
ik vind het echt cool.... heb al een mini deken voor mijn grote teen O+

nu dit nog wel een jaar gaat duren 8-) Wat zijn jullie allemaal voor leuke projecten gestart?
  dinsdag 2 augustus 2011 @ 22:36:27 #216
85632 NijntjesUk
Nijntje is 'n uk..
pi_100250861
Ravelry is een website waarop je heel veel patronen vindt, zowel gratis als betaald. Ook vind je er verschillende fora en kun je je eigen projectjes bijhouden (en je voorraad wol bijv).Zie: www.ravelry.com
pi_100251432
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 augustus 2011 22:01 schreef Dottey het volgende:
[ afbeelding ]

[ afbeelding ]
woehoe! *O*
  dinsdag 2 augustus 2011 @ 23:04:50 #218
312047 EsseEi
groot klein meisje
pi_100252184
ohhhh de lama is gaaf! :D:D

En lyssa dat beestje voor Yachiru is poepig :D

Dottey goed hoor voor eerste dingen :D (en sowieso) :D ik ben begonnen met amigurumi's...hou niet zo van dekentjes haken en makkelijk beginnen (en for some reason heb ik dus in 5 minuten leren haken, even snel voor ik van mn ouders weer terug ging naar mn kamer, op het nippertje: OH JA dat zou je me nog leren)
en als antwoord op je vraag: ik ben bezig met een reuze koe maken, volgens het patroon van Stella van Christel Krukkert (google maar of op ravelry) en dan met 3 dubbele draad, wordt huge! voor mn nichtje (kindje van zus) die vandaag 1 is geworden :D
Moet zaterdag af zijn maar mag nog wel ff doorhaken dan! heb gelukkig vrij deze week ;) (al moet vriendje ook aandacht :D:D)

Oh en je MOET ravelry nemen, het is geweldig en je wordt verslaafd enzo!
Mijn naam is daar epsiej :)
pi_100252228
Wat een gave lama! Ik vind het maar knap die beestjes.. hier gewoon nog recht toe rechtaan..

Dottey ook al goed bezig, hier ook slechts een beginnende haakster.. nog met regelmaat scheef enzo, maar hee: ik vind het leuk!!

Vanmiddag had ik slechts een kwartiertje tijd om met mijn ene project wat nog steeds niet klaar is bezig te zijn.. ben nu echt met de laatste loodjes bezig, maar ja, kinderen en huishouden vragen ook mijn aandacht ;)
pi_100252603
Hij gaat eigenlijk best recht :P
Verbazing! Ik ben er nog niet aan uit wat het gaat worden een deken of een pannelap :D

EsseEi is dat die koe van een meter? :D Hoeveel wol zit er al in? :D
pi_100252697
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 augustus 2011 23:05 schreef Klaproosje het volgende:
Wat een gave lama! Ik vind het maar knap die beestjes.. hier gewoon nog recht toe rechtaan..

Dottey ook al goed bezig, hier ook slechts een beginnende haakster.. nog met regelmaat scheef enzo, maar hee: ik vind het leuk!!

Vanmiddag had ik slechts een kwartiertje tijd om met mijn ene project wat nog steeds niet klaar is bezig te zijn.. ben nu echt met de laatste loodjes bezig, maar ja, kinderen en huishouden vragen ook mijn aandacht ;)
Doe twee toeren per kleur. Gaat idd wel aardig. Heb ik al wat voorbij zien schuiven van jouw rechtaantoe? ^^
pi_100254164
Lama!!! Shaun!!! Lief klein beetsje waarvan ik de naam vergeet!! O+ O+ supertof!
Kwak
pi_100255366
laatste spam update :@

maar ik ben gewoon rete enthousiast.. Met kramp in mijn vingers ga ik nu lekker slapen! Zal topic in de gaten blijven houden! :9
Slaap lekker allemaal :z :*
  woensdag 3 augustus 2011 @ 00:17:00 #224
306043 tomaat52
Hallo Boppers!
pi_100255522
quote:
0s.gif Op woensdag 3 augustus 2011 00:12 schreef Dottey het volgende:
laatste spam update :@
[ afbeelding ]

maar ik ben gewoon rete enthousiast.. Met kramp in mijn vingers ga ik nu lekker slapen! Zal topic in de gaten blijven houden! :9
Slaap lekker allemaal :z :*
Maak 'm wel 2 persoons he. *;
_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '@_
pi_100255718
quote:
10s.gif Op woensdag 3 augustus 2011 00:17 schreef tomaat52 het volgende:

[..]

2 persoons pannelap :P
:*
pi_100256657
quote:
10s.gif Op woensdag 3 augustus 2011 00:17 schreef tomaat52 het volgende:

[..]

Heb ik ook net gedaan. Een exemplaar van 2x2 meter. Dan ben je het wel zat hoor! Die toeren duren dan wel heel lang, maar een voordeel is dat je lekke rtijdens het haken onder de deken weg kan kruipen,... ;)
pi_100259924
quote:
3s.gif Op woensdag 3 augustus 2011 00:53 schreef crochetwitch het volgende:

[..]

Heb ik ook net gedaan. Een exemplaar van 2x2 meter. Dan ben je het wel zat hoor! Die toeren duren dan wel heel lang, maar een voordeel is dat je lekke rtijdens het haken onder de deken weg kan kruipen,... ;)
ik heb me ruk geslapen... heb heel de nacht liggen tellen...een stokje, twee stokjes... denk dat het een kussensloop gaat worden voor op de bank. Wil op de 8trkant dan de diagonale strepen maken :D effe wat anders :D
  woensdag 3 augustus 2011 @ 07:27:57 #228
170377 Beetlebum
freelance alcoholist
pi_100260030
Damn!! ik weet echt niet hoe ik in dit topic terecht ben gekomen maar ik had dus echt een verkeerd beeld bij haken!

Wat een toffe (mag dat woord nog) dingen maken jullie!

Is het fout dat ik $-tekens zie?
Niet iedereen is slim genoeg om z'n eigen domheid te bevatten...
pi_100260441
wauww die lama!!! Ik moet echt aan mn patroon van delicious crochet beginnen!
En dat schildpadje is echt zo cute!!!!

Die granny is goed gelukt!!
  Moderator woensdag 3 augustus 2011 @ 08:34:09 #230
155227 crew  Guppy
dus
pi_100260479
quote:
0s.gif Op woensdag 3 augustus 2011 07:27 schreef Beetlebum het volgende:
Damn!! ik weet echt niet hoe ik in dit topic terecht ben gekomen maar ik had dus echt een verkeerd beeld bij haken!

Niet direct fout, maar op patronen die je download zit copyright en die haaksels mag je dus niet zomaar verkopen. Alleen als je het zelf ontworpen hebt, dacht ik. Maar veel dingen hier zijn ook eigen ontwerp :Y
  woensdag 3 augustus 2011 @ 08:54:54 #231
312047 EsseEi
groot klein meisje
pi_100260742
Dottey de koe wordt een halve meter ;) (alsnog errug groot ;))
zitten nu al bijna 3 bollen Saskia van Wibra in, nog 3 erbij gekocht, voor de poten enzo.
En tja de rest (snuit, uiers, vlekken) zullen geen hele bollen zijn :P

Wat een leuke reactie Beetlebum :D
pi_100260951
quote:
0s.gif Op woensdag 3 augustus 2011 08:54 schreef EsseEi het volgende:
Dottey de koe wordt een halve meter ;) (alsnog errug groot ;))
zitten nu al bijna 3 bollen Saskia van Wibra in, nog 3 erbij gekocht, voor de poten enzo.
En tja de rest (snuit, uiers, vlekken) zullen geen hele bollen zijn :P

Wat een leuke reactie Beetlebum :D
Een halve meter Nog steeds mega groot ben stik benieuwd. Dat is de lengte of de hoogte trouwens? :P
pi_100261036
quote:
0s.gif Op woensdag 3 augustus 2011 07:27 schreef Beetlebum het volgende:

open gemaakt.. omdat je wilde haken :P ;)
pi_100261126
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 augustus 2011 23:15 schreef Dottey het volgende:

[..]

Doe twee toeren per kleur. Gaat idd wel aardig. Heb ik al wat voorbij zien schuiven van jouw rechtaantoe? ^^
Als je op mijn blog kijkt, daar staan ze allemaal :)

[ Bericht 4% gewijzigd door Klaproosje op 03-08-2011 09:29:20 (tikfout) ]
pi_100261196
Haha toffe reactie van beetlebum! :D
pi_100261249
moet je ook even op oudere berichten klikken..
pi_100264861
Leuke Amineko's Crochetwitch! Vind de kleurtjes van die grote erg mooi! :D

Love the Lama! O+ O+ Echt schitterend!

Wat een schattig schildpadje Lyssa! O+

Mooie granny Dottey! ^O^ Vooral ook voor een eerste granny!

Ik ben maar weer verder gegaan in het eerste boekje van Christel Krukkert, ben nu bezig met Frits (het zeepaardje). Ik kan me er niet goed toe zetten om met Karel de Kikker verder te gaan... :{ Na die olifant van Delicious Crochet, waar ik best lang mee bezig ben geweest, heb ik nu meer zin in projectjes die wat sneller klaar zijn.
  woensdag 3 augustus 2011 @ 12:15:45 #238
312047 EsseEi
groot klein meisje
pi_100265953
ohh die amineko's was ik ook nog vergeten te noemen! gaaf wel zo'n hele club! Nog steeds niet zat om ze te haken???

zijn er hier trouwens mensen die veiligheidsoogjes gebruiken op knuffels die ook echt voor 1-jarige bedoeld zijn?? ik durf dat toch niet helemaal

vandaag proberen heeeel eind op te schieten met de reuze koe
  woensdag 3 augustus 2011 @ 12:22:08 #239
85632 NijntjesUk
Nijntje is 'n uk..
pi_100266199
Ik durf dat ook niet. Borduur alles eigenlijk. Zelfs voor kindjes van 3-5 jaar ben ik er huiverig voor.
  woensdag 3 augustus 2011 @ 12:23:03 #240
312047 EsseEi
groot klein meisje
pi_100266226
haha ja precies ik ook hoor dan :) ik neem alleen veiligheidsoogjes als het voor mezelf of andere volwassenen is ;) of kinderen van 10 ofzo
pi_100266460
ooh ja die amineko's was ik ook vergeten te noemen. Die grote is echt geweldig!

Ik gebruik ze zelf wel voor kleine kinderen. Ik moest er namelijk laatst 1 los halen omdat ik m niet goed vond zitten en heb daar 2 tangen voor nodig gehad en heb mezelf zeer gedaan dus ik ga ervanuit dat een kleine ze niet los kan krijgen.
  woensdag 3 augustus 2011 @ 12:33:19 #242
85632 NijntjesUk
Nijntje is 'n uk..
pi_100266582
En toch durf ik het dan niet. Ik = muts.
Heb voor Puck de papegaai plakoogjes gebruikt. Die was toch voor mn oma en ik ging er vanuit dat zij ze er niet vanaf zou pulken ;)
pi_100274557
Die lama is gaaf! *ooit hoop ik dat ook te kunnen..*

Gister nog wel het hoofdje van het eendje afgemaakt door de snavel en oogjes erop te maken. Hij heeft nu een fikse onderbeet en ogen in z'n voorhoofd. :) vandaag nog niet aan haken toegekomen (of herstelwerkzaamheden aan het hoofd)maar dat vind m'n overbelaste pink wel fijn.. (topsportblessure)
pi_100277119
foto!!
  woensdag 3 augustus 2011 @ 17:03:56 #245
262052 TaMieke
Bah-a-la-la-la-la-la
pi_100277376
Ben alweer op de helft van mijn 2e uiltje...precies dezelfde kleuren, maar deze keer voor mijn nichtje. Ben het knuffeldoekje ff zat...schiet niet hard genoeg op (ook al hoef ik nog maar anderhalve rij stokjes, maar dat het hoofdje en de oren nog).
Hoop vandaag nog het lijfje van het uiltje af te krijgen en dan vrijdag de rest afmaken en dan weer verder aan het knuffeldoekje of alvast een beginnetje maken aan de granny tas voor mijn moeder......
  woensdag 3 augustus 2011 @ 17:16:54 #246
170377 Beetlebum
freelance alcoholist
pi_100277887
quote:
1s.gif Op woensdag 3 augustus 2011 08:34 schreef Guppyfriend het volgende:

[..]

Niet direct fout, maar op patronen die je download zit copyright en die haaksels mag je dus niet zomaar verkopen. Alleen als je het zelf ontworpen hebt, dacht ik. Maar veel dingen hier zijn ook eigen ontwerp :Y
aah ok.. maar hoe dan ook nog steeds erg knap!

quote:
0s.gif Op woensdag 3 augustus 2011 09:18 schreef Dottey het volgende:

[..]

open gemaakt.. omdat je wilde haken :P ;)
haha nee daar heb ik echt de aandachtspanne niet voor...
denk dat ik 't opende bij active topics omdat er gisternacht geen zak te beleven viel op fok...
maar ben blij verrast.

helaas is haken echt niets voor mij om te gaan doen haha
pi_100279123
quote:
0s.gif Op woensdag 3 augustus 2011 16:00 schreef zouzomaarkunnen het volgende:
Die lama is gaaf! *ooit hoop ik dat ook te kunnen..*

Hij heeft nu een fikse onderbeet en ogen in z'n voorhoofd. :)
:D
pi_100279165
quote:
0s.gif Op woensdag 3 augustus 2011 17:16 schreef Beetlebum het volgende:

[..]

aah ok.. maar hoe dan ook nog steeds erg knap!

[..]

haha nee daar heb ik echt de aandachtspanne niet voor...
denk dat ik 't opende bij active topics omdat er gisternacht geen zak te beleven viel op fok...
maar ben blij verrast.

helaas is haken echt niets voor mij om te gaan doen haha
bestellingen plaatsen dus :P
  woensdag 3 augustus 2011 @ 17:53:21 #249
312047 EsseEi
groot klein meisje
pi_100279290
hmpf een hele fijne dreigbrief van de uni gooit roet in het heel hard door haken aan de koe!
De snuit is nu wel af, en twee poten :) maar moest toen een motivatiebrief/verslag maken, en die nog 10 keer gaan herzien enzo. bluhhhh baalbaalbaal.
Nu eten, vanavond verder haken
  woensdag 3 augustus 2011 @ 18:02:16 #250
170377 Beetlebum
freelance alcoholist
pi_100279691
quote:
0s.gif Op woensdag 3 augustus 2011 17:50 schreef Dottey het volgende:

[..]

bestellingen plaatsen dus :P
zouden jullie een leguaan kunnen haken?
  woensdag 3 augustus 2011 @ 18:14:38 #251
199256 kwiwi
de enige echte.
pi_100280185
quote:
0s.gif Op woensdag 3 augustus 2011 18:02 schreef Beetlebum het volgende:

[..]

zouden jullie een leguaan kunnen haken?
Zoiets? :P (wellicht met andere kleurtjes dan)
  woensdag 3 augustus 2011 @ 18:18:36 #252
170377 Beetlebum
freelance alcoholist
pi_100280318
quote:
0s.gif Op woensdag 3 augustus 2011 18:14 schreef kwiwi het volgende:

[..]

[ afbeelding ]
ja maar dan met verschillende tinten groen en kleiner...
denk aan sleutelhangerformaat of kleine knuffel.

en een echte leguaan heeft vaak ook 'stekels' op z'n kop.
:)
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie woensdag 3 augustus 2011 @ 18:19:21 #253
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_100280353
Today is life -

Dale Carnegie
  woensdag 3 augustus 2011 @ 18:20:41 #254
170377 Beetlebum
freelance alcoholist
pi_100280398
quote:
0s.gif Op woensdag 3 augustus 2011 18:19 schreef Ynske het volgende:
[ afbeelding ]
ja die is echt super!

bedoelde met stekels op z'n kop trouwens niet helemaal op z'n kop maar wel iets verder dan bij die gekleurde.
pi_100280749
Oh, die groene leguaan! Daar zou ik iemand heel blij mee kunnen maken. Iemand een patroon?
pi_100280753
quote:
0s.gif Op woensdag 3 augustus 2011 18:14 schreef kwiwi het volgende:

[..]

[ afbeelding ]
:D
  woensdag 3 augustus 2011 @ 19:14:26 #257
312047 EsseEi
groot klein meisje
pi_100282378
of deze leguaan:

die is wel zonder stekels :P
pi_100282777
quote:
0s.gif Op woensdag 3 augustus 2011 19:14 schreef EsseEi het volgende:
of deze leguaan:
[ afbeelding ]

O+ O+ O+
pi_100283057
Ah die is lief..

Kan niet vaak genoeg zeggen hoe knap ik het vindt hoe jullie die dingen haken hoor...
pi_100283085
Zie nu dat die eerste een handpop is!
  woensdag 3 augustus 2011 @ 19:38:02 #261
312047 EsseEi
groot klein meisje
pi_100283364
dat plaatje is die van Christel Krukkert hoor ;)
dit is de mijne:
pi_100283543
Dat is toch dezelfde :Y Cute.. leuk voor m'n zwager! Maar ik ga hem niet maken :W
  woensdag 3 augustus 2011 @ 19:55:23 #263
170377 Beetlebum
freelance alcoholist
pi_100284094
quote:
0s.gif Op woensdag 3 augustus 2011 19:14 schreef EsseEi het volgende:
of deze leguaan:
[ afbeelding ]

haha rare leguaan, of komt dat omdat 't een kameleon is :P
wel erg leuk!
  woensdag 3 augustus 2011 @ 19:57:33 #264
262052 TaMieke
Bah-a-la-la-la-la-la
pi_100284188
Ik heb net besloten dat ik geen 2e snoezel wil maken.....maar ik wil wel iets maken voor het kindjes van mijn vriends andere collega......Heeft er iemand een idee voor een soort gelijk haaksel?
Ik heb al gekeken naar knuffels van bijv Christel Krukkert maar die zijn dan weer direct heel groot...en wil geen onderscheid maken zeg maar :@ en het moet natuurlijk leuk zijn voor de kleine...
pi_100287382
quote:
0s.gif Op woensdag 3 augustus 2011 19:57 schreef Tyler-Girl het volgende:
Ik heb net besloten dat ik geen 2e snoezel wil maken.....maar ik wil wel iets maken voor het kindjes van mijn vriends andere collega......Heeft er iemand een idee voor een soort gelijk haaksel?
Ik heb al gekeken naar knuffels van bijv Christel Krukkert maar die zijn dan weer direct heel groot...en wil geen onderscheid maken zeg maar :@ en het moet natuurlijk leuk zijn voor de kleine...
een schattig beertje?
pi_100289597
tasje voor mn buurmeisje van bijna 3 is af O+ ik vind m heel leuk geworden... (er zit nu even wol in om te laten zien hoe hij er gevuld uitziet)

Kleur is in t echt iets minder fel, maar komt in de buurt

betere foto (zonder gek hoekje aan de onderkant)

Kwak
pi_100291901
Hij is erg leuk kwakz0r!! O+
pi_100292950
Schattige tas! Complimenten! Het meisje zal daar wel heel blij mee zijn!
pi_100293484
dank! heb t geimproviseerd, maar dit model is wel eentje om te onthouden :Y
Kwak
  woensdag 3 augustus 2011 @ 23:00:46 #270
312047 EsseEi
groot klein meisje
pi_100293992
oeeh schattig tasje Kwakz! :D

ik hoef alleen nog vlekken, 2 oren en 1 poot van de koe ^^ oh en uiers natuurlijk
maar nu heb ik ongeveer een blaar op mn duim :P
pi_100295038
quote:
0s.gif Op woensdag 3 augustus 2011 19:55 schreef Beetlebum het volgende:

[..]

haha rare leguaan, of komt dat omdat 't een kameleon is :P
wel erg leuk!
dit was ook mijn idee :P
pi_100295088
aaaahhhhhhhh wat een leuke tas!!
  woensdag 3 augustus 2011 @ 23:29:17 #273
312047 EsseEi
groot klein meisje
pi_100295418
uh ja het is inderdaad een kameleon, blond enzo :P
  donderdag 4 augustus 2011 @ 00:01:37 #274
262052 TaMieke
Bah-a-la-la-la-la-la
pi_100297054
Wat een schattig tasje.....die gaat zeker in de smaak vallen ^O^

quote:
6s.gif Op woensdag 3 augustus 2011 21:03 schreef kirsten. het volgende:

[..]

een schattig beertje?
Ja een beertje is ook leuk. Heb al gekeken voor de Lavender Bunny....maar ben bang dat die te groot wordt......
Ik wil gewoon iets schattigs dat iets groter is dan een gemiddelde ami maar kleiner als een hele grote knuffel ;) :P
pi_100302977
Gave tas kwakz0r!

Tyler-girl, misschien iets van de site van garnstudio? Daarop staat bv wel een konijn of schildpad, niet al te groot.
Maar de lavender bunny is dus wel vrij groot? Ik was begonnen met het hoofd maar gestopt omdat ik dacht dat het meer een 'giant bunny' werd.
pi_100303504

Ik heb gisteravond snel dit uiltje gemaakt voor een collega.
  Moderator donderdag 4 augustus 2011 @ 08:11:52 #277
155227 crew  Guppy
dus
pi_100303693
Wat een leukerd!!

Lyssa, jij hebt toch ook wel eens een varkentje gemaakt? M'n collega noemen we altijd piggy (don't ask) en nu wil ik voor haar een varkentje maken :D heb jij daar nog een patroon van?
pi_100304377
Dat tasje!!! Mag ik in jip en janneke taal daar een beschrijving van hoe je die maakt?? Die vind ik echt te lief voor mijn jongste die op het punt staat te gaan lopen O+ O+ O+
Die heb je echt snel klaar ook hè!

Leuke uil ook!

Vandaag weer geen tijd, gelukkig ga ik volgende week op vakantie.. Nog even bedenken of ik wibra katoen mee wil of duurdere..
pi_100304573
@guppy dat was mijn eigen patroon zelfs ;) http://www.ravelry.com/patterns/library/pig-keychain dat is ook een sleutelhanger. Maar je hebt ook wel grotere varkenstjes hoor.
  donderdag 4 augustus 2011 @ 09:50:42 #280
312047 EsseEi
groot klein meisje
pi_100305182
Tylergirl wat vind je van dit konijntje :) is volgens mij wel leuk maatje.
pi_100307778
quote:
0s.gif Op donderdag 4 augustus 2011 09:50 schreef EsseEi het volgende:
Tylergirl wat vind je van dit konijntje :) is volgens mij wel leuk maatje.
Die is echter wel wat lastig kindproof te maken. Veel losse onderdelen die maar met een klein stukje aan elkaar verbonden zijn.

Wat vind je van deze dan: http://www.ravelry.com/patterns/library/pig-keychain die kan je redelijk stevig aan elkaar haken.
pi_100308771
Ik denk dat die te klein is voor een kindje, in verband met verstikkingsgevaar.

Uit mijn favorieten in Ravelry lijken deze me wel geschikt:
Deze schildpad doet het vaak goed
Deze is gaaf maar wel groot
Idem
Leuke giraffe: http://www.ravelry.com/patterns/library/gigi-giraf
En een konijntje: http://www.ravelry.com/patterns/library/baby-snow-bunny
  Moderator donderdag 4 augustus 2011 @ 12:47:20 #283
155227 crew  Guppy
dus
pi_100310131
quote:
0s.gif Op donderdag 4 augustus 2011 09:22 schreef Lyssa het volgende:
@guppy dat was mijn eigen patroon zelfs ;) http://www.ravelry.com/patterns/library/pig-keychain dat is ook een sleutelhanger. Maar je hebt ook wel grotere varkenstjes hoor.
Maar deze maat is precies goed :Y ik ga er van het weekend eens voor zitten
pi_100310464
quote:
0s.gif Op donderdag 4 augustus 2011 09:11 schreef Klaproosje het volgende:
Dat tasje!!! Mag ik in jip en janneke taal daar een beschrijving van hoe je die maakt?? Die vind ik echt te lief voor mijn jongste die op het punt staat te gaan lopen O+ O+ O+
Die heb je echt snel klaar ook hè!

Leuke uil ook!

Vandaag weer geen tijd, gelukkig ga ik volgende week op vakantie.. Nog even bedenken of ik wibra katoen mee wil of duurdere..
ik ga t proberen

voor de tas heb ik steeds van kleur gewisseld, dat kun je zelf bedenken of in 1 kleur doen.
1. maak een ketting van lossen in de breedte die je de tas wilt hebben.
2. haak vanaf het tweede lusje achter de naald steeds in 1 helft van het V'tje met een vaste, en ga terug langs de andere kant, dus door de andere helft van het V'tje.
3. Je kunt nu rondom haken met vasten, als je wilt kun je wat meerderen aan de hoeken om een soort ovaal te maken, je kunt ook direct al omhoog gaan door hetzelfde aantal steken te houden.
4. Haak tot de hoogte die je wilt, haak dan een halve ronde (op 3 steken na, dan is er ruimte om het bandje vast te maken straks). Keer je werk en haak terug tot ook 3 steken van de kant. Je hebt nu de flap begonnen.
5. de flap haak je heen en weer met vasten. Wat ik heb gedaan is in het begin een poosje meerderen, daarna minderen zodat je een flap krijgt die goed bij t tasje past.

voorbeeld:
quote:
R1: alles vaste
R2: 1 vaste, 2 vaste in de volgende, x vasten, 2 vasten in de een na laatste steek, 1 vaste in de laatste steek.
R3: alle vasten gewoon haken
R4 = R2
R5 = R3
na een poosje minder snel meerderen: bijvoorbeeld een ronde meerderen, twee gewoon haken
daarna: een paar rondes gewoon heen en weer met vasten
daarna: minderen over 4 of 6 rondes, tussendoor zes steken overslaan en een ketting van 6 lossen om een knoopsgat te maken, en ten slotte steeds een steek overslaan aan de zijkant om hem mooi af te laten lopen.
Dat stuk heb ik t meeste op gevoel gedaan, sorry!

Band:
Ik heb de band vastgehaakt aan de tas, aan 6 of 7 steken naast de flap, daarna een poosje heen en weer haken, en uiteindelijk weer vastgemaakt aan de andere kant.

Decoratie: ik heb de randen versierd met een ketting van lossen, maakt de band ook steviger.
De aardbeien heb ik geimproviseerd, gewoon heen en weer haken en meerderen en minderen tot t de vorm van een aardbei heeft. De knoop is een soort plat balletje, goed vastegnaaid....

Sorry! ben niet goed in patronen schrijven, heb echt maar wat gedaan soms en niet geteld ofzo...
Kwak
  donderdag 4 augustus 2011 @ 13:51:37 #285
12765 Tan
 Isilindil Tasardur
pi_100312214
Dat uiltje O+

Mooie tas ook, wat is het materiaal dat je hebt gebruikt?
pi_100312681
quote:
0s.gif Op donderdag 4 augustus 2011 13:51 schreef Tan het volgende:
Dat uiltje O+

Mooie tas ook, wat is het materiaal dat je hebt gebruikt?
gewone simpele acryl. mix van zeeman, wibra en bolletjes OnLine prima Linie 50.
Kwak
pi_100312717
ow ik kan nog echt geen patronen lezen :P
pi_100313071
Zo, daar snap ik ook niet zoveel van. :D Met name dat 1e stukje. Bij losse heb je toch eerst maar 1 lusje?

Heb het lijfje van het eendje weer af, straks even vullen en dan maar eens kijken of het er op lijkt..
pi_100313121
quote:
0s.gif Op donderdag 4 augustus 2011 14:19 schreef zouzomaarkunnen het volgende:
Zo, daar snap ik ook niet zoveel van. :D Met name dat 1e stukje. Bij losse heb je toch eerst maar 1 lusje?

Heb het lijfje van het eendje weer af, straks even vullen en dan maar eens kijken of het er op lijkt..
nee, elk kettingkje heeft een Vtje aan de voorkant en een bobbeltje aan de achterkant. :Y
Kwak
  donderdag 4 augustus 2011 @ 14:21:02 #290
199256 kwiwi
de enige echte.
pi_100313143
quote:
0s.gif Op donderdag 4 augustus 2011 14:19 schreef zouzomaarkunnen het volgende:

Nee ook bij lossen kun je door twee lusjes haken. Ik ga me niet wagen aan een uitleg trouwens, want ik denk dat het daar alleen maar onduidelijker van wordt :') Ben daar niet zo goed in :P
pi_100313673
Weer wat geleerd, dat probeer ik andere x dan wel te snappen. ik ben al blij dat ik de basis redelijk onder de knie heb! :P
pi_100313849
ik ben begonnen aan de geschulpte rand van m'n babydekentje, wat een rotklus is dat zeg :D :@
pi_100314169
Dank je evengoed!! zet hem in words :) moet eerst mijn andere project af maken..
  donderdag 4 augustus 2011 @ 15:49:31 #294
73348 mmascha
Restaurant Odell
pi_100316523
Saaie tas:

+

=

Hippe tas! :D Ik had ze op een blog voorbij zien komen met een lapje erop genaaid. Ik dacht: dat kan ik ook haken!

Wat een lieve dingetjes maak jij toch Lyssa!
En een heel tof tasje van Kwakz!
Bij Hoevelaken rechtsaf.
  donderdag 4 augustus 2011 @ 15:50:40 #295
199256 kwiwi
de enige echte.
pi_100316574
quote:
0s.gif Op donderdag 4 augustus 2011 15:49 schreef mmascha het volgende:
Saaie tas:
[ afbeelding ]
+
[ afbeelding ]
=
[ afbeelding ]
Hippe tas! :D Ik had ze op een blog voorbij zien komen met een lapje erop genaaid. Ik dacht: dat kan ik ook haken!

Wat een leuk idee :D En leuke tas!
  donderdag 4 augustus 2011 @ 15:51:53 #296
73348 mmascha
Restaurant Odell
pi_100316637
quote:
0s.gif Op donderdag 4 augustus 2011 15:50 schreef kwiwi het volgende:

[..]

Wat een leuk idee :D En leuke tas!
Tas is van de AH. Ik heb um al een hele tijd. Maar nu kan ik ze niet meer vinden ;(
Bij Hoevelaken rechtsaf.
  donderdag 4 augustus 2011 @ 15:53:13 #297
199256 kwiwi
de enige echte.
pi_100316687
quote:
0s.gif Op donderdag 4 augustus 2011 15:51 schreef mmascha het volgende:

[..]

Tas is van de AH. Ik heb um al een hele tijd. Maar nu kan ik ze niet meer vinden ;(
O jammer.. -O- Ik wou al zeggen dan ga ik er ook even zo eentje halen en wat leuks op maken :@
  donderdag 4 augustus 2011 @ 16:14:17 #298
312047 EsseEi
groot klein meisje
pi_100317536
ohhh die tas is gaaf!!! Heb ze vaak gezien (op straat enzo) maar dat is echt een tof idee! :D
pi_100317746
quote:
Saaie tas:
[ afbeelding ]
+
[ afbeelding ]
=
[ afbeelding ]

Ik houd helemaal niet van granny squares, maar deze vind ik oprecht leuk!
pi_100318932
quote:
Saaie tas:
[ afbeelding ]
+
[ afbeelding ]
=
[ afbeelding ]

:o geweldig ^O^
pi_100319251
quote:
Saaie tas:
[ afbeelding ]
+
[ afbeelding ]
=
[ afbeelding ]

WAT LEUK!!!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')