Dan bestel je ze toch op internet?quote:Op vrijdag 29 juli 2011 17:31 schreef Dottey het volgende:
Ik heb zelf nog steeds geen haaknaalden gevonden... sjught nadeel van in een klein dorp wonen. Zal er echt tegen aan moeten lopen ben ik bang. Heb teveel ideeen om te starten ^ ^
vreselijk ^ ^ ,nu maar eerst wat breiwerk afmaken
Ik ben daar niet zo vanquote:
Waarom niet? Bij bijvoorbeeld hobbydoos kun je ze thuis laten bezorgen, maar ook op afspraak ophalen als je het anders niet vertrouwd o.i.d.quote:
why not?quote:
ik houd gewoon niet zo van online winkelenquote:Op vrijdag 29 juli 2011 17:35 schreef kwiwi het volgende:
[..]
Waarom niet? Bij bijvoorbeeld hobbydoos kun je ze thuis laten bezorgen, maar ook op afspraak ophalen als je het anders niet vertrouwd o.i.d.
Ow, oke. Dat kanquote:Op vrijdag 29 juli 2011 17:52 schreef Dottey het volgende:
[..]
ik houd gewoon niet zo van online winkelen
Ik houd eigenlijk helemaal niet van winkelen ^^ maar soms moet je ^^quote:Op vrijdag 29 juli 2011 17:53 schreef kwiwi het volgende:
[..]
Ow, oke. Dat kanIk hou wel van het gemak en het grote aanbod moet ik zeggen
ja ik probeerde mijn mams al te bellenquote:Op vrijdag 29 juli 2011 18:33 schreef MissN het volgende:
haha dan kom je ook nooit aan haaknaalden...
misschien bij je oma (als je die hebt)
Deze vond ik dus nog in het oude topic. Dat heb ik ook eens gehad en weet je wat als je een beetje peutert kun je dus het knoopje aan het begin van je streng lossen lospeuteren en dan uithalen tot waar je ben geëindigd met de vasten als je begrijpt wat ik bedoel. Dan heb je alleen een wat langer draadje aan het begin van je werk zitten.......quote:Op donderdag 28 juli 2011 22:29 schreef annelotje het volgende:
Wat n leuke dingen. Die angrybirds op n rijtje!
Mooie granny's voor een tas en een schattig uiltje.
Ik ben al n stuk met mn dekentje. Ik had wel veeeeel te veel lossen opgezet. Had het patroon van lucy gevolgd maar zij gebruikt denk ik dunner garen. Ik ga m nu maar breder maken ipv langer en nu komen de strepen dus in de lengte. Ik zal morgen een foto maken
Mijn eerste haaknaalden waren (ook) die van m'n moederquote:Op vrijdag 29 juli 2011 18:36 schreef Dottey het volgende:
[..]
ja ik probeerde mijn mams al te bellen
Die is leuk!quote:Op vrijdag 29 juli 2011 19:17 schreef kirsten. het volgende:
Ik ga aan deze tas beginnen zodra mijn phildar binnen is :
http://hakenenmeer.blogsp(...)-voor-de-granny.html
![]()
![]()
Hahahaquote:Op zaterdag 30 juli 2011 16:27 schreef MissN het volgende:
Straks raak je nog ingesneeuwd en kun je geen wol/katoen kopen! nou dan zou je daar maar mooi mee zitten.... nou dan ben jij iig voorzien*praat alles goed*
Dank je.quote:Op zaterdag 30 juli 2011 16:50 schreef Herfstblad het volgende:
Wat veel bolletjes! Ziet er gaaf uit!
Ik ben de tas in elkaar aan het zetten. Ik weet nog niet wat voor voering ik ga gebruiken, dus ik kan hierna even niet meer verder. Ik overweeg om aan de draak van Delicious Crochet te beginnen.
Om eerlijk te zijn klopt dat patroon niet helemaal. Daar kwam ik achter toen ik hem zelf een paar weken terug ging makenquote:Op zaterdag 30 juli 2011 14:28 schreef Guppyfriend het volgende:
Heel coole Kenny
Ik faal:
[ afbeelding ]
Geschreven patronen vind ik echt heel moeilijkGetekende patronen vind ik veel makkelijker te snappen. Ben toch meer visueel ingesteld, merk ik
Ik ga het straks nog eens proberen, eerst even de caviakooi verschonen
Dat zou tof zijn, want ik raak een beetje gefrustreerdquote:Op zaterdag 30 juli 2011 19:20 schreef SunshineFlower het volgende:
[..]
Om eerlijk te zijn klopt dat patroon niet helemaal. Daar kwam ik achter toen ik hem zelf een paar weken terug ging maken. Ik zit nu op mijn mobiel, maar als ik straks op mijn laptop ben zal ik is even voor je kijken
Even offtopic: wat voor cavia's heb je? Ik ben gek op cavia's
Ohh, tessels zijn geweldigquote:Op zaterdag 30 juli 2011 19:57 schreef Guppyfriend het volgende:
[..]
Dat zou tof zijn, want ik raak een beetje gefrustreerd
We hebben hier twee cavia-broertjes, het zijn 'tweedehandsjes', dus we weten niet precies hoe oud ze zijn en wat voor ras ze zijn. Waarschijnlijk zijn het Tessels, van die lange krullende haren krijgen ze![]()
In m'n fobo staan twee foto's van ze
M'n fobo is het Fok! Fotoboekquote:Op zaterdag 30 juli 2011 20:05 schreef SunshineFlower het volgende:
[..]
Ohh, tessels zijn geweldigMijn eigen cavia was een tesseltje, supper lief beestje
Heb nu mijn 2e pleegcavia zitten, een enorm schuwe gladhaar albino , waarvan ik verwacht dat hij nog wel is een rusje zou kunnen worden (hij heeft al een beetje zwarte oortjes...)
Ik ga is even voor je uitzoeken wat ik nou aan het patroon heb veranderd, waardoor die wel lukte. Als ik hem af heb post ik hem zo even voor je
ps. wat is eigenlijk een fobo? Ben nog niet zo bekend met al die termen hier![]()
Oh, hahaha. Ik zie nu pas dat het je al gelukt isquote:Op zaterdag 30 juli 2011 21:08 schreef Guppyfriend het volgende:
[..]
M'n fobo is het Fok! FotoboekDaar staan ook foto's van m'n caafjes in
Trouwens, ik heb het patroon nog eens doorgenomen en het stap voor stap nog eens geprobeerd. En kijk nou!
[ afbeelding ]
Da's beter!
Ooh, maar deze tips zijn ook heel nuttig!! Ik ga dat ook eens proberenquote:Op zaterdag 30 juli 2011 21:28 schreef SunshineFlower het volgende:
Ronde 1:
Als je de 3 vaste in 1 steek heb gemaakt, moet je goed opletten waar je je naald in steekt voor de volgende 5 vaste. Je hebt namelijk precies waar de begin draad zit een draad die je als steek kan zien, maar daar moet je niet je naald in steken, maar in de volgende. Dan doe je in de volgende 5 steken een vaste en in de steek daarop een halve vaste. Dus niet in de begin steek, want als je dan aan de volgende ronde gaat beginnen is je konijntje niet meer symetrisch.
Hier even een foto, je moet dus bij de groene pijl insteken, niet bij de rode
[ afbeelding ]
Ronde 2:
Als je de laatste 2 stokjes hebt gedaan, maak je niet in de volgende steek een halve vaste, maar in die steek daarop. Dan heeft hij een mooier ronder hoofd.
Oren:
Bij de oren: 6 losse, in de 2e losse van de haak een half stokje, in de volgende 4 steken een stokje, in de volgende steek in het konijn zijn hoofd een halve vaste doen (dus niet in die waar de 6 losse in zitten maar in die steek daarnaast.)
Dan voor het 2e oor: na de vorige halve vaste om het oor vast te maken in de steek daarnaast weer een halve vaste, 6 losse, in de 2e losse van de haak een half stokje, in de volgende 4 steken een stokje, in de volgende steek in het konijn zijn hoofd een halve vaste doen (dus niet in die waar de 6 losse in zitten maar in die steek daarnaast)
Dank jequote:Op zaterdag 30 juli 2011 21:29 schreef Kniertje22 het volgende:
Die lijkt al erg goed Guppy!
Leuke cavia's trouwens, maar ik ben meer onder de indruk van die mooie hoge hakken!![]()
Hij is leuk geworden hoor!!!quote:Op zaterdag 30 juli 2011 22:21 schreef Guppyfriend het volgende:
Mag ik nog even patsen met m'n konijntje?
[ afbeelding ]
Gevuld met, jawel, keukenrolbij gebrek aan beter. Oogjes en neusje zijn geborduurd, want ik had geen oogjes. Nog nooit een beestje gemaakt en zo
Ik ben er blij mee!
Ze hadden alle katoentjes voor 1,50 euro per bolletje van 50 gram. Van de Catania hadden ze helaas maar 4 kleurtjes.quote:Op zaterdag 30 juli 2011 22:05 schreef Klaproosje het volgende:
Kniertje die zak katoen!! was ik toch maar gegaan.. quanta costa?
die deken is echt hysterisch groot volgens mijquote:Op zaterdag 30 juli 2011 22:52 schreef crochetwitch het volgende:
Zo, ik ben net terug van de dubbele verjaardag waar ik het theeserviesje en de deken met kussens voor heb gehaakt. Dat ze het leuk zouden vinden wist ik wel, maar ze waren zacht gezegd hysterisch blij!
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
En.... ik heb er een bestelling aan overgehouden!
wauw, wát een werk.quote:
ahhhh vooral die oranje!quote:Op zaterdag 30 juli 2011 22:21 schreef Guppyfriend het volgende:
Mag ik nog even patsen met m'n konijntje?
[ afbeelding ]
Gevuld met, jawel, keukenrolbij gebrek aan beter. Oogjes en neusje zijn geborduurd, want ik had geen oogjes. Nog nooit een beestje gemaakt en zo
Ik ben er blij mee!
Ik heb ooit een picasa link gezien voor heel veel kleine hondjes, misschien kun je daarop variëren?quote:Op zaterdag 30 juli 2011 12:05 schreef StefanieV het volgende:
Heeft er iemand trouwens een mooi patroon van een vos? Liefst niet te groot, voor een sleutelhanger. Op Ravelry vind ik er niet echt zo'n mooie (liefst gratis..)
In Nijmegen bij Pro Art heb je ook redelijk watquote:Op zaterdag 30 juli 2011 14:50 schreef Guppyfriend het volgende:
Enwat een wolletjes!! Wauw!! Ik heb vanmorgen even zitten googlen waar het ligt, dat Hardenberg. Wat jammer dat ik in Arnhem woon
heb je hier misschien wat aan?quote:Op zaterdag 30 juli 2011 12:05 schreef StefanieV het volgende:
Heeft er iemand trouwens een mooi patroon van een vos? Liefst niet te groot, voor een sleutelhanger. Op Ravelry vind ik er niet echt zo'n mooie (liefst gratis..)
zet hem anders in het topic, dan hebben meer mensen er iets aanquote:Op zondag 31 juli 2011 15:47 schreef mjk86 het volgende:
@ SunshineFlower en Mirjam: Ik heb uitgetypt hoe ik m'n Granny Rechthoek deken aan het maken ben. Als jullie je email adres even geven via een pb'tje, dan kan ik het naar jullie toe mailen.
hij is leuk!quote:Op zondag 31 juli 2011 22:43 schreef Doobsie het volgende:
[ afbeelding ]
Knuffeldoek gemaakt.. wil m nu met een koeienkop gaan maken ofzo
op alle vier kan wel mits je de poten verstevigd, dat heb ik nu niet gedaan.quote:Op zondag 31 juli 2011 23:01 schreef crochetwitch het volgende:
Leuk! Staat hij nu echt op zijn poten? En kan hij ook op alle vier staan?
Hij is leuk zeg!!quote:
deze kwamen van bij De Greef af. iets van 75 cent per oogje, zal vast elders goedkoper te krijgen zijn.quote:Op zondag 31 juli 2011 23:11 schreef Doobsie het volgende:
[..]
Hij is leuk zeg!!
Moet toch ook maar eens gaan snuffelen op het net voor veiligheidsoogjes, maakt het toch nog net wat meer af..
ik zou idd eerder kiezen voor katoen, of van dat babyspul.quote:Op zondag 31 juli 2011 23:16 schreef kwiwi het volgende:
Maken jullie die knuffeldoekjes met wol of katoen? Ik zou zelf zeggen dat katoen fijner is voor een kindje om mee te knuffelen, omdat het wat 'gladder' is.
Ik heb deze gewoon met zeemanwol gemaakt.. heb verder geen andere wol, zoek ook nog naar goedkoop adresje voor katoen, maar denk dat je toch niet onder de 1.95 per bolletje uitkomtquote:Op zondag 31 juli 2011 23:16 schreef kwiwi het volgende:
Maken jullie die knuffeldoekjes met wol of katoen? Ik zou zelf zeggen dat katoen fijner is voor een kindje om mee te knuffelen, omdat het wat 'gladder' is.
Rio is soms heel goedkoop, maar dan moet je geluk hebben. Wibra heeft ook katoen voor niet al te duur, maar ik weet niet uit mijn hoofd hoe duur.quote:Op zondag 31 juli 2011 23:54 schreef Doobsie het volgende:
[..]
Ik heb deze gewoon met zeemanwol gemaakt.. heb verder geen andere wol, zoek ook nog naar goedkoop adresje voor katoen, maar denk dat je toch niet onder de 1.95 per bolletje uitkomt
1,49 of 1,69. Maar die is inderdaad wel fijn, lekker zacht.quote:Op maandag 1 augustus 2011 08:03 schreef kirsten. het volgende:
[..]
Rio is soms heel goedkoop, maar dan moet je geluk hebben. Wibra heeft ook katoen voor niet al te duur, maar ik weet niet uit mijn hoofd hoe duur.
Nee deze zijn niet babyproef... zijn gewoon knopen die ik gebruikt heb... ik moet nog veiligheidsoogjes scoren ergens maar vind ze overal betrekkelijk duurquote:Op maandag 1 augustus 2011 10:54 schreef Tan het volgende:
Leuk knuffeldoekje, maar zijn die oogjes wel veilig voor een baby?
My thoughts exactly...quote:Op maandag 1 augustus 2011 10:54 schreef Tan het volgende:
Shaun is ook leuk! Hij is wel groot geschapenoh nee wacht, dat is z'n staart
cute!!!quote:
Voor zover ik kan vinden is het alleen in het frans. Cendrine Armani-Jacquet is de schrijfster.quote:Op zondag 31 juli 2011 23:31 schreef Doobsie het volgende:
Ben zelf nog op zoek naar goedkopere... vind ze best aan de prijzige kant van wat ik tot nu toe gevonden heb...
Is er trouwens iemand die weet of dit boekje er ook in het engels is? Of heeft iemand een vertaling?? ik wil die koeiendoek graag maken
Je kunt ook oogjes borduren of hakenquote:Op maandag 1 augustus 2011 11:51 schreef Doobsie het volgende:
[..]
Nee deze zijn niet babyproef... zijn gewoon knopen die ik gebruikt heb... ik moet nog veiligheidsoogjes scoren ergens maar vind ze overal betrekkelijk duur
Het hele boekje is inderdaad erg leuk... dus ik ga me er in verdiepen om de patronen te vertalen.. want wil toch wel heeeeel graag dingen hieruit makenquote:Op maandag 1 augustus 2011 12:17 schreef mmascha het volgende:
[..]
Voor zover ik kan vinden is het alleen in het frans. Cendrine Armani-Jacquet is de schrijfster.
Het is wel een leuk boekje! Vooral die vestjes die de beestjes dragen vind ik heel mooi!
O dat is niet duur. Dan ga ik binnenkort ook even een aantal setjes bestellenquote:Op maandag 1 augustus 2011 15:24 schreef crochetwitch het volgende:
Ik bestelde mijn veiligheidsoogjes hier;
http://berenateliertierlantijntje.nl/benodigdheden-glasogen.htm
per paar
6 mm 0,35
8 mm 0,40
10 mm 0,50
12 mm 0,60
14 mm 0,75
16 mm 0,90
In de volgende kleuren; zwart - bruin - donkerbruin - helder bruin - blauw - groen
Dank je welquote:Op maandag 1 augustus 2011 15:24 schreef crochetwitch het volgende:
per paar
6 mm 0,35
8 mm 0,40
10 mm 0,50
12 mm 0,60
14 mm 0,75
16 mm 0,90
In de volgende kleuren; zwart - bruin - donkerbruin - helder bruin - blauw - groen
dat is idd niet duur, maar zoek vooral veiligheidsogen maar wel drs die wiebelenquote:Op maandag 1 augustus 2011 15:24 schreef crochetwitch het volgende:
per paar
6 mm 0,35
8 mm 0,40
10 mm 0,50
12 mm 0,60
14 mm 0,75
16 mm 0,90
Hihi, ik moest ook even 2 keer kijken, ik dacht hetzelfde.quote:Op maandag 1 augustus 2011 10:54 schreef Tan het volgende:
Shaun is ook leuk! Hij is wel groot geschapenoh nee wacht, dat is z'n staart
Ik heb gewoon van dit patroon het hoofdje gemaakt...quote:Op maandag 1 augustus 2011 18:11 schreef Kniertje22 het volgende:
Leuk knuffeldoekje Doobsie! Erg schattig!![]()
Hoe maak je zoiets eigenlijk? Gewoon een vierkant, waarvan je het midden opstopt en samenbindt zodat het een hoofdje wordt? Of maak je wel echt een bolletje?
Die mag je wel wat van mij overkopen, ik heb een hele partij maar ik gebruik ze eigenlijk zelden.quote:Op maandag 1 augustus 2011 17:55 schreef Ynske het volgende:
[..]
dat is idd niet duur, maar zoek vooral veiligheidsogen maar wel drs die wiebelen
Oké, dank je!quote:Op maandag 1 augustus 2011 18:48 schreef Doobsie het volgende:
[..]
Ik heb gewoon van dit patroon het hoofdje gemaakt...
Daarna een grote vierkante GS gehaakt en het hoofdje er in het midden opgenaaid.
Ik heb bij deze de doek in de laatste toer aan elkaar gehaakt zodat het een driehoek werd, dat doe ik bij de volgende niet zodat het wat maar "danst" zegt maar..
Dankjewel!quote:Je Fladder is trouwens gewellldig!! erg leuk geworden!!
hoe groot zijn ze? die met veiligheids ring? niet die om op te naaien?quote:Op maandag 1 augustus 2011 19:12 schreef B.ertha het volgende:
[..]
Die mag je wel wat van mij overkopen, ik heb een hele partij maar ik gebruik ze eigenlijk zelden.
wat ik gedaan heb voor mijn telefoon is een rij losse over de breedte van t dingquote:Op maandag 1 augustus 2011 21:22 schreef Klaproosje het volgende:
En nu wil ik een hoesje maken voor de mp 3 speler van mijn zoon , met iets dat ie hem om zijn nek kan hangen, want hij klettert steeds op de grond..
Iemand een idee? Het is zo'n smal ding van 25euro dus geen ipod o.i.d.
Nog nooit een hoesje gehaakt... dus alle hulp is welkom..
telefoonhoesje maken maar dan op de juiste grootte?quote:Op maandag 1 augustus 2011 21:22 schreef Klaproosje het volgende:
En nu wil ik een hoesje maken voor de mp 3 speler van mijn zoon , met iets dat ie hem om zijn nek kan hangen, want hij klettert steeds op de grond..
Iemand een idee? Het is zo'n smal ding van 25euro dus geen ipod o.i.d.
Nog nooit een hoesje gehaakt... dus alle hulp is welkom..
Hier is een voorbeeld van hoe je zoiets kunt maken (incl. bodem). Het is een telefoonhoesje maar je kunt 'm uiteraard ook smaller maken door de rij lossen in te korten.quote:
Als je erop klikt zou er als het goed is vanzelf een filmpje af moeten gaan spelenquote:Op maandag 1 augustus 2011 21:35 schreef Klaproosje het volgende:
klopt het dat ik alleen een foto van het hoesje zie?
feel like a n00b
Het zijn veiligheidsoogjes met ring, 14 mm. Ik heb er toch minder dan ik dacht, dus ik wil je wel vier paar verkopen. Inclusief verzenden (postzegel) vraag ik er dan 3 euro voor, denk ik.quote:Op maandag 1 augustus 2011 19:35 schreef Ynske het volgende:
[..]
hoe groot zijn ze? die met veiligheids ring? niet die om op te naaien?
en wat wil je ervoor hebben?
Haak je de hele tijd gewoon door of begin je elke ronde een nieuwe toer als het ware? Want als je dat laatste doet zou het kunnen zijn dat je bij het einde van de ene toer, of het begin van de andere toer een steek extra maakt. En als je dat elke toer doet wordt ie uiteindelijk wel breder.quote:Op maandag 1 augustus 2011 22:38 schreef Klaproosje het volgende:
snap niet dat mijn haaksels altijd wijder moeten worden![]()
[ afbeelding ]
Oke ik heb nog ff opnieuw gelezen, het is toch US neem ik aan. Anders zouden als die 'sc' slipstitches zijn en dat lijkt me wat raar.quote:
Ik las net in het lijstje voor het eerst dat ze in de UK ook de term 'sc' gebruiken. Je ziet het alleen eigenlijk nooit in patronen terug, ben alleen nog maar 'slipstich' tegengekomen tot nu toe.quote:Op dinsdag 2 augustus 2011 11:06 schreef crochetwitch het volgende:
HAd net opgeslagen in hoofd dat UK geen sc heeft, maar zag idd bij het lijstje wel sc staan. Geen ezelsbruggetje dus. Hahahaha, maar ik zal US aanhouden, en dan laat ik me wel verrassen. (Hoeft pas in november klaar te zijn...)
Nee als het goed is hou je maar een kleine opening over aan het einde.quote:Op dinsdag 2 augustus 2011 13:49 schreef zouzomaarkunnen het volgende:
Maar ik was al bij het einde van de beschrijving en toen had ik nog een hele grote opening. Of had ik daarvan dan de zijkanten tegen elkaar aanmoeten houden en vast haken?
Nou, nog maar een x, vol goede moed!;)
Ow oke, ik weet niet beter dan dat je bij dat soort figuurtjes kleine openingen overhoudt, ze dan vult en dan dichtmaakt.. Hoe krijg je met een grote opening anders nog zo'n puntig staartje? Dan wordt dat toch plat/rond?quote:Op dinsdag 2 augustus 2011 14:13 schreef EsseEi het volgende:
nee aan het einde heb je nog 13 steken ofzo, dat is inderdaad een behoorlijk grote opening! Je kan nog meer minderen, dan wordt het wat kleiner. Of dichtnaaien
applaus wat leuk en die muts helemaal leukquote:Op dinsdag 2 augustus 2011 17:47 schreef NijntjesUk het volgende:
Leuk, die poesjes! Moet ik me toch ook maar ns aan wagen.
Heb zelf ook projectjesnieuws haha.
De lama is eindelijk af! En das maar goed ook, want het jongetje waar ie voor is, is vrijdag jarig.
Tadaaaaaaaaaaaa..
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
schattigquote:Op dinsdag 2 augustus 2011 18:23 schreef Lyssa het volgende:
Toffe lama!Wat een werk hoor!
[ afbeelding ]
Ik heb een schildpadje gemaakt voor Yachiru!
quote:Op dinsdag 2 augustus 2011 18:23 schreef Lyssa het volgende:
Toffe lama!Wat een werk hoor!
[ afbeelding ]
Ik heb een schildpadje gemaakt voor Yachiru!
quote:Op dinsdag 2 augustus 2011 19:15 schreef Yachiru het volgende:
[..]
![]()
![]()
![]()
En alle andere gehaakte dingetjes zijn ook super natuurlijk!
Shaun het schaap! Ik keek dat pas een keer op Nick Jr.Is nog best leuk!
dat komt iedere ochtendquote:Op dinsdag 2 augustus 2011 19:15 schreef Yachiru het volgende:
[..]
![]()
![]()
![]()
En alle andere gehaakte dingetjes zijn ook super natuurlijk!
Shaun het schaap! Ik keek dat pas een keer op Nick Jr.Is nog best leuk!
ik zie dast je enkel hoekclusters haakt, of is dat de bedoeling?quote:Op dinsdag 2 augustus 2011 20:12 schreef Dottey het volgende:
OHwwat is die lama leuk![]()
Nog even VEEL dooroefenen en dan kan ik daadwerkelijk iets![]()
Heb van mijn buurvrouw een haaknaaldje (5) gekregen![]()
eerste probeer gefrut..... het zou recht moeten zijn![]()
MAAR ik ben gestart met oefenen
[ afbeelding ]
Volgens de instructie video moest het zoquote:Op dinsdag 2 augustus 2011 20:32 schreef Mirjam het volgende:
[..]
ik zie dast je enkel hoekclusters haakt, of is dat de bedoeling?
gewoonlijk doe je met een grannysquare in iedere hoek een hoekcluster (3 stokjes, 2 losse, 3 stokjes)
en in ieder open 'zijvakje' zoals ik het dan maar noem (ter verduidelijking: de witte toer, steeds de middelste), enkel een zijcluster. (3 stokjes, 1 losse)
link?quote:Op dinsdag 2 augustus 2011 20:50 schreef Dottey het volgende:
[..]
Volgens de instructie video moest het zo
oh.. heb ik niet meer. was aan het doorklikken en toen kwam ik daar opquote:
voor grannysquares vind ik deze altijd heel leerzaam:quote:Op dinsdag 2 augustus 2011 20:52 schreef Dottey het volgende:
[..]
oh.. heb ik niet meer. was aan het doorklikken en toen kwam ik daar opmaar heb hem al gesloten. Als ik hem weer eens tegen kom zal ik hem wegzetten.. een of ander vrouwtje in een wolwinkel uit Amerika deed het voor ^^
is het eerste wat ik doequote:Op dinsdag 2 augustus 2011 22:04 schreef NijntjesUk het volgende:
Ziet er een stuk beter uit!
Ik blijf het knap vinden, squares haken. Heb me er nog niet aan gewaagd.
idd veel beterquote:Op dinsdag 2 augustus 2011 22:01 schreef Dottey het volgende:
[ afbeelding ]
stukken beter
[ afbeelding ]
Oh, die zijn juist heel makkelijk! Werkt als een soort rustgevende mantra. Heerlijk om te doen, gedachteloos...quote:Op dinsdag 2 augustus 2011 22:04 schreef NijntjesUk het volgende:
Ik blijf het knap vinden, squares haken. Heb me er nog niet aan gewaagd.
quote:Op dinsdag 2 augustus 2011 22:09 schreef kirsten. het volgende:
[..]
idd veel beterheb je bij de witte rijen 2 lossen per hoek gedaan? bij de tussen-stukken moet je maar 1 losse doen, maar in de hoeken 2 omdat er ook een hoekcluster inkomt (het dubbele van een normaal kluster).
Zie de lama op de vorige pagina! Ik ben begonnen met amigurumi (beestjes) en dat doe ik nog steeds.quote:Op dinsdag 2 augustus 2011 22:09 schreef Dottey het volgende:
[..]
is het eerste wat ik doe![]()
wat doe jij dan?
dat is je eerste ding? MIJN HEMEL... ik dacht dat dit juist veel makkelijker was om te starten!! Die lama en en die schapen enzo zijn zooooooooo cutequote:Op dinsdag 2 augustus 2011 22:15 schreef NijntjesUk het volgende:
[..]
Zie de lama op de vorige pagina! Ik ben begonnen met amigurumi (beestjes) en dat doe ik nog steeds.
een wattes?quote:Op dinsdag 2 augustus 2011 22:25 schreef NijntjesUk het volgende:
Oh neeeeeeeeeeeeeeeeeee, das zeker niet mn eerste ding!!
Absoluut niet zelfs haha.
Heb je een Ravelry account? Ik heet daar hetzelfde als hier en daar staan ook foto's van andere projectjes op.
woehoe!quote:Op dinsdag 2 augustus 2011 22:01 schreef Dottey het volgende:
[ afbeelding ]
stukken beter
[ afbeelding ]
Doe twee toeren per kleur. Gaat idd wel aardig. Heb ik al wat voorbij zien schuiven van jouw rechtaantoe? ^^quote:Op dinsdag 2 augustus 2011 23:05 schreef Klaproosje het volgende:
Wat een gave lama! Ik vind het maar knap die beestjes.. hier gewoon nog recht toe rechtaan..
Dottey ook al goed bezig, hier ook slechts een beginnende haakster.. nog met regelmaat scheef enzo, maar hee: ik vind het leuk!!
Vanmiddag had ik slechts een kwartiertje tijd om met mijn ene project wat nog steeds niet klaar is bezig te zijn.. ben nu echt met de laatste loodjes bezig, maar ja, kinderen en huishouden vragen ook mijn aandacht
Maak 'm wel 2 persoons he.quote:Op woensdag 3 augustus 2011 00:12 schreef Dottey het volgende:
laatste spam update![]()
[ afbeelding ]
maar ik ben gewoon rete enthousiast.. Met kramp in mijn vingers ga ik nu lekker slapen! Zal topic in de gaten blijven houden!![]()
Slaap lekker allemaal![]()
2 persoons pannelapquote:
Heb ik ook net gedaan. Een exemplaar van 2x2 meter. Dan ben je het wel zat hoor! Die toeren duren dan wel heel lang, maar een voordeel is dat je lekke rtijdens het haken onder de deken weg kan kruipen,...quote:
ik heb me ruk geslapen... heb heel de nacht liggen tellen...een stokje, twee stokjes... denk dat het een kussensloop gaat worden voor op de bank. Wil op de 8trkant dan de diagonale strepen makenquote:Op woensdag 3 augustus 2011 00:53 schreef crochetwitch het volgende:
[..]
Heb ik ook net gedaan. Een exemplaar van 2x2 meter. Dan ben je het wel zat hoor! Die toeren duren dan wel heel lang, maar een voordeel is dat je lekke rtijdens het haken onder de deken weg kan kruipen,...
Niet direct fout, maar op patronen die je download zit copyright en die haaksels mag je dus niet zomaar verkopen. Alleen als je het zelf ontworpen hebt, dacht ik. Maar veel dingen hier zijn ook eigen ontwerpquote:Op woensdag 3 augustus 2011 07:27 schreef Beetlebum het volgende:
Damn!! ik weet echt niet hoe ik in dit topic terecht ben gekomen maar ik had dus echt een verkeerd beeld bij haken!
Wat een toffe (mag dat woord nog) dingen maken jullie!
Is het fout dat ik $-tekens zie?
Een halve meter Nog steeds mega groot ben stik benieuwd. Dat is de lengte of de hoogte trouwens?quote:Op woensdag 3 augustus 2011 08:54 schreef EsseEi het volgende:
Dottey de koe wordt een halve meter(alsnog errug groot
)
zitten nu al bijna 3 bollen Saskia van Wibra in, nog 3 erbij gekocht, voor de poten enzo.
En tja de rest (snuit, uiers, vlekken) zullen geen hele bollen zijn
Wat een leuke reactie Beetlebum
open gemaakt.. omdat je wilde hakenquote:Op woensdag 3 augustus 2011 07:27 schreef Beetlebum het volgende:
Damn!! ik weet echt niet hoe ik in dit topic terecht ben gekomen maar ik had dus echt een verkeerd beeld bij haken!
Wat een toffe (mag dat woord nog) dingen maken jullie!
Is het fout dat ik $-tekens zie?
Als je op mijn blog kijkt, daar staan ze allemaalquote:Op dinsdag 2 augustus 2011 23:15 schreef Dottey het volgende:
[..]
Doe twee toeren per kleur. Gaat idd wel aardig. Heb ik al wat voorbij zien schuiven van jouw rechtaantoe? ^^
aah ok.. maar hoe dan ook nog steeds erg knap!quote:Op woensdag 3 augustus 2011 08:34 schreef Guppyfriend het volgende:
[..]
Niet direct fout, maar op patronen die je download zit copyright en die haaksels mag je dus niet zomaar verkopen. Alleen als je het zelf ontworpen hebt, dacht ik. Maar veel dingen hier zijn ook eigen ontwerp
haha nee daar heb ik echt de aandachtspanne niet voor...quote:Op woensdag 3 augustus 2011 09:18 schreef Dottey het volgende:
[..]
open gemaakt.. omdat je wilde haken![]()
quote:Op woensdag 3 augustus 2011 16:00 schreef zouzomaarkunnen het volgende:
Die lama is gaaf! *ooit hoop ik dat ook te kunnen..*
Hij heeft nu een fikse onderbeet en ogen in z'n voorhoofd.![]()
bestellingen plaatsen dusquote:Op woensdag 3 augustus 2011 17:16 schreef Beetlebum het volgende:
[..]
aah ok.. maar hoe dan ook nog steeds erg knap!
[..]
haha nee daar heb ik echt de aandachtspanne niet voor...
denk dat ik 't opende bij active topics omdat er gisternacht geen zak te beleven viel op fok...
maar ben blij verrast.
helaas is haken echt niets voor mij om te gaan doen haha
zouden jullie een leguaan kunnen haken?quote:
Zoiets?quote:Op woensdag 3 augustus 2011 18:02 schreef Beetlebum het volgende:
[..]
zouden jullie een leguaan kunnen haken?
ja maar dan met verschillende tinten groen en kleiner...quote:Op woensdag 3 augustus 2011 18:14 schreef kwiwi het volgende:
[..]
Zoiets?(wellicht met andere kleurtjes dan)
[ afbeelding ]
ja die is echt super!quote:
quote:Op woensdag 3 augustus 2011 18:14 schreef kwiwi het volgende:
[..]
Zoiets?(wellicht met andere kleurtjes dan)
[ afbeelding ]
quote:Op woensdag 3 augustus 2011 19:14 schreef EsseEi het volgende:
of deze leguaan:
[ afbeelding ]
die is wel zonder stekels
haha rare leguaan, of komt dat omdat 't een kameleon isquote:Op woensdag 3 augustus 2011 19:14 schreef EsseEi het volgende:
of deze leguaan:
[ afbeelding ]
die is wel zonder stekels
een schattig beertje?quote:Op woensdag 3 augustus 2011 19:57 schreef Tyler-Girl het volgende:
Ik heb net besloten dat ik geen 2e snoezel wil maken.....maar ik wil wel iets maken voor het kindjes van mijn vriends andere collega......Heeft er iemand een idee voor een soort gelijk haaksel?
Ik heb al gekeken naar knuffels van bijv Christel Krukkert maar die zijn dan weer direct heel groot...en wil geen onderscheid maken zeg maaren het moet natuurlijk leuk zijn voor de kleine...
dit was ook mijn ideequote:Op woensdag 3 augustus 2011 19:55 schreef Beetlebum het volgende:
[..]
haha rare leguaan, of komt dat omdat 't een kameleon is
wel erg leuk!
Ja een beertje is ook leuk. Heb al gekeken voor de Lavender Bunny....maar ben bang dat die te groot wordt......quote:
Die is echter wel wat lastig kindproof te maken. Veel losse onderdelen die maar met een klein stukje aan elkaar verbonden zijn.quote:Op donderdag 4 augustus 2011 09:50 schreef EsseEi het volgende:
Tylergirl wat vind je van dit konijntjeis volgens mij wel leuk maatje.
Maar deze maat is precies goedquote:Op donderdag 4 augustus 2011 09:22 schreef Lyssa het volgende:
@guppy dat was mijn eigen patroon zelfshttp://www.ravelry.com/patterns/library/pig-keychain dat is ook een sleutelhanger. Maar je hebt ook wel grotere varkenstjes hoor.
ik ga t proberenquote:Op donderdag 4 augustus 2011 09:11 schreef Klaproosje het volgende:
Dat tasje!!! Mag ik in jip en janneke taal daar een beschrijving van hoe je die maakt?? Die vind ik echt te lief voor mijn jongste die op het punt staat te gaan lopen![]()
![]()
![]()
Die heb je echt snel klaar ook hè!
Leuke uil ook!
Vandaag weer geen tijd, gelukkig ga ik volgende week op vakantie.. Nog even bedenken of ik wibra katoen mee wil of duurdere..
Dat stuk heb ik t meeste op gevoel gedaan, sorry!quote:R1: alles vaste
R2: 1 vaste, 2 vaste in de volgende, x vasten, 2 vasten in de een na laatste steek, 1 vaste in de laatste steek.
R3: alle vasten gewoon haken
R4 = R2
R5 = R3
na een poosje minder snel meerderen: bijvoorbeeld een ronde meerderen, twee gewoon haken
daarna: een paar rondes gewoon heen en weer met vasten
daarna: minderen over 4 of 6 rondes, tussendoor zes steken overslaan en een ketting van 6 lossen om een knoopsgat te maken, en ten slotte steeds een steek overslaan aan de zijkant om hem mooi af te laten lopen.
gewone simpele acryl. mix van zeeman, wibra en bolletjes OnLine prima Linie 50.quote:Op donderdag 4 augustus 2011 13:51 schreef Tan het volgende:
Dat uiltje
Mooie tas ook, wat is het materiaal dat je hebt gebruikt?
nee, elk kettingkje heeft een Vtje aan de voorkant en een bobbeltje aan de achterkant.quote:Op donderdag 4 augustus 2011 14:19 schreef zouzomaarkunnen het volgende:
Zo, daar snap ik ook niet zoveel van.Met name dat 1e stukje. Bij losse heb je toch eerst maar 1 lusje?
Heb het lijfje van het eendje weer af, straks even vullen en dan maar eens kijken of het er op lijkt..
Nee ook bij lossen kun je door twee lusjes haken. Ik ga me niet wagen aan een uitleg trouwens, want ik denk dat het daar alleen maar onduidelijker van wordtquote:Op donderdag 4 augustus 2011 14:19 schreef zouzomaarkunnen het volgende:
Zo, daar snap ik ook niet zoveel van.Met name dat 1e stukje. Bij losse heb je toch eerst maar 1 lusje?
Heb het lijfje van het eendje weer af, straks even vullen en dan maar eens kijken of het er op lijkt..
Wat een leuk ideequote:Op donderdag 4 augustus 2011 15:49 schreef mmascha het volgende:
Saaie tas:
[ afbeelding ]
+
[ afbeelding ]
=
[ afbeelding ]
Hippe tas!Ik had ze op een blog voorbij zien komen met een lapje erop genaaid. Ik dacht: dat kan ik ook haken!
Wat een lieve dingetjes maak jij toch Lyssa!
En een heel tof tasje van Kwakz!
Tas is van de AH. Ik heb um al een hele tijd. Maar nu kan ik ze niet meer vindenquote:
O jammer..quote:Op donderdag 4 augustus 2011 15:51 schreef mmascha het volgende:
[..]
Tas is van de AH. Ik heb um al een hele tijd. Maar nu kan ik ze niet meer vinden
Ik houd helemaal niet van granny squares, maar deze vind ik oprecht leuk!quote:Op donderdag 4 augustus 2011 15:49 schreef mmascha het volgende:
Saaie tas:
[ afbeelding ]
+
[ afbeelding ]
=
[ afbeelding ]
Hippe tas!Ik had ze op een blog voorbij zien komen met een lapje erop genaaid. Ik dacht: dat kan ik ook haken!
quote:Op donderdag 4 augustus 2011 15:49 schreef mmascha het volgende:
Saaie tas:
[ afbeelding ]
+
[ afbeelding ]
=
[ afbeelding ]
WAT LEUK!!!quote:Op donderdag 4 augustus 2011 15:49 schreef mmascha het volgende:
Saaie tas:
[ afbeelding ]
+
[ afbeelding ]
=
[ afbeelding ]
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |