sorry, ik heb zomaar een greep genomenquote:Op vrijdag 24 juni 2011 16:04 schreef kwiwi het volgende:
Ik mis het hoesje van mirjam in de OP, ze was er zo trots op
Thanks! Die eigenwijze kat mocht verder slapen bovenop haar krabpaalquote:Op vrijdag 24 juni 2011 21:13 schreef Kniertje22 het volgende:
@Muck: je loper is erg mooi geworden! Staat mooi zo op de schouw. (Gelukkig heb je 'm nog afgekregen ondanks die eigenwijze kat die erop lag.)
Oh, ik ben zo blij dat je het vraagtquote:Misschien een domme vraag hoor, maar doen jullie die kleuren van bloemen en vierkanten gewoon random? Of zoek je het wel zo uit dat je geen 2 dezelfde bloemen hebt (of juist wel)? Ik ben zelf nogal van structuren en dat 't allemaal moet kloppen enzo (beetje rare tic), dus ik zou geneigd zijn er toch een soort terugkerend patroon qua kleuren in te maken... Maar zoals die loper ziet er gewoon lekker 'spontaan' uit.
Ik herken het patroon in die laatstequote:Op vrijdag 24 juni 2011 21:55 schreef Muck het volgende:
[..]
Thanks! Die eigenwijze kat mocht verder slapen bovenop haar krabpaal
[..]
Oh, ik ben zo blij dat je het vraagt
Mijn vriend noemt me regelmatig een halve autist, omdat ik van gekleurde tabblaadjes houd en mijn M&M's graag in de 'goede' volgorde eet
Ik heb de kleuren voor de loper dus euh, semi-at-random gekozen, er zitten geen twee dezelfde bloemen in. Ik heb eerst berekend dat er 120 mogelijkheden waren, zodat ik zeker wist dat er geen twee dezelfde waren. Daarna heb ik gewoon gekeken welke kleuren ik al even niet meer gebruikt had en gecontroleerd of die combinatie niet al voorkwam
Zo, en nu ga ik mijn kleurpotloden op volgorde leggen
Edit: ik kan ook nog steeds heel blij worden van dit kussentje wat ik anderhalf jaar geleden gemaakt heb
Regelmaat en logische kleurverbanden
[ afbeelding ]
Gestructureerd-at-random dus.quote:Op vrijdag 24 juni 2011 21:55 schreef Muck het volgende:
Oh, ik ben zo blij dat je het vraagt
Mijn vriend noemt me regelmatig een halve autist, omdat ik van gekleurde tabblaadjes houd en mijn M&M's graag in de 'goede' volgorde eet
Ik heb de kleuren voor de loper dus euh, semi-at-random gekozen, er zitten geen twee dezelfde bloemen in. Ik heb eerst berekend dat er 120 mogelijkheden waren, zodat ik zeker wist dat er geen twee dezelfde waren. Daarna heb ik gewoon gekeken welke kleuren ik al even niet meer gebruikt had en gecontroleerd of die combinatie niet al voorkwam![]()
quote:Zo, en nu ga ik mijn kleurpotloden op volgorde leggen
Zo zou ik het inderdaad ook doen! Dit lijkt toch ook wel weer mooi hoor. Twijfel, twijfel...quote:Edit: ik kan ook nog steeds heel blij worden van dit kussentje wat ik anderhalf jaar geleden gemaakt heb
Regelmaat en logische kleurverbanden
[ afbeelding ]
Klopt helemaalquote:Op zaterdag 25 juni 2011 11:36 schreef Kniertje22 het volgende:
Bij 5 kleuren heb je voor de eerste toer keuze uit 5. Als je kleur wisselt heb je nog keuze uit 4, daarna uit 3, enz.
Volgens mij (als ik het me goed herinner van wiskunde vroeger) moet je dan de getallen vermenigvuldigen, dus 5x4x3x2(x1). Dan kom je op 120 verschillende combinaties.
Ik vind het wel wat weg hebben van een cupcakeje (ver wegquote:Op zaterdag 25 juni 2011 12:15 schreef Muck het volgende:
Hmm, mijn gehaakte taartpuntje lijkt meer op een hysterische braakbal
[ afbeelding ]
Ik ga nog even verder oefenen
Oh ja, tuurlijk!quote:Op zaterdag 25 juni 2011 12:16 schreef bietel het volgende:
Hangt er ook vanaf hoeveel rijen je haakt:
Ik had 6 kleuren, 3 rijen en kwam op 120 combinaties:
Per rij 1: 6 combinaties, want 6 kleuren, per rij 2: 5 combinaties, want al 1 vaste kleur in gebruik, per rij 3: 4 combinaties, want al 2 vaste kleuren in gebruik.
Dus: 6x5x4=120
Kniertje: Je berekening klopt dus grotendeels, alleen moet je dan nog rekening houden met hoeveel rijen je haakt
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |