Dan bestel je ze toch op internet?quote:Op vrijdag 29 juli 2011 17:31 schreef Dottey het volgende:
Ik heb zelf nog steeds geen haaknaalden gevonden... sjught nadeel van in een klein dorp wonen. Zal er echt tegen aan moeten lopen ben ik bang. Heb teveel ideeen om te starten ^ ^
vreselijk ^ ^ ,nu maar eerst wat breiwerk afmaken
Ik ben daar niet zo vanquote:
Waarom niet? Bij bijvoorbeeld hobbydoos kun je ze thuis laten bezorgen, maar ook op afspraak ophalen als je het anders niet vertrouwd o.i.d.quote:
why not?quote:
ik houd gewoon niet zo van online winkelenquote:Op vrijdag 29 juli 2011 17:35 schreef kwiwi het volgende:
[..]
Waarom niet? Bij bijvoorbeeld hobbydoos kun je ze thuis laten bezorgen, maar ook op afspraak ophalen als je het anders niet vertrouwd o.i.d.
Ow, oke. Dat kanquote:Op vrijdag 29 juli 2011 17:52 schreef Dottey het volgende:
[..]
ik houd gewoon niet zo van online winkelen
Ik houd eigenlijk helemaal niet van winkelen ^^ maar soms moet je ^^quote:Op vrijdag 29 juli 2011 17:53 schreef kwiwi het volgende:
[..]
Ow, oke. Dat kanIk hou wel van het gemak en het grote aanbod moet ik zeggen
ja ik probeerde mijn mams al te bellenquote:Op vrijdag 29 juli 2011 18:33 schreef MissN het volgende:
haha dan kom je ook nooit aan haaknaalden...
misschien bij je oma (als je die hebt)
Deze vond ik dus nog in het oude topic. Dat heb ik ook eens gehad en weet je wat als je een beetje peutert kun je dus het knoopje aan het begin van je streng lossen lospeuteren en dan uithalen tot waar je ben geëindigd met de vasten als je begrijpt wat ik bedoel. Dan heb je alleen een wat langer draadje aan het begin van je werk zitten.......quote:Op donderdag 28 juli 2011 22:29 schreef annelotje het volgende:
Wat n leuke dingen. Die angrybirds op n rijtje!
Mooie granny's voor een tas en een schattig uiltje.
Ik ben al n stuk met mn dekentje. Ik had wel veeeeel te veel lossen opgezet. Had het patroon van lucy gevolgd maar zij gebruikt denk ik dunner garen. Ik ga m nu maar breder maken ipv langer en nu komen de strepen dus in de lengte. Ik zal morgen een foto maken
Mijn eerste haaknaalden waren (ook) die van m'n moederquote:Op vrijdag 29 juli 2011 18:36 schreef Dottey het volgende:
[..]
ja ik probeerde mijn mams al te bellen
Die is leuk!quote:Op vrijdag 29 juli 2011 19:17 schreef kirsten. het volgende:
Ik ga aan deze tas beginnen zodra mijn phildar binnen is :
http://hakenenmeer.blogsp(...)-voor-de-granny.html
![]()
![]()
Hahahaquote:Op zaterdag 30 juli 2011 16:27 schreef MissN het volgende:
Straks raak je nog ingesneeuwd en kun je geen wol/katoen kopen! nou dan zou je daar maar mooi mee zitten.... nou dan ben jij iig voorzien*praat alles goed*
Dank je.quote:Op zaterdag 30 juli 2011 16:50 schreef Herfstblad het volgende:
Wat veel bolletjes! Ziet er gaaf uit!
Ik ben de tas in elkaar aan het zetten. Ik weet nog niet wat voor voering ik ga gebruiken, dus ik kan hierna even niet meer verder. Ik overweeg om aan de draak van Delicious Crochet te beginnen.
Om eerlijk te zijn klopt dat patroon niet helemaal. Daar kwam ik achter toen ik hem zelf een paar weken terug ging makenquote:Op zaterdag 30 juli 2011 14:28 schreef Guppyfriend het volgende:
Heel coole Kenny
Ik faal:
[ afbeelding ]
Geschreven patronen vind ik echt heel moeilijkGetekende patronen vind ik veel makkelijker te snappen. Ben toch meer visueel ingesteld, merk ik
Ik ga het straks nog eens proberen, eerst even de caviakooi verschonen
Dat zou tof zijn, want ik raak een beetje gefrustreerdquote:Op zaterdag 30 juli 2011 19:20 schreef SunshineFlower het volgende:
[..]
Om eerlijk te zijn klopt dat patroon niet helemaal. Daar kwam ik achter toen ik hem zelf een paar weken terug ging maken. Ik zit nu op mijn mobiel, maar als ik straks op mijn laptop ben zal ik is even voor je kijken
Even offtopic: wat voor cavia's heb je? Ik ben gek op cavia's
Ohh, tessels zijn geweldigquote:Op zaterdag 30 juli 2011 19:57 schreef Guppyfriend het volgende:
[..]
Dat zou tof zijn, want ik raak een beetje gefrustreerd
We hebben hier twee cavia-broertjes, het zijn 'tweedehandsjes', dus we weten niet precies hoe oud ze zijn en wat voor ras ze zijn. Waarschijnlijk zijn het Tessels, van die lange krullende haren krijgen ze![]()
In m'n fobo staan twee foto's van ze
M'n fobo is het Fok! Fotoboekquote:Op zaterdag 30 juli 2011 20:05 schreef SunshineFlower het volgende:
[..]
Ohh, tessels zijn geweldigMijn eigen cavia was een tesseltje, supper lief beestje
Heb nu mijn 2e pleegcavia zitten, een enorm schuwe gladhaar albino , waarvan ik verwacht dat hij nog wel is een rusje zou kunnen worden (hij heeft al een beetje zwarte oortjes...)
Ik ga is even voor je uitzoeken wat ik nou aan het patroon heb veranderd, waardoor die wel lukte. Als ik hem af heb post ik hem zo even voor je
ps. wat is eigenlijk een fobo? Ben nog niet zo bekend met al die termen hier![]()
Oh, hahaha. Ik zie nu pas dat het je al gelukt isquote:Op zaterdag 30 juli 2011 21:08 schreef Guppyfriend het volgende:
[..]
M'n fobo is het Fok! FotoboekDaar staan ook foto's van m'n caafjes in
Trouwens, ik heb het patroon nog eens doorgenomen en het stap voor stap nog eens geprobeerd. En kijk nou!
[ afbeelding ]
Da's beter!
Ooh, maar deze tips zijn ook heel nuttig!! Ik ga dat ook eens proberenquote:Op zaterdag 30 juli 2011 21:28 schreef SunshineFlower het volgende:
Ronde 1:
Als je de 3 vaste in 1 steek heb gemaakt, moet je goed opletten waar je je naald in steekt voor de volgende 5 vaste. Je hebt namelijk precies waar de begin draad zit een draad die je als steek kan zien, maar daar moet je niet je naald in steken, maar in de volgende. Dan doe je in de volgende 5 steken een vaste en in de steek daarop een halve vaste. Dus niet in de begin steek, want als je dan aan de volgende ronde gaat beginnen is je konijntje niet meer symetrisch.
Hier even een foto, je moet dus bij de groene pijl insteken, niet bij de rode
[ afbeelding ]
Ronde 2:
Als je de laatste 2 stokjes hebt gedaan, maak je niet in de volgende steek een halve vaste, maar in die steek daarop. Dan heeft hij een mooier ronder hoofd.
Oren:
Bij de oren: 6 losse, in de 2e losse van de haak een half stokje, in de volgende 4 steken een stokje, in de volgende steek in het konijn zijn hoofd een halve vaste doen (dus niet in die waar de 6 losse in zitten maar in die steek daarnaast.)
Dan voor het 2e oor: na de vorige halve vaste om het oor vast te maken in de steek daarnaast weer een halve vaste, 6 losse, in de 2e losse van de haak een half stokje, in de volgende 4 steken een stokje, in de volgende steek in het konijn zijn hoofd een halve vaste doen (dus niet in die waar de 6 losse in zitten maar in die steek daarnaast)
Dank jequote:Op zaterdag 30 juli 2011 21:29 schreef Kniertje22 het volgende:
Die lijkt al erg goed Guppy!
Leuke cavia's trouwens, maar ik ben meer onder de indruk van die mooie hoge hakken!![]()
Hij is leuk geworden hoor!!!quote:Op zaterdag 30 juli 2011 22:21 schreef Guppyfriend het volgende:
Mag ik nog even patsen met m'n konijntje?
[ afbeelding ]
Gevuld met, jawel, keukenrolbij gebrek aan beter. Oogjes en neusje zijn geborduurd, want ik had geen oogjes. Nog nooit een beestje gemaakt en zo
Ik ben er blij mee!
Ze hadden alle katoentjes voor 1,50 euro per bolletje van 50 gram. Van de Catania hadden ze helaas maar 4 kleurtjes.quote:Op zaterdag 30 juli 2011 22:05 schreef Klaproosje het volgende:
Kniertje die zak katoen!! was ik toch maar gegaan.. quanta costa?
die deken is echt hysterisch groot volgens mijquote:Op zaterdag 30 juli 2011 22:52 schreef crochetwitch het volgende:
Zo, ik ben net terug van de dubbele verjaardag waar ik het theeserviesje en de deken met kussens voor heb gehaakt. Dat ze het leuk zouden vinden wist ik wel, maar ze waren zacht gezegd hysterisch blij!
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
En.... ik heb er een bestelling aan overgehouden!
wauw, wát een werk.quote:
ahhhh vooral die oranje!quote:Op zaterdag 30 juli 2011 22:21 schreef Guppyfriend het volgende:
Mag ik nog even patsen met m'n konijntje?
[ afbeelding ]
Gevuld met, jawel, keukenrolbij gebrek aan beter. Oogjes en neusje zijn geborduurd, want ik had geen oogjes. Nog nooit een beestje gemaakt en zo
Ik ben er blij mee!
Ik heb ooit een picasa link gezien voor heel veel kleine hondjes, misschien kun je daarop variëren?quote:Op zaterdag 30 juli 2011 12:05 schreef StefanieV het volgende:
Heeft er iemand trouwens een mooi patroon van een vos? Liefst niet te groot, voor een sleutelhanger. Op Ravelry vind ik er niet echt zo'n mooie (liefst gratis..)
In Nijmegen bij Pro Art heb je ook redelijk watquote:Op zaterdag 30 juli 2011 14:50 schreef Guppyfriend het volgende:
Enwat een wolletjes!! Wauw!! Ik heb vanmorgen even zitten googlen waar het ligt, dat Hardenberg. Wat jammer dat ik in Arnhem woon
heb je hier misschien wat aan?quote:Op zaterdag 30 juli 2011 12:05 schreef StefanieV het volgende:
Heeft er iemand trouwens een mooi patroon van een vos? Liefst niet te groot, voor een sleutelhanger. Op Ravelry vind ik er niet echt zo'n mooie (liefst gratis..)
zet hem anders in het topic, dan hebben meer mensen er iets aanquote:Op zondag 31 juli 2011 15:47 schreef mjk86 het volgende:
@ SunshineFlower en Mirjam: Ik heb uitgetypt hoe ik m'n Granny Rechthoek deken aan het maken ben. Als jullie je email adres even geven via een pb'tje, dan kan ik het naar jullie toe mailen.
hij is leuk!quote:Op zondag 31 juli 2011 22:43 schreef Doobsie het volgende:
[ afbeelding ]
Knuffeldoek gemaakt.. wil m nu met een koeienkop gaan maken ofzo
op alle vier kan wel mits je de poten verstevigd, dat heb ik nu niet gedaan.quote:Op zondag 31 juli 2011 23:01 schreef crochetwitch het volgende:
Leuk! Staat hij nu echt op zijn poten? En kan hij ook op alle vier staan?
Hij is leuk zeg!!quote:
deze kwamen van bij De Greef af. iets van 75 cent per oogje, zal vast elders goedkoper te krijgen zijn.quote:Op zondag 31 juli 2011 23:11 schreef Doobsie het volgende:
[..]
Hij is leuk zeg!!
Moet toch ook maar eens gaan snuffelen op het net voor veiligheidsoogjes, maakt het toch nog net wat meer af..
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |